Autor |
Wiadomo¶æ |
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-13, 16:34 Mercedes C-klasse, w202
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Witam wszystkich
Przyszed³ czas na kolejny projekt, tym razem jest to moje auto. Historii auta nie bêdê pisaæ bo to nie ma sensu. Wszystko widaæ na fotkach. Auto bêdzie najprawdopodobniej malowane ca³e albo malowane (bez dachu i klapy) - wszystko siê oka¿e w nastêpnym tygodniu
Jak widaæ tragedii nie ma, b³otnikom przednim L i P i drzwiom L - nie robi³em fotek bo id± do wymiany. Jutro jadê po elementy. W niedzielê kolejne foty |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2010-05-13, 17:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
niby Mercedes, a tak ich chrupie, ¿e a¿ u siebie s³yszê... |
_________________
|
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-13, 19:26
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
kalbi - to sa tzw: oszczêdno¶ci mercedesa
Mam jeszcze takie pytanko - by³em dzi¶ u siebie na wichurze w sklepie lakierniczym i by³ tam typ co pracuje w Renault - i od s³owa do s³owa powiedzia³ ".. u nich w serwisie na go³± wyszlifowan± powierzchniê (np. drzwi) k³ad± szpachle uniwersaln± potem na "równo" szlif , potem k³ad± 1k primer standoksa (pistoletem) lub inny antykorozyjny , potem podk³ad i baza . I tu moje pytanie - czy to dobry sposób ?? Szpachla utrzyma siê blachy? I kolejna sprawa to ¿e szpachla przepuszcza wilgoæ. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-05-13, 20:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li chcesz - mo¿esz zaryzykowaæ,nie powinna odpadaæ.A co do ch³onno¶ci:daj po szpachli podk³ad epoksydowy,jest doskona³ym izolatorem.Nie mo¿esz siê tylko przetrzeæ pó¼niej do podk³adu,a najlepiej epoks jako m/m.
Chocia¿ ja nigdy na go³± blachê nie dajê,to niewielki koszt,a jedna warstwa izolacji wiêcej. |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-14, 05:56
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
jacenty 741 napisa³/a: | Je¶li chcesz - mo¿esz zaryzykowaæ,nie powinna odpadaæ.A co do ch³onno¶ci:daj po szpachli podk³ad epoksydowy,jest doskona³ym izolatorem.Nie mo¿esz siê tylko przetrzeæ pó¼niej do podk³adu,a najlepiej epoks jako m/m.
Chocia¿ ja nigdy na go³± blachê nie dajê,to niewielki koszt,a jedna warstwa izolacji wiêcej. |
co to jest m/m , bo chyba z tego co zrozumia³em, to epoks na blache potem szpachla, potem epoks i podk³ad bedzie dobrze?
1k primer standoksa - to jest jaki¶ epoks ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-05-14, 06:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
M/m to system mokro-na-mokro,gdzie nic nie szlifujesz,a jedynie czekasz ok 30 minut i nak³adasz kolejne warstwy.Wi±zanie nastêpuje na drodze chemicznej.Primer to preparat gruntuj±cy,wiêc raczej nie epoksydowy,a kwa¶ny. |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-14, 17:35
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
jacenty 741 napisa³/a: | M/m to system mokro-na-mokro,gdzie nic nie szlifujesz,a jedynie czekasz ok 30 minut i nak³adasz kolejne warstwy.Wi±zanie nastêpuje na drodze chemicznej.Primer to preparat gruntuj±cy,wiêc raczej nie epoksydowy,a kwa¶ny. |
Czyli rozumiem ¿e lepiej kupiæ epoksa. A jak kupiê to mozna nak³adaæ tak warstwy? - blacha - epoks - szpachla - primer - mo¿e jeszcze szpachla - podk³ad - baza? Chyba ¿e kombinujê to proszê o poradê . Bo ka¿da rada to dla mnie nauka |
|
|
|
|
aut
|
Wys³any: 2010-05-14, 21:06
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Oddzieliæ epoksa i szpachle, warstw± podk³adu akrylowego. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-05-15, 09:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Epoksyd ( epoxyd ), czyli materia³ którego substancj± b³onotwórcza jest ¿ywica epoksydowa - to produkt .... utwardzany chemicznie, ale tak¿e np. wodorozcieñczalny. Mo¿e tez byæ wersji rozcieñczanej materia³em organicznym, ale schnie ju¿ bez utwardzacza przez odparowanie substancji lotnych ( 1K ). To wszechstronny materia³ ... a w zasadzie "substancja b³onotwórcza" czyli ... podstawowa zawiesina takiego materia³y.
Noooo ... a teraz pytanie do @aut ...
Dlaczego sugerujesz ¿eby na epoksyd ( zak³adam podk³ad gruntuj±cy epoksydowy utwardzany chemicznie 2K po³o¿yæ podk³ad akrylowy za nim zostanie na³o¿ona szpachlówka poliestrowa ?
aut napisa³/a: | Oddzieliæ epoksa i szpachle, warstw± podk³adu akrylowego. |
|
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
resko
|
Wys³any: 2010-05-15, 11:53
|
0
|
|
|
Posty: 150
|
no w³a¶nie,to mo¿na na podk³ad epoksydowy nak³adaæ szpachlê np.z w³óknem szklanym? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-05-15, 15:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Ka¿d± szpachlê,nawet po kilku dniach i bez matowania (no,ale bez przesady,nie po miesi±cu ),epoksyd d³ugo zachowuje aktywno¶æ chemiczn±.Dla w±tpi±cych -mo¿na ,,tr±ciæ" go przed szpachl± czerwon± w³ónin±. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-05-15, 16:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
resko napisa³/a: | no w³a¶nie,to mo¿na na podk³ad epoksydowy nak³adaæ szpachlê np.z w³óknem szklanym? |
Mo¿na. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-18, 17:43
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
koledzy jestem ju¿ na etapie Nak³adania na blachê a potem zdzierania Cortanina F.
I tu moje pytanie bo moje prace bêd± sie opieraæ o taki schemaciki:
- na go³± blachê 1K Primer Standoksa (pistoletem), potem podk³ad reaktywny Novola Protect 340 , potem szpachla, potem znów Novol, potem akryl i baza (np. drzwi)
- nowe elementy (b³otniki) - czyli zdzieram z podk³adu do go³ej blachy i malujê Novolem Protect 340 potem akryl i baza
Czy mogê zastosowaæ 1K Primer Standoksa z Novolem Protect 340 na mokro (m/m)
Czy mogê zastosowaæ Novol Protect 340 z akrylem na mokro (m/m)
Pytam siê bo ten Novolem Protect 340 nie jest chyba epoksem (niby to Reaktywny podk³ad antykorozyjny na bazie ¿ywic poliwinylowych)
|
_________________ http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393 |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2010-05-18, 18:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
novol protect 340 to podklad kwasny, tzw. wasch primer, kladziesz go na gola blache i po ok.15min m/m podklad akrylowy i dopiero potem szpachlówke
nie wolno na podklady reaktywne bezposrednio nakladac szpachlówki
na nowe elementy: protect 340- podklad akrylowy- baza- klar, choc lepiej dac podklad epoksydowy na nowe elementy, bo wasch primer jest raczej na miejsca skorodowane |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-18, 19:46
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-05-18, 20:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Nie ma sensu bo wash primer dzia³a na ogniska rdzy, jego i t± rdze trzeba odizolowaæ akrylowym. |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2010-05-18, 20:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
eldorado napisa³/a: | Mo¿e by go na³o¿y³ przed protect 340 m/m czy nie ma sensu |
nie ma sensu ; novol i standox to grunty kwasne wiec albo 1k standox albo novol a na to podklad akrylowy jesli ma isc szpachla ,jesli od razu kolor to mozna 1k standox i po odparowaniu baza i bezb czy akryl
http://sdstds.sxcolor.inf...20PC%201204.pdf |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-19, 07:07
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
OK, rozumiem, wiêc doszed³em do wniosku ¿e zrobiê tak:
1 - ca³y dach po lekkim zmatowieniu polecê 1k standox (poniewa¿ mam go 2 sety) a potem baz± i klarem (dach mam dobry nie bêdzie tam ¿adnej szpachli)
2- to listwa oddzielaj±ca dach i tu bedzie przej¶cie miêdzy 1k standox (dachu) a akrylem szarym)
3- to reszta auta czyli zrobiê tak: prysnê reszte auta (praktycznie ca³e bez dachu) PROTECT 340, potem rozrobiê troszke aktylu i prysnê w miejsca które bêd± zaszpachlowane. Po wyszpachlowaniu elementów prysnê ca³ego akrylem a potem wyszlifujê przed baz±.
Te kombinowanie spowodowane jest tym ¿e mam
- 1litr podk³adu akrylowego http://www.autoblizniak.p...ar-1l-025l.html (czyli wyjdzie z niego jakie¶ 1,5litra gotowca)
- 1 litr PROTECT 340 (wyjdzie z niego 2litry gotowca)
- 2sety 1k standox (wyjdzie gotowca jakies 3,5sety)
ale jak siê na to patrze to chyba bede musia³ kupiæ jeszcze jeden podk³ad akrylowy bo bedzie go ma³o (bo jeszcze zderzaki i lusterka id± w malunek) |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-22, 11:10
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
|
|
|
|
Bodzio
|
Wys³any: 2010-05-24, 23:55
|
0
|
|
|
--B_C_G--
Pomóg³: 9 razy Posty: 405 Sk±d: lubuskie
|
Sk±d ja to znam... robimy w pracy teraz takiego merca, C200 tylko ¿e ka¿dy element ¶ci±gane, drzwi, b³otniki itp wszystko na stojaki i powiem tak.... pod tymi wszystkimi listwami jest (tzn by³o) tyle rdzy, ¿e a¿ wstyd by³o patrzeæ na to... mój golf 3 ma mniej hehehe |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-25, 06:25
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Bodzio napisa³/a: | Sk±d ja to znam... robimy w pracy teraz takiego merca, C200 tylko ¿e ka¿dy element ¶ci±gane, drzwi, b³otniki itp wszystko na stojaki i powiem tak.... pod tymi wszystkimi listwami jest (tzn by³o) tyle rdzy, ¿e a¿ wstyd by³o patrzeæ na to... mój golf 3 ma mniej hehehe |
rozumiem Ciebie kolego doskonale te¿ robi³em swojego golfa 3 i znajomego golfa 3 - i a¿ takiej tragedii nie by³o je¿eli chodzi o korozjê
Ten misiek jest w Polsce od 2005r, ojciec mówi³ ¿e jak ju¿ go sprowadza³ mercedowskiego auto hausu z Niemiec (komis mercedesa) to ju¿ by³y na nim malutkie 3 ogniska korozji - a polskie realia zrobi³y resztê |
|
|
|
|
elspasoo
|
Wys³any: 2010-05-25, 08:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
W tych rocznikach to niestety standard. W nowszych z reszta te¿. Ale du¿o zale¿y od konkretnego egzemplarza ( lub w³a¶ciciela),na szczê¶cie blacha jest do¶æ gruba. Blacha w tych autach naprawdê bardzo kontrastuje z naprawdê solidn± mechanik±. Mam zarówno W210 jak i W202, ale wole to ni¿ jakiekolwiek nowsze auta w moim zasiêgu finansowym. |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-26, 14:06
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
elspasoo napisa³/a: | W tych rocznikach to niestety standard. W nowszych z reszta te¿. Ale du¿o zale¿y od konkretnego egzemplarza ( lub w³a¶ciciela),na szczê¶cie blacha jest do¶æ gruba. Blacha w tych autach naprawdê bardzo kontrastuje z naprawdê solidn± mechanik±. Mam zarówno W210 jak i W202, ale wole to ni¿ jakiekolwiek nowsze auta w moim zasiêgu finansowym. |
Zgadzam siê, solidna mechanika idzie w parze z jako¶ci± wykonania (ogólnie), jedynie blacha . Nie chcia³bym sprzedawaæ swojego skwara ale zobaczymy... .
------------------
Kolejne foty
|
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-05-27, 17:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Mercedes zawsze by³ "gnilny"! Trwa³a mechanika a "gó...a blacha i jej zabezpieczenie Pamiêtam jak pierwszy raz robi³em wtedy to 14-letniego 123, to te¿ by³o sporo przy nim "roboty" Zjada³a go rdza a¿ hucza³o! Pozdrawiam! Ostatnio robi³em 10-letnie Vito i te¿ mia³em z nim "koszmara"! Nie sadzi³em ¿e "tak m³ode auto" jak na Mercedesa mo¿e je¶æ tak rdza! |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-05-28, 21:34
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Robertlodz09 z ojcem prowadzimy us³ugi transportowe i prócz aut typu Daf czy tam Man mamy jeszcze Mercedesa atego i sprintera i powiem szczerze - purchle na ka¿dym elemencie - ale mechanika jak i wykoñczenie, wytrzyma³o¶æ zawieszenia jest na najwy¿szym poziomie, ale ta rdddzzzzzaaaa, walka z ni±.... . No có¿.... mercedes = oszczêdno¶ci w poszyciu blachy |
_________________ http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393 |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-02, 13:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
W sobotê mia³em okazie ogl±dac 7-letnie Vito które nie mia³o na sobie ani grama rdzy Pozytywnie mnie to zaskoczy³o! Tak¿e czasami zdarza sie niepordzewia³y Merc Nied³ugo zabieram sie za renowacjê lakieru na "zabytku" Mercedesa 123 ,i a¿ mi siê "s³abo robi" jak pomy¶lê ile czeka mnie przy tym aucie "roboty" Pozdrawiam! |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-06-02, 14:15
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Robertlodz09 nie zazdroszczê ci .
Ja tam wczoraj poje¼dzi³em sobie takim sprzêtem na "rozlu¼nienie zwieraczy" - szkoda ¿e nie mój
A dzi¶ pomalowa³em parê elementów, ojcu zostawiê na pi±tek ca³e auto (pi±tek i sobota jestem niestety na uczelni - wiêc foty bêd± dopiero w poniedzia³ek). Ivata powiem szczerze ¿e ma dobr± "miot³ê", nawet zacieku nie zrobi³em
|
_________________ http://www.gangsters.pl/index.php?polec=17393 |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-02, 19:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Mam pytanie do autora tematu? Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "k³adzie" na autko? Pozdrawiam! |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-06-03, 07:23
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Robertlodz09 napisa³/a: | Mam pytanie do autora tematu? Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "k³adzie" na autko? Pozdrawiam! |
baza jaka¶ tañsza wersja chyba standoksa a klar tym razem APP
Robertlodz09 w tym zabytku co bêdziesz robiæ bêdziesz wymieniaæ elementy? Chyba najlepszy sposób to chyba piaskowanie elementów |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-06-05, 05:42
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
Robertlodz09 napisa³/a: | Mam pytanie do autora tematu? Baza i bezbarwny z jakiej firmy kolega "k³adzie" na autko? Pozdrawiam! |
Poprawiam - baza jest z profixa (mylnê³o mi siê) a klar - APP |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-05, 17:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
W tym "Mietku"123 s± tylko do wymiany tylne lewe drzwi i to wszystko! reszta blachy jest na przyzwoitym poziomie! 11 lat temu mia³ remont kapitalny blachy i lakieru a od tego czasu sta³ prawie nieu¿ywany No troche tam je¿dzi³ ale tak "od ¶wiêta" . Tak¿e mam tylko sam lakier do zrobienia! Pozdrawiam! |
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-06-10, 06:10
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
|
|
|
|
eldorado
|
Wys³any: 2010-09-24, 06:13
|
0
|
|
|
MB w202
Posty: 41
|
|
|
|
|
paputek11
|
Wys³any: 2015-07-04, 19:26
|
0
|
|
|
Posty: 8
|
super malowanko szkoda ¿e ja nie ma takich zdolno¶ci :( |
|
|
|