Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-07, 21:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
baqo napisał/a: | a epoxydowy nie daje caÂłkowitej ochrony antykorozyjnej? |
daje ale mniejsza.
baqo napisał/a: | to czemu dajÂą epoxyd w fabrykach a nie trawienny? |
w fabrykach daja tez trawienny. zalezy od fabryki |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-07, 23:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-08, 13:08
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | Koledzy, epoksyd to podkÂład przemysÂłowy, g³ównie do konstrukcji stalowych. |
grubopowlokowy to sie zgodze, ale taki zwykly? jaknajbardziej stosowny w samochodowce i to na etapie produkcyjnym w fabryce. poza tym jest to podstawowy i kluczowy material w technice renowacji zabytkow. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-08, 14:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | Koledzy, epoksyd to podk³ad przemys³owy, g³ównie do konstrukcji stalowych. | Oooo!!!to coœ nowego, Cytat: | Nie powinno go siê stosowaÌ w samochodówce. | ixell, wybacz |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-08, 15:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
baqo napisał/a: | ale taki zwykly?
to coÂś nowego, |
czego nie rozumiesz? novol sprzedaje grubopowlokowy 5:1 i zwykly 1:1 |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-08, 16:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | novol sprzedaje grubopowlokowy 5:1 | chyba 4:1,chÂłopie po co mi 200 micron podkÂładu.i ciekawe czy schnie 24 h moÂże to takie g... Âże trzeba tak grubo dawaĂŚ Âżeby nie rdzewiaÂło,mi starcza 50 micron i przdewszystkim mokro na mokro stosowanie.faktycznie ten grubopowÂłokowy to na pÂłoty |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-08, 16:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
baqo napisał/a: | chyba 4:1,chÂłopie po co mi 200 micron podkÂładu |
a co to kogo obchodzi ze tobie nie potrzeba? w ogole po co ty to piszesz?
to se poloz swoje 50u na wypiaskowane podwozie to wtedy pogadamy inaczej. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-08, 19:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | to se poloz swoje 50u na wypiaskowane podwozie to wtedy pogadamy inaczej. | jak tak wszystko piaskujesz z pod³og¹ w³¹cznie ,to czemu taunusa jecha³eœ k¹tówk¹. podej¿ewam ¿e nigdy sam jeszcze tyle nie po³o¿y³eœ 200 micron a u mnie takie ¿eczy to s¹ absolutnie nie praktyczne! |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-08, 20:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | jak tak wszystko piaskujesz z pod³og¹ w³¹cznie ,to czemu taunusa jecha³eœ k¹tówk¹. |
bo mi sie nie chcialo. podlogi nie ruszalem bo po co.
a 200u to kolego poloze zwykly epoxyd jak sie postaram.
to ze u ciebie takie rzeczy sa niepraektycznie nie oznacza ze u innych tez. ty nie robisz wiekszosci rzeczy ktore ja robie i odwrotnie. |
|
|
|
 |
zed
|
Wysłany: 2008-01-10, 13:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 328
|
rbfm napisał/a: | 200u to kolego poloze zwykly epoxyd jak sie postaram. |
a po co tyle klasc |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-10, 13:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
zed napisał/a: | a po co tyle klasc |
bo to jest cecha grubej powloki i do tego zostal stworzony grubopowlokowy. nie rozumiem twojego pytania. |
|
|
|
 |
zed
|
Wysłany: 2008-01-10, 18:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 328
|
sam napisales rbfm napisał/a: | zwykly epoxyd | a teraz piszesz o grubopowlokowym.
producent podaje 1-3X, 3-4bar Ø1.2-1.5 mm
10-20 µm na kaÂżdÂą warstwĂŞ.
stad moje pytanie |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-10, 21:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | sam napisales
rbfm napisaÂł/a:
zwykly epoxyd
a teraz piszesz o grubopowlokowym.
producent podaje 1-3X, 3-4bar Ø1.2-1.5 mm
10-20 µm na kaÂżdÂą warstwĂŞ.
stad moje pytanie |
daje tylko przyklad ze jestem w stanie zrobic taka warstwe zwyklym, nie tylko tym grubopowlokowym. moze przesadzilem ale 100-150 spokojnie da rade zrobic w jednym przejsciu pistoletem z duza dysza. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-11, 00:53
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 11:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | ÂŚmiejecie siĂŞ, Âże napisaÂłem tak o epoksydzie. Sorki, ciency jesteÂście. |
kto sie smieje?
poniekad miales racje, tyle ze nie wszyscy o tym wiedza :P nie powiem kto, bo sie obrazi znowu.
cytat
"PODK£AD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY GRUBOPOW£OKOWY - podk³ad antykorozyjny, zapewniaj¹cy znakomit¹ ochronê powierzchni stalowych dziêki wysokojakoœciowym ¿ywicom i aktywnym dodatkom zapobiegaj¹cym korozji. Przeznaczony zarówno do renowacji samochodów, jak i zastosowaù przemys³owych. Posiada bardzo dobr¹ przyczepnoœÌ do ró¿nych pod³o¿y i œwietne w³aœciwoœci izolacyjne. Mo¿e byÌ bezpoœrednio pokrywany lakierami nawierzchniowymi, jak równie¿ pozostawaÌ jedyn¹ warstw¹ ochronn¹." |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:11
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywiÂścije jest duÂżo skuteczniejsza ochrona niÂż zwykÂły podkÂład na wash-primerze?
Czy tak moÂżna:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwykÂły akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daÌ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoÌ mieszaÌ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:26
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
mirh napisał/a: | A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywiÂścije jest duÂżo skuteczniejsza ochrona niÂż zwykÂły podkÂład na wash-primerze?
Czy tak moÂżna:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwykÂły akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daÌ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoÌ mieszaÌ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
nie. do niedawna novol dawal taka mozliwosc. teraz zmienili troche ten epoksyd i nie wolno go dawac na wash primer. tylko akrylowy. podklady 1k daruj sobie. |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:40
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisał/a: | mirh napisał/a: | A powiecie mi panowie czy na wash-primer warto dawac podklad epoksydowy czy to rzeczywiÂścije jest duÂżo skuteczniejsza ochrona niÂż zwykÂły podkÂład na wash-primerze?
Czy tak moÂżna:
1. Wash-primer
2 epoksyd
3 od razu lakier (zwykÂły akryl 2K)
Czy miêdzy 2 a 3 mogê daÌ podk³ad 1k motipa w spraju? Czyta³em ¿e nie wolno ponoÌ mieszaÌ ró¿nych technologi tj. 2k na 1k. Jak to jest w praktyce? |
nie. do niedawna novol dawal taka mozliwosc. teraz zmienili troche ten epoksyd i nie wolno go dawac na wash primer. tylko akrylowy. podklady 1k daruj sobie. |
A co z innymi epoksydami (nie Novola)? MogĂŞ dawaĂŚ na wash-primer (Novola)? JeÂśli tak to moÂżesz jakiÂś poleciĂŚ? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | A co z innymi epoksydami (nie Novola)? MogĂŞ dawaĂŚ na wash-primer (Novola)? JeÂśli tak to moÂżesz jakiÂś poleciĂŚ? |
z tego co wiem novol byl jedyna firma ktora na to pozwalala. generalnie jesli chodzi o podklady to trzymaj sie jednej firmy. wtedy jest pewnosc ze sa do siebie przystosowane. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-11, 12:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
Cytat: | Sorki, ciency jesteÂście. Cytat: | | Nie powinno go siĂŞ stosowaĂŚ w samochodĂłwce. | kto jest cieĂąki Cytat: | tyle ze nie wszyscy o tym wiedza nie powiem kto, bo sie obrazi znowu.
| Cytat: | Nie powinno go siê stosowaÌ | takie coœ nie zas³uguje na miejsce, na tym forum ja piszê mo¿e z b³êdami ale chcia¿ ma to jakiœ sens,co do takich bredni! |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:03
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
baqo napisał/a: | Nie powinno go siĂŞ stosowaĂŚ
takie coœ nie zas³uguje na miejsce, na tym forum ja piszê mo¿e z b³êdami ale chcia¿ ma to jakiœ sens,co do takich bredni! |
stosuje sie i to z powodzeniem. przy grubych naprawach 'wewnetrznych' czesci samochodu (podwozia, komory silnika, podlogi itd) tam gdzie priorytetem jest ochrona a niekoniecznie wyglad. |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:12
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisał/a: | Cytat: | A co z innymi epoksydami (nie Novola)? MogĂŞ dawaĂŚ na wash-primer (Novola)? JeÂśli tak to moÂżesz jakiÂś poleciĂŚ? |
z tego co wiem novol byl jedyna firma ktora na to pozwalala. generalnie jesli chodzi o podklady to trzymaj sie jednej firmy. wtedy jest pewnosc ze sa do siebie przystosowane. |
To ja mam jeszcze pytanie dotycz¹ce czasów pomiêdzy nak³adaniem warstw. Wg Novola pomiêdzy warstwami 5-10 minut dla podk³adu akrylowego uniwersalnego (2k) i tu mam pytanko czy jeœli robiê zaprawki aerografem to mogê raz wlaÌ kilkanaœcie ml przygotowanego podk³adu i 3x w odstêpach 10min psikn¹Ì na zaprawkê. Czy ten podk³ad nie zaschnie mi w aerografie pomiêdzy kolejnymi warstwami czy mam za ka¿dym razem robiÌ now¹ porcjê, p³ukaÌ aerograf rozcienczalnikiem i dolewaÌ nowej porcji podk³adu?
To samo dodyczy nakÂładanie warstw lakieru i wash primera. MogĂŞ to raz wlaĂŚ do aerografu? Z tego co widze wash primer ma teÂż 5-10 minut pomiĂŞdzy warstwami natomiast lakiery ktĂłre mi dorobili sÂą teÂż od Novola i czasy pomiĂŞdzy warstwami sÂą chyba teÂż (?) takie same. Pytam bo nie wiem ja zorganizowaĂŚ sobie pracĂŞ z aerografem - bĂŞdĂŞ to robiÂł 1 raz . |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
rbfm, Cytat: | , epoksyd to podk³ad przemys³owy, g³ównie do konstrukcji stalowych. Nie powinno go siê stosowaÌ w samochodówce | chodzi³o mi o to , a co do tago grubego epoxu to spoko,ciekawe jak siê obrabia,mo¿na go po³o¿yÌ np.bez akrylowego,przeszlifowaÌ i lakier. |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
mirh napisał/a: | Czy ten podkÂład nie zaschnie mi w aerografie pomiĂŞdzy kolejnymi warstwami czy mam za kaÂżdym razem robiĂŚ nowÂą porcjĂŞ, pÂłukaĂŚ aerograf rozcienczalnikiem i dolewaĂŚ nowej porcji podkÂładu? |
podklady maja dosyc dlugi czas od wymieszania do uzycia liczony w godzinahc lub przynajmniej dziesiatkach minut wiec spoko.
co do czasow odparowania to liczone sa dla temp 20 st. jesli robisz przy nizszych to musisz dluzej czekac. przy 15 st powinienes poczekac przynajmniej pol godz.
wash primer novola ma 2 dni przydatnosci od wymieszania.
[ Dodano: 2008-01-11, 13:30 ]
Cytat: | chodziÂło mi o to , a co do tago grubego epoxu to spoko,ciekawe jak siĂŞ obrabia,moÂżna go poÂłoÂżyĂŚ np.bez akrylowego,przeszlifowaĂŚ i lakier. |
nie obrabialem go nigdy wiec nie powiem ale jest dosyc twardy. zawsze na niego szedl jakis baran, bo zawsze robilem nim podwozia. |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:36
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisał/a: |
podklady maja dosyc dlugi czas od wymieszania do uzycia liczony w godzinahc lub przynajmniej dziesiatkach minut wiec spoko.
|
Czy do lakierĂłw 2k (mam akryl i metalik od Nowola) jest tak samo spoko? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 13:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
mirh napisał/a: | Czy do lakierĂłw 2k (mam akryl i metalik od Nowola) jest tak samo spoko? |
akryl nie pamietam ile ale napewno conajmniej 45 min, a metalik to przeciez nie jest utwardzalny wiec nieskonczonosc |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-11, 14:09
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
I jeszcze ostatnia rzecz (mam nadziejê). Wszystko robiÌ na odkurz niezale¿nie od u¿ywanego w danym momencie œrodka? Np. gdy pryskam wash primerem to zawsze jakaœ iloœÌ poleci mi na podk³ad wokó³ go³ej blachy i na zmatowiony lakier wokó³, to samo dotyczy podk³adu. Rozumiem ¿e to przetre podczas przecierania podk³adu, tak? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-11, 14:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
odkurz z wash primera jest pomijalnie maly. na to kladziesz akryl kilka centymetrow wiecej niz wash i powinno byc ok. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-12, 22:45
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-12, 22:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | KrĂłciutko, poszukajcie w np google "lakiery przemyslaowe", " antykorozja" ....... itp. PóŸniej porĂłwnajcie te informacje z Waszymi wypocinami. Na koniec sami stwierdzicie, Âże ..... No wÂłaÂśnie, co? |
ale po co mam cos szukac w googlu jak znalazlem na stronie novola i tutaj nawet wkleilem ? |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | rbmf, dlatego Âże Novoll te jest cienki i w przemyÂśle antykorozyjnym ma tyle wspĂłlnego co ja np z ChiĂączykami, czyli nic.
Nie jest on w Âżadnym rankingu firm antykorozyjnych. |
no dobrze ja ci wierze w to co piszesz, ale ja mowie konkretnie o novolu i trzymam sie tego co pisza na stronie czy katalogach. zreszta co to za roznica czy jest przemyslowy czy nie skoro ja go uzywam w samochodowce z powodzeniem? a niech sie on nazywa przemyslowy, czy nawet dla amatorow mi to nie przeszkadza, wazne ze spelnia walory uzytkowe ktorych ja oczekuje. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | epoxydy s¹ np 10:1 i nic nie maj¹ wspólnego z ¿ywicami, które stosuje siê do napraw samochodów. Tu jest problem. S³ysza³eœ o zgodnoœci technologicznej materia³ów? |
myslisz ze ten produkt http://www.novol.pl/strony/1/i/146.php jest niezgodny technologicznie z reszta materialow? jesli tak to bardzo odwazna teza z twojej strony |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:49
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-12, 23:53
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | Tak, dokÂładnie tak myÂślĂŞ. rbfm przy renowacji starych samochodĂłw to szczegĂłlnie waÂżne. Na twoim miejscu g³êboko bym sie zastanowiÂł nad tÂą technologiÂą. |
ja tym robie podwozia. w czym widzisz problem? o co sie martwic? zreszta jak sie cos bedzie dzialo to wzywam novol od razu niech rozkminiaja. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-13, 00:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-13, 00:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
ixell napisał/a: | Podwozia robiĂŞ barankiem |
ja tez, ale zanim dam baranka to piaskuje podwozie a na blache trzeba cos dac i ten epox jest super. |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-13, 01:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-13, 01:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | Nie koniecznie mistrzu. Dobre baranki najÂą w sobie Âżywice antykorozyjne, coÂś jak 3 w jednym. Antykorozja, wypeÂłnienie, zabezpieczenie.. |
troche ryzykowne gola blache zabezpieczac samym barankiem, jaki by on cudowny nie byl |
|
|
|
 |
ixell
|
Wysłany: 2008-01-13, 01:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 4 razy Posty: 283 Skąd: Kalisz
|
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-15, 10:36
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Czy do cieniowania gdy bĂŞdĂŞ lakierowaÂł zaprawki lakierami Novola mogĂŞ uÂżyĂŚ tego :
http://www.standox.pl/sta...s%20earozol.doc
MogĂŞ kupiĂŚ dedykowany nowola rozcieĂączalnik do cieniowania, ale dla amatora spraj byÂłby wygodniejszy.
Czy ten Smart Blend Plus moÂżna uÂżywaĂŚ z dowolnym lakierem akrylowym (zwykÂłym i metalikiem)? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-15, 11:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
mirh napisał/a: | ale dla amatora spraj byÂłby wygodniejszy |
nie za bartdzo to rozumiem. |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-15, 13:10
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisał/a: | mirh napisał/a: | ale dla amatora spraj byÂłby wygodniejszy |
nie za bartdzo to rozumiem. |
Spraj (cieniowanie) chyba byÂłby wygodniejszy niÂż zabawa z aerografem (w moim wydaniu)? Ja siĂŞ wcale nie upieram przy spraju...tylko tak mi siĂŞ wydaje Âże byÂłoby chyba wygodnej. |
|
|
|
 |
zed
|
Wysłany: 2008-01-15, 18:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 328
|
mirh napisał/a: | Czy ten Smart Blend Plus moÂżna uÂżywaĂŚ z dowolnym lakierem akrylowym |
mozna spokojnie. naprawde fajna sprawa tylko cena niestety spora (400ml-ok 55pln,a litr w puszce-66pln) |
_________________ Inteligentni ludzie sÂą czĂŞsto zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spĂŞdzaĂŚ czas z idiotami |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-24, 15:54
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
Jak na razie to dla mnie Aerograf to poraÂżka
JuÂż wiem czemu siĂŞ nie nadaje na wiĂŞksze powierzchnie - pistolet (mini) juÂż zamĂłwiÂłem.
Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farbÂą... Lakier metalik 2K rozrobiony dobrze, prĂłbowaÂłem rozcieĂączyĂŚ 10% i dalej pluje mi kropelkami gĂŞstego lakieru... WyglÂąda to tak: leci rĂłwna warstwa i co jakiÂś czas poleci tak "tÂłusta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? PrĂłbowaÂłem zwiĂŞkszaĂŚ ciÂśnienie i kupa... dalej to samo. Gdyby nie te kropelki to do malutkich odpryskĂłw byÂłby ok.
MoÂże aerograf jest uszkodzony? Czy na zwykÂłym lakierze akrylowym bĂŞdzie lepiej? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-01-24, 17:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | Jak na razie to dla mnie Aerograf to poraÂżka |
a nie mowilem?
mirh napisał/a: | Zastanawia mnie tylko dlaczego od czasu do czasu gdy pryskam aerografem to plunie mi farbÂą.. |
bo taki dobry masz aerograf
mirh napisał/a: | leci rĂłwna warstwa i co jakiÂś czas poleci tak "tÂłusta" kropka - co jest nie tak z tym aerografem? |
igla nie trzyma jak nalezy |
|
|
|
 |
mirh
|
Wysłany: 2008-01-24, 18:46
|
0
|
|
|
Posty: 152
|
rbfm napisał/a: | ....igla nie trzyma jak nalezy |
A jak to sprawdziĂŚ Âże faktycznie to wina aerografu a nie wÂłaÂściciela ?
SprĂłbowaĂŚ z akrylem? I jeÂśli bĂŞdzie tak samo to mam reklamowaĂŚ czy ten typ tak ma
http://www.allegro.pl/ite...cisnienia_.html ?
A jeszcze jedno mo¿e g³upie pytanie czy rozmieszanie lakieru z utwardzaczem mo¿e mieÌ wp³yw na to plucie? Miesza³em w kubku lakierniczym (³y¿eczk¹) 2:1. Czy to musi siê "przegryŸÌ" jakiœ czas po wymieszaniu bo odnios³em wra¿enie ¿e bardzo plu³ zaraz po wlaniu do zbiorniczka a potem jakby siê uspokoi³... tzn plu³ rzadziej |
|
|
|
 |
lukas
|
Wysłany: 2008-01-24, 20:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 5 razy Posty: 339
|
Gdzieœ ten temat przeoczy³em i teraz pozwolê siê wci¹Ì.
Nie chcĂŞ prowokowaĂŚ kolejnej wojny o epoksydy ale muszĂŞ zaprotestowaĂŚ. Wyroby epoksydowe jak najbardziej majÂą zastosowanie w samochodĂłwce i juÂż nie raz ten temat byÂł waÂłkowany. NiektĂłre ich wÂłaÂściwoÂści sÂą nie do uzyskania przy stosowaniu innych rodzajĂłw spoiw w gruntach i wypeÂłniaczach. To Âże stosuje siĂŞ je na szerokÂą skalĂŞ w wymalowaniach konstrukcji stalowych nie znaczy, Âże nie moÂżna ich zastosowaĂŚ do motoryzacji.
Jak ktoÂś potrzebuje wiĂŞcej informacji to proponujĂŞ skorzystaĂŚ z opcji szukaj. |
|
|
|
 |
baqo
|
Wysłany: 2008-01-24, 22:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 1553 Skąd: koÂłobrzeg
|
lukas napisał/a: | Nie chcĂŞ prowokowaĂŚ kolejnej wojny o epoksydy ale muszĂŞ zaprotestowaĂŚ. | ale to juÂż zostaÂło wyjaÂśnione cieszĂŞ siĂŞ ,Âże siĂŞ tu zgadzasz |
|
|
|