Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
przem833
Wysłany: 2009-10-22, 22:56   Matowienie i polerowanie MDF'u na wysoki poÂłysk
0
UP DOWN

Posty: 12
Stosuje lakiery firmy ICA.
Lakieruje zarowno poÂłyskiem bezbarwnym, jak i poÂłyskiem w konkretnym kolorze.
Nie posiadam komory bezpylowej, dlatego teÂż na polakierowanych elementach zawsze wystepuja jakies wtracenia.

Wtracenia scinam grzybkiem z papierem 2000 delikatnie zwilzajac woda (ruchy prostoliniowe).
Matuje powierzchnie szlifierka mimosrodowa Festool 150/3.
Nastepnie poleruje Festool 150.
Stosowalem rozne pasty 3M (biala, niebieska) Festool (5000, 11000), gabki od zoltej do czarnej obu firm.

Mam problem ze "sprezynkami", ktore pojawiaja sie podczas matowienia.
Po polerce sa one widocze pod swiatlo.
Polerka przy zastosowaniu powyzszych past za cholere nie moge ich wyeliminowac.
Przy dluzszym polerowaniu przegrzewa sie lakier.
Polysk potrafie uzyskac bez problemu, jedynie nie moge sie pozbyc tych "koleczek/sprezynek".

Matowilem na rozne sposoby (na mokro i na sucho), papierami od 1200 do 3000.
Sposob 1:
1200 / 1500 na sucho (papier zwykly jak i na foli) + odkurzacz.
Po chwili matowienia powistaje warstwa pylu ktora i tak sie zbija pod papierem i roba sie "koleczka". Odkurzacz nie pomaga i dmuchanie powietrzem.
Chwila moment i papier i tak sie zabije. Musialbym na szybko przejechac element, wylaczyc maszynke, zetrzesz szmatka i tak w kolko ze 100 razy. Przez co czas matowienie bylby cholernie dlugi.
Sposob 2:
ma mokro 1200/1500 bez dziorek i odkurzacza (bo inaczej lozyska siada w szlifierce).
Na element psikam spryskiwaczej i jade maszynka. Za duzo wody, to sie nie szlifuje, za malo wody to papier "sie zasysa" do elementu i powstaja sprezynki.

Po sposobie 1 i 2:
Stosowalem Trizact 3000 lub Festool 2000 delikatnie na mokro, tak ze widac bylo pianke na elemencie.

No i za cholere nie moge sie pozbyc sprezynek:/

Dodam, ze przy matownieniu Festoolem 1000, pozniej trzeba nawalic wiecej pasty aby spolerowac.
Krozki 1000 - 3000 na gabce i trizac nie robia koleczek, ale nie da sie nimi dokladnie zmatowic i "wyrownac" powierzchni.

Moze ktos sie podzieli swoimi doswiadczeniami?
Czy u was zywotnosc krazkow platin 1000-2000 Festool jest strasznie niska(1mkw)?
 

djachim
Wysłany: 2009-11-14, 03:17   
0
UP DOWN

Posty: 1
ok ja powiem jak ja to robiĂŞ
zaczynam od grzybka i kolejno kr¹¿ki na g¹bce o gradacji 2000 potem 3000 i 4000 na mokro. Niestety w moim wypadku przydatnoœÌ kr¹¿ków jest tez krótka.
takie dziaÂłanie zapewni dobre przygotowanie pod polerkĂŞ nie wystÂąpiÂą tzw sprĂŞÂżynki
przy Âścieraniu warto zabezpieczyĂŚ plastiki,np oklejajÂąc je taÂśmÂą.
potem pasta.ja uÂżywam past polerskich firmy Cocept ktĂłra nie jest zbyt popularna w Polsce z uwagi na ceny tych ÂśrodkĂłw.nazwa pasty to rapid ultra moÂżesz oczywiÂście uÂżyĂŚ innej pasty znanej tobie ale jak na razie to najlepsza jakÂą miaÂłem okazje uÂżywaĂŚ.
nakÂładam okoÂło 4 wiĂŞkszych kropek na gombke o Âśredniej twardoÂści i poleruje bez wody ta pasta jej nie wymaga po polerce oczyszczam i sprawdzam jak wyglÂąde czy rysy usuniĂŞte jeÂśli tak przechodzĂŞ do nastĂŞpnego elementu,po zakoĂączeniu zaczynam polerkĂŞ drugi raz uÂżywajÂąc pasty ultimate gleze na miĂŞkkiej gÂąbce ktĂłra usuwa hologramy i dodatkowo nabÂłyszcza.
CzĂŞsto do zaoszczĂŞdzenia czasu nie Âścieram caÂłego auta papierem tylko wybrane rysy i miejsca poniewaÂż matowienie caÂłego samochodu to bardzo pracochÂłonne dziaÂłanie. Po zakoĂączeniu myje auto i woskuje.
oto link do concept http://www.conceptchemica...e=4&subcatid=25
 

No-limit
Wysłany: 2009-11-14, 11:07   Re: Matowienie i polerowanie MDF'u na wysoki poÂłysk
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
przem833 napisał/a:
nie moge sie pozbyc tych "koleczek/sprezynek".?

SprĂłbuj na wykoĂączenie politury 3M z czerwonym korkiem.
 

przem833
Wysłany: 2009-11-14, 11:19   
0
UP DOWN

Posty: 12
Z tego co sie orientuje lakiery samochodowe inaczej sie zachowuja, jak meblarskie.
Samochod jest latwiej wypolerowac...

Stosuje past 3M bialy korek. Polysk uzyskuje bezproblemowo, ale sama polerska nie usune sprezynek i glebszych rys.
Jakis blad jest w matowieniu, a nie polerce.
 

adam12
Wysłany: 2009-11-14, 13:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 5 razy
Posty: 94
a lakiery jakich uÂżywasz sÂą nitro czy dwuskÂładnikowe?? jeÂśli nie sÂą chemoutwardzalne to bĂŞdzie lipa z polerka wypolerowaĂŚ moÂże sie da ale sÂą na tyle miekkie Âże zawsze zostanie jakaÂś skaza
 

przem833
Wysłany: 2009-11-14, 17:39   
0
UP DOWN

Posty: 12
http://www.ica.pl/index.php?page_id=9 - lakiery poliuretanowe.
 

hitrus
Wysłany: 2009-11-14, 20:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 28
a moze to sprĂŞzynki na podkÂładzie ,jakim papierem matujesz (gradacja) ?
 

pepi 
Wysłany: 2009-11-14, 20:16   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 158
Skąd: krzczonĂłw
b³¹d w przygotowaniu i tyle -polerka tylko nab³szcza klar :)
 

przem833
Wysłany: 2009-11-14, 22:17   
0
UP DOWN

Posty: 12
Podklad matuje papierem 500 lub 600.
Izolant/podklad/podklad/lakier polysk (kolor).

To nie sa sprezynki na podkladzie. Po lakierowaniu ich nie widac.
Przy matowieniu Platin 2000 Festoola sprezynki znajde pod swiatlo i pod odpowiednim katem.
Jak schodze np do 2000 na sucho lub 2000 na mokro (papier nie na gabce), czy tez 1500, aby sciac wtracenia, to tych sprezynek jest o wiele wiecej. Nie trzeba sie na nich koncentrowac, aby je dostrzec.

Producent podaje, ze mozna polerowac po 72 godz., ale z tego co widze, to lakier jest wciaz dosc miekki. Paznokciem przyciskajac moge zrobic ryse. Nie wiem, moze trzeba poczekac z 10dni? W firmie ciagle grzeje i temp jest okolo 20st, ale moze trzeba dluzej czekac...
 

przem833
Wysłany: 2009-11-14, 22:29   
0
UP DOWN

Posty: 12
Platin 2000 mozna zmatowic powierzchnie, ale nie da sie sciac wiekszych wtracen. Mozno to zrobic grzybkiem, ale wtedy tym platin 2000 trzeba od cholery jezdzic, aby usunac powstale rysy.

Jak widze na necie, jak ktos samochod matuje 1500, pozniej bierze 2000 na gabce i nastepnie paste, to mnie cholera bierze, ze to idzie tak latwo.

http://www.festool.pl/ima...adzi_sie_09.pdf
Tu festool radzi, ze rysy usuwa sie polerka na pomaranczowej gabce.
Jakim cudem to nie wiem.

