Autor |
Wiadomość |
 |
lolek110485
|
Wysłany: 2010-09-10, 12:12 malowanie baza
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
mam problem po pomalowaniu baza w niektĂłrych ,iejscach zrobiÂły sie plamy wielkosci mnej wiecej dloni w ktorych baza zaczeÂła sie luszczyc, wyglada jak spekana, co z tym robic i od czego to moze byc |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-09-10, 12:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Prawdopodobnie siĂŞ warzy,czyli gryzie z poprzedniÂą warstwÂą.Pewnie przytarÂłeÂś siĂŞ podczas szlifowania przez lakier bezbarwny,albo jeden z podkÂładĂłw reaguje z rozcieĂączalnikiem zawartym w bazie,tak bywa z odsÂłoniĂŞtym reaktywnym.
Ale najpierw kilka wa¿nych szczegó³ów:co to za lakier,jaki podk³ad by³ dany wczeœniej...Przy ma³ych punktach ja stosujê szlifowanie papierkiem 1500 (bardzo delikatnie)bazy po jej ca³kowitym wyschniêciu,suchy natrysk,szlifowanie,natrysk...Ale przy du¿ych placach proponujê zrobiÌ wszystko od nowa,niech baza wyschnie,podk³ad,szlif i na nowo baza.Tylko bez przetarÌ |
|
|
|
 |
vicious
|
Wysłany: 2010-09-30, 22:16
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Chc¹c unikn¹Ì podobnego problemu jaki mia³ autor tematu, czy matuj¹c star¹ pow³okê w miejscach przetarcia siê do bazy punktowo zalaÌ owe przetarcia podk³adem wype³ni¹j¹cym, ów zmatowiÌ i dopiero laÌ podk³ad na ca³y element? Jadê 280 wodnym, to prawid³owa gradacja pod podk³ad?
Inna, aczkoliwiek podobna sprawa przy okazji: na zderzaku fabrycznie lakierowanym podczas matowania przetar³em siê do tworzywa g³ównie na rantach. Podobnie jak wy¿ej w miejscach przetarcia daÌ podk³ad na tworzywa ? |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-09-30, 22:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
vicious napisał/a: | ChcÂąc unikn¹Ì podobnego problemu jaki miaÂł autor tematu, czy matujÂąc starÂą powÂłokĂŞ w miejscach przetarcia siĂŞ do bazy punktowo zalaĂŚ owe przetarcia podkÂładem wypeÂłniÂąjÂącym, Ăłw zmatowiĂŚ i dopiero laĂŚ podkÂład na caÂły element? |
Na miejca przetarte daj epoksydowy wystarczy jedna pelna warstwa ... i po godzinie m/m akrylowy po calosci..
vicious napisał/a: | JadĂŞ 280 wodnym, to prawidÂłowa gradacja pod podkÂład? |
Jak masz mozliwosc ..przerzuc sie na szlif suchy. Pod podklad 240, a w niektorych przypadkach 320 maszynowo.
vicious napisał/a: | Inna, aczkoliwiek podobna sprawa przy okazji: na zderzaku fabrycznie lakierowanym podczas matowania przetarÂłem siĂŞ do tworzywa g³ównie na rantach. Podobnie jak wyÂżej w miejscach przetarcia daĂŚ podkÂład na tworzywa ? |
W miejscach przetarcia daj PZP, tak jak piszesz..i nie zapomnij o uelastyczniaczu do kolejnych warstw.. |
|
|
|
 |
vicious
|
Wysłany: 2010-10-01, 08:39
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Na miejca przetarte daj epoksydowy wystarczy jedna pelna warstwa ... i po godzinie m/m akrylowy po calosci..
Szykie pytanie: czy zamiast epoksydowego moÂże byĂŚ reaktywny?
Jak masz mozliwosc ..przerzuc sie na szlif suchy. Pod podklad 240, a w niektorych przypadkach 320 maszynowo.
Akurat mia³em dostêp do taniego P280W SIA i przelecia³em ju¿ nim ca³e auto, zosta³ mi jeszcze tylko dach. To bardzo Ÿle? Rozumiem na przysz³oœÌ - pod podk³ad star¹ pow³okê matowiÌ na sucho.Dziêki. |
|
|
|
 |
obcy_69
|
Wysłany: 2010-10-01, 20:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 24 razy Posty: 704
|
vicious napisał/a: | Szykie pytanie: czy zamiast epoksydowego moÂże byĂŚ reaktywny? |
W tym przypadku nie ...poniewaz reaktywny to podklad trawiacy, dlatego tez stosowany wylacznie na gola blache. Epoksydow w sumie to tez podklad antykorozyjny (doskonale usieciowany).. dlatego, rownie dobrze sprawdza sie w izolacji wrazliwych podlozy.
vicious napisał/a: | Akurat miaÂłem dostĂŞp do taniego P280W SIA i przeleciaÂłem juÂż nim caÂłe auto, zostaÂł mi jeszcze tylko dach. To bardzo Âźle? Rozumiem na przyszÂłoœÌ - pod podkÂład starÂą powÂłokĂŞ matowiĂŚ na sucho.DziĂŞki. |
Bo widzisz..gdy matujesz stary lakier i sie nie przecierasz ...to spoko, mozesz to robic na mokro. Ale gdy sie przetrzesz i w tym miejscu bedzie szpachlowka pod spodem, bo przypuscmy auto bylo lakierowane..to juz masz klopot.
Szpachlowka naciagnie wody.. |
|
|
|
 |
vicious
|
Wysłany: 2010-10-05, 08:35
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Czy jeÂśli dla bezpieczeĂąstwa przykryje jeszcze epoksyd cienkÂą warstwÂą podkÂładu akrylowego- mam na myÂśli "Âłaty" izolacyjne i powiedzmy odczekam 20 min przed podkÂładowaniem caÂłego elementu, bĂŞdzie poprawnie?
PodkÂładu naÂłoÂżyĂŚ 2 - 3 peÂłne warstwy na caÂły element? Czy pierwszÂą warstwÂą jedynie przypyliĂŚ i nastĂŞpne pokryĂŚ 2 peÂłnymi? PodkÂład to Duxone DX1062. |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2010-10-05, 18:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
JeÂśli podkÂładujesz caÂły element,to daj jednÂą warstwĂŞ epoksydu po caÂłoÂści,nie zaszkodzi,a Duxona dajesz peÂłnymi warstwami,Âżadnych przepyÂłek.MiĂŞdzy epoksem a akrylem moÂżesz spokojnie odczekaĂŚ godzinĂŞ,zwÂłaszcza teraz,przy niskich temperaturach. |
|
|
|
 |
vicious
|
Wysłany: 2010-10-06, 21:29
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Lakieruje caÂłe auto i niestety przecierki mam na wiĂŞkszoÂści elementĂłw - jestem poczÂątkujÂącym artysta malarzem:) czy wobec tego daĂŚ cienkÂą warstwÂą epoksydowego na caÂłe auto, poza tworzywami sztucznymi? I nastĂŞpnie m/m podkÂład 2k.
Epoksyd mam trotona, bo duxona akurat nie byÂło dostĂŞpnego.
Mam te¿ kawa³ek blachy wspawanej - ³atane dziury przy progu, tam zamierzam daÌ reaktywny i rozumiem, ¿e ten fragment powininem wy³¹czyÌ z podk³adowania epoksydem. |
|
|
|