Autor |
Wiadomo¶æ |
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-07, 20:29 Nissan Sunny N14 Kombi - renowacja + zmiana koloru
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Witam wszystkich serdecznie.
Z lakierowaniem mam styczno¶æ od oko³o 3 lat, ale tylko amatorsko i g³ównie maszyny rolnicze czy fegi od ciê¿arówek. Po drodze by³o kilka elementów samochodowych oraz renowacja motocykla Avo Simson.
Od lat moim marzeniem by³o polakierowanie w³asnego samochodu, ale nigdy nie mia³em odwagi siê za to zabraæ.
Posiadam Nissana Suny N14 Kombi z 93 r. Niestety auto wiele przesz³o u poprzedniego w³a¶ciciela, jak równie¿ u mnie Du¿o rdzy, wgnieceñ, w¿artego brudu na lakierze. Z powodu rdzy nie chcia³em go malowaæ, poniewa¿ uwa¿a³em, ¿e zaraz to wszystko wyjdzie. Szybkie zaprawki tak siê w³a¶nie skoñczy³y.
Jednak ostatnia wizyta u znajomego lakiernika sprawi³a, ¿e zmieni³em zdanie. Przekona³ mnie, ¿e jak zrobiê dobrze, to rdza tak szybko nie wyjdzie. Dodatkowo mam niewiele do stracenia, bo i tak gorzej wygl±da³ nie bêdzie.
Projekt jest jednak nietypowy z tego wzglêdu, ¿e nie bêdê u¿ywa³ do lakierowania akrylu tylko zwyk³ej farby chlorokauczukowej. Jest o wiele tañsza, a my¶l przewodnia tego projektu brzmi - dobrze i tanio. Oczywi¶cie zu¿yjê jej wiêcej ni¿ lakieru, ale cena jest ni¿sza niemal 6x, a dodatkowo podk³ad jest o wiele tañszy. Kolejnym plusem bêdzie o wiele mniejsza ilo¶æ pracy, poniewa¿ podk³ad wystarczy przeszlifowaæ na sucho papierem 240 i jest dobrze.
Niestety chlorokauczuk jest farb± nieustannie miêkk±. W zwi±zku z tym postanowi³em zaryzykowaæ i po dok³adnym wysuszeniu (10 dni) poszed³ papier 1500 na sucho i klar. Klar firmy Studio, normalny akrylowy 2+1 do lakierów samochodowych.
Mia³em obawy czy siê nie zwa¿y, ale wysz³o ¶wietnie po prostu Klar ³adnie siê nak³ada³ oraz piêknie siê b³yszczy.
Podsumowuj±c:
1. Podk³ad Nobikor szary + zabarwienie go na ¿ó³to chlorokauczukiem ¿ó³tym sygna³owym
2. Papier 240 na sucho
3. Chlorokauczuk Nobiles ¿ó³ty
4. Papier 1500 na sucho
5. Klar Studio 2+1
W moich warunkach, czyli komorze do lakierowania stworzonej w gara¿u z folii szklarniowej, zastosowanie chlorokauczuku jako bazy bêdzie mia³o tê zaletê, ¿e wszelki syf jaki siê do niego przyklei bêdê móg³ zeszlifowaæ przed klarem, choæ kiedy lakierowa³em Simsona Avo, nie by³o tego syfu wiele.
Tak prezentowa³ siê mój wóz przed rozebraniem na czê¶ci:
Na poni¿szym zdjêciu widaæ próbkê koloru
Przyznam szczerze, ¿e przez chwilê mia³em ochotê zrobiæ to po ³ebku i pomalowaæ auto tak jak sta³o. Jednak szybko przemy¶la³em sprawê i odechcia³o mi siê oklejania i ogl±dania widoku niedomalowanych fragmentów w pobli¿u ta¶my.
Zatem konieczne okaza³o siê "obranie" samochodu ze zbêdnych elementów:
Well, nie wygl±da to dobrze, ale my¶lê, ¿e sobie poradzê.
Na pierwszy ogieñ posz³y b³otniki. By³y mocno powgniatane, a co gorsze okaza³o siê, ¿e na samym dole b³otników zbiera³a siê ziemia! Z prawej strony zaczê³y rosn±æ chwasty! Dos³ownie. Przez to jeden b³ornik praktycznie zamieni³ siê w tym obszarze w sito. Koszt u¿ywki to oko³o 100 z³ - odpada. W ruch posz³y narzêdzia czyszcz±ce i ¿ywica + mata dla wzmocnienia konstrukcji i za³atania dziur:
Obecnie pracujê nad drzwiami i klap±. Rdzy nie by³o wiele, ale sporo szpachlowania. Na pierwsz± warstwê sz³a szpachlówka z w³óknem szklanym. Zacz±³em to szlifowaæ na klocku, ale za³ama³em siê
Na szczê¶cie przypomnia³em sobie, ¿e moja polerka mia³a na wyposa¿eniu nak³adkê na du¿e kr±¿ki papieru ¶ciernego z rzepem. Od tej pory prace posuwaj± siê szybko do przodu. Wielko¶æ tarczy bardzo pomaga, dziêki czemu docieranie wychodzi równo.
W³a¶ciwie pozosta³o jeszcze poszpachlowanie tylnych drzwi i klapy. Potem szlifowanie pod podk³ad, co ju¿ wykonalem na b³otnikach i przednich drzwiach.
Wracaj±c do wykorzystania chlorokauczuku jako bazy, muszê przyznaæ, ¿e póki co ma jedn± wadê - trzeba d³ugo czekaæ a¿ wyschnie, jednak w zamian spokojnie mo¿na j± szlifowaæ przed klarem, co zreszt± jest zalecane, ale jak zauwa¿y³em niekonieczne. Klar dobrze przjmuje siê tak¿e na nieszlifowany chlorokauczuk, jako, ¿e nie jest on idealnie g³adki.
Element zaraz po pokryciu chlorokauczukiem:
Ten sam element po 10 dniach, ju¿ przeszlifowany papierem 1500 na sucho i pomalowany klarem - dwie pe³ne warstwy:
Przy tym elemencie czeka³em 10 dni, ale dzi¶ przeprowadzi³em test i pomalowa³em klarem jak tylko chlorokauczuk przesta³ siê kleiæ. Nic z³ego siê nie sta³o. Jednak zdecydowanie lepszym wyborem bêdzie przeczekanie a¿ dobrze wyschnie, poniewa¿ klar siê wtedy lepiej rozlewa i potrzeba go znacznie mniej.
Podsumowuj±c, sam w pewnym momencie zw±tpi³em w swój pomys³, ale kiedy tylko przeprowadzi³em pierwsze testy, entuzjazm wróci³. W dodatku jestem bardzo zadowolony z efektu.
Jutro mo¿e wrzucê fotki z ostatniego etapu szpachlowania wykoñczeniówk±. Potem zostanie tylko dotarcie szpachli, uzupe³nienie ubytków, dotarcie, uzupe³nienie ubytków i podk³adowanie Ale to dopiero 1/3 pracy do wykonania Masa pracy jest przy samej budzie, zderzakach, lusterkach (jedno jest klejone ¿ywic±, jeszcze nie obrobione). Chcia³bym te¿ od¶wie¿yæ nieco komorê silnika, ale to ju¿ bêdzie czarny kolorek.
Na koniec chcia³bym pokazaæ na jakim samochodzie bêdê siê opiera³, je¶li chodzi o ogóln± koncepcjê oraz detale:
Pozdrawiam
Radek |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-07, 22:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-08, 09:44
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Powodzenia |
Dziêkujê - przyda siê
Dzi¶ rano sprawdzi³em efekty wczorajszego lakierowania chlorokauczuku klarem mokro na mokro. Okazuje siê, ¿e owszem jest to mo¿liwe, ale nie polecam:
1. Trzeba zu¿yæ znacznie wiêcej klaru
2. Nie mo¿na szlifowaæ przed klarem w celu usuniêcia syfów
3. po 12 godzinach klar jest utwardzony, natomiast chlorokauczuk nie mo¿e odparowaæ i w efekcie ca³a pow³oka jest miêkka, wystarczy nacisn±æ lekko paznokciem i robi± siê do³ki
Podsumowuj±c, lepiej poczekaæ a¿ chlorokauczuk dobrze wyschnie. Dzi¶ przeprowadzê jeszcze próbê z utwardzaczem. Zobaczymy jak to podzia³a na chlorokauczuk. Je¶li siê nie zwa¿y, zapewne znacznie przyspieszy to schniêcie, a dodatkowo pow³oka bêdzie o wiele twardsza co oznacza wiêksz± odporno¶æ i lepsze szlifowanie przed klarem - bardziej g³adka pow³oka - mniej zu¿ytego klaru |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-08, 21:41
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Niestety nie uda³o mi siê zrobiæ próby z utwardzaczem. Prze³o¿y³em to na jutro rano, je¶li zwlokê siê o 4:00 z ³ó¿ka
Natomiast zmatowa³em ca³± klapê pod podk³ad oraz na³o¿y³em szpachlówkê wykoñczeniow±. Zosta³y jeszcze tylko tylne drzwi, szlifowanie, poprawki i podk³ad:
Je¶li tylko oka¿e siê, ¿e utwardzacz nie zaszkodzi, a nawet zadzia³a jak powinien, to ju¿ bêdê spokojny o mojego Nissana |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2011-08-09, 08:47
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
Ja tam nie widze szpachli wykoñczeniowej tylko zwyk³± wykoñczeniowa to jest bia³a pozatym powodzenia jak szpachle szlifujesz polerk± nie narobi³e¶ do³ków itp ???Powodzenia |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-09, 11:48
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
lukasz509 napisa³/a: | Ja tam nie widze szpachli wykoñczeniowej tylko zwyk³± wykoñczeniowa to jest bia³a pozatym powodzenia jak szpachle szlifujesz polerk± nie narobi³e¶ do³ków itp ???Powodzenia |
Masz racjê to jest zwyk³a szpachlówka.
