Autor |
Wiadomo¶æ |
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-01-19, 20:54 Rozlewnosc akrylu...
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
Witam.Otoz lakierowalem wczoraj busa T4 akrylem 3:1:1 i mialem znow okazje przekonac sie o jego nierozlewnosci...Probowalem wszystkiego...ustawilem sobie guna (Sata rp 3000) taj jak Pan Bóg przykazal i zaczalem lakierowacale ni czorta nie mog³em rozlac tego lakieru.Zmienialem ustawienia,cisnienie,odleg³osc od elementu i ciagle tak samo.Jedynie co w miare sie rozla³o to tylna pokrywa ale la³em ja niemi³osiernie modl±c sie zeby nie pociek³o. Nie pociek³o i w miare przyzwoicie sie rozla³o...I tu rodzi sie pytanie czy czasem Sata rp nie jest zbyt niskocisnienowa do tego typu lakierów...
Lakierujac metaliki nie mam z tym problemu,ustawiam sobie na oko³o 2.5 bara i lece.Zapyta³em znajomego w mieszalni i powiedzial mi ze do akryli najodpowiedniejsze cisnienie to 3-4 bary...oczywiscie w zaleznosci od modelu i marki guna... no ale skoro tak to czy nie powinienem by³ rozlac tego akrylu na 2.5 barach skoro takie cisnienie jest dedykowane dla mojego guna??Juz nie wiem sam...mog³em oczywiscie w tym kolorze dobrac baze solidowa+klar ale chcialem wylac ten akryl i nie babrac sie w polerke...a tu nie pozostanie mi nic innego jak polerowanie ca³ego grata... krzyz panski... |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-01-19, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
jakiej firmy masz akryl??moze jakies scierwo??mi sie kiedys zdarzalo ze albo slabo sie rozlewal albo cieklo ale juz przestalem uzywac akryli a tymbardziej tanich i wychodzi slicznie a tez mam sate 3000...lub tez mozna zawsze podkrecic ciut cisnienie...ja osobiscie nie ustawiam pistoletu wg zalecen tylko wg uznania w zaleznosci od gestosci farby czy tez pozadanego efektu koncowego |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-01-20, 09:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Kolego dlaczego przyczyny szukasz w swoim pistolecie? Napisz tak jak prosi³ "przedmówca" ,co to za materia³y zakupi³e¶ (firma) Ja poprosze tak¿e aby¶ poda³ czy:
-utwardzacz i rozcieñczalnik jest taki jak zaleca producent? ,
-czy sprawdzasz "lepko¶æ" materia³u przed natryskiem i j± "korygujesz" czy tylko "rozrabiasz wed³ug proporcji" podanej przez sprzedawce lub na "etykiecie ,
-w jakiej temperaturze lakierowa³e¶ ,itd.
Wtedy bedziemy mieæ "pe³ny obraz do tzw. analizy"gdzie mo¿e byæ przyczyna W pierwszej kolejno¶ci podaj co to za materia³y u¿y³e¶ "Firmowe" czy mo¿e jakie¶ "gó...o" z np. allegr....
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-01-20, 19:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle,temperatura by³o ok 12-15...utwradzacz i rozcienczalnik jest tej samej firmy.Sczerze to rozrabiam jak podaje producent,choc wydawa³o mi sie ze ten akryl jest ciut za gesty...To wszystko. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2011-01-21, 22:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Bo w tej tem. bedzie bardziej gesty niz w zalecanej ( 20* )..skoro masz taka tem. jaka masz, moglbys sprobowac podgrzac ten lakier, wyszloby prawdopodobnie lepiej. |
|
|
|
|
berag1
|
Wys³any: 2011-01-21, 22:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 266
|
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-01-22, 13:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
ok...wielkie dzieki...czyli juz wiem co bylo nie tak.Po pierwsez temperatura a po drugie za duza odleglosc od elementu ...stad takie klocki.Na przyszlosc juz bede wiedzia³. |
|
|
|
|
lakar
|
Wys³any: 2011-02-17, 11:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 51
|
kazdy akryl mozna rozlac.dodaj troszke wiecej rozcienczalnika zmniejsz podaanie towaru podbij odrobine cisnienie na pistolecie i lec kilkoma cenkimi warstwami.bedzie gladie jak szyba. |
|
|
|
|
krystek
|
Wys³any: 2011-02-23, 11:29
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Je¶li chodzi o rozlewno¶æ ,,akryli", w tym tak¿e lakierów bezbarwnych,które s± przecie¿ tak¿e oparte na ¿ywicach akrylowych , to rzeczywi¶cie najwa¿niejsza jest temperatura.
Ale nie temperatura wokó³ samochodu a temperatura samego lakieru i detali.
Na szkoleniu w Novolu pokazali nam, takim bezdotykowym miernikiem , jak ró¿na jest temperatura detalu od temperatury powietrza.A jak go¶æ po³o¿y³ bazê wodn± to temperatura drzwi mia³a zaledwie 14 stopni , choæ w kabinie by³o 22.
Je¶li nie mo¿esz nagrzaæ tak ,aby samochód mia³ 20 stp. to podgrzej lakier(oczywi¶cie bez utwardzacza) a nie bêdziesz mia³ k³opotów z rozlewno¶ci±.
To pokazali nam na szkoleniu w NOVOLu.
Przy okazji pozdrawiam Tomka i Rafa³a z Novola i wszystkim polecam te szkolenia-by³o super!! |
_________________ krystek |
|
|
|
|
Benos77
|
Wys³any: 2011-02-23, 11:37
|
0
|
|
|
Posty: 133 Sk±d: Szczecin
|
Cytat: | to podgrzej lakier(oczywi¶cie bez utwardzacza) a nie bêdziesz mia³ k³opotów z rozlewno¶ci±. |
To jest ogólnie z³ota rada. Swoj± drog± te¿ mam te wiadomo¶ci z Novola ale z innego szkolenia ... |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2011-02-23, 22:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Producenci zalecaja pomiar lepkosci materialu przy okreslonej temperaturze otoczenia, czy temperaturze elementu..?? |
|
|
|