Autor |
Wiadomość |
 |
asterix2222
|
Wysłany: 2011-05-08, 10:53 tragedia!pomocy
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
witam wszystkich mam maly problem z polakierowaniem samochodu,kurcze nie idzie mi to gdzies,kiedys malowalem sam po wypatku blotnik i pól dachu,i wyszlo elegancko,a teraz mam do pomalowania 2 cale boki w aucie,zdemontowalem elementy takie jak drzwi i chialem malowac po elemencie zeby bylo latwiej,ale polozylem na calym aucie szpachle natryskowa mialem duzo nierownosci,duzo szpachlowania wgniecen po kamieniach itd,a wdodadku zakupilem i przykleilem progi i na ³¹czeniach szpachla natryskowa bardzo pomogla,i teraz nie wiem czy klasc odrazu lakier na to czy jeszcze do zapodkladowac bo znajomy ktory kiedys malowal auta mowi ze nie uzywal nigdy podkladu tylko wlasnie szpachli natryskowej,i jeszcze jedno jedne drzwi chcialem zrobic na gotowo i problem jest taki ze jak maluje to albo wyskakuja takie oczka puste w œrodku,albo robi sie cos takiego jak baranek,czy skorka od pomaranczy,raz wyjdzie lakier chropowaty,a przy nalozeniu bezbarwnego jednej warstwy chyba cos bylo nie tak bo jak przejechalem paznokciem to robilem niezla biala ryse...dodam ze 3dni po malowaniu,mam pistolecik za 150zl,i kompresor 25l. i moze to w tym kompresorze tkwi ten bol ze taki mi to wszystko wychodzi... prosze o porade bo lakiernik powiedzial mi 1000zl za calosc pod warunkiem ze ja mu przygoduje,ale to i tak za drogo jak na moja kieszen |
|
|
|
 |
Dawid1989
|
Wysłany: 2011-05-08, 11:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 324 Skąd: okolice Mielca
|
Zle odtÂłuszczona powierzchnia lub olej w ukÂładzie powietrznym. |
|
|
|
 |
asterix2222
|
Wysłany: 2011-05-08, 12:07
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
no ok to do wyskakujacych oczek,a co z chropowata powierzchnia i barankiem?i kompresor nie lipny? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2011-05-08, 12:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
- wymieniĂŚ kompresor na wiĂŞkszy
- zamontowaĂŚ filtr do powierza
- reduktor przed pistoletem, a drugi wczeÂśniej (np. przed filtrem)
- uÂżywaĂŚ zmywacza antysilikonowego
- uÂżywaĂŚ Âściereczki antystatycznej
- lakier nakÂładaĂŚ ciÂśnieniem ok 3,2 bar
SkĂłrka spowodowana
* zbyt grubÂą warstwÂą lakieru
* maÂłe ciÂśnienie
* gĂŞsty lakier
Mam nadzieje Âże uÂżywaÂłeÂś odpowiednich proporcji utwardzacza, no i odpowiedni rozcieĂączalnik (mam nadzieje Âże nie nitro). |
|
|
|
 |
asterix2222
|
Wysłany: 2011-05-08, 12:40
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
hmmm uzywalem nitro... i rozcienczalnika do baz i nie widzialem ruznicy,a do odtluszczania uzywalem benzyny estrakcyjnej,i jeszcze jedno pytankoo jak ustawic pistolet zeby material lecial w pionie,bo jak ustawie to i dam miote na full to owszem jest w pionie ale prawie wogole nie kryje,na100ml lakieru dawalem 20ml utwardzacza ,jaka powinna byc gestosc farby bazy i bezb.??do czego to porownac? |
|
|
|
 |
Nurglepl
|
Wysłany: 2011-05-08, 13:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 305 Skąd: Gryfino
|
Na 100 ml daÂłeÂś 20 ml utwardzacza ?. Czyli 5:1.
Jeszcze nie sÂłyszaÂłem o takiej proporcji lakieru do utwardzacza. Zazwyczaj jest to 2:1, (czyli 100 ml i 50 ml).
DodajÂąc nitro do bazy zmieniasz kolor, a dodajÂąc do bezbarwnego bĂŞdziesz miaÂł matowe (takie lekkie mleko).
Nitro sÂłuÂży tylko do mycia pistoletu.
asterix2222 napisał/a: | prawie wogole nie kryje |
ZwiĂŞksz dawkĂŞ materiaÂłu. W pistolecie masz dwa pokrĂŞtÂła od tyÂłu i nimi regulujesz, a czy w pionie czy w poziomie to duszÂą krĂŞcisz.
Ale zacznij od zamontowania reduktorĂłw i filtrĂłw, jeden pod pistoletem, drugi np przed filtrem i wtedy bĂŞdziesz miaÂł odpowiednie ciÂśnienie do "malowania" |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2011-05-08, 15:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Proporcja 5:1 jest np. w lakierze bezbarwnym R-M o nazwie DIAMONTOP MS ,kolego Nurgelp Charakteryzuje siĂŞ bardzo dobrym "poÂłyskiem" ,twardoÂściÂą i banalnie prostÂą aplikacjÂą Moze autor tematu wÂłaÂśnie "zastosowaÂł" ten lakier Jednak szczerze w to wÂątpie Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
asterix2222
|
Wysłany: 2011-05-08, 17:11
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
a ja mam nanosic wartwy jakie przerwy,ile trzeba czekac na polozenie bezb.,czy mokre na mokre |
|
|
|
 |
caci
|
Wysłany: 2011-05-08, 17:54
|
0
|
|
|

Posty: 156
|
Nurglepl napisał/a: |
DodajÂąc nitro do bazy zmieniasz kolor, a dodajÂąc do bezbarwnego bĂŞdziesz miaÂł matowe (takie lekkie mleko). |
KiedyÂś czĂŞsto dolewaÂłem maÂłe iloÂści nitra do bezbarwnego i nigdy matu albo mleka nie miaÂłem |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
asterix2222 napisał/a: | a ja mam nanosic wartwy jakie przerwy,ile trzeba czekac na polozenie bezb.,czy mokre na mokre |
Podpucha aÂż kÂłuje w oczy.
Nie widzicie Âże kolega z ÂłatwoÂściÂą terminy lakiernicze w odpowiedni sposĂłb nam podaje.... jeÂśli chce, bo jak Âściemnia to ...
Robi z Was |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
krzysiek_1996
|
Wysłany: 2011-05-10, 18:41
|
0
|
|
|
Posty: 14
|
|
|
|
 |
asterix2222
|
Wysłany: 2011-05-10, 19:38
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
kolego Lackdoctor to ze tak pisze nie znaczy ze jestem zawodowcem,nie powiem interesuje sie tym,jestem w miare oczytany,ale wszedzie pisza co innego,a to najlepsze forum jakie znalazlem wie szukam tu odpowiedzi |
|
|
|