Mze w tescie byly zastosowane lakiery jakiejs innej firym? Jakiej nie podaja...
 

hitrus
Wysłany: 2009-11-15, 23:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 28
czy kolega do polerowania uzywa szlifierki mimosrodowej? czy zwyczajnej polerki z obrotami do 2800 obr/min?
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-11-16, 01:29   
0
UP DOWN


Posty: 21
witam stolarza-lakiernika :spoko:

wiêc tak lakiery z ICA mo¿na polerowaÌ po minimum 2-3 dniach ja u¿ywam LP152 PEC jego py³osuchoœÌ jest szybka a poler po 3 dniach , jest jeszcze LP152 PINK na szybk¹ robotê i jego mo¿na polerowaÌ po 24h do 3 dni bo póŸniej jest ju¿ za twardy czy coœ tam nie wiem co dok³adnie ale m¹dre g³owy z ICA tak mówi¹

te rysy (kó³ka) masz po kr¹¿kach 1500 i w dó³ ja testowa³em ró¿ne cuda na te kó³ka i mój sposób jest taki :
szlifierka mimoœrodowa (skok 3mm) i kr¹¿ki ASSILEX ORANGE P1500 i tym œcinasz paprochy i wyrównujesz powierzchniê nastêpnie kr¹¿ki TOLEX one s¹ odpowiednikiem P2000 i na koniec kr¹¿ki BUFLEX BLACK wszystko na mokro ! œrednia iloœÌ wody tak aby powstawa³a piana
te kr¹¿ki s¹ firmy KOVAX i one s¹ jak dot¹d najlepsze jak dla mnie czasami po assilex-ie potrafi¹ powstaÌ owe rysy ale s¹ one na tyle p³ytkie ze tolex je zbiera
samo polerowanie to pasty 3M i pierwsza to zielona póŸniej b³êkitna i koniec ;P
po wszystkim przecieram mikrofibrÂą z pÂłynem z firmy Presta

jeszcze kusi mnie spróbowaÌ pasty czerwonej na koniec ¿eby daÌ g³êbie koloru
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

No-limit
Wysłany: 2009-11-16, 17:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
przem833 napisał/a:
Podklad matuje papierem 500 lub 600.
Izolant/podklad/podklad/lakier polysk (kolor).

To nie sa sprezynki na podkladzie. Po lakierowaniu ich nie widac.
Przy matowieniu Platin 2000 Festoola sprezynki znajde pod swiatlo i pod odpowiednim katem.
Jak schodze np do 2000 na sucho lub 2000 na mokro (papier nie na gabce), czy tez 1500, aby sciac wtracenia, to tych sprezynek jest o wiele wiecej. Nie trzeba sie na nich koncentrowac, aby je dostrzec.

Producent podaje, ze mozna polerowac po 72 godz., ale z tego co widze, to lakier jest wciaz dosc miekki. Paznokciem przyciskajac moge zrobic ryse. Nie wiem, moze trzeba poczekac z 10dni? W firmie ciagle grzeje i temp jest okolo 20st, ale moze trzeba dluzej czekac...

Te sprê¿ynki to s¹ chyba paprochy,które rysuj¹ powierzchniê.Najpierw trzeba usun¹Ì paprochy,przetrzeÌ powierzchniê po œciêciu w/w i dopiero szlifowaÌ p³aszczyznê.Drug¹ przyczyn¹ mo¿e byÌ za du¿y nacisk ,przygrzanie lakieru i zaszlichcone punkty na papierze powoduj¹ zarysowania.
 

przem833
Wysłany: 2009-11-16, 20:12   
0
UP DOWN

Posty: 12
Zgadza sie LP152 PEC poleruje sie po min 2-3 dniach. Zauwazylem, ze jak sie dluzej poczeka, to lepeij wychodzi. W firmie grzejniki grzeja, ale moze mimo wszystko ze wzgledu na to ze jest zima elementy musza dluzej postac.
Warto tez ustawic je tak, aby byla mozliwa swobodna cyrkulacja powietrza.

Polerke teraz robie 3M pasta biala - gabka pomaranczowa, nastepnie pasta blekitna - gabka czarna. Z uzyskaniem polysku nie mam problemow. Efekt jest zadowalajacy nawet po samej pascie bialej. Wystarczy odpowiednia rozgrzac lakier (nie za mocno).


Kilka slow na temat baczkow/koleczek.
Kiedys myslalem, ze sie one pojawiaja w momencie gdy jakis paproch mi wpadnie na element (wiadomo wszech obecny pyl w zakladzie). Pozniej myslalem, ze krzywo naklejam papier i to rzep wystaje w dziurkach i to on rysuje.
Teraz wiem na 100%, ze glownym powodem powstawania tego efektu jest pyl powstaly podczas matowienie powierzchni.
Gdy robie na sucho na nawet z odkurzaczem podczas szlifowania pyl w szybkim czasie zbija sie w papierze.
Na mokro jak sie da malo wody, to czuc jak papier "zasysa" sie do elementu. Dalej jak sie szlifuje to sie robi kolomyja.
Przedmuchiwanie co chwila, czy tez scieranie pylu i tak nic nie dalo.
Trzeba byloby 2 dni poswiec, zeby zmatowac element.

Narazie robie tak:
- syfy scina grzybkiem wlasnej produkcji na mokro papierem 2000.
- matowie 1000 na gabce Festoola, aby sciac te ryski po grzybku
- pozniej 2000 na gabce
Jak sie patrzy pod swiatlo to jest lustro. Trzeba wiedziec jak spojrzec aby znalesc jakiegos baczka. No, ale skurki pomaranczy to sie nie wyprowadzi tym sposobem...

Zobacze te KOVAX'y. Jaka predkosc masz ustawiona w szlifierce? Wolno ja poruszasz, czy szybo? Ile czasu poswiecasz srednio na 1m2?
 

hitrus
Wysłany: 2009-11-16, 21:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 28
SkĂłrke to trzeba usuwac bez podkÂładek gÂąbkowych,twardy talerz Âścina skĂłrkĂŞ a gÂąbka ukÂłada sie do skĂłrki i jÂą tylko wybÂłyszcza,sprĂłb€j jeszcze KOVAXA te papiery mozna uzywac na sucho i na mokro,znam kilku gosci ktĂłrym na nich wychodzi,nawet czarny poÂłysk na lakierze poliestrowym!!!ja proponuje taki system YELLOW 1200 na twardym rzepie ale jesli nie trzeba duzo zbierac to 1500 lub ASSILEX 1500 pracuje szybciej ale zostawia nieco ostrzejszÂą ryse jak YELLOW i na koniec jedziesz BUFLEXEM o gradacji 3000,,BLACK,,.Kolega DARECKI uzywa jeszcze TOLEXA 2000 co tez jest dobre ale w tym systemie mozna sobie pokombinowac i dopasowac papiery do wymagaĂą.JeÂśli kolega PRZEM jest zainteresowany KOVAXEM to proszĂŞ o wiad. na priva.
 

przem833
Wysłany: 2009-11-16, 21:14   
0
UP DOWN

Posty: 12
http://www.2w.pl/ - znalazlem taka stronke.
Chyba trzeba kupowac cale opakowania, ale nie logowalem sie wiec nie wiem, czy na 100%.

Kolega Darecki stosuje do kazdego papieru podkladke?
Czy te papiery 1500 (6zl netto/szt) sa tak samo trwale, ja te 2000 i 3000?
Stosowalem 1500 innej firmy, ale takie papier wystarczal na 1 element.
Jaka predkosc maszynki ustawic, aby papier sluzyl jak naj dluzej?
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-11-18, 09:29   
0
UP DOWN


Posty: 21
przem833 nie poleruj pastÂą 3M korek biaÂły bo ona jest zbyt ostra i teÂż zostawia rysy ale takie duÂże koliste po gÂąbce , zacznij od zielonej :!:

dla mnie to assilex P1500 wÂłaÂśnie zostawia mniej rys niÂż Yelow Film

ja dotychczas szlifowaÂłem Rotexem i obr. na maxa ale on ma za duÂży skok mimoÂśrodu teraz czekam na dostawĂŞ szlifierki Festoola 150/3 :)
podk³adki stosuje tylko do kr¹¿ków Tolex i Buflex ale tylko do p³askich du¿ych powierzchni jak mam blat gr. 60mm to czo³o jadê bez podk³adki bo siê mocno przysysa i mo¿na kant przeszlifowaÌ
natomiast Assilexem jadĂŞ bez podkÂładki a stopa na Rotexie jest najtwardsza :!:
ja ostatni zuÂżyÂłem 2x Assilex + 2xTolex +2xBuflex na 10-15 m2 poleru czarnego poÂłysku

