Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-06-21, 22:24 Do³y po gradobiciu...
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
Witam.Mam pytanie do ogolnej oceny...podzielcie sie uwagami co do obrobki takiego elementu po dobrym gradobiciu.. Ostatnio przesz³o u nas takowe i efekty widac na kazdym parkingu.Osobiscie uwazam ze takie do³y to nalezy poleciec szpachlówka a po tem dac natryskow±...dobrze toto wysuszuc ,przeszlifowac po ca³osci i podk³ad a potem to juz lakierowanko.Ostatnio wysypa³o sie duzo firm oferujacych bezinwazyjne likwidowanie takich wgniecen i jestem naprede ciekawy czy da sie to tak precyzyjnie wyg³skac...Skoro na dachach i maskach jest od 10 do nawet 30 takich wgniecen...Jesli ktos z was mial juz do czynienia z czyms podobnym to dajcie znac ... pozdro. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-22, 06:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
w niemczorach usuniecie jednej takiej "boili"...kosztuje od 50 do 80 oyro.
Jak robi to dobry fachowiec, to trzeba sie niezle naglowic zeby dostrzec takie naprawiane miejsce..Koszt naprawy elementu w dobrym warsztacie okolo 400-450 oyro..wiec sam widzisz jaka ilosc na elemencie oplaci sie wypychac, a jaka lakierowac.
U nas zapewne jest podobnie, choc w mniejszym przedziale cenowym. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-06-22, 17:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Niestety jeszcze nie widzia³em tak wykonanej naprawy wgniecenia na dachu i pokrywie silnika ¿eby nie by³o absolutnie ¶ladu po wypychaniu blach. Przyznam ¿e niektórzy spece robi± to na tyle ³adnie, ¿e na pierwszy "rzut oka" faktycznie niby jest ok ... ale jak siê zacznie je¼dziæ nosem to wy³azi na wierzch ka¿de wgniecenie i fa³da. Lepiej im to wychodzi na elementach poziomych.
Takie samochody po gradobiciu - musz± trafiaæ na lakierniê ... ale tu najpierw .... dobrze jest troszkê wyci±gn±æ ka¿dy taki punk. Najlepiej AIR PULLERem ( taki samo-zgrzewaj±cy siê pistolet z elektrod± i t³okiem pneumatycznym ). Potem ju¿ standard ... szpachlówka szlifowanie i wype³niacz akrylowy ... wszystko do wygrzania promiennikiem IR ... znowu szlifowanie i w lakier. Natryskowy poliester raczej odradzam. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-06-22, 19:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
no z tym airpullerem to bedzie ciezko bo nie mam nic takiego...W necie widzialem kiedys jak gosc domowymi sposobami wyciagal ale to juz wieksze wgniecenia...Podgrzewa³ miejsce wgniecenia przez okolo 1 min suszarka a nastepnie spryskiwa³ to plynnym CO2,tzn;odwraca³ do gory dnem pojemnik w aerozolu i pryskal w to miejsce.Na za³aczonym filmiku by³o widac blacha wraca do pierwotnego kszta³tu. Moze to zdaje egzamin ale tak jak juz pisalem na wieksze wgniecenia jak np; po uderzeniu piescia lub kopnieciem w b³otnik(debili nie brakuje) ale czy na drobne,wieksze lub mniejsze wgniotki to juz nie wiem.
Projekter ...a dlaczego nie dawac natryskowej,w mieszalni ch³op powiedzial ze tak nalezy robic bo moze wszystko siadac.Ja pewnie zrobilbym tak jak piszesz,dobrze wszystko wyszlifowac,dac wype³niajacy i heja z tym dalej...no ale.... |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-06-23, 10:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Siadanie materia³u i pow³oki ... to mniej wiêcej zjawisko zmniejszenia siê objêto¶ci materia³u przez odparowanie z niego czê¶ci lotnych. Jak nak³adasz materia³ który ma du¿ooooo rozcieñczalnika i rozpuszczalnika, ale nie daje siê po³o¿yæ grub± warstw± np, konwencjonalna baza ... to LZO odparowuje z pow³oki zanim na³o¿ysz kolejn± ... bo inaczej poleci ... gorzej jak materia³ ma w sobie wype³niacz i nie leci nawet przy grubej warstwie. Wtedy po aplikacji pow³oka zamyka siê na zewn±trz bo tu jest najcieplej i jest najwiêcej tlenu ... a wewn±trz pozostaje mnóstwo LZO ... ktore jak odparuje to materia³ usi±dzie. Jak to zrobi przed obróbk± szlifiersk± to OK, ale jak to zrobi np w kabinie, lub po pokryciu go lakierem to ... tragedia. Bez promiennika IR odparowanie wszystkich cz±stek LZO trwaæ mo¿e nawet 30 dni !!!
... i tu pojawia siê taki materia³ jak natryskowy poliester. Mnóstwo wype³niacza z ogromn± ilo¶ci± rozpuszczalnika .... do tego to ¿ywica poliestrowa jako substancja b³onotwórcza, czyli nie elastyczna jak np. wype³niacz akrylowy ... ale bardzo "szczelna" i mocno utrudniaj±ca odparowanie LZO z dolnych warstw.
Zwróæ uwagê .... ¿e w praktyce poliester natryskowy nie wystêpuje w ¿adnym zaleceniu technologicznym jako materia³ pomocny przy naprawach lakierniczych !!!
No ! ... W moim imieniu mo¿esz przekazaæ "Ch³opu" na mieszalni ¿eby siê lekko dokszta³ci³ zanim znów zacznie udzielaæ rad technologicznych w zakresie lakiernictwa bo jak jaki¶ materia³ mo¿e doprowadziæ do tzw. "siadania" pow³oki, to na pierwszym miejscu bêdzie to "szpachlówka natryskowa".
Najlepiej by³oby to idealnie wyprowadziæ sam± szpachlówk± ... a wype³niaczem akrylowym pokryæ tylko drobniutkie zafalowania .... szczególnie na dachu. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2010-06-23, 13:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
|
|
|