Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lolek110485
|
Wys³any: 2010-09-10, 11:12 malowanie baza
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
mam problem po pomalowaniu baza w niektórych ,iejscach zrobi³y sie plamy wielkosci mnej wiecej dloni w ktorych baza zacze³a sie luszczyc, wyglada jak spekana, co z tym robic i od czego to moze byc |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-09-10, 11:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Prawdopodobnie siê warzy,czyli gryzie z poprzedni± warstw±.Pewnie przytar³e¶ siê podczas szlifowania przez lakier bezbarwny,albo jeden z podk³adów reaguje z rozcieñczalnikiem zawartym w bazie,tak bywa z ods³oniêtym reaktywnym.
Ale najpierw kilka wa¿nych szczegó³ów:co to za lakier,jaki podk³ad by³ dany wcze¶niej...Przy ma³ych punktach ja stosujê szlifowanie papierkiem 1500 (bardzo delikatnie)bazy po jej ca³kowitym wyschniêciu,suchy natrysk,szlifowanie,natrysk...Ale przy du¿ych placach proponujê zrobiæ wszystko od nowa,niech baza wyschnie,podk³ad,szlif i na nowo baza.Tylko bez przetaræ |
|
|
|
|
vicious
|
Wys³any: 2010-09-30, 21:16
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Chc±c unikn±æ podobnego problemu jaki mia³ autor tematu, czy matuj±c star± pow³okê w miejscach przetarcia siê do bazy punktowo zalaæ owe przetarcia podk³adem wype³ni±j±cym, ów zmatowiæ i dopiero laæ podk³ad na ca³y element? Jadê 280 wodnym, to prawid³owa gradacja pod podk³ad?
Inna, aczkoliwiek podobna sprawa przy okazji: na zderzaku fabrycznie lakierowanym podczas matowania przetar³em siê do tworzywa g³ównie na rantach. Podobnie jak wy¿ej w miejscach przetarcia daæ podk³ad na tworzywa ? |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-09-30, 21:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
vicious napisa³/a: | Chc±c unikn±æ podobnego problemu jaki mia³ autor tematu, czy matuj±c star± pow³okê w miejscach przetarcia siê do bazy punktowo zalaæ owe przetarcia podk³adem wype³ni±j±cym, ów zmatowiæ i dopiero laæ podk³ad na ca³y element? |
Na miejca przetarte daj epoksydowy wystarczy jedna pelna warstwa ... i po godzinie m/m akrylowy po calosci..
vicious napisa³/a: | Jadê 280 wodnym, to prawid³owa gradacja pod podk³ad? |
Jak masz mozliwosc ..przerzuc sie na szlif suchy. Pod podklad 240, a w niektorych przypadkach 320 maszynowo.
vicious napisa³/a: | Inna, aczkoliwiek podobna sprawa przy okazji: na zderzaku fabrycznie lakierowanym podczas matowania przetar³em siê do tworzywa g³ównie na rantach. Podobnie jak wy¿ej w miejscach przetarcia daæ podk³ad na tworzywa ? |
W miejscach przetarcia daj PZP, tak jak piszesz..i nie zapomnij o uelastyczniaczu do kolejnych warstw.. |
|
|
|
|
vicious
|
Wys³any: 2010-10-01, 07:39
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Na miejca przetarte daj epoksydowy wystarczy jedna pelna warstwa ... i po godzinie m/m akrylowy po calosci..
Szykie pytanie: czy zamiast epoksydowego mo¿e byæ reaktywny?
Jak masz mozliwosc ..przerzuc sie na szlif suchy. Pod podklad 240, a w niektorych przypadkach 320 maszynowo.
Akurat mia³em dostêp do taniego P280W SIA i przelecia³em ju¿ nim ca³e auto, zosta³ mi jeszcze tylko dach. To bardzo ¼le? Rozumiem na przysz³o¶æ - pod podk³ad star± pow³okê matowiæ na sucho.Dziêki. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-10-01, 19:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
vicious napisa³/a: | Szykie pytanie: czy zamiast epoksydowego mo¿e byæ reaktywny? |
W tym przypadku nie ...poniewaz reaktywny to podklad trawiacy, dlatego tez stosowany wylacznie na gola blache. Epoksydow w sumie to tez podklad antykorozyjny (doskonale usieciowany).. dlatego, rownie dobrze sprawdza sie w izolacji wrazliwych podlozy.
vicious napisa³/a: | Akurat mia³em dostêp do taniego P280W SIA i przelecia³em ju¿ nim ca³e auto, zosta³ mi jeszcze tylko dach. To bardzo ¼le? Rozumiem na przysz³o¶æ - pod podk³ad star± pow³okê matowiæ na sucho.Dziêki. |
Bo widzisz..gdy matujesz stary lakier i sie nie przecierasz ...to spoko, mozesz to robic na mokro. Ale gdy sie przetrzesz i w tym miejscu bedzie szpachlowka pod spodem, bo przypuscmy auto bylo lakierowane..to juz masz klopot.
Szpachlowka naciagnie wody.. |
|
|
|
|
vicious
|
Wys³any: 2010-10-05, 07:35
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Czy je¶li dla bezpieczeñstwa przykryje jeszcze epoksyd cienk± warstw± podk³adu akrylowego- mam na my¶li "³aty" izolacyjne i powiedzmy odczekam 20 min przed podk³adowaniem ca³ego elementu, bêdzie poprawnie?
Podk³adu na³o¿yæ 2 - 3 pe³ne warstwy na ca³y element? Czy pierwsz± warstw± jedynie przypyliæ i nastêpne pokryæ 2 pe³nymi? Podk³ad to Duxone DX1062. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2010-10-05, 17:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Je¶li podk³adujesz ca³y element,to daj jedn± warstwê epoksydu po ca³o¶ci,nie zaszkodzi,a Duxona dajesz pe³nymi warstwami,¿adnych przepy³ek.Miêdzy epoksem a akrylem mo¿esz spokojnie odczekaæ godzinê,zw³aszcza teraz,przy niskich temperaturach. |
|
|
|
|
vicious
|
Wys³any: 2010-10-06, 20:29
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Lakieruje ca³e auto i niestety przecierki mam na wiêkszo¶ci elementów - jestem pocz±tkuj±cym artysta malarzem:) czy wobec tego daæ cienk± warstw± epoksydowego na ca³e auto, poza tworzywami sztucznymi? I nastêpnie m/m podk³ad 2k.
Epoksyd mam trotona, bo duxona akurat nie by³o dostêpnego.
Mam te¿ kawa³ek blachy wspawanej - ³atane dziury przy progu, tam zamierzam daæ reaktywny i rozumiem, ¿e ten fragment powininem wy³±czyæ z podk³adowania epoksydem. |
|
|
|