Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Piotr_4888
|
Wys³any: 2011-05-03, 17:41 Blotniki - rdza. Jak sobie z ni± poradziæ Pomoc.
|
0
|
|
|
Posty: 38 Sk±d: W³oc³awek
|
Witam Serdecznie.
Jestem nowym u¿ytkownikiem, nie by³oby Mnie tutaj gdyby nie problem z którym nie moge sobie poradziæ. Przeszuka³em te forum, aby szukac podobne tematy, owszem sa podobne ale wszêdzie Prosz± o zdjecia, domyslam siê ze chodzi o indywidualno¶æ. W zwi±zku z tym pytam (Pytanie kieruj± do do¶wiadczonych ludzi). Planuje naprawde samochodu, posiadam sprzet lakierniczy, spwarake trans. i miejsce do pracy. Na przedstawionych ni¿ej zdjeciach jest lewe i prawe nadkole, tylnie sa w stanie idealnym. Samochodzik mia³ czo³ówke 2 lata temu, przez pó³ roku by³o OK, ale rdza zaczyna³a coraz bardziej wychodziæ, teraz to wygl±da kiepsko. W miejscu zaznaczonym czerwonym kó³kiem pod tymi bablami blacha ju¿ siê sypie, dzi¶ dotyka³em palcem i przy wiêkszej sile czuje jak blacha sie delikatnie wygina, musibyc ju¿ cieñka. .W pozosta³ych miejscach blacha jest gruba, jedynie z ogniskami rdzy..Ju¿ zamowilem Brunox, jutro prysne te miejsca, póki co musi narazie powstrzymaæ rdzewienie, ale za oko³o miesi±c planuje naprawe, spiesze sie przed zim±( Mysle ¿e to wina lakierników którzy to robili). Wiêc teraz wiadomo dlaczego chce to sam zrobiæ. I teraz tak, czy na to wszystko lekarstwem bêdzie ¿ywica ? Daæ Brunox, mate i ¿ywice na to, zawin±æ t± mate do wewn±trz b³otnika i od ¶rodka prysn±æ odrazu barankiem.Nastêpnie,szpachla, podk³ad 2 warstwy, baza i lakier. Czy to nie ma sensu i sie nie mêczyæ bo po roku wyjdzie rdza i odrazu brac flexa i ciachac, docinac spawaæ? Jak to siê ma w praktyce, czy Zywica potrafi zatrzymac korozje na kilka lat? A mo¿e te miejsca bardziej trwa³em potraktowac ¿ywic± a te miejsce w kó³ku wymienic na nowe (doci±æ blachê z ocynku). Proszê o pomoc, bo chcê aby ta praca wystarczy³a Mi na pare lat.
03052011372.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 74 raz(y) 293.94 KB |
03052011371.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 38 raz(y) 306.68 KB |
03052011369.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 65 raz(y) 294.9 KB |
03052011367.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 56 raz(y) 271.33 KB |
|
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-05-03, 17:57
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
bylo juz na forum niejednokrotnie |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2011-05-03, 18:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
ja to widze tylko wymiane na nowe b³otniki, inaczej to niema sensu |
|
|
|
|
Piotr_4888
|
Wys³any: 2011-05-03, 18:10
|
0
|
|
|
Posty: 38 Sk±d: W³oc³awek
|
Powa¿nie? Gdyby¶ dosta³ samochód taki do naprawy, wymienia³by¶ CA£E B£OTNIKI? Naj³atwiejsza linia oporu, wymiana na nowy... |
|
|
|
|
zwibel
|
Wys³any: 2011-05-03, 18:14
|
0
|
|
|
Posty: 66
|
Te¿ tak to widzê, je¿eli s± to przednie to czêsto taniej dostanie siê w kolorze drugie ni¿ wydaæ na same materia³y.
Z ¿ywic± daj sobie spokój, tak samo nic nie pospawasz w aucie spawark± transformatorow±. ¯adnych brunoxów, to jest szajs, doczy¶ciæ do bia³ej blachy sprawdziæ ile zosta³o zdrowego jak nie ma dziur to ca³a reszta jest na forum, jak s± dziury to ³atwiej, taniej i lepiej kupiæ nowy b³otnik. |
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2011-05-03, 18:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
Cytat: | Powa¿nie? Gdyby¶ dosta³ samochód taki do naprawy, wymienia³by¶ CA£E B£OTNIKI? Naj³atwiejsza linia oporu, wymiana na nowy... |
nie, poprostu chcesz niemiec rdzy przez kilka lat, to tylko jest takie wyjscie
tam masz ju¿ dziury |
|
|
|
|
Piotr_4888
|
Wys³any: 2011-05-03, 18:32
|
0
|
|
|
Posty: 38 Sk±d: W³oc³awek
|
To prawda ale tylko w tym kó³eczku na czerwono zaznaczonym...jesli chodzi o migomat jest do zalatwienia. Nie mam na mysli wiecznosci jesli chodzi o jako¶æ, ale chocia¿ 2-3 latka...Jestem w stanie co 3 lata naprawiaæ ...Wiêæ rozumiem ¿e te miejsca pordzewia³e jesli dostane siê do czystej blachy jeszcze moga od¿yæ tak? Co do wymiany na nowe, równie¿ uzywane musze to przemyslec, pod wgl±d wzi±æ koszta, je rowniez bêdê musia³ malowac, k³a¶c baze itd...Musze pomyslec, albo zrobie tak jak pisze kolega wy¿ej, wyczyszcze, dalej jakis epoxyd podklad i zobaczymy jak to wyjdzie. Sam nie wiem... |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-05-03, 19:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Nie uratujesz ju¿ ich.I nie ma to sensu ekonomicznego.Nawet nowe zamienniki wytrzymaj± kilka lat bez rdzy,a to lepsze ni¿ ³atanie ¿ywic±.O ile nie jest to jaki¶ nietypowy samochód,porz±dne b³otniki kosztuj± ok 70-100 z³,a ich jako¶æ jest coraz lepsza.
Co do Twojego przypadku:dam sobie uci±æ g³owê,¿e od ¶rodka jest jeszcze wiêksza plama rdzy,a jej dok³adne wyczyszczenie (najlepiej przez piaskowanie) ujawni obraz ...durszlaka.
Pozwól im umrzeæ ... |
|
|
|
|
Piotr_4888
|
Wys³any: 2011-05-03, 19:54
|
0
|
|
|
Posty: 38 Sk±d: W³oc³awek
|
Rozumiem, mo¿e i macie Panowie racje, Najwyra¼niej podczas wypadku zosta³a uszkodzona warstwa ochronna blachy i nawet jesli bym je ³adnie pomalowa³ czy zala³ ¿ywica to ta rdza i tak wyjdzie w innym miejscu... nie zmienia to faktu ze zosta³y ¼le pomalowane, niedokladnie i na szybko. Takie odnosze wra¿enie. Co do wymiany chyba tak sie bardziej op³aca, lecz i wtedy nie ma sie pewno¶ci czy te b³otniki posiadaj± oryginalny lakier czy mo¿e by³y szpachlowane, cudowane...to tez trzeba brac pod uwage prawda Panowie? |
|
|
|
|
kropen16
|
Wys³any: 2011-05-03, 20:42
|
0
|
|
|
Przemo
Pomóg³: 11 razy Posty: 324 Sk±d: MKW
|
przeciez przedni blotnik jak jest zdemontowany z auta to widac czy bylo cos szpachlowane <wypuklenia, nierownosci> |
|
|
|
|
zwibel
|
Wys³any: 2011-05-03, 20:48
|
0
|
|
|
Posty: 66
|
Dok³adnie przednie mo¿na obejrzeæ i widaæ co kupujesz lub wstawiasz, w dodatku jak kupisz dobr± u¿ywkê to mo¿na siê pokusiæ o pomalowanie tylko kolorem i masz za³atwione bez reaktywnego i podk³adu. Raczej tych elementów które masz na zdjêciu nie warto naprawiaæ - chyba ¿e auto unikatowe i nie znajdzie siê w dobrym stanie zamiennik lub nówka;) |
|
|
|
|
pawelb5913
|
Wys³any: 2011-05-03, 21:02
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
Witam.
Mia³em podobny problem w swoim renault megane.
Znalaz³em na allegro kolesia który mia³ do sprzedania b³otnik którego potrzebowa³em z auta o tym samym kodzie lakieru co moje auto. B³otnik dostarczono mi poczt±.
Przed zamontowaniem b³otnika zabezpieczy³em sobie go od ¶rodka barankiem i jest super.
Kupienie elementu w kolorze to najlepsza opcja.
Zgadzam siê z jednym z kolegów powy¿ej ¿e od ¶rodka s± na pewno wiêksze plamy rdzy. Takie czê¶ci jak b³otniki czy progi koroduj± w 90% w³a¶nie od ¶rodka. Dlatego je¶li kto¶ zamierza poje¼dziæ d³u¿ej autem to polecam ¶rodek do konserwacji profili zamkniêtych. Ja progi sobie zakonserwowa³em w ten sposób i my¶lê ¿e wytrzymaj± du¿o d³u¿ej ni¿ bez konserwacji. |
|
|
|
|
Piotr_4888
|
Wys³any: 2011-05-03, 21:21
|
0
|
|
|
Posty: 38 Sk±d: W³oc³awek
|
Dziekuje za cenne uwagi. Zadna tajemnica to Mitsubishi Galant z 96r. No z tym bia³ym to ciêzka sprawa jest, bia³y bardzo rzadko spotykany a ten jest tak wyblakly ¿e ju¿ napewno nie trafimy:) Bede szuka³ czê¶ci na przyjaznym i znanym wszystki portalu aukcyjnym...zobaczymy mo¿e co¶ wyrwe jak±¶ ...sztuke...najlepiej dwie.
Od ¶rodka BARANEK OBOWIAZKOWO. |
|
|
|
|
slawciu
|
Wys³any: 2011-05-04, 20:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce
|
je¶li na nowy nie wymienisz to po zrobieniu ze szpachli wytrzyma max 3-4 miesi±ce.
lakier jest do odnowienia przez polerowanie a orygina³ zawsze jest lepszy od nowej podroby chyba ze kupisz jakosc Q . a co do konserwacji barankiem to nic nie da bo baranek chlonie wilgoæ. baranek tylko na elementy które s± nara¿one na kanienie lub piasek. a od spodu blotnika lepiej dac fluidol lub baranek przykryc klarem. |
|
|
|