Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Tkn
Wys³any: 2010-07-16, 10:55   Po piaskowaniu
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam, mam parê pytañ odno¶nie malowania powierzchni po piaskowaniu.

Wiêc tak:

1. Przelecieæ papierkiem do go³ej blachy powierzchnie po piaskowaniu czy k³a¶æ wszystko na chropowat±? (ograniczyæ siê tylko do odt³uszczenia)

2. My¶lê nad tak± kolejno¶ci±

I. Podk³ad epoksydowy (wystarczy? czyta³em o jaki¶ reaktywnych? sam epo mo¿e byæ?)
II. Szpachlówka natryskowa
III. Szlifowanie (wodnym?)
IV. Podk³ad (Tu pytanie: jaki? w sensie typ)
V. Szlifowanie wodnym
VI. Baza
VII. Szlifowanie? (2500 woda?)
VIII. Bezbarwny

Co o tym my¶licie?

Z góry dziêkujê za wszystkie odpowiedzi. :spoko:
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-16, 16:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Piszesz..."1. Przelecieæ papierkiem do go³ej blachy powierzchnie po piaskowaniu czy k³a¶æ wszystko na chropowat±? (ograniczyæ siê tylko do odt³uszczenia)" ..
A ja sie Ciebie zapytam..w jakim celu oddales elementy do piaskowania...??

Szkoda, ze nie poczytalas paru chocby tematow na forum..nei mialbys zadnego problemu z ustaleniem kolejnych czynnosci...troche wlasnej inwencji kolego.

1.jezeli nalozysz REAKTYWNY..musisz go pokryc mokro-mokro AKRYLOWYM i po jego wyschnieciu i lekkim podmatowaniu, na tak przygotowana powierzchnie, mozesz nalozyc SZPACHLE..

2.jezeli nalozysz EPOKSYDOWY...to po wyschnieciu i delikatnym zmatowaniu, mozesz nalozyc SZPACHLE..

3.jezeli podczas wyprowadzania SZPACHLI poprzecierasz sie z powrotem do golej blachy, to znowu masz dwie opcje 1..REAKTYWNY na miejsce przetarcia do golej blachy,po czym AKRYLOWY po calosci....lub 2..EPOKSYD tutaj mozesz polozyc na caly element, po czym mokro-mokro pokryc tez calosc AKRYLOWYM..

4.po wyschnieciu, matujesz AKRYLOWY zgodnie z wyborem techniki na mokro lub na sucho..

5.jezeli to lakier dwuwarstwowy ..to nakladasz baze po czym klar. Bez zadnego matowania miedzy warstwami..

6.na koniec mozesz przepolerowac..

SZPACHLA NATRYSKOWA niekonieczna ...poza tym tej szpachli nie matujemy na wode. :tak:
 

Tkn
Wys³any: 2010-07-16, 18:00   
0
UP DOWN

Posty: 4
Na niektórych elementach po piaskowaniu s± do¶æ g³êbokie w¿ery na du¿ych powierzchniach, wiêc raczej skorzystam ze szpachli natryskowej i zwyk³ej na wgniecenia. Epoksydowy (bo z niego raczej skorzystam) koniecznie mokro-mokro z podk³adem akrylowym?

Co do pierwszego to ¼le to uj±³em, chodzi³o mi bardziej o wyrównanie tej powierzchni. ;)

 

Dawid1989 
Wys³any: 2010-07-16, 21:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Ostatnio robi³em bak od junaka po piasku i przed na³o¿eniem czegokolwiek ca³o¶æ przelecia³em br±zow± w³óknin± dosyæ obficie nas±czon± zmywaczem.(go¶æ cynowa³ i go zmaca³) na to 3 warstwy epoksydy, szpachla natrysk(by³ bardzo zryty) podk³ad i lakier dwuwarstwowy z glasuritem 115 i lustereczko :) Daj epoksyde potem przeleæ mat± i na to natrysk. Na epoksyde nie trzeba dawaæ podk³adu akrylowego, tylko na reaktywny
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-16, 21:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Ok...jezeli decydujesz sie na EPOKSYD, to dalbym mokro-mokro jakis podkladzik wypelniajacy. Po wyschnieciu podmatowalbym wgniotki i pokryl szpachlowka..wyrownal powierzchnie i calosc jeszcze raz pokryl podkladem wypelniajacym...Prawdopodobnie to podwojne podkladowanie wypelniaczem, pozwoli wyeliminowac SZPACHLE NATRYSKOWA..

