Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Klavish 
Wys³any: 2011-04-12, 08:52   Ile farby na ca³e auto
0
UP DOWN

Posty: 5
Sk±d: SWD
Witam
chcia³em siê spytaæ ile wychodzi wam bazy i klaru na ca³e auto wielko¶ci VW Vento,
samochód bêdzie malowany po ca³o¶ci razem z wnêkami i drzwi z obydwu stron, maska i klapa tylko z zewn±trz. Dodam ¿e jest to kolor granatowy metalik i samochód zosta³ pokryty ca³y czarnym podk³adem.
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-04-12, 14:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
To jeszcze zale¿y od Twoich umiejêtno¶ci i sprzêtu,jakim lakierujesz,ale 2 litry bazy i 2,5-3 litry bezbarwnego powinno wystarczyæ.
 
 

rude.boy
Wys³any: 2011-04-17, 22:18   
0
UP DOWN


Posty: 203
podepne sie bo tez planuje male malowanko swojego auta. naprawde tak malo lakieru na vento?? ja na civica zalozylem 3l bazy a potem ktos mi powiedzial ze 5l...

planuje malowac za pomoca malej sprezarki ale nie cale auto na raz tylko element po elemencie, po jego zdemontowaniu na dodatek - nie na aucie (oczywiscie co sie da).

to pewnie tez ma wplyw na ilosc farby.
 

obcy_69
Wys³any: 2011-04-18, 06:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
rude.boy napisa³/a:
ktos mi powiedzial ze 5l...

Oczywiscie mozna wylac i 10 litrow.. :spoko:
Tylko jaki jest sens..? Poza tym gruba warstwa bazy, rodzi niestabilnosc powloki.
Na element typu drzwi z zewnatrz wystarczy 100 - 150 gr. czystej farby (bez rozpucha)..a niekiedy i mniej.
rude.boy napisa³/a:
planuje malowac za pomoca malej sprezarki ale nie cale auto na raz tylko element po elemencie, po jego zdemontowaniu na dodatek - nie na aucie (oczywiscie co sie da).

To raczej zly pomysl..bedziesz mial pozniej, kazdy element w innym odcieniu... :tak:
Lakieruj przynajmniej po jednej ze stron na raz. Pokrywy mozesz oddzielnie, bo sa w innej plaszczyznie.
rude.boy napisa³/a:
to pewnie tez ma wplyw na ilosc farby.

Oj ma..o ile z baza sobie poradzisz, bo mozesz rozrobiona uzyc ponownie.
To z bezbarwnym tego juz nie powtorzysz. Na dodatek, za kazdym razem bedziesz musial myc sprzet..
 

rude.boy
Wys³any: 2011-04-18, 08:03   
0
UP DOWN


Posty: 203
dlaczego bedzie kazdy el. w innym odcieniu? co ma na to wplyw? przeciez po kolizji np. maluje sie tylko dany element i jesli jest dobrze dobrana farba to nie widac roznicy hm
 

wsmpw 
Wys³any: 2011-04-18, 11:38   
0
UP DOWN
Pawe³ WSM


Pomóg³: 1 raz
Posty: 85
Sk±d: Pabianice
rude.boy napisa³/a:
dlaczego bedzie kazdy el. w innym odcieniu? co ma na to wplyw? przeciez po kolizji np. maluje sie tylko dany element i jesli jest dobrze dobrana farba to nie widac roznicy hm


cieniowanie mówi co to co¶ jesli nie to na forum jest opisane jak to wygl±da
 
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-04-19, 21:57   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Lakieruj±c ka¿dy z elementów osobno musia³by¶ za ka¿dym razem zapewniæ idealnie takie same warunki,czyli ci¶nienie natrysku (to siê da),rozcieñczenie lakieru (to te¿),wilgotno¶æ powietrza (hmmmm....),temperaturê(mo¿na),a twoje predyspozycje lakiernicze musia³yby byæ wci±¿ na tym samym poziomie.
Odcieñ lakieru to nie tylko kolorysta,to w równie du¿ym stopniu te¿ lakiernik,nawet dobrze dobrany lakier mo¿na sp...liæ.
Jaki sens ma lakierownie innego dnia elementu s±siaduj±cego z ju¿ polakierowanym i od razu cieniowanie tego¿,bo ju¿ wyszed³ inny odcieñ.
Nale¿y jednak zaznaczyæ,¿e to wszystko siê tyczy lakierów metalizowanych lub per³owych,problem ten nie istnieje przy lakierach solidowych,tutaj je¶li zadbasz o jednolite t³o podk³adu na ka¿dym elemencie,i na ka¿dy na³o¿ysz tak± sam± ilo¶æ warstw lakieru,prawdopodobieñstwo ró¿nicy w odcieniu jest prawie zerowe.
 
 

obcy_69
Wys³any: 2011-04-20, 06:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 24 razy
Posty: 704
Znam przypadki ..gdzie podczas lakierowania w jednym podejsciu, ale na stojakach...a potem po montazu elementow na auto, w oczach lakiernika mozna bylo wyczytac przynajmniej zdziwienie. :D :D :D
 

samurajek
Wys³any: 2011-04-20, 21:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 68
Sk±d: Wroc³aw
Zgadzam sie z tym "zdziwieniem" ^^ :D
pozdro :cool:
 

Klavish 
Wys³any: 2011-04-21, 11:52   
0
UP DOWN

Posty: 5
Sk±d: SWD
Witam vento ju¿ pomalowane, malowa³em na 2 razy rano budê z b³otnikami a wieczorem drzwi na stojakach dlatego ¿e musia³y byæ wymalowane od wewn±trz a na samochodzie nie domalowa³ bym wszystkiego, z 2.2L bazy i 4,5 L klaru ³±cznie z utwardzaczem zosta³o mi oko³o 0.8 L a klar poszed³ ca³y, nawet musia³em dokupiæ 0.3L klaru na zderzaki. A teraz drodzy fachowcy mam pytanie odno¶nie po³ysku, malowa³em klarem z max meyer 0440 i utwardzacz 8000 ten szybki, by³o to moje pierwsze malowanie na tym utwardzaczu, max meyer'em malowa³em ostatni raz jakie¶ 2 lata temu te¿ ca³ke audi 80 i wszystko by³o ok pomijaj±c malutk± firankê zaraz pod listw± :roll: , na vencie wysz³a mi lekka skórka zmatowa³em 2000 i 2500, polerka bia³a g±bka pasta G3 pó¼niej czarna g±bka mleczko z boll'a i w porównaniu do elementu który jeszcze nie zosta³ zmatowiony element po polerce jest taki matowy bez pe³nego po³ysku i nie wiem ju¿ co z tym zrobiæ, i jeszcze jedna jak dla mnie ciekawostka dach który po wyszlifowaniu podk³adu papierem 1200 wyszed³ praktycznie jak lustro a reszta by³a matowa i teraz dach po polerce jest lustro w porównaniu do reszty samochodu, podk³ad spectral.
Resztki w³osów z g³owy targam i proszê o pomoc w tej sprawie.
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group