Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
2sazi2 
Wysłany: 2011-07-05, 22:56   Pompa sprĂŞÂżarkowa ??
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
Witam jestem nowy na forum i od razu prosze was o pomoc liczÂąc Âże pomozecie
troche to nie po bozemu no ale do Âżeczy

Dzis dosta³em pompê do sprê¿arki (podobno) od znajomego bo moja konstrukcja z fiata 126p okaza³a siê za slaba i panewki podziêkowa³y za wspó³pracê wiêc pasuje zmieniÌ pompê

Ca³oœÌ wa¿y pewno ok 70-80kg bo samemu bardzo ciê¿ko podnieœÌ i jest wysoka na ok 60-70cm
koÂło pasowe ma ze 40cm o ile nie wiĂŞcej

A wiĂŞc pytanie brzmi tak z czego pochodzi ta sprĂŞÂżarka i czy to nie jest czasem jakiÂś agregat z chÂłodni jakiejÂś przemysÂłowej







 

kropen16 
Wysłany: 2011-07-06, 08:45   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Na allegro widzialem taka niedawno z JELCZA ale nie wiem czy to ta. <jelczowskie mialy smarowanie tylko z silnika a nie same z siebie wiec dlatego nei jestem pewien> niech sie inni wypowiedza :)
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-06, 08:54   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
Moim zdaniem nie jest to z Âżadnego auta jelczaĂąskÂą mam do porĂłwnania u sasiada jest troszke podobna ale jest niewielka w porĂłwnaniu do tej. Chyba Âże, istniaÂł jakiÂś jelcz monster truck :)
dodam ze ko³o pasowe jest wywa¿ane co widaÌ po dokrêconych obci¹¿nikach na piórkach wiatraka i otworach w rowku paska :)
 

gugun 
Wysłany: 2011-07-06, 10:19   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jakiego tam jelcza...jest to porzadny stary agregat...proponuje podlaczyc do tego zbiornik z 200l i silnik z 3kw i bedzie smigac jak marzenie...
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-06, 15:50   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
a jakie obroty mu dyktowac mniej wiecej ??
 

gugun 
Wysłany: 2011-07-06, 16:56   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Cytat:
a jakie obroty mu dyktowac mniej wiecej ??
nie mam pojecia ale sprobuj zalozyc na silnik cos podobnego niz na agregacie ,jak nie bedzie dawac rady to mniejsze...bo tabliczki rozumiem nie masz zadnej??
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-06, 17:26   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
nie ma nic w³œnie i za to pytam
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-06, 20:57   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
Daj mu tak okoÂło 1000obr. 800-1000obr/min i zobacz co siĂŞ bedzie dziaÂło. Tylko silnik to tak z 4-5kW musi mieĂŚ bo galanty "klocek" z tej sprĂŞÂżarki ;)
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-06, 23:50   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
I teraz jeszcze pytanie o olej jaki mu zalaĂŚ jakiÂś stary z auta czy kupiĂŚ ze 3 litry profi sprĂŞÂżarkowegoi laĂŚ mu metodÂą prĂłb i bledĂłw co do iloÂści bo zadnej miarki nie ma chyba Âże czegoÂś jescze nie odkryÂłem


Jeszcze mam ptanie odnoÂśnie gÂłowicy no bo od doÂłu jest blok potem cylindry potem blacha z zaworami gruba blacha z wyjÂściem sprĂŞÂżonego powietrza a nad niÂą jest jeszcze przestrzeĂą ktĂłra jak stwierdziÂłem jest to do chÂłodzienia z 2 wyjÂściami na 1/2" i nie wiem czy jest do tego konieczna osobna pompa wody chÂłodnica itd itd czy wystarczy Âże puszcze tamtĂŞdy zasysanie powietrza z zewnÂątrz budynku (bĂŞdzie chÂłodniejsze) i to bedzie caÂłe chÂłodzenie czy robic chÂłodzenie wodne

a i poprawka co do Âśrednicy koÂła zamachowego ma dokÂładnie 450mm
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-07, 10:13   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
5 zdjĂŞcie od gĂłry. To jest wÂłaÂśnie okienko do sprawdzania poziomu oleju. Wlej tak Âżeby byÂło prawie peÂłne okienko :spoko: a ktĂłrĂŞdy ona zasysa powietrze ? bo te zawory w gÂłowicy to wyglÂądajÂą jak by oby dwa byÂły wydechowe :?:
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-07-07, 14:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Kropenek16 widziaÂłeÂś kiedykolwiek sprĂŞÂżarke od Jelcza ? :rotfl: Ona ma napĂŞd przez koÂła zĂŞbate i jest zupeÂłnie inna :tak: Pozdrawiam! :spoko:
 

kropen16 
Wysłany: 2011-07-07, 19:11   
0
UP DOWN
Przemo

Pomógł: 11 razy
Posty: 324
Skąd: MKW
Robertlodz09, napisalem ze ''chyba od jelcza'' :D czytaj uwaznie. u mnie w okolicy przerabiali sprezarke od jelcza na smarowanie rozbryzgowe i jakos to im dzialalo i ciagalo guny
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-07, 21:21   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
nad okienkiem jest otwĂłr co ssie powietrze a te w gÂłowicy to tak jak mĂłwisz 2 wydechowe

dziĂŞki za pomoc wkrĂłtce wkleje foto gotowego bo dziÂś posadziÂłem tÂą sprĂŞÂżarkĂŞ na butli za pare dni powinna byc gotowa :D

jeszcze oczekuje od was odpowiedzi na to pytanie odnoœnie ch³odzenia g³owicy czy robiÌ wodne czy nie ?? tzn wygl¹da³o by tak ze dopad³ bym gdzieœ jak¹œ nie wielk¹ ch³odnice np z motoru pompka wody z jakiejœ pralki i trochê wê¿y i zbiorniczek wyrównawczy
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-07, 21:41   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
Odpal bez chÂłodzenia i zobacz co siĂŞ bĂŞdzie dziaÂło. Jak gÂłowica zrobi siĂŞ czerwona to znak Âże chÂłodzenie musi byĂŚ :D
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-08, 00:08   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
no to jescze wracam do pytania o olej sprĂŞÂżarkowy laĂŚ czy jakiÂś przepracowany samochoawy bo tego u mnie peÂłno (mam jakies 50l oleju z koparki maÂło chodzonego ale troche brei czarnej w nim jest wiec moÂże by tym zalaĂŚ podobno jest to mineralny)
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-08, 00:18   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
to juz lepiej kup nowy jakiÂś tani tylko nie za rzadki. tego syfu nie lej :!:
 
 

gugun 
Wysłany: 2011-07-08, 10:36   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
chlodzenie ma w kole tylko musi w odpowiednia strone chodzic...
 
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-08, 18:16   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
obawiam ¿e nie wystarczy bo ko³o ³apie jakieœ 5cm cylindrów na wysokoœÌ
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-08, 18:16   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
Nie zauwaÂżyÂłem ;) 2sazi2, to jak bĂŞdziesz montowaÂł chÂłodzenie cieczÂą to chÂłodnice wstaw przed koÂło :spoko:
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-07-08, 21:27   
0
UP DOWN

Posty: 76
Zajebisty agregat!!
Czy sprawdzaÂłeÂś pierÂścienie??
JeÂśli juÂż masz to coÂś uruchomiĂŚ to zainwestuj troszkĂŞ pracy.
Wymyj ja dokÂładnie w Âśrodku.
Czy ma miskĂŞ olejowÂą?
JeÂśli tak to rozkrĂŞĂŚ jÂą i zobacz jak to w Âśrodku wyglÂąda i przy okazji czy korbowody nie majÂą luzu.
Jak juÂż wszystko dokÂładnie umyjesz to zalej NOWY,ÂŚWIERZY olej.
JeÂśli chcesz oczywiÂście Âżeby to troszkĂŞ jeszcze pochodziÂło efektownie.

