Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
fan_audi
Wys³any: 2011-01-23, 14:20   jak zrobic fabryczna strukture klarem
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
witam jestem poczatkujacy mam problem tego typu ze nie potrafie naniesc klaru tak zeby po polerce wyszla fabryczna struktura.chce zaznaczyc ze lakierujac w komorze a pozniej bez polerki wychodzi ok ale jak robie to samo w garazu i naleci syfow i musze drzec papierem i polerowac to juz nie ma tego efektu strukturki.czym moge zagrac?jak to ugryzc bo lakiernicy u wuja w warsztacie mi nie chca powiedziec co robie zle (mowili cos o finlandii w ilosci 3) a wujo mowi ze musze do tego dojsc sam a wiem ze kumple robia w stodole i im ta struktura wychodzi czekam na podpowiedzi
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-01-23, 15:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Có¿,w takim razie mo¿e skup siê na wyeliminowaniu syfków,i przyczyny ich powstawania,wtedy nie bêdziesz musia³ ci±æ tej ponoæ poprawnej struktury?
Finlandia w ilo¶ci 3?Ca³kiem niedrogo,wrêcz.powiedzia³bym,okazyjnie :D
 
 

fan_audi
Wys³any: 2011-01-23, 19:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
to moze inaczej ,czy moze mi ktos poradzic jak to wykonac poprawnie tzn,jak ustawic pistolet cisnienie i i chyba gestosc lakieru, na co zwrocic szczegolna uwage?i jaki lakier jest do tego najlepszy zeby uzyskac najlepszy efekt morki na klarze?z gory dziekuje za pomoc
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-01-23, 21:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
No,to teraz napisz,jaki masz pistolet,jakie warunki do lakierowania (temperatura),i jakim lakierem do tej pory robi³e¶.
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-24, 00:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Mo¿esz kolego wyja¶niæ jedn± rzecz? :tak: Piszesz ¿e jeste¶ "pocz±tkuj±cy" itd... ,ale samodzielnie "malujesz" ju¿ w "kabinie" i jest wszystko "dobrze" a w "gara¿u" jest niestety "¿le" :tak: Mam z tego powodu takie pytanie: skoro lakierujesz w kabinie i wszystko jest dobrze to dlaczego piszesz ¿e jeste¶ "pocz±tkuj±cy"? Jeszcze nie spotka³em siê z "przypadkiem" aby osoba bez kwalifikacji i do¶wiadczenia "wpuszczona zosta³a" do kabiny lakierniczej :nie: Poniewa¿ wiadomo czym taka "decyzja" siê skoñczy :tak:
-powtórnym lakierowaniem auta czy jego elementów :tak:
Zada³e³e¶ pytania które ¶wiadcz± o tym ¿e nie masz "pojêcia" :tak: , tak¿e prosze "wyja¶nij" jak to jest z tym "twoim malowaniem" ,oraz napisz troche wiêcej ,jak prosi³ mój przedmówca :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-01-24, 00:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Mo¿esz kolego wyja¶niæ jedn± rzecz? :tak: Piszesz ¿e jeste¶ "pocz±tkuj±cy" itd... ,ale samodzielnie "malujesz" ju¿ w "kabinie" i jest wszystko "dobrze" a w "gara¿u" jest niestety "¿le" :tak: Mam z tego powodu takie pytanie: skoro lakierujesz w kabinie i wszystko jest dobrze to dlaczego piszesz ¿e jeste¶ "pocz±tkuj±cy"? Jeszcze nie spotka³em siê z "przypadkiem" aby osoba bez kwalifikacji i do¶wiadczenia "wpuszczona zosta³a" do kabiny lakierniczej :nie: Poniewa¿ wiadomo czym taka "decyzja" siê skoñczy :tak:
-powtórnym lakierowaniem auta czy jego elementów :tak:
Zada³e³e¶ pytania które ¶wiadcz± o tym ¿e nie masz "pojêcia" :tak: , tak¿e prosze "wyja¶nij" jak to jest z tym "twoim malowaniem" ,oraz napisz troche wiêcej ,jak prosi³ mój przedmówca :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

fan_audi
Wys³any: 2011-01-30, 15:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
wujo ma serwis i po godzinach pracy lakiernika sobie psikam.dlatego mam dostep i nikt nie wnika czy potrafie to robic czy nie.klar ppg tzw 800 i utw 841 3:1 +10% rozpu, novola do akryli thin 850 bazy id± sata 3ooohvlp a klar tylko sata 3000 rp.garaz ciemny i zimny.dodam ze reduktor tylko mam na kompresorze a mialem wczesniej taki tani pod pistol i bylo jeszcze gorzej bo blokowal przeplyw a taki saty to ok 300pln i mnie na taki wydatek jeszcze nie stac czy skaczace cisnienie moze miec wplyw?kompresor 200l butla i ok 350l/min.konkretnie czy jak zmatuje sporo 2000 to ta strukturka powinna zostac czy juz powinno byc lustro?we wtorek sprobuje mocno zmatowic po komorze 2000 i spolerowac i bede juz wiedzial ale pytanie jakiego efektu oczekiwac?i do jakiej najnizszej temp mozna sobie pozwolic lakierowac w garazu?z gory dzieki za wyczerpujace odp
 

³ysy73 
Wys³any: 2011-01-30, 20:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Kurcze kolego fan_audi jakby¶ nie pomalowa³, to praktycznie przy polerce a w zasadzie przy ciêciu papierem zdejmiesz morkê.
Jedynie precyzyjne wyciêcie samych syfków- wtr±ceñ nie zmieni struktury.
A tak zasada jasna i prosta: im drobniejszy papier do matu tym mniej morki zetniesz, a im grubszy tym g³adsza struktura wyjdzie.
Tyle, ¿e jak masz sporo syfków czy s± du¿e to samym 2000 nie wytniesz ich precyzyjnie.
Jak masz DOBR¡ maszynkê to spróbuj wyci±æ punktowo 1500 pó¼niej 3000 i zapolerowaæ.
Pozdro
 

fan_audi
Wys³any: 2011-01-30, 20:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
dzieki a co powiesz na temat temperatury ?jaka najnizsza moze byc zeby wszystko bylo ok?ja robilem nawet przy -2 ale jakie moga byc tego konsekwencje?
 

³ysy73 
Wys³any: 2011-01-30, 20:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 23 razy
Posty: 978
Na temat temperatury by³o ju¿ gdzie¶ konkretnie opisane. Ja tego nie wiem, bo póki co -i na szczê¶cie- nie przychodzi mi robiæ w a¿ tak ekstremalnych warunkach.
Tzn. bywa³o, ale rzadko, ok. 20 lat temu i tego ju¿ nie pamiêtam - i nie chcê pamiêtaæ ^^
Ale zaraz kto¶ co¶ napisze.
Pozdro
 

fan_audi
Wys³any: 2011-01-31, 11:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 15
fajnie to teraz czekam na opinie na temat przy jakiej najnizszej temp. mozna lakierowac tzn .chodzi oto zeby to zrobic dobrze lub bardzo dobrze i zeby pozniej nie powychodzily jakies akrobacje?za wszelkie wypowiedzi nawet te z lekk± doz± ^^ ^^ z gory dziekuje pomoze mi to niezmiernie( a raczej zdopinguje) przy budowie ogrzewania i wyciagow i przygotowac sie do przyszlorocznej zimy,prosilbym rowniez o wypowiedzi jakie moga byc negatywne skutki lakierowania w skrajnie niskich temperaturach.pozdr
 

gugun 
Wys³any: 2011-01-31, 19:29   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ja bym postawil ta finlandie:Da nawiazujac do tematu to sam sobie odpowiedziales na pytanie cisnienie ilosc i przedewszystkim gestosc lakieru:) a co do temperatury w warunkach garazowych do temp pokojowa,ok 20st. mysle ze wystarczy zeby wszystko bylo ok...a co do skutkow zbyt niskiej temp to wiadomo...jest poprostu kiepsko i po miesiacu pracy w takich warunkach mozesz do konca zycia robic ciagle te same auta w reklamacji bo tu scieknie bo tu odejdzie bo tu to bo tu tamto.....
 
 

camel
Wys³any: 2011-02-10, 11:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 94
Sk±d: Kraków
a w karcie produktu nie ma w jakich warunkach ile schnie ?
Ja powiem Ci tylko z do¶wiadczenia, ¿e raz po³o¿y³em w zimie w nieogrzewanym gara¿u epoksyd na dó³ b³otnika i musia³em wszystko zdzieraæ bo siê zrobi³ gumowy a nie twardy. My¶lê ¿e od temeperatur poni¿ej 10 na plusie, takie malowanie stajê siê mocno ryzykowne. We¿ jeszcze pod uwagê skraplanie wiloci na zimnym elemencie i poczekaj do wiosny, albo za³ó¿ ogrzewanie :)
_________________
amator
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group