Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kuciu007
|
Wys³any: 2010-11-02, 08:54 Syrena Autorenolak
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam. Zobrazujê z krótka jak wygl±da sprawa. Moja Syrenka w obecnej chwili: komora silnika i baga¿nika w renolaku "piaskowy tufo" reszta w podk³adzie akrylowym.
Mam renolaka na cale auto, kupi³em go bo moja Syrenka jest robiona na oryginalnych czê¶ciach i pomy¶la³em sobie ¿e warto aby i lakier mia³ b³ysk PRL-u. Ale teraz mam coraz wiêcej w±tpliwo¶ci. Jestem amatorem ale po pry¶niêciu komór widzê ¿e to trochê badziewny materia³(u¿ywa³em korektora) i czy nie przej¶æ na akryl. I tu pojawiaj± siê moje pytania:
1. Jaki polecacie akryl(wiadomo ¿e liczy siê stosunek ceny do jako¶ci)?
2. Czy s± akryle jednowarstwowe, tzn czy mog± byæ bez klaru i bêdzie po³ysk lepszy ni¿ da autorenolak?
3. Z tego co ju¿ wyczyta³em to renolak nie bardzo da siê polerowaæ przy ew. zacieku a co spokojnie mo¿na robiæ przy akrylu?
4. Piaskowy tufo ma kolor jak Syrenka mia³a w oryginale a akryl pewnie trzeba dobieraæ i co za tym idzie koszta spore?
5. Jakie temperatury prac? Czy teraz bez ogrzewanego warsztatu mo¿na pracowaæ? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-11-03, 09:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego zostaw ten Autorenolak w spokoju! Tym malowa³o siê kiedy¶ ,osobi¶cie ostatni raz robi³em tym Poloneza "na gie³de" 8 lat temu Autorenolak jest to lakier syntetyczny który zosta³ wprowadzony na "Polski rynek" na prze³omie lat 70 i 80 Teraz jest on w sprzeda¿y tylko pisze na nim "do metalu" zamiast do "renowacji samochodu" Jest to bardzo dobry lakier do "nauki lakierowania" poniewa¿ je¶li nie masz do¶wiadczenia i praktyki to nie ma mo¿liwo¶ci aby "rozlewaj±c" ten lakier nie narobiæ "podpisów" (czyt. zacieków na lakierowanej powierzchni) Na takich tak¿e "materia³ach" ,u mnie w "firmie" uczniowie æwicz± "sztuke lakierowania". Np. sztuk± by³o kiedy¶ polakierowaæ tym "g.....m" Fiata 126p i nie zrobiæ ani jednego zacieku przy "piêknym rozlaniu lakieru na powierzchni" Reasumuj±c lakier "lata swojej ¶wietno¶ci" ma ju¿ za sob± Wracaj±c do zadanych pytañ to proponuje jechaæ do mieszalni z lakierami samochodowymi i zamówiæ taki kolor w akrylu lub poliuretanie (wytrzymalszy i odporniejszy na warunki atmosferyczne itd. ni¿ akryl a przy tym tañszy tylko stosowany w lakierowaniu aut dostawczych i ciê¿arowych) To co ju¿ pomalowa³e¶ tym Autorenolakiem to zmyj rozpuszczalnikiem Nitro Dorobienie koloru nie ma wp³ywu na "wy¿sz± cenê" Zmieniaj±c Autorenolak na Akryl lub Poliuretan gwarantuje ci ¿e bêdziesz mia³ bardzo d³ugo trwa³± pow³okê na swojej Syrenie Wiesz nikt starego auta nie "lakieruje" w technologi z "danej epoki" poniewa¿ auta z lat 30 i 40 musia³y by byæ lakierowane lakierami Nitro Pozdrawiam! |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2010-11-03, 15:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
kuciu007, Daj koledze @Robertlodz09 punkt i podziêkuj za pomoc. |
|
|
|
|
kuciu007
|
Wys³any: 2010-11-03, 19:52
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
No-limit napisa³/a: | kuciu007, Daj koledze @Robertlodz09 punkt i podziêkuj za pomoc. |
Tak w³a¶nie zrobi³em.
dziêkujê i pozdrawiam |
|
|
|
|
kuciu007
|
Wys³any: 2010-11-03, 20:55
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
A co odno¶nie temperatury otoczenia? Czy przy takich temperaturach jak teraz( mrozki w nocy) mo¿na malowaæ? Mam gara¿ nieogrzewany. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2010-11-04, 00:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Musisz siê zaopatrzyæ nie w "standartowy" a w "szybki" utwardzacz ,który to jest zalecany do stosowania przy niskich temperaturach i spokojnie mo¿esz "lakierowaæ" przy takiej pogodzie Ja ju¿ dawno temu raz lakierowa³em (swój samochód) jak by³o na dworze grubo poni¿ej -5 st. C ,a w gara¿u by³o co¶ ko³o 0 st.C i jako¶ lakier nie "odlecia³" przez ponad 10 lat A wiem ¿e nie "zlecia³" poniewa¿ tym autem je¿dzi ca³y czas mój ojciec Pozdrawiam!
ps. Poda³em lakierowanie w tak niskiej temperaturze tylko jako w³asne "do¶wiadczenie" a nie propozycje dla kolegi |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2010-11-04, 07:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Owszem ..mozna pokusic sie o lakierowanie w takich warunkach. Ale trzeba wziac poprawke na czasy schniecia poszczegolnych materialow - a konkretnie, znacznie je wydluzyc. Nieprzestrzeganie , uwidoczni sie nastepnego lata..
Poza tym, trzeba rowniez uwazac na znaczna wilgoc w tym okresie. Jak wiadomo ma destrukcyjny wplyw na materialy, szczegolnie lakiery z grupy HS czy VHS - o czym to mialem okazje sie przekonac na "wlasnej skorze" i to przy temperaturach oscylujacych w granicach 20 stopni, jak i slonecznej pogodzie. Oczywiscie nie jest to regula...bo tak jak kolega @Robertlodz09, ja rowniez pozwalalem sobie na lakierownie w duzo gorszych wrunkach od wyzej opisanych (deszcz, 5 stopni na plusie)..i wychodzilo w miare znosnie.
Moze choc po lakierowaniu bylbys w stanie podniesc tem. chociaz do 10 stopni..
Robertlodz09 napisa³/a: | Musisz siê zaopatrzyæ nie w "standartowy" a w "szybki" utwardzacz ,który to jest zalecany do stosowania przy niskich temperaturach |
Ja ze swojej strony do zestawu dorzucil bym jeszcze "szybkie rozpuszczalniki".. lub w ogole materialy dedykowane do szybkich napraw..:spoko: |
|
|
|
|
kuciu007
|
Wys³any: 2010-11-04, 14:14
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
A jakiej firmy akryl polecacie?
I jak to cenowo siê ma? |
|
|
|
|
kuciu007
|
Wys³any: 2010-11-04, 15:23
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Czy profix to dobra firma? Zaproponowano mi 110z³ za 1l + 0,5 utwardzacza+ 0,2 rozcieñczalnika. Cena do przyjêcia? |
|
|
|