Pozdrawiam.

P.S. KiedyÂś zÂłoÂżyÂłem kompresor ze sprĂŞÂżarkÂą kamaza czy jakoÂś tak.
SprĂŞÂżarka chÂłodzona byÂła wodÂą.
Zamiast instalacji wodnej zamontowaÂłem duÂży wiatrak przy cylindrach.
WiaÂł non stop i pewnie dalej tak wieje u kolegi ktĂłry odkupiÂł jÂą odemnie.
ZdaÂło to egzamin.
Zobacz jak uruchomisz czy mocno siĂŞ grzeje i jak coÂś to zadecyduj czy starczy takie rozwiÂązanie ale podejrzewam,Âże tak.
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-08, 23:11   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
inwestuje inwestuje pierscionkĂłw nie sprawdziaÂłem bo uznaÂłem Âże nie ma sensu ÂściÂągaĂŚ cylindrĂłw zepsuje siĂŞ albo bĂŞdzie sÂłychaĂŚ Âże juÂż szumiÂą to wtedy rozbiorĂŞ jeszcze raz gĂłre z resztÂą nie wiem czy do tego jakiekolwiek czĂŞÂści dostanĂŞ a doÂłu jeszcze nie rozbieraÂłem zrobie to jutro przed przyspawaniem mocowaĂą do ramy srodek do czyszczenia silnikĂłw samochodowych szmata skrobak i troszke wody potem na sÂłoĂące i bĂŞdzie jak nowy potem odrazu w olej :D

Co do tego ch³odzenia to mam zamiar w³aœnie tak zrobiÌ tak jak mówisz przed ko³em pasowym w os³onie paska z mo¿na tak to nazwaÌ "oczkiem w obudowie" od strony agregatu na wielkoœÌ ko³a pasowego o ile wogóle bêdzie konieczne ch³odzenie za to wyjœcie powietrza bêdze wêdrowaÌ wê¿ownic¹ miedzian¹ pomiêdzy ko³em pasowym agregatu a aregatem potem do odstojnika poni¿ej wejœcia do butli i potem dopiero do butli taki patent na wode zeby nie lecia³a do zbiornika :D tylko nie wiem z czego zrobiÌ ten odstojnik jak myslicie czy gaœnica ma³a chyba 1.5kg siê na to nada czy przy planowanych 6barach mo¿e j¹ rozerwaÌ a i oczywiœcie pomiêdzy odstojnikiem a butl¹ bêdzie jeszcze zawór zwotny oczywiœcie z mosiê¿nym grzybkiem bo te plasykowe podobno lubi wypchaÌ w 2 strone co o tym s¹dzicie ???? ;D

dziœ zamontowa³em silnik do ramy i jestem zadowolony w miarê z tego jak to wysz³o silnik jest ustawiony na ramce ma³ej i na zawiasie do ramy g³ównej
parametry silnika ruski bo ruski ale podobno dziaÂła :) wyciÂągniĂŞty zpod szafy po wieloletnim zapomnieniu 3.0kw 220/380v 2870obr/min wiĂŞc przy kole o Âśrednicy ok 141mm uzyskuje ok 900obrotĂłw na sprĂŞÂżarce (chyba Âże coÂś zle policzyÂłem)

za chwile zdjĂŞcia bo siĂŞ dodajÂą

ADD






domyslam Âże zaraz pojawiÂą siĂŞ komentaÂże odnoÂśnie 2 elementĂłw
1. odnoÂśnie wielkoÂści butli
2. napisu na skrzynce elektryki

a wiĂŞc sprostowania

1 butla ma ok 100l jest podobno z wagonu kolejowego :cool: :cool: :cool: w zaleÂżnoÂści jaka wydajnoÂśc osiÂągne to bĂŞde mostkowaÂł kolejna bute obok bÂądz grdzies z boku po plg
2 sam siê z tego œmieje ... jak robi³em poprzedni¹ sprê¿arkêto tak te strza³ki da³em rzez czysty przypadek i pomy³kê :sciana: :/ prosze o wyroumia³oœÌ :D :D
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-09, 11:01   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
ogólnie spoko :spoko: a w³¹cznik ciœnieniowy jest w tej skrzynce czy bêdzie gdzieœ na wierzchu ? Jak bêdziesz mia³ problemy z pierœcieniami czy t³okami to wal œmia³o :D mam dobrego machera w ³odzi do takich spraw :cool:
 
 

gugun 
Wysłany: 2011-07-09, 11:02   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
przy takich gabarytach mysle ze smialo mozna by podlaczyc ok 400l butle co by sie ne wlanczala co chwile..a co do chlodzenia to jak kolo bedzie chodzilo w prawo i dmuchalo w to to mysle ze spokojnie wystarczy,oryginalnie tez tak bylo zapewne.no ale od przybytku glowa nie boli..no a ze sprzetu mysle ze sie nacieszysz...zapewne stara konstrukcja z lat 70 tych a nie jedna nowa jeszcze przezyje
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-07-09, 11:13   
0
UP DOWN

Posty: 76
Tak,nacieszy siĂŞ zwÂłaszcza ,Âże odpuÂściÂł sobie choĂŚ by wymycie wnĂŞtrza sprĂŞÂżarki.
SprzĂŞt nie wiadomo kiedy i czy w ogĂłle byÂł wymyty.
WidaĂŚ ,Âże dawno nikt tego nie czyÂściÂł .
Wystarczy zdj¹Ì cylindry i pod ciœnieniem rop¹ choÌ by wymyÌ syf który nagromadzi³ siê przez wszystkie lata.
Potem zalaÌ nowym olejem i ma siê pewnoœÌ,¿e bêdzie gra³o.

No ale ÂżyczĂŞ powodzenia.
 

klimeq 
Wysłany: 2011-07-09, 11:28   
0
UP DOWN

Posty: 98
Skąd: StrykĂłw
foni-r, widzĂŞ Âże koniecznie chcesz obejrzeĂŚ wnĂŞtrznoÂści tej sprĂŞÂżarki :D
 
 

foni-r
Wysłany: 2011-07-09, 11:47   
0
UP DOWN

Posty: 76
:D :D :D
Ha!
O to wÂłaÂśnie mi chodzi. ;)

Po za tym naprawdĂŞ Âładny agregat!!
 

2sazi2 
Wysłany: 2011-07-09, 16:06   
0
UP DOWN

Posty: 26
Skąd: Posada GĂłrna
srodek ju¿ umyty tak jak mówi³eœ ropa i szmata pêdzle itd czysto jest ju¿ w œrodku wszystko wygl¹da identycznie jak w maluchu tylko ¿e panewki na korbowodach s¹ wiêksze i s¹ chyba z mosi¹dzu i ³o¿yska z boku tyle ró¿nic ;D

ale powiem wam Âże tak czystego wnĂŞtrza silnika jeszcze nie widziaÂłem olej ten ktĂłry zostaÂł jescze po Âściankach byÂł zÂłoty prawie jak nowy a na dnie sladowe iloÂści syfu byÂły ale juÂż jest czysto :cool:

dobra ide robiĂŚ dalej przy tym ;d;d wieczorem bĂŞdÂą zdjĂŞcia :roll:

[ Dodano: 2011-07-10, 09:50 ]




no wszystko ³adne wszystko piêknie odpalone narazie bez pod³¹czeù w instalacje ale pojawi³ siê jeden bardzo powa¿ny problem ...

sprĂŞÂżarka strasznie pluje olejem co polecacie ??? ten odsotojnik tak jak pisaÂłem parĂŞ postĂłw wyÂżej wyÂłapie ten olej ???? a potem filtr na Âścienny resztĂŞ do koĂąca ?? czy bĂŞdzie pluÂło to dalej w pistolet ... obawiam siĂŞ zaolejenia duÂżego i Âże bĂŞdÂą mi wychodziĂŚ oczka na lakieÂże ...
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania