Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-11-19, 09:09 Mój Civic 2
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Witam,
Inspiruj±c siê tematem Ryby, który jednakowo udziela³ mi wielu rad ze swojego do¶wiadczenia, postanowi³em przedstawiæ Wam jak przebiegaj± prace blacharskie nad moim samochodem.
Honda Civic, 1992, 1.5 vtec-e, kanada, kupiona od s±siada za 500plnów
Samochód kupi³em po tym jak sta³ od 6 mies, kiedy to s±siadowi zerwa³o dach z gara¿u a jedyna ceg³a, jak spad³a na ziemiê, nie zapomnia³a zbiæ s³upka, szyby przedniej i pogi±æ maski. Wersja nadwoziowa EH2, charakteryzuje siê brakiem listew bocznych, kierunków bocznych, lampami USDM, amberami (postojówki pomarañcz.), oraz czarnym wnêtrzem.
Postanowi³em Hanie wróciæ do ¿ycia i nadszed³ czas na blacharkê, poni¿ej zdjêcia.
CDN |
|
|
|
|
Bauer1000
|
Wys³any: 2009-11-19, 13:39
|
0
|
|
|
Poczatkuj±cy
Posty: 12 Sk±d: Rumia/Gdynia
|
fajnie sie zapowiada, troche pracy trzeba w³ozyc, ale mam nadzieje ze efekt koncowy wszystko wynagrodzi |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-11-20, 07:59
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Wczoraj mierzy³em reperaturke. No i musze siê pochwaliæ, ¿e uda³o siê dopasowaæ ca³o¶æ:].
Na zdjêciach widaæ, ¿e ca³e nadkole by³o przeszczepiane i punktem odniesienia by³y miary z drugiego boku i ten no¶nik, ktory doci±³em do pó³owy otworu. Wzglêdem budy co do 1mm w ka¿dej p³aszczy¼nie. Samochód nie by³ bity, wiêc finalnie powinno byc ok. Foty postaram siê wkleiæ na wieczór. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2009-11-21, 17:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
Hmm no co mozna powiedzieæ !? Oby do przodu !! Na pocz±tku my¶la³em, ¿e to mój temat sam siê up'n±³
W tylnym nadkolu wywieræ dziurê na otwór do konserwacji - tak jak jest fabrycznie |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-11-23, 13:56
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
ooo mój Mentor:D
Ryba, nad tym otworem sie zastanawiam, poniewa¿ od niego ca³a ruda siê zaczê³a. W jajku s± plastikowe progi maskuj±ce, mocowane z boku i od do³u do progu...chcia³em ów miejsca mocowania wykorzystaæ do pó¼niejszej koserwacji.
Natomiast w warsztacie poczyni³em postêpy:
Niestety na tydzieñ stopuje, dopad³o mnie przeziêbienie i nie chcia³bym ¿eby przerodzi³o siê w grypê:/
Wlew wklejony z obu stron na Soudal 940, tym samym ¶rodkiem uszczelnia³em spawy. Na wiêksze powierzchnie u¿ywa³em gumy na pêdzel golda. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2009-11-25, 22:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Dziwie Ci siê ¿e takiego starego sztrucla robisz. Ja mia³em niestety dwa razy takie cos do roboty i naprawdê ci wspó³czuje. Je¿eli jeszcze nie by³o nigdy dotykane przez nikogo to co¶ siê z tego da zrobiæ... |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-11-27, 16:43
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
B-rad...jeszcze nie widzia³e¶ strucli:D Obok mojej hondy sta³a niedawno vectra a i mia³a chyba z 12 ³at na pod³odze!!!
Robie z 2ch wzglêdów:
1)z mi³o¶ci do marki - honda technicznie wyprzedza wielu konstruktorów (chocby ITR;) Poza tym ta buda podoba³a mi siê od dziecka. Jak za te pieni±dze moge sobie pozwoliæ na ma³e inwestycje, zwa¿ywszy na to, ¿e sama buda w idealnym stanie to jakies 5-6k.
2)bo lubie nowe wyzwania |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2009-12-01, 23:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
kamilmjk . Popieram Cie w 100%.Sam mia³em Jajko.Ale niestety w tym roku sprzeda³em a mi±³em 100% bezwypadkowy egzemplarz.Oryginalne tylne b³otniki bez reperaturek. Teraz jak robie auta to te z 2003 maj± gorsz± pod³ogê od tej mojej.Zachcia³o mi sie innych marek Audi>Fiat>Alfa Ale w przysz³ym roku kupie sobie rozwalonego VTEC i zrobiê laleczke Czekam na kolejne fotki |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-02, 07:41
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Dawid1989 - dziêki za poparcie, dobrze wiedzieæ, ¿e jest nas (mi³o¶ników marki) wiêcej ni¿ kilku. Zdjêcia bêda ale jeszcze troche, bo katuje diaxem spawy na reperaturce a czasu ma³o po pracy, tak wiêc idzie i idzie...
Ps. co do silnika, jest plan na d16z6 z kompresorem i granice 200kuniów...no chyba, ¿e siê trafi jaki¶ anglik z b18 w dobrej cenie to razem z silnikiem wrzuce heble 282/260, bedzie 170km N/A |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2009-12-03, 10:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Nie porobi³o Ci fal na ty6ch blotnikach od spawania???Podoba mi sie twoja praca zw.¿e wymieniasz to co kwalifikuje sie do wymiany a nie odstawiasz fuszery.Daj tylko reaktywny na to +podk³ad akrylowy,³adnie pomaluj i auto na wieki b18 to rarytas Ale osobi¶cie zadowoli³bym sie d16 £adna czarna felga+ gwintowane zawiasy MMMM Bajka |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-03, 11:13
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Dawid, móg³bym idee projektu uj±æ w s³owa "no rust, honda super fast"
Na b³otnikach po kompletnym obspawaniu zrobi³ siê jeden do³ek w miejscu gdzie ³±czenie mia³y 3 elementy, ko³o wlewu, po stronie lampy. Ju¿ go wyci±gn±³em. Spawanie w 2 osoby i odpowiednie dopasowanie szczelin -> gra gitara
Mam ju¿ wszystko oszlifowane. zosta³o kilka dziurek do zaspawania i mozna po³o¿yæ reaktywny i epoksydowy.
Zakola, jak ju¿ pisa³em na forum, robie: reaktywny->epox->guma na pedzel/soudal na spawy->baranek->bezbarwny.
Mam pytanie z kategori uzywanej chemii. Jest kilka miejsc, szczelin, których mechanicznie nie oczyszcze z "rdzewia³ego nalotu" - brak dostêpu. Chcia³em prosiæ o podpowied¼ i opinie, co do tego, czego uzyæ. google efektywnie promuje cortanin i brunox, a co Wy polecacie?
Ps. Mia³em natomiast chwilê czasu i przymierzy³em mój "spolier"
Oczywi¶cie nie ori, bo by³oby znacznie za drogo. Narazie jest na nim 2 porz±dne warstwy fillera, po oszlifowaniu . |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2009-12-03, 11:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Reaktywny + epox???Nie pomyli³e¶ siê?Albo jedno,albo drugie,na reaktywny tylko akrylowy ! |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-03, 11:30
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
mia³obyæ ³amane i po³kn±³em akrylowy :] Gapa
sory, ju¿ poprawiam: reaktyw/epox -> akrylowy -> guma na pedzel/soudal na spawy->baranek->bezbarwny.
Swoj± drog±, czyta³em kiedy¶ kilka artyku³ów o stosowaniu reaktyw+epox. Wspominano o wa¿nej kwestii sezonowania reaktywnego przed po³o¿eniem epoxu...w praktyce nie wiem jak to siê ma. |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-12-03, 16:24
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2009-12-03, 18:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
No w³a¶nie nie wiem po co ten bezbarwny Jak Zastosujesz epoksydowy nie musisz na niego dawaæ akrylowego.Dobrze zmatuj mat± i na to szpachla.Co do ciê¿ko dostêpny6ch miejsc to tak jak Bodzio pisze.Ja jak nie mam mo¿liwo¶ci ¿adn± metod± usun±æ korozji do pryskam reaktywnym na to baran?¶rodek do profili i finito .I nie radze Ci kombinowaæ z ³±czeniem reakty6wnego z epoxydowym.Mo¿esz potem mieæ niemi³e niespodzianki |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-04, 07:26
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Ch³opacy, ten epox na rekatywny, to tylko b³±d w pi¶mie;) Wczoraj smarowa³em próg akrylem na reaktyw, ¿eby dzisiaj uszczelniaæ. Na epox nie bêdzie akrylowego - nie mogê wiêcej malowaæ schematów typu "->" bo same b³êdy mi wychodz±:D
A co do bezbarwnego: w jednym aucie ju¿ tak mia³em i by³o super. Mycie zakola to by³o 10sekund z wê¿em ogrodowym - nic siê nie czepia. No i pewnie jaki¶ tam efekt wizualny te¿ na + je¶li kto¶ ma pedantyczne podej¶cie. Trzyma³o siê bez oznak przeciwko.
Z tym piaskowaniem nie wypali:/ Samochód jest kompletnie rozebrany poniewa¿ komora silnika te¿ bêdzie malowana - bez lipy. Na warsztacie nie ma piaskarki, a najbli¿szy sensowny cz³owiek, który siê tym zajmuje jest w Pruszkowie. Jest opcja wsadziæ fure na lawete i podskoczyc, tylko jak musia³bym przygotowaæ spód auta? Wszystko co niemetalowe (gumy zawieszenia, przewody etc) musia³oby byæ odczepione? Co do ceny, to zadzwonie i spytam...bo ka¿dy siê ceni inaczej. |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2009-12-04, 09:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Elementów gumowych ja bym nie demontowa³ (musia³by¶ ca³e zawiasy ¶ci±gn±æ) Piasek nie uszkodzi elementów gumowych o ile gosc bêdzie to robi³ umy¶lnie Co do przewodów hamulcowych...Ja bym zdemontowa³.Bo te gumowy i tak bym wymieni³ dla w³asnego bezpieczeñstwa |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-04, 10:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Lipton - w mojej okolicy ¶rednia cena 600pln za po³owe pow pod³ogi w aucie 3d pokroju civica. Plus laweta wyjdzie 700plnow w Pruszkowie 300 + 200 na przejazd...wole posiedziec ze szczota i sie pomeczyc za te 7stowek.
Wiem, ¿e brunox to pó³-¶rodek, ale postaram siê ¿eby wszystkie zalecenia by³y zachowane i go u¿yje. Na miejsca, które siê kwalifikuj± do tego - u¿yje reaktywnego. Na reaktyw akryl, na brunox epox - bêdzie dobrze?
Sytuacja wygl±da tak, ¿e szczot± nie podejde w miejsca tak ¿eby doczy¶ciæ do bia³ego, zostan± czarne plamy. W sobote wrzucê zdjêcia, ¿eby pokazaæ jak to wygl±da. |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-12-04, 15:58
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
W najgorszym przypadku, jak oczy¶cisz wszystko szczotkê itp, a zostanie tylko gdzieniegdzie rdza, to s± pistolety za 50z³ na allegro do piaskowania. Nie jest to super sprzêt, ale na kilka razy bêdzie do ma³ych niedostêpnych ognisk korozji. Tylko nie spodziewaj siê jako¶ci itp, bo dysze siê szybko wycieraj± (najlepsze widiowe, ale koszt z pistoletem to 200z³) a i kompresor trzeba mieæ "troszkê" wydajniejszy |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-05, 09:55
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Kurka, no to dzisiaj grzeje do lakierniczego:) a jaki piasek zastosowaæ i gdzie go kupic?? |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2009-12-05, 13:03
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
kup zwyk³y pasek ¿ó³ty daje sobie rade alegancko tylko go dobrze wysusz ja na takim robie jest tani i dobry |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2009-12-05, 14:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
a na jakim cisnieniu piaskujesz ? |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-12-05, 16:48
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Do kompletu zawsze 1kg korundu daj±, zajeb... jest bo jest ostry i szybko rdza schodzi, ale ¿eby dobrze i efektywnie piaskowaæ przez d³u¿szy czas to trzeba mieæ na wyj¶ciu tak z 7-8atm (na dyszy) wtedy idzie szybko i sprawnie. Oczywi¶cie im mniejsza dysza, tym mniej wydajny kompresor mo¿na mieæ, a im wiêksza tym kompresor wiêkszy.
Zwyk³y piasek te¿ jest ok, ale trzeba go osuszyæ i przesiaæ. Oczywi¶cie nie bêdzie tak wydajny pod wzglêdem "¶cierania" rdzy jak korund, ale dla amatorskich zastosowañ raz na jaki¶ czas wystarczy |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2009-12-05, 20:46
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
nie wiem kompreor ma 10atm. czyli na 10atm |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-06, 23:05
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Oj u nas kompresor jest gigant...az potrzebna byla kompresorownia - pochodzi z pociagu, a pojemnosc okolo 1000L mysle, ale ile dokladnie to nie powiem. Na wyjsciu ile ma tez nie wiem, ale da rady z pewno¶ci± takie OT
Wracaj±c do tematu: lakierniczy w Grodzisku mi³o mnie zaskoczy³. Pistolet do piachu bedzie w poniedzia³ek za 52pln:] co do piasku, dadza znac telefonicznie w poniedzia³ek.
Tymczasem u Wujka Romana...
Prawie ca³y dziañ smarowa³em przednie zakole, ¿eby usun±c stary spêkany bitex...ropa usune³a go skutecznie. Na szczê¶cie ogniska korozji w ¶ladowych ilo¶ciach
Mastyka nie ruszona, ani nie popekana. Trzyma sie swojego miejsca. W jednym miejscu ust±pi³a wilogoci - przy zawiasie maski.
W poniedzia³ek baranek i hopsa na drug± stronê. Bêdzie du¿o ³atwiej zwa¿ywszy na do¶widczenie, brak wlewu paliwa i lepszy stan ogólny drugiego boku. |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2009-12-07, 16:53
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
mówie ci anjlpeiej zrub to zó³tym piaskiem aj za wiaderko 25l p³aci³em 3z³a anawet chcieli mi za darmo daæ. a móg³ by¶ zrobic pare zdj tego twojego kompreora??my¶le nad takim. |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2009-12-08, 17:06
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-09, 10:54
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Pany, najpierw musze doczekaæ siê "realizacji zamówienia" pistoletu w lakierniczym.
...nawiasem, mam 500m od domu Budokrusz, chyba maj± tam piach
Dzisiaj rzucam baran na zakola i stawiam samochód w drug± stronê. Przy okazji pstrykne troche zdjêæ jak wygl±d reperaturka progu w V genie.
lukasz509, daj mail, to wy¶le Ci zdjêcia. Straszny maj± tam ba³agan, ale mo¿e co¶ Ci pomo¿e. ew. gg 8584572 |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2009-12-09, 18:49
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2009-12-15, 00:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Hondy gór± w fotorelacjach |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-21, 22:42
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
No to chyba czas na jakis nowy foto-towar:)
Zima, jest zimno i ludzie choruj±...Kamil te¿ cz³owiek i choruje. Na szczê¶cie ju¿ odpuszcza i mo¿na by³o co¶ pocudowaæ.
Na zdjêciach pogl±d na to jak wygl±da³a sytuacja zanim zacz±³em wycinaæ próg. Auto przestawione w drug± stronê i do dzie³a. Próg wyciêty, jutro o ile czas pozwoli, wyczy¶cimy to co zosta³o i wytniemy po kawa³ku zakole przy progu...jest co robiæ. Jest jednak jakie¶ do¶wiadczenie, które mam nadziejê przyczyni siê do czasu w jakim wykonywane s± prace. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2009-12-22, 14:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Jeszcze raz napiszê ¿e jestem pod wra¿eniem twoich chêci do tego sztrucla.... Jak go wyrze¼bisz to niczym Micha³ Anio³ bêdziesz... |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2009-12-22, 15:40
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Ja jestem pe³en podziwu dla siebie za wytrwa³o¶æ.
Wydaje mi siê, ¿e podo³a³bym finansowo zlecaj±c ca³± prace jakiemu¶ Fachowcowi, który by To przyj±³, ale gdybym mia³ mo¿liwo¶æ zmiany decyzji to bym tego nie zrobi³. ¦wietna szko³a pokory, cierpliwo¶ci i spokoju.
Ps. do czyszczenia tego progu i reszty, poczekam chyba a¿ przyjdzie pistolet...mimo ¿e wiertarka mocna i poczciwa, to spróbujê drugiej metody:]
pozdro
Wszystkim Forumowiczom ¿yczê weso³ych, pogodnych, radosnych ¶wi±t
¯eby Miko³aj o Was pamiêta³...
No to mój trzeci post pod rz±d...ale nie obijam siê :]
pistolet od miko³aja
Panowie mieli racjê. Piasek budowlany jest ok. Mia³em jedynie taki pod kostkê brukow±, który jest bardzo drobny. Obecnie dosusza siê w gara¿u, bo by³ lekko wilgotny i pistolet co chwilê siê zatyka³. Dzisiaj pierwsze próby na aucie
Aktualne wiadomo¶ci:
by³o
jest
kupi³em piasek kwarcowy 1-1,4mm 6pln/25kg - warto.
Po wypiaskowaniu oczywi¶cie poszedl Wash Primer
:edit by Bodzio: |
|
|
|
|
Mario26
|
Wys³any: 2010-01-07, 13:54
|
0
|
|
|
Posty: 4 Sk±d: Poznañ
|
Gratuluje reanimacji Hani te¿ mia³em takie i wiem ¿e jak o nie zadbasz to odp³aci ci dwa razy tak. Wiec powodzenia i nie jedz nie spij dzia³aj JDM |
|
|
|
|
arbuz92
|
Wys³any: 2010-01-08, 17:35
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
a wyczyszczenie takie kawa³ka du¿o czasu ci zaje³o ? Bo szczerze mowiac w±tpi³em w mozliwosci takiego pistoleciku a ten piasek kwarcowy gdzie moglbym dostac ? w zwyk³ym sklepie budowlanym ??
Pzdr
Arbuz92 |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-01-08, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
kawa³ka nie liczy³em, ale ca³y próg wewnêtrzny do go³ego na ca³ej wysoko¶ci wyczy¶ci³em w jakie¶ 2h. Te¿ nie mia³em zaufania i sceptycznie podchodzi³em z poczatku do tematu.
Piasek mogê polecic, kupi³em go w Leroy Merlin. |
|
|
|
|
arbuz92
|
Wys³any: 2010-01-09, 22:47
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
i jeszcze jedno pytanko na te 2 godziny pracy ile piachu zuzy³es ?? |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-01-21, 21:19
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Wiesz co...nie wiem czy to godne pochwa³y, ale po tym jak zrzuci³em t± grub± rdze to, zamiata³em z podk³adki kartonowej (czysty) piasek i jeszcze raz bo by³o wygodniej jak lataæ do worka.
Natomiast na koniec za³adowa³em z worka i przelecia³em jeszcze raz z grubsza zeby poprawiæ. Poszó jakie¶ 10kg. Gdybym nie u¿ywa³ tego z ziemii to wysz³oby jakie¶ 25kg czyli worek.
Na przysz³o¶c zamierzam kupiæ rurke, pociagn±c 1m do worka za plecami i lecieæ z niego ci±gle - czasowo by³oby o 1/4 szybciej, bo nape³nianie tego pojemniczka co 2min to katastrofa.No to jazda z materia³em...
Kilka dni wolnego i jazda od switu do nocy -> eat / sleep / garage
Co siê wydarzy³o? zdjêcia ponizej:
Wspawany próg oraz dwie ³atki powy¿ej progu, poniewa¿ nie by³o sensu czyszczenia.
Nastêpnie trzeby by³o wymieniæ element/nosnik mocuj±cy próg w jego koñcowej czê¶ci:
W dalszej drodze reperacji prawej strony przysz³a czê¶æ na zakole...i tu problem. Du¿y element do wymiany a nie ma z czego przeszczepiæ, tak jak to sie mia³o z poprzedniej strony. Tote¿ postanowilismy wykonaæ zakole z reperaturki b³otnika. Pocz±tkowo plan zak³ada³ jeden integralny element...nie uda³o siê z m³otkiem w moim rêku i zakole by³o ³±czone z dwóch czê¶ci - o tak:
W koñcu b³otnik tak jak za pierwszy razem, ze wzglêdu na podej¶cie, mnóstwo obaw czy wszystko zosta³o dobrze zabezpieczone. Jedziemy do czo³a...
Nie obesz³o siê tez bez piaskowania
Ot wsio. Idzie sesja, trzeba siê pouczyæ. Natomiast w poniedzia³ek planowana jest wstawka powy¿ej progu. Potem konserwa boku i zabieram siê za dupe, bo s± tam jakie¶ ma³e purchelki...koniec wydaje siê ju¿ bardzo bliski.
Pozdrawiam Pany. |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-01-22, 16:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
No widze, ¿e wewnêtrzne nadkole zrobi³e¶ tak jak Ci mowi³em Dobrze, ze dalej dzia³asz. Niestety sesja niszczy wszystkie nasze plany i bardzo ¼le siê czujemy gdy chce siê d³ubaæ auto, a trzeba robiæ co¶ czego siê nie lubi :( |
|
|
|
|
KAMILcom
|
Wys³any: 2010-01-23, 21:31
|
0
|
|
|
Posty: 32 Sk±d: Grodzisk maz.
|
¶ledze projekt od pocz±tku i widze ¿e coraz lepiej to zaczyna wygl±daæ.
widze ¿e kolega z grodziska, jak by¶ mia³ kiedy¶ za du¿o czasu to chêtnie wpadne pogadaæ i zobaczyæ fure |
|
|
|
|
resko
|
Wys³any: 2010-01-24, 11:02
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
nie no robota pierwsza klasa |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-01-26, 22:49
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Ryba nie do konca tak jak Ty mowi³e¶, mo¿liwe, ¿e ja niejasno wyrazi³em moj± wizjê:) chcia³em unikn±æ "wycinanki" z p³askiego kawa³ka i spawania co 5cm. Stara³em siê ¿eby jak najmniej ingerowaæ migiem...Trochê m³otków i siê uda³o, ale nie by³o ³atwo.
KAMILcom, na gadanie nie ma czasu :P <joke> wpadaj kiedy chcesz, warsztat w ³±kach na przeciwko boiska sp4. Jestem niemal¿e ca³y czas. |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-02-04, 23:01
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Witam Pany:)
D³ugo nie pisze, bo mia³em dziure w dachu
Na szczê¶cie upora³em siê z ni± po wyciêciu szyby...troche strachu, ale uda³o siê. I dachu nie porzuca³o!!
Obecnie b³otniki i drzwi w kicie. Zdjêcia z rzemios³a, o które mêczy³ mnie Ryba, ju¿ niebawem.
Tym czasem pozdrawiam przed ostatnim egzaminem - ca³a reszta zaliczona za pierwszym |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-02-09, 12:59
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Hello :]
Ma³y up. Niestety gdzie¶ zapodzia³em zdjecia z prac nad czyszczeniem/piaskowaniem/konserwowaniem drzwi i dupy. Na lewych trzeba by³o odgi±æ rant, tak to wszystko do wypiaskowania i nie trzeba by³o spawaæ.
Tutaj dach o którym wspomina³em:
Zosta³a wymieniona rynienka z kawa³kiem czo³a po prawej stronie i el. czo³a po lewej.
Zosta³y wyciete szyby. Resztki kleju wyskrobane, a karoseria doczyszczona polerem. Zaruntowane cieniutko i czeka...a kierowca cieszy siê wiatrem we w³osach i ³zami na karku
A z boku szpachlu szpachlu :] po drugim szpachlowaniu (alu szpachel golda )
|
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-02-11, 12:53
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Nikt nie odpisuje na moje posty, ¿adnych uwag...spoko, nie smucê siê.
Pozostanie dla nastêpnych pokoleñ :] nie wiem czy to aby zgodne z reg. ¿e piszê jedno pod drugim, ale inaczej chyba nie da rady.
Tym czasem pozna³em w dniu wczorajszym "moc kreta"
Zobaczcie co siê dzieje z aluminiowymi elementami po k±pieli w mieszance kretowej (kret + woda)
Jedna uwaga. Nie wiem czy opary s± ³atwopalne...napewno s± truj±ce, wiêc róbcie gdzie¶ w przeci±gu. Ja spieprzy³em z gara¿u w 5sek :] |
|
|
|
|
resko
|
Wys³any: 2010-02-11, 13:44
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
czekamy na dalsze pokazy,co tu du¿o gadaæ |
|
|
|
|
camel
|
Wys³any: 2010-02-11, 14:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 94 Sk±d: Kraków
|
kret reaguje z aluminium, tam nawet chyba s± w ¶rodku opi³ki aluminiowe do przy¶pieszenia reakcji. Nie popsu³o tego aluminium za bardzo ? |
_________________ amator |
|
|
|
|
kamilmjk
|
Wys³any: 2010-02-11, 15:09
|
0
|
|
|
Posty: 97 Sk±d: WGM
|
Owszem, wiedzia³em, ¿e wchodzi w reakcje...ale nie tak agresywnie!!!
Oczywi¶cie do¶wiadczenie wynik³o wy³±cznie z lenistwa...chcia³em sobie przypomnieæ czy pamiêtam jak hondê z³o¿yæ, bo w komorze zosta³ sam silnik z kolktorami i pomy¶la³em ¿e mo¿e co¶ poczyszczê.
5sek w roztworze i wyjmujemy. Ja chwilowo do wody potem dawa³em i wyciera³em ¶cierk±...nie ma ubytków, jedynie wyczyszczone do cna. Na noc wrzucê co¶ na d³ugo, zobaczê czy zniknie
Ps. sama reakcja w wodzie zachodzi tak gwa³townie, ¿e naczynie z wod± robi siê gor±ce. |
|
|
|
|
maciejowski
|
Wys³any: 2010-02-12, 00:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 68
|
wodór siê wytwarza i tyle.
ztcw, truj±cy nie jest, najwy¿ej dusz±cy. za to bardzo wybuchowy w po³±czeniu z powietrzem. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-12, 01:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Z palnymi gazami tutaj chyba wszyscy obeznani ale silne zasady to jeszcze bardziej niebezpieczne ni¿ kwasy, da³bym zdjêcia ale jeszcze kto¶ bêdzie to czyta³ przy obiedzie i ... |
|
|
|