Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
KAMILcom
Wysłany: 2010-04-28, 13:53   malowanie wnĂŞtrza i komory silnika
0
UP DOWN


Posty: 32
Skąd: Grodzisk maz.
studiuje od d³u¿szego czasu forum, jednak informacji jest b du¿o i prawde mówi¹c pogubi³em sie. zacznijmy od tego ¿e mam go³¹ bude sprowadzon¹ z niemiec, mimo ¿e ma ju¿ z 15-20 lat to nie ma praktycznie grama rdzy. z zewn¹trz buda zosta³a polakierowana przez poprzedniego w³aœciciela. ja muszê pomalowaÌ komore silnika, bo lakier odpada (podejrzewam ¿e ktoœ nie przy³o¿y³ sie do przygotowania powierzchni) i wnêtrze poniewa¿ docelowo nie bede mia³ tapicerki (rajdówka). samochód wielkoœciowo jest miêdzy CC,SC a punto

z wnĂŞtrza juÂż zerwaÂłem wszystkie maty. tak jak pisaÂłem wczeÂśniej nie ma rdzy.
Q1. jakim papierem zmatowiĂŚ lakier (nie mam maszyny chce to zrobiĂŚ rĂŞcznie)
byÂł bym wdziĂŞczny jak by mi ktoÂś powiedziaÂł ile mniej wiĂŞcej arkuszy i jakiego typu mam zakupiĂŚ ?

po zmatowieniu, wyczytaÂłem Âże na blache bez rdzy najlepszy bĂŞdzie podkÂład epoksydowy.
Q2. czy uÂżywaĂŚ ten podkÂład rĂłwnieÂż do komory silnika? i czy litr wystarczy na pomalowanie wnĂŞtrza i komory ?

po poÂłoÂżeniu epoksydowego matowie go i kÂładĂŞ podkÂład akrylowy.
Q3. Ile kupiĂŚ podkÂładu na wnĂŞtrze i ile na komore (komora bĂŞdzie czarna, a wnĂŞtrze biaÂłe, wiĂŞc chyba musze kupiĂŚ dwa kolory?)

po podkÂładzie jak wiadomo kÂładĂŞ juÂż akryl
Q4. standarowe juÂż pytanie ile tego kupiĂŚ na wnĂŞtrze, a ile na komorĂŞ. i czy ewentualnie istniejÂą jakieÂś lakiery typowo do wnĂŞtrza o podwyÂższonej trwaÂłoÂści ( nie planuje wycieraczek pod nogi, bo to dodatkowa masa...)

na pistolet wybraÂłem sobie SICO TOOLS BRONZE z allegro za 79zl
Q5. warto kupiĂŚ odwadniacz i reduktor do niego? bo tu spotkaÂłem sie z podzielonymi opiniami. robota bĂŞdzie raczej jednorazowa. nic wiĂŞcej w najbliÂższej przyszÂłoÂści nie planuje robiĂŚ przy aucie z lakierowania.
kompresor mam 100l o wydajnoÂści powiedzmy 200-250l/h

wszelkie uwagi mile widziane
 

Greg
Wysłany: 2010-04-28, 15:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 149
Q1.jak nie ma rdzy to matuj p800 p1000- zaleÂży pod jaki kolor- domyÂślam siĂŞ, Âże biaÂły. PodÂłogĂŞ pewnie tez bĂŞdziesz chciaÂł lakierowaĂŚ, wiĂŞc matowanie teÂż CIe czeka, ale ja bym to zrobiÂł pierwsze grubszym papierem (240-320) naÂłoÂżyÂł podkÂład akrylowy i potem juÂż j.w
arkuszy to trudno powiedzieĂŚ ile, kup sobie z 3 na poczÂątek- jak zostanie coÂś, bĂŞdziesz miaÂł na potem, a jak braknie to dokupisz- proste.
Q2. Podk³ad epoksydowy stosuje siê wszêdzie jako warstwa antykorozyjna na go³¹ blache, bez wzglêdu czy to samochód, motocykl czy brama do posesji ;) Je¿eli masz na myœli epoks Novola Protect 360 1:1 to masz razem 1,6 gotowej mieszanki, wiêc powinno starczyÌ.
KAMILcom napisał/a:
po poÂłoÂżeniu epoksydowego matowie go i kÂładĂŞ podkÂład akrylowy.
moÂżesz nawet zastosowaĂŚ technike m/m o ile podkÂład na to pozwala w karcie technicznej.
Q3. po litrze z kaÂżdego koloru. U mnie np nie moÂżna kupiĂŚ podkÂładu na "setki" tylko caÂłe puszki 1l
Q4.
KAMILcom napisał/a:
standarowe juÂż pytanie ile tego kupiĂŚ na wnĂŞtrze, a ile na komorĂŞ. i czy ewentualnie istniejÂą jakieÂś lakiery typowo do wnĂŞtrza o podwyÂższonej trwaÂłoÂści ( nie planuje wycieraczek pod nogi, bo to dodatkowa masa...)

to zale¿y ile tego lakieru puœcisz w luft :D Na wnêtrze bym wzi¹³ z 1,5 litra bo zakamarki, dach , wzmocnienia itp . Do takich celów najlepszy by³oby poliuretan- stosuje siê go na busy itp.
KAMILcom napisał/a:
Q5. warto kupiĂŚ odwadniacz i reduktor do niego? bo tu spotkaÂłem sie z podzielonymi opiniami. robota bĂŞdzie raczej jednorazowa. nic wiĂŞcej w najbliÂższej przyszÂłoÂści nie planuje robiĂŚ przy aucie z lakierowania.
kompresor mam 100l o wydajnoÂści powiedzmy 200-250l/h
jak nie masz porzÂądnych filtrĂłw to kup pod pistol- nie bĂŞdziesz miaÂł niespodzianek na lakierze. Reduktor wskazany. Wielki minus. jak bĂŞdziesz miaÂł taki zestaw pod gunem to powodzenia w komorze i innych zakamarkach ;] :spoko:
 

KAMILcom
Wysłany: 2010-04-29, 01:09   
0
UP DOWN


Posty: 32
Skąd: Grodzisk maz.
dziĂŞki !
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group