Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
kubazjan
Wys³any: 2011-01-19, 20:54   Rozlewnosc akrylu...
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
Witam.Otoz lakierowalem wczoraj busa T4 akrylem 3:1:1 i mialem znow okazje przekonac sie o jego nierozlewnosci...Probowalem wszystkiego...ustawilem sobie guna (Sata rp 3000) taj jak Pan Bóg przykazal i zaczalem lakierowacale ni czorta nie mog³em rozlac tego lakieru.Zmienialem ustawienia,cisnienie,odleg³osc od elementu i ciagle tak samo.Jedynie co w miare sie rozla³o to tylna pokrywa ale la³em ja niemi³osiernie modl±c sie zeby nie pociek³o. :fiu: Nie pociek³o i w miare przyzwoicie sie rozla³o...I tu rodzi sie pytanie czy czasem Sata rp nie jest zbyt niskocisnienowa do tego typu lakierów...
Lakierujac metaliki nie mam z tym problemu,ustawiam sobie na oko³o 2.5 bara i lece.Zapyta³em znajomego w mieszalni i powiedzial mi ze do akryli najodpowiedniejsze cisnienie to 3-4 bary...oczywiscie w zaleznosci od modelu i marki guna... :roll: no ale skoro tak to czy nie powinienem by³ rozlac tego akrylu na 2.5 barach skoro takie cisnienie jest dedykowane dla mojego guna??Juz nie wiem sam...mog³em oczywiscie w tym kolorze dobrac baze solidowa+klar ale chcialem wylac ten akryl i nie babrac sie w polerke...a tu nie pozostanie mi nic innego jak polerowanie ca³ego grata... :D krzyz panski... ^^ ^^
 

gugun 
Wys³any: 2011-01-19, 23:19   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jakiej firmy masz akryl??moze jakies scierwo??mi sie kiedys zdarzalo ze albo slabo sie rozlewal albo cieklo ale juz przestalem uzywac akryli a tymbardziej tanich i wychodzi slicznie a tez mam sate 3000...lub tez mozna zawsze podkrecic ciut cisnienie...ja osobiscie nie ustawiam pistoletu wg zalecen tylko wg uznania w zaleznosci od gestosci farby czy tez pozadanego efektu koncowego
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-20, 09:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Kolego dlaczego przyczyny szukasz w swoim pistolecie? :nie: Napisz tak jak prosi³ "przedmówca" ,co to za materia³y zakupi³e¶ (firma) :tak: Ja poprosze tak¿e aby¶ poda³ czy:
-utwardzacz i rozcieñczalnik jest taki jak zaleca producent? ,
-czy sprawdzasz "lepko¶æ" materia³u przed natryskiem i j± "korygujesz" czy tylko "rozrabiasz wed³ug proporcji" podanej przez sprzedawce lub na "etykiecie ,
-w jakiej temperaturze lakierowa³e¶ ,itd. :tak:
Wtedy bedziemy mieæ "pe³ny obraz do tzw. analizy"gdzie mo¿e byæ przyczyna :tak: W pierwszej kolejno¶ci podaj co to za materia³y u¿y³e¶ :tak: "Firmowe" czy mo¿e jakie¶ "gó...o" z np. allegr.... ;)
Pozdrawiam! :spoko:
 

kubazjan
Wys³any: 2011-01-20, 19:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle,temperatura by³o ok 12-15...utwradzacz i rozcienczalnik jest tej samej firmy.Sczerze to rozrabiam jak podaje producent,choc wydawa³o mi sie ze ten akryl jest ciut za gesty...To wszystko. ;)
 

obcy_69
Wys³any: 2011-01-21, 22:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Bo w tej tem. bedzie bardziej gesty niz w zalecanej ( 20* )..skoro masz taka tem. jaka masz, moglbys sprobowac podgrzac ten lakier, wyszloby prawdopodobnie lepiej.
 

berag1 
Wys³any: 2011-01-21, 22:19   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 266
Cytat:
koledzy...lakier to Novol o ile sie nie myle

Tutaj masz kartê techniczn± tego lakieru:
http://www.spectral.pl/karty_t/ST_2K.pdf
 
 

kubazjan
Wys³any: 2011-01-22, 13:39   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
ok...wielkie dzieki...czyli juz wiem co bylo nie tak.Po pierwsez temperatura a po drugie za duza odleglosc od elementu ...stad takie klocki.Na przyszlosc juz bede wiedzia³. :spoko:
 

lakar
Wys³any: 2011-02-17, 11:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 51
kazdy akryl mozna rozlac.dodaj troszke wiecej rozcienczalnika zmniejsz podaanie towaru podbij odrobine cisnienie na pistolecie i lec kilkoma cenkimi warstwami.bedzie gladie jak szyba.
 

krystek 
Wys³any: 2011-02-23, 11:29   
0
UP DOWN

Posty: 11
Je¶li chodzi o rozlewno¶æ ,,akryli", w tym tak¿e lakierów bezbarwnych,które s± przecie¿ tak¿e oparte na ¿ywicach akrylowych , to rzeczywi¶cie najwa¿niejsza jest temperatura.
Ale nie temperatura wokó³ samochodu a temperatura samego lakieru i detali.
Na szkoleniu w Novolu pokazali nam, takim bezdotykowym miernikiem , jak ró¿na jest temperatura detalu od temperatury powietrza.A jak go¶æ po³o¿y³ bazê wodn± to temperatura drzwi mia³a zaledwie 14 stopni , choæ w kabinie by³o 22.
Je¶li nie mo¿esz nagrzaæ tak ,aby samochód mia³ 20 stp. to podgrzej lakier(oczywi¶cie bez utwardzacza) a nie bêdziesz mia³ k³opotów z rozlewno¶ci±.
To pokazali nam na szkoleniu w NOVOLu.
Przy okazji pozdrawiam Tomka i Rafa³a z Novola i wszystkim polecam te szkolenia-by³o super!!
_________________
krystek
 

Benos77
Wys³any: 2011-02-23, 11:37   
0
UP DOWN

Posty: 133
Sk±d: Szczecin
Cytat:
to podgrzej lakier(oczywi¶cie bez utwardzacza) a nie bêdziesz mia³ k³opotów z rozlewno¶ci±.

To jest ogólnie z³ota rada. Swoj± drog± te¿ mam te wiadomo¶ci z Novola ale z innego szkolenia ...
 

obcy_69
Wys³any: 2011-02-23, 22:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Producenci zalecaja pomiar lepkosci materialu przy okreslonej temperaturze otoczenia, czy temperaturze elementu..??
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group