1 m2 -> szlif + poler = 1h tak +-

hehe witam kolege "hitrus" ;)

przem jak chcesz Kovaxy na sztuki to siĂŞ odezwij do kolegi hitrus ja siĂŞ chyba u niego zaopatruje na sztuki :spoko:

na koniec powiem tak Âże z polerowaniem jest jak z gotowaniem jednym siĂŞ udaje a innym nie , nie ma sztywnego przepisu kaÂżdy robi to inaczej i ty sam musisz pokombinowaĂŚ jak tobie pasuje najlepiej
wszyscy ktĂłrym polery wychodzÂą to z kolei kaÂżdy z nich robi to inaczej
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

przem833
Wysłany: 2009-11-22, 13:28   
0
UP DOWN

Posty: 12
Jakie maszynki mimosrodowe pozwalaja na matowienie na mokro (papier z otworami)?

Kiedys pracownik matowal papierem 2000 z otworami na mokro.
Dwa razy padlo lozysko (rdza). Nie musze mowic, ze koszt wymiany byl dosc spory:/

Szlifierka to Festool 150/3
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-11-22, 17:10   
0
UP DOWN


Posty: 21
:arrow: Rotex
ale on ma za duÂży skok :nie:

ja do swojej nowej 150/3 wykombinuje twardÂą przekÂładkĂŞ bez dziurek :spoko:
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

Airbart 
Wysłany: 2009-11-22, 21:55   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam. Przem833 po matowieniu szlifierk¹ (kó³kiem) spróbuj na sam koniec przedmuchaÌ dobrze element i jeszcze rêcznie tym samym papierem na kostce zmatowiÌ na przemian delikatnie wzd³u¿ i wszerz elementu i i obserwowaÌ pod œwiat³o jak d³ugo trzeba te oprecje powtarzaÌ. Trzeba tez zaznaczyÌ jak koledzy pisali wy¿ej, ¿e skok mimoœrodu szlifierki powinien byÌ jak najmniejszy, jednak¿e z doœwiadczenia wiem, ¿e du¿¹ role w matowieniu owymi szlifierkami ma sama si³a nacisku szlifierki na dan¹ powierzchnie oraz kwestia dobrania obrotów a ca³oœÌ po³¹czyÌ z wpraw¹ w u¿ytkowaniu sprzêtu.
 

iras18
Wysłany: 2009-11-24, 22:40   
0
UP DOWN

Posty: 22
UÂż
  
 

iras18
Wysłany: 2009-11-24, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 22
UÂżywam przewaÂżnie lakierĂłw firmy Adler sÂą naprawdĂŞ bardzo dobre,ale troche droÂższe niÂż ICA.KÂładĂŞ poÂłysk czekam 24godz,lub 72 jak w karcie technicznej.OglÂądam pÂłaszczyznĂŞ i tak:

-Kr¹¿ek 3m 260L P800 lub P1000(na sucho) po wyszlifowaniu ogl¹dam czy jest idealnie matowa w ka¿dym miejscu
-ZakÂładam Pas polerski na szlifierkĂŞ taÂśmowÂą .Poleruje z pastÂą teÂż na sucho
-OglÂądam czy wszystkie Âślady po festool 150/3 zostaÂły zdjĂŞte (czyli te drobne koliste ryski)
- smaruje powierzchniê past¹ 3m z zielonym korkiem pomaraùczowy pad wcieram mocno wolne obroty,pó¿niej na maxa i mniejszy docisk.(oczywiœcie te¿ na sucho)
-Gdyby zdarzyÂło siĂŞ Âże klient widzi ryski pod sÂłoĂące.UÂżywam 3m do usuwania hologramu

Powierzchnia jest dopieszczona idealnie.Sam mam dobre oko na partaczy ktĂłrzy robiÂą poÂłysk z morÂą itp.(tragedia)

20m2 mĂłwiĂŞ serio 1 osoba zrobi na lustro w jeden dzieĂą

Systemy festool mleczka itp to wydawanie kasy w bÂłoto i czas tysiÂąc mleczek i past i jeszcze ich zakichana instrukcja .Polerowanie mam obcykane jeÂśli chodzi o fornir i MDF.
 

przem833
Wysłany: 2009-11-25, 19:51   
0
UP DOWN

Posty: 12
Odkrecilem pad od Festool'a 150/3.
Od wewnatrz zakleilem dziurki tasma izolacyjna.
Po przetestowaniu widze, ze sie nie odkleila i skutecznie zabezpiecza lozysko przed woda.

Jutro zaczne polerowac pare elementow, ktore byly zrobione w sobote.
Tym razem odczekalem troche wiecej czasu, zobaczymy jak pojdzie...
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-11-27, 21:09   
0
UP DOWN


Posty: 21
iras18 napisał/a:
ZakÂładam Pas polerski na szlifierkĂŞ taÂśmowÂą

mo¿esz ten temat rozwin¹Ì , o jaki pas chodzi konkretnie i z jak¹ past¹ ?
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

przem833
Wysłany: 2009-11-27, 22:57   
0
UP DOWN

Posty: 12
Dzis mialem mala dostawe papierow firmy Kovax.
Narazie zaobserwowalem, ze:
ASSILEX na mokro (nawet przy sporej ilosci wody) potrafi bez problemu zmatowac i wyrownav powierzchnie.
Na sucho moim zdaniem za mocno zdziera.
Yellow Film jest duzo mniej agresywny. Dobrze dzialal punktowo na wtraceniach.
Przy probie zmatowienie calej powierzchni zabijal mi sie (szlifowanie na sucho).
Nie wiem co moze byc przyczyna. Moze obroty...

Kolego Darecki, jak to bylo u Ciebie z tym papierem?

Na czolach (6cm) syfy scialem kostka+tolex pozniej buflex black i polerka.
Wyszlo bardzo dobrze.

Reszte sprzetu bede mial w przyszlym tyg...
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-11-30, 08:40   
0
UP DOWN


Posty: 21
juÂż ci kilka razy pisaÂłem Âże ja szlifuje na mokro :spoko: od samego poczÂątku

wedÂług mnie Assilex jest najbardziej agresywny ale za to najmniej zostawia rys
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

przem833
Wysłany: 2009-12-03, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 12
Probowalem Assilex, Tolex oraz Buflex na mokro, ale wyszla lipa.
Assilex bez problemu zmatowil powierzchnie, ale zostawil takie rysy i kolka, ze
kolejne papiery nie daly rady tego zebrac.

Najlepszy efek uzyskalem za pomoca papierow:
- Yellow 1500 na sucho (na mokro slabo bral, moze zbyt dlugi czas schniecia lakieru).
- Tolex na przekladce, metoda na sucho - przy jego pomocy udalo sie usunac najwiecej kolek
- Buflex - przygotowanie do polerki

Latwo jest uzyskac lustro, gdy sie patrzy centralnie pod swiatlo (tak, ze sie ono odbija w elemencie). Ja jak patrze na polysk to z odleglosci 20cm pod pewnym kontem i jestesm w stanie wylapac kazda ryse, czy tez baczka.
 

darecki_W 
Wysłany: 2009-12-04, 09:46   
0
UP DOWN


Posty: 21
tak jak to mĂłwiÂłem kaÂżdy to robi inaczej :)

a kto kontroluje poÂłysk patrzÂąc centralnie :shock: zawsze siĂŞ patrzy pod katem i pod ÂświatÂło odbite :!:
_________________
stolarz uczy siĂŞ caÂłe Âżycie
 

cinac
Wysłany: 2010-12-10, 22:17   
0
UP DOWN

Posty: 3
Witam

ostanio robiÂłem prĂłby z matowieniem na mokro szlifierkÂą rotex 150.Pierwsza prĂłba byÂła na papierze 1500 i tak : papier siĂŞ zabijaÂł, robiÂł niezÂłe rysy i sÂłabo matowiÂł powierzchniĂŞ.natomiast przypomniaÂłem sobie Âże Ăłw rotex ma teÂź opcjĂŞ szlifowania wykaĂączajÂącego i przy urzyciu tej Âże opcji i papieru o w/w gradacji papier siĂŞ miej zabijaÂł i lepiej matowiÂł powierzchniĂŞ.CZy Panowie koledzy orientujecie siĂŞ moÂże jaki jest skok mimoÂśrodu rotexa przy opcji szlifu wykaĂączajÂącego?
 

obcy_69
Wysłany: 2010-12-11, 08:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
http://www.festool.pl/Pro...RO-150-FEQ-Plus
 

wezuwiusz3 
Wysłany: 2011-10-26, 21:27   
0
UP DOWN

Posty: 59
Co robicie za zwyczaj jak juÂż macie baczki na lakierze ??PowstajÂą nawet jak siĂŞ rĂŞcznie poleruje papierem na mokro.Wystarczy Âże ÂświÂśnie i po PTOKACH,zwÂłaszcza na miĂŞkkich lakierach.TeÂż mam ten problem
 

g_marker 
Wysłany: 2011-11-05, 15:08   
0
UP DOWN
Crazy_Peon

Posty: 88
Jak szlifujesz na mokro rêcznie, podwijaj rogi papieru, w drug¹ stronê wtedy nie bêdzie Ci kantem robi³ rys. Przeczyta³em du¿o z waszych opinii, i moim zdaniem z tego co pamiêtam najlepiej wychodzi³o mi to jak robi³em to w³aœnie kovaxem na sucho ¿ó³tym, gradacja 1200, na mokro 3000 na szmacie, i pasty presta, ultra cat, futrem czarnym dwu stronym, druga strona s³u¿y³a do te¿ presty chroma polish, i by³o b³ysk jak ta lala, za du¿o tych korków tego 3 M, jedyne co z nich teraz u¿ywam to ró¿owy korek do rêcznego nab³yszczania.
 

adrian bold
Wysłany: 2011-12-04, 13:37   
0
UP DOWN

Posty: 3
witam mam takie pytanie odnosnie polerowania pasta g3
maluje fronty od niedawna farba milesi . matowie ca³om p³aszczyzne papierem 1ooo i potem poleruje na mokro pasta g3 ale widze ze nie jest to takie jak byc powinno wychodza rysy po pascie ,a element zamiast nabierac po³ysku robi sie pó³ mat .
mie wiem czy zle nie robie bo matowie elementy do polerowania po 48h prosze o porade
 

adrian bold
Wysłany: 2011-12-04, 13:38   
0
UP DOWN

Posty: 3
moze zmiana pasty moze ktos maluje milesi i poleruje inna pasta prosze o porade
 

lak 
Wysłany: 2011-12-04, 18:11   
0
UP DOWN

Posty: 223
Papier 2000 nie 1000 pasta 3m na sucho..
 

adrian bold
Wysłany: 2011-12-04, 21:03   
0
UP DOWN

Posty: 3
MYSLISZ ZE POMOZE PAPIER 2000
A CZY JEST TAKI NA KRAÂŻEK DO MASZYNY
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-12-05, 08:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
OczywiÂście lakierujesz poliuretanem przemysÂłowym ?

Nie dziwi wiĂŞc fakt,Âże nie moÂżesz tego doprowadziĂŚ do poÂłysku. Chcesz ideaÂłu to zmieĂą lakiery na tanie akryle ( tak wogĂłle to 4 lata zajmuje siĂŞ lakierniami stolarskimi szczegĂłlnie MDF i zawsze siĂŞ zastanawiam skÂąd Wy Panowie macie taki pomysÂł Âżeby malowaĂŚ te fronty poliuretanami ... cena ??? No fakt jest troszkĂŞ taniej ... ale to "oczy kupujÂą" te fronty ^^ . Po co siĂŞ tak szarpaĂŚ ... a juÂż przy fornirach to zupeÂłnie nie rozumiem tych lakierniczych zwyczajĂłw :x: )

¯eby ca³oœÌ wygl¹da³a super to musisz chyba sporo zmieniÌ w ca³oœci technologi. Przy papierze 1000 i maszynie obstawiam, ¿e ranty s¹ poprzecierane ... je¿eli nie s¹ w r2. ;)

Napisz do mnie na e-mial dostaniesz takie ogĂłlne info w PDF o lakierowaniu frontĂłw. To moja publikacji z targĂłw poznaĂąskich z czasopisma "Lakierowanie Drewna".
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group