Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Klavish
|
Wys³any: 2011-04-12, 08:52 Ile farby na ca³e auto
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: SWD
|
Witam
chcia³em siê spytaæ ile wychodzi wam bazy i klaru na ca³e auto wielko¶ci VW Vento,
samochód bêdzie malowany po ca³o¶ci razem z wnêkami i drzwi z obydwu stron, maska i klapa tylko z zewn±trz. Dodam ¿e jest to kolor granatowy metalik i samochód zosta³ pokryty ca³y czarnym podk³adem. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-04-12, 14:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
To jeszcze zale¿y od Twoich umiejêtno¶ci i sprzêtu,jakim lakierujesz,ale 2 litry bazy i 2,5-3 litry bezbarwnego powinno wystarczyæ. |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2011-04-17, 22:18
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
podepne sie bo tez planuje male malowanko swojego auta. naprawde tak malo lakieru na vento?? ja na civica zalozylem 3l bazy a potem ktos mi powiedzial ze 5l...
planuje malowac za pomoca malej sprezarki ale nie cale auto na raz tylko element po elemencie, po jego zdemontowaniu na dodatek - nie na aucie (oczywiscie co sie da).
to pewnie tez ma wplyw na ilosc farby. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2011-04-18, 06:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
rude.boy napisa³/a: | ktos mi powiedzial ze 5l... |
Oczywiscie mozna wylac i 10 litrow..
Tylko jaki jest sens..? Poza tym gruba warstwa bazy, rodzi niestabilnosc powloki.
Na element typu drzwi z zewnatrz wystarczy 100 - 150 gr. czystej farby (bez rozpucha)..a niekiedy i mniej.
rude.boy napisa³/a: | planuje malowac za pomoca malej sprezarki ale nie cale auto na raz tylko element po elemencie, po jego zdemontowaniu na dodatek - nie na aucie (oczywiscie co sie da). |
To raczej zly pomysl..bedziesz mial pozniej, kazdy element w innym odcieniu...
Lakieruj przynajmniej po jednej ze stron na raz. Pokrywy mozesz oddzielnie, bo sa w innej plaszczyznie.
rude.boy napisa³/a: | to pewnie tez ma wplyw na ilosc farby. |
Oj ma..o ile z baza sobie poradzisz, bo mozesz rozrobiona uzyc ponownie.
To z bezbarwnym tego juz nie powtorzysz. Na dodatek, za kazdym razem bedziesz musial myc sprzet.. |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2011-04-18, 08:03
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
dlaczego bedzie kazdy el. w innym odcieniu? co ma na to wplyw? przeciez po kolizji np. maluje sie tylko dany element i jesli jest dobrze dobrana farba to nie widac roznicy hm |
|
|
|
|
wsmpw
|
Wys³any: 2011-04-18, 11:38
|
0
|
|
|
Pawe³ WSM
Pomóg³: 1 raz Posty: 85 Sk±d: Pabianice
|
rude.boy napisa³/a: | dlaczego bedzie kazdy el. w innym odcieniu? co ma na to wplyw? przeciez po kolizji np. maluje sie tylko dany element i jesli jest dobrze dobrana farba to nie widac roznicy hm |
cieniowanie mówi co to co¶ jesli nie to na forum jest opisane jak to wygl±da |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-04-19, 21:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Lakieruj±c ka¿dy z elementów osobno musia³by¶ za ka¿dym razem zapewniæ idealnie takie same warunki,czyli ci¶nienie natrysku (to siê da),rozcieñczenie lakieru (to te¿),wilgotno¶æ powietrza (hmmmm....),temperaturê(mo¿na),a twoje predyspozycje lakiernicze musia³yby byæ wci±¿ na tym samym poziomie.
Odcieñ lakieru to nie tylko kolorysta,to w równie du¿ym stopniu te¿ lakiernik,nawet dobrze dobrany lakier mo¿na sp...liæ.
Jaki sens ma lakierownie innego dnia elementu s±siaduj±cego z ju¿ polakierowanym i od razu cieniowanie tego¿,bo ju¿ wyszed³ inny odcieñ.
Nale¿y jednak zaznaczyæ,¿e to wszystko siê tyczy lakierów metalizowanych lub per³owych,problem ten nie istnieje przy lakierach solidowych,tutaj je¶li zadbasz o jednolite t³o podk³adu na ka¿dym elemencie,i na ka¿dy na³o¿ysz tak± sam± ilo¶æ warstw lakieru,prawdopodobieñstwo ró¿nicy w odcieniu jest prawie zerowe. |
|
|
|
|
obcy_69
|
Wys³any: 2011-04-20, 06:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 24 razy Posty: 704
|
Znam przypadki ..gdzie podczas lakierowania w jednym podejsciu, ale na stojakach...a potem po montazu elementow na auto, w oczach lakiernika mozna bylo wyczytac przynajmniej zdziwienie. |
|
|
|
|
samurajek
|
Wys³any: 2011-04-20, 21:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 68 Sk±d: Wroc³aw
|
Zgadzam sie z tym "zdziwieniem"
pozdro |
|
|
|
|
Klavish
|
Wys³any: 2011-04-21, 11:52
|
0
|
|
|
Posty: 5 Sk±d: SWD
|
Witam vento ju¿ pomalowane, malowa³em na 2 razy rano budê z b³otnikami a wieczorem drzwi na stojakach dlatego ¿e musia³y byæ wymalowane od wewn±trz a na samochodzie nie domalowa³ bym wszystkiego, z 2.2L bazy i 4,5 L klaru ³±cznie z utwardzaczem zosta³o mi oko³o 0.8 L a klar poszed³ ca³y, nawet musia³em dokupiæ 0.3L klaru na zderzaki. A teraz drodzy fachowcy mam pytanie odno¶nie po³ysku, malowa³em klarem z max meyer 0440 i utwardzacz 8000 ten szybki, by³o to moje pierwsze malowanie na tym utwardzaczu, max meyer'em malowa³em ostatni raz jakie¶ 2 lata temu te¿ ca³ke audi 80 i wszystko by³o ok pomijaj±c malutk± firankê zaraz pod listw± , na vencie wysz³a mi lekka skórka zmatowa³em 2000 i 2500, polerka bia³a g±bka pasta G3 pó¼niej czarna g±bka mleczko z boll'a i w porównaniu do elementu który jeszcze nie zosta³ zmatowiony element po polerce jest taki matowy bez pe³nego po³ysku i nie wiem ju¿ co z tym zrobiæ, i jeszcze jedna jak dla mnie ciekawostka dach który po wyszlifowaniu podk³adu papierem 1200 wyszed³ praktycznie jak lustro a reszta by³a matowa i teraz dach po polerce jest lustro w porównaniu do reszty samochodu, podk³ad spectral.
Resztki w³osów z g³owy targam i proszê o pomoc w tej sprawie. |
|
|
|