Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lukas94 
Wysłany: 2010-02-20, 18:19   klar ivat smot 2;1
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
witam.panowie potrzebuje waszych wskazĂłwek (z Âżycia wzietych) w jakich proporcjach z rozpuchem go nakÂładaĂŚ jakim cisnieniem i w jakiej temperaturze oraz co ile warstwy, by wychodziÂł w miare gÂłatki. uzywam go od niedawna bo firma kupila i nie mam pojecia co i jak poniewaz jak stosuje sie do zalecen producenta czyli rozpuchu do 5 procent to wychodzi mi gruby baranek.boje sie ze jak dam wiecej rozpu. to bedzie pÂłynoÂł.lakieruje w kabinie ,pistol sata hvlp cisnienie 3.2 temp przy nakÂładaniu okolo 27 stopni.wczesniej robiÂłem innymi bezbarwnymi i bylo ok przy tych parametrach.prosze o porady tych co tym robili.
 

crystal
Wysłany: 2010-02-20, 18:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
lukas94 napisał/a:
pistol sata hvlp cisnienie 3.2

3,2 bara? dlaczego takie ciÂśnienie dla HVLP :shock:
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-02-21, 00:03   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
A jaki dokÂładniej model Saty i jakie wczeÂśniej lakiery stosowaÂłeÂś ???
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-02-22, 09:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego skoro wczeœniej ju¿ malowa³eœ cyt. "ró¿nymi lakierami" to troche mnie dziwi twoje zagubienie ? Nie mo¿esz zrobiÌ natrysku próbnego ,to taki problem ? Pierwsze s³ysze ¿e ktoœ opiera siê tylko na procentowym dodawaniu rozp. przy przygotowaniu lakieru a nie sprawdza jednoczeœnie jego lepkoœci która jest na pewno podana na opakowaniu ! Ten lakier Ivaty rozcieùcza siê do lepkoœci roboczej troszkê wieksz¹ iloœci¹ rozp. Jeœli nie jest podane na opakowaniu to troche dodaj i zobacz na jakimœ elemencie jak siê k³adzie ,i ewentualnie koryguj. A i jeszcze jedno przy³¹czam sie do pytania kolegi lorkkr21 ,mo¿e kolega nam odpowiedzieÌ ? Pozdrawiam ps. kolega w tej kabinie to lakieruje przy tej temperaturze chyba tylko w k¹pielówkach ?
 

lukas94 
Wysłany: 2010-02-22, 21:20   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
ok Robertlodz09 co to jest "troszke wieksza iloscia rozp ( 5% 10% 15% 20%).? pistolet to sata HVLP gdyby byÂł model np 3000 to bym go podaÂł.nastepnie jezeli masz przed wydaniem z magazynu lakier wazony i za niego pÂłacisz to bedziesz napier.... 100 natryskow prĂłbnych by sie przekonac jak tym tanim g... malowac za swoja kase? zapytalem was czy ktos robiÂł tym a nie o wasze mondrosci typu natrysk probny?w kabinie cenzura na waleta bo tak lubie :spoko: wiem ze lepiej malowac w stodole w temp 5 plus to wtedy wszystkie lakiery sa good.a jakie wczesniej stosowaÂłem lakiery to powiem tak lakieruje od 7 lat wiec wymiana ich jest bez sensu. po prostu ten jest najtanszy.do CRYSTAL dlaczego 3.2???? bo przy 2.2 bara jest tragedia. dzieki panowie za konkretne podejscie oraz fachowosc. faktycznie to forum to dla amatorow ktorzy cos gdzies usÂłyszeli a w rzeczywistosci nie wiedza nic pozdrawiam .
 

obcy_69
Wysłany: 2010-02-22, 23:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
lukas ..nie frustruj sie tak..

malowalem jakis czas tym lakierem i napisze Ci , ze jesli chodzi o kabine to dawalem miedzy 10 a 15 % rozpuszczalnika..natomiast w garazu to nawet do 20 % przy temperaturze 20 stopni. Wszystko zalezy od tego jaka chcesz uzyskac strukture i na ile warstw lecisz. W moim przypadku sa to 2 warstwy wylane...Kolega lakieruje na 1.5 i daje w kabinie 5% rozpuszczalnika..z tym , ze On lakieruje Devillbisem GTI...a ja IWATA LV2 .
Takze jak widzisz lakier musisz sobie sam wyczuc , bo w gre wchodzi wiele czynnikow i nie sa to napewno jedno-dwa lakierowania. Jeszcze jedna sprawa z tym rozpuszczalnikiem..zauwazylem, ze im go wiecej , tym bardziej przykurcza klar po wyschnieciu..

powodzenia
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-02-23, 10:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego lukas co to za lakiernia Âże bezbarwny jest wydawany na wage z magazynu? Pierwszy raz sie z tym spotykam! Jesli kolega 7 lat juÂż lakieruje to dobrze wie ze nalezy nowy material sprawdziĂŚ przez natysk prĂłbny! Sam napisaÂłeÂś proporcje z jakimi naleÂży sprawdzic rozlewnosc tego klaru i wystarcza wtedy tylko 4 natryski a nie 100 ! Problem moze byc jeszcze w rozpuszczalniku ,jesli jest standartowy to temp. w kabinie jest za wysoka! Nalezy stosowaĂŚ wolny jesli kolega lubi "tropic" w pracy. Pozdrawiam wszyskich AmatorĂłw z "garaÂży" :spoko:
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-02-23, 12:29   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego ja jak mam problem to dzwonie do technika i razem rozwiÂązujemy problem a jeÂśli u siebie maluje to konsultuje sie z kolegami lub osobami ktĂłre znam osobiÂści z tej branÂży. Nie szukaÂłbym tutaj pomocy poniewaÂż nie wiem czy konsultuje sie z osobÂą posiadajÂącÂą doÂświadczenie i wiedze czy z "jajcarÂżem" podszywajÂącym sie pod takÂą osobe! Wiesz pisanie o lakierowaniu to tak jak rozmawianie o seksie do niczego nie prowadzi i kaÂżdy jest najlepszy. Co na pewno zauwaÂżyÂłeÂś czytajÂąc niektĂłre wiadomoÂści od tzw. "fachowcĂłw" ktĂłrych tutaj jest peÂłno! Ja sam zadaÂłem na forum pytanie o lakier aby skonfrontowaĂŚ z wÂłasnym doÂświadczeniem i nie dostalem Âżadnej odpowiedzi prĂłcz jednej Âże tylko sÂłyszaÂła o tym lakierze. A patrzyÂłeÂś na stronie Ivata czy majÂą karty techniczne swojch wyrobĂłw? Pozdrawiam i powodzenia! ps. a jaki kolega ma rozpuszczalnik? Ivata czy jakiÂś zamiennik a moze nitro?
 

obcy_69
Wysłany: 2010-02-23, 19:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Robertlodz09 ...bardzo czesto taki Amator z "garazu" jak to sie wyraziles, wykona naprawe na wiekszym poziomie jak niejeden Profesjonalista z "kabiny"... :spoko:
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-02-25, 13:05   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kolego ja to napisaÂłem w dobrej wierze ! Nie po to aby kogoÂś obraziĂŚ , poniewaÂż sam po pracy na lakierni takÂże "Âśmigam" pistoletem od kwietnia do listopada w garaÂżu . :spoko: Co do "zagubionego" kolegi lukasa w temacie Ivata to bez problemu znalazÂłem w necie karty techniczne tego lakieru ,wystarczy 5 min. poszukaĂŚ. SÂą do niego 2 utwardzacze i dwa rozpuszczalniki ktĂłrych stosowanie uzaleznione jest od temp. jaka mamy w pomieszczeniu!. Pozdrawiam! Pozdrowienia dla "garaÂżowcĂłw" :spoko:
 

lukas94 
Wysłany: 2010-02-25, 20:35   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
rozpch to ppg . co do pytania co to za lakiernia? to jest serwis fiata oraz pzu mtu hestii warty itp.dlaczego wazÂą?nie wiem , ale nie ma pozniej ekipa lipy ze jeden zajumaÂł cos i wszyscy pÂłaca :) obcy 69 dzieki za odp dam 15 procent i zobacze co wyjdzie.
 

obcy_69
Wysłany: 2010-02-25, 20:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
lukas...uwazaj na utwardzacz,bo trafia sie zolty i przy jasnych kolorach potrafi zmienic barwe..
 

lukas94 
Wysłany: 2010-03-14, 11:32   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Skąd: mazowieckie
obcy-69 widze ze jestes konkretny facet lakier ten znasz dobrze i wszyskie twoje podpowiedzi sie potwierdzily tzn rozpuchu 15-20% oraz ze robi sie zolty wiec nie da sie nim cieniowac masz punkt odemnie.a wam nie polecam tego klaru u nas tez juz robic nim nie bedziemy bo jest slaby.dziekuje wszystkim za odpowiedzi.robertlodz09 ,gdyby wedlug karty technicznej ten lakier wychodzil dobrze to bym wam gÂłowy nie zawracaÂł,a kabina to nie wyznacznik profesjonalizmu, to tylko pomieszczenie do lakierowania w ktorym czsami efekty sa gorsze niz z garazu. sam robie po godzinach w domu i wiem to.nie chciaÂłem nikogo urazac swoimi postami szczegolnie garazowcow chodziÂło mi tylko o tych ktorzy nie maja nic do powiedzenia w temacie a sie udzielaja. raz jeszcze dzieki wszystkim
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2010-03-14, 15:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Dzieki kolego lukas94 za informacje o tym "wybitnym" bezbarwnym ,u mnie kolega z pracy tym malowaÂł i miaÂł podobne uwagi ,ogĂłlnie go nie polecaÂł! A co do kart tech. to przy dobrych mat. lakier. sÂą one pomocne. Jest zawsze jakaÂś informacja taki punkt odniesienia jak to stosowaĂŚ ,reszta to juÂż metoda prĂłb i doÂświadczeĂą. Pozdrawiam :spoko:
 

Siekiera
Wysłany: 2010-03-14, 17:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Jakby Ivat by³ Ivatem (tym w³oskim) to by pewnie nie mia³ ¿ó³tego utwardzacza a ¿e rozlewa siê go w Polsce to trzeba liczyÌ siê z ró¿nymi niespodziankami :nie:
 

obcy_69
Wysłany: 2010-03-14, 20:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 24 razy
Posty: 704
Wydaje mi sie ..ze jakis czas temu nosil nazwe TOMS..Dlaczego zmienili nazwe..??
Czy chodzilo o slynny juz wspolczynnik VOC..??
Choc w ofercie w dalszym ciagu jest dostepny TOMS tyle,ze to MS..
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group