Autor |
Wiadomo¶æ |
|
No-limit
|
Wys³any: 2010-01-06, 14:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
PROJEKTER napisa³/a: | Cz³owiek latami pracuje nad autorytetem ... od ust sobie odstawia ... po nocach nie dosypia ... ¿y³y sobie wypruwa ... a tu jeb ! dwie literki pomylone i koniec ... na bruk ! Bez emerytury ¶wiadczeñ socjalnych i ¶rodków do ¿ycia ¯EGNAJCIE ! |
Akt dramatu jest OK!Nie umieraj :spoko:Jak Hamlet?Spoko cyacha-coð nie tak y standardem klawiaturz. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2010-01-06, 16:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
No-limit, W dolnym pasku na jezyk programisty zmien! Masz teraz polski. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2010-01-06, 19:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Lackdoctor napisa³/a: | No-limit, W dolnym pasku na jezyk programisty zmien! Masz teraz polski. |
Dziêkujê. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-01-06, 22:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Projekter,mo¿e odstaw (na jaki¶ czas) komputer,a we¼ siê za to,no...,SPÓ£KÊ,bo co¶ kud³at± masz klawiaturê
dajcie ju¿ spokój z tymi dogryzkami o literkê jedn±... gdybym ja mia³ np poprawiaæ po wszystkich b³êdy ort. to bym od kompa nie odchodzi³, tyle tutaj tego jest... a jako¶ nikt na to uwagi nie zwraca³...Bodzio |
|
|
|
|
Ryba
|
Wys³any: 2010-01-08, 22:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 430 Sk±d: Radomsko
|
A najlepiej wykasuj inne jêzyki ni¿ polski programisty i skoñcza sie problemy z przestawiaj±cym siê jêzykiem |
|
|
|
|
camel
|
Wys³any: 2010-01-09, 00:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 94 Sk±d: Kraków
|
a tak kontynuujac oftop to szybko prze³±czasz jêzyk przyciskaj±c ctr i shift |
_________________ amator |
|
|
|
|
bateryjka
|
Wys³any: 2017-12-24, 23:33 prosba o komentarz, ocene sytuacji
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
dzien dobry wszystkim jest to moj pierwszy post.
moje pytanie:
dalem auto, ktore jest moim oczkiem w glowie po blacharce (wstawiona cwiartka) do lakiernika co wystawia faktury i ma opinie dobrego fachowca.
moj problem jest taki, ze lakiernik zapodkladowal samochód i odstawi³ go na zewnatrz na na 2wa tygodnie (temp przechodzace przez zero, snieg), potem na kolejne 2 tygodnie wstawil do garazu, przy ostatniej wizycie auto stalo znowu na zewnatrz (z deklaracji chwilowo), na dniach mial kontynuowac robote (w miedzyczasie robi inne auta).
martwie sie i denerwuje ze odbije sie to ze szkoda na samochodzie - ze bedzie rdzewieæ na spawach itd.
wsadzilem naprawde duze pieniadze w blacharza i nie chcialbym zeby to poszlo na marne.
prosze o Wasze opinie, bo byc moze martwie sie niepotrzebnie na zapas.
na co zwrocic uwagê, czy jakos reagowac?
jesli chodzi o przygotowanie to prawdopodobnie byl to podklad reaktywny i potem akrylowy, chociaz widzialem w czasie roboty tez szpachle, wiec pewnie reaktywny-akryl-szpachla-akryl.
pozdrawiam
bateryjka |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2017-12-25, 09:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
podk³ad akrylowy nie stanowi bariery dla wilgoci |
_________________
|
|
|
|
|
bateryjka
|
Wys³any: 2017-12-25, 20:44
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
kalbi napisa³/a: | podk³ad akrylowy nie stanowi bariery dla wilgoci |
czyli jesli potwierdzi sie konfiguracja tego co jak dotad zaaplikowal lakiernik to co?
- powinien to wszystko zdzierac?
- czy wystarczy jak wysuszy,
-inne rozwi±zania?
Czy podklad reaktywny stanowi w tym przypadku niewystarczaj±c± izolacje miedzy spawami a zawilgoconym podkladem?, a mo¿e zwiazany chemicznie styk podklad reaktywny- podklad/wypelniacz akrylowy stanowi jednak skuteczn± przynajmniej dora¼nie bariere izolujac± dla karoseri i nie ma sie co gor±czkowaæ?
Generalnie ch³op (lakiernik) ma opinie znaj±cego sie na robocie...
Nie wiem jak z nim rozmawiaæ, moze nie wkurzaæ go ju¿ i daæ mu spokój, bo i tak to zrobi po swojemu...?
Nie znam sie na tym kompletnie
(Ca³a moja "wiedza" to to, co wyczyta³em w ostatnim czasie w necie).
Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu.
Swoje wo³anie o pomoc kieruje przede wszystkim do praktyków
pozdrawiam
bateryjka |
|
|
|
|
bateryjka
|
Wys³any: 2017-12-25, 22:06
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
|
|
|
|
Czere¶niak
|
Wys³any: 2017-12-25, 23:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 200
|
bateryjka napisa³/a: | Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu. |
To se pan zaprowadz auto do normalnego zak³adu a nie ¿e ponad 4 tygodnia maluje maister cwiare w aucie ...
U mnie to 2 dni i auto stoi juz za bramom a maister liczy se kasiore za ochlapanie auta |
|
|
|
|
bateryjka
|
Wys³any: 2017-12-25, 23:42
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Czere¶niak napisa³/a: | bateryjka napisa³/a: | Zalezy mi na profesjonalnej odbudowie samochodu. |
To se pan zaprowadz auto do normalnego zak³adu a nie ¿e ponad 4 tygodnia maluje maister cwiare w aucie ...
U mnie to 2 dni i auto stoi juz za bramom a maister liczy se kasiore za ochlapanie auta |
powaznie? ze tez na to nie wpadlem wczesniej |
_________________ pozdrawiam
bateryjka |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2017-12-26, 08:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
Podklad reaktywny zapewnic powinien ochronê antykorozyjna, ale ja m mimo wszystko nie wywalil bym auta na deszcz i ¶nieg na tym etapie prac |
_________________
|
|
|
|
|
trze¼wy inaczej
|
Wys³any: 2017-12-27, 20:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 950
|
We¼ szczegó³ow± fakturê na robotê. Masz wtedy dwa lata ¿eby mu przypomnieæ czemu auto gnije na spawach. |
_________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem... |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2017-12-27, 21:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Spawy to jedno ale ten akrylowy jak wch³onie wilgoci a wch³onie na bank to efektem tego mog± byæ b±ble wychodz±ce po kilku miesi±cach, zw³aszcza letnich jak s³oñce przygrzeje. Na tak± wadê lakiernicz± mówi siê potocznie np. wilgotniaki (choæ ró¿nie) a fachowo "pêcherzenie". W normalnych warunkach powstaje g³ównie na wskutek wilgoci w instalacji pneumatycznej lub co kiedy¶ bywa³o, przy obróbce szpachlówek na mokro ewentualnie na wskutek kondensacji wilgoci przed lakierowaniem po przepychaniu auta z zimnego gara¿u do ciep³ej komory i szybkim lakierowaniu.
U ciebie s± nienormalne warunki bo lakiernik na w³asne ¿yczenie funduje sobie i tobie tê wadê. Na stronach Novola masz ³adne grafiki wad lakierniczych, równie¿ tê o której piszê http://www.novol.pl/wady-aplikacyjne/9/pecherzenie
PS Gdyby lakiernik t³umaczy³ ¿e wstawi auto do komory i wygrzeje a tak zapewne bêdzie siê broni³ to nie wierz na s³owo ¿e to pomo¿e. Musia³by raczej promiennikiem ka¿dy element dosuszaæ a i tak ryzyko pozostaje. W tym przypadku najlepiej sprawê opisaæ na papierze i podeprzeæ siê faktur± jak radzi @Trze¼wy
Wszystko teraz zale¿y od tego jaki podk³ad akrylowy u¿y³. Je¿eli bardzo wype³niaj±cy to wiêksza szansa na wadê. Je¿eli podk³ad by³ bardziej izolacyjny to mniej ch³onie ale pewnie tego sie nie dowiesz. No i wspomnia³e¶ te¿ ¿e by³o szpachlowane. Hmm, to jeszcze bardziej zwiêksza ryzyko w tych miejscach bo szpachlówka jest mocno higroskopijna i pije wilgoæ jak g±bka. |
|
|
|
|
bateryjka
|
Wys³any: 2018-01-03, 00:15
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Dziêkuje za pomoc
Pozdr
Bateryjka |
_________________ pozdrawiam
bateryjka |
|
|
|
|
Novol rafman
|
Wys³any: 2018-01-03, 08:42 Ad Problemów zwi±zanych z pozostawianiem auta w tylko akrylu
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Na s±siednim forum Lakiernik.info.com jest obszernie na ten temat ,wiêc nie bêdê siê powtarza³ tylko ode¶lê do paru ciekawych postów o potencjalnych konsekwencjach takiego postêpowania.
Rzeczywi¶cie ,jak jedn z kolegów wspomnia³ -podk³ad reaktywny ( je¶li jest naprawdê pod spodem) mo¿e zmniejszyæ lub uchroniæ przed problemami ,ale w takich wypadkach powinien byæ zastosowany szczelny podk³ad epoksydowy. Oczywi¶cie aplikacja tego produktu teraz to ryzyko przykrywania przys³owiowego ,,gówna mchem" ,choæ mia³oby sens je¶li auto jeszcze trochê postoi. Trzeba tylko dobrze osuszyæ i obmyæ profesjonalnymi zmywaczami .
https://lakiernik.info.pl/viewtopic.php?p=114869&sid=4e2f8faf4bcbf0762a8c2de8575fa25a#114869
Rafa³ Mania NOVOL |
|
|
|