Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
baza0
Wys³any: 2011-01-21, 16:37   Malowanie aluminium
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam. Nie wiedzia³em gdzie umie¶ciæ taki temat wiêc umie¶ci³em na tym forum. A wiêc... nie bêdê zag³êbia³ Was dok³adnie w temat ale muszê pomalowaæ peda³y oraz obrêcze rowerowe które s± wykonane z aluminium.
Co¶ takiego:
Obrêcz: http://www.koxx.pl/k-atal...0fa1b-bd952.jpg

Peda³y: http://www.alansbmx.com/images/newmg1.jpg

Najlepiej chyba bêdzie to zrobiæ sprayem. Jaki polecacie? Ogólnie jak malowaæ? Najpierw papierem ¶ciernym wyczy¶ciæ? Jaka ziarnisto¶æ? Pó¼niej jaki¶ podk³ad? Pó¼niej farba i lakier? Jakie polecacie?

Zale¿y mi ¿eby peda³y mia³y w miarê odporn± powierzchniê na ¶cieranie i uderzanie. Z obrêczami ju¿ nie, a¿ tak bardzo chocia¿ te¿ by siê przyda³o ¿eby za ³atwo siê nie brudzi³y, bo teraz nie wiem jak one by³y malowane fabrycznie ale maj± powierzchniê jakby bez lakieru i wystarczy ¿e dotknie siê palcem to zostaje ¶lad który mo¿na jedynie usun±æ jakim¶ rozpuszczalnikiem ale te¿ jest problem bo przy okazji schodzi farba. Proszê o pomoc. Pozdrawiam
 

Dono
Wys³any: 2011-01-21, 17:39   
0
UP DOWN

Posty: 16
Spray bêdzie s³abo trzyma³, jedynie co ratuje to na³o¿enie kilku kolejnych warstw. Zmatuj papierem ~300, odt³u¶æ. Mo¿esz prysn±æ podk³adem akrylowym przed lakierem. I nie licz na pomoc na tym forum, ch³opaki tylko polonezy maluj± pêdzlem. Sam mia³em kilka pytañ, ale przeros³o ich to ;)
 

Mattie 
Wys³any: 2011-01-21, 22:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 26
hmm je¿eli to ma byæ do roweru trialowego to zastanowi³bym siê czy zwiêkszona ilo¶æ warstw "lakieru" poprawi jego odporno¶æ na uszkodzenia fizyczne (uderzenia) b±d¼ jego przyczepno¶æ :roll: Gdy¿ im grubsza warstwa tym bardziej podatna na odpryski, hmm jak Ci zale¿y na wytrzyma³o¶ci to mo¿e warto by³oby to pomalowaæ proszkowo ale wiadomo ¿e to bêdzie kosztowa³o wiêcej ni¿ 2 puszki spray'u :tak:

Ahh i @baza0 pomyli³e¶ siê pisz±c "Najlepiej chyba bêdzie to zrobiæ sprayem." Wydaje mi siê ¿e chcia³e¶ napisaæ ¿e dla Ciebie bêdzie najwygodniej ;)

Ale je¶li chcesz to zrobiæ domowym sposobem to tak:
1. rozbierasz "platformy" na czynniki pierwsze (o¶ki chyba mo¿na wykrêciæ imbusem)
2. zdzierasz farbe do granic Twoich mo¿liwo¶ci papierem ¶ciernym P120, P220, P300 na sucho w podanej kolejno¶ci (raczej nie polecam chemikaliów typu scansol, bo mog± mieæ wp³yw na Twoj± lakierowan± powierzchnie)
3. nastêpnie za pomoc± odt³uszczacza/zmywacza sylikonu odt³uszczacza/zmywacza sylikonu (benzyna ekstrakcyjna nie spe³nia takiej funkcji) dok³adnie przecierasz lakierowan± powierzchnie nie dotykaj±c jej ju¿ palcami.
4. "podk³adujesz" akrylem nie za grubo. Co do marki podk³adu w spray'u to ju¿ wed³ug Twojego uznania b±d¼ wed³ug opinii innych spray'arzy ja w tych sprawach nie mam du¿ego do¶wiadczenia (mo¿e byæ np motip )
5. matowienie podk³adu papierem wodnym P600 Uwa¿aj aby za mocno nie dociskaæ i nie dotrzeæ do metalu
6. dok³adnie taki sam jak pkt '3'
7."lakierujesz" mo¿e byæ np motip
8. na koniec mo¿e prysn±æ 2 sk³adnikowym Clear Coat [spray] tzn bezbarwny + utwarczacz i to mo¿e trochê zwiêkszyæ odporno¶æ na zarysowania. Tutaj mo¿esz prysn±æ trochê grubiej tak aby powierzchnia by³ "¶wiec±ca" ale ¿eby nie lecia³y zacieki.

Nie wiem czy to nie jest za du¿o warstw jak na spray, ale jak tak zrobisz to powinno byæ lepiej ni¿ dobrze oczywi¶cie je¿eli masz do dyspozycji tylko spray :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group