Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lukas94 
Wys³any: 2010-02-20, 18:19   klar ivat smot 2;1
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Sk±d: mazowieckie
witam.panowie potrzebuje waszych wskazówek (z ¿ycia wzietych) w jakich proporcjach z rozpuchem go nak³adaæ jakim cisnieniem i w jakiej temperaturze oraz co ile warstwy, by wychodzi³ w miare g³atki. uzywam go od niedawna bo firma kupila i nie mam pojecia co i jak poniewaz jak stosuje sie do zalecen producenta czyli rozpuchu do 5 procent to wychodzi mi gruby baranek.boje sie ze jak dam wiecej rozpu. to bedzie p³yno³.lakieruje w kabinie ,pistol sata hvlp cisnienie 3.2 temp przy nak³adaniu okolo 27 stopni.wczesniej robi³em innymi bezbarwnymi i bylo ok przy tych parametrach.prosze o porady tych co tym robili.
 

crystal
Wys³any: 2010-02-20, 18:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
lukas94 napisa³/a:
pistol sata hvlp cisnienie 3.2

3,2 bara? dlaczego takie ci¶nienie dla HVLP :shock:
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-02-21, 00:03   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
A jaki dok³adniej model Saty i jakie wcze¶niej lakiery stosowa³e¶ ???
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-02-22, 09:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego skoro wcze¶niej ju¿ malowa³e¶ cyt. "ró¿nymi lakierami" to troche mnie dziwi twoje zagubienie ? Nie mo¿esz zrobiæ natrysku próbnego ,to taki problem ? Pierwsze s³ysze ¿e kto¶ opiera siê tylko na procentowym dodawaniu rozp. przy przygotowaniu lakieru a nie sprawdza jednocze¶nie jego lepko¶ci która jest na pewno podana na opakowaniu ! Ten lakier Ivaty rozcieñcza siê do lepko¶ci roboczej troszkê wieksz± ilo¶ci± rozp. Je¶li nie jest podane na opakowaniu to troche dodaj i zobacz na jakim¶ elemencie jak siê k³adzie ,i ewentualnie koryguj. A i jeszcze jedno przy³±czam sie do pytania kolegi lorkkr21 ,mo¿e kolega nam odpowiedzieæ ? Pozdrawiam ps. kolega w tej kabinie to lakieruje przy tej temperaturze chyba tylko w k±pielówkach ?
 

lukas94 
Wys³any: 2010-02-22, 21:20   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Sk±d: mazowieckie
ok Robertlodz09 co to jest "troszke wieksza iloscia rozp ( 5% 10% 15% 20%).? pistolet to sata HVLP gdyby by³ model np 3000 to bym go poda³.nastepnie jezeli masz przed wydaniem z magazynu lakier wazony i za niego p³acisz to bedziesz napier.... 100 natryskow próbnych by sie przekonac jak tym tanim g... malowac za swoja kase? zapytalem was czy ktos robi³ tym a nie o wasze mondrosci typu natrysk probny?w kabinie cenzura na waleta bo tak lubie :spoko: wiem ze lepiej malowac w stodole w temp 5 plus to wtedy wszystkie lakiery sa good.a jakie wczesniej stosowa³em lakiery to powiem tak lakieruje od 7 lat wiec wymiana ich jest bez sensu. po prostu ten jest najtanszy.do CRYSTAL dlaczego 3.2???? bo przy 2.2 bara jest tragedia. dzieki panowie za konkretne podejscie oraz fachowosc. faktycznie to forum to dla amatorow ktorzy cos gdzies us³yszeli a w rzeczywistosci nie wiedza nic pozdrawiam .
 

obcy_69
Wys³any: 2010-02-22, 23:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
lukas ..nie frustruj sie tak..

malowalem jakis czas tym lakierem i napisze Ci , ze jesli chodzi o kabine to dawalem miedzy 10 a 15 % rozpuszczalnika..natomiast w garazu to nawet do 20 % przy temperaturze 20 stopni. Wszystko zalezy od tego jaka chcesz uzyskac strukture i na ile warstw lecisz. W moim przypadku sa to 2 warstwy wylane...Kolega lakieruje na 1.5 i daje w kabinie 5% rozpuszczalnika..z tym , ze On lakieruje Devillbisem GTI...a ja IWATA LV2 .
Takze jak widzisz lakier musisz sobie sam wyczuc , bo w gre wchodzi wiele czynnikow i nie sa to napewno jedno-dwa lakierowania. Jeszcze jedna sprawa z tym rozpuszczalnikiem..zauwazylem, ze im go wiecej , tym bardziej przykurcza klar po wyschnieciu..

powodzenia
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-02-23, 10:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego lukas co to za lakiernia ¿e bezbarwny jest wydawany na wage z magazynu? Pierwszy raz sie z tym spotykam! Jesli kolega 7 lat ju¿ lakieruje to dobrze wie ze nalezy nowy material sprawdziæ przez natysk próbny! Sam napisa³e¶ proporcje z jakimi nale¿y sprawdzic rozlewnosc tego klaru i wystarcza wtedy tylko 4 natryski a nie 100 ! Problem moze byc jeszcze w rozpuszczalniku ,jesli jest standartowy to temp. w kabinie jest za wysoka! Nalezy stosowaæ wolny jesli kolega lubi "tropic" w pracy. Pozdrawiam wszyskich Amatorów z "gara¿y" :spoko:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-02-23, 12:29   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego ja jak mam problem to dzwonie do technika i razem rozwi±zujemy problem a je¶li u siebie maluje to konsultuje sie z kolegami lub osobami które znam osobi¶ci z tej bran¿y. Nie szuka³bym tutaj pomocy poniewa¿ nie wiem czy konsultuje sie z osob± posiadaj±c± do¶wiadczenie i wiedze czy z "jajcar¿em" podszywaj±cym sie pod tak± osobe! Wiesz pisanie o lakierowaniu to tak jak rozmawianie o seksie do niczego nie prowadzi i ka¿dy jest najlepszy. Co na pewno zauwa¿y³e¶ czytaj±c niektóre wiadomo¶ci od tzw. "fachowców" których tutaj jest pe³no! Ja sam zada³em na forum pytanie o lakier aby skonfrontowaæ z w³asnym do¶wiadczeniem i nie dostalem ¿adnej odpowiedzi prócz jednej ¿e tylko s³ysza³a o tym lakierze. A patrzy³e¶ na stronie Ivata czy maj± karty techniczne swojch wyrobów? Pozdrawiam i powodzenia! ps. a jaki kolega ma rozpuszczalnik? Ivata czy jaki¶ zamiennik a moze nitro?
 

obcy_69
Wys³any: 2010-02-23, 19:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Robertlodz09 ...bardzo czesto taki Amator z "garazu" jak to sie wyraziles, wykona naprawe na wiekszym poziomie jak niejeden Profesjonalista z "kabiny"... :spoko:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-02-25, 13:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego ja to napisa³em w dobrej wierze ! Nie po to aby kogo¶ obraziæ , poniewa¿ sam po pracy na lakierni tak¿e "¶migam" pistoletem od kwietnia do listopada w gara¿u . :spoko: Co do "zagubionego" kolegi lukasa w temacie Ivata to bez problemu znalaz³em w necie karty techniczne tego lakieru ,wystarczy 5 min. poszukaæ. S± do niego 2 utwardzacze i dwa rozpuszczalniki których stosowanie uzaleznione jest od temp. jaka mamy w pomieszczeniu!. Pozdrawiam! Pozdrowienia dla "gara¿owców" :spoko:
 

lukas94 
Wys³any: 2010-02-25, 20:35   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Sk±d: mazowieckie
rozpch to ppg . co do pytania co to za lakiernia? to jest serwis fiata oraz pzu mtu hestii warty itp.dlaczego waz±?nie wiem , ale nie ma pozniej ekipa lipy ze jeden zajuma³ cos i wszyscy p³aca :) obcy 69 dzieki za odp dam 15 procent i zobacze co wyjdzie.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-02-25, 20:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
lukas...uwazaj na utwardzacz,bo trafia sie zolty i przy jasnych kolorach potrafi zmienic barwe..
 

lukas94 
Wys³any: 2010-03-14, 11:32   
0
UP DOWN
lukas94

Posty: 35
Sk±d: mazowieckie
obcy-69 widze ze jestes konkretny facet lakier ten znasz dobrze i wszyskie twoje podpowiedzi sie potwierdzily tzn rozpuchu 15-20% oraz ze robi sie zolty wiec nie da sie nim cieniowac masz punkt odemnie.a wam nie polecam tego klaru u nas tez juz robic nim nie bedziemy bo jest slaby.dziekuje wszystkim za odpowiedzi.robertlodz09 ,gdyby wedlug karty technicznej ten lakier wychodzil dobrze to bym wam g³owy nie zawraca³,a kabina to nie wyznacznik profesjonalizmu, to tylko pomieszczenie do lakierowania w ktorym czsami efekty sa gorsze niz z garazu. sam robie po godzinach w domu i wiem to.nie chcia³em nikogo urazac swoimi postami szczegolnie garazowcow chodzi³o mi tylko o tych ktorzy nie maja nic do powiedzenia w temacie a sie udzielaja. raz jeszcze dzieki wszystkim
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-03-14, 15:17   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Dzieki kolego lukas94 za informacje o tym "wybitnym" bezbarwnym ,u mnie kolega z pracy tym malowa³ i mia³ podobne uwagi ,ogólnie go nie poleca³! A co do kart tech. to przy dobrych mat. lakier. s± one pomocne. Jest zawsze jaka¶ informacja taki punkt odniesienia jak to stosowaæ ,reszta to ju¿ metoda prób i do¶wiadczeñ. Pozdrawiam :spoko:
 

Siekiera
Wys³any: 2010-03-14, 17:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 10 razy
Posty: 988
Jakby Ivat by³ Ivatem (tym w³oskim) to by pewnie nie mia³ ¿ó³tego utwardzacza a ¿e rozlewa siê go w Polsce to trzeba liczyæ siê z ró¿nymi niespodziankami :nie:
 

obcy_69
Wys³any: 2010-03-14, 20:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Wydaje mi sie ..ze jakis czas temu nosil nazwe TOMS..Dlaczego zmienili nazwe..??
Czy chodzilo o slynny juz wspolczynnik VOC..??
Choc w ofercie w dalszym ciagu jest dostepny TOMS tyle,ze to MS..
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group