Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 19:04   Budowa kompresora
0
UP DOWN

Posty: 19
Witam, mam kilka pytaù odnoœnie budowy kompresora. Posiadam silnik 1,5kW 1410obr/min 220/380V. Czy jest sens w ogóle budowy kompresora na takim silniku, poniewa¿ nie posiadam 380V. Z tego co czyta³em to moc spada o oko³o 30% ... Kompresor mia³ by byÌ od ci¹gnika/stara. Jak¹ mo¿e to mieÌ wydajnoœÌ? Czy lepiej w ogóle kupiÌ nowy do 600z³?

Z gĂłry dziĂŞkuje za odpowiedzi.
 

crystal
Wysłany: 2010-01-26, 20:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Zbyt ogĂłlne pytanie, napisz czego oczekujesz.
Jeœli chodzi o ¿ywotnoœÌ to taki za 600zl sprê¿arki ze stara nie przebije.
 

pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 20:20   
0
UP DOWN

Posty: 19
Chodzi mi o to czy jest sens budowaĂŚ kompresor majÂąc tylko w garaÂżu 220V z silnikiem 3-fazowym 1,5kW 220/380V, czy da rade taki silnik dziaÂłajÂący na 220 napĂŞdziĂŚ kompresor od ciÂągnika/stara? Kompresor ma sÂłuÂżyĂŚ gÂłownie do lakierowania.
 

crystal
Wysłany: 2010-01-26, 20:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Jeœli lubisz i masz czas i mo¿liwoœci to pewnie ¿e warto ale do pro lakierowania nie wystarczy taka moc, przez przek³adnie napêdzi sprê¿arkê ale ¿eby nie zamêczyÌ silnika bêdziesz musia³ zmniejszyÌ obroty wiec i wydajnoœÌ.
3 fazy to idealna sytuacja bo silnik 3f 4kW jest taĂąszy niÂż 1f 1,5kW :cry:
 

baki
Wysłany: 2010-01-26, 21:14   
0
UP DOWN

Posty: 32
pablo161, silnik 1,5 kw moÂże byc troche za slaby do napedzenia sprezarki od stara ( nie wiem jak od ciagnika ) , ja obecnie skladam kompresor ze sprezarki od stara 200 ( sprezarka hs 19) silnik jaki zastosowalem to 2,2 kw 230v ( brak sily w garazu ) . Silnik daje rade ale jeszcze kombinuje z kolami pasowymi zeby to jako tako dmuchaÂło .

DSC00325.JPG
w trakcie budowy
Plik ściągnięto 4189 raz(y) 616.82 KB

 

pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 19
Teraz to ma dylemat... Baki jak¹ wydajnoœÌ mo¿e mieÌ taki kompresor? to butla 24l? Widzia³em kompresor w castoramie za 530z³ wydajnoœÌ na wyjœciu 220l/min 50l tym mo¿na coœ lakierowaÌ, czy tylko jeden element :roll: A jak by zamontowaÌ silnik 3 fazowy 3-4kW z kondensatorem?
 

baki
Wysłany: 2010-01-26, 22:06   
0
UP DOWN

Posty: 32
co do wydajnosci to pojecia nie mam , butla to 50 l , przy takim malym kole na silniku nabija butle szybciej od tego kompresora ,http://www.allegro.pl/item890946711_niemiecki_kompresor_olejowy_gude_50l_2_5km_10bar.html ( sprawdzalem bo mam taki i do lakierowania bede laczyl je ze sobÂą ). Z tym kompresorem z castoramy to raczej szalu nie bedzie , kupiÂłem jakis czas temu tani kompresor i trzeba bylo cos myslec nad dodatkowym wiatrem . :sciana:
 

pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 22:13   
0
UP DOWN

Posty: 19
Ile kosztowaÂł Ciebie ten kompresor?
 

baki
Wysłany: 2010-01-26, 22:19   
0
UP DOWN

Posty: 32
butle z wylacznikiem cisnieniowym i sprezarke od stara dostalem , niestety na sam silnik wydalem 400 zl ( brak sily w garazu sporo kosztuje ) ;)
 

crystal
Wysłany: 2010-01-26, 22:21   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
pablo161 napisał/a:
A jak by zamontowaĂŚ silnik 3 fazowy 3-4kW z kondensatorem?

Jak masz jednÂą fazĂŞ i zabezpieczenie 16A to nic nie wykombinujesz, moc nie bierze siĂŞ z nikÂąd :!:
mo¿esz tylko myœleÌ o silniku 1f 2,2kW (chyba ¿e masz tam drugie przy³¹cze 1f).
Musisz sobie odpowiedzieĂŚ na pytanie czy :?: chcesz robiĂŚ czy kupiĂŚ :?: , sÂą to dwie skrajne sytuacje bo kupny masz od razu a robiony jest (prawie) wieczny ze wzglĂŞdu na charakter pracy sprĂŞÂżarki w ciĂŞÂżarĂłwce.
Sprê¿arki do starów s¹ ró¿ne, na pewno coœ dobierzesz, czêœci do kapy tanie i ³atwo dostêpne.

osÂłona przekÂładni obowiÂązkowa, brak grozi smierciÂą
 

pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 23:00   
0
UP DOWN

Posty: 19
No wiĂŞc tak, ja bym wolaÂł zrobiĂŚ tylko, Âżeby to byÂło bardziej wydajne od kompresora np. za 600zÂł. Powiem szczerze Âże bojĂŞ sie wykÂładaĂŚ kasĂŞ na coÂś czego nie jestem pewien czy bĂŞdzie w ogĂłle dziaÂłaĂŚ... StÂąd te wachania nad nowym kompresorem z 2 letnia gwarancja :)
Silniki jedno fazowe sÂą droÂższe od 3-faz, wiĂŞc moÂże kupno uÂżywanego/niesprawnego kompresora w granicach 300zÂł-50l i ewentualnie jakieÂś zmiany? :help:
 

pio_len
Wysłany: 2010-01-26, 23:14   
0
UP DOWN

Posty: 88
WydajnoœÌ kompresora zale¿y od dwóch czynników pojemnoœci skokowej sprê¿arki i obrotów silnika Masz silnik 1410obr/min teraz musisz znaÌ pojemnoœÌ skokow¹ i to wszystko ³adnie pomno¿yÌ
i masz wydajnoœÌ teoretyczn¹ . Z tego co co ci wyjdzie policz 80 % i wynik powinien byÌ zbli¿ony
do wydajnoÂści efektywnej . :)
 

pablo161
Wysłany: 2010-01-26, 23:19   
0
UP DOWN

Posty: 19
Wszystko siê rozchodzi o silnik... Nie doœÌ ¿e s¹ prawie tylko nowe to jeszcze drogie :roll:
 

pio_len
Wysłany: 2010-01-26, 23:28   
0
UP DOWN

Posty: 88
Na pocz¹tek sprawdŸ jaka to sprê¿arka jaka pojemnoœÌ oblicz wydajnoœÌ i bêdziesz wiedzia³ czy siê op³aci robiÌ .
 

crystal
Wysłany: 2010-01-26, 23:38   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
pio_len napisał/a:
WydajnoœÌ kompresora zale¿y od dwóch czynników pojemnoœci skokowej sprê¿arki i obrotów silnika Masz silnik 1410obr/min teraz musisz znaÌ pojemnoœÌ skokow¹ i to wszystko ³adnie pomno¿yÌ
i masz wydajnoœÌ teoretyczn¹

Zgadza siê ale trzeba jeszcze wzi¹Ì pod uwagê dopuszczalne obroty sprê¿arki oraz czy przy takich obrotach silnik nie bêdzie przeci¹¿ony.
 

pio_len
Wysłany: 2010-01-26, 23:52   
0
UP DOWN

Posty: 88
Obroty sprĂŞÂżarki od stara nie powinny byĂŚ wiĂŞksze niÂż 1400 .
 

