Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Brader
Wysłany: 2010-07-17, 10:16   
0
UP DOWN

Posty: 4
Profesjonalnej kabiny nie buduje tylko tak jak to uj¹³es "wentylowany garaz". Wiec potrzebne mi sa jakies wydajne wentylatory oraz wyciagi wiec jezli mog³bys mi takowe polecic tylko w miare przystepnych cenach a nie po 20 000 z³;] to bylo by fajnie. Dzieki za tn link zaraz lookne
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-07-17, 13:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Zabrzmi to mo¿e teraz dla ciebie g³upio ... ale tylko do momentu dopóki nie zg³êbisz tematu ...
NIE MASZ SZANS zrobienia systemu wentylacyjnego z rozdzielonych wentylatorĂłw i systemu grzewczego. Takiego systemu ktĂłry choĂŚby w 10 % przypominaÂłby realizacjĂŞ cykli kabiny !

Jestem otwarty na ewentualne ataki z twojej strony :cool: ... ale Âżeby to faktycznie ci w czymÂś pomogÂło to najpierw bardzo, bardzo wnikliwie sprawdÂź i poczytaj o kabinach lakierniczych w moÂżliwie kaÂżdym miejscu :tak: ... szczegĂłlnie o regulacji ciÂśnienia filtracji powietrza i o automatyce sterujÂącej cyklami ... dopiero potem pytaj, lub atakuj swoimi rozwiÂązaniami ... na razie zapamiĂŞtaj Âże ..... TO TAK TRUDNE DO ZROBIENIA ÂŻE RACZEJ NIE MASZ SZANS ! :nie:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Brader
Wysłany: 2010-07-18, 10:46   
0
UP DOWN

Posty: 4
Dlaczego miaÂłbym cie atakowac? lol :blee: myslalem o zainstalowaniu kilku wentylatorĂłw pod sufitem o takich np. http://allegro.pl/item111...s_400_fvat.html oraz ze 2 wyciagi o takie http://allegro.pl/item111...rocin_4_kw.html

wydaje mi sie ze daloby to rade...
 

crystal
Wysłany: 2010-07-18, 12:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 9 razy
Posty: 611
Brader, z jakiegoÂś powodu PROJEKTER do tej pory nie zgnoiÂł Twojego pomysÂłu, ale coÂś mi siĂŞ wydaje Âże teraz siĂŞ to zmieni :D
 

Adam Rentel
Wysłany: 2010-07-18, 14:27   
0
UP DOWN

Posty: 70
szacunek dla Projektera,ale pomysÂł masz dobry BRADER i widaĂŚ Âże wcale tak nie tanio chcesz to zrobiĂŚ,a tak na marginesie z tym CIÂŚNIENIEM w Komorze,to najlepiej ciÂśnienie podnoszÂą nam na codzieĂą ludzie ^^ pozdrawiam
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-07-18, 19:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Brader napisał/a:
Dlaczego miaÂłbym cie atakowac? lol :blee: myslalem o zainstalowaniu kilku wentylatorĂłw pod sufitem o takich np. http://allegro.pl/item111...s_400_fvat.html oraz ze 2 wyciagi o takie http://allegro.pl/item111...rocin_4_kw.html

wydaje mi sie ze daloby to rade...


... ten pierwszy siĂŞ nie nadaje w ogĂłle ... ten drugi wysokociÂśnieniowy .... nie nadaje siĂŞ w ogĂłle. .... tyle na temat twoich propozycji.

Nie przeczytaÂłeÂś tekstu z linku ... albo go nie rozumiesz. Nie pytasz o nic co miaÂłoby cokolwiek wspĂłlnego z wentylacjÂą kabiny lakierniczej ... wiĂŞc na razie nie ma o czym pisaĂŚ i w czym ci pomĂłc.

¯ebyœ mnie dobrze zrozumia³ .... to mo¿e we¿ ten pierwszy z wentylatorów z allegro zainstaluj jako nawie powietrza ten drugi jako wyci¹g .... w³¹cz i zwiewaj z tej kabiny najszybciej jak umiesz ... mo¿e zd¹¿ysz zanim dach i drzwi zostan¹ zassane do wnêtrza z wielkim hukiem. ^^

Kolego @Brader ... poszukaj informacji jak to dziaÂła i sprĂłbuj to skapowaĂŚ ... bo nic z tego nie bĂŞdzie ... Przeczytaj inne tematy o kabinach tu na forum i zacznij pytaĂŚ o konkrety bo to pytanie o wentylatory to siĂŞ ma do sprawy budowy kabiny jak wiedza o lakiernictwie do zadania pomalowania ... paznokci ^^ .
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Brader
Wysłany: 2010-07-19, 08:50   
0
UP DOWN

