Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
mateusz150000
Wys³any: 2010-12-19, 15:28   Wpy³ke
0
UP DOWN

Posty: 31
Witam

Chcia³bym sie dowiedziec co oznacza dok³adnie "Malowanie Wpy³ke"


Z góry Dziekuje....
 

jacenty 741
Wys³any: 2010-12-19, 22:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
A mo¿e:malowanie w pytkê ^^Czyli zaje...ste :D
A tak na powa¿nie :wpy³ka to naprawa ma³ej czê¶ci elementu,gdzie robimy w³a¶nie wpy³kê delikatn± bazy na czê¶æ elementu,a nastêpne wg. uznania:bezbarwny po ca³o¶ci lub z zastosowaniem rozcieñczalnika do cieniowania.
 
 

kalbi 
Wys³any: 2010-12-21, 13:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
tzw. zaprawka
_________________

 
 

gall
Wys³any: 2011-08-14, 22:29   Wpy³ka
0
UP DOWN

Posty: 235
Pod³±czê siê do tematu, a co w przypadku lakieru bez klaru takiego stosowanego 15-20 lat temu. Te¿ stosuje siê rozpuszczalnik do cieniowania? Czy cieniowanie odbywa siê zupe³nie inaczej?
 

CopyManpl
Wys³any: 2011-08-14, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 82
Sk±d: £ód¼ - okolice
Czyli taka zaprawka, krótko mówi±c :) Sam tego siê ci±gle obawiam i jeszcze nigdy siê nie podj±³em, chocia¿, nie. Kiedy¶ robi³em zaprawki na lakierze zwyk³ym, bez bezbarwnego, potem na to rozp do cieniowania (nale¿y uwa¿aæ z ilo¶ici± :D ) Jednak potem nie mia³em ju¿ czasu na polerkê i tak do dzi¶ znajomy je¼dzi. Zbytnio nie widaæ ró¿nicy :) Na metaliku jeszczd siê nie podejmowa³em.
 

gall
Wys³any: 2011-08-15, 05:48   
0
UP DOWN

Posty: 235
CopyManpl napisa³/a:
Czyli taka zaprawka, krótko mówi±c :) Sam tego siê ci±gle obawiam i jeszcze nigdy siê nie podj±³em, chocia¿, nie. Kiedy¶ robi³em zaprawki na lakierze zwyk³ym, bez bezbarwnego, potem na to rozp do cieniowania (nale¿y uwa¿aæ z ilo¶ici± :D ) Jednak potem nie mia³em ju¿ czasu na polerkê i tak do dzi¶ znajomy je¼dzi. Zbytnio nie widaæ ró¿nicy :) Na metaliku jeszczd siê nie podejmowa³em.


hmm...

Mam g³upie pytanie. I co robi siê z takim rozpuszczalnikiem? Zalewa pistolet i pryska samym rozpuszczalnikiem na styku starego i nowego lakieru, kiedy nowy jeszcze jest mokry?
 

CopyManpl
Wys³any: 2011-08-15, 08:00   
0
UP DOWN

Posty: 82
Sk±d: £ód¼ - okolice
gall napisa³/a:
I co robi siê z takim rozpuszczalnikiem? Zalewa pistolet i pryska samym rozpuszczalnikiem na styku starego i nowego lakieru, kiedy nowy jeszcze jest mokry?

Dok³adnie tak :) Tylko tak, jak napisa³em bardzo trzeba uwa¿aæ na ilo¶æ :) Pistolet, z tego co zauwa¿y³em, trzeba praktycznie do zera skrêciæ, je¶li chodzi o ilo¶æ materia³u. Ja pierwszy raz sobie ¶mia³o zac¿±³em pryskaæ i ¶wie¿y lakier tak siê zacz±³ laæ, ¿e g³owa ma³a :D

Tzn, nie kiedy jest jeszcze mokry, ale kiedy ju¿ siê nie "lepi". Tak mnie poinstruowa³ lakiernik. Jak zaczniesz pyliæ tym rozpuszczalnikiem, to bêdziesz widzia³, jak siê stary z nowym "zlewa".
 

gall
Wys³any: 2011-08-15, 11:17   
0
UP DOWN

Posty: 235
CopyManpl napisa³/a:

Dok³adnie tak :) Tylko tak, jak napisa³em bardzo trzeba uwa¿aæ na ilo¶æ :) Pistolet, z tego co zauwa¿y³em, trzeba praktycznie do zera skrêciæ,

Nie powinno byæ problemu mam pistolet tylko z dysz± 0,5mm. ;)


CopyManpl napisa³/a:

Tzn, nie kiedy jest jeszcze mokry, ale kiedy ju¿ siê nie "lepi". Tak mnie poinstruowa³ lakiernik. Jak zaczniesz pyliæ tym rozpuszczalnikiem, to bêdziesz widzia³, jak siê stary z nowym "zlewa".

:D :D :D
 

Miki
Wys³any: 2011-08-15, 19:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
W tym temacie jest chyba wszystko napisane.
_________________
Mart-Dent
 

gall
Wys³any: 2011-08-16, 15:13   
0
UP DOWN

Posty: 235
kropen16,

Mam rozumieæ, z Twoich postów st±d , ¿e w przypadku akrylowego lakieru mo¿na nie stosowaæ rozpuszczalnika do cieniowania :?: ... i po polerce bêdzie OK. :?:
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-16, 17:40   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
poprostu kropenek sie juz nacieniowal...to sie nazywa praktyka:) :D :D ^^ ja tez nie uzywam a nie mam z tym problemu,no ale na poczatek lepiej uzywac bo rozpuszczalnik robi to za ciebie w ""
 
 

gall
Wys³any: 2011-08-16, 18:27   
0
UP DOWN

Posty: 235
To jak siê u¿ywa tego rozpuszczalnika do tych lakierów bez bezbarwnego :?:

PS.
Zmieszaæ z tym lakierem, zrobiæ tak jak z baza+klar tylko na granicy :?: :?: :?:
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-17, 09:42   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
po malowaniu myjesz pistolet z farby,wlewasz do niego kilka gram rozpucha do cieniowania i przypylasz nim samo laczenie,nie mieszaj go z lakierem
 
 

gall
Wys³any: 2011-08-17, 09:52   
0
UP DOWN

Posty: 235
gugun napisa³/a:
po malowaniu myjesz pistolet z farby,wlewasz do niego kilka gram rozpucha do cieniowania i przypylasz nim samo laczenie,nie mieszaj go z lakierem


...ale odczekaæ a¿ lakier przyschnie :?: Ile to bêdzie czasu dla tego akrylu :?:
 

gugun 
Wys³any: 2011-08-17, 09:55   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
niekoniecznie...konczysz malowac akrylem,wlewasz rozpuszczalnik i przypylasz miejsce po czym odchodzisz i idziesz np na obiad :D :D :D z tym ze rozpuszczalnik ma tez jakis tam swoj czas na reakcje wiec nie lej go za duzo bo po 5min ci calosc splynie...tylko przypyl lekko i uciekaj
 
 

gall
Wys³any: 2011-08-17, 16:44   
0
UP DOWN

Posty: 235
gugun napisa³/a:
...tylko przypyl lekko i uciekaj

:spoko: ;)
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-25, 15:27   
0
UP DOWN

