Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lorakkr21 
Wysłany: 2010-12-12, 18:17   PrzejÂście na sucho dosyĂŚ wody dobrze czy Âźle ???
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Witam tak jak w temacie chce skoùczyc ze szlifowaniem na mokro chcocia¿ jestem do tego przyzwyczajony i dobrze mi siê tak robi ale je¿eli ktoœ wymyœli³ te wszystkie materia³y i sprzêt oraz ca³¹ technologie do pracy na sucho to nie bez powodu tylko ma to jakieœ zalety i tu moje pytanie co z czym siê je je¿eli ktoœ tak pracuje moze mi przedstawiÌ w jaki sposób to robi ?? ( jaka maszynka o jakim skoku najlepsza do wykoùczenia pod lakier i do wykoùczenia pod polerke )
 
 

gugun 
Wysłany: 2010-12-12, 23:54   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chetnie bym pomogl no ale ja osobiscie mieszam i mieszac bede....wole przeleciec na mokro po czym auto umyc i zmyc ten kurz caly i byc pewny ze jest glanc....ale takie moje skromne zdanie...
 
 

kubazjan
Wysłany: 2010-12-13, 17:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
heh...tez o tym myslalem zeby przejsc na robote na sucho... :cool: Zakupilam nawet jakis czas temu szlifierke mimosrodowÂą,przysttosowana jest na duzy i maly skok a takze regulowana jest jejh predkosc pracy...Wyzygalem troche siana i kupilem Metabo ...no ale... :shock: pozyczylem kolesiowi i ja zajechaÂł chyba bo cos mi tam trze w niej.Nie wiem do czego jej uzywal ale jutro daje ja do naprawy i pomysle co dalej.
w roznych sklepach i mieszalniach pelno jest krazkow roznej gradacji takze z kupnem nie bedzie problemu...Wydaje mi sie ze po polozeniu podkladu wystarczy przejechac na sucho krazkiem 400 a potem 600 i powinno byc gitara.Dostepne sa tez takie klocki scierne o roznych ksztaÂłtach :spoko: takze mysle ze nie byÂł by to tak wielki problem...ale moze niech wypowiedza sie Ci ktorzy pracuja na sucho to bedziemy madrzejsi...
 

Âłysy73 
Wysłany: 2010-12-14, 20:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Witam.
Ja od Âładnych kilku lat {chyba z 7} nie uÂżywam Âżadnej wody do matowania pod lakierowanie.
Na pocz¹tku matowa³em tylko papierami "na g¹bce", ale póŸniej zm¹drza³em i kupi³em maszynkê.
Niestety jako, ¿e nie wiedzia³em do koùca jak rozpoznaÌ prawid³ow¹, to wciœniêto mi nie odpowiedni¹ {co by³o jedn¹ z g³ównych przyczyn "moich niedoskona³oœci"}.
Lecz juÂż kupiÂłem nowÂą odpowiedniÂą.
I tu odpowiedÂź na pytanie jaka powinna byĂŚ: SKOK MIMOÂŚRODU DO 3mm
Najpopularniejsze sÂą Rupesy, ale ja wybraÂłem DYNABRADE bo wg. mnie jednak jest lepsza jakoÂściowo, przyjemniejsza w trzymaniu, przyjemniejsza w pracy, a poza tym "dokÂładniejsza" bo ma skok 2,5mm.
Jeœli chodzi o gradacjê papierów to Ci którzy tak matuj¹ na ogó³ koùcz¹ P500, ale ja "dodajê coœ od siebie" i koùczê na P600 - na sreberku nie ma ani ryski.
I tutaj trzeba Panowie dodaÌ, ¿e gradacja gradacji jest nie równa, bo firma firmie jest nie równa. Ja obecnie œmigam tylko i wy³¹cznie na papierach SUNMIGHT Film. Typ Film s¹ to papiery "na folii" o równiejszym u³o¿eniu ziarna, oraz du¿o wiêkszej wytrzyma³oœci. Wczeœniej robi³em na Indasie i mia³a ona ewidentnie grubsze ziarna, nierównomiernie u³o¿one, oraz by³a du¿o mniej wydajna. Tak "na oko" 1 Sunmight pracuje tyle samo co ok. 3 Indasy i na dodatek zostawia mniejszy i delikatniejszy rys.

Poza tym jeÂśli chodzi o maszynki to prĂłcz podstawy jakÂą jest skok do 3mm zdecydowanie i zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdyÂż sÂą porĂŞczniejsze i dokÂładniejsze.

Dodatkowym plusem szlifu na sucho jest oczywiÂście czas samego matowania, ktĂłry jest kilkadziesiÂąt jak nie kilkaset razy krĂłtszy, oraz czas w jakim po macie moÂżemy przystÂąpiĂŚ do lakierowania:
Po szlifie na sucho: odmuchujemy, ..., i lakierujemy.
A po szlifie na mokro: czekamy, .........., czekamy, ........ czekamy, ..........., .... i dopiero malujemy.

Z tego co pamiĂŞtaÂłem tyle ode mnie.
{na wodzie nie Âśmigam od Âładnych kilku lat i nikt, nigdy i Âżadnym argumentem mnie do niej nie cofnie}
Pozdrawiam
 

berag1 
Wysłany: 2010-12-15, 08:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
Âłysy73 napisał/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdyÂż sÂą porĂŞczniejsze i dokÂładniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
 
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-12-15, 10:25   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Ta maszynka jest ok jak pneumatyk hehe podoba mi siê a sam œmiga³em na dynabradzie i te¿ mi siê bardzo podoba³ dziêki panowie za podpowiedzi mam jeszcze pytanie czym wykaùczaÌ w zakamarkach w³óknin¹ czy papierem na g¹bce ( mam 3M ale jset dosyÌ sztywny ) i jakimi gradacjami ???? Kr¹¿ki jakie uzywam to 3M hookit u¿ywa³em te¿ 3M z taùszej lini chyba silver ale nie s¹ wytrzyma³e wiêc wróci³em do hookita cena 90 z³ za opakowanie 100 szt . myœle ¿e ok bo u mnie na mieszalni to jakieœ 2 z³ za sztuke
 
 

kalbi 
Wysłany: 2010-12-15, 14:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
berag1 napisał/a:
Âłysy73 napisał/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdyÂż sÂą porĂŞczniejsze i dokÂładniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
to masz za duÂży skok, bo 5mm
_________________

 
 

kalbi 
Wysłany: 2010-12-15, 14:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
Âłysy73 napisał/a:
{na wodzie nie Âśmigam od Âładnych kilku lat i nikt, nigdy i Âżadnym argumentem mnie do niej nie cofnie}
Pozdrawiam
a jak matujesz pod cieniowanie? np srebra?
_________________

 
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-12-15, 17:10   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
w³óknin¹ 3M miedzian¹ z ¿elem ja tak robiê i jest ok a jak na sucho to nie wiem ??? zauwazy³em ze ta maszyna ma za duzy skok ale pu¿niej ni¿ napisa³em post :) w firmie w której pracowa³em kiedyœ robili na sucho lecz zrezygnowali z tego i przeszli spowrotem do wody myœle ¿e to by³ du¿y b³¹d ja do nich przyszed³em jak juz robili spowrotem na wodê i nie mam jak siê nauczyÌ suchej technologi wiec wszystkie wasze informacje s¹ dla mnie wa¿ne !!! Pzdr
 
 

berag1 
Wysłany: 2010-12-16, 08:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
kalbi napisał/a:
berag1 napisaÂł/a:
Âłysy73 napisaÂł/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdyÂż sÂą porĂŞczniejsze i dokÂładniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
to masz za duÂży skok, bo 5mm
_________________

ChodziÂło o pokazanie narzĂŞdzia jako takiego, a odnoÂśnie skoku to sÂą teÂż te teszlifierki ze skokiem 2,5. :D
 
 

lorakkr21 
Wysłany: 2010-12-16, 09:57   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
berag a jaka jest cena tej maszynki ( ze skokiem 3mm a jaka z 5mm ) ???
 
 

berag1 
Wysłany: 2010-12-16, 14:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 266
Cytat:
berag a jaka jest cena tej maszynki ( ze skokiem 3mm a jaka z 5mm ) ???

Cena jest taka sama bez wzglĂŞdu na skok-1550 zÂł. ;)
 
 

Âłysy73 
Wysłany: 2010-12-19, 18:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
berag1 napisał/a:
A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
MyÂślĂŞ Âże z odpowiednim skokiem bĂŞdzie OK.
ChoĂŚ osobiÂście i tak wybraÂłbym pneumata gdyÂż jestem pewien Âże bĂŞdzie trwalszy {przy okazji taĂąszy}.
Zapotrzebowaniem na powietrze bym siĂŞ nie martwiÂł, bo sÂądzĂŞ Âże jeÂśli kogoÂś staĂŚ na narzĂŞdzia za powyÂżej 1K to i sprĂŞÂżarkĂŞ ma juÂż w miarĂŞ przyzwoitÂą.
No ale zaleÂży to teÂż od tego co kto robi, bo gdybym robiÂł niewielkie elementy, np. skutery, motory, kaski itp, to chyba bym siĂŞ raczej skusiÂł moÂże i na takiego elektryka. ALE TYLKO I WYÂŁÂĄCZNIE TAKIEGO a nie te wysokie wydumki ktĂłre trzyma siĂŞ oburÂącz jak mieszadÂło malarsko-tynkarskie :)
kalbi napisał/a:
a jak matujesz pod cieniowanie? np srebra?
lorakkr21 napisał/a:
w³óknin¹ 3M miedzian¹
No w³aœnie przyznam ¿e nie cierpiê tych zwyk³ych cienkich w³óknin, wiêc jak ju¿ to wolê ich wygodniejsz¹ i bardziej wypasion¹ {a moim zdaniem i dok³adniejsz¹ i lepsz¹ wersjê -nie zostawiaj¹c¹ np. œladów po paluchach} wersjê. Czyli g¹bki z w³ókninami. Coœ takiego: {plus pasta}
http://carsystem-wschod.p...&cid=22&kid=155
 

lorakkr21 
Wysłany: 2011-01-04, 22:19   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
³ysy73 czy t¹ w³óknin¹ zamiszczona na g¹bce lecisz równie¿ na sucho ??? powiedz coœ wiêcej o suchej technologi bo ma³o tego jest na forum a ja chcê zrezygnowaÌ z wody :) tylko bardzo ciê¿ko mi siê przestawia na ten system ale próba próba próba i wytrwa³oœÌ heh
 
