Autor |
Wiadomość |
 |
damian
|
Wysłany: 2010-04-15, 21:02 KanaÂły wentylacyjne - jaka g³êbokoœÌ?
|
0
|
|
|
Posty: 113 Skąd: Lublin
|
Witam, budujê gara¿ i chcê go trochê przystosowaÌ do takiego prowizorycznego pomieszczenia do lakierowania, mam zamiar wykopaÌ 2 kana³y wyci¹gowe, i pod³¹czyÌ pod nie mniej wiêcej taki wentylator http://allegro.pl/item985...ina_0_55kw.html . Kana³y bêd¹ rozstawione mniej wiêcej tak jak ko³a w samochodzie, tylko nie wiem jak¹ maj¹ mieÌ g³êbokoœÌ. Proszê o poradê.
Mam jeszcze jedno pytanie - mam zamiar te kanaÂły przykryĂŚ czymÂś takim http://allegro.pl/item990...k_600x1000.html , tylko to jest trochĂŞ drogie, czy moÂżna to zastÂąpiĂŚ czymÂś taĂąszym, czy moÂże szukaĂŚ na zÂłomie? |
|
|
|
 |
SpeedGold
|
Wysłany: 2010-04-15, 21:53
|
0
|
|
|
Posty: 35
|
tez przygotowywuje siĂŞ do zrobienia takiego pomieszczenia. o wym 4m x 7m w Âśrodek jak w oryginalnej kabinie tylko zastanawiam siĂŞ jak wykonac tÂą wentylacje (nadmuch i wyciÂąg) narazie bez grzania....
Myœle ¿e g³êbokoœÌ ok 60cm
Co do nadmuchu to oryginalne kabiny majÂą przepÂływ powietrza ok. 22.000 m3/h zazwyczaj po dwa silniki 3kW do tego jeden wyciÂągowy o mocy 4kW i przepÂływie 21.000m3/h
Do tego na poczÂątek przydaÂły by siĂŞ przynajmniej filtry sufitowe |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-16, 13:13 Re: KanaÂły wentylacyjne - jaka g³êbokoœÌ?
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
damian napisał/a: | Witam, budujĂŞ garaÂż i chcĂŞ go trochĂŞ przystosowaĂŚ do takiego prowizorycznego pomieszczenia do lakierowania, mam zamiar wykopaĂŚ 2 kanaÂły wyciÂągowe, i pod³¹czyĂŚ pod nie mniej wiĂŞcej taki wentylator http://allegro.pl/item985...ina_0_55kw.html . KanaÂły bĂŞdÂą rozstawione mniej wiĂŞcej tak jak koÂła w samochodzie, tylko nie wiem jakÂą majÂą mieĂŚ g³êbokoœÌ. ProszĂŞ o poradĂŞ.
Mam jeszcze jedno pytanie - mam zamiar te kanaÂły przykryĂŚ czymÂś takim http://allegro.pl/item990...k_600x1000.html , tylko to jest trochĂŞ drogie, czy moÂżna to zastÂąpiĂŚ czymÂś taĂąszym, czy moÂże szukaĂŚ na zÂłomie? |
W zasadzie nie ma znaczenia na jak¹ g³êbokoœÌ wykopiesz te kana³y bo jako dwa odrêbne i tak nie bêd¹ dzia³a³y jak wyci¹g.
Krata z allegro jet œwietna ... na wycieraczkê bo ma gruboœÌ 3 cm wiêc jest do 300 kg na punkt styku ( np ko³a samochodu ) ... przy wiêkszym samochodzie powy¿ej klasy B - siê powygina.
[ Dodano: 2010-04-16, 13:30 ]
SpeedGold napisał/a: | .... Co do nadmuchu to oryginalne kabiny majÂą przepÂływ powietrza ok. 22.000 m3/h zazwyczaj po dwa silniki 3kW do tego jeden wyciÂągowy o mocy 4kW i przepÂływie 21.000m3/h Do tego na poczÂątek przydaÂły by siĂŞ przynajmniej filtry sufitowe |
Taki uk³ad silników maj¹ tylko i wy³¹cznie kabiny z CHRL. Wtedy nominalna zdolnoœÌ przesy³owa wentylatorów wynosi 21 000 m3 / h ... a po st³umieniu filtrami i wzroœcie ciœnienia do 600 Pa przep³yw obliczeniowy ( w pomieszczeniu 7 x 4 x 3 m ) wynosi max. 18 000 m3/h i to tylko przy idealnie czystkach matach Paint Stop.
Kabiny zgodne z norm¹ PN-EN 13355 : 2005 maj¹ prêdkoœÌ opadu powietrza na poziomie 0,25 - 0,30 m/s co daje zdolnoœÌ przesy³ow¹ we wnêtrzu gotowym do pracy na poziomie 26 000 m3/. No¿na mniej ale .... ju¿ z wszystkimi konsekwencjami.
i zapytam .... Piszesz, Âże wnĂŞtrze twojej adaptacji ma byĂŚ jak w normalnej komorze, a na koniec dodajesz, Âże przydaÂłyby siĂŞ przynajmniej filtry sufitowe ??? ... to jak sobie wyobraÂżasz ten efekt koĂącowy jak w normalnej komorze ???
Widzisz NORMALNA KOMORA to sformu³owanie g³êbokie jak studnia. Np w ciep³ym klimacie komora na wyci¹g na tylnej œcianie, ¿adnego ogrzewania i masê otworów w drzwiach wjazdowych, niektóre dmuchaj¹ po³ow¹ sufitu i wyci¹gaj¹ w¹skim kana³em w tylnej œcianie, te d³ugie i wysokie - przemys³owe - maj¹ wyci¹g na bokach, a nadmuch punktowymi wentylatorami w suficie bez mat filtracyjnych. S¹ te¿ takie które nie maj¹ sufitu, lub drzwi
... i takie do malowania autobusĂłw ... ktĂłrych caÂłkowity montaÂż zajmuje 2 minuty.
... ale moÂże na poczÂątek - przeczytaj to :
http://elakiernictwo.pl/c...akiernicz%C4%85
[ Dodano: 2010-04-16, 20:51 ]
Przegi¹³em z tym monta¿em w dwie minuty .... tak naprawdê to ... 37 sekund :
http://www.metacafe.com/w...le_spray_booth/ |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
damian
|
Wysłany: 2010-04-17, 07:29
|
0
|
|
|
Posty: 113 Skąd: Lublin
|
a gdybym zrobi³ 2 kana³y i pod³¹czy³ do nich rury, które by siê na koùcu ³¹czy³y i by³o by to podpiête pod wentylator, to te¿ nie bêdzie dzia³a³o jak wyci¹g? bo gdybym robi³ jak tutaj
to na same kratki wydaÂł bym majÂątek, a chcĂŞ to zrobiĂŚ moÂżliwie jak najniÂższym kosztem. Wiem, Âże to nie bĂŞdzie kabina lakiernicza, ale chce, Âżeby warunki byÂły lepsze niÂż w normalnym garaÂżu, na razie nie mam zamiaru lakierowaĂŚ samochodĂłw komuÂś, tylko dla siebie. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-17, 13:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
No tak .... tylko ¿e akurat powietrza i ciœnienia to nie obchodzi dla kogo i po co malujesz. Albo to bêdzie dzia³aÌ albo nie !!! ... ¿eby dzia³a³o to otwór pod kana³ami wentylacyjnymi musi byÌ pe³ny. Tzn. robisz otwór 600 x 280 ( max. 350 ) g³êboki na 60 cm ( na foto ... to akurat firma ARMAL sp. z o.o. w Bydgoszczy i stoi na tym kabina Polin - to mój projekt krata 100 x 80 x 4, ale to prasowany p³askownik w p³askownik o noœnoœci 800 kg na punkt styku ko³a - samochód max. 3200 kg ) ... a jak nie chcesz p³aciÌ za takie kraty to zamiast œrodkowego rzêdu lejesz p³ytê z betonu o gruboœci 15 cm zbrojon¹ siatk¹ z drutu 10 mm oczko 30 x 30 cm. Do tego punktowe podpory i ... na wierzchu wygl¹da jak dwa kana³y ( np. 60 x 100 x 4 bo im mniejsza krata tym wiêksza noœnoœÌ ) a powietrze pod spodem zbierane jest równomiernie z ca³ego zag³êbienia i ciœnienie jest stabilne. W dwóch pojedynczych kana³ach na pocz¹tku ci¹gnie, a na koùcu ju¿ nie ! .... to tak ogólnie bo do opisania jak to dzia³a potrzeba znacznie wiêcej s³ów i miejsca ... ale mam nadziejê, ¿e ju¿ rozumiesz o co chodzi
Otwory wentylacyjne nie powiemy byĂŚ pod koÂłami tylko z brzegu pojazdu.
Z regu³y miêdzy krawêdziami wewnêtrznymi rozstaw powinien wynosiÌ 200 - 250 cm.( wtedy noœnoœÌ kraty ma mniejsze znaczenie ... ni¿ na foto ) |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
damian
|
Wysłany: 2010-04-17, 16:25
|
0
|
|
|
Posty: 113 Skąd: Lublin
|
z tym to by³o by sporo zabawy, ale jeœli nie bêdzie innego wyjœcia to tak trzeba bêdzie zrobiÌ. gdybym zrobi³ 2 oddzielne kana³y i pod³¹czy³ osobno po jednym wentylatorze do ka¿dego kana³u to te¿ to nie bêdzie dzia³a³o? |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-18, 09:24
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Bêdzie dzia³a³o ! ... tylko jak synchronizujesz wentylatory ¿eby mia³y jednakow¹ zdolnoœÌ przesy³ow¹ skoro ciœnienie w ka¿dym kanale bêdzie inne ? ... no i jak wtedy dobierzesz wentylator nadmuchowy ?
ÂŻeby byÂło jasne to oczywiÂście jest to do zrobienia. Wystarczy na kaÂżdym silniku zamontowaĂŚ przetwornicĂŞ czĂŞstotliwoÂści i zestaw czujnikĂłw i niech jeden przyspiesza, a inny zwalania ... jeÂżeli tak jest Âłatwiej to zrobiĂŚ ... to bĂŞdzie dziaÂłaÂło. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-04-18, 11:08
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
PROJEKTER napisał/a: | przetwornicĂŞ czĂŞstotliwoÂści |
Przemiennik czêstotliwoœci, znany szerzej pod b³êdn¹ nazw¹: falownik.
W tym przypadku chyba lepiej zamiast wydania kilku tysiĂŞcy na dwa bloki sterujÂące, bĂŞdzie zmieniĂŚ budowĂŞ nawiewu - zgodnie z tym co sugeruje PROJEKTER. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-18, 16:12
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2010-04-18, 21:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | Kana³y wentylacyjne - jaka g³êbokoœÌ? | ko³o stu centymetrów |
|
|
|
 |
damian
|
Wysłany: 2010-04-19, 09:40
|
0
|
|
|
Posty: 113 Skąd: Lublin
|
a po co a¿ metr g³êbokoœci? |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2010-04-19, 14:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
damian napisał/a: | a po co aÂż metr g³êbokoÂści? | Âżeby lepiej rozÂłoÂżyĂŚ si³ê wyciÂągu pod caÂłymi kratami . |
|
|
|
 |
crystal
|
Wysłany: 2010-04-19, 20:26
|
0
|
|
|

Pomógł: 9 razy Posty: 611
|
PROJEKTER napisał/a: | http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58309.html |
Ciekawe Âże Pan "falowniki.com" posÂługuje siĂŞ tak niefortunnym sformuÂłowaniem, przetwornica kojarzy siĂŞ jednoznacznie z przetwornicÂą impulsowÂą. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2010-04-20, 10:51
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
crystal napisał/a: | PROJEKTER napisał/a: | http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58309.html |
Ciekawe Âże Pan "falowniki.com" posÂługuje siĂŞ tak niefortunnym sformuÂłowaniem, przetwornica kojarzy siĂŞ jednoznacznie z przetwornicÂą impulsowÂą. |
To po prostu skomplikowane urz¹dzenia i jak ka¿de tego typu ma ju¿ swoje skrótowe ¿argonowe okreœlenie. WiêkszoœÌ ludzi mówi i myœli "falownik" okreœlaj¹c tym ca³y zespó³ urz¹dzeù do zwalniania i przyspieszania obrotów silnika. Dobrze, ¿e choÌ czêœÌ osób wie jak to dzia³a i jakie ma wady oprócz opiewanych w ofertach zalet. ... ale sam zobacz oferty kabin, czy klimatyzacji ... wszêdzie jest : ... silniki na falownikach typu ... lub sterowane falownikiem ...
RoÂżnica pomiĂŞdzy przetwornicÂą, a przemiennikiem to juÂż niewychwytywalny niuans ... jak widaĂŚ nawet dla specjalistĂłw w branÂży elektronicznej na fachowym forum |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|