Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
mateusz150000
Wysłany: 2010-12-19, 15:28   WpyÂłke
0
UP DOWN

Posty: 31
Witam

ChciaÂłbym sie dowiedziec co oznacza dokÂładnie "Malowanie WpyÂłke"


Z gĂłry Dziekuje....
 

jacenty 741
Wysłany: 2010-12-19, 22:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
A moÂże:malowanie w pytkĂŞ ^^Czyli zaje...ste :D
A tak na powa¿nie :wpy³ka to naprawa ma³ej czêœci elementu,gdzie robimy w³aœnie wpy³kê delikatn¹ bazy na czêœÌ elementu,a nastêpne wg. uznania:bezbarwny po ca³oœci lub z zastosowaniem rozcieùczalnika do cieniowania.
 
 

kalbi 
Wysłany: 2010-12-21, 13:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
tzw. zaprawka
_________________

 
 

gall
Wysłany: 2011-08-14, 23:29   WpyÂłka
0
UP DOWN

Posty: 235
Pod³¹czê siê do tematu, a co w przypadku lakieru bez klaru takiego stosowanego 15-20 lat temu. Te¿ stosuje siê rozpuszczalnik do cieniowania? Czy cieniowanie odbywa siê zupe³nie inaczej?
 

CopyManpl
Wysłany: 2011-08-14, 23:43   
0
UP DOWN

Posty: 82
Skąd: ÂŁĂłdÂź - okolice
Czyli taka zaprawka, krótko mówi¹c :) Sam tego siê ci¹gle obawiam i jeszcze nigdy siê nie podj¹³em, chocia¿, nie. Kiedyœ robi³em zaprawki na lakierze zwyk³ym, bez bezbarwnego, potem na to rozp do cieniowania (nale¿y uwa¿aÌ z iloœici¹ :D ) Jednak potem nie mia³em ju¿ czasu na polerkê i tak do dziœ znajomy jeŸdzi. Zbytnio nie widaÌ ró¿nicy :) Na metaliku jeszczd siê nie podejmowa³em.
 

gall
Wysłany: 2011-08-15, 06:48   
0
UP DOWN

Posty: 235
CopyManpl napisał/a:
Czyli taka zaprawka, krótko mówi¹c :) Sam tego siê ci¹gle obawiam i jeszcze nigdy siê nie podj¹³em, chocia¿, nie. Kiedyœ robi³em zaprawki na lakierze zwyk³ym, bez bezbarwnego, potem na to rozp do cieniowania (nale¿y uwa¿aÌ z iloœici¹ :D ) Jednak potem nie mia³em ju¿ czasu na polerkê i tak do dziœ znajomy jeŸdzi. Zbytnio nie widaÌ ró¿nicy :) Na metaliku jeszczd siê nie podejmowa³em.


hmm...

Mam gÂłupie pytanie. I co robi siĂŞ z takim rozpuszczalnikiem? Zalewa pistolet i pryska samym rozpuszczalnikiem na styku starego i nowego lakieru, kiedy nowy jeszcze jest mokry?
 

CopyManpl
Wysłany: 2011-08-15, 09:00   
0
UP DOWN

Posty: 82
Skąd: ÂŁĂłdÂź - okolice
gall napisał/a:
I co robi siĂŞ z takim rozpuszczalnikiem? Zalewa pistolet i pryska samym rozpuszczalnikiem na styku starego i nowego lakieru, kiedy nowy jeszcze jest mokry?

Dok³adnie tak :) Tylko tak, jak napisa³em bardzo trzeba uwa¿aÌ na iloœÌ :) Pistolet, z tego co zauwa¿y³em, trzeba praktycznie do zera skrêciÌ, jeœli chodzi o iloœÌ materia³u. Ja pierwszy raz sobie œmia³o zac¿¹³em pryskaÌ i œwie¿y lakier tak siê zacz¹³ laÌ, ¿e g³owa ma³a :D

Tzn, nie kiedy jest jeszcze mokry, ale kiedy juÂż siĂŞ nie "lepi". Tak mnie poinstruowaÂł lakiernik. Jak zaczniesz pyliĂŚ tym rozpuszczalnikiem, to bĂŞdziesz widziaÂł, jak siĂŞ stary z nowym "zlewa".
 

gall
Wysłany: 2011-08-15, 12:17   
0
UP DOWN

Posty: 235
CopyManpl napisał/a:

Dok³adnie tak :) Tylko tak, jak napisa³em bardzo trzeba uwa¿aÌ na iloœÌ :) Pistolet, z tego co zauwa¿y³em, trzeba praktycznie do zera skrêciÌ,

Nie powinno byĂŚ problemu mam pistolet tylko z dyszÂą 0,5mm. ;)


CopyManpl napisał/a:

Tzn, nie kiedy jest jeszcze mokry, ale kiedy juÂż siĂŞ nie "lepi". Tak mnie poinstruowaÂł lakiernik. Jak zaczniesz pyliĂŚ tym rozpuszczalnikiem, to bĂŞdziesz widziaÂł, jak siĂŞ stary z nowym "zlewa".

:D :D :D
 

Miki
Wysłany: 2011-08-15, 20:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
W tym temacie jest chyba wszystko napisane.
_________________
Mart-Dent
 

gall
Wysłany: 2011-08-16, 16:13   
0
UP DOWN

Posty: 235
kropen16,

Mam rozumieĂŚ, z Twoich postĂłw stÂąd , Âże w przypadku akrylowego lakieru moÂżna nie stosowaĂŚ rozpuszczalnika do cieniowania :?: ... i po polerce bĂŞdzie OK. :?:
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-16, 18:40   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
poprostu kropenek sie juz nacieniowal...to sie nazywa praktyka:) :D :D ^^ ja tez nie uzywam a nie mam z tym problemu,no ale na poczatek lepiej uzywac bo rozpuszczalnik robi to za ciebie w ""
 
 

gall
Wysłany: 2011-08-16, 19:27   
0
UP DOWN

Posty: 235
To jak siĂŞ uÂżywa tego rozpuszczalnika do tych lakierĂłw bez bezbarwnego :?:

PS.
ZmieszaĂŚ z tym lakierem, zrobiĂŚ tak jak z baza+klar tylko na granicy :?: :?: :?:
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-17, 10:42   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
po malowaniu myjesz pistolet z farby,wlewasz do niego kilka gram rozpucha do cieniowania i przypylasz nim samo laczenie,nie mieszaj go z lakierem
 
 

gall
Wysłany: 2011-08-17, 10:52   
0
UP DOWN

Posty: 235
gugun napisał/a:
po malowaniu myjesz pistolet z farby,wlewasz do niego kilka gram rozpucha do cieniowania i przypylasz nim samo laczenie,nie mieszaj go z lakierem


...ale odczekaĂŚ aÂż lakier przyschnie :?: Ile to bĂŞdzie czasu dla tego akrylu :?:
 

gugun 
Wysłany: 2011-08-17, 10:55   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
niekoniecznie...konczysz malowac akrylem,wlewasz rozpuszczalnik i przypylasz miejsce po czym odchodzisz i idziesz np na obiad :D :D :D z tym ze rozpuszczalnik ma tez jakis tam swoj czas na reakcje wiec nie lej go za duzo bo po 5min ci calosc splynie...tylko przypyl lekko i uciekaj
 
 

gall
Wysłany: 2011-08-17, 17:44   
0
UP DOWN

Posty: 235
gugun napisał/a:
...tylko przypyl lekko i uciekaj

:spoko: ;)
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-25, 15:27   
0
UP DOWN

Posty: 11
Pozwólcie Panowie, ¿e trochê odœwie¿ê temat wpy³ki. Czy ktoœ kumaty móg³by mi odpowiedzieÌ na pytanie, czy tego typu wpy³ka mia³aby sens w przypadku cieniuteùkiej ryski (jak ostrze skalpela), jednak ci¹gn¹cej siê przez ca³¹ d³ugoœÌ jednego z boków samochodu, tj od przedniego b³otnika, do tylnego przez drzwi itd. Czy w takim przypadku w grê wchodzi jedynie malowanie ca³oœciowe ? Szczerze, to nie chce malowaÌ ca³ego boku, bo póŸniej cwaniaki z miernikiem przy odsprzeda¿y bêd¹ gadaÌ, a wiadomo ¿e i zdjêcia w dzisiejszych czasach podrobiÌ mo¿na. Przybli¿aj¹c nieco temat, samochód to bmw e60 z 2005 roku w kolorze silbergrau metalic A08 (nr farby), jakiœ palant przerysowa³ mi bok zdaje siê, ¿e skalpelem lub no¿em, rysa jest w miarê delikatna jeœli chodzi o jej gruboœÌ i miejscami nawet baza jest nietkniêta, a jedynie lakier. Najgorzej ucierpia³ b³otnik przedni bo tam jest do podk³adu. Jestem w stanie zap³aciÌ wiêcej ni¿ za malowanie ca³ych elementów o ile tak siê da, aby wygl¹da³o dobrze. Gdzieœ przeczyta³em o patentach z wype³nianiem rysy baz¹, stopniowo j¹ rozjaœniaj¹c, ponoÌ s¹ spece co tak potrafi¹ wype³niÌ rysê, ¿e nie widaÌ jej. Nie wiem jak jest na prawdê bo nigdy jeszcze nie spotka³o mnie takie nieszczêœcie. Potrzebujê pomocy w rozwi¹zaniu problemu, dlatego bêdê wdziêczny za wszelkie rady, pomoc, generalnie czy ktoœ s³ysza³ o tym by poradziÌ sobie z cieniutk¹ lecz d³ug¹ rys¹ bez malowania ca³oœci ? Jeœli nie to chyba bêdê zmuszony kupiÌ b³otnik przód i drzwi ty³ (te elementy ucierpia³y mocniej) i je prze³o¿yÌ, drzwi przednie s¹ niemal nietkniête i da radê je spolerowaÌ to samo b³otnik ty³.
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-25, 16:27   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
nic raczej nie zrobisz zeby nie bylo widac..co idzie spolerowac to spolerowac,ale itak masz bok do malowania bo calosc trzeba cieniowac tymardziej przy srebrnym.mozna by to zaczarowac troche ale te wszystkie patenty nie dajÂą nigdy 100% satysfakcji czyt. zawsze bedzie widac tymbardziej Âże wiesz gdzie patrzec.zrob foty na wypadek sprzedazy auta,daj do dobrego lakiernika i niech ci przeleci bok,nie bedzie kitu to i mocno grubosc lakieru nie bedzie sie roznic wiec foty i twoje tlumaczenia beda wiarygodne.
ps takich to powybijac!!! znam ten bol bo tez mi tak zalatwili auto po tygodniu od malowania...
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-25, 19:46   
0
UP DOWN

Posty: 11
Zdecydowanie zabiÌ to ma³o, szczególnie, ¿e ta e60-tka to moje oczko w g³owie, lubie go na prawdê bardzo i pewnie d³ugo nie zmieniê, ale kiedyœ przyjdzie czas sprzeda¿y i bêdzie klops. Fotki oczywiœcie zrobiê. Ale przez t¹ mi³oœÌ do niego jestem na tyle zdesperowany by zap³aciÌ nawet du¿e pieni¹dze po to by zrobiÌ auto bez malowania ca³ego boku. Wstêpnie czyta³em nawet o tych smart naprawach, ale jak zag³êbi³em siê w temat to doszed³em do wniosku, ¿e to partacze. Dlatego nieco przez przypadek trafi³em na to forum, na którym ³atwiej o porady prawdziwych wyjadaczy i znawców tematu. Oczywiœcie, jeœli trzeba bêdzie malowaÌ to pomalujê, mam tutaj pod rêk¹ serwis który ma lakiernie zgodn¹ z normami BMW, maj¹ nawet certyfikaty ColorSYSTEM BMW, wg. tego co s³ysza³em nawet ASO w Szczecinie nie ma takiego bo oni oddaj¹ samochody do podwykonawców. Ale skoro jest to ca³y bok to zastanawiam siê nad kupnem drzwi i b³otnika z innego samochodu. Co myœlicie o tym pomyœle ? Mam znajomego co tak zrobi³ i nie by³o ró¿nicy w kolorze a on mia³ swoj¹ e60 w jaœniejszym kolorze, typowo srebrnym ja mam t¹ bardziej szar¹. U mnie de facto ró¿nica mog³aby byÌ zauwa¿alna na tylnym b³otniku bo jego chcia³bym tylko spolerowaÌ, a nie Ìwiartki wstawiaÌ. Kwestia doboru odpowiedniego odcienia, jeœli rok by³by podobny to ró¿nicy mocnej wydaje mi sie ze nie powinno byÌ, pod warunkiem, ¿e wczeœniej nie by³y lakierowane ponownie, bo u siebie mam fabryczny lakier. Generalnie nie zale¿y mi na tym by zrobiÌ to najtaniej, tylko aby nie wygl¹da³o jak kompletnie malowany samochód. Czêœciowe lakierowanie jakoœ bym wyt³umaczy³ kupujacemu, gorzej z ca³oœciowym. Rozumiem, ¿e w takim przypadku wp³yka jest niemo¿liwa ? Wiadomo, ¿e fachowca nie da siê oszukaÌ i wy³apa³by ze by³a wpy³ka, ale czy da radê zrobiÌ tak aby laik po prostu tego nie widzia³ ? Poradzicie coœ zdesperowanemu, któremu w chamski sposób zdewastowano jego ukochany wóz ?
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-01-25, 19:52   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gavrosh,

Oddaj do aso i nic nie ruszaj, nic nie wymieniaj.
Do lakierowania caÂły bok, tylny bÂłotnik teÂż, koniecznie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-25, 19:55   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
nie oszukuj sie albo trafisz z kolorem i reszte spolerujesz albo lakierowanie calego boku z tym ze w miejscu rysy tylko baza a calosc bezbarwnym wiec grubosc duzo sie nie zwiekszy.jesli masz gleboka ryse to tylko malowanie zeby zlikwidowac to calkowicie.niestety.skoro jestes taki chetny to mi zapÂłac podwujnie ci usune czarami,wiesz co zrobie???polakieruje bok i powiem ci ze zaczarowalem i masz ori lakier :D a ty bedziesz rysy szukal nie znajdziesz i zaplacisz x2 :D nie ma na ryse zadnego zlotego srodku,mozna to zakrapiac przytrzec i zapolerowac ale itak bedzie widac tymbardziej ze srebro,moze nie tak ale zawsze.
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-26, 10:18   
0
UP DOWN

Posty: 11
Ok zrozumia³em przeka¿ :) Inaczej jak malowanie ca³oœci siê nie da :) Do ASO nie oddam, wolê do tego warsztatu co ma certyfikaty od BMW z Monachium i ca³a kadra by³a tam na szkoleniach, maj¹ te¿ odpowiedni sprzêt i lakiery BMW, nie dorabiane na poczekaniu. Ci¹gle jednak zastanawiam mnie czemu niczego nie wymieniaÌ ?Nie wymieniaÌ elementów bo to za drogo i nieekonomicznie ? Czy nie wymieniaÌ bo bêdzie widaÌ ? Dziêki Panowie za wszystkie odpowiedzi i cierpliwoœÌ do takiego laika, aby nie rzec lamera w sprawie lakiernictwa. Jeœli ju¿ malowanie to w³aœnie chcia³bym aby odby³o siê to w taki sposób by tylko miejsce rysy by³o pomalowane baz¹, a reszt¹ lakierem bezbarwnym, ró¿nica wtedy bêdzie mniejsza. Ponadto auto ju¿ przesz³o u mnie w gara¿u kilkukrotne polerowanie mechaniczne w przesz³oœci wiêc trochê lakieru ju¿ uby³o wzglêdem orygina³u ok 10-15mikronów. Przejadê jeszcze polerk¹ przed malowaniem i znowu auto straci z 5mikronów wiêc ró¿nica nie bêdzie wielka, o ile faktycznie jest mo¿liwe potraktowanie jedynie okolicy rysy baz¹ a ca³¹ resztê tylko bezbarwnym, to by mi jakoœ tam ratowa³o ty³ek.
 

Miki
Wysłany: 2012-01-26, 10:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 10 razy
Posty: 523
gavrosh, Wiesz kolego Âże baza to 20um, a bezbarwny 60-80um. JeÂśli bĂŞdÂą to robiĂŚ goÂście szkoleni przez wroga to nie licz na to ze bĂŞdziesz miaÂł popaĂŚkane trochĂŞ podkÂładu, bazy i dopiero bezbarwny. BĂŞdÂą robiĂŚ zgodnie z technologiÂą, caÂły element od podstaw, bo tak tam uczÂą. Eliminuje siĂŞ tak w 100% przykre niespodzianki.
_________________
Mart-Dent
  
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-26, 10:44   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
gavrosh napisał/a:
Przejadê jeszcze polerk¹ przed malowaniem i znowu auto straci z 5mikronów wiêc ró¿nica nie bêdzie wielka,
najgÂłupszy pomysÂł jaki mogÂłby wpasc ci do glowy pasty polerskie zawieraja silikony i inne badziewia i podczas lakierowania mogÂą wyjÂśc takie cyrki ze auto bedzzie do poprawki.jak napisal ci miki dojdzie ci do 100um wiec jesli kto kumaty to nie bedzie gadaÂł ze auto bite kitowane itp bo o grubosc lakieru ci tylko sie zwiekszy.ale nie kombinuj juz bo za chwile przedobrzysz:D
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-26, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 11
DziĂŞki Miki, cenna rada. I moÂże faktycznie lepiej oddaĂŚ do warsztatu co zrobi mi to w taki sposĂłb jak bym chciaÂł. Tyle tylko, Âże w Szczecinie nie znam nikogo kto by takie cuda ogarniaÂł w sposĂłb elegancki, aby nie ryzykowaĂŚ z jakimÂś partaczem, muszĂŞ zrobiĂŚ rozeznanie gruntu.

gugun nie myœla³em, bezpoœrednim polerowaniem przed oddaniem samochodu do warsztatu. Ponadto nie jestem pewien czy po glinkowaniu, oraz umyciu auta odpowiednimi detergentami do usuwania resztek wosków i oraz innych substancji, nie usuniemy wszelkich nieporz¹danych substancji z lakieru. Z reszt¹ czy lakiernik nie powinien przygotowaÌ pojazdu do malowania i dok³adnie oczyœciÌ/ zobojêtniÌ powierzchniê ? Na t¹ chwilê mam na³o¿ony doœÌ mocny wosk na lakierze, w ramach zabezpieczenia auta przed zim¹. Nie wyobra¿am sobie aby lakiernik nie u¿y³ preparatów do usuwania wosków przed lakierowaniem, nawet na wszelki wypadek, bo póŸniej faktycznie mog³yby wyjœÌ kwiatki... Co myœlicie o tym Koledzy ? Czy wosk ma równie¿ wp³yw na lakierowanie pojazdu ?
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-26, 11:03   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
twoje auto bedzie robione w nastepujacy sposĂłb ze calosc bedzie zmatowana,bazÂą bedzie zasikana tylko rysa i calosc bezbarwnym.bedzie bezbarwny na bezbarwnym wiec czym mniej zaniczyscen w starym bezbarwnym tym lepiej.nie raz mozna bylo przeczytac na forum ze w miejscach gdzie nie bylo bazy powstaja komus oczka.wÂłasnie dlatego ze lakier jest nasiÂąkniety niewiadomo czym i niedokladnie jest to zmyte.powiem ci tak.zsikaj plakiem caly bok zanim oddasz im do malowania i nic nie mow,ide o zakÂład ze wyjdzie kilka oczek ;) tak to juz jest planujÂąc naprawe boku lepiej nic nie robic zeby ulatwic prace lakiernikowi.ty teraz chcesz polerowac zeby 5um stracic,to jest naprawde niewiele,bo lakiernik moze ci dolozyc 70um a moze i 130um byc wiecej po lakierowaniu wiec na malo sie zda twoje wczesniejsze polerowanie.
gavrosh napisał/a:
I moÂże faktycznie lepiej oddaĂŚ do warsztatu co zrobi mi to w taki sposĂłb jak bym chciaÂł
kaÂżdy dobry warsztat zrobi ci to tak jak on chce i jak powinno byc.trzeba bedzie sikac calosc baza to zasika zeby bylo ok.
 
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-26, 11:07   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jak sie nie myle to 1 mikron to 0.001 milimetra. wiec strefa tolerancji nowej powÂłoki jest zbyt duza zeby opÂłacalo ci sie robiĂŚ jakakolwiek polerke
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-26, 11:10   
0
UP DOWN

Posty: 11
@gugun na prawdê dziêki. No w³aœnie tak myœla³em, ¿e nie ka¿dy lakiernik przyk³ada wagê do przygotowania odpowiednio powierzchni... Ja zrobiê to we w³¹snym zakresie i oczyszczê lakier, wyglinkujê ca³oœÌ, zdejmê resztki wosków itd. A co myœlicie o dodaniu opi³ków aluminium i metalu do bazy aby oszukaÌ czujnik ? Piszê aluminium, bo ca³y przód ³¹cznie z b³otnikami w bmw e60 jest aluminiowy. Gdzieœ czyta³em o takich czarach, ¿e w³aœnie dodaj¹ drobne opi³ki i czujnik siê na to nabiera... Zaznaczam, ¿e nie wiem ile w tym prawdy a ile bujdy. Czyta³em te¿ o lakierach metalizowanych co to odbijaj¹ promienie czujnika. PonoÌ stosuj¹ to w ASO jak chc¹ opchn¹Ì samochód rozbity ;)
  
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-26, 11:15   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
gavrosh napisał/a:
A co myÂślicie o dodaniu opiÂłkĂłw aluminium i metalu do bazy aby oszukaĂŚ czujnik ?
:rotfl: tylko czasem nie wspominaj o tym lakiernikowi :D czujnika nie oszukasz,baza zmieni kolor itp itd a to co napisales to hit roku ;) jesli chcesz zeby to miaÂło rĂŞce i nogi to poprostu oddaj auto w dobre rĂŞce.jedyne co moÂżesz zrobiĂŚ
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-26, 11:20   
0
UP DOWN

Posty: 11
@gugun, s³ysza³em od kolegi z ASO, ¿e nak³adaj¹ warstwê metalizowan¹ lakieru jako podk³ad i póŸniej maluj¹ baz¹. PonoÌ jest to nie do wykrycia, tak w ASO robi¹ samochody z drugiej rêki po przejœciach, a póŸniej opychaj¹ po normalnej cenie... Ja oczywiœcie nie chcê kombinowaÌ niczego, bardziej zastanawiam siê nad opcjami jakie wchodz¹ w grê. I podpytuje doœwiadczonych kolegów ;) Oczywiœcie ja sam kombinowa³ za du¿o nie bêdê, oddam w dobre rêce. Jak pisa³em ta e60-tka to moje oczko w g³owie i nie pozwolê jej skrzywdziÌ.
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-28, 02:40   
0
UP DOWN

Posty: 11
Sorry, ¿e tak trujê. Ale jeszcze jedna myœl przysz³a mi do g³owy. Czy jest szansa aby usun¹Ì star¹ warstwê lakieru ? Gdzieœ obi³o mi siê o ucho, ¿e s¹ jakieœ spray'e do usuwania starych pow³ok lakierniczych. Gdyby cos takiego u¿yÌ to by³bym w domu. Wiem, ¿e brzmiê trochê jak naiwny kretyn w tym wszystkim, ale jak pisa³em wy¿ej chwycê siê wszystkiego co mog³oby zachowaÌ oryginaln¹ wartoœÌ pow³oki... S¹ to jakieœ informacje zas³yszane od kogoœ, dlatego od razu chcê je weryfikowaÌ z wami jako fachowcami w tej dziedzinie.
 

Mart-Dent
Wysłany: 2012-01-28, 09:43   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
Tak jest taka mo¿liwoœÌ. Coœ mi siê wydaje kolego ze Ty to chyba kasy masz za du¿o, takie maniany to siê robi w ulepach za grube dudki co by wygl¹da³y jak przys³owiowa IG£A.
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-28, 10:57   
0
UP DOWN

Posty: 11
Mart-Dent przede wszystkim uwielbiam ten wóz, i jestem w stanie siê poœwiêciÌ by by³a IG£A, wiem ¿e nigdy tych pieniêdzy nie odzyskam co w³o¿ê, ale chcê to dla siebie mieÌ perfect. Jestem trochê fanboyem BMW, t¹ e60-tkê mam od nowoœci i bardzo siê z ni¹ z¿y³em. Przez tyle lat nikt mi takiego numeru nie wykrêci³. A jak postawi³em na moment na mieœcie, to jakaœ swinia mi go oskalpowa³a. Jeœli chodzi o pieniadze, to coœ tam dosta³em z AC, ale nie tyle by zrobiÌ to jak nale¿y i pewnie bêdzie trzeba zainwestowaÌ kolejn¹ tak¹ sumê, ale jak ktoœ ma BMW i serwisuje w ASO to wie, ¿e ponowne lakierowanie to wcale nie taka dro¿yzna - niestety. Jakbym robi³ to poza ASO to koszt takiego lakierowania jest podobny do kosztu zakupu klocków i tarcz w aso na obie osie i jeszcze by zosta³o...
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-28, 11:00   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jak ja bym chciaÂł takiego kogoÂś dorwaĂŚ co ty ;) a nie powiesz 200-300 i w tyÂł zwrot :D raz w Âżyciu powiedziaÂłem 500 za 2 drzwi lekko przerysowanych pomiedzy soba,myÂślaÂłem Âże babka sie wystraszy a ona czy za jedne sie zapytaÂła :rotfl: przyjechaÂła sie tylko zapytaĂŚ bo nie wiedziaÂła czy z ac starczy jak usÂłyszaÂła 500 to auto odrazu zostaÂło bo spodziewaÂła sie naprawy za 2-3 k bo myslala ze do wymiany drzwi itp :D a wystarczylo wypchnÂąc i zostala mala rysa :)
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-28, 11:17   
0
UP DOWN

Posty: 11
gugun trzeba szukaÌ fanboyów kultowych marek. Oni zawsze chc¹ dobrze, cena jest drugorzêdna. za 300z³ element to coœ bardzo tanio ja nastawia³em siê na 600-700z³ szczerze mówi¹c, bo taki pierwszy rekonesans zrobi³em. Co prawda pyta³em tylko w tych œlicznie pachn¹cych warsztatach póki co, bo one kojarz¹ siê z jakoœci¹ - chocia¿ nie zawsze. Nie mam w okolicy nikogo zaufanego komu móg³bym podstawiÌ samochód. Dlatego decydujê siê na drogie rozwi¹zania niestety :/ . Kiedyœ siê naci¹³em na jednego lakiernika w golfie 5 mojej drugiej po³owy, generalnie zderzak by³ lekko przetarty, a ¿e chcieliœmy mieÌ igie³ke to go za 300z³ pojechaliœmy pomalowaÌ, lakier by³ czarny, ale by³o widaÌ na zderzaku taki dziwny baranek/ firankê, którego nie by³o na oryginalnym lakierze, który wydawa³ siê byÌ jednolity. Próbowa³em polerowaÌ to, ale nie do koùca siê uda³o.
 

senior
Wysłany: 2012-01-28, 11:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
Tak czytam czytam i sam nie wierzĂŞ do koĂąca co widzĂŞ.
Masz auto za pó³ baùki a kombinujesz jak koù pod górê. Oddaj to cz³owieku do warsztatu ze znan¹ mark¹ w sensie renom¹ wœród klientów jeœli nie ufasz dla tego konkretnego ASO, zap³acisz za to mo¿e i 2500z³ {4 elementy z czego jeden bardziej dla cienia} i bêdziesz mia³ œwiêty spokój bo robota bêdzie estetyczna, z g³ow¹ i jak najmniej inwazyjna wzglêdem orygina³u. A te 2.500z³ to maximum 5% wartoœci tego auta wiêc.... z torbami nie pójdziesz.
Jak ktoÂś wyÂżej wspomniaÂł cyknij foty co byÂło powodem lakierowania i bĂŞdziesz miaÂł dowody a jeÂśli zechcesz to i poprosisz wykonawcĂŞ o fotki etapĂłw i bĂŞdziesz miaÂł pakiet.
Nie bĂłj siĂŞ zawczasu uogĂłlnienia elementy caÂłe lakierowane bo takie teoretycznie bĂŞdÂą lecz to wcale nie znaczy Âże na caÂłej ich pÂłaszczyÂźnie bĂŞdzie nawalone 4x tyle powÂłoki co byÂło oryginalnie. A prosty przykÂład dlaczego masz nawet na skomentowanym na dniach filmiku w innym temacie.

Nic nie wymieniaj tylko oddaj to komuÂś kto siĂŞ na tym zna, nic sam nie rĂłb bo jeszcze narobisz sobie kÂłopotĂłw i dodatkowych kosztĂłw.

Wracaj¹c do Twojego dbania o to auto to gratuluje pomys³u aby w 6-cio letnim aucie robiÌ ju¿ kilkakrotnie polerki mechaniczne :spoko: :spoko: Tobie jako w³aœcicielowi nale¿y siê wspó³czucie a pomys³odawcy kopniak w torbê.
WÂłaÂśnie w szczegĂłlnoÂści dlatego Âże siĂŞ tym zawodowo nie zajmujesz - i teraz jestem ciekaw ile jeszcze bĂŞdzie takich polerek i kiedy bĂŞdzie lament Âże ranty siĂŞ ÂświecÂą od podkÂładu czy NA RAZIE samej tylko goÂłej bazy bo klaru juÂż nie bĂŞdzie :spoko:
Jest takie stare powiedzenie: "jak pies nie ma co robiĂŚ to siedzi i jajca liÂże"
Jak masz za duÂżo czasu to kup jakÂą grĂŞ zrĂŞcznoÂściowÂą, albo...... wymyÂśl sobie inne zajĂŞcie.
Siada Ci lakier? Daj DOBREMU detalingowcowi, niech odœwie¿y i doradzi jakich kosmetyków z wysokiej pó³ki u¿ywaÌ a nie drzeÌ co jakiœ czas maszyn¹ i pastami!
Pozdrawiam
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-28, 11:40   
0
UP DOWN

Posty: 11
senior To nie chodzi o kombinowanie z kas¹, aby zrobiÌ to taniej czy coœ. Chodzi by zrobiÌ to tak aby nie by³o widaÌ ró¿nicy nawet pod wzglêdem gruboœci.. Natomiast w kwesti tego polerowania to zrobi³em to dok³adnie i zgodnie ze sztuk¹. Przy 6letnim prawie ju¿ 7mio letnim, pierwsze oznaki zniszczenia lakieru by³o widaÌ, dlatego zrobi³em polerkê, ale nie szlifierk¹ k¹tow¹, tylko orbitaln¹ polerk¹, która jest mniej inwazyjna i œci¹ga o wiele mniej lakieru ni¿ typowa rotacja. G³ównie nak³adam ni¹ glazy i kilka razy u¿y³em pasty polerskiej meguiars ultra cut compound, oraz zestawu poorboys. A to dla tego, ¿e by³y ju¿ swirle od g¹bek i generalnie mycia. Reszta to ju¿ tylko kosmetyka czyli szybsze nanoszenie glazów, sealantów i wosków w p³ynie by dobrze wypracowaÌ je na powierzchni. Polerka orbitalna jeœli nie wiesz, jest bezpieczna dla lakieru i nie zrobisz mu krzywdy, mam gruboœÌ lakieru tak¹ sam¹ na ka¿dym elemencie, nie mam przetarÌ do bazy czy spalonego lakieru w ¿adnym z miejsc. Lakier po tym zabiegu wygl¹da idealnie jak wtedy kiedy dopiero kupi³em samochód.

Odnoœnie tego lakierowania, bo to jest tematem rozmów. To ja nie zdecydowa³em siê ma ¿adn¹ z opcji jeszcze. Tzn. najbardziej sk³aniam siê ku lakierowaniu ca³ego boku i w t¹ stronê na pewno wszystko pójdzie. Ale jakbym mia³ dop³aciÌ 100-200z³ za element aby ktoœ sci¹gn¹³ stary lakier przed lakierowaniem na pewno to zrobiê. Wymiany elementów chyba nie chcê robiÌ, bo to problemy logistyczne s¹ trzeba jechaÌ gdzieœ w Polskê po nie itd, póŸniej stare drzwi bêd¹ mi le¿a³y w gara¿u zanim ich nie opchnê -bez sensu, a nigdy nie ma pewnoœci, ¿e tylna Ìwiartka nie bêdzie siê ró¿ni³a... Dlatego wypracowujê z wasz¹ wielk¹ pomoc¹ rozwi¹zanie optymalne.
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-01-28, 14:12   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Wspó³czujê Tobie...i gratulujê sobie.Od takich klientów trzeba trzymaÌ siê z daleka.
Ty naprawdĂŞ masz takie pomysÂły,czy tylko sobie jaja robisz?
Jak¹ masz pewnoœÌ,¿e warsztat,który obieca Ci zerwaÌ do go³ej blachy,zrobi to,a nie uszkodzi pow³oki ocynku?Mo¿e za rok zamiast 100 mikronów wiêcej bêdziesz mia³ rdzê?Albo œlady po miejscach,gdzie nie zeszlifowali wszystkiego do koùca,i na tym kawa³ku inaczej usi¹dzie po czasie lakier?Albo na³o¿¹ podk³ad mocno wype³niaj¹cy,daj¹c o 50 mic wiêcej ni¿ na drugiej stronie?50 mic,0,05 mm!!!!A jak tak,to co,ka¿esz im znowu zrywaÌ i od nowa????DorównaÌ co do 0.01 mm robotowi z Monachium???
BoÂże miej w opiece wszystkie warsztaty,i broĂą nas przed takimi klientami.Amen.
 
 

gavrosh
Wysłany: 2012-01-28, 14:38   
0
UP DOWN

Posty: 11
jacenty 741 wiesz jeœli chodzi o szlifowanie lakieru to nigdy bym na to nie pozwoli³. Tak jak piszesz uszkodzony ocynk i inne powik³ania - bez sens to nie wchodzi w grê. Wiêc proszê czytaj uwa¿nie. Pyta³em o chemiczne sposoby rozpuszczenia lakieru, ponoÌ spryskuje siê lakier sprayem i lakier sp³ywa po kilku minutach... Ja siê na tym nie znam dlatego pytam was. I nie kombinuje na si³ê, nie zrobiê autu nic co w jakikolwiek sposób mog³oby mu zaszodziÌ. Wiêc jeœli masz jakieœ przeciwwskazania do chemicznego rozpuszczenia lakieru to pisz. Ktoœ wy¿ej napisa³ ¿e coœ takiego siê da zrobiÌ, od znajomego te¿ zas³ysza³em, ¿e œci¹gali tak lakier przy restaurowaniu starego merca. Jeœli powiecie, ¿e siê nie da, to po prostu pomalujê ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier by³ jaknajbli¿szy orygina³u i tyle zakoùczê temat.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-01-28, 14:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gavrosh napisał/a:
JeÂśli powiecie, Âże siĂŞ nie da, to po prostu pomalujĂŞ ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier byÂł jaknajbliÂższy oryginaÂłu i tyle zakoĂączĂŞ temat.


Tak zrĂłb.
:spoko: :spoko: :spoko:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-01-28, 15:20   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
Tak zrĂłb.
no oni beda juz wiedzieli co z tym zrobic:D
 
 

Mart-Dent
Wysłany: 2012-01-28, 18:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 178
Kup sobie z 3 puszki skansol-u popapraj elementy, usiÂądÂź i oglÂądaj jak lakier siĂŞ podnosi. OperacjĂŞ powtĂłrz kilka razy. Wymyj wszystko pod ciÂśnieniem i to wsjo.

Ale najlepiej zrĂłb tak jak pisaÂłeÂś na koĂącu "po prostu pomalujĂŞ ten bok w tym serwisie z certyfikatem BMW AG, aby lakier byÂł jaknajbliÂższy oryginaÂłu i tyle zakoĂączĂŞ temat."
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group