Autor |
Wiadomo¶æ |
|
damian
|
Wys³any: 2010-04-15, 20:02 Kana³y wentylacyjne - jaka g³êboko¶æ?
|
0
|
|
|
Posty: 113 Sk±d: Lublin
|
Witam, budujê gara¿ i chcê go trochê przystosowaæ do takiego prowizorycznego pomieszczenia do lakierowania, mam zamiar wykopaæ 2 kana³y wyci±gowe, i pod³±czyæ pod nie mniej wiêcej taki wentylator http://allegro.pl/item985...ina_0_55kw.html . Kana³y bêd± rozstawione mniej wiêcej tak jak ko³a w samochodzie, tylko nie wiem jak± maj± mieæ g³êboko¶æ. Proszê o poradê.
Mam jeszcze jedno pytanie - mam zamiar te kana³y przykryæ czym¶ takim http://allegro.pl/item990...k_600x1000.html , tylko to jest trochê drogie, czy mo¿na to zast±piæ czym¶ tañszym, czy mo¿e szukaæ na z³omie? |
|
|
|
|
SpeedGold
|
Wys³any: 2010-04-15, 20:53
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
tez przygotowywuje siê do zrobienia takiego pomieszczenia. o wym 4m x 7m w ¶rodek jak w oryginalnej kabinie tylko zastanawiam siê jak wykonac t± wentylacje (nadmuch i wyci±g) narazie bez grzania....
My¶le ¿e g³êboko¶æ ok 60cm
Co do nadmuchu to oryginalne kabiny maj± przep³yw powietrza ok. 22.000 m3/h zazwyczaj po dwa silniki 3kW do tego jeden wyci±gowy o mocy 4kW i przep³ywie 21.000m3/h
Do tego na pocz±tek przyda³y by siê przynajmniej filtry sufitowe |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-04-16, 12:13 Re: Kana³y wentylacyjne - jaka g³êboko¶æ?
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
damian napisa³/a: | Witam, budujê gara¿ i chcê go trochê przystosowaæ do takiego prowizorycznego pomieszczenia do lakierowania, mam zamiar wykopaæ 2 kana³y wyci±gowe, i pod³±czyæ pod nie mniej wiêcej taki wentylator http://allegro.pl/item985...ina_0_55kw.html . Kana³y bêd± rozstawione mniej wiêcej tak jak ko³a w samochodzie, tylko nie wiem jak± maj± mieæ g³êboko¶æ. Proszê o poradê.
Mam jeszcze jedno pytanie - mam zamiar te kana³y przykryæ czym¶ takim http://allegro.pl/item990...k_600x1000.html , tylko to jest trochê drogie, czy mo¿na to zast±piæ czym¶ tañszym, czy mo¿e szukaæ na z³omie? |
W zasadzie nie ma znaczenia na jak± g³êboko¶æ wykopiesz te kana³y bo jako dwa odrêbne i tak nie bêd± dzia³a³y jak wyci±g.
Krata z allegro jet ¶wietna ... na wycieraczkê bo ma grubo¶æ 3 cm wiêc jest do 300 kg na punkt styku ( np ko³a samochodu ) ... przy wiêkszym samochodzie powy¿ej klasy B - siê powygina.
[ Dodano: 2010-04-16, 13:30 ]
SpeedGold napisa³/a: | .... Co do nadmuchu to oryginalne kabiny maj± przep³yw powietrza ok. 22.000 m3/h zazwyczaj po dwa silniki 3kW do tego jeden wyci±gowy o mocy 4kW i przep³ywie 21.000m3/h Do tego na pocz±tek przyda³y by siê przynajmniej filtry sufitowe |
Taki uk³ad silników maj± tylko i wy³±cznie kabiny z CHRL. Wtedy nominalna zdolno¶æ przesy³owa wentylatorów wynosi 21 000 m3 / h ... a po st³umieniu filtrami i wzro¶cie ci¶nienia do 600 Pa przep³yw obliczeniowy ( w pomieszczeniu 7 x 4 x 3 m ) wynosi max. 18 000 m3/h i to tylko przy idealnie czystkach matach Paint Stop.
Kabiny zgodne z norm± PN-EN 13355 : 2005 maj± prêdko¶æ opadu powietrza na poziomie 0,25 - 0,30 m/s co daje zdolno¶æ przesy³ow± we wnêtrzu gotowym do pracy na poziomie 26 000 m3/. No¿na mniej ale .... ju¿ z wszystkimi konsekwencjami.
i zapytam .... Piszesz, ¿e wnêtrze twojej adaptacji ma byæ jak w normalnej komorze, a na koniec dodajesz, ¿e przyda³yby siê przynajmniej filtry sufitowe ??? ... to jak sobie wyobra¿asz ten efekt koñcowy jak w normalnej komorze ???
Widzisz NORMALNA KOMORA to sformu³owanie g³êbokie jak studnia. Np w ciep³ym klimacie komora na wyci±g na tylnej ¶cianie, ¿adnego ogrzewania i masê otworów w drzwiach wjazdowych, niektóre dmuchaj± po³ow± sufitu i wyci±gaj± w±skim kana³em w tylnej ¶cianie, te d³ugie i wysokie - przemys³owe - maj± wyci±g na bokach, a nadmuch punktowymi wentylatorami w suficie bez mat filtracyjnych. S± te¿ takie które nie maj± sufitu, lub drzwi
... i takie do malowania autobusów ... których ca³kowity monta¿ zajmuje 2 minuty.
... ale mo¿e na pocz±tek - przeczytaj to :
http://elakiernictwo.pl/c...akiernicz%C4%85
[ Dodano: 2010-04-16, 20:51 ]
Przegi±³em z tym monta¿em w dwie minuty .... tak naprawdê to ... 37 sekund :
http://www.metacafe.com/w...le_spray_booth/ |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
damian
|
Wys³any: 2010-04-17, 06:29
|
0
|
|
|
Posty: 113 Sk±d: Lublin
|
a gdybym zrobi³ 2 kana³y i pod³±czy³ do nich rury, które by siê na koñcu ³±czy³y i by³o by to podpiête pod wentylator, to te¿ nie bêdzie dzia³a³o jak wyci±g? bo gdybym robi³ jak tutaj
to na same kratki wyda³ bym maj±tek, a chcê to zrobiæ mo¿liwie jak najni¿szym kosztem. Wiem, ¿e to nie bêdzie kabina lakiernicza, ale chce, ¿eby warunki by³y lepsze ni¿ w normalnym gara¿u, na razie nie mam zamiaru lakierowaæ samochodów komu¶, tylko dla siebie. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-04-17, 12:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
No tak .... tylko ¿e akurat powietrza i ci¶nienia to nie obchodzi dla kogo i po co malujesz. Albo to bêdzie dzia³aæ albo nie !!! ... ¿eby dzia³a³o to otwór pod kana³ami wentylacyjnymi musi byæ pe³ny. Tzn. robisz otwór 600 x 280 ( max. 350 ) g³êboki na 60 cm ( na foto ... to akurat firma ARMAL sp. z o.o. w Bydgoszczy i stoi na tym kabina Polin - to mój projekt krata 100 x 80 x 4, ale to prasowany p³askownik w p³askownik o no¶no¶ci 800 kg na punkt styku ko³a - samochód max. 3200 kg ) ... a jak nie chcesz p³aciæ za takie kraty to zamiast ¶rodkowego rzêdu lejesz p³ytê z betonu o grubo¶ci 15 cm zbrojon± siatk± z drutu 10 mm oczko 30 x 30 cm. Do tego punktowe podpory i ... na wierzchu wygl±da jak dwa kana³y ( np. 60 x 100 x 4 bo im mniejsza krata tym wiêksza no¶no¶æ ) a powietrze pod spodem zbierane jest równomiernie z ca³ego zag³êbienia i ci¶nienie jest stabilne. W dwóch pojedynczych kana³ach na pocz±tku ci±gnie, a na koñcu ju¿ nie ! .... to tak ogólnie bo do opisania jak to dzia³a potrzeba znacznie wiêcej s³ów i miejsca ... ale mam nadziejê, ¿e ju¿ rozumiesz o co chodzi
Otwory wentylacyjne nie powiemy byæ pod ko³ami tylko z brzegu pojazdu.
Z regu³y miêdzy krawêdziami wewnêtrznymi rozstaw powinien wynosiæ 200 - 250 cm.( wtedy no¶no¶æ kraty ma mniejsze znaczenie ... ni¿ na foto ) |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
damian
|
Wys³any: 2010-04-17, 15:25
|
0
|
|
|
Posty: 113 Sk±d: Lublin
|
z tym to by³o by sporo zabawy, ale je¶li nie bêdzie innego wyj¶cia to tak trzeba bêdzie zrobiæ. gdybym zrobi³ 2 oddzielne kana³y i pod³±czy³ osobno po jednym wentylatorze do ka¿dego kana³u to te¿ to nie bêdzie dzia³a³o? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-04-18, 08:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Bêdzie dzia³a³o ! ... tylko jak synchronizujesz wentylatory ¿eby mia³y jednakow± zdolno¶æ przesy³ow± skoro ci¶nienie w ka¿dym kanale bêdzie inne ? ... no i jak wtedy dobierzesz wentylator nadmuchowy ?
¯eby by³o jasne to oczywi¶cie jest to do zrobienia. Wystarczy na ka¿dym silniku zamontowaæ przetwornicê czêstotliwo¶ci i zestaw czujników i niech jeden przyspiesza, a inny zwalania ... je¿eli tak jest ³atwiej to zrobiæ ... to bêdzie dzia³a³o. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-04-18, 10:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
PROJEKTER napisa³/a: | przetwornicê czêstotliwo¶ci |
Przemiennik czêstotliwo¶ci, znany szerzej pod b³êdn± nazw±: falownik.
W tym przypadku chyba lepiej zamiast wydania kilku tysiêcy na dwa bloki steruj±ce, bêdzie zmieniæ budowê nawiewu - zgodnie z tym co sugeruje PROJEKTER. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-04-18, 15:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2010-04-18, 20:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | Kana³y wentylacyjne - jaka g³êboko¶æ? | ko³o stu centymetrów |
|
|
|
|
damian
|
Wys³any: 2010-04-19, 08:40
|
0
|
|
|
Posty: 113 Sk±d: Lublin
|
a po co a¿ metr g³êboko¶ci? |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2010-04-19, 13:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
damian napisa³/a: | a po co a¿ metr g³êboko¶ci? | ¿eby lepiej roz³o¿yæ si³ê wyci±gu pod ca³ymi kratami . |
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-04-19, 19:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
PROJEKTER napisa³/a: | http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58309.html |
Ciekawe ¿e Pan "falowniki.com" pos³uguje siê tak niefortunnym sformu³owaniem, przetwornica kojarzy siê jednoznacznie z przetwornic± impulsow±. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-04-20, 09:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
crystal napisa³/a: | PROJEKTER napisa³/a: | http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58309.html |
Ciekawe ¿e Pan "falowniki.com" pos³uguje siê tak niefortunnym sformu³owaniem, przetwornica kojarzy siê jednoznacznie z przetwornic± impulsow±. |
To po prostu skomplikowane urz±dzenia i jak ka¿de tego typu ma ju¿ swoje skrótowe ¿argonowe okre¶lenie. Wiêkszo¶æ ludzi mówi i my¶li "falownik" okre¶laj±c tym ca³y zespó³ urz±dzeñ do zwalniania i przyspieszania obrotów silnika. Dobrze, ¿e choæ czê¶æ osób wie jak to dzia³a i jakie ma wady oprócz opiewanych w ofertach zalet. ... ale sam zobacz oferty kabin, czy klimatyzacji ... wszêdzie jest : ... silniki na falownikach typu ... lub sterowane falownikiem ...
Ro¿nica pomiêdzy przetwornic±, a przemiennikiem to ju¿ niewychwytywalny niuans ... jak widaæ nawet dla specjalistów w bran¿y elektronicznej na fachowym forum |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|