Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
socpaw
Wys³any: 2009-10-01, 22:02   Pytania
0
UP DOWN

Posty: 13
witam, mam do was kilka pytañ. Auto to golf II 3d, robie ca³o¶ciówke, zmiana koloru z szarego metalica( na samym poczatku by³ bia³y) na hmm cos podobnego do grafitowego czy ciemnego niebieskiego (innego koloru) :]

1. czy pasuje dac na calosc podk³ad?(wnêki, ty³ drzwi..dach)- sa bia³e przeszlifki do starego lakieru i miejsca poszpachlowane szpachla uniwersalna-wypelniajaca i wykonczenie jak trzeba szpachla finish. jak tak to ile mi podk³adu trzeba? mam kupione litr revolution fire-grafitowy i litr jakiegos Delta-szary. delta jako ze chyba jest gorszy to pujdzie na wneki...

2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód?

3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad? bo musial bym kolejny raz wszystko matowic, te wnêki a to d³ugo zajmuje :/

4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge po³o¿yæ od razu podklad akrylowy?

5. papierem 400 pod podk³ad to chyba bedzie wystarczaj±co? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo?

6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?

7. podk³ad nak³ada sie cieñkimi warstwami jak baze?

Dodam ze efekt koncowy ma byæ zadowalaj±cy w miare mozliwosci, czyli nie chce miec np rys pod lakierem, ¿ebym potem sie nie zrazi³ do lakiernictwa ;], bo pistolet airgunsa by sie marnowal ;] dziêkuje za odpowiedzi.
 

To_mas 
Wys³any: 2009-10-04, 22:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 10
Sk±d: ¯ywiec
socpaw napisa³/a:
1. czy pasuje dac na calosc podk³ad?
tak
socpaw napisa³/a:
2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód?
to ju¿ jak wolisz :) najlepiej to zaopatrz sie w stojak obrotowy :)
socpaw napisa³/a:
3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad?
zale¿y jak dobrze po³o¿ysz podk³ad :)
pozatym nikt nie mówi³ ze nie mo¿esz zacz±æ od grubszych papierów i skoñczyæ na 1000 czy tam 1200 :) jak wolisz
socpaw napisa³/a:
4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge po³o¿yæ od razu podklad akrylowy?
tak

socpaw napisa³/a:
5. papierem 400 pod podk³ad to chyba bedzie wystarczaj±co? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo?
na pewno wystaczy

socpaw napisa³/a:
6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?
o jakie plamy chodzi ?
ale zazwyczaj nie stosuje sie epoxu zamiast szprycy :P

socpaw napisa³/a:
7. podk³ad nak³ada sie cieñkimi warstwami jak baze?
raczej pe³nymi
_________________

-Diagnostyka VAG'iem - TDI grupa Vag do 2004r
-Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
gg 6794125
 
 

lukas
Wys³any: 2009-10-05, 17:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
To_mas napisa³/a:

socpaw napisa³/a:
6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?

o jakie plamy chodzi ?
ale zazwyczaj nie stosuje sie epoxu zamiast szprycy :P


Te ¿ó³te plamy które izoluje siê szpryc± wychodz± jak siê da za ma³o utwardzacza do szpachlówki. £atwo tego unikn±æ, trochê praktyki przy wyciskaniu utwardzacza ;)
 

socpaw
Wys³any: 2009-10-06, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 13
no w³a¶nie bojê sie ze ten brak praktyki mo¿e wyj¶æ, ale trudno, 1 moje auto robione :cool:
 

elspasoo 
Wys³any: 2009-10-07, 09:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 24
Nie chcê otwieraæ nowego w±tku dlatego do³±czê siê do pytañ. Najwiêcej w±tpliwo¶ci mam co do przygotowania powierzchni tj,
1. Jakich gradacji papierów u¿yæ kolejno od elementu zardzewia³ego z wstawion± reperaturk± , a¿ do przygotowania pod bazê, które elementy mogê zrobiæ maszyn± (mam odpowiedni± szlifierkê mimo¶rodowo-oscylacyjna, kilka szlifierek k±towych o mocach od 500 do 1000W)
2. W jakich sytuacja u¿yæ szpachli z w³óknem szklanym, z aluminium ,natryskowej i czy zawsze siê je stosuje w tej kolejno¶ci
3. Jak powinna wygl±daæ kwestia przygotowania powietrza: czy jest sens stosowania odwadniacza z manometrem przy butli , czy lepiej przy butli daæ odwadniacz ,a przy pistolecie dodatkowy odwadniacz i reduktor (bêdzie to strasznie nieporêczne). Jakie by³o by lepsze rozwi±zanie - hobbystyczne , jaka d³ugo¶æ i ¶rednica przewodu(kompresor z wyj¶ciem na 1/4 ")
4. Czy poza odwadniaczem powinien byæ odolejacz?
Bêdê æwiczy³ lakierowanie na moim starym aucie - dostanie drug± sznasê,a gdy bêdê zadowolony bêdê odnawia³ mojego zabytkowego ju¿ kampera :) . Nie lubiê fuszerki , dlatego bardzo proszê o pomoc.
 
 

Greg
Wys³any: 2009-10-07, 21:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 149
Cytat:
1. Jakich gradacji papierów u¿yæ kolejno od elementu zardzewia³ego z wstawion± reperaturk± , a¿ do przygotowania pod bazê, które elementy mogê zrobiæ maszyn± (mam odpowiedni± szlifierkê mimo¶rodowo-oscylacyjna, kilka szlifierek k±towych o mocach od 500 do 1000W)


po naprawie blacharskiej- czy¶ciæ blache do czysta- czego u¿yjesz to twoja inwencja- k±tówka ze szczot±- cokolwiek, ma sie ¶wieciæ. Jak zostaje troche rdzy to p. reaktywny, p. akrylowy, szpachla, podk³ad i warstwy wierzchnie, Jak czysta blacha to p. epoksydowy, szpachla ( jak przetrzesz to po szpachlowaniu znowy epox) warstwy wierzchnie. Mo¿esz te¿ daæ p. akrylowy jakby¶ mia³ jakie¶ ma³e dziurki i niedoróbki.
Maszynk± matujesz wszystko co proste i gdzie dojdziesz.
Pod podk³ad P240- 320. po- 500 sucho potem mo¿esz albo na sucho drobniejszymi albo wodnym 800- akryl, 1000-1200 pod metaliki i per³y

Cytat:
2. W jakich sytuacja u¿yæ szpachli z w³óknem szklanym, z aluminium ,natryskowej i czy zawsze siê je stosuje w tej kolejno¶ci

z w³óknem jak wiêksza rze¼ba lub wiêksze do³ki- choæ taka sytuacja nie powinna mieæ miejsca- szpachli max 3 mm !! z alu duze powierzchnie np dach. natryskowej nie stosuje wiêc sie nie wypowiem . Jak dobrze wyprowadzisz szpachle to nie ma sensu stosowaæ takowej.

Cytat:
3. Jak powinna wygl±daæ kwestia przygotowania powietrza: czy jest sens stosowania odwadniacza z manometrem przy butli , czy lepiej przy butli daæ odwadniacz ,a przy pistolecie dodatkowy odwadniacz i reduktor (bêdzie to strasznie nieporêczne). Jakie by³o by lepsze rozwi±zanie - hobbystyczne , jaka d³ugo¶æ i ¶rednica przewodu(kompresor z wyj¶ciem na 1/4 ")


filtry itp.
temat na forum ju¿ poruszany ---> szukajka
w±¿ 10 m ¶rednica wewnêtrza najlepiej 9mm


Cytat:
4. Czy poza odwadniaczem powinien byæ odolejacz?


oczywi¶cie ¿e powinien byæ a powiedzia³bym ¿e jest konieczny!!
 

elspasoo 
Wys³any: 2009-10-08, 11:36   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 24
Bardzo dziêkujê ci Greg za odpowied¼
 
 

socpaw
Wys³any: 2009-10-11, 21:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
Jaka mo¿e byæ minimalna temperatura do lakierowania, zeby to jakos wyszlo? bo ida coraz to zimniejsze dni a garaz mam nieogrzewany? :/
 

elspasoo 
Wys³any: 2009-10-12, 11:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 24
Przy³±czam siê do pytania kolegi, czy w warunkach gara¿owych lepiej stosowaæ lakiery wodne?
 
 

Greg
Wys³any: 2009-10-12, 14:38   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 149
elspasoo napisa³/a:
Przy³±czam siê do pytania kolegi, czy w warunkach gara¿owych lepiej stosowaæ lakiery wodne?


OMG :shock: Kto powiedzia³ ¿e lepiej w gara¿u malowaæ "wod±"?? :shock: Przez lato to owszem mo¿esz sobie próbowaæ bo jest suche powietrze i ciep³o. Jesieñ- czas praktycznie wilgoci non stop nie jest sprzyjaj±cy do takich zadañ. Woda po prostu strasznie wolno bêdzie odparowywaæ o ile wogóle to zrobi do koñca ( zale¿y od temp.) Lepiej we¼ konwencje. Temp do lakierowania najlepsza to 20-22 st. Przy 15 te¿ idzie lakierowaæ, ale musisz wzi±æ poprawkê z czasami na odparowanie miêdzy warstwami- wyd³u¿y sie czekanie. Poni¿ej tych temp to jako¶ mi sie nie widzi robota :/ :blee:
 

socpaw
Wys³any: 2009-10-19, 19:33   
0
UP DOWN

Posty: 13
A czy mo¿na zostawiæ sam podk³ad bez lakieru nawierzchniowego, nie oszlifowany? Za podk³adowane jest cale auto 2 pe³ne warstwy. czy mogl bym takim autem przeje¼dziæ zime i poczekaæ do wiosny. teraz mi brakuje czasu na polakierowanie i mam s³abe warunki do lakierowania, a auto mi jest potrzebne- wiem ze nie bêdzie ono wygl±daæ jak powinno, ale co zrobiæ... :/ czy nic sie nie stanie z poszpachlowanymi elementami? podk³ad dobrze izoluje? i nie puszcza wody??
 

kamilbusko
Wys³any: 2009-10-19, 21:05   
0
UP DOWN

Posty: 349
on pijê wodê lepiej zrób to przed zim±
 

No-limit
Wys³any: 2009-10-19, 21:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
socpaw napisa³/a:
A czy mo¿na zostawiæ sam podk³ad bez lakieru nawierzchniowego, nie oszlifowany? Za podk³adowane jest cale auto 2 pe³ne warstwy. czy mogl bym takim autem przeje¼dziæ zime i poczekaæ do wiosny. teraz mi brakuje czasu na polakierowanie i mam s³abe warunki do lakierowania, a auto mi jest potrzebne- wiem ze nie bêdzie ono wygl±daæ jak powinno, ale co zrobiæ... :/ czy nic sie nie stanie z poszpachlowanymi elementami? podk³ad dobrze izoluje? i nie puszcza wody??

Pomaluj jakimkolwiek lakierm nawierzchnioym,choæby 1 warstwê.Podk³ad nie zabezpiecz przed wod±.Na wiosnê i tak bêdziesz musia³ szlifowaæ. :cool:
 

lysy_22
Wys³any: 2009-10-22, 21:24   
0
UP DOWN

Posty: 26
Moim zdaniem mo¿esz poczekac spokojnie do wiosny z tym podk³adem je¿eli warstwy antykorozyjnej nie po³o¿y³e¶ to i tak nic ci nie da bo lakier nawierzchniowy to ¿adna izolacja.
 

lysy_22
Wys³any: 2009-10-22, 21:27   
0
UP DOWN

Posty: 26
A co do malowania w niskich temp. ja malowa³em ju¿ przy +5 w gara¿u i nic siê nie sta³o tylko czasu miedzy warstwami trzeba przestrzegac i oczywi¶cie szybkich utwardzaczy.
 

socpaw
Wys³any: 2009-10-24, 08:34   
0
UP DOWN

Posty: 13
juz mam mentlik w g³owie... ;)

to powiem jak bylo, najpierw dokladne wyczyszczenie z rdzy potem cortanin, epoxsyd szpachla( przy szlifowaniu szpachli byly przeszlify do golej blachy), i epoksyd i podklad, tylko nie wszêdzie by³ epoksyd, tam gdzie przeszlifke zauwa¿y³em i tam gdzie byla szpachla potem dopiero podk³ad i na tym etapie chcial bym zakonczyc i jezdzic autem, auto caly czas by stalo na polu... :/
 

lukas
Wys³any: 2009-10-24, 09:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 339
lysy_22 napisa³/a:
Moim zdaniem mo¿esz poczekac spokojnie do wiosny z tym podk³adem je¿eli warstwy antykorozyjnej nie po³o¿y³e¶ to i tak nic ci nie da bo lakier nawierzchniowy to ¿adna izolacja.


Co ty mówisz. Tym bardziej jak nie ma podk³adu antykorozyjnego epoksydowego to nie powinien czekaæ tylko teraz lakierowaæ!
Lakier jest jak najbardziej izolacj± przed wilgoci±. To podk³ad bardziej przepuszcza bo w swojej strukturze ma du¿o wype³niaczy czyli czego¶ co w warstwie ¿ywicy robi mikropory przez które wilgoæ mo¿e przej¶æ. Z podk³adów to epoksydy maj± najlepsze usieciowanie ¿ywicy i daj± najlepsz± barierê. Przez lakier wilgoæ te¿ przejdzie ale jest to kolejna przeszkoda i koledzy dobrze radz± ¿eby choæ jedn± warstwê akrylu po³o¿yæ. Ponadto na wiosnê mo¿e siê okazaæ ¿e podk³ady ponak³adane w takich warunkach posiada³y i trzeba bêdzie jeszcze trzeæ elementy i nak³adaæ jeszcze raz podk³ad.
 

socpaw
Wys³any: 2009-11-11, 23:08   
0
UP DOWN

Posty: 13
jednak bedzie polozony lakier... trudne warunki ale trudno.. kolejne pytanka:

1. czy po szlifowaniu podk³adu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieñczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadziæ podk³ad. ile daæ rozcieñczalnika?

z góry dziêkuje i pozdrawiam. ;)
 

jacenty 741
Wys³any: 2009-11-12, 16:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Przede wszystkim staraj siê unikaæ samoistnego wysychania wody,raczej wycieraj j± na bie¿±co,¿eby nie wysycha³a w postaci kropel,bo mo¿e to skutkowaæ pó¼niejszymi problemami.Nie chce mi siê wierzyæ,¿e jeste¶ w stanie w ci±gu pó³ godziny od skoñczenia szlifowania na mokro doprowadziæ wszystko do stanu gotowo¶ci do k³adzenia bazy,a przy za³o¿eniu temperatury w granicy 15-20 stopni taki czas wystarczy.Poza tym pamiêtaj o zmywaczu silikonu i jego te¿ jest dobrze wytrzeæ do sucha.Jak masz kraterki,to lekk± warstw± ich raczej nie zalejesz na raz,przeszlifki mo¿esz zrobiæ nawet sprayem 10 min przed baz±,ale skoro masz jeszcze dawaæ warstwê,to daj i na przeszlifki.Ilo¶æ rozcieñczalnika jest zale¿na od tego,co zaleca producent podk³adu,do lekkiej warstwy dodaj nie wiêcej ni¿ 10% wiêcej,ni¿ podaje karta.
 
 

No-limit
Wys³any: 2009-11-12, 22:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
socpaw napisa³/a:
jednak bedzie polozony lakier... trudne warunki ale trudno.. kolejne pytanka:

1. czy po szlifowaniu podk³adu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieñczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadziæ podk³ad. ile daæ rozcieñczalnika?

z góry dziêkuje i pozdrawiam. ;)

Wszystko zale¿y od temperatury otocznia i cyrkulacji powietrza.Po szlifowaniu na mokro trzeba dobrze wysuszyæ pod³o¿e przed po³o¿eniem kolejnej warstwy.
Ad 2:warstwa standard lub maxi<ale to zale¿y od przygotowania pod³o¿a.Jak nie masz do¶wiadczenia,k³adZ Maxi tzn, Gêst±,Grub± warstwê podk³adu.Wtedy nie ryzykujesz przeszlifów i masz z czego zbieraæ .Ewentualnie na przeszlifowany podk³ad zawsze mo¿esz po³o¿yæ lekk± warswê podk³adu m/m;)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime