Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-07, 21:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | a epoxydowy nie daje ca³kowitej ochrony antykorozyjnej? |
daje ale mniejsza.
baqo napisa³/a: | to czemu daj± epoxyd w fabrykach a nie trawienny? |
w fabrykach daja tez trawienny. zalezy od fabryki |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-07, 23:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-08, 13:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | Koledzy, epoksyd to podk³ad przemys³owy, g³ównie do konstrukcji stalowych. |
grubopowlokowy to sie zgodze, ale taki zwykly? jaknajbardziej stosowny w samochodowce i to na etapie produkcyjnym w fabryce. poza tym jest to podstawowy i kluczowy material w technice renowacji zabytkow. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-08, 14:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | Koledzy, epoksyd to podk³ad przemys³owy, g³ównie do konstrukcji stalowych. | Oooo!!!to co¶ nowego, Cytat: | Nie powinno go siê stosowaæ w samochodówce. | ixell, wybacz |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-08, 15:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | ale taki zwykly?
to co¶ nowego, |
czego nie rozumiesz? novol sprzedaje grubopowlokowy 5:1 i zwykly 1:1 |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-08, 16:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | novol sprzedaje grubopowlokowy 5:1 | chyba 4:1,ch³opie po co mi 200 micron podk³adu.i ciekawe czy schnie 24 h mo¿e to takie g... ¿e trzeba tak grubo dawaæ ¿eby nie rdzewia³o,mi starcza 50 micron i przdewszystkim mokro na mokro stosowanie.faktycznie ten grubopow³okowy to na p³oty |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-08, 16:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | chyba 4:1,ch³opie po co mi 200 micron podk³adu |
a co to kogo obchodzi ze tobie nie potrzeba? w ogole po co ty to piszesz?
to se poloz swoje 50u na wypiaskowane podwozie to wtedy pogadamy inaczej. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-08, 19:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | to se poloz swoje 50u na wypiaskowane podwozie to wtedy pogadamy inaczej. | jak tak wszystko piaskujesz z pod³og± w³±cznie ,to czemu taunusa jecha³e¶ k±tówk±. podej¿ewam ¿e nigdy sam jeszcze tyle nie po³o¿y³e¶ 200 micron a u mnie takie ¿eczy to s± absolutnie nie praktyczne! |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-08, 20:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | jak tak wszystko piaskujesz z pod³og± w³±cznie ,to czemu taunusa jecha³e¶ k±tówk±. |
bo mi sie nie chcialo. podlogi nie ruszalem bo po co.
a 200u to kolego poloze zwykly epoxyd jak sie postaram.
to ze u ciebie takie rzeczy sa niepraektycznie nie oznacza ze u innych tez. ty nie robisz wiekszosci rzeczy ktore ja robie i odwrotnie. |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-01-10, 13:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
rbfm napisa³/a: | 200u to kolego poloze zwykly epoxyd jak sie postaram. |
a po co tyle klasc |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-10, 13:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
zed napisa³/a: | a po co tyle klasc |
bo to jest cecha grubej powloki i do tego zostal stworzony grubopowlokowy. nie rozumiem twojego pytania. |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-01-10, 18:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
sam napisales rbfm napisa³/a: | zwykly epoxyd | a teraz piszesz o grubopowlokowym.
producent podaje 1-3X, 3-4bar Ø1.2-1.5 mm
10-20 µm na ka¿d± warstwê.
stad moje pytanie |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-10, 21:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | sam napisales
rbfm napisa³/a:
zwykly epoxyd
a teraz piszesz o grubopowlokowym.
producent podaje 1-3X, 3-4bar Ø1.2-1.5 mm
10-20 µm na ka¿d± warstwê.
stad moje pytanie |
daje tylko przyklad ze jestem w stanie zrobic taka warstwe zwyklym, nie tylko tym grubopowlokowym. moze przesadzilem ale 100-150 spokojnie da rade zrobic w jednym przejsciu pistoletem z duza dysza. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-11, 00:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 11:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | ¦miejecie siê, ¿e napisa³em tak o epoksydzie. Sorki, ciency jeste¶cie. |
kto sie smieje?
poniekad miales racje, tyle ze nie wszyscy o tym wiedza :P nie powiem kto, bo sie obrazi znowu.
cytat
"PODK£AD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY GRUBOPOW£OKOWY - podk³ad antykorozyjny, zapewniaj±cy znakomit± ochronê powierzchni stalowych dziêki wysokojako¶ciowym ¿ywicom i aktywnym dodatkom zapobiegaj±cym korozji. Przeznaczony zarówno do renowacji samochodów, jak i zastosowañ przemys³owych. Posiada bardzo dobr± przyczepno¶æ do ró¿nych pod³o¿y i ¶wietne w³a¶ciwo¶ci izolacyjne. Mo¿e byæ bezpo¶rednio pokrywany lakierami nawierzchniowymi, jak równie¿ pozostawaæ jedyn± warstw± ochronn±." |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-11, 12:11
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywi¶cije jest du¿o skuteczniejsza ochrona ni¿ zwyk³y podk³ad na wash-primerze?
Czy tak mo¿na:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwyk³y akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daæ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoæ mieszaæ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 12:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywi¶cije jest du¿o skuteczniejsza ochrona ni¿ zwyk³y podk³ad na wash-primerze?
Czy tak mo¿na:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwyk³y akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daæ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoæ mieszaæ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
nie. do niedawna novol dawal taka mozliwosc. teraz zmienili troche ten epoksyd i nie wolno go dawac na wash primer. tylko akrylowy. podklady 1k daruj sobie. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-11, 12:40
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | mirh napisa³/a: | A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywi¶cije jest du¿o skuteczniejsza ochrona ni¿ zwyk³y podk³ad na wash-primerze?
Czy tak mo¿na:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwyk³y akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daæ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoæ mieszaæ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
nie. do niedawna novol dawal taka mozliwosc. teraz zmienili troche ten epoksyd i nie wolno go dawac na wash primer. tylko akrylowy. podklady 1k daruj sobie. |
A co z innymi epoksydami (nie Novola)? Mogê dawaæ na wash-primer (Novola)? Je¶li tak to mo¿esz jaki¶ poleciæ? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 12:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | A co z innymi epoksydami (nie Novola)? Mogê dawaæ na wash-primer (Novola)? Je¶li tak to mo¿esz jaki¶ poleciæ? |
z tego co wiem novol byl jedyna firma ktora na to pozwalala. generalnie jesli chodzi o podklady to trzymaj sie jednej firmy. wtedy jest pewnosc ze sa do siebie przystosowane. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-11, 12:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
Cytat: | Sorki, ciency jeste¶cie. Cytat: | | Nie powinno go siê stosowaæ w samochodówce. | kto jest cieñki Cytat: | tyle ze nie wszyscy o tym wiedza nie powiem kto, bo sie obrazi znowu.
| Cytat: | Nie powinno go siê stosowaæ | takie co¶ nie zas³uguje na miejsce, na tym forum ja piszê mo¿e z b³êdami ale chcia¿ ma to jaki¶ sens,co do takich bredni! |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
baqo napisa³/a: | Nie powinno go siê stosowaæ
takie co¶ nie zas³uguje na miejsce, na tym forum ja piszê mo¿e z b³êdami ale chcia¿ ma to jaki¶ sens,co do takich bredni! |
stosuje sie i to z powodzeniem. przy grubych naprawach 'wewnetrznych' czesci samochodu (podwozia, komory silnika, podlogi itd) tam gdzie priorytetem jest ochrona a niekoniecznie wyglad. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:12
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | Cytat: | A co z innymi epoksydami (nie Novola)? Mogê dawaæ na wash-primer (Novola)? Je¶li tak to mo¿esz jaki¶ poleciæ? |
z tego co wiem novol byl jedyna firma ktora na to pozwalala. generalnie jesli chodzi o podklady to trzymaj sie jednej firmy. wtedy jest pewnosc ze sa do siebie przystosowane. |
To ja mam jeszcze pytanie dotycz±ce czasów pomiêdzy nak³adaniem warstw. Wg Novola pomiêdzy warstwami 5-10 minut dla podk³adu akrylowego uniwersalnego (2k) i tu mam pytanko czy je¶li robiê zaprawki aerografem to mogê raz wlaæ kilkana¶cie ml przygotowanego podk³adu i 3x w odstêpach 10min psikn±æ na zaprawkê. Czy ten podk³ad nie zaschnie mi w aerografie pomiêdzy kolejnymi warstwami czy mam za ka¿dym razem robiæ now± porcjê, p³ukaæ aerograf rozcienczalnikiem i dolewaæ nowej porcji podk³adu?
To samo dodyczy nak³adanie warstw lakieru i wash primera. Mogê to raz wlaæ do aerografu? Z tego co widze wash primer ma te¿ 5-10 minut pomiêdzy warstwami natomiast lakiery które mi dorobili s± te¿ od Novola i czasy pomiêdzy warstwami s± chyba te¿ (?) takie same. Pytam bo nie wiem ja zorganizowaæ sobie pracê z aerografem - bêdê to robi³ 1 raz . |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
rbfm, Cytat: | , epoksyd to podk³ad przemys³owy, g³ównie do konstrukcji stalowych. Nie powinno go siê stosowaæ w samochodówce | chodzi³o mi o to , a co do tago grubego epoxu to spoko,ciekawe jak siê obrabia,mo¿na go po³o¿yæ np.bez akrylowego,przeszlifowaæ i lakier. |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | Czy ten podk³ad nie zaschnie mi w aerografie pomiêdzy kolejnymi warstwami czy mam za ka¿dym razem robiæ now± porcjê, p³ukaæ aerograf rozcienczalnikiem i dolewaæ nowej porcji podk³adu? |
podklady maja dosyc dlugi czas od wymieszania do uzycia liczony w godzinahc lub przynajmniej dziesiatkach minut wiec spoko.
co do czasow odparowania to liczone sa dla temp 20 st. jesli robisz przy nizszych to musisz dluzej czekac. przy 15 st powinienes poczekac przynajmniej pol godz.
wash primer novola ma 2 dni przydatnosci od wymieszania.
[ Dodano: 2008-01-11, 13:30 ]
Cytat: | chodzi³o mi o to , a co do tago grubego epoxu to spoko,ciekawe jak siê obrabia,mo¿na go po³o¿yæ np.bez akrylowego,przeszlifowaæ i lakier. |
nie obrabialem go nigdy wiec nie powiem ale jest dosyc twardy. zawsze na niego szedl jakis baran, bo zawsze robilem nim podwozia. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:36
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: |
podklady maja dosyc dlugi czas od wymieszania do uzycia liczony w godzinahc lub przynajmniej dziesiatkach minut wiec spoko.
|
Czy do lakierów 2k (mam akryl i metalik od Nowola) jest tak samo spoko? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 13:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | Czy do lakierów 2k (mam akryl i metalik od Nowola) jest tak samo spoko? |
akryl nie pamietam ile ale napewno conajmniej 45 min, a metalik to przeciez nie jest utwardzalny wiec nieskonczonosc |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-11, 14:09
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
I jeszcze ostatnia rzecz (mam nadziejê). Wszystko robiæ na odkurz niezale¿nie od u¿ywanego w danym momencie ¶rodka? Np. gdy pryskam wash primerem to zawsze jaka¶ ilo¶æ poleci mi na podk³ad wokó³ go³ej blachy i na zmatowiony lakier wokó³, to samo dotyczy podk³adu. Rozumiem ¿e to przetre podczas przecierania podk³adu, tak? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-11, 14:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
odkurz z wash primera jest pomijalnie maly. na to kladziesz akryl kilka centymetrow wiecej niz wash i powinno byc ok. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-12, 22:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-12, 22:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | Króciutko, poszukajcie w np google "lakiery przemyslaowe", " antykorozja" ....... itp. Pó¼niej porównajcie te informacje z Waszymi wypocinami. Na koniec sami stwierdzicie, ¿e ..... No w³a¶nie, co? |
ale po co mam cos szukac w googlu jak znalazlem na stronie novola i tutaj nawet wkleilem ? |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | rbmf, dlatego ¿e Novoll te jest cienki i w przemy¶le antykorozyjnym ma tyle wspólnego co ja np z Chiñczykami, czyli nic.
Nie jest on w ¿adnym rankingu firm antykorozyjnych. |
no dobrze ja ci wierze w to co piszesz, ale ja mowie konkretnie o novolu i trzymam sie tego co pisza na stronie czy katalogach. zreszta co to za roznica czy jest przemyslowy czy nie skoro ja go uzywam w samochodowce z powodzeniem? a niech sie on nazywa przemyslowy, czy nawet dla amatorow mi to nie przeszkadza, wazne ze spelnia walory uzytkowe ktorych ja oczekuje. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | epoxydy s± np 10:1 i nic nie maj± wspólnego z ¿ywicami, które stosuje siê do napraw samochodów. Tu jest problem. S³ysza³e¶ o zgodno¶ci technologicznej materia³ów? |
myslisz ze ten produkt http://www.novol.pl/strony/1/i/146.php jest niezgodny technologicznie z reszta materialow? jesli tak to bardzo odwazna teza z twojej strony |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-12, 23:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | Tak, dok³adnie tak my¶lê. rbfm przy renowacji starych samochodów to szczególnie wa¿ne. Na twoim miejscu g³êboko bym sie zastanowi³ nad t± technologi±. |
ja tym robie podwozia. w czym widzisz problem? o co sie martwic? zreszta jak sie cos bedzie dzialo to wzywam novol od razu niech rozkminiaja. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-13, 00:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-13, 00:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
ixell napisa³/a: | Podwozia robiê barankiem |
ja tez, ale zanim dam baranka to piaskuje podwozie a na blache trzeba cos dac i ten epox jest super. |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-13, 01:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-13, 01:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Nie koniecznie mistrzu. Dobre baranki naj± w sobie ¿ywice antykorozyjne, co¶ jak 3 w jednym. Antykorozja, wype³nienie, zabezpieczenie.. |
troche ryzykowne gola blache zabezpieczac samym barankiem, jaki by on cudowny nie byl |
|
|
|
|
ixell
|
Wys³any: 2008-01-13, 01:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 283 Sk±d: Kalisz
|
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-15, 10:36
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Czy do cieniowania gdy bêdê lakierowa³ zaprawki lakierami Novola mogê u¿yæ tego :
http://www.standox.pl/sta...s%20earozol.doc
Mogê kupiæ dedykowany nowola rozcieñczalnik do cieniowania, ale dla amatora spraj by³by wygodniejszy.
Czy ten Smart Blend Plus mo¿na u¿ywaæ z dowolnym lakierem akrylowym (zwyk³ym i metalikiem)? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-15, 11:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
mirh napisa³/a: | ale dla amatora spraj by³by wygodniejszy |
nie za bartdzo to rozumiem. |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-15, 13:10
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | mirh napisa³/a: | ale dla amatora spraj by³by wygodniejszy |
nie za bartdzo to rozumiem. |
Spraj (cieniowanie) chyba by³by wygodniejszy ni¿ zabawa z aerografem (w moim wydaniu)? Ja siê wcale nie upieram przy spraju...tylko tak mi siê wydaje ¿e by³oby chyba wygodnej. |
|
|
|
|
zed
|
Wys³any: 2008-01-15, 18:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 328
|
mirh napisa³/a: | Czy ten Smart Blend Plus mo¿na u¿ywaæ z dowolnym lakierem akrylowym |
mozna spokojnie. naprawde fajna sprawa tylko cena niestety spora (400ml-ok 55pln,a litr w puszce-66pln) |
_________________ Inteligentni ludzie s± czêsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spêdzaæ czas z idiotami |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-24, 15:54
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Jak na razie to dla mnie Aerograf to pora¿ka
Ju¿ wiem czemu siê nie nadaje na wiêksze powierzchnie - pistolet (mini) ju¿ zamówi³em.
Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farb±... Lakier metalik 2K rozrobiony dobrze, próbowa³em rozcieñczyæ 10% i dalej pluje mi kropelkami gêstego lakieru... Wygl±da to tak: leci równa warstwa i co jaki¶ czas poleci tak "t³usta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? Próbowa³em zwiêkszaæ ci¶nienie i kupa... dalej to samo. Gdyby nie te kropelki to do malutkich odprysków by³by ok.
Mo¿e aerograf jest uszkodzony? Czy na zwyk³ym lakierze akrylowym bêdzie lepiej? |
|
|
|
|
rbfm
|
Wys³any: 2008-01-24, 17:43
|
0
|
|
|
Pomóg³: 21 razy Posty: 1890 Sk±d: Kraków
|
Cytat: | Jak na razie to dla mnie Aerograf to pora¿ka |
a nie mowilem?
mirh napisa³/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farb±.. |
bo taki dobry masz aerograf
mirh napisa³/a: | leci równa warstwa i co jaki¶ czas poleci tak "t³usta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? |
igla nie trzyma jak nalezy |
|
|
|
|
mirh
|
Wys³any: 2008-01-24, 18:46
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisa³/a: | ....igla nie trzyma jak nalezy |
A jak to sprawdziæ ¿e faktycznie to wina aerografu a nie w³a¶ciciela ?
Spróbowaæ z akrylem? I je¶li bêdzie tak samo to mam reklamowaæ czy ten typ tak ma
http://www.allegro.pl/ite...cisnienia_.html ?
A jeszcze jedno mo¿e g³upie pytanie czy rozmieszanie lakieru z utwardzaczem mo¿e mieæ wp³yw na to plucie? Miesza³em w kubku lakierniczym (³y¿eczk±) 2:1. Czy to musi siê "przegry¼æ" jaki¶ czas po wymieszaniu bo odnios³em wra¿enie ¿e bardzo plu³ zaraz po wlaniu do zbiorniczka a potem jakby siê uspokoi³... tzn plu³ rzadziej |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2008-01-24, 20:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
Gdzie¶ ten temat przeoczy³em i teraz pozwolê siê wci±æ.
Nie chcê prowokowaæ kolejnej wojny o epoksydy ale muszê zaprotestowaæ. Wyroby epoksydowe jak najbardziej maj± zastosowanie w samochodówce i ju¿ nie raz ten temat by³ wa³kowany. Niektóre ich w³a¶ciwo¶ci s± nie do uzyskania przy stosowaniu innych rodzajów spoiw w gruntach i wype³niaczach. To ¿e stosuje siê je na szerok± skalê w wymalowaniach konstrukcji stalowych nie znaczy, ¿e nie mo¿na ich zastosowaæ do motoryzacji.
Jak kto¶ potrzebuje wiêcej informacji to proponujê skorzystaæ z opcji szukaj. |
|
|
|
|
baqo
|
Wys³any: 2008-01-24, 22:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 1553 Sk±d: ko³obrzeg
|
lukas napisa³/a: | Nie chcê prowokowaæ kolejnej wojny o epoksydy ale muszê zaprotestowaæ. | ale to ju¿ zosta³o wyja¶nione cieszê siê ,¿e siê tu zgadzasz |
|
|
|