Autor |
Wiadomo¶æ |
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-10-01, 22:02 Pytania
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
witam, mam do was kilka pytañ. Auto to golf II 3d, robie ca³o¶ciówke, zmiana koloru z szarego metalica( na samym poczatku by³ bia³y) na hmm cos podobnego do grafitowego czy ciemnego niebieskiego (innego koloru) :]
1. czy pasuje dac na calosc podk³ad?(wnêki, ty³ drzwi..dach)- sa bia³e przeszlifki do starego lakieru i miejsca poszpachlowane szpachla uniwersalna-wypelniajaca i wykonczenie jak trzeba szpachla finish. jak tak to ile mi podk³adu trzeba? mam kupione litr revolution fire-grafitowy i litr jakiegos Delta-szary. delta jako ze chyba jest gorszy to pujdzie na wneki...
2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód?
3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad? bo musial bym kolejny raz wszystko matowic, te wnêki a to d³ugo zajmuje
4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge po³o¿yæ od razu podklad akrylowy?
5. papierem 400 pod podk³ad to chyba bedzie wystarczaj±co? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo?
6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?
7. podk³ad nak³ada sie cieñkimi warstwami jak baze?
Dodam ze efekt koncowy ma byæ zadowalaj±cy w miare mozliwosci, czyli nie chce miec np rys pod lakierem, ¿ebym potem sie nie zrazi³ do lakiernictwa ;], bo pistolet airgunsa by sie marnowal ;] dziêkuje za odpowiedzi. |
|
|
|
|
To_mas
|
Wys³any: 2009-10-04, 22:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 10 Sk±d: ¯ywiec
|
socpaw napisa³/a: | 1. czy pasuje dac na calosc podk³ad? | tak
socpaw napisa³/a: | 2. malujac np drzwi to robicie to na 2 razy, najpierw tyl a potem przód? | to ju¿ jak wolisz najlepiej to zaopatrz sie w stojak obrotowy
socpaw napisa³/a: | 3. czy szybko sie matuje papierem 1000 na mokro taki podklad? | zale¿y jak dobrze po³o¿ysz podk³ad
pozatym nikt nie mówi³ ze nie mo¿esz zacz±æ od grubszych papierów i skoñczyæ na 1000 czy tam 1200 jak wolisz
socpaw napisa³/a: | 4. czy po nalozeniu podkladu epoksydowego na przeszlifowane miejsca po lekkim przeschnieciu (30min) moge po³o¿yæ od razu podklad akrylowy? | tak
socpaw napisa³/a: | 5. papierem 400 pod podk³ad to chyba bedzie wystarczaj±co? a we wneki moge 240? -nie bedzie za malo? | na pewno wystaczy
socpaw napisa³/a: | 6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?
| o jakie plamy chodzi ?
ale zazwyczaj nie stosuje sie epoxu zamiast szprycy :P
socpaw napisa³/a: | 7. podk³ad nak³ada sie cieñkimi warstwami jak baze? | raczej pe³nymi |
_________________
-Diagnostyka VAG'iem - TDI grupa Vag do 2004r
-Polerowanie aluminium - felgi / pokrywy itp!!!!
gg 6794125
|
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2009-10-05, 17:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
To_mas napisa³/a: |
socpaw napisa³/a: | 6. czy podklad epoksydowy moge polozyc zamiast szpachli natryskowej zeby w razie czego nie bylo ¿ó³tych plam?
|
o jakie plamy chodzi ?
ale zazwyczaj nie stosuje sie epoxu zamiast szprycy :P
|
Te ¿ó³te plamy które izoluje siê szpryc± wychodz± jak siê da za ma³o utwardzacza do szpachlówki. £atwo tego unikn±æ, trochê praktyki przy wyciskaniu utwardzacza |
|
|
|
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-10-06, 21:40
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
no w³a¶nie bojê sie ze ten brak praktyki mo¿e wyj¶æ, ale trudno, 1 moje auto robione |
|
|
|
|
elspasoo
|
Wys³any: 2009-10-07, 09:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
Nie chcê otwieraæ nowego w±tku dlatego do³±czê siê do pytañ. Najwiêcej w±tpliwo¶ci mam co do przygotowania powierzchni tj,
1. Jakich gradacji papierów u¿yæ kolejno od elementu zardzewia³ego z wstawion± reperaturk± , a¿ do przygotowania pod bazê, które elementy mogê zrobiæ maszyn± (mam odpowiedni± szlifierkê mimo¶rodowo-oscylacyjna, kilka szlifierek k±towych o mocach od 500 do 1000W)
2. W jakich sytuacja u¿yæ szpachli z w³óknem szklanym, z aluminium ,natryskowej i czy zawsze siê je stosuje w tej kolejno¶ci
3. Jak powinna wygl±daæ kwestia przygotowania powietrza: czy jest sens stosowania odwadniacza z manometrem przy butli , czy lepiej przy butli daæ odwadniacz ,a przy pistolecie dodatkowy odwadniacz i reduktor (bêdzie to strasznie nieporêczne). Jakie by³o by lepsze rozwi±zanie - hobbystyczne , jaka d³ugo¶æ i ¶rednica przewodu(kompresor z wyj¶ciem na 1/4 ")
4. Czy poza odwadniaczem powinien byæ odolejacz?
Bêdê æwiczy³ lakierowanie na moim starym aucie - dostanie drug± sznasê,a gdy bêdê zadowolony bêdê odnawia³ mojego zabytkowego ju¿ kampera . Nie lubiê fuszerki , dlatego bardzo proszê o pomoc. |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-10-07, 21:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
Cytat: | 1. Jakich gradacji papierów u¿yæ kolejno od elementu zardzewia³ego z wstawion± reperaturk± , a¿ do przygotowania pod bazê, które elementy mogê zrobiæ maszyn± (mam odpowiedni± szlifierkê mimo¶rodowo-oscylacyjna, kilka szlifierek k±towych o mocach od 500 do 1000W) |
po naprawie blacharskiej- czy¶ciæ blache do czysta- czego u¿yjesz to twoja inwencja- k±tówka ze szczot±- cokolwiek, ma sie ¶wieciæ. Jak zostaje troche rdzy to p. reaktywny, p. akrylowy, szpachla, podk³ad i warstwy wierzchnie, Jak czysta blacha to p. epoksydowy, szpachla ( jak przetrzesz to po szpachlowaniu znowy epox) warstwy wierzchnie. Mo¿esz te¿ daæ p. akrylowy jakby¶ mia³ jakie¶ ma³e dziurki i niedoróbki.
Maszynk± matujesz wszystko co proste i gdzie dojdziesz.
Pod podk³ad P240- 320. po- 500 sucho potem mo¿esz albo na sucho drobniejszymi albo wodnym 800- akryl, 1000-1200 pod metaliki i per³y
Cytat: | 2. W jakich sytuacja u¿yæ szpachli z w³óknem szklanym, z aluminium ,natryskowej i czy zawsze siê je stosuje w tej kolejno¶ci |
z w³óknem jak wiêksza rze¼ba lub wiêksze do³ki- choæ taka sytuacja nie powinna mieæ miejsca- szpachli max 3 mm !! z alu duze powierzchnie np dach. natryskowej nie stosuje wiêc sie nie wypowiem . Jak dobrze wyprowadzisz szpachle to nie ma sensu stosowaæ takowej.
Cytat: | 3. Jak powinna wygl±daæ kwestia przygotowania powietrza: czy jest sens stosowania odwadniacza z manometrem przy butli , czy lepiej przy butli daæ odwadniacz ,a przy pistolecie dodatkowy odwadniacz i reduktor (bêdzie to strasznie nieporêczne). Jakie by³o by lepsze rozwi±zanie - hobbystyczne , jaka d³ugo¶æ i ¶rednica przewodu(kompresor z wyj¶ciem na 1/4 ") |
filtry itp.
temat na forum ju¿ poruszany ---> szukajka
w±¿ 10 m ¶rednica wewnêtrza najlepiej 9mm
Cytat: | 4. Czy poza odwadniaczem powinien byæ odolejacz? |
oczywi¶cie ¿e powinien byæ a powiedzia³bym ¿e jest konieczny!! |
|
|
|
|
elspasoo
|
Wys³any: 2009-10-08, 11:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
Bardzo dziêkujê ci Greg za odpowied¼ |
|
|
|
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-10-11, 21:43
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Jaka mo¿e byæ minimalna temperatura do lakierowania, zeby to jakos wyszlo? bo ida coraz to zimniejsze dni a garaz mam nieogrzewany? |
|
|
|
|
elspasoo
|
Wys³any: 2009-10-12, 11:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
Przy³±czam siê do pytania kolegi, czy w warunkach gara¿owych lepiej stosowaæ lakiery wodne? |
|
|
|
|
Greg
|
Wys³any: 2009-10-12, 14:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 149
|
elspasoo napisa³/a: | Przy³±czam siê do pytania kolegi, czy w warunkach gara¿owych lepiej stosowaæ lakiery wodne? |
OMG Kto powiedzia³ ¿e lepiej w gara¿u malowaæ "wod±"?? Przez lato to owszem mo¿esz sobie próbowaæ bo jest suche powietrze i ciep³o. Jesieñ- czas praktycznie wilgoci non stop nie jest sprzyjaj±cy do takich zadañ. Woda po prostu strasznie wolno bêdzie odparowywaæ o ile wogóle to zrobi do koñca ( zale¿y od temp.) Lepiej we¼ konwencje. Temp do lakierowania najlepsza to 20-22 st. Przy 15 te¿ idzie lakierowaæ, ale musisz wzi±æ poprawkê z czasami na odparowanie miêdzy warstwami- wyd³u¿y sie czekanie. Poni¿ej tych temp to jako¶ mi sie nie widzi robota |
|
|
|
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-10-19, 19:33
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
A czy mo¿na zostawiæ sam podk³ad bez lakieru nawierzchniowego, nie oszlifowany? Za podk³adowane jest cale auto 2 pe³ne warstwy. czy mogl bym takim autem przeje¼dziæ zime i poczekaæ do wiosny. teraz mi brakuje czasu na polakierowanie i mam s³abe warunki do lakierowania, a auto mi jest potrzebne- wiem ze nie bêdzie ono wygl±daæ jak powinno, ale co zrobiæ... czy nic sie nie stanie z poszpachlowanymi elementami? podk³ad dobrze izoluje? i nie puszcza wody?? |
|
|
|
|
kamilbusko
|
Wys³any: 2009-10-19, 21:05
|
0
|
|
|
Posty: 349
|
on pijê wodê lepiej zrób to przed zim± |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-10-19, 21:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
socpaw napisa³/a: | A czy mo¿na zostawiæ sam podk³ad bez lakieru nawierzchniowego, nie oszlifowany? Za podk³adowane jest cale auto 2 pe³ne warstwy. czy mogl bym takim autem przeje¼dziæ zime i poczekaæ do wiosny. teraz mi brakuje czasu na polakierowanie i mam s³abe warunki do lakierowania, a auto mi jest potrzebne- wiem ze nie bêdzie ono wygl±daæ jak powinno, ale co zrobiæ... czy nic sie nie stanie z poszpachlowanymi elementami? podk³ad dobrze izoluje? i nie puszcza wody?? |
Pomaluj jakimkolwiek lakierm nawierzchnioym,choæby 1 warstwê.Podk³ad nie zabezpiecz przed wod±.Na wiosnê i tak bêdziesz musia³ szlifowaæ. |
|
|
|
|
lysy_22
|
Wys³any: 2009-10-22, 21:24
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
Moim zdaniem mo¿esz poczekac spokojnie do wiosny z tym podk³adem je¿eli warstwy antykorozyjnej nie po³o¿y³e¶ to i tak nic ci nie da bo lakier nawierzchniowy to ¿adna izolacja. |
|
|
|
|
lysy_22
|
Wys³any: 2009-10-22, 21:27
|
0
|
|
|
Posty: 26
|
A co do malowania w niskich temp. ja malowa³em ju¿ przy +5 w gara¿u i nic siê nie sta³o tylko czasu miedzy warstwami trzeba przestrzegac i oczywi¶cie szybkich utwardzaczy. |
|
|
|
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-10-24, 08:34
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
juz mam mentlik w g³owie...
to powiem jak bylo, najpierw dokladne wyczyszczenie z rdzy potem cortanin, epoxsyd szpachla( przy szlifowaniu szpachli byly przeszlify do golej blachy), i epoksyd i podklad, tylko nie wszêdzie by³ epoksyd, tam gdzie przeszlifke zauwa¿y³em i tam gdzie byla szpachla potem dopiero podk³ad i na tym etapie chcial bym zakonczyc i jezdzic autem, auto caly czas by stalo na polu... |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2009-10-24, 09:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
lysy_22 napisa³/a: | Moim zdaniem mo¿esz poczekac spokojnie do wiosny z tym podk³adem je¿eli warstwy antykorozyjnej nie po³o¿y³e¶ to i tak nic ci nie da bo lakier nawierzchniowy to ¿adna izolacja. |
Co ty mówisz. Tym bardziej jak nie ma podk³adu antykorozyjnego epoksydowego to nie powinien czekaæ tylko teraz lakierowaæ!
Lakier jest jak najbardziej izolacj± przed wilgoci±. To podk³ad bardziej przepuszcza bo w swojej strukturze ma du¿o wype³niaczy czyli czego¶ co w warstwie ¿ywicy robi mikropory przez które wilgoæ mo¿e przej¶æ. Z podk³adów to epoksydy maj± najlepsze usieciowanie ¿ywicy i daj± najlepsz± barierê. Przez lakier wilgoæ te¿ przejdzie ale jest to kolejna przeszkoda i koledzy dobrze radz± ¿eby choæ jedn± warstwê akrylu po³o¿yæ. Ponadto na wiosnê mo¿e siê okazaæ ¿e podk³ady ponak³adane w takich warunkach posiada³y i trzeba bêdzie jeszcze trzeæ elementy i nak³adaæ jeszcze raz podk³ad. |
|
|
|
|
socpaw
|
Wys³any: 2009-11-11, 23:08
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
jednak bedzie polozony lakier... trudne warunki ale trudno.. kolejne pytanka:
1. czy po szlifowaniu podk³adu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieñczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadziæ podk³ad. ile daæ rozcieñczalnika?
z góry dziêkuje i pozdrawiam. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-11-12, 16:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Przede wszystkim staraj siê unikaæ samoistnego wysychania wody,raczej wycieraj j± na bie¿±co,¿eby nie wysycha³a w postaci kropel,bo mo¿e to skutkowaæ pó¼niejszymi problemami.Nie chce mi siê wierzyæ,¿e jeste¶ w stanie w ci±gu pó³ godziny od skoñczenia szlifowania na mokro doprowadziæ wszystko do stanu gotowo¶ci do k³adzenia bazy,a przy za³o¿eniu temperatury w granicy 15-20 stopni taki czas wystarczy.Poza tym pamiêtaj o zmywaczu silikonu i jego te¿ jest dobrze wytrzeæ do sucha.Jak masz kraterki,to lekk± warstw± ich raczej nie zalejesz na raz,przeszlifki mo¿esz zrobiæ nawet sprayem 10 min przed baz±,ale skoro masz jeszcze dawaæ warstwê,to daj i na przeszlifki.Ilo¶æ rozcieñczalnika jest zale¿na od tego,co zaleca producent podk³adu,do lekkiej warstwy dodaj nie wiêcej ni¿ 10% wiêcej,ni¿ podaje karta. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2009-11-12, 22:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
socpaw napisa³/a: | jednak bedzie polozony lakier... trudne warunki ale trudno.. kolejne pytanka:
1. czy po szlifowaniu podk³adu na mokro, gdy na elemencie wizualnie zniknie woda to czy dany element mozna pokrywac lakierem, czy poprostu wydaje sie ze jest suchu a wewnatrz bedzie mokry??
2. wyszly mi wspomniane kraterki, no i przeszlifki- po zgrubsza szlifie 500 na mokro, chce polozyc kolejna warstwe, czy moze to byc jedna warstwa dobrze rozcieñczona?? czy ma byc gruba?? chce ladnie wyprowadziæ podk³ad. ile daæ rozcieñczalnika?
z góry dziêkuje i pozdrawiam. |
Wszystko zale¿y od temperatury otocznia i cyrkulacji powietrza.Po szlifowaniu na mokro trzeba dobrze wysuszyæ pod³o¿e przed po³o¿eniem kolejnej warstwy.
Ad 2:warstwa standard lub maxi<ale to zale¿y od przygotowania pod³o¿a.Jak nie masz do¶wiadczenia,k³adZ Maxi tzn, Gêst±,Grub± warstwê podk³adu.Wtedy nie ryzykujesz przeszlifów i masz z czego zbieraæ .Ewentualnie na przeszlifowany podk³ad zawsze mo¿esz po³o¿yæ lekk± warswê podk³adu m/m;) |
|
|
|