Posty: 4
No to jak taki madry jestes to czego nie zaproponujesz konkretnych wyciagĂłw czy nawiewĂłw ktore mogÂłyby speÂłniac swoje funkcje? Tylko w rozsadnych cenach a nie w milionowych kwotach... co nie ma takich? Co do lektury ktora mi podales to fakt jeszcze calkiem sie z nia nie zapoznalem bo nie mam na nia czasu (praca). Wydaje mi sie ze to co zaproponowalem we wczesniejszym poscie w jakims stopniu spelnialo by swoje zadanie, bo na dzien dzisiejszy to o malowaniu nie ma mowy.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-07-19, 16:13   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
crystal napisał/a:
Brader, z jakiegoÂś powodu PROJEKTER do tej pory nie zgnoiÂł Twojego pomysÂłu, ale coÂś mi siĂŞ wydaje Âże teraz siĂŞ to zmieni :D


... No :tak: powiedz @Brader czy powinien juÂż na etapie tego postu wprowadziĂŚ w Âżycie sÂłuszne przewidywania kolegi @crystal ???

Zawracasz dupsko na forum, ale nie szukasz tu Âżadnych rzetelnych informacji. Wyskakujesz z durnym pomysÂłem i tracisz czas na grzebanie na allegro, a nie masz czasu przeczytaĂŚ jak dziaÂła kabina ? ... GĂłwniany ten twĂłj pomysÂł z wentylatorami ... i skoro nie masz milionĂłw to siĂŞ za to nie bierz.

Poczytaj tematy na forum ... tam znajdziesz wiĂŞcej takich oszoÂłomĂłw z idotycznymi teoriami na temat wentylacji w lakierni i ... kup sobie do niej ... tego no ... Rumcajsa do ogrzewania ^^ ( choĂŚ do dziÂś nie wiem co to za cholerstwo, ale chyba na wĂŞgiel i ma Âżeliwne fajerki ^^ )

... a jak szukasz porady - kolego ... to siê przestaù stawiaÌ ... tylko napisz cokolwiek ¿ebym z tego wyci¹gn¹³ wniosek, ¿e naprawdê chcesz zrobiÌ coœ po¿ytecznego i dzia³aj¹cego - przynajmniej .... poprawnie. Bo na razie to twoje pytania s¹ ... g³upie po prostu !!! Zacznij zadawaÌ m¹dre ... to ci odpowiem ... m¹drze ... bo taki jestem ... Bardzo M¹dry w tym temacie :D
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Mlody24
Wysłany: 2010-08-18, 11:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 45
Witam mam pytanko do wentylatorĂłw a konkretnie ich wydajnoÂści bo jeÂśli mam pomieszcznie o kubaturze 74 m3 (6,5x4,4x2,6) a przepisy mĂłwiÂą o 10 krotnej wymianie powietrza w ciÂągu godziny to wychodzi na to Âże potrzebuje wentylator o min wydajnoÂści 740 m3 / h plus jakies spadki niech bĂŞdzie 850m3/h. CzytaÂłem w jednym z postĂłw Âże w kabinach orginalnych jest ok 20 wymian powietrza na godzine niewiem czy to prawda ??? ProszĂŞ o komentarz.
 

jarek_kos2
Wysłany: 2010-09-18, 17:30   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam. Czytam troche to forum i zauwazy³em ze kolega Projekter wcia¿ neguje wszystkie pomys³y dotyczace wentylacji kabiny jakie powstaja w g³owach uzytkowników forum. Ja powiec cos z w³asnego doœwiadczenia. Malujê fronty meblowe. Wczesniej lakierowaliœmy w kabinie obitej wewnatrz panelami (cos w stylu saidingu) bez zadnej wentylacji. Efekt by³ taki ze jak kolega cos lakierowa³ to w srodku nie by³o go widac. Straszne zapylenie w kabinie. Wstawiliœmy zwyk³y went jak pokaza³ kolega Brader kilka postów wyzej jako wyciag. I juz poprawa byla zauwa¿alna tylko ze przy otwieraniu drzwi ci¹gnê³o strasznie powietrze do œrodka. Zrobiliœmy kilka modyfikacji i teraz to wyglada nastêpuj¹co.:na jednej ze scian od po³owy jej wys do ziemi mamy stawiony filtr kartonowy (1mx2,2m) za nim bezpoœrednio jest filtr paint stop i wentylator œcienny przerciwwybuchowy o wydajnoœci 7900m3/h. NAtomiast na przeciwnej stronie od wyci¹gu w suficie mamy filtr (niepamiêtam jak sie nazywa ale bardzo gêsty i taki klej¹cy o wym 1mx2m:)) nad nim w odleg³oœci jakies 0,5m jest went nadmychowy równie¿ scienny o wydajnoœci 5900m2/h a nad wentylatorem filtr który zbiera wieksze zanieczyszczenia (1mx2m). I powiem szczerze ze jak na nasze potrzeby spisuje sie to rewelacyjnie. Nie ma ani pod ani nad cisnienia. Bez nawiewu by³o tak ze drzwi wejsciowe same sie zamyka³y bo je zasysa³o a teraz jest git. Wszystkie szczeliny dok³adnie uszczelnilismy i teraz przy w³¹czej wentylacji i otwartych drzwiach powitrza nie zasysa i nie wydmuchuje, jest ze tak powie równowaga. Nie mamy narazie zadnego ogrzewania ale ca³y pomys³ sprawuje sie rewlacyjnie. Mo¿na malowac bez maski:) i syfków na elemantach jest naprawde "jak na lekarstwo". Zdaje egzamin w 100%. Pozdrawiam PS. Panie Projekter prosze o ³agodne potraktowanie mnie i naszego pomys³u:)
 

lajkonik 
Wysłany: 2010-09-19, 19:32   budowa lakierni
0
UP DOWN

Posty: 3
witam wszystkich zainteresowanych tÂą sprawÂą od widzĂŞ kilku lat .
WidzĂŞ , Âże wszyscy siĂŞ dziwiÂą "projekter" -owi ale wszyscy sÂą zainteresowani co powie.
Nie czyta³em dok³adnie jego wszystkich wypowiedzi ale zgrubnie uwa¿am , ¿e po czêœci facet ma recje . Budowanie lakiernik za piêÌdziesi¹t tysiêcy z³otych to chory pomys³ a ju¿ nie mówiê o adaptacji stodo³y. Po pierwsze ³¹duj¹c chocia¿by przys³owiow¹ z³otówkê w tak¹ inwestycjê to absurd i czysta naiwnoœÌ , ¿e to bêdzie chodzi³o jak trzeba . bo pierwsze co siê zemœci to ochrona œrodowiska albo zacznie siê od stra¿aka który odwiedzi taki obiekt.
I co zrobi ? - wlepi mandat i rozpocznie siĂŞ lawina problemĂłw .
W bran¿y jestem ju¿ 20 lat i powiem ,¿e mam tego serdecznie doœÌ .
Jak ktoÂś chce coÂś zrobiĂŚ niech to robi dobrze i wedÂług przepisĂłw - wedÂług przepisĂłw nie da siĂŞ tego zrobiĂŚ ,jak siĂŞ nie ma pieniĂŞdzy (trzeba mieĂŚ miliony) nie ma co liczyĂŚ na dotacje lub jakieÂś szczĂŞÂście . O dotacje na budowĂŞ lakierni moÂżna pomarzyĂŚ (przykÂładowo Âżeby coÂś dostaĂŚ trzeba wyÂłoÂżyĂŚ swoje pieniÂądze Âżeby potem odzyskaĂŚ je od naszego dobrego paĂąstwa . MoÂże ktoÂś powie ,Âże sÂą od tego kredyty , owszem ale tylko jak ktoÂś ma dochody , dla goÂłodupcĂłw takich jak my nie ma , jedyne co nam siĂŞ naleÂży to kredyt w providencie tj okoÂło 4 tyÂś zÂł i to wszystko )
A wiec moim zdeniem pytanie jak zrobiÌ lakierniê za 50tyœ z³ albo gdzie wsadziÌ sobie wentylator to czysta iluzja . Pytanie do PROJEKTERA czym siê zajmujesz i jak¹ kabinê lakiernicza polecasz ?( tak z ciekawoœci bo us³ugi lakiernicze w bran¿y samochodowej le¿¹ na ³opatkach i w co by nie wszed³ to napewno siê roz³o¿y)
 

przemo1972 
Wysłany: 2010-09-20, 18:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 551
Skąd: SC
lajkonik napisał/a:
nie ma co liczyĂŚ na dotacje

A oto kolejny pomysl rzadu jak wyciagnac nie swoje pieniadze z kieszeni podatnika:
http://biznes.onet.pl/zam...7,1,prasa-detal
_________________
Wyrywanie chwastow
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-09-21, 16:00   Re: budowa lakierni
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
lajkonik napisał/a:
Pytanie do PROJEKTERA czym siê zajmujesz i jak¹ kabinê lakiernicza polecasz ?( tak z ciekawoœci bo us³ugi lakiernicze w bran¿y samochodowej le¿¹ na ³opatkach i w co by nie wszed³ to napewno siê roz³o¿y)


@lajkonik Ja od 12 lat projektujê serwisy samochodowe stacje ASO i lakiernie przemys³owe. Przy czym te ostatnie od 5 lat i nie ukrywam ¿e to moje g³ówne Ÿród³o utrzymania. Pewnie masz trochê racji mówi¹c ¿e naprawy le¿¹ ... ale zobacz choÌby to forum ... tani pistolet za 50 z³ tani materia³ i w ciep³y dzieù jedne amator po drugim odbiera ci zajêcie. Oczywiœcie oni to robi¹ bo sami nie maj¹ kasy i tak w kó³ko. Us³ugi to by³ i bêdzie zawsze najciê¿szy kawa³ek chleba. :tak:

No ale có¿ tu robiÌ jak ktoœ tak ju¿ parênaœcie lat tyra i nie bardzo siê widzi w innym zawodzie ? Pozostaje tylko inwestowaÌ i szukaÌ nowych pomys³ów na biznes zwi¹zany z lakiernictwem. Staniesz na parê lat i ju¿ nie dogonisz tych co od trzech czterech lat sp³acaj¹ z bólem kredyt za kabinê czy nowe markowe pistolety. Dziœ lakiernictwo to nie jest bran¿a na której zarabia siê miliony ... ale jest to zawód z którego mo¿na godnie ¿yÌ ... najlepiej oczywiœcie na swoim. I tu jest taki problem ... wszystko OK jak masz zdrowie i si³y ¿eby przynajmniej samemu lakierowaÌ jak ktoœ ci przygotuje ... gorzej jak nie doprowadzisz za m³odych lat do rozwoju zak³adu gdy jeszcze mo¿esz zaoszczêdziÌ na pensji dobrego lakiernika robi¹c samemu. Wtedy faktycznie po 20 - 30 latach pracy w ciê¿kich warunkach nie ma siê ju¿ si³ ¿eby inwestowaÌ i na to zarobiÌ ... i odwracasz siê patrz¹c w ty³ i myœlisz kurde jaki Ja by³em g³upi ... trzeba by³o braÌ kredyt za Gierka i budowaÌ warsztat dziœ mia³bym ASO ^^ .

Widzisz kredyt nie jest taki straszny jak masz dobrze pouk³adane w g³owie. Pamiêtaj ze bez niego nigdy siê nie dorobisz. Takie cuda siê nie zdarzaj¹ w tej bran¿y ... ale po¿yczyÌ milion a potem siê urabiaÌ po pachy ¿eby oddaÌ 10 000 z³ co miesi¹Ì przez dziesiêÌ lat to ju¿ jakiœ plan ... odwa¿ny ... wariacki ... ale plan. Jak siê uda po 10 latach masz obiekt wart du¿o wiecej ni¿ zaci¹gniêty kredyt ... jak siê nie uda to Bank nie zabierze ci niczego wiêcej ponad to, czego i tak nie mia³eœ jak zaczyna³eœ ^^ .... ale do tego trzeba mieÌ oba jajca i pofalowany mózg ... tylko tacy ludzie jeszcze siê czegoœ uczciwie dorabiaj¹ !

Inaczej moÂżna tylko siedzieĂŚ i narzekaĂŚ, a z tego nie ma kasy :spoko:

Co do kabiny ... to Tu na forum polecam taniÂą :D .... albo zrobiĂŚ samemu bo to prostsze niÂż by siĂŞ wydawaÂło, ale niestety w tych samych kosztach co tania z Chrl.

[ Dodano: 2010-09-21, 17:15 ]
jarek_kos2 napisał/a:
MoÂżna malowac bez maski:) i syfkĂłw na elemantach jest naprawde "jak na lekarstwo". Zdaje egzamin w 100%. Pozdrawiam PS. Panie Projekter prosze o Âłagodne potraktowanie mnie i naszego pomysÂłu:)


:D ... wiesz na dworze jak nie ma wiatru teÂż fajnie siĂŞ lakieruje. Poczekamy ja temperatura spadnie do 5 st. C. Poczekamy jak ten twĂłj filtr na wyciÂągu siĂŞ lekko przypacha ... ciekawe co wtedy zrobicie z kolegÂą ^^ ^^ ^^ no i fajnie by byÂło zebyÂści zapytali jakiegoÂś lakiernika o to czy na powÂłoce sÂą czy nie ma syfkĂłw ^^ .

ÂŻebyÂś nie wiem co tu napisaÂł @jarek_kos2 to nie masz Âżadnych szans na zrobienie dobrze wentylacji szczelnego pomieszczenia, przy uÂżyciu dwĂłch niezaleÂżnych od siebie wentylatorĂłw.

Z ka¿dym kolejnym malowanie zmieniaj¹ siê opory filtrów i powstaje ró¿nica ciœnieù ... i profesjonalizm dzia³aù, przy uk³adach wentylacyjnych lakierni polega na tym ¿eby w pomieszczeniu nie by³o czuÌ przep³ywu powietrza, a rozpylony materia³ znika³ natychmiast.

Jak otworzysz drzwi i okna to bĂŞdzie przeciÂąg i wtedy nie potrzeba nawet wentylatorĂłw ^^

[ Dodano: 2010-09-21, 17:21 ]
Mlody24 napisał/a:
CzytaÂłem w jednym z postĂłw Âże w kabinach orginalnych jest ok 20 wymian powietrza na godzine niewiem czy to prawda ??? ProszĂŞ o komentarz.


Nie prawda ... w kabinie jest od 160 - do 370 wymian na godzinê. PrêdkoœÌ opadu powietrza od 0,18 do 0,35 m/sek. ZdolnoœÌ przesy³owa wentylatorów od 16 do 35 000 m3 / h. Œrednie opory powietrza w kana³ach i na filtrach nadmuchu 600 Pa. Masa przep³ywu powietrza we wnêtrzu komory od 16 do 28 000 m3 /h.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

antekpirat
Wysłany: 2010-10-07, 18:49   
0
UP DOWN

Posty: 32
no i nic na temat prostych lakierni dla Kowalkiego
Od czasu do czasu lubie cos pomalowac nawet ostatnio golfa spier.... bo mi brat drzwi otworzyl i klapa peÂłno piachu
co powiecie na to podÂłoga wyÂłozona krato wyciÂąg tak ok 6400m3/h
tÂłoczenie ze 2 wentylatory 2000m3/h i do tego lampy pod sufitem
coÂś z tego bedzie jak myÂślicie
 

PROJEKTER
Wysłany: 2010-10-08, 10:25   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
antekpirat napisał/a:
no i nic na temat prostych lakierni dla Kowalkiego

Nie ma prostych lakierni ! SÂą warsztat lakiernicze ( o tym jest ten temat :tak: ), Autoryzowane stacje obsÂługi z lakierniÂą ... i oczywiÂście amatorskie garaÂże zwane potocznie "komĂłrami" ^^

... wiĂŞc na jaki temat szukasz informacji ?
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

antekpirat
Wysłany: 2010-10-08, 14:15   
0
UP DOWN

Posty: 32
no tak sie zastanawiaÂłem i narazie wole komĂłrke ale nad czyms powazniejszym mysle caly czas
 

osmaster81
Wysłany: 2010-12-22, 00:59   
0
UP DOWN

Posty: 6
witam
jestem nowy na tym forum
wlasnie skonczylem budowe garazow i chcialbym jeden z nich przekwalifikowac na lakiernie pomieszczenie to ma 8m/4.30 i jest 3.5m wysokie chcialbym lakiernie rowniez uzywac do przygotowywan dlatego niechce dawac filtra wyciagowego w podlodze tylko w scianie
pracuje teraz w anglii do warsztatu kupilismy dwie komory uzywane kompletne wymiary 7/4.30 filtr w suficie 2m/6m a w podlodze 1m/6m musielismy je sami rozebrac i poskladac ale w nowym miejscu nie mielismy opcii kucia posadzki wiec wyciag zrobilem w tylnej scianie (w anglii polowa warsztatow ma poprzerabiane lakiernie w ten sposob) ale troche za maly (teraz wiem)3m/0.6m 2 wentylatory maja moc 7kw do drugiej lakierni nie zakladalismy wyciagow i sluzy tylko jako przygotowalnia a wentylatory boxy i piec ze sterownia wysla
lem sobie do niewiem jaki powinien byc stosunek powieszchnia filtra sufitowego do wyciagowego prosil bym o pomoc zastanawialem sie zeby w przediej czesci sufitu dac filtr 2m dlugi i 4.30 szeroki a na koncu w scianie dac 1m wysoki i 4.30 szeroki ipiece dac za sciana na pudle od filtra czy cos mondrego moze z tego wyjsc???
dziekuje za kazda pomoc
 

griszka 
Wysłany: 2010-12-23, 22:52   
0
UP DOWN

Posty: 13
Skąd: Warszawa
Witam wszystkich.Ja równie¿ dopiero co po rejestracji,wiêc traktujcie tego posta równiez jako powitanie i przedstawienie sie.Mam 52 lata w tym oko³o 30 walki i tyrania(równie¿ po nocach i pod³ych w warunkach)aby czegoœ nauczyÌ siê w dziedzinie lakiernictwa.Z zawodu jestem technikiem samochodowym,lecz lakiernikiem tylko samoukiem.By³o mi o tyle ciêzej niz moim konkurentom,gdy¿ musia³em sie uczyÌ sam na w³asnych b³edach i walczyc z w³asna g³upot¹ poprawiajac to co schrzani³em .Zaczynalem od lakierowania(jesli mo¿na TO co w latach 70 robi³em nazwac lakierowaniem pojazdów) lakierem Autorenolak F.Ci którzy próbowali,wiedza ,¿e lakieruj¹c auto mamy do wyboru-albo zaciek,albo po³ysk.Niestety w tamtych latach mrocznej komuny innych produktów nie by³o,a kilka puszek w miesi¹cu zdobytych dla potzreb warsztatu by³o powodem do dumy.Próbowa³em kupowaÌ bazê z NRD w Pewex-sie,lecz to ju¿ by³ drenaz portfela.Dzis lakierujac produktami firm róznej maœci wydaje mi sie ,¿e przenios³em siê w inny 4 wymiar...i spogl¹daj¹c wstecz nie wiem czy œmiaÌ sie z samego siebie,czy te¿ podziwiaÌ mój upór w osi¹ganiu celu,którym jest zadowalajaco pomalowany element.Ale dosc o mnie i tych dawnych czasach.Dziœ posiadam warsztat(a raczej posiada³em,bo przej¹³ go po mnie mój syn).Uzna³em,¿e nie chcê by mój syn przechodzi³ drogê przez ca³y ten syf(wdychany i potem z niema³ym trudem usuwany z mojego wnêtrza).Niech choc on bedzie mia³ l¿ej na pocz¹tku.Nadmieniê tu,¿e nadal pomagam synowi w warsztacie,aby nie musia³ pope³niaÌ i powielaÌ moich b³êdów.I w³aœnie to sprawia mi radochê-przekazywanie synom(bo drugi ju¿ dorasta)wiedzyktór¹ ztakim trudem zdobywa³em.Przy okazji chcia³bym rozwiaÌ mit o starszym bogatym ,nadzianym w³ascicielu warsztatu w krawacie i wypchanym portfelu.Niestety a mo¿e stety ca³e ¿ycie uczciwej pracy w tym zawodzie nie wypcha³o porfela zbyt mocno,lecz za to sen dzis jest spokojny.Otó¿ kupilismy uzywana kabinê LAGOS LaCoruna.Zmontowaliœmy na placu.Jest gotowa do rozruchu.....Bardzo d³ugo pracowa³em w pod³ych warunkach,przyczyni³em siê niew¹tpliwie do powstania efektu cieplarnianego.Teraz powiedzia³em koniec z tym!Mamy XXI wiek i trzeba wreszcie byÌ w zgodzie z matka natur¹.I co...i przed uruchomieniem kabiny uzyskam pozwolenia ,wykupiê emisje aby nie baÌ siê ka¿dego wchodz¹cego na moj¹ posesjê smutnego pana w krawacie.Niestety...nic z tego!Z zapartym tchem i wkurzeniem na samego siebie œledzi³em wypowiedzi( tu wyrazy szacunku i uznania dla doœwiadczenia i wiedzy)jednego z uczestników dyskusji-chyba Projekter(jeœli przekrêci³em to przepraszam).Z tego co wiem pope³ni³em szereg b³êdów pocz¹wszy od tego,¿e najpierw zwracamy siê do wydzialu ochrony srodowiska z informacja o planowanej lokalizacji,a potem j¹ rozpoczynamy.No ale cóz nie to jest najgorsze.Z tego co zrozumia³em wykupienie emisji jest dziœ niemo¿liwe ze wzgledu na to ¿e stara ustawa ju¿ nie obowi¹zuje,a nowa ze wzgledu na wa¿niejsze sprawy do omówienia wSejmie( z katastrof¹ Smoleùska na czele)pewnie nigdy nie doczeka siê uchwalenia.Wniosek nasuwa sie chyba sam-chcia³em byÌ uczciwy,nie truÌ,zatrzymaÌ czêœÌ syfu w filtrach,regularnie je wymieniaÌ,zap³aciÌ za emisjê...niestety okaza³o siê jeszce raz,¿e z³odziejskie praktyki(jak je tu nazwano)pop³acaj¹.Lepiej lakierowaÌ w budzie z desek p³ac¹c 200 z³ mandatu ni¿ wpakowaÌ kilkadziesi¹t tysiêcy w rozwój biznesu.W tej chwili jestem wkurzony w³asn¹ g³upot¹ i naiwnoœci¹ .Rêce mi opad³y do samej ziemi.....A mo¿e z tej sytuacji jest jeszcze jakieœ wyjœcie poza rozbiórk¹ kabiny i budow¹ szopy z desek.Proszê o poradê i Pozdrawiam.Griszka
 

Mart-Dent
Wysłany: 2010-12-23, 23:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
griszka napisał/a:
moÂże z tej sytuacji jest jeszcze jakieÂś wyjÂście


Obudowanie kabiny szopÂą z desek :D
 

griszka 
Wysłany: 2010-12-23, 23:27   
0
UP DOWN

Posty: 13
Skąd: Warszawa
PomysÂł zacny. Chyba mniej pracochÂłonny od wkopania 4 m pod ziemie i przykrycia wjazdu sÂłomÂą.DziĂŞki. Griszka.
 

stek
Wysłany: 2010-12-24, 20:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok krakĂłw
griszka napisał/a:
PomysÂł zacny. Chyba mniej pracochÂłonny od wkopania 4 m pod ziemie i przykrycia wjazdu sÂłomÂą.DziĂŞki. Griszka.

Witaj, tak mamy w PL, pzdr
 

osmaster81
Wysłany: 2011-01-12, 23:17   
0
UP DOWN

Posty: 6
witam
co myslicie o tkiego rodzaju lakierni jak napisalem wyzej zeby nadmuch byl w przedn iej czesci sufitu 3m na 4m szeroko a wyciag w scianie tylnej 1m wysoki a 4 szeroki a do przygotowki filtry by byly zasloniete zwijana roleta wentylatory maja 7 kw kazdy i caly wymienik bylby od komory spray bake czy moze stosunek filtra nadmuczu do wyciagu powinien byc 2 do 1 ta komora orginalnie ma 6m na 2 m sufitowego i 1m na 6m podlogowego to przy uzyciu osprzetu od tej komory i takich samych wymiarach pomieszczenia 6,4 na 4,3 na 2,5 wysokosci powinienem utrzymac ten sam stosunek co do orginalnej konstrukcji i sufitowy zrobic 4m szeroko 3m dlugo a w tylnej scianie 1,5m wysoko i 4m szeroko prosil bym o pomoc kogos obeznanego w temacie albo moze ktos juz to przerabial jak bym wiedzial jak to bym wkleil rysunlki pomieszczenia i wymienika
dziekuje za kazda pomoc i uwagi
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-01-13, 18:53   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
griszka napisał/a:
...A moÂże z tej sytuacji jest jeszcze jakieÂś wyjÂście poza rozbiĂłrkÂą kabiny i budowÂą szopy z desek.ProszĂŞ o poradĂŞ i Pozdrawiam.Griszka


Przepraszam Âże dopiero teraz odpowiadam ale jakoÂś mi uciekÂł ten post.

PrzeczytaÂłem uwaÂżnie ... ale to jakieÂś nieporozumienie lub niedomĂłwienie @griszka :shock:
MoÂżesz byĂŚ spokojny o swojÂą kabinĂŞ i lakierniĂŞ. 30 dni przed planowanym rozruchem lakierni wystĂŞpujesz ze zgÂłoszeniem emisji i jak nie ma protestu to dziaÂłasz legalnie ( jak wiĂŞksza lakiernia to pozwolenie ). Do koĂąca marca kaÂżdego roku wnosisz opÂłaty za korzystanie ze Âśrodowiska a w ciÂągu roku prowadzisz rejestr. Kabina na zewnÂątrz wyga pozwolenia na budowĂŞ.

Te procedury sÂą stosunkowo proste ... takÂże spokojnie ... wszystko moÂżesz mieĂŚ legalnie i bez wiĂŞkszych problemĂłw ... tzn. w tym co napisaÂłeÂś nie wiedzĂŞ Âżadnego problemu. :spoko:

tu masz o tych pozwoleniach : http://lakiernik.info.pl/podstr/FORMALNO.pdf

a tu o kabinie na zewnÂątrz : http://lakiernik.info.pl/...20na%20zew..pdf

[ Dodano: 2011-01-13, 19:03 ]
osmaster81 napisał/a:
witam ... co myslicie o takiego rodzaju lakierni jak napisaÂłem wyÂżej ...


Nie ma Âżadnych zasad co do proporcji filtrĂłw nadmuchu i wyciÂągu. Filtr podÂłogowy ma swojÂą powierzchniĂŞ a ... ta poziom chÂłonnoÂści pyÂłu w kg. WiĂŞcej filtrĂłw to rzadsza ich wymiana. To tak na razie najproÂściej jak moÂżna.

Nadmuch z gĂłry w jednym rogu, a odbiĂłr w tylnej Âścianie to teÂż standard komory ... ale akurat w Polsce dostawcy kabin wypracowali standard dla samochodĂłwki gdzie zasys jest w posadzce. Dlatego kaÂżde inne rozwiÂązanie nie wzbudza zaufania.

Komora dziaÂła rĂłwnie dobrze gdy ciÂągnie w Âścianach bocznych, a nadmuch powietrza moÂżna zrobiĂŚ bez Âżadnych filtrĂłw gĂłrnych ( tj, sufitu nadmuchowego ) jak pomieszczenie jest zamkniĂŞte ... i teÂż dziaÂła doskonale. SÂą nawet takie wersje komĂłr lakierniczych gdzie zasys powietrza jest w suficie :tak:

Wpisz w google SPRAY BOOTH prze³±cz na GRAFIKÊ ZDJÊCIA i znajdziesz masê rozwi±zañ o których piszesz. Ja je nazywam WARIANTEM WENTYLACYJNYM "C".
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

osmaster81
Wysłany: 2011-01-16, 23:16   
0
UP DOWN

Posty: 6
dziekuje za odpowiedz w moim temacie
ja pracowalem wylacznie w komoze z sufitowym filtrem i wyciagiem w tylnej scianie i nie mam porownania z komora z gurnym filtrem nad. i wyciagiem w pelnej podlodze
bardzo byl bym wdzieczny jesli wypowiedzial by sie ktos z forum kto lakierowal w tych dwuch rodzajach komur czy ruznica jest jakas powalajaca i czy warto na poczet tej ruznicy poswiecic komore tylko do lakierowania bo otwieram zaklad mechaniczny a malowanie ma byc dodatkiem glownie na starci moze sie przydac dodatkowa opcja jak nie bedzie wystarczajaco roboty na mechanike i troche szkoda mi dodatkowego pomieszczenia na przygotowke
dzieki
 

PROJEKTER
Wysłany: 2011-01-17, 16:59   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
To chyba od pocz¹tku przyj¹³eœ z³¹ koncepcjê ?

Je¿eli lakierowanie to tylko rozszerzenie dzia³alnoœci to przygotuj sobie profesjonalnie jedno pomieszczenia tak ¿ebyœ móg³ tam wstawiÌ samochód i zrobiÌ przy nim wszytko. PrzygotowaÌ, polakierowaÌ, wysuszyÌ wypolerowaÌ i umyÌ. S¹ odpowiednie rozwi¹zania ¿e nie bêdziesz musia³ za ka¿dym razem szorowaÌ œcian z py³u np. Rolowane do góry kotary os³onowe który mo¿esz opuœciÌ na czas lakierowania i ju¿ py³ ze szlifowania na œcianach w niczym ci nie bêdzie przeszkadza³. Wyci¹g i kanalizacjê mo¿esz mieÌ w pod³odze ale to wymaga odpowiedniego profilu pyty pod krat¹. W tym rozwi¹zaniu masz inwestycje w jeden system wentylacji, a nie w dwa ( komora + stanowisko ). S¹ wady i mnóstwo zalet ... ale Jak lakiernictwo to dzia³alnoœÌ uzupe³niaj¹ca to zalet jest tu zdecydowanie wiêcej.

Przeczytaj sobie to o mini lakierni. Tu teÂż masz przykÂład jak to zrobiĂŚ. OczywiÂście to jedna z moÂżliwoÂści : http://lakiernik.info.pl/podstr/MINI.pdf

Wyci¹g na tylnej œcianie dzia³ i jest skuteczny. Musisz jednak pamiêtaÌ ¿e mg³a malarska jest przeci¹gana przez ca³¹ komorê zanim trafi do kana³u zasysu. lepiej wiêc jak wlot w tylnej œcianie nie jest zbyt wysoki. wtedy py³ wêdruje pomiêdzy progiem samochodu a pod³oga kabiny. Te komory z zasysem do wysokoœci 160 - 180 cm s¹ œwietne do malowania elementów i dla przemys³u. Gorzej siê sprawuj¹ przy ca³ych samochodach lub przy lakierowaniu boku. Tu ju¿ lepiej jest zastosowaÌ wyci¹g na obu œcianach bocznych ... jak nie chcesz kuÌ posadzki.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2014-01-24, 00:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Ciekawy artykuÂł dyr. Robert Grzywaczewski PROJEKTER GROUP

http://www.lakiernik.com.pl/aktualnosci/154.html
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

mertel
Wysłany: 2019-03-18, 09:24   
0
UP DOWN

Posty: 1
Budowa lakierni to spore wyzwanie. W pierwszej kolejnoÂści powinniÂście rozejrzeĂŚ siĂŞ za sprawdzonÂą firmÂą, od ktĂłrej zakupicie wszelki niezbĂŞdny sprzĂŞt lakierniczy. Od siebie mogĂŞ wam poleciĂŚ Spectravent. Od nich zakupiÂłem Âściany lakiernicze, wĂłzki lakiernicze, system odpylania oraz inne niezbĂŞdny sprzĂŞt lakierniczy.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime