Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
lorakkr21 
Wys³any: 2010-12-12, 18:17   Przej¶cie na sucho dosyæ wody dobrze czy ¼le ???
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Witam tak jak w temacie chce skoñczyc ze szlifowaniem na mokro chcocia¿ jestem do tego przyzwyczajony i dobrze mi siê tak robi ale je¿eli kto¶ wymy¶li³ te wszystkie materia³y i sprzêt oraz ca³± technologie do pracy na sucho to nie bez powodu tylko ma to jakie¶ zalety i tu moje pytanie co z czym siê je je¿eli kto¶ tak pracuje moze mi przedstawiæ w jaki sposób to robi ?? ( jaka maszynka o jakim skoku najlepsza do wykoñczenia pod lakier i do wykoñczenia pod polerke )
 
 

gugun 
Wys³any: 2010-12-12, 23:54   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
chetnie bym pomogl no ale ja osobiscie mieszam i mieszac bede....wole przeleciec na mokro po czym auto umyc i zmyc ten kurz caly i byc pewny ze jest glanc....ale takie moje skromne zdanie...
 
 

kubazjan
Wys³any: 2010-12-13, 17:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
heh...tez o tym myslalem zeby przejsc na robote na sucho... :cool: Zakupilam nawet jakis czas temu szlifierke mimosrodow±,przysttosowana jest na duzy i maly skok a takze regulowana jest jejh predkosc pracy...Wyzygalem troche siana i kupilem Metabo ...no ale... :shock: pozyczylem kolesiowi i ja zajecha³ chyba bo cos mi tam trze w niej.Nie wiem do czego jej uzywal ale jutro daje ja do naprawy i pomysle co dalej.
w roznych sklepach i mieszalniach pelno jest krazkow roznej gradacji takze z kupnem nie bedzie problemu...Wydaje mi sie ze po polozeniu podkladu wystarczy przejechac na sucho krazkiem 400 a potem 600 i powinno byc gitara.Dostepne sa tez takie klocki scierne o roznych kszta³tach :spoko: takze mysle ze nie by³ by to tak wielki problem...ale moze niech wypowiedza sie Ci ktorzy pracuja na sucho to bedziemy madrzejsi...
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-12-14, 20:24   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Witam.
Ja od ³adnych kilku lat {chyba z 7} nie u¿ywam ¿adnej wody do matowania pod lakierowanie.
Na pocz±tku matowa³em tylko papierami "na g±bce", ale pó¼niej zm±drza³em i kupi³em maszynkê.
Niestety jako, ¿e nie wiedzia³em do koñca jak rozpoznaæ prawid³ow±, to wci¶niêto mi nie odpowiedni± {co by³o jedn± z g³ównych przyczyn "moich niedoskona³o¶ci"}.
Lecz ju¿ kupi³em now± odpowiedni±.
I tu odpowied¼ na pytanie jaka powinna byæ: SKOK MIMO¦RODU DO 3mm
Najpopularniejsze s± Rupesy, ale ja wybra³em DYNABRADE bo wg. mnie jednak jest lepsza jako¶ciowo, przyjemniejsza w trzymaniu, przyjemniejsza w pracy, a poza tym "dok³adniejsza" bo ma skok 2,5mm.
Je¶li chodzi o gradacjê papierów to Ci którzy tak matuj± na ogó³ koñcz± P500, ale ja "dodajê co¶ od siebie" i koñczê na P600 - na sreberku nie ma ani ryski.
I tutaj trzeba Panowie dodaæ, ¿e gradacja gradacji jest nie równa, bo firma firmie jest nie równa. Ja obecnie ¶migam tylko i wy³±cznie na papierach SUNMIGHT Film. Typ Film s± to papiery "na folii" o równiejszym u³o¿eniu ziarna, oraz du¿o wiêkszej wytrzyma³o¶ci. Wcze¶niej robi³em na Indasie i mia³a ona ewidentnie grubsze ziarna, nierównomiernie u³o¿one, oraz by³a du¿o mniej wydajna. Tak "na oko" 1 Sunmight pracuje tyle samo co ok. 3 Indasy i na dodatek zostawia mniejszy i delikatniejszy rys.

Poza tym je¶li chodzi o maszynki to prócz podstawy jak± jest skok do 3mm zdecydowanie i zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdy¿ s± porêczniejsze i dok³adniejsze.

Dodatkowym plusem szlifu na sucho jest oczywi¶cie czas samego matowania, który jest kilkadziesi±t jak nie kilkaset razy krótszy, oraz czas w jakim po macie mo¿emy przyst±piæ do lakierowania:
Po szlifie na sucho: odmuchujemy, ..., i lakierujemy.
A po szlifie na mokro: czekamy, .........., czekamy, ........ czekamy, ..........., .... i dopiero malujemy.

Z tego co pamiêta³em tyle ode mnie.
{na wodzie nie ¶migam od ³adnych kilku lat i nikt, nigdy i ¿adnym argumentem mnie do niej nie cofnie}
Pozdrawiam
 

berag1 
Wys³any: 2010-12-15, 08:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
³ysy73 napisa³/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdy¿ s± porêczniejsze i dok³adniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
 
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-12-15, 10:25   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Ta maszynka jest ok jak pneumatyk hehe podoba mi siê a sam ¶miga³em na dynabradzie i te¿ mi siê bardzo podoba³ dziêki panowie za podpowiedzi mam jeszcze pytanie czym wykañczaæ w zakamarkach w³óknin± czy papierem na g±bce ( mam 3M ale jset dosyæ sztywny ) i jakimi gradacjami ???? Kr±¿ki jakie uzywam to 3M hookit u¿ywa³em te¿ 3M z tañszej lini chyba silver ale nie s± wytrzyma³e wiêc wróci³em do hookita cena 90 z³ za opakowanie 100 szt . my¶le ¿e ok bo u mnie na mieszalni to jakie¶ 2 z³ za sztuke
 
 

kalbi 
Wys³any: 2010-12-15, 14:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
berag1 napisa³/a:
³ysy73 napisa³/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdy¿ s± porêczniejsze i dok³adniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
to masz za du¿y skok, bo 5mm
_________________

 
 

kalbi 
Wys³any: 2010-12-15, 14:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
³ysy73 napisa³/a:
{na wodzie nie ¶migam od ³adnych kilku lat i nikt, nigdy i ¿adnym argumentem mnie do niej nie cofnie}
Pozdrawiam
a jak matujesz pod cieniowanie? np srebra?
_________________

 
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-12-15, 17:10   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
w³óknin± 3M miedzian± z ¿elem ja tak robiê i jest ok a jak na sucho to nie wiem ??? zauwazy³em ze ta maszyna ma za duzy skok ale pu¿niej ni¿ napisa³em post :) w firmie w której pracowa³em kiedy¶ robili na sucho lecz zrezygnowali z tego i przeszli spowrotem do wody my¶le ¿e to by³ du¿y b³±d ja do nich przyszed³em jak juz robili spowrotem na wodê i nie mam jak siê nauczyæ suchej technologi wiec wszystkie wasze informacje s± dla mnie wa¿ne !!! Pzdr
 
 

berag1 
Wys³any: 2010-12-16, 08:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
kalbi napisa³/a:
berag1 napisa³/a:
³ysy73 napisa³/a:
zawsze polecam pneumaty a nie elektryki, gdy¿ s± porêczniejsze i dok³adniejsze.

A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
to masz za du¿y skok, bo 5mm
_________________

Chodzi³o o pokazanie narzêdzia jako takiego, a odno¶nie skoku to s± te¿ te teszlifierki ze skokiem 2,5. :D
 
 

lorakkr21 
Wys³any: 2010-12-16, 09:57   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
berag a jaka jest cena tej maszynki ( ze skokiem 3mm a jaka z 5mm ) ???
 
 

berag1 
Wys³any: 2010-12-16, 14:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Cytat:
berag a jaka jest cena tej maszynki ( ze skokiem 3mm a jaka z 5mm ) ???

Cena jest taka sama bez wzglêdu na skok-1550 z³. ;)
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2010-12-19, 18:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
berag1 napisa³/a:
A co powiesz na to:
http://www.techem.com.pl/...ka_CEROS_650_CV
My¶lê ¿e z odpowiednim skokiem bêdzie OK.
Choæ osobi¶cie i tak wybra³bym pneumata gdy¿ jestem pewien ¿e bêdzie trwalszy {przy okazji tañszy}.
Zapotrzebowaniem na powietrze bym siê nie martwi³, bo s±dzê ¿e je¶li kogo¶ staæ na narzêdzia za powy¿ej 1K to i sprê¿arkê ma ju¿ w miarê przyzwoit±.
No ale zale¿y to te¿ od tego co kto robi, bo gdybym robi³ niewielkie elementy, np. skutery, motory, kaski itp, to chyba bym siê raczej skusi³ mo¿e i na takiego elektryka. ALE TYLKO I WY£¡CZNIE TAKIEGO a nie te wysokie wydumki które trzyma siê obur±cz jak mieszad³o malarsko-tynkarskie :)
kalbi napisa³/a:
a jak matujesz pod cieniowanie? np srebra?
lorakkr21 napisa³/a:
w³óknin± 3M miedzian±
No w³a¶nie przyznam ¿e nie cierpiê tych zwyk³ych cienkich w³óknin, wiêc jak ju¿ to wolê ich wygodniejsz± i bardziej wypasion± {a moim zdaniem i dok³adniejsz± i lepsz± wersjê -nie zostawiaj±c± np. ¶ladów po paluchach} wersjê. Czyli g±bki z w³ókninami. Co¶ takiego: {plus pasta}
http://carsystem-wschod.p...&cid=22&kid=155
 

lorakkr21 
Wys³any: 2011-01-04, 22:19   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
³ysy73 czy t± w³óknin± zamiszczona na g±bce lecisz równie¿ na sucho ??? powiedz co¶ wiêcej o suchej technologi bo ma³o tego jest na forum a ja chcê zrezygnowaæ z wody :) tylko bardzo ciê¿ko mi siê przestawia na ten system ale próba próba próba i wytrwa³o¶æ heh
 
 

³ysy73 
Wys³any: 2011-01-05, 18:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Witam.
Je¶li o mnie chodzi to gdzie siê da lecê maszynk± o skoku 2,5mm papierami 400 i 600, b±d¼ od razu 600 - to zale¿y od pod³o¿a a w zasadzie struktury któr± ¶cinam: je¶li pod³o¿e jest g³adkie to od razu startujê z 600 i na tym koñczê a jak ma morkê to na ogó³ startujê z 400 i poprawiam 600 - ale to te¿ zale¿y od wielko¶ci tej morki. Ka¿dy ma tam jakie¶ w³asne kryteria i do nich siê dostosowuje tak samo jak przy macie na mokro, czy szlifie rêcznym ró¿nych materia³ów i pow³ok na sucho.
Tam gdzie nie mogê doj¶æ maszynk± wpadam z papierami na piance tego typu: http://carsystem-wschod.p...=0&prod_index=1
Tu s± pokazane akurat 3M-y ale ja te¿ ¶migam na Sunmighcie.
W ka¿dym b±d¼ razie gdzie nie dojdê maszynk±, a powierzchnia do zmatowania jest w miarê prostawa a nie mini zakamarki to lecê papierami typu jaki pokaza³em wcze¶niej i gradacjami 600, 800, 1000 - te¿ w zale¿no¶ci od materia³u jaki siê matuje i struktury.
A tam gdzie nie dojdê takimi papierkami na rêku to ¶migam oczywi¶cie zwyk³ymi w³ókninami - nie tymi na g±bce.
W³ókniny na g±bce z dodatkiem pasty do matowania u¿ywam tylko do sporadycznych matowañ "pod przej¶cia" - piszê sporadycznych bo staram siê ich nie robiæ bo je¶li mogê i nie ma z tym za du¿o zachodu to wolê ca³y element dmuchn±æ klarem.
No i pó¼niej zwyk³e odmuchiwanie, oklejanie, odt³uszczanie i malunki.

To mniej wiêcej opisane jak robiê pod pow³oki wierzchnie, a pod podk³ady to maszynka 240 i 320, a rêka te¿ te piankowe 240, 320, 360, no i w³óknina.
No i podk³ad nie nawalam w zajebist± strukturê jak to nie raz widzê tylko staram siê aby by³ jak najg³adszy. Po jak± cholerê robiæ te barany jak pó¼niej i tak trzeba je po¶cinaæ. Kupa czasu w plecy, kupa materia³ów w plecy i jako¶æ nie teges bo nie zawsze taki podk³ad jest porz±dnie doschniêty na wskro¶ je¶li by³o go full nalane i nie wygrzane. To moje zdanie i tak staram siê robiæ. Tylko faktem jest ¿e do podk³adu aby wylaæ go na w miarê g³adko potrzebny jest i dobry gun, bo gówniany i lanie do podk³adu kupy rozpucha to nie dobra droga.

Po mojemu na sucho jest z pewno¶ci± lepiej {bo mniejsza wilgoæ}, l¿ej, du¿o szybciej, ....
I ja tak jak wcze¶niej wspomnia³em do taplania siê w bagnie i syfie nie powrócê - chyba ¿e Quadem ;)

Jedyna rzecz o której trzeba pamiêtaæ to porz±dny Karcher dzieñ przed robot±, aby pó¼niej wydmuchiwaæ z zakamarków tylko py³y a nie gamo³y piachu i b³ota.

To chyba w miarê wszystko w streszczeniu. Pewnie czego¶ zapomnia³em albo nie do koñca jasno opisa³em, ale inaczej jest co¶ robiæ a inaczej to opisaæ. No i te latka = skleroza ;)
Pozdro
 

³ysy73 
Wys³any: 2011-01-05, 19:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
No z tego co teraz sobie jeszcze przypomnia³em to odno¶nie tych w³óknin na g±bce to prócz matowania nimi pod przej¶cia, to u¿ywam ich oczywi¶cie jeszcze do matowania elementów pod cieniowania.
To tak tylko dopisa³em bo ró¿nie siê ró¿ne wypowiedzi interpretuje.
Mam nadziejê ¿e da siê z tego co napisa³em domy¶leæ co mia³em na my¶li. ;)
Pozdrawiam
 

lorakkr21 
Wys³any: 2011-01-06, 13:45   
0
UP DOWN
lorakkr21

Pomóg³: 4 razy
Posty: 123
Pewnie ¿e sie da !!! dziêki !!! pzdr
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group