crystal
Wysłany: 2010-01-27, 13:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
W sprĂŞÂżarkach jednotÂłokowych dochodzi jeszcze problem odpowietrzania skrzyni korbowej.
Trzeba teÂż zwrĂłciĂŚ uwagĂŞ aby sposĂłb smarowania byÂł rozbryzgowy, chyba Âże wiesz co robisz i chcesz wymuszony.
 

pablo161
Wysłany: 2010-01-31, 22:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
Znalaz³em taki http://allegro.pl/item896413114_kompresor_140l_680zl.html kompresor na z³omie koleœ chce 50z³, do tego jest kolo pasowe i jakiœ prze³¹cznik ( nie wiem dok³adnie bo by³ w œniegu...) Czy silnik 1,5kW pod³¹czony pod 220V poci¹gnie takie coœ? Czy op³aca siê nawet kupiÌ inny silnik?
 

crystal
Wysłany: 2010-02-01, 02:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Wszystko zaleÂży w jakim stanie, jeÂśli wszystko zepsute/przegnite to sie nie opÂłaca. Ale sama baĂąka 70L ze zÂłomu to 35zl.
 

Matik
Wysłany: 2010-02-01, 10:29   
0
UP DOWN

Posty: 73
jesli masz pompe na zbiorniku i jest ok - a bedziesz wiedzial dopiero jak to ruszy to bierz - silnik o ktorym mowisz da rade (pamietaj o przelozeniu)

i oczywiscie jak kolega wyzej powiedzial - wazne zeby banka nie byla przegnita
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-02, 23:35   
0
UP DOWN

Posty: 19
Kompresor jest sam bez butli(i chyba wy³¹cznik i wy³¹cznik, s¹ 2 przyciski, czarna puszka)... Jak nim krêci³em to lekko siê obraca³ i co obrót by³o s³ychaÌ taki "strza³" powietrza. Czy aby na pewno taki silnik 1,5kW(380V) da rade na 220V? Jak sprawa wygl¹da z kondensatorem, mo¿e on ci¹gle pracowaÌ?
 

crystal
Wysłany: 2010-02-02, 23:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
MoÂżesz rozpoznaĂŚ czy to ma coÂś wspĂłlnego ze starem? bo w razie czego Âłatwy remont.
Z opisu wynika Âże sprĂŞÂżarka dziaÂła.
pablo161 napisał/a:
Czy aby na pewno taki silnik 1,5kW(380V) da rade na 220V?

Da rade ale w uproszczeniu mo¿na powiedzieÌ ¿e wydajnoœÌ jest proporcjonalna do mocy.
W takich konstrukcjach najlepiej uÂżyĂŚ nowego presostatu, niekombinowanego silnika, popularnej sprĂŞÂżarki. Ale kombinowaĂŚ moÂżna dowolnie byle zachowaĂŚ bezpieczeĂąstwo.
Na poczÂątek za 50zl moÂżesz sprĂłbowaĂŚ, najwyÂżej wymienisz/dopasujesz komponenty, jesteÂś konstruktorem tego kompresora wiĂŞc nie powinien mieĂŚ tajemnic przed tobÂą.
 

wazzie 
Wysłany: 2010-02-03, 10:51   
0
UP DOWN

Posty: 30
Skąd: RzeszĂłw
Ja kiedyÂś popeÂłniÂłem coÂś takiego (opis):

http://www.elektroda.pl/r...4591&highlight=
Wszystko Âśmiga, tylko baĂąka troszkĂŞ maÂła

79_1246196628.jpg
Plik ściągnięto 2245 raz(y) 917.78 KB

21_1246196572.jpg
Plik ściągnięto 5333 raz(y) 868.38 KB

11_1246196494.jpg
Plik ściągnięto 5028 raz(y) 918.89 KB

 

Bodzio 
Wysłany: 2010-02-03, 21:07   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Z tego co widzĂŞ, to smarowania nie ma, a powinno byĂŚ bo zatrze siĂŞ kompresor :) Tak jest oryginalnie w jelczu itp, wiĂŞc wypadaÂłoby zrobiĂŚ Âżeby siĂŞ niezawodnym sprzĂŞtem cieszyĂŚ
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

wazzie 
Wysłany: 2010-02-03, 21:47   
0
UP DOWN

Posty: 30
Skąd: RzeszĂłw
Nie do koùca. Na wale za³o¿one rozbryzgówki, ca³oœÌ zalana rzadkim olejem mineralnym. Notabene sama sprê¿arka pracowa³a ju¿ kiedyœ w innym kompresorze i przy wymianie uszczelniaczy nie zauwa¿y³em ¿adnych rys na cylindrze.
 

Bodzio 
Wysłany: 2010-02-04, 18:30   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomógł: 9 razy
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Jak z wydajnoÂściÂą i obrotami? Bo sporo siĂŞ widzi na necie podobnych konstrukcji
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

wazzie 
Wysłany: 2010-02-04, 22:30   
0
UP DOWN

Posty: 30
Skąd: RzeszĂłw
Obroty: silnik 750obr/min
przeÂłoÂżenie: - ciĂŞÂżko powiedzieĂŚ 1,5:1 (?)
WydajnoœÌ w sumie niez³a. Butle zapycha szybko. Nie lakierowa³em tym, ale przy konserwacji radzi³ sobie i nie jêcza³ bez przerwy.
 

Matik
Wysłany: 2010-02-07, 11:11   
0
UP DOWN

Posty: 73
pablo161, wczesniej mowilem, ze silnik 2,2kw da rade ale musi to byc silnik jednofazowy


widze, ze chodzi Ci czy jedna faza pociagnie silnik trzyfazowy- NIE - za duze straty mocy beda.

przy jednofazowym masz dodatkowo cewke pracy i cewke rozruchowa oraz inna troszke konstrukcje elementow silnika
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-07, 12:24   
0
UP DOWN

Posty: 19
Dobra, zdecydowaÂłem nie opÂłaca mi siĂŞ tego robiĂŚ ze wzglĂŞdu na brak siÂły w garaÂżu i wielu innych czynnikĂłw :/ MuszĂŞ teraz coÂś kupiĂŚ, ale powiem Âże niewiele jest :roll: BudÂżet mocno ograniczony (koÂło 600zÂł) ;)
http://allegro.pl/item899324127_kompresor_olejowy_50l_z_napedem_bezp_250_l_min.html
http://allegro.pl/item899187423_kompresor_expo_dwutlokowy_50l_356l_min_gratis.html

Co polecacie? Wiem Âże nie ma w czym za bardzo wybieraĂŚ, ale i tak muszĂŞ coÂś kupiĂŚ. Lepiej postawiĂŚ na takiego chiĂączyka "bardziej" wydajnego czy jednak firma :?:
 

crystal
Wysłany: 2010-02-07, 14:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Z tego zestawu to bym braÂł dwutÂłokowy, wydaje siĂŞ lepiej zrobiony, chÂłodnica(pokryta chromem szeÂściowartoÂściowym :roll: ), wiĂŞksza moc.
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-07, 14:25   
0
UP DOWN

Posty: 19
Gdybym musiaÂł coÂś do 600zÂł, to coÂś jest "lepsze" od tego pierwszego?
 

crystal
Wysłany: 2010-02-07, 14:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Do 600zl zauwa¿alna ró¿nica by³aby przy samoróbce.
MoÂżesz poszukaĂŚ wiĂŞkszej mocy.
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-07, 20:08   
0
UP DOWN

Posty: 19
http://allegro.pl/item903183773_black_decker_cp5050_kompresor_sprezarka_50_l.html

A o tym ktoÂś coÂś sÂłyszaÂł?
 

Matik
Wysłany: 2010-02-07, 22:15   
0
UP DOWN

Posty: 73
z tego co podales tylko expo dwutlokowy
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-13, 15:59   
0
UP DOWN

Posty: 19
Panowie dziÂś w Castoramie znalazÂłem takieCOÂŚ :) Co o tym sÂądzicie? 360l/min ;P ? Cena w castoramie 529zÂł ;)
 

gizbern 
Wysłany: 2010-02-14, 21:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 99
Skąd: CzĂŞstochowa-Poland
pablo161 napisał/a:
Panowie dziÂś w Castoramie znalazÂłem takieCOÂŚ :) Co o tym sÂądzicie? 360l/min ;P ? Cena w castoramie 529zÂł ;)

Zale¿y do czego ma s³u¿yÌ,jeœli do pompowania kó³ samochodu osobowego to napewno siê nadaje.Jesli do ca³oœciowego lakierowania samochodowego to napewno nie.
_________________

 
 

pablo161
Wysłany: 2010-02-14, 21:15   
0
UP DOWN

Posty: 19
No to ja nie wiem... Ludzie malujÂą caÂłe samochody ( co prawda w czĂŞÂściach) kompresorem 24l np. Ryba swoja Honde! Czemu ten kompresor ciÂągnie tyle powietrza co Expo 2 cyl.? Ile moÂże mieĂŚ na wyjÂściu? JeÂżeli sie ma taki kompresor to chyba spokojnie moÂżna malowaĂŚ Lvlp? :help:
 

caci 
Wysłany: 2010-02-14, 21:54   
0
UP DOWN


Posty: 156
nie ma szans Âżeby jednocylifnrowy kompresor na 230V nabijaÂł 360l powietrza. MyÂśle ze gorna granica to 250l a to i tak bedzie dobrze. A 250 to za malo do swobodnego lakierowania.
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-02-14, 21:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Ryba pomalowa³,ale akrylem,mo¿esz ka¿dy element robiÌ innego dnia,i ryzyko ró¿nicy w odcieniu jest minimalne.Metalic,a zw³aszcza per³a,nie daje takiej swobody,musisz lakierowaÌ wszystko ciurkiem,bo bêdzie ró¿nica .360 l/min zgoda,ale pewnie na ssaniu,a na wydechu z 250.Te¿ dobrze...Kup,i dziel siê wra¿eniami ;P
 
 

Abaddon
Wysłany: 2010-02-17, 20:28   
0
UP DOWN

Posty: 14
panowie, jestem tu od stosunkowo niedawna, g³ównie czytam ale ostatnio natrafi³em na tak¹ sprê¿arkê http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html

teraz pytanie do was: czy da radĂŞ na podstawie tego zbudowaĂŚ jakiÂś sensowny kompresor nadajÂący siĂŞ do malowania auta?
 

gizbern 
Wysłany: 2010-02-17, 20:38   
+1
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 99
Skąd: CzĂŞstochowa-Poland
Abaddon napisał/a:
panowie, jestem tu od stosunkowo niedawna, g³ównie czytam ale ostatnio natrafi³em na tak¹ sprê¿arkê http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html

teraz pytanie do was: czy da radĂŞ na podstawie tego zbudowaĂŚ jakiÂś sensowny kompresor nadajÂący siĂŞ do malowania auta?

Daj sobie spokĂłj z tÂą sprĂŞÂżarkÂą,nie warto.
_________________

 
 

crystal
Wysłany: 2010-02-17, 20:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Na moje oko to jest 293cc ze smarowaniem obiegowo-rozbryzgowym, najwiĂŞksza jednocylindrowa ze stara.
Dziwnie niska cena, jeÂśli to jest CAÂŁKIEM sprawne to moÂżna zawalczyĂŚ.
Jaki masz silnik?
 

Abaddon
Wysłany: 2010-02-18, 17:38   
0
UP DOWN

Posty: 14
silnik myœla³em dobraÌ póŸniej na strychu mam gdzieœ 0.8kw ale to zdecydowanie za ma³o ;) jakiej mocy silnik by³by najlepszy?

edit: osoba ktĂłra sprzedaje sprĂŞÂżarkĂŞ o ktĂłrÂą pytaÂłem ma rĂłwnieÂż takie coÂś http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html
moÂże ta jest lepsza ? ;)
 

baki
Wysłany: 2010-02-18, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 32
Abaddon, pierwsza sprê¿arka to prawdopodobnie hs 17 ze stara , druga to hs 19 , mam jedn¹ i drug¹ ale ró¿nicy w nich nie widzê , s¹ praktycznie takie same . Ja zmontowa³em kompresor z hs 19 , szczerze mówi¹c dopiero na 2500 obrotów jako tako zacze³o dmuchaÌ . Kupuj¹c tak¹ sprê¿arkê dochodzi jeszcze przerobienie smarowania i odpowietrzenie skrzyni korbowej , jest z tym sporo kombinowania ale jak jesteœ zawziêty i masz trochê czasu to da rade to zrobiÌ . Chorowa³em na sprê¿arke z jelcza ( dwa t³oki ) tak¹ jak wazzie ale trafi³a sie taka wiêc dopóki nie padnie musi zostaÌ :sciana:
 

crystal
Wysłany: 2010-02-18, 23:57   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Abaddon napisał/a:
mocy silnik byÂłby najlepszy?

Masz 3 fazy? jeÂśli nie to jakie zabezpieczenie?
Jak¹ wydajnoœÌ chcesz osi¹gn¹Ì?
 

Abaddon
Wysłany: 2010-02-19, 14:35   
0
UP DOWN

Posty: 14
crystal tak mam 3 fazy
co do wydajnoœci to tak¹ ¿eby da³o siê w miarê bez problemów pomalowaÌ auto, czasem coœ wypiaskowaÌ, jestem totalnym laikiem i dopiero chcê zacz¹Ì lakierowaÌ ;) butla pewnie jakieœ 70-100l

baki co dokÂładnie trzeba by byÂło przerobiĂŚ w ukÂładzie smarowania? duÂżo roboty?
 

baki
Wysłany: 2010-02-19, 19:26   
0
UP DOWN

Posty: 32
Abaddon, roboty nie jest duÂżo , trzeba zaÂślepiĂŚ wejÂście i wyjÂście oleju , dorobic odpowietrzenie skrzyni korbowej ( w odpowiednim miejscu ) , nawiercic korbowĂłd i panewki pod odpowiednim kontem , jest jeszcze troche kombinacji z dobraniem iloÂści oleju , jak bedzie za duÂżo to bedzie wywalaĂŚ odpowietrzeniem .
 

crystal
Wysłany: 2010-02-19, 22:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
3f a¿ siê prosi o dwut³okowy 424cc, w dodatku jest model ze smarowaniem rozbryzgowym, ale to tylko kupiÌ, bo znaleŸÌ na z³omie to cud :cry:
O pro piaskowaniu moÂżesz zapomnieĂŚ - to liga ÂśrubĂłwek.
ProponowaÂłbym silnik 4kW, 1800rpm na sprĂŞÂżarce, mĂłgÂłbyÂś liczyĂŚ na ok 300l/min (zakÂładajÂąc Âże to 293cc) do tego przybliÂżony cykl pracy to 50% - to wszystko jeÂśli przerĂłbki jej nie zaszkodzÂą.
 

!pawel! 
Wysłany: 2010-02-22, 22:03   
0
UP DOWN

Posty: 12
Skąd: z ÂŁodzi
Panowie, mam butlê ok. 200lit, dwie sprê¿arki hs 11 i silnik 1,5 kW 1420obr/min. na si³ê.
Próbuje to zmontowaÌ w jedn¹ ca³oœÌ. Jak po³¹czyÌ te dwie sprê¿arki?
 

Matik
Wysłany: 2010-02-23, 06:56   
0
UP DOWN

Posty: 73
o co dokÂładnie chodzi??

jeÂśli na jeden silnik to ja bym zrobiÂł tak.
- wyloty ze sprĂŞÂżarek podaÂłaczyl w trĂłjnik (przed wejsciem do trĂłnika zawĂłr zwykÂły zwrotny na kaÂżdÂą sprĂŞÂżarkĂŞ)
- a od trónika dopiero poci¹gn¹³ przewód do typowego zaworu zwrotnego stosowanego w kompresorach (wtedy potrzebujesz tylko jednedo przewodu do presoststu)


silnik powinien pocianÂąc te sprĂŞÂżarki przy odpowiednim przeÂłoÂżeniu
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania