Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
dma3
Wys³any: 2010-06-25, 14:32   Partactwo ? Proszê o opiniê
0
UP DOWN

Posty: 8
Samochód po lekkiej st³uczce parkingowej. Naprawiane w sporym warsztacie maj±cym autoryzacje fiata i lanci. Samochód Renault laguna II

w ramach naprawy:
- lakierowanie drzwi
- b³otnika tylnego
- wymiana zderzaka i jego lakierowanie.

Pierwszy raz samochodu nie odebra³em. Nie doprostowali i nie domalowali rantu b³otnika (by³o widaæ pod³ad). Ponadto w w±tpliwo¶æ podda³em po³±czenie lakieru na progu i do zastanowienia im czy mi siê wydaje czy na lakierze jest skórka pomarañczy.

Dzisiaj po 2 dniach dzwoni± ¿e autko poprawione. Poprawili jedynie rant nadkola. A i tu mam w±tpliwo¶ci. S³abo wyprostowali i na³o¿yli ze 3mm szpachli, wyra¼nie czuæ, ¿e ten rant a¿ pó³okr±g³y jest !

Ale co gorsza - po³±czenie lakieru na progu. IMHO zrobione od ta¶my, widaæ bia³± linie. pod paznokciem lakier a¿ siê "strzêpi" w tym miejscu ....

za³±czam fotki tego po³±czenia, oraz zdj boku, do oceny efektu skórki pomarañczy.

Zdjêcie 1
Zdjêcie 2
Zdjêcie 3
Zdjêcie 4
 

b-rad
Wys³any: 2010-06-25, 14:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 226
Skórki pomarañczy na zdjêciach w 100% oceniæ siê nie da, lecz ³±czenie lakieru na ostro to jest bardzo mocne przegiêcie, w takich miejscach jak progi itp. mo¿na to idealnie wycieniowaæ... a oni polecieli po bandzie robi±c na ostro.

Na progu widaæ ¿e skórka pomarañczy jest grubsza na tym co lakierowali.


Ja bym tego tak nie przyj±³!! Niech poprawiaj± po raz kolejny.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q
 

dma3
Wys³any: 2010-06-25, 18:16   
0
UP DOWN

Posty: 8
czyli ratuje ich tylko powtórne lakierowanie ?

s± jakie¶ normy, wytyczne ile szpachli mo¿na na³o¿yæ ? Czy wedle kultury blacharza ?
Po tym co zrobili na rancie nadkola, ¶miem twierdziæ, ¿e nic nie klepali - tylko szpachla :sciana:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-06-25, 18:22   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego to jest naprawa z "ubezpieczenia" czy sam za ni± p³acisz? Wiesz posiadanie autoryzacji na naprawy nie powoduje ¿e bedziesz mieæ poprawnie dokonan± naprawê! :nie: Autoryzacja to nie zatrudnieni pracownicy. Tak jak p³aca pracownikom takich maj± "fachowców". Tak jak napisa³ mój przedmówca :skórkê ciê¿ko oceniæ po zdjêciach a takie przej¶cie zrobione "na ostro" dla cz³owieka z do¶wiadczeniem jest do usuniêcia bez potrzeby ponownego lakierowania :tak:Przy poprawnie po³o¿onej pow³oce :tak: Jednak nie mo¿na oddawaæ w takim "stanie pow³oki" auto jako ju¿ po naprawie! :nie: Chyba ¿e reklamuj± siê ¿e dokonuj± "ekspresowe" naprawy blacharsko-lakiernicze :rotfl: Wtedy dochodzi jeszcze "po¶piech" podczas naprawy i o pomy³ki ,b³edy itd. bardzo ³atwo ;) Pozdrawiam! :spoko:
 

dma3
Wys³any: 2010-06-25, 19:01   
0
UP DOWN

Posty: 8
naprawa z OC sprawcy.

o przej¶ciu im mówi³em za pierwszym razem. I do dzisiaj NIC z tym nie zrobili :sciana:
A kole¶ mi wmawia, ¿e w tym miejscu jest ³±czenie elementów i tak musi byæ :shock:

Jeszcze jedno zdjêcie
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-25, 21:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Nie,no to ju¿ ur±ga ludzkiej przyzwoito¶ci!!! Tak nie mo¿e byæ!
 
 

dma3
Wys³any: 2010-06-25, 21:12   
0
UP DOWN

Posty: 8
Kole¶ wyjecha³ te¿ z tekstem, ¿e we¼miemy rzeczoznawcê i niech on oceni ...

Jak by siê przy 3 próbie odbioru przy tym upar³ jak zareagowaæ ?
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-06-25, 21:17   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Robi±c takie ³±czenie starego i nowego lakieru to ja bym siê wstydzi³ nawet kluczyki zza p³ota rzuciæ klientowi,bo bym siê ze wstydu spali³.
Wiem,³atwo jest krytykowaæ innych,no ale to ju¿ przesada!!!We¿ swojego rzeczoznawcê,niezale¿nego,sprawa jest oczywista.
Jednak ASO to te¿ tylko ludzie,tylko dro¿ej trzeba zap³aciæ,a jako¶æ us³ugi,jak widaæ,wielka niewiadoma...¯enada...
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-06-25, 21:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Witam

PRZEJ¦CIE:
Najpro¶ciej, tak po ch³opsku i laicku porównaæ i tycn±æ palcem takie samo miejsce po drugiej stronie auta :)

Wtedy i rzeczoznawca nie potrzebny

Pzdr
 

walo
Wys³any: 2010-06-25, 21:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 12
Kolego nigdy w ¿yciu bym nie odebra³ samochodu z tak zrobionym progiem. Powiedz kolesiowi z serwisu ¿eby na swoim samochodzie na ¶rodku maski zrobi³ sobie takie ³±czenie ozdobne w postaci odciêcia lakieru na ostro :help: Kaza³bym im jeszcze zdj±æ ko³o i nadkola i chcia³bym zobaczyæ jak to wygl±da od drugiej strony. Kolego nie podpisuj papierów ¿adnych to oni nie dostan± kasy za zrobienie auta.
 

kubazjan
Wys³any: 2010-06-25, 23:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
no nieee....takie rzeczy to tylko e Erze....przeciez nawet takie zwykly garazowiec typu jak ja i ty ...nie moglby w sposob fachowy oddac auta tak skonczonego.Robilo sie rozne rzeczy na roznych autach aler odciecie na ostro to tylko na zyczenie klienta..bo tez tak bywa.Roizne rzeczy robilem i na roznych markach samochodow ale beZ wzgeledu na cene auta i jego lata nigdy nie zrobilbym takiego badziewia...ma byc zrobione dobrze i koniec kropka....
 

gorzalinek
Wys³any: 2010-06-26, 01:43   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 115
moim zdaniem to jest robota do tylka brak cieniowania renaut ma skorke pomarancza lekka wiec tego nie mozna ocenic czy jest prawidlowo jak sie nie zobaczy reszty elementow ale niedomalowania itp nie dopuszczalne
 

crystal
Wys³any: 2010-06-26, 15:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 9 razy
Posty: 611
Takie co¶ to zedrzesz myjk± ci¶nieniow± przy pierwszej próbie umycia auta ^^
 

pepi 
Wys³any: 2010-06-26, 21:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 158
Sk±d: krzczonów
jak twierdzi ¿e to szczelina technologiczna -a jest tak z 2 strony ;) ???tylko jak oni zaczn± poprawiaæ to aby nie popsuli bardziej -i ile farby bêdzie na tych elementach ja tam bym miernikiem do grubo¶ci sprawdzi³ bo mo¿e nie bêdzie zbiera³ nawet :roll:
 

dma3
Wys³any: 2010-06-26, 22:44   
0
UP DOWN

Posty: 8
rozumiem, ¿e maj± t± star± szlifowaæ przed na³o¿eniem nowej pow³oki ?
A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym rantu nadkola. Bo je¶li go prostowali, to zapewne z drugiej strony pow³oka lakierniza jest uszkodzona. Od wewn±trz jak siê to zabezpiecza ?
 

gorzalinek
Wys³any: 2010-06-27, 22:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 115
roznie sie od wewnatrz robi xd ja ogolnie twierdze ze powinno sie robic wnetrze nadkola reaktyw mokro na mokro akryl pozniej matowanie podkladu i baranek a w profilu zamknietym nadkola reaktyw oraz fluidol
 

dma3
Wys³any: 2010-07-01, 14:20   
0
UP DOWN

Posty: 8
jestem po "odbiorze". Nie zosta³o zrobione NIC. Mo¿e poza wytarciem resztek pasty polerskiej.

Kole¶ przedstawi³ ocenê techniczna wykonana przez firmê "rzeczoznawcy-PZM S.A."
Zmierzone grubo¶ci lakierów:
b³otnik tylny lewy: 140, 216, 310
drzwi tylne: 620, 260, 190 (620 prawdopodobnie w miejscu szpachlowania)
obrze¿e nadkola tylnego: 410, 420, 276, 295
drzwi przedniego 170 (nie malowane)

w ocenie "naprawa wykonana zgodnie ze sztuk± ..."

Wzi±³em ksero. I samochód nadal stoi :roll:

zdjêcie z dzisiaj ...

co robiæ ?

http://lakierowanko.info/download.php?id=1674

akt.JPG
Plik ¶ci±gniêto 1212 raz(y) 457.77 KB

 

kamfrontera
Wys³any: 2010-07-01, 17:01   
0
UP DOWN


Posty: 37
Papier 2500 w rêke , farecla , polerka i ogieñ !
_________________

 

jacenty 741
Wys³any: 2010-07-01, 21:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
kamfrontera napisa³/a:
Papier 2500 w rêke , farecla , polerka i ogieñ !
Ale kto ??? Przecie¿ nie klient,który zap³±ci³ za naprawê,a ma takiego ¿yda na progu !!!
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2010-07-01, 23:36   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Czyli rzeczoznawca by³ "ich" ,tak? W tym wypadku nale¿y powo³aæ w³asnego niezale¿nego "bieg³ego" aby dokona³ oceny ,i po jej wykonaniu poinformowaæ ubezpieczyciela o ¿le wykonanej naprawie i wstrzymaniu wyp³aty za dokonan± naprawe.Tutaj koledze jest potrzebna pomoc prawna poniewa¿ w takim wypadku zmierzamy tylko na droge s±dow± poniewa¿ innej ju¿ nie mamy. Pozdrawiam! :spoko:
 

lakar
Wys³any: 2010-07-22, 09:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
ludzie sa dziwni.a moze i nie?wstawiajac auto do serwisu czy wypasoinego warsztatu nie mysl ze odbierzesz igle.moze w sporadycznych przypadkach.tam robi sie auta na ilosc nie jakosc.oni maja wizerunek zewnetrzny.ladne pomieszczenia kabiny itd.ale kasa jest kasa.nie beda sie bawic za dlugo z autem bo czas to pieniadz.maly jednososobowy warsztat zrobi to sto razy lepiej no oczywiscie nie kazdy ale naprawde robi sie tam solidnie bo wlascicielowi zalezy na robocie nawet jak zarobi 100 czy 50 zl dniowke na czysto jest zadowolony.przylozy sie do roboty bo auta nie sa wieczne i ten klijent kiedys wroci do niego z kinnym autem albo po jakims czasie z tym samym bo np uszkodzi.wazne zeby z wylakierowanym elementem nie dzialo sie nic conai\jmniej 3 lata.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-23, 13:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
lakar napisa³/a:
ludzie sa dziwni.a moze i nie?wstawiajac auto do serwisu czy wypasoinego warsztatu nie mysl ze odbierzesz igle.moze w sporadycznych przypadkach.tam robi sie auta na ilosc nie jakosc.oni maja wizerunek zewnetrzny.ladne pomieszczenia kabiny itd.ale kasa jest kasa.nie beda sie bawic za dlugo z autem bo czas to pieniadz.maly jednososobowy warsztat zrobi to sto razy lepiej no oczywiscie nie kazdy ale naprawde robi sie tam solidnie bo wlascicielowi zalezy na robocie nawet jak zarobi 100 czy 50 zl dniowke na czysto jest zadowolony.przylozy sie do roboty bo auta nie sa wieczne i ten klijent kiedys wroci do niego z kinnym autem albo po jakims czasie z tym samym bo np uszkodzi.wazne zeby z wylakierowanym elementem nie dzialo sie nic conai\jmniej 3 lata.


A to zadziwiaj±ce stanowisko ... bo wydawa³o mi siê, ¿e to jednak ASO ma kompletn± technologiê materia³ow±, a ma³y warsztat walczy non stop z cen± produktów ... Wydawa³o mi siê ¿e to w ASO lakiernicy s± cyklicznie szkoleni przez dostawców urz±dzeñ i materia³ów ... a w ma³ych warsztatach s± olewani. Wydawa³o mi siê, ¿e to w³asnie w ASO nikt nie eksperymentuje z patentami, a w ma³ych warsztatach non stop co¶ ... byle taniej i wydawa³o mi siê ¿e nad lakiernikami ASO jest jeszcze kontrola jako¶ci, a nad w³a¶cicielem ma³ego warsztatu ju¿ nie ma nikogo.

... ale co ja tam wiem jako trzykrotny kierownik ASO i dyrektor techniczny takiej firmy ? Co Ja mogê wiedzieæ o rynku lakiernictwa w Polsce jak notorycznie bywam w ma³ych du¿ych i wielkich lakierniach z autoryzacj± i bez ... ASO = paproki, a Ma³a szopa to super jako¶æ ... w ASO pracuj± durnie i dzieciaki, a w warsztacie bez kabiny ogrzewania i odpowiedniego sprzêtu tylko wysokiej klasy fachowcy ... no i ASO nie staæ na poprawkê bo to ich zrujnuje ... a ma³y warsztat jak klient tylko sobie ¿yczy maluje ca³y samochód jeszcze raz .... bo dba o klienta i ich na to staæ.

.... a mo¿e jest po prostu tak .... ¿e tu i tu s± fachowcy i badziewiarze, ¿e "szewski poniedzia³ek" zdarza siê tu i tu, ¿e upa³ doskwiera jednym i drugim usypiaj±c czujno¶æ... Tylko, ¿e jak naprawê cenzura warsztat to ka¿dy uznaje to za normalne bo przecie¿ g³upi klient móg³ jechaæ do ASO, a jak robotê schrzani ASO to klienci id± do s±du bo to niewyobra¿alne !

Nie je¼dzijcie po lakiernikach z ASO bo to czêsto fachowcy bij±cy wielu z was sw± wiedz± i umiejêtno¶ciami na g³owê ... oni z klucza maj± obowi±zek pog³êbiania swych umiejêtno¶ci .. a wy Panowie musicie o to prosiæ ... a wpadki s± w ASO i w warsztacie ... ale w ASO jest ich o wiele wiele mniej ... choæby dlatego ¿e ASO nie robi samochodów na handel ... a warsztaty robi± to czêsto i powszechnie .... Na handel czyli na cenzura siê z gwarancj± na tydzieñ. Nie stawiajcie wiêc znaku równo¶ci miêdzy tymi obiektami ... bo bez wzglêdu na ilo¶æ fuszer jak± wypu¶ci ASO i tak jest wy¿ej w tym rankingu.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-23, 17:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
PROJEKTER napisa³/a:

A to zadziwiaj±ce stanowisko ... bo wydawa³o mi siê, ¿e to jednak ASO ma kompletn± technologiê materia³ow±, a ma³y warsztat walczy non stop z cen± produktów ... Wydawa³o mi siê ¿e to w ASO lakiernicy s± cyklicznie szkoleni przez dostawców urz±dzeñ i materia³ów ... a w ma³ych warsztatach s± olewani. Wydawa³o mi siê, ¿e to w³asnie w ASO nikt nie eksperymentuje z patentami, a w ma³ych warsztatach non stop co¶ ... byle taniej i wydawa³o mi siê ¿e nad lakiernikami ASO jest jeszcze kontrola jako¶ci, a nad w³a¶cicielem ma³ego warsztatu ju¿ nie ma nikogo...... I ca³a reszta postu....

Projekter z za³o¿enia masz niby racjê, ale w realu nie zawsze to siê sprawdza. Bo ASO w wiêkszo¶ci to zwyk³e prywatne warsztaty z autoryzacj± i tam czêsto dziej± siê ró¿ne....cuda...
Mo¿e tam gdzie Ty by³e¶, to jako fanatyk jako¶ci wszystko odbywa³o siê ksi±¿kowo, tak jak powinno, ale to by³y tylko 3 serwisy.... A w kraju tych ASO jest ca³a masa. Tam niejednokrotnie inne materia³y s± na wystawce, a innymi siê robi... bo boss tak ka¿e..., bo jest taniej. A jako¶æ? Heeeeheeehheeee..... Niejednokrotnie po¿al siê bo¿e... Kolory, syfy, chlasty, niedomalowania, pomalowane uszczelki i inne, po³amane plastiki, czasami porozkradane samochody,... A dla czego? Bo jest dupiasty szef to raz. Dwa, to ilo¶æ a nie jako¶æ, bo wiêkszo¶æ która wstawi auto do ASO nawet go pó¼niej nie ogl±da, bo w ciemno mu ufa, albo ma w d...ie jako¶æ, bo to auto leasingowe, albo jakie¶ inne firmowe.... trzy to za du¿a ilo¶æ pracowników, nad którymi ciê¿ko zapanowaæ. Albo siê nie chce, bo liczy siê tylko zysk.
Mo¿na by tak d³ugo opisywaæ. W moich stronach zdecydowana wiêkszo¶æ ASO nie ma ¿adnej renomy. Tzn. sorry: ma ale gó...nian±. I bardzo ciê¿ko na t± renomê pracowali i pracuj±.
Nie bêdê teraz siê tu rozpisywa³ z przyk³adami i nazwami bo du¿o tego jest. ^^
Je¶li siê kiedy¶ jako¶ spotkamy to mi o tym przypomnij to troszkê Ci poopowiadam jakie jest tu ASO od kuchni, a nie na pokaz. Znaj±c Twoje podej¶cie do tematu: zawa³ murowany.
Pzdr
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-23, 17:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Mogê jeszcze zgrubnie baz nazw ASO i marek powiedzieæ co¶ na temat szkoleñ.
A zarazem ostrzec chêtnych do zatrudnienia siê w takich zak³adach aby uwa¿nie czytali umowy o pracê, a najlepiej przed podpisaniem poprosili o jaj analizê radcê prawnego.
Otó¿ w moich stronach te szkolenia bardzo czêsto s± podstaw± szanta¿y.
I dotyczy to zarówno szkoleñ lakierników jak i mechaników.
Bo w umowach bardzo czêsto s± wpisy o tym, ¿e je¶li bêdzie siê chcia³o odej¶æ z pracy, lub zostanie siê z niej zwolnionym dyscyplinarnie, to pracownik bêdzie musia³ zap³aciæ pracodawcy za kursy które przeszed³.
Czasami s± to nawet dziesi±tki tysiêcy z³otych.
Wiêc ludzie ³a¿± do roboty aby ³aziæ i robi± jak robi±, bo maj± wszystko w d...ie.
Wszem i wobec wiadomo, ¯E Z NIEWOLNIKA NIE MA PRACOWNIKA.
Takich przyk³adów znam ca³± masê....
Mo¿e to komu¶ nie mie¶ciæ siê w g³owie, ale tak jest.
A w moich stronach nagminne.
Podczas ró¿nych wizytacji s± achy i ochy, a po wyj¶ciu wszystko "wraca do normy"
{np. konwencjonalne bazy z mieszalnika w piwnicy i klary z niskich pó³ek, które zosta³y ze starych czasów ^^ ^^ ^^ }
TAK.
WIEM CO MÓWIÊ....
Pzdr
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-24, 09:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
³ysy73 napisa³/a:
... TAK. WIEM CO MÓWIÊ.... Pzdr


Nie wiesz co mówisz ... tylko tak s±dzisz.

Po pierwsze te ASO o których Ty piszesz to warsztaty partnerskie dealera posiadaj±ce autoryzacjê otrzyman± za rekomendacj± dealera. Jest ich jeszcze sporo w Polsce bo nie wszyscy maj± w swoich ASO lakiernie ... ale to siê zmienia. Tam gdzie stacja jest tzw. klasy "A" czy jak w markach francuskich koncesjoner klasy 1. za skargi klientów na cokolwiek kolego, traci siê punkty w mar¿y na czê¶ciach i samochodach, ( to konkretne i du¿e pieni±dze ) a nie tylko dobre imiê jak w warsztaciku Pana Kazia. Takie marki jak TOYOTA, RENAULT i ... mo¿na tu wymieniæ jeszcze kilka, a reszta zrobi to za chwilê - maj± materia³y dostarczane przez centralê z takim samym systemem bonusowym jak zakupywane czê¶ci zamienne. Tu nikomu nie zale¿y na cwaniakowaniu i kupowaniu materia³ów na lewo czyli po za zaleceniami technologicznymi ... a w warsztacie to podstawa egzystencji. I we¼ pod uwagê, ¿e przy cenie 600 z³ za element nie ma powodu ¿eby przeginaæ pa³kê po stronie g³upich mszcz±cych siê oszczêdno¶ci.

To o czym piszesz to wyj±tki potwierdzaj±ce regu³ê, a ta jest taka ... ASO naprawia samochody na wysokim poziomie, ale czasmi zdarzaj± siê tu partacze ... ktorzy prêdzej czy pózniej za to zap³ac± .... a w warsztach z zasday cenzura siê robortê na maksa choæ zdarzaj± siê takie gdzie naprawdê mo¿na spotkaæ siê z jako¶ci± na wysokim poziomie ... i tu pytanie ... jakim poziomie ? .... fabrycznym oczywi¶cie ! ... czyli takim jaki powinien wykonywaæ serwis producenta samochodów, czyli poziomie ASO - jak widzisz ^^

Co do szkoleñ i tzw. cyrografów .... to kolego @³ysy73 odpowiedzialnie Ciê i informujê .... i ka¿dego kto siê z tym spotka³ .... PODPISUJECIE Z OCHOT¡ I U¦MIECHEM NA USTACH ...korzystajcie ze szkoleñ i wyjazdów zagranicznych .... Pracodawca nie ma szans wyegzekwowaæ restrykcji takiego zapisu bo Kodeks Pracy nak³ada na pracodawcê obowi±zek podnoszenia klasyfikacji zawodowych. Jedyny problem to sytuacja jak po szkoleniu co do którego pracodawca poniós³ udokumentowane koszty pracownik siê zwolni zaraz po nim np na drugi dzieñ. Gdy pracodawca nie odniós³ ¿adnych korzy¶ci z kosztów jakie poniós³ mo¿e domagaæ siê zwrotu nak³adów ... i do tego nie jest ju¿ potrzebna ¿adna umowa z pracownikiem.

Musisz wiedzieæ ¿e szkolenia organizowane przez koncern lakierniczy nie s± p³atne bezpo¶rednio przez dealera tylko wynikaj± z ogólnej umowy wspó³pracy ... wiêc nie ma te¿ bezpo¶rednich kosztów przypisanych do indywidualnego pracownika. Podobna zasada obowi±zuje w kwestii umowy o zakazie konkurencji gdzie trzeba p³aciæ za to, ¿e nie podejmiesz pracy na podobnym stanowisku jak mia³e¶ ... To s± aspekty prawne o których zmianê na restrykcyjne zabiegaj± pracodawcy od wielu ju¿ lat ... na razie opieraj± siê tylko na strachu pracowników i ich niedoinformowaniu.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-24, 18:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
PROJEKTER napisa³/a:
Nie wiesz co mówisz ... tylko tak s±dzisz.

Nie. Nie s±dzê a wiem co mówiê i zdania nie zmieniê bo tu mieszkam i wiem co i jak siê wyrabia.
PROJEKTER napisa³/a:
Ty piszesz to warsztaty partnerskie dealera posiadaj±ce autoryzacjê otrzyman± za rekomendacj± dealera. Jest ich jeszcze sporo w Polsce bo nie wszyscy maj± w swoich ASO lakiernie ... ale to siê zmienia.

To nie ma ¿adnego znaczenia, bo ka¿dy znany mi tu salon jest salonem PRYWATNYM najzwyklejszego mieszkañca mojego miasta. Wiêc jak wielki by on nie by³ i jak piêknie nie pomalowany, i z jakimikolwiek banerami to nadal jest by³ i bêdzie to zwyk³y warsztat zwyk³ego Pana Kazia tyle, ¿e z kas±, gdzie technologia i jako¶æ nie zawsze idzie w parze z rzeczywisto¶ci±. A bardzo czêsto jest wrêcz odwrotnie, choæ czasami nie widaæ tego na pierwszy rzut oka, tylko trzeba znaæ t± firmê od kuchni. Czyli albo tam pracowaæ, albo bywaæ, albo mieæ tam znajomych pracowników, którzy przy ró¿nych spotkaniach "wymieniaj± siê opiniami o stosowanej technologii i u¿ywanych tam materia³ach"...
Projekter wiem, ¿e sercem jeste¶ zawsze za ASO i Sat±, ale w tym temacie, a u¶ci¶laj±c dotycz±cym konkretnie mojego miasta, to siê nie k³óæmy, bo wiem lepiej co i jak siê tu robi.... Nawet je¶li znasz tu kogokolwiek, to raz jeszcze Ci powtórzê: inne materia³y bywaj± na pokaz, a innymi siê najczê¶ciej robi. I wiem co mówiê. Np:
- pewne ASO dawno dawno temu gdy j au nich kupowa³em podk³ady i natryski Spies-Heckera, to samo mimo, ¿e mia³o je w ofercie i og³asza³o siê ¿e na tej technologii pracuje, to po cichu u¿ywa³o materia³ów Crokodylka {by³o takie gówno 1K} :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Z którego to wszem i wobec w ¶ród "paproków i gara¿owców" wiadomo by³o, ¿e pow³oki z³a¿± jak z wê¿a wiêc nikt tego gówna nie u¿ywa³ :cool: :cool:
- pewne ASO maj±c te¿ technologiê Spies-Heckera, któr± te¿ i sprzedawa³o samo LATAMI po cichaczu wali³o klary Novol-a MS 2+1
- inne twardo latami zaopatrywa³o siê w tanie materia³y mogê ci podaæ nawet w jakij firmie, bo "wszyscy j± tu wszem i wobec ju¿ chwalili", czyli w CSV :rotfl: :rotfl: :rotfl:
- inne ASO twardo i bez ¿adnych kamuflarzy zaopatruje siê w "markowe Taiwañskie" :rotfl: :rotfl: :rotfl: czê¶ci najczê¶ciej w sklepie BHMD, gdzie towar wo¿± ca³ymi busami, nawet po kilka razy dziennie. Tak a firma BHMD s³ynie z ca³ej palety czê¶ci zamiennych zalecanych przez dealerów :rotfl: :rotfl: :rotfl: Chyba marki TATA :rotfl: :rotfl: I ci nawet siê z tym nie kryj±, bo ¶migaj± busami w reklamach i s± znani z twarzy {Jako¶ci te¿. Oj jako¶ci te¿. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: } Inne nie które ASO-a s± chocia¿ bardziej delikatne i zamawiaj± towar telefonicznie i mailowo i firmy specjalizuj±ce siê w markowych Taiwañskich czê¶ciach dowo¿± im je pod zak³ady.
-
PROJEKTER napisa³/a:
Takie marki jak TOYOTA, RENAULT i ... mo¿na tu wymieniæ jeszcze kilka

- Renault w B-stoku... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Oj poproszê o chwilê na z³apanie oddechu....
Tu jest jedno Renault, choæ kilka razy zmienia³o nazwy i spó³kowców, bo g³ówny to ma ju¿ chyba nawet s±dowy zakaz prowadzenia dzia³alno¶ci {choæ tego do koñca nie jestem pewien} Otó¿ na pewno nie masz na my¶li tego Renault. Tego które od lat wali³o ludzi w rogi. Tego które ¶ci±ga³o m.inn. bite auta i po klepaniu i malunku sprzedawa³o jako nowe nie bite. A jak ju¿ za du¿o ludzi to widzia³o, to przerobi³o kilka km za miastem "szopê do tego celu". To ASO gdzie pó¼niej ró¿ne elementy ró¿nych modeli gni³o nawet po roku, bo by³y nieudacznie naprawiane.

Projekter jak widzisz dobrze wiem co mówiê. I móg³bym tu podawaæ wiele przyk³adów jak np.: branie od klient auta do naprawy i po fajrancie odwo¿enie je do innego zak³adu gdzie potrafi± je naprawiæ w nocy, po czym z samego rana odebranie je i wydanie klientowi w ASO jako ju¿ naprawione. Osobi¶cie takie robi³em dla Mitsubishi :rotfl: :rotfl: I nie tylko, bo je¼dzi³em z Bosem-wspólnikiem i do VW i do Merca i do Daewoo i do Chundaya... :spoko:
Naprawione, ale gdzie i przez kogo... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
No klient my¶li, ¿e przez ASO bo tam postawi³, tam odebra³ i tam zap³aci³. I tam mu powiedzieli, ¿eby w razie czego zawsze wali³ do nich jak w dym i nie je¼dzi³ po innych warsztacikach bo mu spitol± je ca³kiem :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Na prawdê móg³bym tu dniami i nocami serwowaæ takie opowie¶ci z REALNEGO ¿ycia wziête.....Jak te¿ i m.inn. brak oprogramowania do diagnozy aut, i to nie tylko tych ¶ci±ganych z USA, ale i z Europy:
Np. to miasto i województwo by³ i jest potentatem w sprowadzaniu aut z USA i Canady, a:
- Mitsubishi nie ma w ogóle KOMPLETNIE nic z oprogramowania do Mitsu z USA i Canady
- w Hondzie nie wiem jak teraz ale jaki¶ czas temu by³o jeszcze lepiej: Zajecha³em z kupcami do ASO i dealera sprawdziæ VIN i przy okazji zamówiæ jedn± ma³± linkê i powiedziano tam nam, ¿e taki VIN z ca³± pewno¶ci± w Hondzie nie istnieje :rotfl: :rotfl: [...]³em ich jak bure suki, bo mi kupców wystraszyli, to boss podzwoni³ do centrali i dowiedzia³ siê ¿e to wersja Canada i ¿e nie maj± tej czê¶ci programu :rotfl:
- w ASO Mercedesa {chyba najwiêkszym i naj³adniejszym} np. nie ma programu do Smarta, bo im siê nie chce i nie op³aci go zakupywaæ. I np. Smart to jedyne auto w jakim Nasi miastowi ³ebsterzy od elektroniki i ró¿nych immobilizerów nie mog± zakodowaæ kluczy, wiêc wozi siê je do Warszawy. Koszt kodowanie klucza wynosi oko³o 680z³: ok. 600z³ kurs lawet±, a dok³adnie 80z³ kodowanie klucza w ASO Merca w Wa-wie.
Ale nie ma to ¿adnego sensu.
Oczywi¶cie s± i uczciwe serwisy ASO. To Fakt. Bo póki co o wymienionej przez Ciebie Toyocie, to oprócz bomby, która [...]³a æwieræ salonu ^^ ^^ ^^ ^^ nic z³ego nie s³ysza³em. No poza kilkoma lexami z którymi ze skasowaniem poduch nie dawali sobie rady. Ale na szczê¶cie jest u Nas kilku zajebistych uniwersalnych elektroników, u których nie ma z tym ¿adnego problemu i od rêki dali sobie radê.

Naprawdê móg³bym tak opisywaæ bez koñca. I nie s± to ¿adne jednostkowe przypadki.
Miasto mo¿e nie du¿e, ale jak w ka¿dym fachu drogi ró¿nych majstrów w ró¿nych miejscach siê krzy¿uj± i mo¿na wiele zobaczyæ i wiele us³yszeæ.
Co do tych partolin w ASO to trzeba powiedzieæ, ¿e najczê¶ciej s± nie z winy tego co robi, a tego co mu ka¿e tak zrobiæ...
Co do kondycji pracowników.... To có¿ najcz±¶ciej w pracy musz± odpocz±æ po nocnych fuchach i przed kolejnymi nocnymi fuchami... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Bo oko³o 40 na 50 osób co¶ tam po robocie sobie poklepuje ;) {Pozdro brachy}

Co do szanta¿y ze szkoleniami jest {bywa} tak jak JA MÓWI£EM.
I z tymi umowami chodzili ch³opaki po radcach i gówno zwojowali. Niektórzy po ponad rok musieli jeszcze za damski ....uj robiæ aby odej¶æ z pracy u gnoja.
Nie wymieniê Ci w otwartym po¶ci tych dealerów i serwisów, bo inni bêd± mieli przerypane, ¿e o tym komu¶ wspomnieli, a mi te¿ nie chce siê lataæ po s±dach, bo mam inne zajêcie.

Tak¿e wiem co mówiê, i nic mi siê nie wydaje.

W ASO nie s± bogowie wziêci z innej planety, tylko taki sami ludzie jak ka¿dy inny.
Czyli raz tacy, raz siacy.

Oj wyszed³ esej.
{R... tak jak mówi³em: je¶li jako¶ siê gdzie¶ kiedy¶ spikniem i bêdziesz chcia³ poznaæ wiêcej szczegó³ów, to oko w oko bez problemu Ci powiem}

Pozdro wszystkim.

Tym spoza ASO szczególnie
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-24, 19:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
@³ysy73 ... naprawdê nie wiem sk±d Ty wytrzepujesz czasami takie g³upie teorie ...
Powiedz tylko czy Ty sam wierzysz w to co piszesz ? ^^ ^^

Zobacz jeszcze o czym Ty kolego piszesz ? ... o partnerach dealera ... czyli o niczym innym jak o warsztacie Pana Kazia z którym na chwile dogada³ siê dealer.

TY kolego bazujesz na jaki¶ durnych plotkach ... a Ja pracujê o 1998 roku dla dziewiêciu sieci dealerskich .... wiêc akurat mnie to raczej nie t³umacz jak to dzia³a bo Ja znam te sprawy od wewn±trz. Gadasz tak jaby to by³ jeden wielki spisek ... a po temacie z pistoletami SATA i publikacjami ( atorami tekstów ) w "lakierniku" to my¶lê co raz czê¶ciej, ¿e w ka¿dej sprawie w jakiej siê wypowiadasz to szukasz spiskowej teorii dziejowej. ^^ Proporcje faktów i plotek w twoich wypowiedziach to 20 do 80 % z przewag± plotek teorii i za³o¿eñ. :tak:

Aktualnie robiê cztery stacje dealerskie ... np. w SUZUKI ( to mój pierwszy serwis tej marki ) dealer od lat ma mini blacharniê i nie mia³ lakierni ... teraz dosta³ w³asnie autoryzacjê tej marki i my¶la³, ¿e dalej mo¿e mieæ mini warsztacik ( zgodnie z twoj± teori± ) ... ale nic z tego ... ma byæ najnowocze¶niejszy sprzêt na rynku NOWY CAROLINER z elektronik± w pomiarze i kabina Blowtherm i lakiery PPG lub DUPONT ... nie ma mowy o jakiej¶ tam ramie czy kabinie. My¶lisz ¿e w³a¶ciciel ma co¶ do powiedzenia choæ to jego obiekt i pieni±dze ??? .... NIC . Albo sprzêt z listy, albo nie ma autoryzacji. Albo spe³nione zostan± standardy co do wielko¶ci stanowisk ( a s± naprawdê wielkie 5 x 8 ka¿de ) albo nie ma autoryzacji. W TOYOTA jest jeszcze ostrzej ... tam to ju¿ prawie szczyt .... bo szczyt wymagañ standardu serwisu to VW, AUDI i jak teraz widzê w praktyce tak¿e SKODA. Chcesz zobaczyæ obiekt dealerski Mitsubishi i SEATa ... w Toruniu ... zajrzyj na stronê firmy ARPOL ... moje dzie³o :spoko: ... kwota inwestycji Ciê zabije bo kosztowa³o to tyle co cztery wielkie stacje serwisowe .... ale zobacz ogrom tego trzypoziomowego budynku o ³±cznej powierzchni 22 000 m/kw ( 22 tysi±ce metrów ) !!! zobacz sobie : http://www.arpol.seat.pl/ i zastanów siê chwilê czy cz³owiek który wk³ada tak niewyobra¿alne pieni±dze w inwestycjê zacznie robiæ przewa³y w naprawach bo ... bo co ? My¶lisz ¿e jest nienormalny ? Proszê Ciê nie pisz cenzuraó³ ... jak klasa robotnicza i taki tokarz za komuny który siê ¶mia³ z in¿yniera, ¿e nie umie obs³ugiwaæ tokarki ... bo to g³upie jest i ograniczone ¶wiatopogl±dow. Powtarzasz obiegowe durne plotki ... i s±dzê ¿e w wiêkszo¶ci wyssa³e¶ je z palucha ... bo niewiele z tego brzmi choæby prawdopodobnie

Zrozum lepiej mechanizm dzia³ania koncesji dealerskiej i przyjmij do wiadomo¶ci, ¿e kolejny krok rozwojowy ka¿dego du¿ego profesjonalnie wyposa¿onego warsztatu to starania o autoryzacjê .... lub choæby ... partnerstwo dealera ... bo ¿aden samodzielny warsztat nawet najlepszy nie ma szans w konkurencji z potêg± i zapleczem koncernu samochodowego. A TY piszesz wy³±cznie o patologi w wiêkszo¶ci zakorzenionej w warsztatach, a nie w ASO. .... a DAEWOO to ju¿ nie istniej ... w³asnie dlatego, ¿e tak to wygl±da³o jak piszesz.

Natomiast Pan Kazio pieprzy³ naprawy 20 lat temu, 10 lat temu ... spieprzy³ ostatni± w pi±tek i nikt go nie zlikwiduje ... bo to prywatny warsztat i nie ma umowy koncesyjnej która go zmusza do czego¶.
Ja uczestniczy³em w organizacji ok 60 ASO w Polsce ... i wieli wielu warsztatów rodzinnych ... by³em kierownikiem trzech takich obiektów .... a TY @³ysy73 sk±d czerpiesz swoj± wiedz± w tym temacie ... z plotek ? ... z nerwowych opowie¶ci skrzywdzonych klientów ? ... z wypaczonych informacji podawanych z ust do ust zapocz±tkowanych przez wysadzon± z siode³ka konkurencjê ?

... we¼ @³ysy73 spowa¿niej i zacznij pisaæ tylko to co mo¿na sprawdziæ, potwierdziæ, lub choæby, uprawdopodobniæ ... i w takim duchu kolego @³ysy73 ... Swoim koleg± którzy siê w³ócz± po prawnikach i nic nie wskórali z umow± cywiln± zawart± pomiêdzy pracodawc±, a pracownikiem powiedz ¿eby do mnie zadzwonili ( nr masz :cool: ) ... dostan± ode mnie wyk³adniê prawn± i dwa wyroki S±du Pracy w takich sprawach ... Jeden dotyczy mechanika samochodowego, drugi magazyniera.

Umowy cywilne o odpowiedzialno¶ci materialnej zakazie konkurencji i zwrocie kosztów szkoleñ zawodowych s± bezprawne je¿eli s± zawierane pomiêdzy pracodawc± i pracownikiem bo tu nadrzêdno¶æ ma Ustawa Kodeks Pracy ... co ci powie ka¿dy Prawnik. Jak to umowy pomiêdzy podmiotami prowadz±cymi dzia³alno¶æ gospodarcz±, albo pomiêdzy osob± fizyczn± i zleceniodawc± to sorry ... masz racjê ¿e maj± k³opoty ... ale nie pisz ³askawie o pu³apce, przy ZATRUDNIENIU w ASO.

Jedyny zwrot kosztów ( przy umowie o pracê ) mo¿e dotyczyæ nauki na uczelni wy¿szej gdy po jej ukoñczeniu pracownik siê zwolni³, a korzysta³ z wolnych dni urlopów i pracodawca pokry³ koszty tej nauki lub jej cze¶æ.

@³ysy73 pogrzeb najpierw w necie zanim zaczniesz znów siaæ dezinformacjê na forum. :spoko: ... i pisaæ niezbyt m±dre i niewiarygodne rzeczy ... podaj±æ je jako rzetelne informacje. Wiesz jak Ja reagujê na takie bzdury !!!!!!!!! :tak:

Masz tu ... pierwsz± z pobranych opinii prawnych :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-24, 20:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
PROJEKTER napisa³/a:
@³ysy73 ... naprawdê nie wiem sk±d Ty wytrzepujesz czasami takie g³upie teorie ...
Powiedz tylko czy Ty sam wierzysz w to co piszesz ? ^^ ^^

Z ¿ycia.
Tak wierzê, bo widywa³em i widzê na w³asne oczy.
PROJEKTER napisa³/a:
TY kolego bazujesz na jaki¶ durnych plotkach ... a Ja pracujê o 1998 roku dla dziewiêciu sieci dealerskich .... wiêc akurat mnie to raczej nie t³umacz jak to dzia³a bo Ja znam te sprawy od wewn±trz.

Nie plotkach, tylko autentycznych faktach wziêtych nie z komiksu, a z ¿ycia.
I raz jeszcze powiem: teoria to jedno, a praktyka to ju¿ bywa co innego.
I pomimo, ¿e wiesz, ¿e uwa¿am Ciê za bardzo obytego w dziedzinie motoryzacji, to nie powiesz mi ¿e to co widzê na w³asne oczy i to co mówi± mi moi kumple to bzdet. Ja i oni lepiej wiedz± jak byli¶my i jeste¶my traktowani, oraz gdzie, jak i czym siê robi.
I ¿adna broszurka KONKRETNYCH FAKTÓW nie zmieni.
PROJEKTER napisa³/a:
publikacjami ( atorami tekstów ) w "lakierniku"

Tu uwa¿am ¿e mam racjê, ale po tym jak to mi to wtedy opisa³e¶ to ola³em ten temat.
PROJEKTER napisa³/a:
po temacie z pistoletami SATA

Tu tez nie czujê siê jako¶ zbytnio tragicznie, bo nie ja jeden siê myli³em. Co wiêcej w moim b³êdzie by³o 99,9% ludzi, którzy odezwali siê w tym temacie.

Co do szkoleñ to co poniektórzy kierownicy ASO {te¿ moi bliscy koledzy} mówi± w prost, ¿e wysy³aj± ludzi w wiêkszo¶ci po to, aby nie straciæ w³a¶nie autoryzacji.
Wiem, ¿e znów opiszesz o moich bzdetach ale taki jest fakt. Troszkê siê tu znamy i miewamy "spotkanka" przy "ognisku" gdzie sobie szczerze rozmawiamy.
PROJEKTER napisa³/a:
TY @³ysy73 sk±d czerpiesz swoj± wiedz± w tym temacie ... z plotek ? ... z nerwowych opowie¶ci skrzywdzonych klientów ? ... z wypaczonych informacji podawanych z ust do ust zapocz±tkowanych przez wysadzon± z siode³ka konkurencjê ?

Co do opinii klientów, to rzadko biorê je pod uwagê je¶li naocznie widzê co innego ni¿ mi mówi±. Wszystko wiem z pierwszej rêki i z tego co widzia³em i widzê.
PROJEKTER napisa³/a:
.. we¼ @³ysy73 spowa¿niej i zacznij pisaæ tylko to co mo¿na sprawdziæ, potwierdziæ, lub choæby, uprawdopodobniæ ...

Napisa³em tu to, co jest realne. A sprawdziæ? To musia³by¶ jak nie wierzysz stan±æ tylko pod sklepami i zobaczyæ co kupuj± i czym robi±, Bo chyba nie my¶lisz, ¿e powiedz± to sami oficjalnie. I nie mów mi wiêcej ¿e jestem ¶lepy i ludzie którzy to sami robi± te¿, bo za³o¿enia technologiczne mówi± co innego. Raz jeszcze powiem teoria to jedno a real BYWA inny.
PROJEKTER napisa³/a:
Swoim koleg± którzy siê w³ócz± po prawnikach i nic nie wskórali z umow± cywiln± zawart± pomiêdzy pracodawc±, a pracownikiem powiedz ¿eby do mnie zadzwonili ( nr masz :cool: ) ... dostan± ode mnie wyk³adniê prawn± i dwa wyroki S±du Pracy w takich sprawach ... Jeden dotyczy mechanika samochodowego, drugi magazyniera.

To by³o w przypadkach zarówno blacharzy-lakierników, jak te¿ i mechaników, i to by³y niezaprzeczalne konkretne fakty. puszczê w obieg Twoj± opiniê i je¶li kto¶ siê z tym zg³osi, to mu jako¶ przez Ciebie pomogê, bo tu papugi analizowa³y umowy i nic nie wskórali. A chodzi³o o zwyk³e szkolenia w trakcie pracy.

Dala tego te¿ piszê tylko to co widzê na w³asne oczy i s³yszê od przyjació³ którzy przekonuj± siê o tym na w³asnych d...pach.

I nic na to nie poradzê, ¿e w to nie wierzysz. A taki etu bywaj± fakty.
Pzdr.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-24, 20:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
@³ysy73 ... mo¿e ustalmy po co s± posty w zak³adanych tematach na forum. Widzisz sk³adaj± siê one z dwóch czê¶ci. Kto¶ pyta i .... w domy¶le prosi o bezp³atn±, rzeteln± i jak siê da to fachow± pomoc.
Potem kto¶ odpowiada ... tu jest ¶rednio jeden dureñ, kilka nic nie wnosz±cych informacji kr±¿±cych w ko³o faktów ... i wreszcie fachowe i rzetelne zajêcie stanowiska w tej sprawie. przez kogo¶ kto siê na tym zna. Ró¿ni ludzie s± tu specjalistami w ro¿nych tematach. Jednak dureñ nakrêca temat domagaj±c siê dowodów i neguj±c wszystko co popadnie tylko dla zasady pisz±c ... NIE i ch...j ... fachowcy odpowiadaj± ... ci co wnosili nieznacz±ce informacje milkn±. Potem dureñ dalej ci±gnie swoje, a fachowcy swoje ... poniewa¿ siê tak¿e w koñcu irytuj± to siêgaj± do dowodów podkre¶lam dowodów ... z w³asnych do¶wiadczeñ, zawsze sprawdzalnych i potwierdzalnych ... bo to fachowcy. Nie plot± co im siê wydaje tylko to co wiedz± i mog± udowodniæ.

Pod pora¿aj±c± ilo¶ci± dowodów ... forumowy dureñ odpuszcza i milknie ... a autor pytania dostaje wreszcie fachow± rzetelna i bezp³atna pomoc. :spoko:

Teraz @³ysy73 zastanów siê co konkretnego wniós³ tu twój post 1 i 2 i 3 ? Ile z tego co napisa³e¶ jeste¶ w stanie udowodniæ tu na forum ... korzystaj±c jedynie z googole, foto, filmów, czy rysunków ? Jakie argumenty i do¶wiadczenia zawodowe z w³asnego ¿ycia przytoczysz w jednym dwóch zdaniach ¿eby¶ dla czytelnika na drugim koñcu ¶wiata, sta³ siê ten post czy twoje stanowisko - wiarygodne ? Co odpowiesz jak kto¶ poprosi o dowody na twoje twierdzenie ? daty, zdjêcia, inne opinie, publikacje z prasy, wyrok S±du, przepis prawa, czy cokolwiek co potwierdzi ..... ¿e nie k³amiesz ? :fiu:

No w³a¶nie .... ^^ ^^ ^^

Szkoda tu czasu i miejsca ( które jest nie tylko do twojej czy mojej dyspozycji ) na tego typu posty o wizji ¶wiata.

Jeszcze uprzedzê ciê o tym co wie wiêkszo¶æ u¿ytkowników forum w tej bran¿y, ¿e Ja @PROJEKTER nie tolerujê durnoty w tej bran¿y. Nie tolerujê teorii bez dowodów, nie tolerujê k³amstw na publicznym bran¿owym forum i nie tolerujê tak¿e ... olewania przytoczonych faktów jak s± z pewnego ¼ród³a i bezdyskusyjne. Nikomu nigdy nie zarzucê, ¿e siê myli jak post±pi logicznie przedstawiaj±c te¿ jakie¶ dowody na to co twierdzi gdy Ja mówiê ze siê myli .... lub choæby niech tylko pisz±c s³owa uwiarygodni logik± to co przedstawia. Wybacz ale ploty z Bia³egostoku od twoich kumpli to sam rozumiesz nie jest dowód na to ¿e ASO to generalnie zawsze i wszêdzie gówno nie stacje naprawcze bo to z³odziej, paproki i cwaniaki ... we¿ sam przeczytaj swoje posty ^^ ^^ ^^

Bardzo Ciê proszê @³ysy73 pamiêtaj zawsze o tym .... bo nikogo tu raczej nie interesuje czyja¶ wizja ¶wiata w technicznych tematach na bran¿owym forum. Od tego s± te wolne tematy gdzie mo¿na sobie gadu gadowaæ. No i je¿eli mogê to tak¿e poproszê Ciebie o to ¿eby twoje posty by³y trochê krótsze ... bo te d³ugie wymagaj± d³ugich odpowiedzi i robi siê .... ba³agan .... a nikt tego nie czyta !!! Wiec szkoda te¿ twojej klawiatury. ^^ mi³ej niedzieli ¿yczê .... Andrzeju ! :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-07-24, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Ok. Rzeczywi¶cie moje wypowiedzi nie do koñca s± na za³o¿ony tu temat, ale odpowiedzia³em na pewn± poruszon± tu kwestiê.
I raz jeszcze na koniec podkre¶lê, ¯E WSZYSTKO CO TU NAPISA£EM JEST 10000000% RZETELN¡ PRAWD¡ I TYLKO PRAWD¡ !!!
Co do udowodnienia tego to ju¿ niech ka¿dy z osobna odpowie sobie na pytanie czy to mo¿liwe, bo ja wiêcej szczegó³owych danych nie podam,gdy¿ nie chce mi siê pó¼niej wys³uchiwaæ lamentów typu :"dlaczego to powiedzia³em." Bo tak jak wspomnia³em wsze¶niej nikt chyba nie s±dzi, ¿e dostanie tak± konkretn± i prawdziw± odpowied¼ je¶li zapyta siê o to ASO, czy te¿ warsztat z autoryzacj± dealera. Choæ jedno i drugie to i tak dalej mniejszy czy wiêkszy, ³adniejszy czy brzydszy prywatny warsztat {albo warsztat z salonem}, w którym pracowali i pracuj± tacy sami zwykli ludzie.
Ok na tym koñczê swoje FAKTY w tym temacie.

{Ps. Roberto jak bêdziesz kiedy¶ w okolicy mojej wsi to jak bêdziesz chcia³, to siê do mnie odezwij to troszkê poopowiadam Ci o faktach i prywatnie wymieniê nazwy i warsztatów z autoryzacj± i ASO Oraz poka¿ê Ci mo¿e je¶li bêd± jeszcze roboty niektórych ASO ^^ ^^ Tak, nie warsztatów z autoryzacj±, a ASO. Zreszt± po niedzieli spróbujê cykn±æ foty z ostatniej roboty pewnego ASO i Ci wy¶lê :rotfl: :rotfl: :rotfl: Powiem tak: s³ynny Pan Kazio jest przy nich mistrzem.
Co do tego artyku³u to jutro napiszê Ci moje zastrze¿enia na priwa, to sam ocenisz czy siê mylê i ewentualnie je¶li uznasz, ¿e mam racjê to zadecydujesz czy prosiæ o rozwiniêcie tematu u ¿ród³a}

Pzdr
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-25, 08:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
OK. Zaproszenie przyjête ( mo¿e nawet szybciej ni¿ siê spodziewasz :tak: ) W sprawie publikacji napisz do czego s± zastrze¿enia kto jest jej autorem i gdzie siê ukaza³a. Mo¿e za³o¿ysz tu nowy fajny temat i wyka¿esz b³êdy ale najpierw na PW ¿eby nie by³o blama¿u.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

lakar
Wys³any: 2010-07-31, 14:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
pracowalem w serwisach fiata i alfaromeo w lodzi forda,renault i wiem ze robi sie tam chlam i to taki ze sie w glowie nie misci.i to nie tylko w tych serwisach. pamietam pierwszy dzien we fiacie ztrudniono mnie jako lakiernika zaczynam prace a tu drugi lakiernik leci do kabiny z czarna belka wzmocnienia czolowego od punto i mowi ze bedzie lakierowal.ok mysle sobie.mokry na mokre mozna wkoncu to belka.ale ten wali lakier prosto na ten czarny podklad sklepowy nawet tego nie przematowal dobrze ze naklejki poodklejal.pytam dlaczego tak przeciesz to szlag trafi po paru tydodniach a ten mi mowi ze trzeba tak robic zeby zarobic poniewaz mamy polacone procent od przerobu.wiec nawet sie nie wysilalem w matopwania obrobki czy zabezpieczenia antykorozyjne mialo byc ladni i tyle.wiec polecam serwisy autoryzowane lakiernie aso itd.powodzenia.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2010-07-31, 22:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Ale ¿ebym Ciê dobrze zrozumia³ @lakar ... sugerujesz ¿e w warsztatach w £odzi wszyscy lakiernicy padaj± na kolana i jad± t± belkê papierem ¶ciernym, oklejaj±, matuj± ten podk³ad, potem znów oklejaj± i lakieruj± na gotowo ( pewnie jeszcze od spodu choæ ma³o komu siê udaje tam dostaæ ) ... bo im p³ac± sta³± ogromn± pensjê, a w ASO procent ? :shock:

Podaj mi nazwê, albo adres warsztatu w £odzi wyposa¿onego tak ja nowy serwis FORD £ÓD¬, przez chwilê AUTO BRZEZIÑSKA dawniej Goner@CO ? ... Wiesz ¿e w twoim mie¶cie ( przez kilka kolejnych lat ) SERWIS AMX TOYOTA to by³ najlepszy serwis blacharsko lakierniczy w sieci dealerskiej Toyota ? W £odzi jest pewnie z 200 warsztatów blacharsko lakierniczych ... podaj choæ jeden do którego nikt nie ma pretensji o jako¶æ napraw, a wyposa¿enie i standard us³ug jest na poziomie ASO ?

Podaj choæ jeden adres nie autoryzowanej stacji dealerskiej w £odzi której mo¿na bezgranicznie zaufaæ w kwestii jako¶ci naprawy lakierniczej ? .... i to uzasadnij !

Ka¿dy tak gada jak TY - w ca³ej Polsce !!! ... ale jak ju¿ zainwestuje kasê z kredytu w porz±dny warsztat i wyposa¿enie to wymarzony cel - autoryzacja, a to kolego nie jest wcale takie proste. Twierdze nawet, ¿e prawie nie mo¿liwe do osi±gniêcia bo wymogi wzglêdem sprzêtu jako¶ci i poziomu fachowego za³ogi stawiane przez koncern samochodowy s± gigantyczne ... Ci co od lat s± w sieci jakie¶ marki uwa¿aj± siê za takich nie do ruszenia i czasami cenzura± robotê ... ale niektórzy z nich za to zostali przejêci przez centrale, lub innego lokalnego dealera. W³a¶nie za cenzura jako¶ci i poziomu napraw, trac±c autoryzacje i firmê ( bo z czego sp³aciæ kredyty jak nie ma ju¿ autoryzacji ) ... o czym TY nawet nie wiesz bo obiekt sta³ jak stoi i ma tak± sam± nazwê. :tak:

Piszesz o swoim mie¶cie £odzi ? ... to przyjrzyj siê tam takim mark± jak VW, FIAT, PEUGEOT, BMW, MERCEDES i FORD ... te obiekty nale¿± ju¿ do centrali koncernu, lub mega dealera z siedzib± daleko daleko poza £odzi± ;) ... wiedzia³e¶ o tym ?

W wiêkszo¶ci przypadków autoryzacje wypowiedziane za nieprawid³owy poziom i niski standard wykonywanych napraw ... które i tak by³y wy¿sze ni¿ w kilkuset warsztatach w £odzi. Fiat / Peugeot ul. Strykowska to mega dealer z Torunia, VW / AUDI Przybyszewskiego - teraz nale¿y do Poznania, Peugeot ul. 3-go Maja - dealer z Torunia, Mercedes ul. Rokiciñska - Poznañ, BMW na Legionów teraz to P. Zimny dealer SKODA ... a FORD na Brzeziñskiej nale¿y do dealera TOYOTA.

Tak siê koñczy np. notoryczne malowanie dolnej belki bez podk³adu i uchybienia w naprawach mechanicznych ... a czym siê to koñczy w warsztacie ? ... k³ótni± z klientem ^^ ... i co dalej ? .... kolejna k³ótnia ? :sciana:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Tommy28
Wys³any: 2012-03-16, 20:42   
0
UP DOWN

Posty: 1
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawê, ¿e ka¿dy produkt u¿yty w naprawie karoserii zostawia "¶led kreskowy produktu" (piszê z pamiêci- fachowa nazwa mo¿e siê nieco ró¿niæ). Oznacza to mniej wiêcej tyle, ¿e mo¿na w warunkach laboratoryjnych udowodniæ czym auto zasta³o pomalowane (jakim produktem). A wówczas mo¿na siê po¿egnaæ z autoruzacj±. Tak¿e nie piszcie bzdur "paproki". Nawiasem mówi±c kilka takich spraw ju¿ by³o. To wam amatorzy wydaje siê, ¿e jak cos jest pomalowane- to nie mo¿na udowodniæ czym siê malowa³o. Niestety z³a nowina - mo¿na, jest to jak najbardziej wykonalne. Np. akzo nobel wykonuje takie ekspertyzy (koszt to oko³o 3 tys euro, ale by³o ju¿ trochê spraw). Ale jak siê jest nieukiem to siê nawet o istnieniu czego¶ takiego nie wie.... bez komentarza......
 

gugun 
Wys³any: 2012-03-16, 21:38   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Tommy28, a tobie kuurwwa teraz o co??masz wek czy end?? jak to taki jeden pisze...???
 
 

Nokia 
Wys³any: 2012-03-16, 23:55   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
Tommy28 napisa³/a:
Nie wiem czy zdajecie sobie sprawê, ¿e ka¿dy produkt u¿yty w naprawie karoserii zostawia "¶led kreskowy produktu" (piszê z pamiêci- fachowa nazwa mo¿e siê nieco ró¿niæ). Oznacza to mniej wiêcej tyle, ¿e mo¿na w warunkach laboratoryjnych udowodniæ czym auto zasta³o pomalowane (jakim produktem). A wówczas mo¿na siê po¿egnaæ z autoruzacj±. Tak¿e nie piszcie bzdur "paproki". Nawiasem mówi±c kilka takich spraw ju¿ by³o. To wam amatorzy wydaje siê, ¿e jak cos jest pomalowane- to nie mo¿na udowodniæ czym siê malowa³o. Niestety z³a nowina - mo¿na, jest to jak najbardziej wykonalne. Np. akzo nobel wykonuje takie ekspertyzy (koszt to oko³o 3 tys euro, ale by³o ju¿ trochê spraw). Ale jak siê jest nieukiem to siê nawet o istnieniu czego¶ takiego nie wie.... bez komentarza......


Chlopie zrobiles wiekszy odkop niz górnicy na Ziemowicie... :blee:
Zab³ys³es nie ma co...
 

PROJEKTER
Wys³any: 2012-03-17, 08:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Dajcie ch³opakowi spokój. ;) Temat go zainteresowa³ to go skomentowa³. Pierwszy post to napisa³ co my¶li. Mnie tam interesuje jak siê prowadzi badania produktów które ju¿ uformowa³y pow³okê lakiernicz± w celu stwierdzenia kto jest producentem danego lakieru ?

Nie ukrywam ¿e nie wiele znam konkretów na ten temat. Chêtnie co¶ m±drego przeczytam :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime