Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
fan_audi
Wysłany: 2011-01-23, 14:20   jak zrobic fabryczna strukture klarem
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
witam jestem poczatkujacy mam problem tego typu ze nie potrafie naniesc klaru tak zeby po polerce wyszla fabryczna struktura.chce zaznaczyc ze lakierujac w komorze a pozniej bez polerki wychodzi ok ale jak robie to samo w garazu i naleci syfow i musze drzec papierem i polerowac to juz nie ma tego efektu strukturki.czym moge zagrac?jak to ugryzc bo lakiernicy u wuja w warsztacie mi nie chca powiedziec co robie zle (mowili cos o finlandii w ilosci 3) a wujo mowi ze musze do tego dojsc sam a wiem ze kumple robia w stodole i im ta struktura wychodzi czekam na podpowiedzi
 

jacenty 741
Wysłany: 2011-01-23, 15:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Có¿,w takim razie mo¿e skup siê na wyeliminowaniu syfków,i przyczyny ich powstawania,wtedy nie bêdziesz musia³ ci¹Ì tej ponoÌ poprawnej struktury?
Finlandia w iloÂści 3?CaÂłkiem niedrogo,wrĂŞcz.powiedziaÂłbym,okazyjnie :D
 
 

fan_audi
Wysłany: 2011-01-23, 19:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
to moze inaczej ,czy moze mi ktos poradzic jak to wykonac poprawnie tzn,jak ustawic pistolet cisnienie i i chyba gestosc lakieru, na co zwrocic szczegolna uwage?i jaki lakier jest do tego najlepszy zeby uzyskac najlepszy efekt morki na klarze?z gory dziekuje za pomoc
 

jacenty 741
Wysłany: 2011-01-23, 21:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
No,to teraz napisz,jaki masz pistolet,jakie warunki do lakierowania (temperatura),i jakim lakierem do tej pory robiÂłeÂś.
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-01-24, 00:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
MoÂżesz kolego wyjaÂśniĂŚ jednÂą rzecz? :tak: Piszesz Âże jesteÂś "poczÂątkujÂący" itd... ,ale samodzielnie "malujesz" juÂż w "kabinie" i jest wszystko "dobrze" a w "garaÂżu" jest niestety "Âżle" :tak: Mam z tego powodu takie pytanie: skoro lakierujesz w kabinie i wszystko jest dobrze to dlaczego piszesz Âże jesteÂś "poczÂątkujÂący"? Jeszcze nie spotkaÂłem siĂŞ z "przypadkiem" aby osoba bez kwalifikacji i doÂświadczenia "wpuszczona zostaÂła" do kabiny lakierniczej :nie: PoniewaÂż wiadomo czym taka "decyzja" siĂŞ skoĂączy :tak:
-powtĂłrnym lakierowaniem auta czy jego elementĂłw :tak:
ZadaÂłeÂłeÂś pytania ktĂłre ÂświadczÂą o tym Âże nie masz "pojĂŞcia" :tak: , takÂże prosze "wyjaÂśnij" jak to jest z tym "twoim malowaniem" ,oraz napisz troche wiĂŞcej ,jak prosiÂł mĂłj przedmĂłwca :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-01-24, 00:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
MoÂżesz kolego wyjaÂśniĂŚ jednÂą rzecz? :tak: Piszesz Âże jesteÂś "poczÂątkujÂący" itd... ,ale samodzielnie "malujesz" juÂż w "kabinie" i jest wszystko "dobrze" a w "garaÂżu" jest niestety "Âżle" :tak: Mam z tego powodu takie pytanie: skoro lakierujesz w kabinie i wszystko jest dobrze to dlaczego piszesz Âże jesteÂś "poczÂątkujÂący"? Jeszcze nie spotkaÂłem siĂŞ z "przypadkiem" aby osoba bez kwalifikacji i doÂświadczenia "wpuszczona zostaÂła" do kabiny lakierniczej :nie: PoniewaÂż wiadomo czym taka "decyzja" siĂŞ skoĂączy :tak:
-powtĂłrnym lakierowaniem auta czy jego elementĂłw :tak:
ZadaÂłeÂłeÂś pytania ktĂłre ÂświadczÂą o tym Âże nie masz "pojĂŞcia" :tak: , takÂże prosze "wyjaÂśnij" jak to jest z tym "twoim malowaniem" ,oraz napisz troche wiĂŞcej ,jak prosiÂł mĂłj przedmĂłwca :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

fan_audi
Wysłany: 2011-01-30, 15:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
wujo ma serwis i po godzinach pracy lakiernika sobie psikam.dlatego mam dostep i nikt nie wnika czy potrafie to robic czy nie.klar ppg tzw 800 i utw 841 3:1 +10% rozpu, novola do akryli thin 850 bazy idÂą sata 3ooohvlp a klar tylko sata 3000 rp.garaz ciemny i zimny.dodam ze reduktor tylko mam na kompresorze a mialem wczesniej taki tani pod pistol i bylo jeszcze gorzej bo blokowal przeplyw a taki saty to ok 300pln i mnie na taki wydatek jeszcze nie stac czy skaczace cisnienie moze miec wplyw?kompresor 200l butla i ok 350l/min.konkretnie czy jak zmatuje sporo 2000 to ta strukturka powinna zostac czy juz powinno byc lustro?we wtorek sprobuje mocno zmatowic po komorze 2000 i spolerowac i bede juz wiedzial ale pytanie jakiego efektu oczekiwac?i do jakiej najnizszej temp mozna sobie pozwolic lakierowac w garazu?z gory dzieki za wyczerpujace odp
 

Âłysy73 
Wysłany: 2011-01-30, 20:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Kurcze kolego fan_audi jakbyÂś nie pomalowaÂł, to praktycznie przy polerce a w zasadzie przy ciĂŞciu papierem zdejmiesz morkĂŞ.
Jedynie precyzyjne wyciĂŞcie samych syfkĂłw- wtrÂąceĂą nie zmieni struktury.
A tak zasada jasna i prosta: im drobniejszy papier do matu tym mniej morki zetniesz, a im grubszy tym gÂładsza struktura wyjdzie.
Tyle, Âże jak masz sporo syfkĂłw czy sÂą duÂże to samym 2000 nie wytniesz ich precyzyjnie.
Jak masz DOBR¥ maszynkê to spróbuj wyci¹Ì punktowo 1500 póŸniej 3000 i zapolerowaÌ.
Pozdro
 

fan_audi
Wysłany: 2011-01-30, 20:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
dzieki a co powiesz na temat temperatury ?jaka najnizsza moze byc zeby wszystko bylo ok?ja robilem nawet przy -2 ale jakie moga byc tego konsekwencje?
 

Âłysy73 
Wysłany: 2011-01-30, 20:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Na temat temperatury byÂło juÂż gdzieÂś konkretnie opisane. Ja tego nie wiem, bo pĂłki co -i na szczĂŞÂście- nie przychodzi mi robiĂŚ w aÂż tak ekstremalnych warunkach.
Tzn. bywaÂło, ale rzadko, ok. 20 lat temu i tego juÂż nie pamiĂŞtam - i nie chcĂŞ pamiĂŞtaĂŚ ^^
Ale zaraz ktoÂś coÂś napisze.
Pozdro
 

fan_audi
Wysłany: 2011-01-31, 11:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
fajnie to teraz czekam na opinie na temat przy jakiej najnizszej temp. mozna lakierowac tzn .chodzi oto zeby to zrobic dobrze lub bardzo dobrze i zeby pozniej nie powychodzily jakies akrobacje?za wszelkie wypowiedzi nawet te z lekkÂą dozÂą ^^ ^^ z gory dziekuje pomoze mi to niezmiernie( a raczej zdopinguje) przy budowie ogrzewania i wyciagow i przygotowac sie do przyszlorocznej zimy,prosilbym rowniez o wypowiedzi jakie moga byc negatywne skutki lakierowania w skrajnie niskich temperaturach.pozdr
 

gugun 
Wysłany: 2011-01-31, 19:29   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ja bym postawil ta finlandie:Da nawiazujac do tematu to sam sobie odpowiedziales na pytanie cisnienie ilosc i przedewszystkim gestosc lakieru:) a co do temperatury w warunkach garazowych do temp pokojowa,ok 20st. mysle ze wystarczy zeby wszystko bylo ok...a co do skutkow zbyt niskiej temp to wiadomo...jest poprostu kiepsko i po miesiacu pracy w takich warunkach mozesz do konca zycia robic ciagle te same auta w reklamacji bo tu scieknie bo tu odejdzie bo tu to bo tu tamto.....
 
 

camel
Wysłany: 2011-02-10, 11:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 94
Skąd: KrakĂłw
a w karcie produktu nie ma w jakich warunkach ile schnie ?
Ja powiem Ci tylko z doœwiadczenia, ¿e raz po³o¿y³em w zimie w nieogrzewanym gara¿u epoksyd na dó³ b³otnika i musia³em wszystko zdzieraÌ bo siê zrobi³ gumowy a nie twardy. Myœlê ¿e od temeperatur poni¿ej 10 na plusie, takie malowanie stajê siê mocno ryzykowne. We¿ jeszcze pod uwagê skraplanie wiloci na zimnym elemencie i poczekaj do wiosny, albo za³ó¿ ogrzewanie :)
_________________
amator
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group