Autor |
Wiadomo¶æ |
|
noon
|
Wys³any: 2010-06-22, 19:14 Wa¿y siê podk³ad reaktywny - POMOCY
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
Malowa³em wczoraj samochód (ca³y prócz dachu) i zaczê³o mi wa¿yæ bazê(nawet klarem nie malowa³em). Miejsca zwa¿one przetar³em papierem do równa i pomalowa³em podk³adem w sprayu Novol-a i go tez zwa¿y³o nawet nieco mocniej. Dzi¶ pojecha³em do sklepu lakierniczego i doradzono mi pomalowaæ podk³adem reaktywnym Novol-a. Pomalowa³em jakie¶ 2 godziny temu i te¿ go zwa¿y³o i to w niektórych miejscach jeszcze mocniej ni¿ poprzednio. Co z tym zrobiæ? Czym to zamalowaæ ¿eby nie wa¿y³o w tych miejscach? |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-06-22, 19:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
odczekac az wyschnie,przeszlifowac tam gdzie sie powazy³o,dac po ca³osci podk³ad akrylowy,zmatowac i lakierowac od nowa...innego wyjscia nie widze.Szkoda czasu i pieniedzy na eksperymenty...Swoja droga reaktywny Ci polecili... nie czaje... |
|
|
|
|
noon
|
Wys³any: 2010-06-22, 19:44
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
po malowaniu bazy za 1 razem zwa¿y³o mi j±, przetar³em papierem do równa i pomalowa³em podk³adem akrylowym Novol-a. Podk³ad akrylowy te¿ zwa¿y³o. |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-06-22, 19:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
to albo baza do dupy albo za duzo rozciienczalnika da³es...moze byc to tez wina samego rozcienczalnika albo tego co da³es pod baze...innego winowajcy nie widze |
|
|
|
|
noon
|
Wys³any: 2010-06-22, 20:13
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
podk³ad i baza s± z novola. rozcieñczalnika daje 1:1 tak jak ka¿e novol. Rozcieñczalnik jest firmy new chem. Pod spodem jest zwyk³y lakier akrylowy, mo¿e mieæ on co¶ wspólnego z tym?(zmienia³em ca³e elementy na u¿ywane). |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2010-06-22, 20:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
a co jest na samochodzie oryginalna powloka czy jakies inne cudo |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2010-06-22, 20:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
moze byc ze te stare elementy byly pomalowane jakims badziewiem i dostajac teraz wiecej rozcienczalnika zaczyna Ci wazyc...rozszlifuj to wszystko co powazy³o,zmatuj i najlepiej jak dasz po ca³osci podklad akrylowy.Jesli go nie powazy to znaczy ze operacja sie uda³a i potem bedzie to juz tylko matowanie i lakierowanko.A jesli zacznie wazyc nawet podklad to zostaje tylko zerwac to wszystko i zaczac od poczatku...ale nie sadze.To co powazy³o musi dobrze wyschnac i jak juz obrobisz to wszystko to po polozeniu podkladu nie powinno sie juz nic dziac...tak mi sie wydaje.powodzenia i napisz potem jak posz³o. |
|
|
|
|
noon
|
Wys³any: 2010-06-22, 21:35
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
robi³em tak i zawsze wa¿y podk³ad akrylowy To nie jest moje pierwsze lakierowanie ale takie cos to koszmar. Lakier wa¿y mi w miejscach na szpachli, tam gdzie by³ stary oryginalny lakier i tam gdzie byl lakier na zmienianych elementach. Na ca³ym samochodzie jest 9 miejsc w którym to sie wazy. Jest mo¿e jaki¶ izolator chemicznie obojêtny którym siê pomaluje i bedzie ok? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-06-22, 21:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Ja usunalbym caly material z miejsc powazonych...przeszpachlowal ubytki i pokryl podkladem izolujacym po calosci... |
|
|
|