Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2014-02-05, 19:10
Autor Wiadomo¶æ
325i
Wys³any: 2010-04-27, 09:39   Bardzo potrzebna pomoc w doborze materia³u na klasyka
0
UP DOWN


Posty: 25
Witam. Panowie mo¿e w skrócie przedstawiê mój problem. Posiadam autko (BMW Baur TC e30, b³êkit metalik) i rozpocz±³em jego remont, nie ma du¿o problemów z blachark± natomiast mam problem z lakierami. Auto musi byæ zrobione w takiej samej technologii jak orygina³ (chcê rejestrowaæ na ¿ó³te tablice etc.). No i w tym miejscu rodz± mi siê na chwilê obecn± dwa problemy:
1. czym jest pomalowana pod³oga od wewn±trz, to co stwierdzi³em-nie ma na pewno klaru, bardzo ³atwo zarysowaæ, charakterystycznego "metaliku" te¿ nie widzê, wiêc co to jest za lakier (praktycznie chyba to samo co b³otniki ty³ od wewn±trz)?

http://img28.imageshack.us/img28/831/img2174u.jpg
http://img202.imageshack....16/img2177q.jpg
http://img338.imageshack....02/img2178d.jpg
http://img191.imageshack....23/img2191q.jpg
http://img26.imageshack.u...3/img2197li.jpg


2. problem identyczny tylko dotyczy karoserii pod b³otnikami (jaki¶ podk³ad? je¿eli tak to jaki?).

http://img268.imageshack....2/img2039vc.jpg
http://img21.imageshack.u...5/img2042vm.jpg
http://img338.imageshack....71/img2044v.jpg

Tak wygl±da miejsce "wydarte" do go³ego, ten sam podk³ad (ocynk, "ten podk³ad", baza i klar-dobrze widze?):

http://img185.imageshack....46/img2195o.jpg

Z tego co wiem BMW malowa³o auta fabrycznie lakierami z Glasurita. Bêdê bardzo wdziêczny za jak±kolwiek pomoc albo wskazówkê.
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-04-28, 04:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Kolego je¶li auto ma mieæ "¿ó³te" tablice to nie ma takiego wymogu aby ca³a technologia na³o¿enia warstw lakieru odpowiada³a danemu okresowi produkcji! To co ,ci co odbudowuj± auta z okresu miêdzywojennego to musz± malowaæ farbami nitro? Kolega pracuje w firmie odbudowuj±cej stare zabytkowe auta ,i na sam wierzch k³ad± akryl. Najwa¿niejsze jest aby kolor auta odpowiada³ "orgina³owi". To jakie materia³y by³y stosowane w tamtym okresie na BMW to tylko odpowie na to pytanie sam producent. Pozdrawiam :spoko:
 

325i
Wys³any: 2010-04-28, 10:24   
0
UP DOWN


Posty: 25
Tak tak, wiem o tym, ale po prostu sam dla siebie chcê aby wszystko by³o "jak" z fabryki.
 

Ryba 
Wys³any: 2010-04-28, 21:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
to znaczy, ¿e chcesz gorzej ! Przecie¿ technologia nie stoi w miejscu, wiêc dzi¶ mo¿esz zrobic lepiej ni¿ jest orygina³. Zeszt± kto ma wiedzieæ jak robili 30 lat temu w fabryce BMW ?
 
 

325i
Wys³any: 2010-04-28, 21:37   
0
UP DOWN


Posty: 25
I tak, i nie. Bo nie mam zamiaru kupowaæ 20 letniego podk³adu, ¿eby by³ z epoki, po prostu pytam co to za podk³ad i jakim lakierem jest pokryta pod³oga (w sensie czy jest to akryl czy mo¿e baza z jakim¶ dodatkiem-mówie o pod³odze). Pozdrawiam :)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-04-30, 09:16   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3388
Sk±d: £ód¿
Kolego te auta wychodz±c z fabryki mia³y kilka warstw podk³adu. Nie by³o nak³adanej na "go³±" blache samej "bazy z dodatkiem". Przy odbudowie "zabytków" stosuje siê w zale¿no¶ci od stanu blachy i miejsca ró¿ne podk³ady: reaktywne ,epoksydowe ,akrylowe. W Standoxie jest specjalny podk³ad dedykowany do stosowania przy renowacji Oldtimerów ,jak bêdziesz zainteresowany to zadzwonie do technika Standoxa aby mi poda³ jego nazwê ,poniewa¿ u mnie w pracy nie jest on u¿ywany (za m³ode auta) ;) . Pozdrawiam!
 

lakar
Wys³any: 2010-07-22, 09:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
jezeli chodzi o reaktywny standox do oldataimerow to jest reaktiv haft primer.mieszany 1 do 1 z aktywatorem .po otworzeniu puszki czarny po wymieszaniu zgnilo zielony .bardzo dobra antykorozja.na to izolujemy podkladem 2 k.do wyboru standox podklad easy z tanszej lini lub non stop filer bardzo gladki podklad latwy w obrobce swietny bezposrednio pod lakier rowniez mokro na mokro. albo podklad standox o rewelacyjnym wypelnieniu niemal jak szpachlowka natryskowa o nazwie standox voc system fuler.jezeli jest ktos zajnteresowany cala technologja odbudowania moldtaimera prosze o info pomoge zajmuje sie tym od kilku lat.
 

jarbia
Wys³any: 2012-02-19, 16:39   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomóg³: 2 razy
Posty: 426
Sk±d: Wlkp.
Witam
Pod³±czê siê pod temat i zapytam czym najlepiej polakierowaæ spód i pod³ogê wózka bocznego do zabytkowego motocykla .
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-02-24, 23:03 ]
Nikt nic nie poradzi ?
 

936
Wys³any: 2014-04-12, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
farb± :)

[ Dodano: 2014-04-12, 22:51 ]
zawieszenie jest resorowane czy na wahaczu ?

pytam poniewa¿ trzeba u¿yc ró¿nych materia³ów.

Polecam technologiê Novola "For Classic Cars" ze wzglêdu na niewygórowan± cenê za dobr± jako¶c.

-Je¶li nie ma resorów
Fertan
Podk³ad Epoxydowy
Emalia epoxydowa (je¶li ma byc ca³y rok exploatowany)
lub Poliuretan modyfikowany (nawierzchnia finalna)

-Je¶li ma resory
Fertan
Polycoat Novol (na podwozia) kolor czarny-(satynowy- pó³mat)
jak musisz to:
Nawierzchnia finalna + plastyfikator
oczywi¶cie z odpowiednim t³em pod kolor :)

Albo do pieca :) (lakierowanie piecowe) tañsze i szybsze nie koniecznie twardsze od ww. materia³ów zw³aszcza Polycoat
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group