Oczywiscie EPOKSYD mozesz tez pozostawic do wyschniecia...i bezposrednio na niego polozyc szpachle i dopiero wtedy AKRYLOWY...Jednak mysle , ze ta pierwsza opcja bedzie lepsza (bo poprostu grubsza) , ze wzgledu na glebokie wzery o ktorych wspomniales.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-16, 21:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Probowal ktos po EPOKSYDZIE poleciec SZPACHLA NATRYSKOWA mokro na mokro.??
 

Dawid1989 
Wys³any: 2010-07-16, 21:50   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
obcy_69, Gdzie¶ czyta³em ze go¶æ stosowa³ i niby sie trzyma³o ;) ale jak d³ugo.... :D
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-17, 13:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Dawid1989 napisa³/a:
obcy_69, Gdzie¶ czyta³em ze go¶æ stosowa³ i niby sie trzyma³o ;) ale jak d³ugo.... :D

.... Na zawsze .... Epoksyd reaguje z poliestrem chemicznym wi±zaniem miêdzywarstwowym i raczej nie wiele siê zmienia ( mo¿e czas schniêcia ) jak ten poliester jest z rozpuszczalnikiem.
Epoksyd to zreszt± jedyny podk³ad na który mo¿na k³a¶æ poliester.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Ryba 
Wys³any: 2010-07-17, 14:18   
0
UP DOWN


Pomóg³: 5 razy
Posty: 430
Sk±d: Radomsko
obcy_69 napisa³/a:
Probowal ktos po EPOKSYDZIE poleciec SZPACHLA NATRYSKOWA mokro na mokro.??


Ja tak zrobi³em, trzyma :spoko:
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-18, 00:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Tkn...

Sam sobie chcesz nadaæ zbêdnej roboty.
Za³ó¿my, ¿e jest idealnie wypiaskowane, wiêc:
- machnij epoksydem
- podoszpachlowywuj, powyprowadzaj wszystko na gotowo NA SUCHO
- machnij znów epskydem
- po nim m/m akrylowym
- pó¼niej zmatuj podk³ad jak wolisz: na mokro, albo na sucho
- pó¼niej baza
- a po niej klar {bazy siê przed klarem nie matuje}

Natrysku nie ma sensu u¿ywaæ.

Je¶li siê z czym¶ pomyli³em, to sorki i zaraz kto¶ mnie poprawi.

Pzdr
 

Tkn
Wys³any: 2010-07-18, 11:37   
0
UP DOWN

Posty: 4
Ok g³ówne rzeczy ju¿ wiem, dziêki Wam. Teraz parê pytañ prawdziwego amatora (proszê siê nie ¶miaæ ;) ):

-Czym i kiedy odt³uszczaæ? (Tylko przed pierwsz± warstw± epo?)
-Jakie gradacje papierów polecacie do poszczególnych warstw wymagaj±cych docierania
-Jak d³ugo suszyæ poszczególne warstwy?

Zdjêcia w¿erów





Naprawdê obejdzie siê bez szpachli natryskowej?

Pozdrawiam. :spoko:

A, i jeszcze mam ma³± pro¶bê, je¶li mo¿ecie to u¿ywajcie prostszego jêzyka, nie znam zbyt dobrze "lakierniczego"
  
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-18, 11:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
PROJEKTER...napisales , ze EPOKSYD to jedyny podklad na ktory mozemy polozyc POLIESTER. Mam rozumiec , ze na AKRYLOWY juz nie...??
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-18, 13:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Prawdê mówi±c to zawsze kitowa³em i po akrylowym i nic nigdy nie zauwa¿y³em.
Mo¿e Projekter mia³ na my¶li podk³ady typu antykorozyjnego?
Czyli epoksydowy i reaktywny?
Mo¿e o to chodzi³o?

Co do fot powy¿ej, to chyb zastanowi³bym siê nad reaktywnym na pocz±tek, bo widzê tam niedopiaskowane mini ogniska rdzy. Chyba, ¿e siê mylê i co¶ mój komp szwankuje.
 

obcy_69
Wys³any: 2010-07-18, 14:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Wlasnie sie zastanawiam..gdy przeczytalem co PROJEKTER napisal...

Bo podczas jednej z ostatnich napraw...mialem do czynienia z niemalym purchlem na blotniku . Oczywiscie po jak najdokladniejszym oczyszczeniu, co prawda nie piaskarka..Polozylem na to miejsce 2 warstewki wash primera PROTEX 340, nastepnie nalozylem wypelniacz Duponta..po paru godzinach lekko podmatowalem, po czym kit szpachlowy DuPonta 769...Obrabiajac ta szpachlowke zauwazylem , ze wypelniach odchodzi od reaktywu. Myslalem , ze za krotko suszylem to wszysko. Wiec postanowilem usunac calosc i powtorzyc od podstaw..tym razem zostawiajac do wyschniecia wypelniacza przez noc. Rano nalozylem kit i co...i znowu odchodzil..
I teraz nie wiem..czy to NOVOL "gryzl" sie z DP...czy to szpachla polozona na AKRYLOWY powodowala caly ambaras..?? :/
 

Tkn
Wys³any: 2010-07-19, 09:08   
0
UP DOWN

Posty: 4
Mo¿e wróæmy do mojego w±tku. Okaza³o siê, ¿e na elementach s± ju¿ mili ogniska rdzy jak s³usznie zauwa¿y³ ³ysy73. Po przeczytaniu paru w±tków na forum ustali³em tak± kolejno¶æ: (produkty NOVOLA)

1. Oczyszczenie mechaniczne i odt³uszczenie ca³ych elementów.

2. Podk³ad REAKTYWNY

3. Podk³ad EPOKSYDOWY

4. SZPACHLOWANIE

5. Podk³ad EPOKSYDOWY

6. Mokro-mokro z epoksydowym podk³ad AKRYLOWY

7. Szlifowanie

8. Pasek parê cm czarnego akrylu (nie bêdzie siê gryz³ z baz±?) w miejsce szparunków

9. Ta¶ma 3mm - uformowanie szparunków

10. Baza (czerwieñ meksykañska)

11. Zerwanie ta¶my

12. Bezbarwny


Co o tym my¶licie?

Pozdr (oczywi¶cie nie zapominam o punktach "Pomóg³" dla udzielaj±cych siê :spoko: )
 

Dawid1989 
Wys³any: 2010-07-19, 11:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 324
Sk±d: okolice Mielca
Tkn, Musisz w koñcu sie zdecydowaæ jaki podk³±d antykorozyjny chcesz zastosowaæ . Je¶li dasz reaktywny(taki by³by najlepszy) to na niego musisz w systemie mokro na mokro(po ok 15min/matowy reaktywny) dac podk³ad akrylowy w celu izolacji.na to dopiero szpachle itd. Nie wolno na reaktywny dawaæ epoksydowego. Za¶ na epoksyde mo¿na nak³adaæ szpachle itp. P{olecam Ci reaktywny>podk³ad akryklowy(3warstwy)>szpachla na ubytki >w miejscach przetarcia przypy³ka reaktywnym>ca³o¶æ akrylowym(1 warstwa gêsta w celu wype³nienia kolejne 2 rzadsze) Ja zrobi³bym ca³y element t± czerwieni±(po 20 min zrobi³ pasek(resztê oklei³)i delikatnie przypyla³(¿eby nie by³o znacznego uskoku) czarn± baz± akrylow±. i na to klar
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi