Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2009-04-25, 03:09
Autor Wiadomo¶æ
peter
Wys³any: 2008-08-03, 20:30   Filtry w kabinie
0
UP DOWN

Posty: 133
Witam
Co ile wymieniacie filtry we wlasnych kabinach?
Podlogowe co ile i sufitowe co ile?.Kabina to NOVA verta kilkuletnia i po lakierowaniu ok dwoch calosciowek tygodniowo plus kilka elementow podloge wymieniam co 2.5-3 miesiace a sufit praktycznie raz do roku.Jak to jest u was?
Ostatnio facet od filtrow powiedzial mi ze sufitowe jezeli sa juz ciemne to sa do wymiany (czyli u mnie to ok pol roku).

Jak to jest u was?
 

baqo 
Wys³any: 2008-08-03, 21:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
pod³ogê zmieniam jak widzê ¿e maj± do¶æ :help: a sufitowe to jeszcze trochê powisz±,jeszcze nie s± czarne. ale ostatnio te syfki na lakierze ,lecz my¶lê ¿e to woda,akurat w te upa³y, dlatego biorê osuszacz . jutro zobaczê co ma APP w ofercie. biorê od nich RUPESA maszyny, filtry do kabi¶ki,zobaczê i to. dobry uk³ad- miesi±c na fakture. ;)
 
 

peter
Wys³any: 2008-08-03, 21:49   
0
UP DOWN

Posty: 133
a czy po wymianie filtrow aplikujesz na podlogowe preparat zatrzymujacy paprochy?
 

baqo 
Wys³any: 2008-08-03, 21:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 20 razy
Posty: 1553
Sk±d: ko³obrzeg
peter napisa³/a:
na podlogowe preparat zatrzymujacy paprochy?
na pod³ogowe :?: to co siê samo do nich przyklei to ich. :)
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-08-03, 22:08   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Sufitowie to sie zmienia wtedy jak widac cze jjuz powietrze nie idzie tak jak nalezy. POd³ogowych nie mam wcale...po co? I tak nikt nie widzi co wylatuje.
_________________
Bart
 
 

peter
Wys³any: 2008-08-04, 08:31   
0
UP DOWN

Posty: 133
dlatego,pytalem tych co maja kabiny a nie ich namiastki ;) .
Filtry podlogowe nie sa tylko po to aby sasiedzi nie widzieli ile syfu wylatuje w trakcie lakierowania.Pomysl o silnikach i wentylatorach przez ktore przechodza opary lakierow i farb podczas nakladania ich.
Ile ci taka kabina posluzy bez filtrow?
Korzystasz z maski do lakierowania?,po co? i tak nikt nie widzi co wdychasz ^^ ^^
 

szybki bil
Wys³any: 2008-08-04, 17:33   
0
UP DOWN

Posty: 39
Filtry górne wymieniamy co 2-3 lata,dolne jak ju¿ s³abo ci±gnie/¶rednio co pó³ roku/
 

PROJEKTER
Wys³any: 2009-05-21, 18:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Zgodnie z zaleceniami producentów kabin :

Wymian filtrów pod³ogowych klasy UE5 tzw. PAINT STOP z w³óknem nasyconym co 300 godzin pracy urz±dzenia. Czas pracy skraca siê je¿eli powierzchnia filtra jest mniejsza ni¿ powierzchnia pod³ogi np. dwa lub jeden kana³ w kabinie. Wtedy filtr przyjmuje wiêksze obci±¿enie.

Filtr sufitowe V 500 CO 1 000 GODZIN V 600 drobniejsze co 600 godzin pracy.
Filtry kieszeniowe wstêpne co 300 godzin.

Czasami pojawia siê filtr papierowy ANDREA pod filtrem pod³ogowym ale ten s³u¿y do automatycznej regulacji ci¶nienia w kabinie przez samoczynne zamykanie i otwieranie przep³ywu powietrza. W zasadzie siê go nie wymienia bo jest chroniony w³óknem PAINT STOP.

W kabinach z wyci±giem powinna byæ jaka¶ rêczna a super jak jest automatyczna regulacja ci¶nienia. Normalnie kabinê z nowymi filtrami ustawia siê na tzw. 70 -80 % mocy turbiny wyci±gowej. gdy zapycha siê filtr pod³ogowy to we wnêtrzu wzrasta ci¶nienie i wtedy regulator ustawia siê na max. pracy wentylatora ( to sterowanie doln± kalp± przes³onow± ). Gdy znów wzro¶nie ci¶nienie to filtry w pod³odze do wymiany i nie wolno ich praæ bo wtedy nie ma ju¿ spoiwa ¿ywicy i cz±stki lakieru trafiaj± na wentylator .... ten traci wywa¿enie... trzêsie siê obudowa ... a po jaki¶ czasie przesuwa siê nieznacznie w kierunku s±siedniej dzia³ki ... !

Taka regulacja wystêpuje w kabinach SAICO, SAIMA, POLIN, USI, BLOWTHERM, NOVA VERTA, czyli wiêkszo¶ci w³oskich produktów z po³udni i pó³nocy W³och.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Oktawian_P 
Wys³any: 2010-01-20, 12:40   
0
UP DOWN


Posty: 14
Witam
drobne sprostowanie:
Cytat:
Wymian filtrów pod³ogowych klasy UE5 tzw. PAINT STOP z w³óknem nasyconym co 300 godzin pracy urz±dzenia


tzw paintStop jest filtrem klasy EU3 lub G3 (zale¿y jakiej normy siê u¿ywa)i nie jest niczym nasycony. Filtry nasycone to tzw DUSTSTOP i dla odró¿nienia od PAINTSTOP sa koloru ¿ó³tego. A poza tym o wymianie filtrów nie decyduje czas pracy kabiny tylko ilo¶æ farby wlanej w filtr a sprawdza sie to w profesjonalnych kabinach na podstawie spadku ci¶nienia na filtrze

Cytat:
Czasami pojawia siê filtr papierowy ANDREA pod filtrem pod³ogowym ale ten s³u¿y do automatycznej regulacji ci¶nienia w kabinie przez samoczynne zamykanie i otwieranie przep³ywu powietrza. W zasadzie siê go nie wymienia bo jest chroniony w³óknem PAINT STOP


Filtr paierowy labiryntowy np firmy Andrea s³u¿y do filtracji a nie do regulacji ci¶nienia. Moze byc stosowany zamiast filtrów podlogowych PAINTSTOP lub równocze¶nie z nimi. Na tych filtrach nastêpuje filtracja tylko na troche innej zasadzie ni¿ na filtrach wlókninowych. Ró¿nica miêdzy tymi polega na tym ¿e tradycyjny filtr szklany pod³ogowy typu PaintStop mo¿e zmagazynowaæ ok 3-5 kg farby, natomiast filtr labiryntowy kartonowy ok 15 kg a ró¿nica w cenie wcale nie jest taka du¿a
pozdrawiam
_________________
www.bodim.com.pl
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-21, 22:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Pewnie masz racjê ale ...

Produkt sk³ada siê z nieregularnie u³o¿onych w³ókien szklanych po³±czonych spoiwem na
bazie formaldehydu mocznikowego. W razie potrzeby mo¿e byæ powleczony mieszanin±
fosforowo-estrow±.
.... wiêc uzna³em ¿e jest filtrem nasyconym szczególnie, ¿e s± dwa rodzaje tego materia³u i to ten powlekany ( gê¶ciejszy ) jest stosowany w kabinach w lakierniach samochodowych !

http://www.prowest.pl/adm...tStopGreen.pdf.

Niestety pytanie dotyczy³o okresu wymiany tych filtrów, a nie okresu ich przydatno¶ci. Ka¿da instrukcja obs³ugi kabiny mówi jasno ... do 300 godzin pracy. Czy s± one po tym czasie przydatne czy nie ... to sprawa indywidualnej oceny ! 300 godzin to warto¶æ wskazana przez producenta kabiny ! Wska¼nik zu¿ycia filtrów nie jest montowany w ka¿dej kabinie, a nawet nie w 10 % obecnych na rynku urz±dzeñ. Fajna sprawa, ale ma³o kto to ma !

Filtr kartonowy - labiryntowy ANDREA jest stosowany w kabinie lakierniczej jako regulator ci¶nienia choæ ... faktycznie jego g³ównym celem jest tylko zatrzymanie czê¶ci sta³ych z mieszaniny. Z regu³y stosuje siê, albo filtr kartonowy ( we wszystkich ¶cianach pionowych i wyci±gach przemys³owych ) albo filtr PAINT STOP. Zastosowanie ich razem chroni turbinê kabiny przed osadzaniem siê py³u lakierniczego a jednocze¶nie stabilizuje ci¶nienie w kabinie lakierniczej, szczególnie w przypadku gdy turbina jest ustawiona za kabin±, a nie z boku. W takim uk³adzie filtr Pain Stop. umieszczany jest nad filtrem ANDREA i wtedy ten kartonowy nie przejmuje ju¿ py³u malarskiego. Jednocze¶nie wzrost oporów powietrza kompensowany jest w takim uk³adzie przez przyspieszenie pracy turbiny wyci±gowej ( gdy s± motoredyktory ) lub przestawienie klapy je¿eli silniki nie maj± p³ynnej regulacji obrotów ! Taki trick w kabinie !

Bardzo siê cieszê, ¿e pojawi³ siê na forum kto¶ z takim poziomem wiedzy jak twoja ! :spoko: Mi³o mi powitaæ ... na pewno pomo¿esz w nie jednym problemie !
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Oktawian_P 
Wys³any: 2010-01-21, 23:10   
0
UP DOWN


Posty: 14
Cytat:
W takim uk³adzie filtr Pain Stop. umieszczany jest nad filtrem ANDREA i wtedy ten kartonowy nie przejmuje ju¿ py³u malarskiego.


Z doswiadczenia wiem (widzialem osobi¶cie jak równiez wymienialem i montowalem taki zestaw) filtr PaintStop przepuszcza farbê i w "labiryncie" zatrzymuje siê jeszcze jej sporo. Aby uchroniæ urz±dzenia znajdujace sie za filtrami (mówimy tu o przypadku gdy naprawde zale¿y nam na 100% czysto¶ci w kanalach wyciagowych) stosuje siê PaintStop nastêpnie labirynt i tzw filtr policyjny czyli jak±¶ matê filtracyjn± w klasie filtracji G3 i gramaturze nie wiekszej ni¿ 200 g/m2

Cytat:
Bardzo siê cieszê, ¿e pojawi³ siê na forum kto¶ z takim poziomem wiedzy jak twoja ! Mi³o mi powitaæ ... na pewno pomo¿esz w nie jednym problemie !


Moja wiedza jest raczej znikoma i wynika z do¶wiadczenia i zaobserwowanych zjawisk niz z wiedzy akademickiej i mam nadziejê, ¿e bedê mógl komu¶ pomóc. najlepiej czuje sie w filtrach i tego typu zagadnieniach. Zarowno py³owych i gazowych.

Cytat:
Produkt sk³ada siê z nieregularnie u³o¿onych w³ókien szklanych po³±czonych spoiwem na
bazie formaldehydu mocznikowego. W razie potrzeby mo¿e byæ powleczony mieszanin±
fosforowo-estrow±. .... wiêc uzna³em ¿e jest filtrem nasyconym szczególnie, ¿e s± dwa rodzaje tego materia³u i to ten powlekany ( gê¶ciejszy ) jest stosowany w kabinach w lakierniach samochodowych


Tak drog± wyja¶nienia: produkt (zak³adam ¿e chodzi o PaintStop) to w³ókna szklane po³ozone progresywnie. czyli im g³ebiej tym gê¶ciej. W klasycznym PaintStopie (bialo zielonym) tego spoiwa praktycznie nie widaæ ani nie da sie go wyczuæ. Mata szklana powlekana to tzw DustStop (bialo ¿ó³ty) jest wyra¼nie t³usty i stosuje siê go do filtracji pylów suchych i drobnych, które przez tradycyjny PaintStop po prostu by przelecia³y.

Pozdrawiam i zapraszam do wymiany pogl±dów i dzielenia sie doswiadczeniem
_________________
www.bodim.com.pl
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-22, 11:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
@oktawian ? Masz mo¿e jakie¶ szersze informacje o biologicznej filtracji ( dezaktywacji ) LZO ? W necie nie wiele jest i nie ma ¿adnych konkretnych danych. ( mo¿liwe, ¿e nie potrafiê tego odpowiednio zlokalizowaæ ! ) Dysponujesz mo¿e jakim¶ materia³em informacyjnym w tym zakresie ?
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Oktawian_P 
Wys³any: 2010-01-22, 12:14   
0
UP DOWN


Posty: 14
Witam ponownie.

W necie tego nie ma bo to bardzo nieefektywna metoda, droga i skuteczna w bardzo malym stopniu. Polega mniej wiêcej na wybudowaniu skrzyni, zasypaniu jej najlepiej kor± i hodowanie tam robali (bakterii). ¦mierdzi to to wiec musi byæ na zewn±trz. Nale¿y w tym utrzymywac sta³± wilgotno¶æ oraz temperaturê. Nie mo¿e spa¶æ poni¿ej +5 stopni celsjusza. taka zima jak teraz i mamy problem. Dla standardowej kabiny o przep³ywie do 25000 m3/h to by potrzeba ok 100m2 takiego z³o¿a. Do tego dochodzi jeszcze bardzo mala predko¶æ nap³ywu i bardzo du¿e opory jakie stawia takie zlo¿e.
Du¿o lepsze s± rozwi±zania na weglu aktywnym lub zeolitach. Ale to jest wy³apywanie. A pe³na dezaktywacja to tylko w dopalaczu. Spaliæ a uzyskane ciep³o wróciæ do kabiny i zaoszczêdziæ na suszeniu
_________________
www.bodim.com.pl
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-01-22, 13:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Raczej chodzi mi o to : http://lakierowanko.info/...nas+fluorescens

Spalanie katalityczne LZO to faktycznie skuteczna metoda ale bardzo droga i wymaga bezpo¶redniego palnika gazowego ... inaczej jest mniej skuteczna i do tego zwiêksza siê emisja gazów spalinowych ( w przypadku np. p³omienia z palnika olejowego ). Powrót ciep³a w takim przypadku ... tylko przez rekuperator a jego skuteczno¶æ w najlepszym przypadku to 38 %. Chyba ¿e w uk³adzie szeregowym, ale wtedy wentylator kabiny zasilany jest silnikiem 21 KW ka¿dy ! Niestety spalanie LZO jest w efekcie ma³o ekonomiczne ! Taniej ju¿ jest stosowaæ wêgiel.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Oktawian_P 
Wys³any: 2010-01-22, 13:31   
0
UP DOWN


Posty: 14
No to dobrze trafilem. tylko nie wiedzialem ¿e w Gliwicach na tym pracuj±

[ Dodano: 2010-01-26, 16:40 ]
witam. Nawi±zuj±c do czêstotliwo¶ci wymian to jadê w poniedzia³ek tj. 01-02-2010 z Tychów do S³upska. Jak kto¶ jest zainteresowany filtrami w rolce lub dociete typu Paint Stop, sufitowym, labiryntem lub inne to moge dostarczyæ bez kosztów transportu. Z faktur± lub bez. Dotyczy tylko okolic trasy oraz miast: Grudzi±dz, Bydgoszcz, Gniezno, Czêstochowa. Jak kto¶ by chcia³ z innego miasta to proszê pisaæ
_________________
www.bodim.com.pl
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania