Autor |
Wiadomo¶æ |
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 19:04 Budowa kompresora
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Witam, mam kilka pytañ odno¶nie budowy kompresora. Posiadam silnik 1,5kW 1410obr/min 220/380V. Czy jest sens w ogóle budowy kompresora na takim silniku, poniewa¿ nie posiadam 380V. Z tego co czyta³em to moc spada o oko³o 30% ... Kompresor mia³ by byæ od ci±gnika/stara. Jak± mo¿e to mieæ wydajno¶æ? Czy lepiej w ogóle kupiæ nowy do 600z³?
Z góry dziêkuje za odpowiedzi. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-26, 20:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Zbyt ogólne pytanie, napisz czego oczekujesz.
Je¶li chodzi o ¿ywotno¶æ to taki za 600zl sprê¿arki ze stara nie przebije. |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 20:20
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Chodzi mi o to czy jest sens budowaæ kompresor maj±c tylko w gara¿u 220V z silnikiem 3-fazowym 1,5kW 220/380V, czy da rade taki silnik dzia³aj±cy na 220 napêdziæ kompresor od ci±gnika/stara? Kompresor ma s³u¿yæ g³ownie do lakierowania. |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-26, 20:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Je¶li lubisz i masz czas i mo¿liwo¶ci to pewnie ¿e warto ale do pro lakierowania nie wystarczy taka moc, przez przek³adnie napêdzi sprê¿arkê ale ¿eby nie zamêczyæ silnika bêdziesz musia³ zmniejszyæ obroty wiec i wydajno¶æ.
3 fazy to idealna sytuacja bo silnik 3f 4kW jest tañszy ni¿ 1f 1,5kW |
|
|
|
|
baki
|
Wys³any: 2010-01-26, 21:14
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
pablo161, silnik 1,5 kw mo¿e byc troche za slaby do napedzenia sprezarki od stara ( nie wiem jak od ciagnika ) , ja obecnie skladam kompresor ze sprezarki od stara 200 ( sprezarka hs 19) silnik jaki zastosowalem to 2,2 kw 230v ( brak sily w garazu ) . Silnik daje rade ale jeszcze kombinuje z kolami pasowymi zeby to jako tako dmucha³o .
DSC00325.JPG w trakcie budowy |
|
Plik ¶ci±gniêto 4174 raz(y) 616.82 KB |
|
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 21:40
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Teraz to ma dylemat... Baki jak± wydajno¶æ mo¿e mieæ taki kompresor? to butla 24l? Widzia³em kompresor w castoramie za 530z³ wydajno¶æ na wyj¶ciu 220l/min 50l tym mo¿na co¶ lakierowaæ, czy tylko jeden element A jak by zamontowaæ silnik 3 fazowy 3-4kW z kondensatorem? |
|
|
|
|
baki
|
Wys³any: 2010-01-26, 22:06
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
co do wydajnosci to pojecia nie mam , butla to 50 l , przy takim malym kole na silniku nabija butle szybciej od tego kompresora ,http://www.allegro.pl/item890946711_niemiecki_kompresor_olejowy_gude_50l_2_5km_10bar.html ( sprawdzalem bo mam taki i do lakierowania bede laczyl je ze sob± ). Z tym kompresorem z castoramy to raczej szalu nie bedzie , kupi³em jakis czas temu tani kompresor i trzeba bylo cos myslec nad dodatkowym wiatrem . |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 22:13
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Ile kosztowa³ Ciebie ten kompresor? |
|
|
|
|
baki
|
Wys³any: 2010-01-26, 22:19
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
butle z wylacznikiem cisnieniowym i sprezarke od stara dostalem , niestety na sam silnik wydalem 400 zl ( brak sily w garazu sporo kosztuje ) |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-26, 22:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
pablo161 napisa³/a: | A jak by zamontowaæ silnik 3 fazowy 3-4kW z kondensatorem? |
Jak masz jedn± fazê i zabezpieczenie 16A to nic nie wykombinujesz, moc nie bierze siê z nik±d
mo¿esz tylko my¶leæ o silniku 1f 2,2kW (chyba ¿e masz tam drugie przy³±cze 1f).
Musisz sobie odpowiedzieæ na pytanie czy chcesz robiæ czy kupiæ , s± to dwie skrajne sytuacje bo kupny masz od razu a robiony jest (prawie) wieczny ze wzglêdu na charakter pracy sprê¿arki w ciê¿arówce.
Sprê¿arki do starów s± ró¿ne, na pewno co¶ dobierzesz, czê¶ci do kapy tanie i ³atwo dostêpne.
os³ona przek³adni obowi±zkowa, brak grozi smierci± |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:00
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
No wiêc tak, ja bym wola³ zrobiæ tylko, ¿eby to by³o bardziej wydajne od kompresora np. za 600z³. Powiem szczerze ¿e bojê sie wyk³adaæ kasê na co¶ czego nie jestem pewien czy bêdzie w ogóle dzia³aæ... St±d te wachania nad nowym kompresorem z 2 letnia gwarancja
Silniki jedno fazowe s± dro¿sze od 3-faz, wiêc mo¿e kupno u¿ywanego/niesprawnego kompresora w granicach 300z³-50l i ewentualnie jakie¶ zmiany? |
|
|
|
|
pio_len
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:14
|
0
|
|
|
Posty: 88
|
Wydajno¶æ kompresora zale¿y od dwóch czynników pojemno¶ci skokowej sprê¿arki i obrotów silnika Masz silnik 1410obr/min teraz musisz znaæ pojemno¶æ skokow± i to wszystko ³adnie pomno¿yæ
i masz wydajno¶æ teoretyczn± . Z tego co co ci wyjdzie policz 80 % i wynik powinien byæ zbli¿ony
do wydajno¶ci efektywnej . |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:19
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Wszystko siê rozchodzi o silnik... Nie do¶æ ¿e s± prawie tylko nowe to jeszcze drogie |
|
|
|
|
pio_len
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:28
|
0
|
|
|
Posty: 88
|
Na pocz±tek sprawd¼ jaka to sprê¿arka jaka pojemno¶æ oblicz wydajno¶æ i bêdziesz wiedzia³ czy siê op³aci robiæ . |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
pio_len napisa³/a: | Wydajno¶æ kompresora zale¿y od dwóch czynników pojemno¶ci skokowej sprê¿arki i obrotów silnika Masz silnik 1410obr/min teraz musisz znaæ pojemno¶æ skokow± i to wszystko ³adnie pomno¿yæ
i masz wydajno¶æ teoretyczn± |
Zgadza siê ale trzeba jeszcze wzi±æ pod uwagê dopuszczalne obroty sprê¿arki oraz czy przy takich obrotach silnik nie bêdzie przeci±¿ony. |
|
|
|
|
pio_len
|
Wys³any: 2010-01-26, 23:52
|
0
|
|
|
Posty: 88
|
Obroty sprê¿arki od stara nie powinny byæ wiêksze ni¿ 1400 . |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-01-27, 13:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
W sprê¿arkach jednot³okowych dochodzi jeszcze problem odpowietrzania skrzyni korbowej.
Trzeba te¿ zwróciæ uwagê aby sposób smarowania by³ rozbryzgowy, chyba ¿e wiesz co robisz i chcesz wymuszony. |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-01-31, 22:39
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Znalaz³em taki http://allegro.pl/item896413114_kompresor_140l_680zl.html kompresor na z³omie kole¶ chce 50z³, do tego jest kolo pasowe i jaki¶ prze³±cznik ( nie wiem dok³adnie bo by³ w ¶niegu...) Czy silnik 1,5kW pod³±czony pod 220V poci±gnie takie co¶? Czy op³aca siê nawet kupiæ inny silnik? |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-01, 02:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Wszystko zale¿y w jakim stanie, je¶li wszystko zepsute/przegnite to sie nie op³aca. Ale sama bañka 70L ze z³omu to 35zl. |
|
|
|
|
Matik
|
Wys³any: 2010-02-01, 10:29
|
0
|
|
|
Posty: 73
|
jesli masz pompe na zbiorniku i jest ok - a bedziesz wiedzial dopiero jak to ruszy to bierz - silnik o ktorym mowisz da rade (pamietaj o przelozeniu)
i oczywiscie jak kolega wyzej powiedzial - wazne zeby banka nie byla przegnita |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-02, 23:35
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Kompresor jest sam bez butli(i chyba wy³±cznik i wy³±cznik, s± 2 przyciski, czarna puszka)... Jak nim krêci³em to lekko siê obraca³ i co obrót by³o s³ychaæ taki "strza³" powietrza. Czy aby na pewno taki silnik 1,5kW(380V) da rade na 220V? Jak sprawa wygl±da z kondensatorem, mo¿e on ci±gle pracowaæ? |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-02, 23:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Mo¿esz rozpoznaæ czy to ma co¶ wspólnego ze starem? bo w razie czego ³atwy remont.
Z opisu wynika ¿e sprê¿arka dzia³a.
pablo161 napisa³/a: | Czy aby na pewno taki silnik 1,5kW(380V) da rade na 220V? |
Da rade ale w uproszczeniu mo¿na powiedzieæ ¿e wydajno¶æ jest proporcjonalna do mocy.
W takich konstrukcjach najlepiej u¿yæ nowego presostatu, niekombinowanego silnika, popularnej sprê¿arki. Ale kombinowaæ mo¿na dowolnie byle zachowaæ bezpieczeñstwo.
Na pocz±tek za 50zl mo¿esz spróbowaæ, najwy¿ej wymienisz/dopasujesz komponenty, jeste¶ konstruktorem tego kompresora wiêc nie powinien mieæ tajemnic przed tob±. |
|
|
|
|
wazzie
|
Wys³any: 2010-02-03, 10:51
|
0
|
|
|
Posty: 30 Sk±d: Rzeszów
|
Ja kiedy¶ pope³ni³em co¶ takiego (opis):
http://www.elektroda.pl/r...4591&highlight=
Wszystko ¶miga, tylko bañka troszkê ma³a
79_1246196628.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 2241 raz(y) 917.78 KB |
21_1246196572.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 5331 raz(y) 868.38 KB |
11_1246196494.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 5020 raz(y) 918.89 KB |
|
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2010-02-03, 21:07
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Z tego co widzê, to smarowania nie ma, a powinno byæ bo zatrze siê kompresor Tak jest oryginalnie w jelczu itp, wiêc wypada³oby zrobiæ ¿eby siê niezawodnym sprzêtem cieszyæ |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
wazzie
|
Wys³any: 2010-02-03, 21:47
|
0
|
|
|
Posty: 30 Sk±d: Rzeszów
|
Nie do koñca. Na wale za³o¿one rozbryzgówki, ca³o¶æ zalana rzadkim olejem mineralnym. Notabene sama sprê¿arka pracowa³a ju¿ kiedy¶ w innym kompresorze i przy wymianie uszczelniaczy nie zauwa¿y³em ¿adnych rys na cylindrze. |
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2010-02-04, 18:30
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
|
|
|
|
wazzie
|
Wys³any: 2010-02-04, 22:30
|
0
|
|
|
Posty: 30 Sk±d: Rzeszów
|
Obroty: silnik 750obr/min
prze³o¿enie: - ciê¿ko powiedzieæ 1,5:1 (?)
Wydajno¶æ w sumie niez³a. Butle zapycha szybko. Nie lakierowa³em tym, ale przy konserwacji radzi³ sobie i nie jêcza³ bez przerwy. |
|
|
|
|
Matik
|
Wys³any: 2010-02-07, 11:11
|
0
|
|
|
Posty: 73
|
pablo161, wczesniej mowilem, ze silnik 2,2kw da rade ale musi to byc silnik jednofazowy
widze, ze chodzi Ci czy jedna faza pociagnie silnik trzyfazowy- NIE - za duze straty mocy beda.
przy jednofazowym masz dodatkowo cewke pracy i cewke rozruchowa oraz inna troszke konstrukcje elementow silnika |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-07, 12:24
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Dobra, zdecydowa³em nie op³aca mi siê tego robiæ ze wzglêdu na brak si³y w gara¿u i wielu innych czynników Muszê teraz co¶ kupiæ, ale powiem ¿e niewiele jest Bud¿et mocno ograniczony (ko³o 600z³)
http://allegro.pl/item899324127_kompresor_olejowy_50l_z_napedem_bezp_250_l_min.html
http://allegro.pl/item899187423_kompresor_expo_dwutlokowy_50l_356l_min_gratis.html
Co polecacie? Wiem ¿e nie ma w czym za bardzo wybieraæ, ale i tak muszê co¶ kupiæ. Lepiej postawiæ na takiego chiñczyka "bardziej" wydajnego czy jednak firma |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-07, 14:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Z tego zestawu to bym bra³ dwut³okowy, wydaje siê lepiej zrobiony, ch³odnica(pokryta chromem sze¶ciowarto¶ciowym ), wiêksza moc. |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-07, 14:25
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Gdybym musia³ co¶ do 600z³, to co¶ jest "lepsze" od tego pierwszego? |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-07, 14:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Do 600zl zauwa¿alna ró¿nica by³aby przy samoróbce.
Mo¿esz poszukaæ wiêkszej mocy. |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-07, 20:08
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
http://allegro.pl/item903183773_black_decker_cp5050_kompresor_sprezarka_50_l.html
A o tym kto¶ co¶ s³ysza³? |
|
|
|
|
Matik
|
Wys³any: 2010-02-07, 22:15
|
0
|
|
|
Posty: 73
|
z tego co podales tylko expo dwutlokowy |
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-13, 15:59
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Panowie dzi¶ w Castoramie znalaz³em takieCO¦ Co o tym s±dzicie? 360l/min ? Cena w castoramie 529z³ |
|
|
|
|
gizbern
|
Wys³any: 2010-02-14, 21:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 99 Sk±d: Czêstochowa-Poland
|
pablo161 napisa³/a: | Panowie dzi¶ w Castoramie znalaz³em takieCO¦ Co o tym s±dzicie? 360l/min ? Cena w castoramie 529z³ |
Zale¿y do czego ma s³u¿yæ,je¶li do pompowania kó³ samochodu osobowego to napewno siê nadaje.Jesli do ca³o¶ciowego lakierowania samochodowego to napewno nie. |
_________________
|
|
|
|
|
pablo161
|
Wys³any: 2010-02-14, 21:15
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
No to ja nie wiem... Ludzie maluj± ca³e samochody ( co prawda w czê¶ciach) kompresorem 24l np. Ryba swoja Honde! Czemu ten kompresor ci±gnie tyle powietrza co Expo 2 cyl.? Ile mo¿e mieæ na wyj¶ciu? Je¿eli sie ma taki kompresor to chyba spokojnie mo¿na malowaæ Lvlp? |
|
|
|
|
caci
|
Wys³any: 2010-02-14, 21:54
|
0
|
|
|
Posty: 156
|
nie ma szans ¿eby jednocylifnrowy kompresor na 230V nabija³ 360l powietrza. My¶le ze gorna granica to 250l a to i tak bedzie dobrze. A 250 to za malo do swobodnego lakierowania. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-02-14, 21:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Ryba pomalowa³,ale akrylem,mo¿esz ka¿dy element robiæ innego dnia,i ryzyko ró¿nicy w odcieniu jest minimalne.Metalic,a zw³aszcza per³a,nie daje takiej swobody,musisz lakierowaæ wszystko ciurkiem,bo bêdzie ró¿nica .360 l/min zgoda,ale pewnie na ssaniu,a na wydechu z 250.Te¿ dobrze...Kup,i dziel siê wra¿eniami |
|
|
|
|
Abaddon
|
Wys³any: 2010-02-17, 20:28
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
panowie, jestem tu od stosunkowo niedawna, g³ównie czytam ale ostatnio natrafi³em na tak± sprê¿arkê http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html
teraz pytanie do was: czy da radê na podstawie tego zbudowaæ jaki¶ sensowny kompresor nadaj±cy siê do malowania auta? |
|
|
|
|
gizbern
|
Wys³any: 2010-02-17, 20:38
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 99 Sk±d: Czêstochowa-Poland
|
Abaddon napisa³/a: | panowie, jestem tu od stosunkowo niedawna, g³ównie czytam ale ostatnio natrafi³em na tak± sprê¿arkê http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html
teraz pytanie do was: czy da radê na podstawie tego zbudowaæ jaki¶ sensowny kompresor nadaj±cy siê do malowania auta? |
Daj sobie spokój z t± sprê¿ark±,nie warto. |
_________________
|
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-17, 20:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Na moje oko to jest 293cc ze smarowaniem obiegowo-rozbryzgowym, najwiêksza jednocylindrowa ze stara.
Dziwnie niska cena, je¶li to jest CA£KIEM sprawne to mo¿na zawalczyæ.
Jaki masz silnik? |
|
|
|
|
Abaddon
|
Wys³any: 2010-02-18, 17:38
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
silnik my¶la³em dobraæ pó¼niej na strychu mam gdzie¶ 0.8kw ale to zdecydowanie za ma³o jakiej mocy silnik by³by najlepszy?
edit: osoba która sprzedaje sprê¿arkê o któr± pyta³em ma równie¿ takie co¶ http://moto.allegro.pl/it..._kompresor.html
mo¿e ta jest lepsza ? |
|
|
|
|
baki
|
Wys³any: 2010-02-18, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Abaddon, pierwsza sprê¿arka to prawdopodobnie hs 17 ze stara , druga to hs 19 , mam jedn± i drug± ale ró¿nicy w nich nie widzê , s± praktycznie takie same . Ja zmontowa³em kompresor z hs 19 , szczerze mówi±c dopiero na 2500 obrotów jako tako zacze³o dmuchaæ . Kupuj±c tak± sprê¿arkê dochodzi jeszcze przerobienie smarowania i odpowietrzenie skrzyni korbowej , jest z tym sporo kombinowania ale jak jeste¶ zawziêty i masz trochê czasu to da rade to zrobiæ . Chorowa³em na sprê¿arke z jelcza ( dwa t³oki ) tak± jak wazzie ale trafi³a sie taka wiêc dopóki nie padnie musi zostaæ |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-18, 23:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Abaddon napisa³/a: | mocy silnik by³by najlepszy? |
Masz 3 fazy? je¶li nie to jakie zabezpieczenie?
Jak± wydajno¶æ chcesz osi±gn±æ? |
|
|
|
|
Abaddon
|
Wys³any: 2010-02-19, 14:35
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
crystal tak mam 3 fazy
co do wydajno¶ci to tak± ¿eby da³o siê w miarê bez problemów pomalowaæ auto, czasem co¶ wypiaskowaæ, jestem totalnym laikiem i dopiero chcê zacz±æ lakierowaæ butla pewnie jakie¶ 70-100l
baki co dok³adnie trzeba by by³o przerobiæ w uk³adzie smarowania? du¿o roboty? |
|
|
|
|
baki
|
Wys³any: 2010-02-19, 19:26
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Abaddon, roboty nie jest du¿o , trzeba za¶lepiæ wej¶cie i wyj¶cie oleju , dorobic odpowietrzenie skrzyni korbowej ( w odpowiednim miejscu ) , nawiercic korbowód i panewki pod odpowiednim kontem , jest jeszcze troche kombinacji z dobraniem ilo¶ci oleju , jak bedzie za du¿o to bedzie wywalaæ odpowietrzeniem . |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-02-19, 22:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
3f a¿ siê prosi o dwut³okowy 424cc, w dodatku jest model ze smarowaniem rozbryzgowym, ale to tylko kupiæ, bo znale¼æ na z³omie to cud
O pro piaskowaniu mo¿esz zapomnieæ - to liga ¶rubówek.
Proponowa³bym silnik 4kW, 1800rpm na sprê¿arce, móg³by¶ liczyæ na ok 300l/min (zak³adaj±c ¿e to 293cc) do tego przybli¿ony cykl pracy to 50% - to wszystko je¶li przeróbki jej nie zaszkodz±. |
|
|
|
|
!pawel!
|
Wys³any: 2010-02-22, 22:03
|
0
|
|
|
Posty: 12 Sk±d: z £odzi
|
Panowie, mam butlê ok. 200lit, dwie sprê¿arki hs 11 i silnik 1,5 kW 1420obr/min. na si³ê.
Próbuje to zmontowaæ w jedn± ca³o¶æ. Jak po³±czyæ te dwie sprê¿arki? |
|
|
|
|
Matik
|
Wys³any: 2010-02-23, 06:56
|
0
|
|
|
Posty: 73
|
o co dok³adnie chodzi??
je¶li na jeden silnik to ja bym zrobi³ tak.
- wyloty ze sprê¿arek poda³aczyl w trójnik (przed wejsciem do trónika zawór zwyk³y zwrotny na ka¿d± sprê¿arkê)
- a od trónika dopiero poci±gn±³ przewód do typowego zaworu zwrotnego stosowanego w kompresorach (wtedy potrzebujesz tylko jednedo przewodu do presoststu)
silnik powinien pocian±c te sprê¿arki przy odpowiednim prze³o¿eniu |
|
|
|