Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-06-28, 19:12 Problem z baza (metalic)... :( Nowy prosi o pomoc :)
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
Na poczatku Witam serdecznie Chcialbym podzielic sie swoim problemem,gdyz no w zaden sposob nie moge sobie poradzic.. A wiec,posiadam dwa pistolety HVLP i SLIM Walcoma,kupilem z zamiarem zeby jeden byl do bazy,drugi do klaru.. Ale na tym skonczylo sie z gorki, gdyz na poczatek postanowilem pocwiczyc na swoich dwoch samochodach gdyz nadawaly sie do remontu. I tak,wszystko bylo OK az do polozenia bazy.. Pierwsza w mercedesie, nie dosc ze zamiast wpadac w braz,dla mnie wpada w srebrny i jest za ciemna,i do tego jest tyle metalicu,ze az sie mieni... A druga baza w Audi, jest to kolor srebrny,ale wpadajacy w niebieski,i sytucaja jest tak sama...kolor jest za ciemny,wpada w ciemny srebrny i strasznie sie wszystko mieni w sloncu.. Pdczas gdy na oryginalnej bazie,owszem widac metalic,ale ziarka wystepuja raz na jakis czas,a nie tak ze az po oczach bije. Robilem sobie troche probek,ale nie radze sobie...bo zawsze wychodzi mi za duzo metalicu. Moze bylby ktos kto wytlumaczylby jakos tak prosto,zebym pojal...:) |
|
|
|
|
misiek707
|
Wys³any: 2010-06-29, 23:27
|
0
|
|
|
Posty: 126
|
Mo¿e za gêsto bazy walisz. Lub ¼le dobrany lakier... |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2010-06-30, 11:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | Problem z baza (metalic) | to nie problem bazy tylko kolorysty i dobranego koloru.
owszem mo¿na zmieniæ odcieñ stosuj±c ró¿n± technikê natrysku ,ale pewnych rzeczy nie da siê poprawiæ.
pozostaje tylko wizyta w mieszalni i korekta lakieru bazowego . |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-06-30, 18:39
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
otoz sprawa sie wyjasnila... Bylem w mieszalni,robilismy probki i okazalo sie,ze mialem zle ustawiony pistolet, dawalem za duzo materialu jednoczesnie majac za waski strumien oraz za niskie cisnienie na regulatorze. Dzisiaj zmatowalem wszystko jeszcze raz i po ustawieniu wszystkiego kolor wyszedl nawet nawet co prawda delikatnie za ciemny,i nie wiem czy to moja wina czy nie...ale z perla wszystko ok,i w koncu mam odcien niebieski na Audi,a nie srebrny jak do tej pory. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-06-30, 23:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Gregorek_1985 napisa³/a: | otoz sprawa sie wyjasnila... Bylem w mieszalni,robilismy probki i okazalo sie,ze mialem zle ustawiony pistolet, dawalem za duzo materialu jednoczesnie majac za waski strumien oraz za niskie cisnienie na regulatorze. Dzisiaj zmatowalem wszystko jeszcze raz i po ustawieniu wszystkiego kolor wyszedl nawet nawet co prawda delikatnie za ciemny,i nie wiem czy to moja wina czy nie...ale z perla wszystko ok,i w koncu mam odcien niebieski na Audi,a nie srebrny jak do tej pory. |
No stary, kurcze to niez³y jeste¶.
TYLKO materia³, strumieñ i ci¶nienie.
Chcia³bym mieæ taki pistolet ja Ty....
Bo mój rupieæ prócz tych trzech ustawieñ wiêcej ¿adnych nie ma :( :( :(
Jedyne czym móg³bym dorównaæ, to nie przykrêcenie g³owicy rozpylaj±cej, poluzowanie kubka i nie zakrêcenie zbiorniczka z farb±
TO BY£ OCZYWI¦CIE SARKASTYCZNY ¯ART
A tak na powa¿nie:
NIKT CI NIE MÓWI£, ¯E PO PIJAKU SIÊ NIE MALUJE ???
Spoko.
Pozdrówka aparacie |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-06-30, 23:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego proponuje wzi±¶æ przez wakacje i¶æ do pracy jako pomocnik lakiernika Chocia¿ ci poka¿e jak ustawiæ pistolet do nak³adania podk³adu ,troche te¿ "podpatrzysz" tak¿e na pewno ci siê to by przyda³o Lakiernikiem nie zostaniesz ale chocia¿ troche poznasz "prace" na lakierni Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-07-01, 20:34
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
no to ja Wam cos powiem chlopaki Malowal mi kiedys znajomy lakiernik,ktory dorabia sobie po pracy Omeszke kolor srebrny. tak sie sklada,ze bylem przy tym jak malowal...i troche go podejrzalem. Nie wiem jaki tam mial pistolet,ale z czystym sumieniem moge powiedziec,ze malowal bardzo malym cisnieniem, i walil bardzo waskim strumieniem...z tego co zauwazylem jak kladl baze to ledwo co tryskala z pistoletu i bardzo slabiutko kryla,tak jakby pokretlo od materialu bylo na minimum. Dlatego tez ja patrzac jak on maluje,a nie majac innej wiedzy ustawilem sobie tak samo pistolet,i takim o to sposoem wychodzily mi takie a nie inne kolory. Dzisiaj pomalowalem jeszcze raz Mercedesa i kolor wyszedl mi idealny,co prawda pocwiczylem wczesniej na starym blotniku,ale przez to sie wprawilem troche takze moze nie jest ze mna tak zle jak oceniacie |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-01, 20:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Witaj.
Jak widzia³e¶ w mojej odpowiedzi podesz³em do tego tematu w ¿arcie .
Roberto równie¿ co widaæ po jego w odpowiedzi
Ka¿dy kiedy¶ zaczyna³ i nikt nie by³ od razu ach i och.
Ale to co ja mogê teraz tak ca³kiem na powa¿nie Ci powiedzieæ, to to ¿e jeste¶ odwa¿ny bior±c siê w 1 malowaniu od razu do malowania auta i to w metalicu
Nie przysz³o Ci do g³owy aby najpierw na czym¶ se poæwiczyæ?
Przecie¿ to logiczne.
Poæwicz sobie na czym¶ {ale nie od razu na aucie}, a na pewno polubisz t± zabawê.
Widaæ, ¿e zapa³ masz no i uparty jeste¶ jak cholera , wiêc na pozytywne efekty nie bêdziesz d³ugo czeka³.
¯yczê udanych i mi³ych pêdzlowañ.
Pzdr |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-07-02, 06:50
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
hehe,no troche niecierpliwy jestem wiec od razu wskoczylem na gleboka wode ale macie racje narazie biore sie za cwiczenie A mam jeszcze pytanie apropo bezbarwnego..bo w niektorych autach bezbarwny ma strukture bardziej barankowata w innych np tego baranka prawie nie widac,tylko mozna dostrzec go spod okreslonego k±ta.. I tu sie rodzi moje pytanie,czy to jest zalezne od klaru,czy od ustawienia pistoletu..?? |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-07-02, 06:56
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
o apropo malowania tego mercedesa,to nawet udalo mi sie zrobic ala cieniowanie...bo malowalem blotnik przedni i postanowilem wjesc na drzwi coby zgubic niedoskonalosci bazy Moze nie wyszlo rewelacyjnie,bo tak jakby na laczeniu starej bazy i nowej,patzac pod pewnym k±tem widac taka ciemna obwodke..ale moze po malu dojde do wprawy |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-02, 07:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Przede wszystkim od malarza, czyli co za tym idzie ustawieñ te¿.
Patrz±c tylko na ustawienia, to ciê¿ko mi fachowo wyt³umaczyæ bo jestem samoukiem, wiêc powiem po swojemu, a kto¶ pó¼niej ewentualnie mnie poprawi.
Tak po mojemu:
- wiêcej towaru, lub mniejsze ci¶nienie = wiêksza strukturka
- mniej towaru, lub wiêksze ci¶nienie = mniejsza strukturka
To tak po mojemu.
Co do klarów to te¿ maj± znaczenie.
Ja i nie tylko ja kilka lat temu w³a¶nie dla tego zrezygnowa³em ze Standoxa.
Ogólnie by³ super: wydajny, czy¶ciutki przezroczysty, ³atwo nim siê malowa³o, ale za bardzo siê rozlewa³.
Co by nie kombinowaæ to i tak wychodzi³o lustro.
I nie by³a to wtedy tylko maja opinia.
Pó¼niej dano mu nowy utwardzacz, bo ludzie siê na to skar¿yli, ale i tak guzik z tego wychodzi³.
{je¶li dobrze pamiêtam by³ to Standox Easy}
Tak¿e zaraz mo¿e kto¶ mnie poprawi.
A na razie mi³ej zabawy |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-07-02, 07:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego pamiêtaj jedno "trening czyni mistrzem" i im wiêcej po¶wiêcisz czasu na æwiczenia tym lepsze bêd± efekty na prawdziwych autach! U mnie w pracy nie ma lekko ,do æwiczeñ dostaje siê najgorszy "sprzêt" i materia³y! Ale wierz mi gdy¿ sam przechodzi³em tak± szko³ê ¿ê potrafi uczyniæ sporo taka nauka. "Cieniasów" eliminuje siê ju¿ na samym pocz±tku i pozostaj± tylko ci co "czuj±" pistolet dla których nie bedzie wa¿ne co maj± w rêku Sata czy taywan Jako¶æ pracy jest zawsze wykonana na zbli¿onym poziomie przez nabyte do¶wiadczenie i praktyke Sprzêt jest wa¿ny ale nie najwa¿niejszy on nie robi tego za nas ,pistolet sam nie lakieruje Dopiero cz³owiek z odpowiednim do¶wiadczeniem zawodowym i praktyk± plus dobry markowy sprzêt lakierniczy oraz materia³y lakiernicze od "renomowanego" producenta to = pow³oka lakiernicza na najwy¿szym poziomie! Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-07-04, 14:54
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
a wiec moge pochwalic sie ze nadal ostro cwicze, pomalowalem nawet dla kolegi blotnik w mercedesie....:D i teraz tak jezeli chodzi o baze to juz udaje mi sie uzyskac bardzo ladne kolory,w porownaniu z tym co bylo...ale mam jeszcze troche problem z klarem. A mianowicie nie wiem czy dobrego uzywam.. W mieszalni polecili mi Car Lack dwuskladnikowy,ale moim zdaniem nie jest to zadna rewelacja.. Widzialem na roznych filmikach,ze np maluja jakis element i wychodzi na lustro,a jak ja maluje tym to powierzchnia nie tworzy lustra,dopiero jak przetre papierkiem 1500, 2000, 2500 i spoleruje G3 wowczas jest OK,ale wtedy powierzchnia jest praktycznie idealnie gladka...a np czasami chcialbym zeby byl w postaci takich chmurek moze ja i zlego bezbarwnego uzywam, bo jakos tak czytajac rozne art na forum nie napotkalem sie zbytnio zeby ktos takiego uzywal.. |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-04, 20:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Gregorek....
Praktycznie ka¿dy klar jest inny....
Praktycznie ka¿dym klarem inaczej siê maluje....
Ala jaka na koniec jest jego strukturka, czyli "stopieñ g³adko¶ci", to i tak zale¿y ju¿ g³ównie od maluj±cego.
I w przypadku klaru tak naprawdê pistolet nie odgrywa ju¿ a¿ takiej roli.
Wprawiona osoba nawet g....nem za 50 z³ praktycznie rozleje klar jak zechce -naruga siê, namacha, nakombinuje, ale to zrobi.
A nie wprawiona osoba nawet pistoletem z najwy¿szej pó³ki niewiele zdzia³a.
Tak jak powiedzia³ w ostatniej odpowiedzi Roberto:
PISTOLET SAM NIE LAKIERUJE !!!
{w zale¿no¶ci od jako¶ci mo¿e tylko pomagaæ lub przeszkadzaæ }
Æwicz i próbuj.
Ja co z swojej strony to poleci³bym Ci jeszcze na pocz±tek nie zmieniaæ non stop klaru, bo ka¿dym inaczej siê maluje i ciê¿ko bêdzie Ci wyczuæ co jest Twoj± win±, a co zachowaniem siê poszczególnego produktu.
We¼ jeden i na nim æwicz.
Z tych które ja u¿ywa³em na pocz±tek zabawy poleci³bym Ci COMO Glasuritu.
A to dla tego, ¿e bardzo ³atwo siê nim maluje i da siê bardzo ³atwo uzyskaæ ró¿ne strukturki.
{swego czasu gdy go u¿ywa³em zawsze mówi³em, ¿e tym klarem to i ¶lepy dobrze pomaluje }
Powa¿nie poleci³bym na pocz±tek ten, bo jest niesamowicie prosty w nak³adaniu, nie ma a¿ takiej tendencji do zacieków nawet gdy mocniej siê go podleje, mimo i¿ sam ³adnie siê rozlewa i mo¿na nim zrobiæ ³atwo ró¿ne morki.
Jedyne co mo¿e nie za bardzo Ci pasowaæ to cena ok 100z³/1L, ale nie zwracaj na to uwagi.
To jest wg. mnie najprostszy klar do malowania jaki u¿ywa³em.
Uwa¿am, ¿e w³a¶nie na na takim najlepiej siê uczyæ.
Jak kto¶ u¿ywa³ jakiego¶ ³atwiejszego to zaraz mnie poprawi.
¯yczê mi³ej zabawy |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-07-04, 22:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Witam! Tutaj od siebie co mogê "dodaæ" to taki "lepszy" jako¶ciowo lakier bezbarwny kolego stosuj tylko na elementach które wykonujesz jako tzw. "us³uga lakiernicza" Poniewa¿ cena ,jego jako¶æ i ³atwy sposób aplikacji powoduj± ¿e szkoda go "marnowac" na tzw. trening Takim dobrym lakierkiem rób kolego te swoje elementy na autkach A je¶li chcesz poprawiæ i doskonaliæ swoje umiejêtno¶ci w zakresie nak³adania pow³oki dekoracyjnej to kolego kup najgorszy "badziew" jaki maj± w sklepie
Je¶li dowiesz siê ¿e np. lakier firmy X... jest "trudny" w aplikacji ,¿le siê rozlewa ,³atwo sie robi± zacieki itd. to wiedz ¿e jest to "idealny" lakier na Twój trening Pamiêtaj jedno -¿e je¶li nauczysz siêi opanujesz technike nak³adania najgorszym lakierem jaki mo¿esz "nabyæ" to wierz mi ¿e na "normalnych materia³ach" bêdziesz nie do pokonania!!!! Zobaczysz wtedy z jak± "³atwo¶ci±" bedzie ci wychodzi³o wykonanie "idealnej pow³oki" Ale kolego przedewszystkim trening ,trening i jeszcze raz trening!!! Od pistoletu masz mieæ "odciski" na r±czkach a z czasem efekty ciê¿kiego treningu dadz± o sobie znaæ Pozdrawiam! Proponuje zmieniæ tak¿e do nauki pistolet na ....gorszy jako tzw. dodatkowe utrudnienie albo podniesienie sobie poprzeczki To tak¿e kolego "zaprocentuje" na pocz±tku chêci± roztrzaskania pistoletu o ¶cianê ale pó¿niej.......... sam sie przekonasz ! Pamiêtaj : "Cieniasowi" to nawet najnowsza Sata nie pomo¿e ,a ten co ma za sob± "lata" treningu i praktyki to nawet ze zwyk³ego "taywana" i innego g....a wyci¶nie 99%" idea³" pow³oki Jeszcze raz to powtórzê :pistolet sam nie lakieruje tylko cz³owiek!!!Pozdrawiam! |
|
|
|
|
³ysy73
|
Wys³any: 2010-07-05, 06:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 978
|
Wszystko co napisa³ Roberto jest ¶wiêt± prawd±.
Jak bêdziesz umia³ robiæ g....nianymi materia³ami i narzêdziami, to tymi lepszymi tym bardziej.
Co do tej nauki Roberto, to mi siê wydaje ¿e tak jak napisa³em lepiej mo¿e uczyæ siê na lepszych - ³atwiejszych, a pó¼niej na s³abszych.
Z tego wzglêdu, ¿e na ³atwiejszych mo¿na szybciej siê przekonaæ co siê robi ¼le i nie da siê zwaliæ ca³ej winy na jako¶æ klaru itp.
Tylko ³atwo pogadaæ jak wie siê o co chodzi, a ciê¿ej zrozumieæ a tym bardziej wykonaæ dla pocz±tkuj±cego
Czym by nie dzia³aj±c to jedno siê i tak nie zmienia:
TRENING, TRENING TRENING........................
Mi³ej zabawy |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-09-21, 13:41
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
Panowie,po dlugiej przerwie znowu mam problem....a mianowice, wszystko szlo mi dobrze do momentu gdy polozylem dzisiaj klar....umylem pistolet,rozkleilem...minelo troche czasu,patrze a na klarze pojawilo sie mnostwo malutkich doleczkow,ale to mnostwo :( i teraz nie wiem co mam z tym zrobic.... zaznaczam,ze powierzchnie przed malowaniem odtluscilem zmywaczem silikonowym.... rece mi opadaja jak na to patrze :( |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-09-21, 14:01
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
A odwadniacz i odolejacz masz ???? bo jak s± to ma³e do³ki to obstawiam ¿e to to !!! |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-09-21, 14:11
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
mam tylko filtr pod pistoletem, a odolejacza nie mam. ale czemu wczesniej tego nie bylo? i co teraz z tym zrobic? |
|
|
|
|
lorakkr21
|
Wys³any: 2010-09-21, 14:18
|
0
|
|
|
lorakkr21
Pomóg³: 4 razy Posty: 123
|
Bo wcze¶niej filtr to wszystko trzyma³ teraz pewnie ju¿ przepuszcza i masz wodê albo olej w wê¿u ale nie jestem tego pewien an 100 % to jest moje zdanie niech kto¶ inny siê wypoewie bo mo¿e byæ jeszcze inna przyczyna |
|
|
|
|
gorzalinek
|
Wys³any: 2010-09-21, 15:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 115
|
struktura bezbarwnego zalezy od wielu czynnikow
-Cisnienie na pistolecie
-Ilosc Materialu
-Gestosc materialu
-Rodzaj pistoletu i jego prowadzenia wczasie malowania
A co do doleczkow to woda lub olej w powietrzu lub duza wilgotnosc w pomieszczeniu ktorym malujesz
Rada zamontowac odwadniacz i odoolejacz oraz do klaru dodawac srodek antysylikonowy gdy jest chlodniej w pomieszczeniu czyli ponizej 15 c |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-09-21, 16:26
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
tzn do struktury bezbarwnego nie mam zadnych zastrzezen,rozlany idealnie...nawet po skonczeniu malowania,nie bylo widac zadnych dolkow,dopiero po jakims czasie sie pojawily.. A mam jeszcze pytanie co z tym zrobic teraz? bo tych kropiek to pewnie sie nie dotrze papierkiem na wode? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-09-21, 21:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Mozliwe tez ..ze to silikon..
Nie miales kontaktu z zadnymi plakami..czy czyms podobnym..??
A moze auto bylo nim spryskane..? |
|
|
|
|
Gregorek_1985
|
Wys³any: 2010-09-22, 06:31
|
0
|
|
|
Silver Star
Posty: 12
|
to trudno mi powiedziec,bo autko przyjechalo z niemiec, wiec nie wiem co sie z nim wczesniej dzialo... A moze moglby mi ktos powedziec co z tym teraz zrobic? malowac ponownie? ide narazie papierkiem zobacze 1500,ale pewnie nic to nie da..:( |
|
|
|