Polerk± szlifowa³em tylko pierwsz± warstwê ze szpachlówki z w³óknem, bo rêcznie idzie piekielnie ciê¿ko. Teraz bêdê oczywi¶cie szlifowa³ tê zwyk³± na klocku rêcznie
A do³ków nie narobi³em, bo tarcza jest z miêkkiej gumy, dziêki czemu dobrze uk³ada siê do elementu i idzie to wszystko delikatnie, ale wykoñczenie tylko rêcznie |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-09, 21:41
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Dzi¶ wieczorem uda³o mi siê zmatowaæ i poszpachlowaæ jedne z tylnych drzwi
I taki ma³y offtopic, ale te¿ dotyczy malowania... W koñcu têcza jak malowana:
|
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-08-09, 22:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Po³o¿yæ klar to nie problem ale ciekawi mnie czy za jaki¶ d³u¿szy lub krótszy czas nie zacznie od³aziæ i ³uszczyæ siê ca³y ...... czas poka¿e ;D
czekam ma fotki z dalszych prac !!!! ciekawi mnie efekt koñcowy |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-09, 23:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
CopyManpl napisa³/a: | A do³ków nie narobi³em, bo tarcza jest z miêkkiej gumy, dziêki czemu dobrze uk³ada siê do elementu i idzie to wszystko delikatnie, ale wykoñczenie tylko rêcznie |
Jak mo¿esz to opisz dok³adnie jak± masz t± tarczê oraz je¿eli da radê to zrób jakie¶ jej zdjêcia. |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-10, 22:29
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
chudson napisa³/a: | Po³o¿yæ klar to nie problem ale ciekawi mnie czy za jaki¶ d³u¿szy lub krótszy czas nie zacznie od³aziæ i ³uszczyæ siê ca³y ...... czas poka¿e ;D |
No w³a¶nie to jest ciekawe i nie jestem do koñca przekonany, czy chcê ryzykowaæ Byæ mo¿e zakupiê lakiery bazowe jakiej¶ gorszej firmy i wyjdzie kosztowo tak samo, ale jeszcze siê muszê zorientowaæ. Je¶li nie, to czas poka¿e
Sw.Piotrek napisa³/a: | Jak mo¿esz to opisz dok³adnie jak± masz t± tarczê oraz je¿eli da radê to zrób jakie¶ jej zdjêcia. |
Nie ma problemu. Jutro zrobiê fotki i jaki¶ opis.
A dzi¶ kolejny krok na przód Mo¿e i to niewiele, ale ostatnie drzwi zmatowane. Niestety musia³em je delikatnie klepn±æ i póki co posz³a szpachlówka z w³óknem.
Uda³o mi siê te¿ pomalowaæ klucz podk³adem Nobikor z dodatkiem utwardzacza. Efekt ju¿ jest, bo schnie o wiele szybciej. Zobaczymy jak bêdzie wygl±da³ jutro, a przede wszystkim jak bêdzie siê szlifowa³.
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-11, 07:55
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Klucz przeszlifowany i pokryty "baz±" w postaci mocno rozcieñczonego chlorokauczuku z dodatkiem utwardzacza. Podk³ad szlifowa³ siê ¶wietnie, ale nadal nie jest tak twardy jak akrylowy. Byæ mo¿e ju¿ tak musi byæ, a mo¿e doda³em za ma³o utwardzacza. Ogólnie jest ok, ale trzeba uwa¿aæ bardzo na przetarcia na krawêdziach.
Teraz obiecane zdjêcia tarczy na papier do polerki, ¶rednica 180 mm:
I na koniec wyszlifowana przy jej pomocy szpachlówka na drzwiach, których zdjêcia zamie¶ci³em w poprzednim po¶cie:
|
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-08-12, 18:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-12, 21:26
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Z tego co widzê, to nie bêdzie tak ¼le Tak jak pisa³em, tylko szlifowa³em polerk± pierwsz± szpachlówkê z w³óknem szklanym oraz teraz z grubsza szpachlówkê zwyk³±. Wykañczam jednak papierem na klocku Bo oczywi¶cie sam± tylko polerk± nie wysz³oby to zbyt prosto
Tak, czy inaczej wszystko wyjdzie ju¿ wkrótce, po po³o¿eniu podk³adu
Dzi¶ uda³o mi siê wcze¶niej wyj¶æ z pracy i gotowe pod podk³ad mam tylne drzwi i prawie b³otniki. Jutro rano b³otniki powinny ju¿ tylko czekaæ na podk³ad.
Je¶li chodzi o chlorokauczuk i utwardzacz to muszê przyznaæ, ¿e to dzia³a i farba ³adnie siê przez noc utwardzi³a, a na dodatek wysz³a zupe³nie matowa. Niestety do¶æ mocno zmieni³ siê kolor i jest teraz za jasny. Tak¿e z tego rozwi±zania rezygnujê po wielu testach, chocia¿ w innym przypadku z pewno¶ci± siê przyda.
Podk³ad Nobikor jest niestety za miêkki mimo utwardzenia. Dzi¶ zakupi³em ju¿ Silver Szary. Jutro powinieniem pomalowaæ kilka elementów.
Generalnie gdybym wcze¶niej wiedzia³ o tanich lakierach bazowych, które zosta³y mi przedstawione w tym temacie, to w ogóle bym nie kombinowa³ z chlorokauczukiem. Niestety temat poruszy³em ju¿ po zakupie farb. Na szczê¶cie mogê oddaæ nienaruszone puszki z ma³± strat± z mojej strony, ale blisko 80 z³ ju¿ utopi³em, poniewa¿ z trzech puszek ju¿ wykorzysta³em czê¶æ farby. |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-13, 11:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 14:05
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Prysn±³ by¶ go na jaki¶ inny kolor. |
Generalnie kolor jest jeszcze kwesti± do ustalenia ostatecznego.
Mo¿e jakie¶ propozycje? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-13, 15:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Kolor to wiadomo, kwestia gustu. My¶la³e¶ mo¿e nad granatowym metalikiem? |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:00
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Kolor to wiadomo, kwestia gustu. My¶la³e¶ mo¿e nad granatowym metalikiem? |
granatowy metalik, czarna per³a , srebrny metalik pe³no takich
¿ó³ty bardzo ³adny kolor i mniej takich je¼dzi
mi tam to audi z pierwszego postu bardzo siê podoba |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:03
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Generalnie raczej ciemne kolory odadaj±, to zupe³nie nie mój gust.
Dzi¶ zacz±³em zastanawiaæ siê nad powrotem do orygina³u, czyli kolorek bia³y. Do tej pory taki mi siê podoba³ kolor samochodów, ale nie jestem jeszcze przekonany.
W ka¿dym razie chcia³bym ¿eby by³ to kolor jasny i najlepiej jaki¶ nietypowy, intensywny. Metaliki raczej odpadaj±, bo to pierwsze takie lakierowanie, a to s± lakiery do¶æ wymagaj±ce. Ró¿nice odcieni itp, a poza tym do Nissana Sunny jako¶ mi nie pasuj±.
Teraz kiedy podj±³em decyzjê o zakupie bazy, tyle, ¿e tej tañszej, mam dostêp praktycznie do ka¿dego koloru i wybór jest jeszcze trudniejszy |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:17
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
raf379 napisa³/a: | granatowy metalik, czarna per³a , srebrny metalik pe³no takich
¿ó³ty bardzo ³adny kolor i mniej takich je¼dzi
mi tam to audi z pierwszego postu bardzo siê podoba |
No to wszystko racja
Inne kolory jakie móg³bym braæ pod uwagê to:
- jasne odcienie zielonego,
- bia³y,
- ¿ó³ty,
- mo¿e jaki¶ intensywny fiolet, ale do¶æ jasny,
- taki ostry, ognisty czerwony, ale to nie mój poziom jeszcze.
Mo¿e znalaz³oby siê co¶ jeszcze, ale i tak ju¿ tu ciasno.
Moi faworyci to ¿ó³ty i bia³y na chwilê obecn±. |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:19
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | B³êkitny? |
O tego nie bra³em pod uwagê, muszê przejrzeæ google |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:29
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Ma³y przegl±d:
Przyznam, ¿e taki nowiutki bia³y kolorek jest super:
Co do tego nie jestem przekonany:
Soczysty zielony:
Ten by powala³, ale to wy¿sza szko³a jazdy:
This is nice, metalik, ale tu bym zaryzykowa³:
|
|
|
|
|
antekpirat
|
Wys³any: 2011-08-13, 20:49
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
|
|
|
|
raf379
|
Wys³any: 2011-08-13, 21:23
|
0
|
|
|
Posty: 31 Sk±d: Radzyñ Podl.
|
CopyManpl napisa³/a: | Ma³y przegl±d:
Co do tego nie jestem przekonany:
Obrazek
|
Obrazek
Na ¿ywo bardzo ³adny:) |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-13, 21:26
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Nie powiem, robi wra¿enie Tylko co to za kolor, symbol, nazwa lakieru?
A co to mo¿e byæ za kolor? Chodzi o jaki¶ symbol lakieru, ¿eby go znale¼æ w sprzeda¿y:
Tak czy inaczej, faworytami nadal s± ¿ó³ty i bia³y I mo¿e jeszcze ten, który wyszpera³ antekpirat |
|
|
|
|
antekpirat
|
Wys³any: 2011-08-13, 22:33
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
|
|
|
|
pawelc
|
Wys³any: 2011-08-14, 07:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 48
|
Bo¿e widzisz i nie grzmisz ....a tak na powa¿nie przecie¿ Ty robisz wszystko nie zgodnie z technologia napraw ,zaczynaj±c od przygotowania pod³o¿a po lakierowanie -moja rada je¶li siê zdecydujesz na bia³y to najtañszy jest akryl -na allegro oko³o 40z³ litr (to chyba nie maj±tek? ) .Ile ju¿ Ci tej szpachli posz³o ? i ¿ywicy i maty ? -przecie¿ to te¿ nie jest tanio a mog³e¶ chocia¿ zaspawaæ widoczne dziury i wytrzyma³oby o wiele d³u¿ej a tak szkoda Twojej roboty |
_________________ Forum mi³o¶ników mazdy mx-6
www.mx-6.pl |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-14, 07:15
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
pawelc napisa³/a: | Bo¿e widzisz i nie grzmisz ....a tak na powa¿nie przecie¿ Ty robisz wszystko nie zgodnie z technologia napraw ,zaczynaj±c od przygotowania pod³o¿a po lakierowanie -moja rada je¶li siê zdecydujesz na bia³y to najtañszy jest akryl -na allegro oko³o 40z³ litr (to chyba nie maj±tek? ) .Ile ju¿ Ci tej szpachli posz³o ? i ¿ywicy i maty ? -przecie¿ to te¿ nie jest tanio a mog³e¶ chocia¿ zaspawaæ widoczne dziury i wytrzyma³oby o wiele d³u¿ej a tak szkoda Twojej roboty |
Ju¿ zaczynam przechodziæ na zgodno¶æ z technologi± Poza mat± i ¿ywic±.
Maty u¿y³em tylko do tego jednego b³otnika, tam nie by³o co spawaæ, bo na dole siê sitko zrobi³o. Tylko mata lub wymiana b³otnika.
Szpachli zu¿y³em mo¿e do kilograma uniwersalnej, z czego wiêkszo¶æ zdj±³em przy szlifowaniu (za grubo nak³ada³em - jak zwykle ), a tej z w³óknem mo¿e 500 gram.
Koszty mata + ¿ywica mo¿e 5 z³, uniwersalna 15 z³, z w³óknem 10 z³, wiêc 30 z³ mo¿e razem.
Zdecydowa³em siê na bazê + klar, tylko nie wiem jeszcze jaki kolor
Po zakoñczeniu prac ze szpachl±, zamierzam nanie¶æ na te miejsca szpachlówkê natryskow± (któr± mam ju¿ od dawna, wiêc koszta obecne nie rosn±) i na kostce jeszcze dok³adnie dotrzeæ. Tak uczy³ mnie lakiernik i chyba to dobry pomys³? Potem podk³ad akrylowy 2+1, szlifowanie na mokro (te¿ na kostce najlepiej?) i lakierowanie.
My¶lê, ¿e to bêdzie w miarê zgodnie z technologi± |
|
|
|
|
Falconx
|
Wys³any: 2011-08-14, 18:18
|
0
|
|
|
Posty: 70 Sk±d: Piaseczno
|
Zyczê powodzenia !!
Jak czytam to mi rêce opadaja !!!!!!
Ju¿ nawet nie chcê mi siê komentowaæ tej technologii naprawy nie mówi±c juz o materia³ach.
To po pó³ roku bêdzie wygl±da³o jak kupa , chyba ¿e nawali³e¶ tam kitu gruuubo to jaki¶ czas wytrzyma.
u mnie w mieszalni mogê kupiæ lakier z tzw linii tanich lakierów ( lakiery do lakierowania po ca³o¶ci ) - mam odpowiedni kolor , jako¶æ jest zadowalaj±ca , wiem ¿e nic z nim nie bêdzie siê dzia³o je¿eli u¿yje odpowiednich materia³ów - czyli szpachle , podk³ady itp. - po przeliczeniu wychodzi taniej ni¿ mia³bym papraæ materia³ami które na t± chwile nie wiadomo jak ze sob± siê ³±cz± - mo¿e byæ tak , ¿e teraz jest piêknie , ale za miesi±c wszystko zacznie odpadaæ , lub nigdy nie wyschnie ,
Oszczêdno¶æ ¿adna a roboty od huja ¿eby to poprawiæ .
Ale to moje zdanie - bêdê obserwowa³ temat i zobaczymy co bêdzie dalej - ¿yczê ¿eby nic siê z t± mieszank± wybuchow± nic nie sta³o. |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-14, 22:24
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Falconx napisa³/a: |
Ale to moje zdanie - bêdê obserwowa³ temat i zobaczymy co bêdzie dalej - ¿yczê ¿eby nic siê z t± mieszank± wybuchow± nic nie sta³o. |
Dziêkujê za s³owa otuchy Tak jak pisa³em w po¶cie wy¿ej, ju¿ zrezygnowa³em z tych kombinacji Teraz w³a¶nie zamierzam kupiæ te lakiery, o których prawdopodobnie piszesz Czyli takie tañsze odpowiedniki akrylu, bo faktycznie teraz jest ok, ale nikt nie wie co siê stanie za pó³ roku
Dzi¶ uda³o mi siê do¶æ mocno podgoniæ przygotowania do malowania podk³adem. Zosta³a jeszcze praktycznie tylko klapa. Po podk³adzie zapewne wyjdzie masa nierówno¶ci (chocia¿ polerka idzie tylko z grubsza, a potem idzie papier na kostce. Jednak z pewno¶ci± po podk³adzie bêd± jeszcze poprawki
Jeszcze jedno pytanie. Chcê na atrapie zlikwidowaæ znaczek Nissana - konkretnie siê jeszcze waham, ale chodzi o technologiê takiej zmiany. Jest to wg³êbienie na oko³o 5 mm, w kszta³cie tego znaku. Kumpel zleci³ tak± operacje w oplu warsztatowi i robili szpachl±. Pêka³o po pierwszej zimie, i siê kó³ko oddziela³o. Ja chcia³bym zrobiæ to ¿ywic± i dopiero na wykoñczenie szpachlówka. Czy jest to dobra droga? Mo¿e doradzicie skuteczny sposób?
Spawanie odpada, bo to plastik jest. Tak, ¿ywica poliestrowa doskonale trzyma siê plastiku. |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-08-15, 09:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Jak zalepili to na raz,i to mo¿e bez matowania,to nic dziwnego,¿e odpêk³o.Dok³adnie zmatuj,zrób to na 5-10 cieniutkich warstw,i bêdzie siê trzymaæ. |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-20, 12:01
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
jacenty 741 napisa³/a: | Jak zalepili to na raz,i to mo¿e bez matowania,to nic dziwnego,¿e odpêk³o.Dok³adnie zmatuj,zrób to na 5-10 cieniutkich warstw,i bêdzie siê trzymaæ. |
Dziêki, tak w³a¶nie zrobiê.
Tym czasem jutro dobiegnie koñca pierwszy etap pracy nad Nissanem. Jeszcze tylko ostatni szlif i gotowe do podk³adowania bêd± wszystkie 4 drzwi, klapa tylna, maska i b³otniki. Oczywi¶cie zapewne bêdzie jeszcze sporo do wyrównania, ale to wyjdzie po podk³adzie.
Kolejny etap to buda. Dziury w progach, trochê rdzy i jakie¶ wgniotki. Ogólnie ju¿ znacznie mniej pracy ni¿ z tymi wy¿ej
Ostatni etap przygotowañ to praca nad plastikami czyli lusterka, atrapa, zderzaki, relingi. Wiêcej zabawy bêdzie ze zderzakami, jeden jest to lekkiej naprawy.
Mo¿e polecicie jaki¶ dobry i w miarê szybki sposób na wyg³adzenie chropowatych zderzaków z plastiku, ¿eby by³y g³adkie jak reszta auta? |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-20, 14:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Wydaje mi siê ¿e do tego s³u¿y podk³ad wype³niaj±cy. Jednak lepiej by³o by ¿eby wypowiedzieli siê fachowcy. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-23, 23:31
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Dzi¶ uda³o mi siê nareszcie zabraæ za wykoñczenie drzwi i klapy. Jutro podk³adowanie
Wrzucam tylko jedn± fotkê, bo nic ciekawego siê nie zadzia³o.
Lakier jednak prawdopodobnie bêdzie ¶nie¿no bia³y, ale zaraz zabieram siê za szukanie programu, który pozwoli mi na zdjêciu sprawdziæ ró¿ne wersje kolorystyczne |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-24, 01:01
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
Zatem ostateczna rozgrywka odbêdzie siê pomiêdzy kolorem ¶nie¿no bia³ym oraz ¿ó³tym.
Poni¿ej wrzucam fotki z podgl±dami orientacyjnymi jak mo¿e to auto wygl±daæ w danym kolorze:
Ja jeszcze nie mam faworyta, ale mo¿e wy zechcecie siê wypowiedzieæ |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-24, 01:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 07:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
widze ze nawet poczytac i mozna a co do klapy to totalna klapa na fotce bez glaskania po przetarciach idzie zobaczyc gdzie jeszcze kitu brakuje wiec dopracuj to zanim zapodkladujesz.a co do kolorku to mimo ze nie lubie to czerwony by przypasil ladnie,lub tez blekicik z ibizki,no ale jesli chodzi o te 2 to na bialym bedzie mniej widac jakiekolwiek niedoskonalosci i lepiej kryje |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-24, 12:13
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
gugun napisa³/a: | widze ze nawet poczytac i mozna |
Oj z tym czytaniem to tak bywa³o nieraz, ¿e zamiast 5 minut to z pó³ godziny okleja³em auto
gugun napisa³/a: | a co do klapy to totalna klapa na fotce bez glaskania po przetarciach idzie zobaczyc gdzie jeszcze kitu brakuje wiec dopracuj to zanim zapodkladujesz |
O tym dok³adnie wiem, ale ju¿ wczoraj mnie brzuch rozbola³ od tego g³askania Klapa strasznie pozaginana by³a. Na b³otnikach to samo.
Je¶li mo¿esz, to podpowiedz, jak mam zlikwidowaæ w³a¶nie takie górki na przetarciach? Nale¿a³oby je wklepaæ m³otkiem, ale z pewno¶ci± popêka szpachlówka woko³o... What to do?
gugun napisa³/a: | a co do kolorku to mimo ze nie lubie to czerwony by przypasil ladnie,lub tez blekicik z ibizki |
Bardzo chêtnie zrobiê taki podgl±d dla innych kolorów, ale potrzebujê ich numeru w RALu. Je¶li móg³by¶ takie numery podaæ, to zobaczymy jak to bêdzie wygl±da³o |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 13:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
CopyManpl napisa³/a: | tym dok³adnie wiem, ale ju¿ wczoraj mnie brzuch rozbola³ od tego g³askania Klapa strasznie pozaginana by³a. Na b³otnikach to samo.
Je¶li mo¿esz, to podpowiedz, jak mam zlikwidowaæ w³a¶nie takie górki na przetarciach? Nale¿a³oby je wklepaæ m³otkiem, ale z pewno¶ci± popêka szpachlówka woko³o... What to do? | nic nie wklepywac tylko dziury zaszpachlowac...duza packa...z biedy od gladzi przeciagnac cienko po calosci,lekko przyszlifowac,poprawic,przyszlifowac i gotowe...gdzie ma zostanie...bo takim nakladaniem i scieraniem pozbedz\iesz sie puszki szpachli a itak bedzie zle... CopyManpl napisa³/a: | Oj z tym czytaniem to tak bywa³o nieraz, ¿e zamiast 5 minut to z pó³ godziny okleja³em auto | pornusami zacznij oklejac to nie wyjdziesz z tego garazu |
|
|
|
|
vasyl
|
Wys³any: 2011-08-24, 14:05
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
z tych dwóch,wybra³ bym ¿ó³ty |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-24, 15:35
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
vasyl napisa³/a: | z tych dwóch,wybra³ bym ¿ó³ty |
Na razie ¿ó³ty zdoby³ najwiêcej g³osów i ja sam te¿ siê zaczynam do niego przekonywaæ
gugun napisa³/a: | nic nie wklepywac tylko dziury zaszpachlowac...duza packa...z biedy od gladzi przeciagnac cienko po calosci,lekko przyszlifowac,poprawic,przyszlifowac i gotowe...gdzie ma zostanie...bo takim nakladaniem i scieraniem pozbedz\iesz sie puszki szpachli a itak bedzie zle... |
Ale tym sposobem musia³bym zaszpachlowaæ ca³± klapê A te "górki" s± tylko w niektórych miejscach. Wygl±da to tak jakby kto¶ rozla³ tam trochê metalu, tak jak np gêstego lakieru i wtedy zrobi³a by siê taka wypuk³a plama. To w³a¶nie takie nierówno¶ci s±. Kilka mniejszych zeszlifowa³em k±tówk± i po szpachli ³adnie zniknê³y, ale te wiêksze to ju¿ gorzej... |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-08-24, 16:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 16:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
rob jak uwazasz,na moje mozesz nakladac 3cm szpachlem 20razy i zedrzec 2kg kitu bez efektu...ja bym przeciagnal to z 2 razy cieniutko duza packa,bez docierania cieniutko dolozyl jeszcze raz,przyszlifowal,zalatal dziurki,dal kontrast,poprawil drobnym i pojechal podkladem..no ale to ja bym tak zrobil ale moze sie nie znam.... CopyManpl napisa³/a: | Na razie ¿ó³ty zdoby³ najwiêcej g³osów i ja sam te¿ siê zaczynam do niego przekonywaæ | przestan...muchy ci na niego beda sraly.. |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-24, 16:42
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
gugun napisa³/a: | rob jak uwazasz,na moje mozesz nakladac 3cm szpachlem 20razy i zedrzec 2kg kitu bez efektu...ja bym przeciagnal to z 2 razy cieniutko duza packa,bez docierania cieniutko dolozyl jeszcze raz,przyszlifowal,zalatal dziurki,dal kontrast,poprawil drobnym i pojechal podkladem..no ale to ja bym tak zrobil ale moze sie nie znam.... |
W ¿adnym wypadku nie twierdzê, ¿e nie masz racji. Po prostu nie wiem jak sobie z tym poradziæ i nie bardzo zrozumia³em pierwsz± poradê, ale teraz wyja¶ni³e¶ znacznie lepiej, albo do mnie dotar³o Spróbujê tak dzi¶ zrobiæ
gugun napisa³/a: | CopyManpl napisa³/a: | Na razie ¿ó³ty zdoby³ najwiêcej g³osów i ja sam te¿ siê zaczynam do niego przekonywaæ | przestan...muchy ci na niego beda sraly.. |
Tu niestety masz racjê... Ale kolorek mi siê podoba. Wrzuæ mo¿e fotki tych, o których pisa³e¶, czyli czerwieñ i b³êkit. Sprawdzê w domu jak to przypasuje siê do Nissana. |
|
|
|
|
lukasz509
|
Wys³any: 2011-08-24, 17:13
|
0
|
|
|
Posty: 389
|
pode¶lij linka do programu co sprawdza³e¶ te kolory |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 17:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
CopyManpl napisa³/a: | W ¿adnym wypadku nie twierdzê, ¿e nie masz racji. Po prostu nie wiem jak sobie z tym poradziæ i nie bardzo zrozumia³em pierwsz± poradê, ale teraz wyja¶ni³e¶ znacznie lepiej, albo do mnie dotar³o Spróbujê tak dzi¶ zrobiæ
| poprostu mimo ze jest wizualnie wgniotka na 2cm to w rzeczywistosci jest na 5cm ty szpachlujesz z ogromnym nadmiarem"grubo"potem polowe zcierasz wiec jaki jest tego sens..odrazu cieniutko dluga packa,na raz sie nie uda ale w dolkach zostanie,przyszlifujesz lekko ranty kitu powstale przy ciagnieciu szpachelka i dokladasz znowu minimalna warstwe na calosc az w dziurach zostanie kit a na rescie minimalna warstwa a calosc bedzie rowniutka..przyszlifujesz dluga prosta kostka na ksztalt litery x i masz praktycznie gotowe...ladne prosciutkie i kit zostaje tam gdzie powinien,..tylko pamietaj cienkie warstwy,nie narob zaraz garbow...i pomyslec ze to tylko klapa....wyobraz sobie ze ja jestem w trakcie naprawy skody po dachowaniu i paru obrotach...ile by szpachli poszlo,i ile razy musial bym kitowac zeby to rowno wyrobic....?? a tak szpachla ok metrowa,3cienkie warstwy,2kg szpachli z czego max 10% starlem... co do kolorkow to ciemna ladna zywa czerwien....pogoogluj troche to cos znajdziesz...lub cos niebieskiego tez zywego ..no ale bialy tez jest ladny jak zawsze czysty i zadbany...a wracajac do klapy to jesli fale nie sa zbyt wielkie a nie dasz rady tego wyprowadzic to kup szpachle natryskowa..nawal ile sie da na auto,kontrast i dotrzyj to ladnie,troche amatorskie rozwiazanie ale powinno pomoc |
|
|
|
|
CopyManpl
|
Wys³any: 2011-08-24, 20:43
|
0
|
|
|
Posty: 82 Sk±d: £ód¼ - okolice
|
lukasz509 napisa³/a: | pode¶lij linka do programu co sprawdza³e¶ te kolory |
Kolory sprawdza³em w programie do obróbki grafiki "GIMP".
Tu poczytasz jak to zrobiæ: Zmiana koloru samochodu w GIMPie
Zaznaczasz karoseriê, tak by pomin±æ elementy takie jak lampy, relingi. Je¶li czego¶ nie da³o siê omin±æ, to wciskasz potem Shift lub Ctrl aby pojawi³ siê znak "-" i zaznaczasz to co chcesz wykluczyæ z ogólnego zaznaczenia.
gugun napisa³/a: | poprostu mimo ze jest wizualnie wgniotka na 2cm to w rzeczywistosci jest na 5cm ty szpachlujesz z ogromnym nadmiarem"grubo"potem polowe zcierasz wiec jaki jest tego sens..odrazu cieniutko [...] kup szpachle natryskowa..nawal ile sie da na auto,kontrast i dotrzyj to ladnie,troche amatorskie rozwiazanie ale powinno pomoc |
Dziêki za cenn± poradê, bo faktycznie tak prawie robi³em szpachlowa³em za grubo i potem prawie 60-70% sz³o w py³, wiêc lepiej trzy razy cienko
Chodzi tylko jeszcze o to, ¿e chyba nie do koñca jestem w stanie przekazaæ na czym jeszcze polega problem. Mo¿e tak. Mam kilka takich miejsc, gdzie po szlifowaniu na klocku, na "X", przetar³em siê do blachy, ale w tym miejscu jest to "plama" blachy, która jest wy¿ej ni¿ reszta. Dok³adnie tak jak zaciek na lakierze. Mia³em ju¿ kilka takich oko³o centymetrowych "zecieków, górek" blachy, zeszlifowa³em to szlifierk± k±tow±, by zrobiæ lekki do³ek, na to szpachlówka i kostka, i jest idealnie g³adko. Wiêc by³y to "górki" na powierzchni blachy. Tutaj mam kilka takich, ale oko³o 4-5 cm ¶rednicy. Naturalne wydawa³oby siê ich wklepanie. Tak to rozumiem, bo szpachluj±c du¿± pac± musia³bym (oczywi¶cie tylko w tym wpadku) dopasowaæ równ± okolicê go górki, a wtedy stworzy siê taki ³agodny pagórek.
Oczywi¶cie mo¿e siê mylê, ale chcê siê upewniæ, ¿e wiesz o jakich "górkach" piszê
Kolory niebieskie, fioletowe, zielone i czarne mi nie podchodz±. Zrobi³em jeszcze mocn± czerwieñ, ale nie jestem zbyt przekonany
|
|
|
|
|
antekpirat
|
Wys³any: 2011-08-24, 21:57
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
|
|
|
|
Arafat
|
Wys³any: 2011-08-25, 01:13
|
0
|
|
|
Posty: 16 Sk±d: Bia³ystok
|
Koledzy czy na tym forum nie ma kogo¶ kto sie zna na temacie i "poobija pazury" dla w³asciciela watku za taka robote?!
Tó¿ to ¶miech na sali ! !
Szkoda Twojej pracy... |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-25, 05:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Arafat napisa³/a: | Koledzy czy na tym forum nie ma kogo¶ kto sie zna na temacie i "poobija pazury" dla w³asciciela watku za taka robote?!
Tó¿ to ¶miech na sali ! !
Szkoda Twojej pracy... | a niech se chlopina robi...jego cyrk jego malpy...samochod w stanie jakim byl nadawal sie na zlom bo by przegladu nie przeszedl,a tak moze troche sie da go podratowac...CopyManpl, wiem o co ci chodzi,jesli sa gorki to i dolki,mozliwe ze blacha cie wybrzuszyla lekko skoro jest wgniotka,szlifierka to tez jakies rozwiazanie no ale ja takie sprawy zalatwiam malutkim mloteczkiem i jeszcze mi nic nie peklo nigdy ani nie odskoczylo...z tym ze powtarzam-MALUTKIM i w blache lekko nie kit http://www.carocean.pl/sp...unny+Kombi.html tu masz czerwonego i bialego wiec porownaj |
|
|
|