Posty: 11
Pozwólcie Panowie, ¿e trochê od¶wie¿ê temat wpy³ki. Czy kto¶ kumaty móg³by mi odpowiedzieæ na pytanie, czy tego typu wpy³ka mia³aby sens w przypadku cieniuteñkiej ryski (jak ostrze skalpela), jednak ci±gn±cej siê przez ca³± d³ugo¶æ jednego z boków samochodu, tj od przedniego b³otnika, do tylnego przez drzwi itd. Czy w takim przypadku w grê wchodzi jedynie malowanie ca³o¶ciowe ? Szczerze, to nie chce malowaæ ca³ego boku, bo pó¼niej cwaniaki z miernikiem przy odsprzeda¿y bêd± gadaæ, a wiadomo ¿e i zdjêcia w dzisiejszych czasach podrobiæ mo¿na. Przybli¿aj±c nieco temat, samochód to bmw e60 z 2005 roku w kolorze silbergrau metalic A08 (nr farby), jaki¶ palant przerysowa³ mi bok zdaje siê, ¿e skalpelem lub no¿em, rysa jest w miarê delikatna je¶li chodzi o jej grubo¶æ i miejscami nawet baza jest nietkniêta, a jedynie lakier. Najgorzej ucierpia³ b³otnik przedni bo tam jest do podk³adu. Jestem w stanie zap³aciæ wiêcej ni¿ za malowanie ca³ych elementów o ile tak siê da, aby wygl±da³o dobrze. Gdzie¶ przeczyta³em o patentach z wype³nianiem rysy baz±, stopniowo j± rozja¶niaj±c, ponoæ s± spece co tak potrafi± wype³niæ rysê, ¿e nie widaæ jej. Nie wiem jak jest na prawdê bo nigdy jeszcze nie spotka³o mnie takie nieszczê¶cie. Potrzebujê pomocy w rozwi±zaniu problemu, dlatego bêdê wdziêczny za wszelkie rady, pomoc, generalnie czy kto¶ s³ysza³ o tym by poradziæ sobie z cieniutk± lecz d³ug± rys± bez malowania ca³o¶ci ? Je¶li nie to chyba bêdê zmuszony kupiæ b³otnik przód i drzwi ty³ (te elementy ucierpia³y mocniej) i je prze³o¿yæ, drzwi przednie s± niemal nietkniête i da radê je spolerowaæ to samo b³otnik ty³.
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-25, 16:27   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
nic raczej nie zrobisz zeby nie bylo widac..co idzie spolerowac to spolerowac,ale itak masz bok do malowania bo calosc trzeba cieniowac tymardziej przy srebrnym.mozna by to zaczarowac troche ale te wszystkie patenty nie daj± nigdy 100% satysfakcji czyt. zawsze bedzie widac tymbardziej ¿e wiesz gdzie patrzec.zrob foty na wypadek sprzedazy auta,daj do dobrego lakiernika i niech ci przeleci bok,nie bedzie kitu to i mocno grubosc lakieru nie bedzie sie roznic wiec foty i twoje tlumaczenia beda wiarygodne.
ps takich to powybijac!!! znam ten bol bo tez mi tak zalatwili auto po tygodniu od malowania...
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-25, 19:46   
0
UP DOWN

Posty: 11
Zdecydowanie zabiæ to ma³o, szczególnie, ¿e ta e60-tka to moje oczko w g³owie, lubie go na prawdê bardzo i pewnie d³ugo nie zmieniê, ale kiedy¶ przyjdzie czas sprzeda¿y i bêdzie klops. Fotki oczywi¶cie zrobiê. Ale przez t± mi³o¶æ do niego jestem na tyle zdesperowany by zap³aciæ nawet du¿e pieni±dze po to by zrobiæ auto bez malowania ca³ego boku. Wstêpnie czyta³em nawet o tych smart naprawach, ale jak zag³êbi³em siê w temat to doszed³em do wniosku, ¿e to partacze. Dlatego nieco przez przypadek trafi³em na to forum, na którym ³atwiej o porady prawdziwych wyjadaczy i znawców tematu. Oczywi¶cie, je¶li trzeba bêdzie malowaæ to pomalujê, mam tutaj pod rêk± serwis który ma lakiernie zgodn± z normami BMW, maj± nawet certyfikaty ColorSYSTEM BMW, wg. tego co s³ysza³em nawet ASO w Szczecinie nie ma takiego bo oni oddaj± samochody do podwykonawców. Ale skoro jest to ca³y bok to zastanawiam siê nad kupnem drzwi i b³otnika z innego samochodu. Co my¶licie o tym pomy¶le ? Mam znajomego co tak zrobi³ i nie by³o ró¿nicy w kolorze a on mia³ swoj± e60 w ja¶niejszym kolorze, typowo srebrnym ja mam t± bardziej szar±. U mnie de facto ró¿nica mog³aby byæ zauwa¿alna na tylnym b³otniku bo jego chcia³bym tylko spolerowaæ, a nie æwiartki wstawiaæ. Kwestia doboru odpowiedniego odcienia, je¶li rok by³by podobny to ró¿nicy mocnej wydaje mi sie ze nie powinno byæ, pod warunkiem, ¿e wcze¶niej nie by³y lakierowane ponownie, bo u siebie mam fabryczny lakier. Generalnie nie zale¿y mi na tym by zrobiæ to najtaniej, tylko aby nie wygl±da³o jak kompletnie malowany samochód. Czê¶ciowe lakierowanie jako¶ bym wyt³umaczy³ kupujacemu, gorzej z ca³o¶ciowym. Rozumiem, ¿e w takim przypadku wp³yka jest niemo¿liwa ? Wiadomo, ¿e fachowca nie da siê oszukaæ i wy³apa³by ze by³a wpy³ka, ale czy da radê zrobiæ tak aby laik po prostu tego nie widzia³ ? Poradzicie co¶ zdesperowanemu, któremu w chamski sposób zdewastowano jego ukochany wóz ?
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-25, 19:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gavrosh,

Oddaj do aso i nic nie ruszaj, nic nie wymieniaj.
Do lakierowania ca³y bok, tylny b³otnik te¿, koniecznie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-25, 19:55   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
nie oszukuj sie albo trafisz z kolorem i reszte spolerujesz albo lakierowanie calego boku z tym ze w miejscu rysy tylko baza a calosc bezbarwnym wiec grubosc duzo sie nie zwiekszy.jesli masz gleboka ryse to tylko malowanie zeby zlikwidowac to calkowicie.niestety.skoro jestes taki chetny to mi zap³ac podwujnie ci usune czarami,wiesz co zrobie???polakieruje bok i powiem ci ze zaczarowalem i masz ori lakier :D a ty bedziesz rysy szukal nie znajdziesz i zaplacisz x2 :D nie ma na ryse zadnego zlotego srodku,mozna to zakrapiac przytrzec i zapolerowac ale itak bedzie widac tymbardziej ze srebro,moze nie tak ale zawsze.
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-26, 10:18   
0
UP DOWN

Posty: 11
Ok zrozumia³em przeka¿ :) Inaczej jak malowanie ca³o¶ci siê nie da :) Do ASO nie oddam, wolê do tego warsztatu co ma certyfikaty od BMW z Monachium i ca³a kadra by³a tam na szkoleniach, maj± te¿ odpowiedni sprzêt i lakiery BMW, nie dorabiane na poczekaniu. Ci±gle jednak zastanawiam mnie czemu niczego nie wymieniaæ ?Nie wymieniaæ elementów bo to za drogo i nieekonomicznie ? Czy nie wymieniaæ bo bêdzie widaæ ? Dziêki Panowie za wszystkie odpowiedzi i cierpliwo¶æ do takiego laika, aby nie rzec lamera w sprawie lakiernictwa. Je¶li ju¿ malowanie to w³a¶nie chcia³bym aby odby³o siê to w taki sposób by tylko miejsce rysy by³o pomalowane baz±, a reszt± lakierem bezbarwnym, ró¿nica wtedy bêdzie mniejsza. Ponadto auto ju¿ przesz³o u mnie w gara¿u kilkukrotne polerowanie mechaniczne w przesz³o¶ci wiêc trochê lakieru ju¿ uby³o wzglêdem orygina³u ok 10-15mikronów. Przejadê jeszcze polerk± przed malowaniem i znowu auto straci z 5mikronów wiêc ró¿nica nie bêdzie wielka, o ile faktycznie jest mo¿liwe potraktowanie jedynie okolicy rysy baz± a ca³± resztê tylko bezbarwnym, to by mi jako¶ tam ratowa³o ty³ek.
 

Miki
Wys³any: 2012-01-26, 10:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
gavrosh, Wiesz kolego ¿e baza to 20um, a bezbarwny 60-80um. Je¶li bêd± to robiæ go¶cie szkoleni przez wroga to nie licz na to ze bêdziesz mia³ popaækane trochê podk³adu, bazy i dopiero bezbarwny. Bêd± robiæ zgodnie z technologi±, ca³y element od podstaw, bo tak tam ucz±. Eliminuje siê tak w 100% przykre niespodzianki.
_________________
Mart-Dent
  
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 10:44   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
gavrosh napisa³/a:
Przejadê jeszcze polerk± przed malowaniem i znowu auto straci z 5mikronów wiêc ró¿nica nie bêdzie wielka,
najg³upszy pomys³ jaki mog³by wpasc ci do glowy pasty polerskie zawieraja silikony i inne badziewia i podczas lakierowania mog± wyj¶c takie cyrki ze auto bedzzie do poprawki.jak napisal ci miki dojdzie ci do 100um wiec jesli kto kumaty to nie bedzie gada³ ze auto bite kitowane itp bo o grubosc lakieru ci tylko sie zwiekszy.ale nie kombinuj juz bo za chwile przedobrzysz:D
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-26, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 11
Dziêki Miki, cenna rada. I mo¿e faktycznie lepiej oddaæ do warsztatu co zrobi mi to w taki sposób jak bym chcia³. Tyle tylko, ¿e w Szczecinie nie znam nikogo kto by takie cuda ogarnia³ w sposób elegancki, aby nie ryzykowaæ z jakim¶ partaczem, muszê zrobiæ rozeznanie gruntu.

gugun nie my¶la³em, bezpo¶rednim polerowaniem przed oddaniem samochodu do warsztatu. Ponadto nie jestem pewien czy po glinkowaniu, oraz umyciu auta odpowiednimi detergentami do usuwania resztek wosków i oraz innych substancji, nie usuniemy wszelkich nieporz±danych substancji z lakieru. Z reszt± czy lakiernik nie powinien przygotowaæ pojazdu do malowania i dok³adnie oczy¶ciæ/ zobojêtniæ powierzchniê ? Na t± chwilê mam na³o¿ony do¶æ mocny wosk na lakierze, w ramach zabezpieczenia auta przed zim±. Nie wyobra¿am sobie aby lakiernik nie u¿y³ preparatów do usuwania wosków przed lakierowaniem, nawet na wszelki wypadek, bo pó¼niej faktycznie mog³yby wyj¶æ kwiatki... Co my¶licie o tym Koledzy ? Czy wosk ma równie¿ wp³yw na lakierowanie pojazdu ?
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 11:03   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
twoje auto bedzie robione w nastepujacy sposób ze calosc bedzie zmatowana,baz± bedzie zasikana tylko rysa i calosc bezbarwnym.bedzie bezbarwny na bezbarwnym wiec czym mniej zaniczyscen w starym bezbarwnym tym lepiej.nie raz mozna bylo przeczytac na forum ze w miejscach gdzie nie bylo bazy powstaja komus oczka.w³asnie dlatego ze lakier jest nasi±kniety niewiadomo czym i niedokladnie jest to zmyte.powiem ci tak.zsikaj plakiem caly bok zanim oddasz im do malowania i nic nie mow,ide o zak³ad ze wyjdzie kilka oczek ;) tak to juz jest planuj±c naprawe boku lepiej nic nie robic zeby ulatwic prace lakiernikowi.ty teraz chcesz polerowac zeby 5um stracic,to jest naprawde niewiele,bo lakiernik moze ci dolozyc 70um a moze i 130um byc wiecej po lakierowaniu wiec na malo sie zda twoje wczesniejsze polerowanie.
gavrosh napisa³/a:
I mo¿e faktycznie lepiej oddaæ do warsztatu co zrobi mi to w taki sposób jak bym chcia³
ka¿dy dobry warsztat zrobi ci to tak jak on chce i jak powinno byc.trzeba bedzie sikac calosc baza to zasika zeby bylo ok.
 
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 11:07   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jak sie nie myle to 1 mikron to 0.001 milimetra. wiec strefa tolerancji nowej pow³oki jest zbyt duza zeby op³acalo ci sie robiæ jakakolwiek polerke
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-26, 11:10   
0
UP DOWN

Posty: 11
@gugun na prawdê dziêki. No w³a¶nie tak my¶la³em, ¿e nie ka¿dy lakiernik przyk³ada wagê do przygotowania odpowiednio powierzchni... Ja zrobiê to we w³±snym zakresie i oczyszczê lakier, wyglinkujê ca³o¶æ, zdejmê resztki wosków itd. A co my¶licie o dodaniu opi³ków aluminium i metalu do bazy aby oszukaæ czujnik ? Piszê aluminium, bo ca³y przód ³±cznie z b³otnikami w bmw e60 jest aluminiowy. Gdzie¶ czyta³em o takich czarach, ¿e w³a¶nie dodaj± drobne opi³ki i czujnik siê na to nabiera... Zaznaczam, ¿e nie wiem ile w tym prawdy a ile bujdy. Czyta³em te¿ o lakierach metalizowanych co to odbijaj± promienie czujnika. Ponoæ stosuj± to w ASO jak chc± opchn±æ samochód rozbity ;)
  
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-26, 11:15   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
gavrosh napisa³/a:
A co my¶licie o dodaniu opi³ków aluminium i metalu do bazy aby oszukaæ czujnik ?
:rotfl: tylko czasem nie wspominaj o tym lakiernikowi :D czujnika nie oszukasz,baza zmieni kolor itp itd a to co napisales to hit roku ;) jesli chcesz zeby to mia³o rêce i nogi to poprostu oddaj auto w dobre rêce.jedyne co mo¿esz zrobiæ
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-26, 11:20   
0
UP DOWN

Posty: 11
@gugun, s³ysza³em od kolegi z ASO, ¿e nak³adaj± warstwê metalizowan± lakieru jako podk³ad i pó¼niej maluj± baz±. Ponoæ jest to nie do wykrycia, tak w ASO robi± samochody z drugiej rêki po przej¶ciach, a pó¼niej opychaj± po normalnej cenie... Ja oczywi¶cie nie chcê kombinowaæ niczego, bardziej zastanawiam siê nad opcjami jakie wchodz± w grê. I podpytuje do¶wiadczonych kolegów ;) Oczywi¶cie ja sam kombinowa³ za du¿o nie bêdê, oddam w dobre rêce. Jak pisa³em ta e60-tka to moje oczko w g³owie i nie pozwolê jej skrzywdziæ.
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-28, 02:40   
0
UP DOWN

Posty: 11
Sorry, ¿e tak trujê. Ale jeszcze jedna my¶l przysz³a mi do g³owy. Czy jest szansa aby usun±æ star± warstwê lakieru ? Gdzie¶ obi³o mi siê o ucho, ¿e s± jakie¶ spray'e do usuwania starych pow³ok lakierniczych. Gdyby cos takiego u¿yæ to by³bym w domu. Wiem, ¿e brzmiê trochê jak naiwny kretyn w tym wszystkim, ale jak pisa³em wy¿ej chwycê siê wszystkiego co mog³oby zachowaæ oryginaln± warto¶æ pow³oki... S± to jakie¶ informacje zas³yszane od kogo¶, dlatego od razu chcê je weryfikowaæ z wami jako fachowcami w tej dziedzinie.
 

Mart-Dent
Wys³any: 2012-01-28, 09:43   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Tak jest taka mo¿liwo¶æ. Co¶ mi siê wydaje kolego ze Ty to chyba kasy masz za du¿o, takie maniany to siê robi w ulepach za grube dudki co by wygl±da³y jak przys³owiowa IG£A.
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-28, 10:57   
0
UP DOWN

Posty: 11
Mart-Dent przede wszystkim uwielbiam ten wóz, i jestem w stanie siê po¶wiêciæ by by³a IG£A, wiem ¿e nigdy tych pieniêdzy nie odzyskam co w³o¿ê, ale chcê to dla siebie mieæ perfect. Jestem trochê fanboyem BMW, t± e60-tkê mam od nowo¶ci i bardzo siê z ni± z¿y³em. Przez tyle lat nikt mi takiego numeru nie wykrêci³. A jak postawi³em na moment na mie¶cie, to jaka¶ swinia mi go oskalpowa³a. Je¶li chodzi o pieniadze, to co¶ tam dosta³em z AC, ale nie tyle by zrobiæ to jak nale¿y i pewnie bêdzie trzeba zainwestowaæ kolejn± tak± sumê, ale jak kto¶ ma BMW i serwisuje w ASO to wie, ¿e ponowne lakierowanie to wcale nie taka dro¿yzna - niestety. Jakbym robi³ to poza ASO to koszt takiego lakierowania jest podobny do kosztu zakupu klocków i tarcz w aso na obie osie i jeszcze by zosta³o...
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-28, 11:00   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jak ja bym chcia³ takiego kogo¶ dorwaæ co ty ;) a nie powiesz 200-300 i w ty³ zwrot :D raz w ¿yciu powiedzia³em 500 za 2 drzwi lekko przerysowanych pomiedzy soba,my¶la³em ¿e babka sie wystraszy a ona czy za jedne sie zapyta³a :rotfl: przyjecha³a sie tylko zapytaæ bo nie wiedzia³a czy z ac starczy jak us³ysza³a 500 to auto odrazu zosta³o bo spodziewa³a sie naprawy za 2-3 k bo myslala ze do wymiany drzwi itp :D a wystarczylo wypchn±c i zostala mala rysa :)
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-28, 11:17   
0
UP DOWN

Posty: 11
gugun trzeba szukaæ fanboyów kultowych marek. Oni zawsze chc± dobrze, cena jest drugorzêdna. za 300z³ element to co¶ bardzo tanio ja nastawia³em siê na 600-700z³ szczerze mówi±c, bo taki pierwszy rekonesans zrobi³em. Co prawda pyta³em tylko w tych ¶licznie pachn±cych warsztatach póki co, bo one kojarz± siê z jako¶ci± - chocia¿ nie zawsze. Nie mam w okolicy nikogo zaufanego komu móg³bym podstawiæ samochód. Dlatego decydujê siê na drogie rozwi±zania niestety :/ . Kiedy¶ siê naci±³em na jednego lakiernika w golfie 5 mojej drugiej po³owy, generalnie zderzak by³ lekko przetarty, a ¿e chcieli¶my mieæ igie³ke to go za 300z³ pojechali¶my pomalowaæ, lakier by³ czarny, ale by³o widaæ na zderzaku taki dziwny baranek/ firankê, którego nie by³o na oryginalnym lakierze, który wydawa³ siê byæ jednolity. Próbowa³em polerowaæ to, ale nie do koñca siê uda³o.
 

senior
Wys³any: 2012-01-28, 11:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Tak czytam czytam i sam nie wierzê do koñca co widzê.
Masz auto za pó³ bañki a kombinujesz jak koñ pod górê. Oddaj to cz³owieku do warsztatu ze znan± mark± w sensie renom± w¶ród klientów je¶li nie ufasz dla tego konkretnego ASO, zap³acisz za to mo¿e i 2500z³ {4 elementy z czego jeden bardziej dla cienia} i bêdziesz mia³ ¶wiêty spokój bo robota bêdzie estetyczna, z g³ow± i jak najmniej inwazyjna wzglêdem orygina³u. A te 2.500z³ to maximum 5% warto¶ci tego auta wiêc.... z torbami nie pójdziesz.
Jak kto¶ wy¿ej wspomnia³ cyknij foty co by³o powodem lakierowania i bêdziesz mia³ dowody a je¶li zechcesz to i poprosisz wykonawcê o fotki etapów i bêdziesz mia³ pakiet.
Nie bój siê zawczasu uogólnienia elementy ca³e lakierowane bo takie teoretycznie bêd± lecz to wcale nie znaczy ¿e na ca³ej ich p³aszczy¼nie bêdzie nawalone 4x tyle pow³oki co by³o oryginalnie. A prosty przyk³ad dlaczego masz nawet na skomentowanym na dniach filmiku w innym temacie.

Nic nie wymieniaj tylko oddaj to komu¶ kto siê na tym zna, nic sam nie rób bo jeszcze narobisz sobie k³opotów i dodatkowych kosztów.

Wracaj±c do Twojego dbania o to auto to gratuluje pomys³u aby w 6-cio letnim aucie robiæ ju¿ kilkakrotnie polerki mechaniczne :spoko: :spoko: Tobie jako w³a¶cicielowi nale¿y siê wspó³czucie a pomys³odawcy kopniak w torbê.
W³a¶nie w szczególno¶ci dlatego ¿e siê tym zawodowo nie zajmujesz - i teraz jestem ciekaw ile jeszcze bêdzie takich polerek i kiedy bêdzie lament ¿e ranty siê ¶wiec± od podk³adu czy NA RAZIE samej tylko go³ej bazy bo klaru ju¿ nie bêdzie :spoko:
Jest takie stare powiedzenie: "jak pies nie ma co robiæ to siedzi i jajca li¿e"
Jak masz za du¿o czasu to kup jak± grê zrêczno¶ciow±, albo...... wymy¶l sobie inne zajêcie.
Siada Ci lakier? Daj DOBREMU detalingowcowi, niech od¶wie¿y i doradzi jakich kosmetyków z wysokiej pó³ki u¿ywaæ a nie drzeæ co jaki¶ czas maszyn± i pastami!
Pozdrawiam
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-28, 11:40   
0
UP DOWN

Posty: 11
senior To nie chodzi o kombinowanie z kas±, aby zrobiæ to taniej czy co¶. Chodzi by zrobiæ to tak aby nie by³o widaæ ró¿nicy nawet pod wzglêdem grubo¶ci.. Natomiast w kwesti tego polerowania to zrobi³em to dok³adnie i zgodnie ze sztuk±. Przy 6letnim prawie ju¿ 7mio letnim, pierwsze oznaki zniszczenia lakieru by³o widaæ, dlatego zrobi³em polerkê, ale nie szlifierk± k±tow±, tylko orbitaln± polerk±, która jest mniej inwazyjna i ¶ci±ga o wiele mniej lakieru ni¿ typowa rotacja. G³ównie nak³adam ni± glazy i kilka razy u¿y³em pasty polerskiej meguiars ultra cut compound, oraz zestawu poorboys. A to dla tego, ¿e by³y ju¿ swirle od g±bek i generalnie mycia. Reszta to ju¿ tylko kosmetyka czyli szybsze nanoszenie glazów, sealantów i wosków w p³ynie by dobrze wypracowaæ je na powierzchni. Polerka orbitalna je¶li nie wiesz, jest bezpieczna dla lakieru i nie zrobisz mu krzywdy, mam grubo¶æ lakieru tak± sam± na ka¿dym elemencie, nie mam przetaræ do bazy czy spalonego lakieru w ¿adnym z miejsc. Lakier po tym zabiegu wygl±da idealnie jak wtedy kiedy dopiero kupi³em samochód.

Odno¶nie tego lakierowania, bo to jest tematem rozmów. To ja nie zdecydowa³em siê ma ¿adn± z opcji jeszcze. Tzn. najbardziej sk³aniam siê ku lakierowaniu ca³ego boku i w t± stronê na pewno wszystko pójdzie. Ale jakbym mia³ dop³aciæ 100-200z³ za element aby kto¶ sci±gn±³ stary lakier przed lakierowaniem na pewno to zrobiê. Wymiany elementów chyba nie chcê robiæ, bo to problemy logistyczne s± trzeba jechaæ gdzie¶ w Polskê po nie itd, pó¼niej stare drzwi bêd± mi le¿a³y w gara¿u zanim ich nie opchnê -bez sensu, a nigdy nie ma pewno¶ci, ¿e tylna æwiartka nie bêdzie siê ró¿ni³a... Dlatego wypracowujê z wasz± wielk± pomoc± rozwi±zanie optymalne.
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-01-28, 14:12   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Wspó³czujê Tobie...i gratulujê sobie.Od takich klientów trzeba trzymaæ siê z daleka.
Ty naprawdê masz takie pomys³y,czy tylko sobie jaja robisz?
Jak± masz pewno¶æ,¿e warsztat,który obieca Ci zerwaæ do go³ej blachy,zrobi to,a nie uszkodzi pow³oki ocynku?Mo¿e za rok zamiast 100 mikronów wiêcej bêdziesz mia³ rdzê?Albo ¶lady po miejscach,gdzie nie zeszlifowali wszystkiego do koñca,i na tym kawa³ku inaczej usi±dzie po czasie lakier?Albo na³o¿± podk³ad mocno wype³niaj±cy,daj±c o 50 mic wiêcej ni¿ na drugiej stronie?50 mic,0,05 mm!!!!A jak tak,to co,ka¿esz im znowu zrywaæ i od nowa????Dorównaæ co do 0.01 mm robotowi z Monachium???
Bo¿e miej w opiece wszystkie warsztaty,i broñ nas przed takimi klientami.Amen.
 
 

gavrosh
Wys³any: 2012-01-28, 14:38   
0
UP DOWN

Posty: 11
jacenty 741 wiesz je¶li chodzi o szlifowanie lakieru to nigdy bym na to nie pozwoli³. Tak jak piszesz uszkodzony ocynk i inne powik³ania - bez sens to nie wchodzi w grê. Wiêc proszê czytaj uwa¿nie. Pyta³em o chemiczne sposoby rozpuszczenia lakieru, ponoæ spryskuje siê lakier sprayem i lakier sp³ywa po kilku minutach... Ja siê na tym nie znam dlatego pytam was. I nie kombinuje na si³ê, nie zrobiê autu nic co w jakikolwiek sposób mog³oby mu zaszodziæ. Wiêc je¶li masz jakie¶ przeciwwskazania do chemicznego rozpuszczenia lakieru to pisz. Kto¶ wy¿ej napisa³ ¿e co¶ takiego siê da zrobiæ, od znajomego te¿ zas³ysza³em, ¿e ¶ci±gali tak lakier przy restaurowaniu starego merca. Je¶li powiecie, ¿e siê nie da, to po prostu pomalujê ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier by³ jaknajbli¿szy orygina³u i tyle zakoñczê temat.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-28, 14:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
gavrosh napisa³/a:
Je¶li powiecie, ¿e siê nie da, to po prostu pomalujê ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier by³ jaknajbli¿szy orygina³u i tyle zakoñczê temat.


Tak zrób.
:spoko: :spoko: :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wys³any: 2012-01-28, 15:20   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
Lackdoctor napisa³/a:
Tak zrób.
no oni beda juz wiedzieli co z tym zrobic:D
 
 

Mart-Dent
Wys³any: 2012-01-28, 18:09   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 178
Kup sobie z 3 puszki skansol-u popapraj elementy, usi±d¼ i ogl±daj jak lakier siê podnosi. Operacjê powtórz kilka razy. Wymyj wszystko pod ci¶nieniem i to wsjo.

Ale najlepiej zrób tak jak pisa³e¶ na koñcu "po prostu pomalujê ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier by³ jaknajbli¿szy orygina³u i tyle zakoñczê temat."
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group