Autor |
Wiadomo¶æ |
|
gall
|
Wys³any: 2011-08-24, 10:20 Jakim fi druta i przy jakich nast. MIGa spawaæ reperaturki?
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Witam,
Przymierzam siê do spawania reperaturek MIGiem na 230V i nie chcê wywarzaæ otwartych drzwi dlatego mam kilka pytañ...
1. Jakiej ¶rednicy powinien byæ drut do spawania w os³onie CO2
2. Jakim pr±dem spawaæ
3. Ile drutu idzie na jedn± reperaturkê b³otnika
Sorki za tak podstawowe pytania, ale mam okazjê po¿yczyæ MIGa, a nie chcia³bym podczas nauki zu¿yæ ca³ej szpuli i butli CO2. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-24, 11:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
z meter drutu moze starczy w porywach do 5m i kg gazu i nie pytaj o bzdury..bierz i spawaj,prad i amp ustaw wg uznania,zeby spawalo a dziur nie robilo... |
|
|
|
|
ignac2004
|
Wys³any: 2011-08-25, 09:42
|
0
|
|
|
Posty: 98
|
To je¶li masz siê kolego dopiero uczyæ miga, to zalecam kupiæ kilka k±towników i najpierw spawaæ na grubym materiale.
Blacha samochodowa ma 0,8mm. Dajê sobie rêkê uci±æ, ¿e nie maj±c do¶wiadczenia narobisz wiêcej szkód (wypalone dziury) ni¿ poprawek.
Albo wybierasz siê na z³om.
Kupujesz star± maskê z malucha, wycinacz otwór i probujesz wspawaæ
Powodzenia, bo ujarzmiæ miga to nie tak ³atwo.
Ja mia³em drut 0,8mke i najmniejszy pr±d mo¿liwy w moim Mig/magu. |
|
|
|
|
ignac2004
|
Wys³any: 2011-08-25, 09:44
|
0
|
|
|
Posty: 98
|
gugun napisa³/a: | prad i amp |
To¿ to to samo
Chyba, ¿e chodzi³o Ci o ustawienie pr±du i prêdko¶ci wysuwu drutu? |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-08-25, 09:49
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Có¿, nauka kosztuje... niestety...
...a ile to by³o amperów 40A
PS.
Mam zamiar spawaæ punktowo przez przygotowane wcze¶niej otwory. |
|
|
|
|
ignac2004
|
Wys³any: 2011-08-25, 10:14
|
0
|
|
|
Posty: 98
|
Ja uczy³em siê na starej klapie
Dok³adnie punktowo, bo inaczej to jest prawdopodobieñstwo, ¿e powygina Ci blachê.
Najpierw ³apa³em ¶rodek, potem dwa skrajne i powoli zagêszcza³em na przemian. Raz z lewej strony, raz z prawej i tak a¿ by³em na ¶rodku
Kwestia wyczucia, kilka minut i dasz sobie radê
Chyba oko³o 35-40A.
Spawa³em Besterem 1501 na 230V |
|
|
|
|
kocer
|
Wys³any: 2011-08-25, 10:21
|
0
|
|
|
Posty: 37
|
To ja te¿ zadam jedno pytanie, poniewa¿ zabieram siê do ujarzmiania bestera 1501.
Do czego s³u¿y spray spawalniczy? Nigdzie nie mogê wyczytaæ. Wiem tylko, ¿e psika siê nim w dyszê migomatu, ale nie mam pojêcia czy przed, w trakcie, czy po zakoñczeniu spawania? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-25, 11:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
kocer napisa³/a: | To ja te¿ zadam jedno pytanie, poniewa¿ zabieram siê do ujarzmiania bestera 1501.
Do czego s³u¿y spray spawalniczy? Nigdzie nie mogê wyczytaæ. Wiem tylko, ¿e psika siê nim w dyszê migomatu, ale nie mam pojêcia czy przed, w trakcie, czy po zakoñczeniu spawania? | moge sie mylic ale nie strzela a jesli chodzi o koncowke to sie nie zalepia
ignac2004 napisa³/a: | Chyba, ¿e chodzi³o Ci o ustawienie pr±du i prêdko¶ci wysuwu drutu? | dokladnie...nie jestem orlem w blacharce wiec pomylic sie moge:) |
|
|
|
|
ignac2004
|
Wys³any: 2011-08-26, 07:43
|
0
|
|
|
Posty: 98
|
kocer, Dok³adnie tak jak pisze gugun, Zanim zaczniesz spawaæ to psikasz sprayem. Zwiêksza to znacznie ¿ywotno¶æ koñcóweczki Jest to spray przeciw odpryskom, ale odpryski i tak bêd±, chodzi o to, ¿eby nie przykleja³y siê do dyszy.
Cytat: | dokladnie...nie jestem orlem w blacharce wiec pomylic sie moge:) |
Ani ja or³em nie jestem
|
|
|
|
|
memol
|
Wys³any: 2011-08-26, 08:38
|
0
|
|
|
Posty: 173
|
A u mnie problemu nie ma ze spawanie,brat jest spawaczem zawodowym |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-26, 09:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
kurs spawacz to ja tez moge sobie zrobic za darmo w urzedzie pracy ignac2004 napisa³/a: | Ani ja or³em nie jestem | ale ja sie musze pochwalic ze oprocz paru reperaturek postpawalem sobie konstrukcje garazu i do dzisiaj 3ma i dziadkowi przyczepke z tym ze ja spawalem na 4-5 pradzie a mi palilo gruby profil bo dobry migomat,u kolegi co zalozyl temat na 4-5 moze da sie reperaturki spawac bo ma kiepski mig.a drut i ta cala reszta to sprawa inwidualna...spawa sie jak najlepiej pasuje i nie ma na to okreslonej regoly |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-08-26, 13:42
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
gugun napisa³/a: | ...4-5 moze da sie reperaturki spawac bo ma kiepski mig.a drut i ta cala reszta to sprawa inwidualna...spawa sie jak najlepiej pasuje i nie ma na to okreslonej regoly |
...znaczy ga³ka by³ ustawiona na pozycjê 4 lub 5
No w³a¶nie, nie wszystkie migi maj± opis w amperach na cyferblacie i tak trudno oceniæ nastawy pr±du. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-08-26, 15:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
gall napisa³/a: | ...znaczy ga³ka by³ ustawiona na pozycjê 4 lub 5 | |
|
|
|
|
Radi_ii
|
Wys³any: 2011-10-21, 20:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 27
|
migomat sobie trzeba wyczuc.wujek jest zawodowym spawaczem,kupilem miga uzywke,dalem mu pospawc i mowi ze tym sie nie da spawac.Ma 140A,ale da sie spawac,spawam nim drugi rok,trzeba wyczuc swoj sprzet,wujek spawal mocnymi i pewnie dlatego mial z tym problem.Stara jest rekojesc i czasem drut sie zawiesza i lapie w dyszy,zalezy jak sie trzyma,musze wyczuc. Trzeba uwazac zeby nie zagniesc przewodu,przy spawaniu zeby byl mozliwie jak najbardziej prosty. Gaz musi wychodzic wczesniej niz drut. Do spawania cienkich blach wystarczy spokojnie drut 0.6mm. Nie ma co za duzo ludzi sluchac tylko spawac,praktyka jest najwazniejsza i podstawowa teoria,ale kazdy sprzet jest inny,rozne blachy itd,wazne zebys staral sie w miare dobrze czyscic blachy bo beda duze odpryski i bedzie lapalo... Kupilem auto sito od spodu i juz go koncze,spawa sie ok,a to tylko 230v,a mowili mi ze 230 sie nie da spawac,a to dlatego ze sa lewi,do samochodowki wystarcza spokojnie na 230,nie spawasz blach grubosci 10mm,Spawaj i ucz sie na swoich bledach,te bledy to najlepszy doradca,powodzenia... |
_________________ Lubie to co kocham |
|
|
|