Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Brader
|
Wys³any: 2010-07-17, 10:16
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
Profesjonalnej kabiny nie buduje tylko tak jak to uj±³es "wentylowany garaz". Wiec potrzebne mi sa jakies wydajne wentylatory oraz wyciagi wiec jezli mog³bys mi takowe polecic tylko w miare przystepnych cenach a nie po 20 000 z³;] to bylo by fajnie. Dzieki za tn link zaraz lookne |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-07-17, 13:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Zabrzmi to mo¿e teraz dla ciebie g³upio ... ale tylko do momentu dopóki nie zg³êbisz tematu ...
NIE MASZ SZANS zrobienia systemu wentylacyjnego z rozdzielonych wentylatorów i systemu grzewczego. Takiego systemu który choæby w 10 % przypomina³by realizacjê cykli kabiny !
Jestem otwarty na ewentualne ataki z twojej strony ... ale ¿eby to faktycznie ci w czym¶ pomog³o to najpierw bardzo, bardzo wnikliwie sprawd¼ i poczytaj o kabinach lakierniczych w mo¿liwie ka¿dym miejscu ... szczególnie o regulacji ci¶nienia filtracji powietrza i o automatyce steruj±cej cyklami ... dopiero potem pytaj, lub atakuj swoimi rozwi±zaniami ... na razie zapamiêtaj ¿e ..... TO TAK TRUDNE DO ZROBIENIA ¯E RACZEJ NIE MASZ SZANS ! |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Brader
|
Wys³any: 2010-07-18, 10:46
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
|
|
|
|
crystal
|
Wys³any: 2010-07-18, 12:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 611
|
Brader, z jakiego¶ powodu PROJEKTER do tej pory nie zgnoi³ Twojego pomys³u, ale co¶ mi siê wydaje ¿e teraz siê to zmieni |
|
|
|
|
Adam Rentel
|
Wys³any: 2010-07-18, 14:27
|
0
|
|
|
Posty: 70
|
szacunek dla Projektera,ale pomys³ masz dobry BRADER i widaæ ¿e wcale tak nie tanio chcesz to zrobiæ,a tak na marginesie z tym CI¦NIENIEM w Komorze,to najlepiej ci¶nienie podnosz± nam na codzieñ ludzie pozdrawiam |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-07-18, 19:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
... ten pierwszy siê nie nadaje w ogóle ... ten drugi wysokoci¶nieniowy .... nie nadaje siê w ogóle. .... tyle na temat twoich propozycji.
Nie przeczyta³e¶ tekstu z linku ... albo go nie rozumiesz. Nie pytasz o nic co mia³oby cokolwiek wspólnego z wentylacj± kabiny lakierniczej ... wiêc na razie nie ma o czym pisaæ i w czym ci pomóc.
¯eby¶ mnie dobrze zrozumia³ .... to mo¿e we¿ ten pierwszy z wentylatorów z allegro zainstaluj jako nawie powietrza ten drugi jako wyci±g .... w³±cz i zwiewaj z tej kabiny najszybciej jak umiesz ... mo¿e zd±¿ysz zanim dach i drzwi zostan± zassane do wnêtrza z wielkim hukiem.
Kolego @Brader ... poszukaj informacji jak to dzia³a i spróbuj to skapowaæ ... bo nic z tego nie bêdzie ... Przeczytaj inne tematy o kabinach tu na forum i zacznij pytaæ o konkrety bo to pytanie o wentylatory to siê ma do sprawy budowy kabiny jak wiedza o lakiernictwie do zadania pomalowania ... paznokci . |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Brader
|
Wys³any: 2010-07-19, 08:50
|
0
|
|
|
Posty: 4
|
No to jak taki madry jestes to czego nie zaproponujesz konkretnych wyciagów czy nawiewów ktore mog³yby spe³niac swoje funkcje? Tylko w rozsadnych cenach a nie w milionowych kwotach... co nie ma takich? Co do lektury ktora mi podales to fakt jeszcze calkiem sie z nia nie zapoznalem bo nie mam na nia czasu (praca). Wydaje mi sie ze to co zaproponowalem we wczesniejszym poscie w jakims stopniu spelnialo by swoje zadanie, bo na dzien dzisiejszy to o malowaniu nie ma mowy. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-07-19, 16:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
crystal napisa³/a: | Brader, z jakiego¶ powodu PROJEKTER do tej pory nie zgnoi³ Twojego pomys³u, ale co¶ mi siê wydaje ¿e teraz siê to zmieni |
... No powiedz @Brader czy powinien ju¿ na etapie tego postu wprowadziæ w ¿ycie s³uszne przewidywania kolegi @crystal ???
Zawracasz dupsko na forum, ale nie szukasz tu ¿adnych rzetelnych informacji. Wyskakujesz z durnym pomys³em i tracisz czas na grzebanie na allegro, a nie masz czasu przeczytaæ jak dzia³a kabina ? ... Gówniany ten twój pomys³ z wentylatorami ... i skoro nie masz milionów to siê za to nie bierz.
Poczytaj tematy na forum ... tam znajdziesz wiêcej takich oszo³omów z idotycznymi teoriami na temat wentylacji w lakierni i ... kup sobie do niej ... tego no ... Rumcajsa do ogrzewania ( choæ do dzi¶ nie wiem co to za cholerstwo, ale chyba na wêgiel i ma ¿eliwne fajerki )
... a jak szukasz porady - kolego ... to siê przestañ stawiaæ ... tylko napisz cokolwiek ¿ebym z tego wyci±gn±³ wniosek, ¿e naprawdê chcesz zrobiæ co¶ po¿ytecznego i dzia³aj±cego - przynajmniej .... poprawnie. Bo na razie to twoje pytania s± ... g³upie po prostu !!! Zacznij zadawaæ m±dre ... to ci odpowiem ... m±drze ... bo taki jestem ... Bardzo M±dry w tym temacie |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Mlody24
|
Wys³any: 2010-08-18, 11:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 45
|
Witam mam pytanko do wentylatorów a konkretnie ich wydajno¶ci bo je¶li mam pomieszcznie o kubaturze 74 m3 (6,5x4,4x2,6) a przepisy mówi± o 10 krotnej wymianie powietrza w ci±gu godziny to wychodzi na to ¿e potrzebuje wentylator o min wydajno¶ci 740 m3 / h plus jakies spadki niech bêdzie 850m3/h. Czyta³em w jednym z postów ¿e w kabinach orginalnych jest ok 20 wymian powietrza na godzine niewiem czy to prawda ??? Proszê o komentarz. |
|
|
|
|
jarek_kos2
|
Wys³any: 2010-09-18, 17:30
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam. Czytam troche to forum i zauwazy³em ze kolega Projekter wcia¿ neguje wszystkie pomys³y dotyczace wentylacji kabiny jakie powstaja w g³owach uzytkowników forum. Ja powiec cos z w³asnego do¶wiadczenia. Malujê fronty meblowe. Wczesniej lakierowali¶my w kabinie obitej wewnatrz panelami (cos w stylu saidingu) bez zadnej wentylacji. Efekt by³ taki ze jak kolega cos lakierowa³ to w srodku nie by³o go widac. Straszne zapylenie w kabinie. Wstawili¶my zwyk³y went jak pokaza³ kolega Brader kilka postów wyzej jako wyciag. I juz poprawa byla zauwa¿alna tylko ze przy otwieraniu drzwi ci±gnê³o strasznie powietrze do ¶rodka. Zrobili¶my kilka modyfikacji i teraz to wyglada nastêpuj±co.:na jednej ze scian od po³owy jej wys do ziemi mamy stawiony filtr kartonowy (1mx2,2m) za nim bezpo¶rednio jest filtr paint stop i wentylator ¶cienny przerciwwybuchowy o wydajno¶ci 7900m3/h. NAtomiast na przeciwnej stronie od wyci±gu w suficie mamy filtr (niepamiêtam jak sie nazywa ale bardzo gêsty i taki klej±cy o wym 1mx2m:)) nad nim w odleg³o¶ci jakies 0,5m jest went nadmychowy równie¿ scienny o wydajno¶ci 5900m2/h a nad wentylatorem filtr który zbiera wieksze zanieczyszczenia (1mx2m). I powiem szczerze ze jak na nasze potrzeby spisuje sie to rewelacyjnie. Nie ma ani pod ani nad cisnienia. Bez nawiewu by³o tak ze drzwi wejsciowe same sie zamyka³y bo je zasysa³o a teraz jest git. Wszystkie szczeliny dok³adnie uszczelnilismy i teraz przy w³±czej wentylacji i otwartych drzwiach powitrza nie zasysa i nie wydmuchuje, jest ze tak powie równowaga. Nie mamy narazie zadnego ogrzewania ale ca³y pomys³ sprawuje sie rewlacyjnie. Mo¿na malowac bez maski:) i syfków na elemantach jest naprawde "jak na lekarstwo". Zdaje egzamin w 100%. Pozdrawiam PS. Panie Projekter prosze o ³agodne potraktowanie mnie i naszego pomys³u:) |
|
|
|
|
lajkonik
|
Wys³any: 2010-09-19, 19:32 budowa lakierni
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
witam wszystkich zainteresowanych t± spraw± od widzê kilku lat .
Widzê , ¿e wszyscy siê dziwi± "projekter" -owi ale wszyscy s± zainteresowani co powie.
Nie czyta³em dok³adnie jego wszystkich wypowiedzi ale zgrubnie uwa¿am , ¿e po czê¶ci facet ma recje . Budowanie lakiernik za piêædziesi±t tysiêcy z³otych to chory pomys³ a ju¿ nie mówiê o adaptacji stodo³y. Po pierwsze ³±duj±c chocia¿by przys³owiow± z³otówkê w tak± inwestycjê to absurd i czysta naiwno¶æ , ¿e to bêdzie chodzi³o jak trzeba . bo pierwsze co siê zem¶ci to ochrona ¶rodowiska albo zacznie siê od stra¿aka który odwiedzi taki obiekt.
I co zrobi ? - wlepi mandat i rozpocznie siê lawina problemów .
W bran¿y jestem ju¿ 20 lat i powiem ,¿e mam tego serdecznie do¶æ .
Jak kto¶ chce co¶ zrobiæ niech to robi dobrze i wed³ug przepisów - wed³ug przepisów nie da siê tego zrobiæ ,jak siê nie ma pieniêdzy (trzeba mieæ miliony) nie ma co liczyæ na dotacje lub jakie¶ szczê¶cie . O dotacje na budowê lakierni mo¿na pomarzyæ (przyk³adowo ¿eby co¶ dostaæ trzeba wy³o¿yæ swoje pieni±dze ¿eby potem odzyskaæ je od naszego dobrego pañstwa . Mo¿e kto¶ powie ,¿e s± od tego kredyty , owszem ale tylko jak kto¶ ma dochody , dla go³odupców takich jak my nie ma , jedyne co nam siê nale¿y to kredyt w providencie tj oko³o 4 ty¶ z³ i to wszystko )
A wiec moim zdeniem pytanie jak zrobiæ lakierniê za 50ty¶ z³ albo gdzie wsadziæ sobie wentylator to czysta iluzja . Pytanie do PROJEKTERA czym siê zajmujesz i jak± kabinê lakiernicza polecasz ?( tak z ciekawo¶ci bo us³ugi lakiernicze w bran¿y samochodowej le¿± na ³opatkach i w co by nie wszed³ to napewno siê roz³o¿y) |
|
|
|
|
przemo1972
|
Wys³any: 2010-09-20, 18:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 551 Sk±d: SC
|
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-09-21, 16:00 Re: budowa lakierni
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
lajkonik napisa³/a: | Pytanie do PROJEKTERA czym siê zajmujesz i jak± kabinê lakiernicza polecasz ?( tak z ciekawo¶ci bo us³ugi lakiernicze w bran¿y samochodowej le¿± na ³opatkach i w co by nie wszed³ to napewno siê roz³o¿y) |
@lajkonik Ja od 12 lat projektujê serwisy samochodowe stacje ASO i lakiernie przemys³owe. Przy czym te ostatnie od 5 lat i nie ukrywam ¿e to moje g³ówne ¼ród³o utrzymania. Pewnie masz trochê racji mówi±c ¿e naprawy le¿± ... ale zobacz choæby to forum ... tani pistolet za 50 z³ tani materia³ i w ciep³y dzieñ jedne amator po drugim odbiera ci zajêcie. Oczywi¶cie oni to robi± bo sami nie maj± kasy i tak w kó³ko. Us³ugi to by³ i bêdzie zawsze najciê¿szy kawa³ek chleba.
No ale có¿ tu robiæ jak kto¶ tak ju¿ parêna¶cie lat tyra i nie bardzo siê widzi w innym zawodzie ? Pozostaje tylko inwestowaæ i szukaæ nowych pomys³ów na biznes zwi±zany z lakiernictwem. Staniesz na parê lat i ju¿ nie dogonisz tych co od trzech czterech lat sp³acaj± z bólem kredyt za kabinê czy nowe markowe pistolety. Dzi¶ lakiernictwo to nie jest bran¿a na której zarabia siê miliony ... ale jest to zawód z którego mo¿na godnie ¿yæ ... najlepiej oczywi¶cie na swoim. I tu jest taki problem ... wszystko OK jak masz zdrowie i si³y ¿eby przynajmniej samemu lakierowaæ jak kto¶ ci przygotuje ... gorzej jak nie doprowadzisz za m³odych lat do rozwoju zak³adu gdy jeszcze mo¿esz zaoszczêdziæ na pensji dobrego lakiernika robi±c samemu. Wtedy faktycznie po 20 - 30 latach pracy w ciê¿kich warunkach nie ma siê ju¿ si³ ¿eby inwestowaæ i na to zarobiæ ... i odwracasz siê patrz±c w ty³ i my¶lisz kurde jaki Ja by³em g³upi ... trzeba by³o braæ kredyt za Gierka i budowaæ warsztat dzi¶ mia³bym ASO .
Widzisz kredyt nie jest taki straszny jak masz dobrze pouk³adane w g³owie. Pamiêtaj ze bez niego nigdy siê nie dorobisz. Takie cuda siê nie zdarzaj± w tej bran¿y ... ale po¿yczyæ milion a potem siê urabiaæ po pachy ¿eby oddaæ 10 000 z³ co miesi±æ przez dziesiêæ lat to ju¿ jaki¶ plan ... odwa¿ny ... wariacki ... ale plan. Jak siê uda po 10 latach masz obiekt wart du¿o wiecej ni¿ zaci±gniêty kredyt ... jak siê nie uda to Bank nie zabierze ci niczego wiêcej ponad to, czego i tak nie mia³e¶ jak zaczyna³e¶ .... ale do tego trzeba mieæ oba jajca i pofalowany mózg ... tylko tacy ludzie jeszcze siê czego¶ uczciwie dorabiaj± !
Inaczej mo¿na tylko siedzieæ i narzekaæ, a z tego nie ma kasy
Co do kabiny ... to Tu na forum polecam tani± .... albo zrobiæ samemu bo to prostsze ni¿ by siê wydawa³o, ale niestety w tych samych kosztach co tania z Chrl.
[ Dodano: 2010-09-21, 17:15 ]
jarek_kos2 napisa³/a: | Mo¿na malowac bez maski:) i syfków na elemantach jest naprawde "jak na lekarstwo". Zdaje egzamin w 100%. Pozdrawiam PS. Panie Projekter prosze o ³agodne potraktowanie mnie i naszego pomys³u:) |
... wiesz na dworze jak nie ma wiatru te¿ fajnie siê lakieruje. Poczekamy ja temperatura spadnie do 5 st. C. Poczekamy jak ten twój filtr na wyci±gu siê lekko przypacha ... ciekawe co wtedy zrobicie z koleg± no i fajnie by by³o zeby¶ci zapytali jakiego¶ lakiernika o to czy na pow³oce s± czy nie ma syfków .
¯eby¶ nie wiem co tu napisa³ @jarek_kos2 to nie masz ¿adnych szans na zrobienie dobrze wentylacji szczelnego pomieszczenia, przy u¿yciu dwóch niezale¿nych od siebie wentylatorów.
Z ka¿dym kolejnym malowanie zmieniaj± siê opory filtrów i powstaje ró¿nica ci¶nieñ ... i profesjonalizm dzia³añ, przy uk³adach wentylacyjnych lakierni polega na tym ¿eby w pomieszczeniu nie by³o czuæ przep³ywu powietrza, a rozpylony materia³ znika³ natychmiast.
Jak otworzysz drzwi i okna to bêdzie przeci±g i wtedy nie potrzeba nawet wentylatorów
[ Dodano: 2010-09-21, 17:21 ]
Mlody24 napisa³/a: | Czyta³em w jednym z postów ¿e w kabinach orginalnych jest ok 20 wymian powietrza na godzine niewiem czy to prawda ??? Proszê o komentarz. |
Nie prawda ... w kabinie jest od 160 - do 370 wymian na godzinê. Prêdko¶æ opadu powietrza od 0,18 do 0,35 m/sek. Zdolno¶æ przesy³owa wentylatorów od 16 do 35 000 m3 / h. ¦rednie opory powietrza w kana³ach i na filtrach nadmuchu 600 Pa. Masa przep³ywu powietrza we wnêtrzu komory od 16 do 28 000 m3 /h. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
antekpirat
|
Wys³any: 2010-10-07, 18:49
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
no i nic na temat prostych lakierni dla Kowalkiego
Od czasu do czasu lubie cos pomalowac nawet ostatnio golfa spier.... bo mi brat drzwi otworzyl i klapa pe³no piachu
co powiecie na to pod³oga wy³ozona krato wyci±g tak ok 6400m3/h
t³oczenie ze 2 wentylatory 2000m3/h i do tego lampy pod sufitem
co¶ z tego bedzie jak my¶licie |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2010-10-08, 10:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
antekpirat napisa³/a: | no i nic na temat prostych lakierni dla Kowalkiego |
Nie ma prostych lakierni ! S± warsztat lakiernicze ( o tym jest ten temat ), Autoryzowane stacje obs³ugi z lakierni± ... i oczywi¶cie amatorskie gara¿e zwane potocznie "komórami"
... wiêc na jaki temat szukasz informacji ? |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
antekpirat
|
Wys³any: 2010-10-08, 14:15
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
no tak sie zastanawia³em i narazie wole komórke ale nad czyms powazniejszym mysle caly czas |
|
|
|
|
osmaster81
|
Wys³any: 2010-12-22, 00:59
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
witam
jestem nowy na tym forum
wlasnie skonczylem budowe garazow i chcialbym jeden z nich przekwalifikowac na lakiernie pomieszczenie to ma 8m/4.30 i jest 3.5m wysokie chcialbym lakiernie rowniez uzywac do przygotowywan dlatego niechce dawac filtra wyciagowego w podlodze tylko w scianie
pracuje teraz w anglii do warsztatu kupilismy dwie komory uzywane kompletne wymiary 7/4.30 filtr w suficie 2m/6m a w podlodze 1m/6m musielismy je sami rozebrac i poskladac ale w nowym miejscu nie mielismy opcii kucia posadzki wiec wyciag zrobilem w tylnej scianie (w anglii polowa warsztatow ma poprzerabiane lakiernie w ten sposob) ale troche za maly (teraz wiem)3m/0.6m 2 wentylatory maja moc 7kw do drugiej lakierni nie zakladalismy wyciagow i sluzy tylko jako przygotowalnia a wentylatory boxy i piec ze sterownia wysla
lem sobie do niewiem jaki powinien byc stosunek powieszchnia filtra sufitowego do wyciagowego prosil bym o pomoc zastanawialem sie zeby w przediej czesci sufitu dac filtr 2m dlugi i 4.30 szeroki a na koncu w scianie dac 1m wysoki i 4.30 szeroki ipiece dac za sciana na pudle od filtra czy cos mondrego moze z tego wyjsc???
dziekuje za kazda pomoc |
|
|
|
|
griszka
|
Wys³any: 2010-12-23, 22:52
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: Warszawa
|
Witam wszystkich.Ja równie¿ dopiero co po rejestracji,wiêc traktujcie tego posta równiez jako powitanie i przedstawienie sie.Mam 52 lata w tym oko³o 30 walki i tyrania(równie¿ po nocach i pod³ych w warunkach)aby czego¶ nauczyæ siê w dziedzinie lakiernictwa.Z zawodu jestem technikiem samochodowym,lecz lakiernikiem tylko samoukiem.By³o mi o tyle ciêzej niz moim konkurentom,gdy¿ musia³em sie uczyæ sam na w³asnych b³edach i walczyc z w³asna g³upot± poprawiajac to co schrzani³em .Zaczynalem od lakierowania(jesli mo¿na TO co w latach 70 robi³em nazwac lakierowaniem pojazdów) lakierem Autorenolak F.Ci którzy próbowali,wiedza ,¿e lakieruj±c auto mamy do wyboru-albo zaciek,albo po³ysk.Niestety w tamtych latach mrocznej komuny innych produktów nie by³o,a kilka puszek w miesi±cu zdobytych dla potzreb warsztatu by³o powodem do dumy.Próbowa³em kupowaæ bazê z NRD w Pewex-sie,lecz to ju¿ by³ drenaz portfela.Dzis lakierujac produktami firm róznej ma¶ci wydaje mi sie ,¿e przenios³em siê w inny 4 wymiar...i spogl±daj±c wstecz nie wiem czy ¶miaæ sie z samego siebie,czy te¿ podziwiaæ mój upór w osi±ganiu celu,którym jest zadowalajaco pomalowany element.Ale dosc o mnie i tych dawnych czasach.Dzi¶ posiadam warsztat(a raczej posiada³em,bo przej±³ go po mnie mój syn).Uzna³em,¿e nie chcê by mój syn przechodzi³ drogê przez ca³y ten syf(wdychany i potem z niema³ym trudem usuwany z mojego wnêtrza).Niech choc on bedzie mia³ l¿ej na pocz±tku.Nadmieniê tu,¿e nadal pomagam synowi w warsztacie,aby nie musia³ pope³niaæ i powielaæ moich b³êdów.I w³a¶nie to sprawia mi radochê-przekazywanie synom(bo drugi ju¿ dorasta)wiedzyktór± ztakim trudem zdobywa³em.Przy okazji chcia³bym rozwiaæ mit o starszym bogatym ,nadzianym w³ascicielu warsztatu w krawacie i wypchanym portfelu.Niestety a mo¿e stety ca³e ¿ycie uczciwej pracy w tym zawodzie nie wypcha³o porfela zbyt mocno,lecz za to sen dzis jest spokojny.Otó¿ kupilismy uzywana kabinê LAGOS LaCoruna.Zmontowali¶my na placu.Jest gotowa do rozruchu.....Bardzo d³ugo pracowa³em w pod³ych warunkach,przyczyni³em siê niew±tpliwie do powstania efektu cieplarnianego.Teraz powiedzia³em koniec z tym!Mamy XXI wiek i trzeba wreszcie byæ w zgodzie z matka natur±.I co...i przed uruchomieniem kabiny uzyskam pozwolenia ,wykupiê emisje aby nie baæ siê ka¿dego wchodz±cego na moj± posesjê smutnego pana w krawacie.Niestety...nic z tego!Z zapartym tchem i wkurzeniem na samego siebie ¶ledzi³em wypowiedzi( tu wyrazy szacunku i uznania dla do¶wiadczenia i wiedzy)jednego z uczestników dyskusji-chyba Projekter(je¶li przekrêci³em to przepraszam).Z tego co wiem pope³ni³em szereg b³êdów pocz±wszy od tego,¿e najpierw zwracamy siê do wydzialu ochrony srodowiska z informacja o planowanej lokalizacji,a potem j± rozpoczynamy.No ale cóz nie to jest najgorsze.Z tego co zrozumia³em wykupienie emisji jest dzi¶ niemo¿liwe ze wzgledu na to ¿e stara ustawa ju¿ nie obowi±zuje,a nowa ze wzgledu na wa¿niejsze sprawy do omówienia wSejmie( z katastrof± Smoleñska na czele)pewnie nigdy nie doczeka siê uchwalenia.Wniosek nasuwa sie chyba sam-chcia³em byæ uczciwy,nie truæ,zatrzymaæ czê¶æ syfu w filtrach,regularnie je wymieniaæ,zap³aciæ za emisjê...niestety okaza³o siê jeszce raz,¿e z³odziejskie praktyki(jak je tu nazwano)pop³acaj±.Lepiej lakierowaæ w budzie z desek p³ac±c 200 z³ mandatu ni¿ wpakowaæ kilkadziesi±t tysiêcy w rozwój biznesu.W tej chwili jestem wkurzony w³asn± g³upot± i naiwno¶ci± .Rêce mi opad³y do samej ziemi.....A mo¿e z tej sytuacji jest jeszcze jakie¶ wyj¶cie poza rozbiórk± kabiny i budow± szopy z desek.Proszê o poradê i Pozdrawiam.Griszka |
|
|
|
|
Mart-Dent
|
Wys³any: 2010-12-23, 23:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 178
|
griszka napisa³/a: | mo¿e z tej sytuacji jest jeszcze jakie¶ wyj¶cie |
Obudowanie kabiny szop± z desek |
|
|
|
|
griszka
|
Wys³any: 2010-12-23, 23:27
|
0
|
|
|
Posty: 13 Sk±d: Warszawa
|
Pomys³ zacny. Chyba mniej pracoch³onny od wkopania 4 m pod ziemie i przykrycia wjazdu s³om±.Dziêki. Griszka. |
|
|
|
|
stek
|
Wys³any: 2010-12-24, 20:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 235 Sk±d: ok kraków
|
griszka napisa³/a: | Pomys³ zacny. Chyba mniej pracoch³onny od wkopania 4 m pod ziemie i przykrycia wjazdu s³om±.Dziêki. Griszka. |
Witaj, tak mamy w PL, pzdr |
|
|
|
|
osmaster81
|
Wys³any: 2011-01-12, 23:17
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
witam
co myslicie o tkiego rodzaju lakierni jak napisalem wyzej zeby nadmuch byl w przedn iej czesci sufitu 3m na 4m szeroko a wyciag w scianie tylnej 1m wysoki a 4 szeroki a do przygotowki filtry by byly zasloniete zwijana roleta wentylatory maja 7 kw kazdy i caly wymienik bylby od komory spray bake czy moze stosunek filtra nadmuczu do wyciagu powinien byc 2 do 1 ta komora orginalnie ma 6m na 2 m sufitowego i 1m na 6m podlogowego to przy uzyciu osprzetu od tej komory i takich samych wymiarach pomieszczenia 6,4 na 4,3 na 2,5 wysokosci powinienem utrzymac ten sam stosunek co do orginalnej konstrukcji i sufitowy zrobic 4m szeroko 3m dlugo a w tylnej scianie 1,5m wysoko i 4m szeroko prosil bym o pomoc kogos obeznanego w temacie albo moze ktos juz to przerabial jak bym wiedzial jak to bym wkleil rysunlki pomieszczenia i wymienika
dziekuje za kazda pomoc i uwagi |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-01-13, 18:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
griszka napisa³/a: | ...A mo¿e z tej sytuacji jest jeszcze jakie¶ wyj¶cie poza rozbiórk± kabiny i budow± szopy z desek.Proszê o poradê i Pozdrawiam.Griszka |
Przepraszam ¿e dopiero teraz odpowiadam ale jako¶ mi uciek³ ten post.
Przeczyta³em uwa¿nie ... ale to jakie¶ nieporozumienie lub niedomówienie @griszka
Mo¿esz byæ spokojny o swoj± kabinê i lakierniê. 30 dni przed planowanym rozruchem lakierni wystêpujesz ze zg³oszeniem emisji i jak nie ma protestu to dzia³asz legalnie ( jak wiêksza lakiernia to pozwolenie ). Do koñca marca ka¿dego roku wnosisz op³aty za korzystanie ze ¶rodowiska a w ci±gu roku prowadzisz rejestr. Kabina na zewn±trz wyga pozwolenia na budowê.
Te procedury s± stosunkowo proste ... tak¿e spokojnie ... wszystko mo¿esz mieæ legalnie i bez wiêkszych problemów ... tzn. w tym co napisa³e¶ nie wiedzê ¿adnego problemu.
tu masz o tych pozwoleniach : http://lakiernik.info.pl/podstr/FORMALNO.pdf
a tu o kabinie na zewn±trz : http://lakiernik.info.pl/...20na%20zew..pdf
[ Dodano: 2011-01-13, 19:03 ]
osmaster81 napisa³/a: | witam ... co myslicie o takiego rodzaju lakierni jak napisa³em wy¿ej ... |
Nie ma ¿adnych zasad co do proporcji filtrów nadmuchu i wyci±gu. Filtr pod³ogowy ma swoj± powierzchniê a ... ta poziom ch³onno¶ci py³u w kg. Wiêcej filtrów to rzadsza ich wymiana. To tak na razie najpro¶ciej jak mo¿na.
Nadmuch z góry w jednym rogu, a odbiór w tylnej ¶cianie to te¿ standard komory ... ale akurat w Polsce dostawcy kabin wypracowali standard dla samochodówki gdzie zasys jest w posadzce. Dlatego ka¿de inne rozwi±zanie nie wzbudza zaufania.
Komora dzia³a równie dobrze gdy ci±gnie w ¶cianach bocznych, a nadmuch powietrza mo¿na zrobiæ bez ¿adnych filtrów górnych ( tj, sufitu nadmuchowego ) jak pomieszczenie jest zamkniête ... i te¿ dzia³a doskonale. S± nawet takie wersje komór lakierniczych gdzie zasys powietrza jest w suficie
Wpisz w google SPRAY BOOTH prze³±cz na GRAFIKÊ ZDJÊCIA i znajdziesz masê rozwi±zañ o których piszesz. Ja je nazywam WARIANTEM WENTYLACYJNYM "C". |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
osmaster81
|
Wys³any: 2011-01-16, 23:16
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
dziekuje za odpowiedz w moim temacie
ja pracowalem wylacznie w komoze z sufitowym filtrem i wyciagiem w tylnej scianie i nie mam porownania z komora z gurnym filtrem nad. i wyciagiem w pelnej podlodze
bardzo byl bym wdzieczny jesli wypowiedzial by sie ktos z forum kto lakierowal w tych dwuch rodzajach komur czy ruznica jest jakas powalajaca i czy warto na poczet tej ruznicy poswiecic komore tylko do lakierowania bo otwieram zaklad mechaniczny a malowanie ma byc dodatkiem glownie na starci moze sie przydac dodatkowa opcja jak nie bedzie wystarczajaco roboty na mechanike i troche szkoda mi dodatkowego pomieszczenia na przygotowke
dzieki |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-01-17, 16:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
To chyba od pocz±tku przyj±³e¶ z³± koncepcjê ?
Je¿eli lakierowanie to tylko rozszerzenie dzia³alno¶ci to przygotuj sobie profesjonalnie jedno pomieszczenia tak ¿eby¶ móg³ tam wstawiæ samochód i zrobiæ przy nim wszytko. Przygotowaæ, polakierowaæ, wysuszyæ wypolerowaæ i umyæ. S± odpowiednie rozwi±zania ¿e nie bêdziesz musia³ za ka¿dym razem szorowaæ ¶cian z py³u np. Rolowane do góry kotary os³onowe który mo¿esz opu¶ciæ na czas lakierowania i ju¿ py³ ze szlifowania na ¶cianach w niczym ci nie bêdzie przeszkadza³. Wyci±g i kanalizacjê mo¿esz mieæ w pod³odze ale to wymaga odpowiedniego profilu pyty pod krat±. W tym rozwi±zaniu masz inwestycje w jeden system wentylacji, a nie w dwa ( komora + stanowisko ). S± wady i mnóstwo zalet ... ale Jak lakiernictwo to dzia³alno¶æ uzupe³niaj±ca to zalet jest tu zdecydowanie wiêcej.
Przeczytaj sobie to o mini lakierni. Tu te¿ masz przyk³ad jak to zrobiæ. Oczywi¶cie to jedna z mo¿liwo¶ci : http://lakiernik.info.pl/podstr/MINI.pdf
Wyci±g na tylnej ¶cianie dzia³ i jest skuteczny. Musisz jednak pamiêtaæ ¿e mg³a malarska jest przeci±gana przez ca³± komorê zanim trafi do kana³u zasysu. lepiej wiêc jak wlot w tylnej ¶cianie nie jest zbyt wysoki. wtedy py³ wêdruje pomiêdzy progiem samochodu a pod³oga kabiny. Te komory z zasysem do wysoko¶ci 160 - 180 cm s± ¶wietne do malowania elementów i dla przemys³u. Gorzej siê sprawuj± przy ca³ych samochodach lub przy lakierowaniu boku. Tu ju¿ lepiej jest zastosowaæ wyci±g na obu ¶cianach bocznych ... jak nie chcesz kuæ posadzki. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2014-01-24, 00:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
|
mertel
|
Wys³any: 2019-03-18, 09:24
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Budowa lakierni to spore wyzwanie. W pierwszej kolejno¶ci powinni¶cie rozejrzeæ siê za sprawdzon± firm±, od której zakupicie wszelki niezbêdny sprzêt lakierniczy. Od siebie mogê wam poleciæ Spectravent. Od nich zakupi³em ¶ciany lakiernicze, wózki lakiernicze, system odpylania oraz inne niezbêdny sprzêt lakierniczy. |
|
|
|