 

Âłysy73 
Wysłany: 2011-01-05, 18:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Witam.
Jeœli o mnie chodzi to gdzie siê da lecê maszynk¹ o skoku 2,5mm papierami 400 i 600, b¹dŸ od razu 600 - to zale¿y od pod³o¿a a w zasadzie struktury któr¹ œcinam: jeœli pod³o¿e jest g³adkie to od razu startujê z 600 i na tym koùczê a jak ma morkê to na ogó³ startujê z 400 i poprawiam 600 - ale to te¿ zale¿y od wielkoœci tej morki. Ka¿dy ma tam jakieœ w³asne kryteria i do nich siê dostosowuje tak samo jak przy macie na mokro, czy szlifie rêcznym ró¿nych materia³ów i pow³ok na sucho.
Tam gdzie nie mogê dojœÌ maszynk¹ wpadam z papierami na piance tego typu: http://carsystem-wschod.p...=0&prod_index=1
Tu sÂą pokazane akurat 3M-y ale ja teÂż Âśmigam na Sunmighcie.
W kaÂżdym bÂądÂź razie gdzie nie dojdĂŞ maszynkÂą, a powierzchnia do zmatowania jest w miarĂŞ prostawa a nie mini zakamarki to lecĂŞ papierami typu jaki pokazaÂłem wczeÂśniej i gradacjami 600, 800, 1000 - teÂż w zaleÂżnoÂści od materiaÂłu jaki siĂŞ matuje i struktury.
A tam gdzie nie dojdê takimi papierkami na rêku to œmigam oczywiœcie zwyk³ymi w³ókninami - nie tymi na g¹bce.
W³ókniny na g¹bce z dodatkiem pasty do matowania u¿ywam tylko do sporadycznych matowaù "pod przejœcia" - piszê sporadycznych bo staram siê ich nie robiÌ bo jeœli mogê i nie ma z tym za du¿o zachodu to wolê ca³y element dmuchn¹Ì klarem.
No i póŸniej zwyk³e odmuchiwanie, oklejanie, odt³uszczanie i malunki.

To mniej wiêcej opisane jak robiê pod pow³oki wierzchnie, a pod podk³ady to maszynka 240 i 320, a rêka te¿ te piankowe 240, 320, 360, no i w³óknina.
No i podk³ad nie nawalam w zajebist¹ strukturê jak to nie raz widzê tylko staram siê aby by³ jak najg³adszy. Po jak¹ cholerê robiÌ te barany jak póŸniej i tak trzeba je poœcinaÌ. Kupa czasu w plecy, kupa materia³ów w plecy i jakoœÌ nie teges bo nie zawsze taki podk³ad jest porz¹dnie doschniêty na wskroœ jeœli by³o go full nalane i nie wygrzane. To moje zdanie i tak staram siê robiÌ. Tylko faktem jest ¿e do podk³adu aby wylaÌ go na w miarê g³adko potrzebny jest i dobry gun, bo gówniany i lanie do podk³adu kupy rozpucha to nie dobra droga.

Po mojemu na sucho jest z pewnoÂściÂą lepiej {bo mniejsza wilgoĂŚ}, lÂżej, duÂżo szybciej, ....
I ja tak jak wczeÂśniej wspomniaÂłem do taplania siĂŞ w bagnie i syfie nie powrĂłcĂŞ - chyba Âże Quadem ;)

Jedyna rzecz o której trzeba pamiêtaÌ to porz¹dny Karcher dzieù przed robot¹, aby póŸniej wydmuchiwaÌ z zakamarków tylko py³y a nie gamo³y piachu i b³ota.

To chyba w miarĂŞ wszystko w streszczeniu. Pewnie czegoÂś zapomniaÂłem albo nie do koĂąca jasno opisaÂłem, ale inaczej jest coÂś robiĂŚ a inaczej to opisaĂŚ. No i te latka = skleroza ;)
Pozdro
 

Âłysy73 
Wysłany: 2011-01-05, 19:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
No z tego co teraz sobie jeszcze przypomnia³em to odnoœnie tych w³óknin na g¹bce to prócz matowania nimi pod przejœcia, to u¿ywam ich oczywiœcie jeszcze do matowania elementów pod cieniowania.
To tak tylko dopisa³em bo ró¿nie siê ró¿ne wypowiedzi interpretuje.
Mam nadziejĂŞ Âże da siĂŞ z tego co napisaÂłem domyÂśleĂŚ co miaÂłem na myÂśli. ;)
Pozdrawiam
 

lorakkr21 
Wysłany: 2011-01-06, 13:45   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Pewnie Âże sie da !!! dziĂŞki !!! pzdr
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group