Autor |
Wiadomo¶æ |
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-09-18, 10:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Lackdoctor napisa³/a: | Nadmieniê ¿e nie jestem lakiernikiem. | Tynie-lakiernik,nie pitol mi tu,tylko poka¿ Lambo na podje¼dzie,co¿e¶ je d³uba³ |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-18, 22:20
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Lackdoctor napisa³/a: |
Tam w tej galerii wiêkszo¶æ robiona by³a sico rp 1.3 i sprê¿ark± 24 litry |
Jaka to by³a sprê¿arka, pamiêtasz masz linka
Lackdoctor napisa³/a: |
Skoro musi to dostanie, mimo ¿e sprê¿arka daje 200, lub mniej l/min.
W pierwszej fazie poboru powietrza ze zbiornika sprê¿arka jest wy³±czona.
I niby co?
Nie da tych 300 litrów na minutê???
W zale¿no¶ci od zbiornika da, spokojnie, tyle ¿e w krótkim czasie.
Np 50 litrów i 8 atm max i za³±czanie przy 6 atm.
2 atm po 50 litrów to 100 litrów,,,, czyli 20 sekund bezustannego poboru 300 l/min.
|
Porównam to do mojej 24 litrówki z wydajno¶ci± na dobijaniu 125 l/min
Przy 300l/min ze zbiornika 24l do spadku o 2atm up³ynie tylko jakie¶ 9,5 sekundy. Te kilka sekund to na maskê czy dach na jedn± warstwê wystarczy |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-18, 23:00
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisa³/a: | Jaka to by³a sprê¿arka, pamiêtasz |
Airtech 2.4kW.
Sam niewiem jak to siê odbywa³o, ale znacznie pomaga³a mi instalacja niewydajna, która nawet nie potrafi³a zwyk³ego pistoletu prawid³owo zasiliæ.
Tu by³ ten czar dzieki któremu dawa³em radê. Niewiem tylko jak wtedy radzi³em sobie z rozbiciem materia³u.
Zapewne to by³o rozcieñczanie 20% klaru napewno. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-18, 23:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisa³/a: | do spadku o 2atm up³ynie tylko jakie¶ 9,5 sekundy. |
No i potem siê za³±czy i bêdzie dobijaæ.
To jest partyzantka, ale skoro niema co sie lubi... to sie lubi co sie ma.
Aby wyd³uzyc czas opru¿niania tego mega baniaka mozesz.... zacz±æ malowac dach jak jeszcze dobija i jest kolo max wy³±czenia.
Wtedy wyd³u¿ysz czas bo bêdzie dobijac ca³y czas.
Pomijam tu juz bryzgaj±cy olej, przegrzanie sprê¿arki, brak odpoczynku (jakby kiedykolwiek mia³ byc) i takie tam inne profesjonalne bajery.
Pisze tylko o technicznych mozliwosciach wspomo¿enia s³abiutkiego sprzetu i tyle. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2011-09-19, 00:02
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
Lackdoctor napisa³/a: | Pomijam tu juz bryzgaj±cy olej, przegrzanie sprê¿arki |
no czyli nie tylko u mnie takie jaja ;p
Lackdoctor, nikt sie nie nakreca wszystko sie da, owszem - prawda jest tylko taka ze metalic raczej trudniej polozyc bezblednie bylejakim sprzetem (tudziez ogarnac bledy za pomoca polerki), z reszta sam piszesz ze to juz partyzantka, i kogo nie zapytalem kto robil to jak Ty, kazdy odradzal bo szanse ze sie uda komus kto jeszcze nigdy wczesniej nie trzymal pistoletu w rece sa nikle (wogole sprezarka 24l), ale ja tylko powtarzam slowa ludzi co wiem ze to robili i postanowilem ich posluchac, ale jak widac mozna, troszke nie wyszlo, ale wystarczy wyciagnac wnioski i probowac znowu, kazdy wie sam jak wysoko moze sobie postawic poprzeczke. pomalu do przodu |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-19, 06:06
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Lackdoctor napisa³/a: | gall napisa³/a: | do spadku o 2atm up³ynie tylko jakie¶ 9,5 sekundy. |
No i potem siê za³±czy i bêdzie dobijaæ.
To jest partyzantka, ale skoro niema co sie lubi... to sie lubi co sie ma.
Aby wyd³uzyc czas opru¿niania tego mega baniaka mozesz.... zacz±æ malowac dach jak jeszcze dobija i jest kolo max wy³±czenia.
Wtedy wyd³u¿ysz czas bo bêdzie dobijac ca³y czas.
Pomijam tu juz bryzgaj±cy olej, przegrzanie sprê¿arki, brak odpoczynku (jakby kiedykolwiek mia³ byc) i takie tam inne profesjonalne bajery.
Pisze tylko o technicznych mozliwosciach wspomo¿enia s³abiutkiego sprzetu i tyle. |
Lekarstwem na to mo¿e byæ pod³±czenia choæby dodatkowego zbiornika 100L i lakierowaæ Twoim sposobem tylko "na spadku o 2atm".
Ca³kiem fajny pomys³
Wiesz mo¿e gdzie mo¿na kupiæ sam zbiornik do sprê¿arki lub jakikolwiek co wytrzyma te 8atm |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2011-09-19, 06:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-19, 07:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisa³/a: | Lekarstwem na to mo¿e byæ pod³±czenia choæby dodatkowego zbiornika 100L |
Znam lakiernika co odkupi³ od lakiernika "bardzo dobr± sprê¿arkê"
Na butli 150 litrów zainstalowany zestaw z 24 litrowej sprê¿arki, 2.4 kW i tak sobie porabia.
Nie ¿ebym chwali³ takie ¶rodki zastêpcze, ale ludzie wspomagaj± siê na ró¿ne sposoby aby bez inwestycji co¶ czasem maln±æ, bo o lakierowaniu tu nie mo¿na powiedziec. rude.boy napisa³/a: | prawda jest tylko taka ze metalic raczej trudniej polozyc bezblednie bylejakim sprzetem |
Nieprawda, sprawd¼ sam a nie s³uchaj obiegowych opinii.
rude.boy napisa³/a: | (tudziez ogarnac bledy za pomoca polerki), |
B³±d, bo metalik przykrywasz bezbarwnym i juz nie zrobisz korekty bazy tylko poprawisz wygl±d pow³oki lakieru bezbarwnego.
rude.boy napisa³/a: | kazdy odradzal |
Ja nie odradzam, ja zalecam próby.
Moje pierwsze malowanki to polonez w zielonym metaliku, nubira w sreberku (maska drugi raz , bo cienie wysz³y - jedyne w mojej karierze) toledo bordowy met - calak.
Malowane to by³o sprê¿ark± 50 litrów konstrukcji ojca zasilana z dwóch agregatów lodówkowych
Nie kupi³em nic na start, bo nie wiedzia³em czy mi to lakierowanie bêdzie wychodzi³o.
Potem by³ golf 2 calak, escort, astra i dopiero jak agregaty musia³em wkrêtakiem popychaæ aby ruszy³y, to kupi³em wypas 24 litry olejowy airtech 2.4kW za 470 zl.
Ufff, ale siê wy¿y³owa³em na ni±
Trochê off siê zrobi³, ale w s³usznej sprawie.
Nie s³uchajmy do koñca innych, bo niema pewno¶ci ¿e oni sobie radz± i zawsze dobrze doradzaj±.
No i mnie s³uchaæ nie musicie, bo ja to tylko nick z netu i mo¿e wszystkie informacje mam z google a tak naprawde jestem bezrobotnym emerytem lubi±cym sobie poklikaæ.
Pozdrawiam, powodzenia w rozwoju tego zajefajnego hobby. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-09-19, 12:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-19, 13:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Lackdoctor napisa³/a: | Nie | Dlatego doda³em: senior napisa³/a: | {choæ siê zdarza} |
A dla mnie 200L to i tak nadal jest minimum - minimum z braku kasy bo tak± mam i w planach do po³owy nastêpnego roku mam zamiar dokupiæ drug± tak± sam± i po³±czyæ je w jeden uk³ad z tym ¿e byæ mo¿e -bo jeszcze decyzji nie podj±³em- inaczej poustawiaæ presostaty |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-19, 18:01
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
chudson napisa³/a: | Butla od LPG ?? |
U¿ywka |
|
|
|
|
gall
|
Wys³any: 2011-09-19, 18:54
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
chudson napisa³/a: | Butla od LPG ?? |
Hmm.....
Tak na powa¿nie to nowe zbiorniki LPG s± tañsze od zbiorników do sprê¿onego powietrza, które s± nieprzyzwoicie drogie... Dlaczego |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2011-09-20, 01:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Rude boy, forum s³u¿y w³a¶nie do wytykania b³êdów, znalezienia przyczyny ich i wskazówek aby w jakim¶ stopniu zapobiec w przysz³o¶ci. Je¿eli uwa¿asz ¿e tak nie powinno byæ to zmieñ forum np. na bravo? bravo girl? popcorn? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-09-20, 09:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior, rude.boy, chlopaki az sie czytac nie chce...kolega zalozyl temat gdzie chcial sie czegos dowiedziec pokazac jak mu wyszlo,pogadac na temat tego co zrobil i jak ma robic w przyszlosci itp...a wy robicie mu z tematu burdel,bo inaczej nie idzie tego nazwac...zabraliscie w temacie jakby nie patrzec chlopakowi praktycznie cala strone na swoje durne wymiany zdan..oprocz was nikt wogole sie nie wypowiada bo co tu dodac??lacdoctorek troche co wniosl do tematu bo przekonal wszystkich ze przy odrobinie checi to i pompka od rowera idzie cos zrobic,ale wy??wstydzicd sie |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-09-20, 10:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Fajnie siê czyta sensowne fachowe wypowiedzi.
Po co Polówki, fajny kolor. To twoje pierwsze malowanie tak¿e nie przejmuj siê wadami, tylko je popraw. "Nie p³acze siê nad rozlanym mlekiem". Po za tym, nie jest a¿ tak ¼le.
Aha, podoba mi siê podsumowanie w stylu TVN :P |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-09-20, 13:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
No niby masz gugun racjê.
Tylko ¿e ja troszkê ju¿ w tym siedzê bo za rok czy dwa bêdzie ju¿ æwieræwiecze i wiem w jaki sposób ludzie kiedy¶ dochodzili do tego co teraz ka¿dy, powtórzê KA¯DY mo¿e wiedzieæ czytaj±c forum w jeden weekend !!!
Kiedy¶ tego nie by³o i wiêkszo¶æ uczy³a siê sama na w³asnych b³êdach. Ja tak siê uczy³em. Kosztowa³o to masê czasu, masê pracy, masê kombinacji, masê zdrowia, masê nerwów, nieprzespanych nocy i dni ale nie ukryjê ¿e i ³ez.
20 lat temu lakiernictwo to by³ temat tabu a "technologia" a w wiêkszo¶ci patenty przekazywane by³y bardziej z ojca na syna ni¿ na pracownika a tym bardziej osoby spoza warsztatu {a ja ni± by³em} wiêc pozostali do wszystkiego dochodzili najdro¿sz± drog±: w³asnymi próbami patentami i b³êdami: Dro¿ej, d³u¿ej i ciê¿ej siê ju¿ nie da.
I dlatego szlak mnie trafi³ jak zobaczy³em komentarz aby nie s³uchaæ podpowiedzi lakierników i robiæ dalej swoje. No qur......a nó¿ siê w kieszeni otwiera.
I nie my¶la³em o sobie a o innych co tu siê udzielaj± i podpowiadaj±. Podpowiadaj± za free a w zasadzie nawet nie za free bo kosztem swojego czasu, a i nerwów.
Dziel± siê swoj± wiedz±, a wiedz± to znaczy do¶wiadczeniami i b³êdami - czyli swoimi by³ymi zbêdnymi kosztami. I tylko po to aby kto¶ inny mia³ ³atwiej, szybciej, lepiej i taniej: aby nie powiela³ b³êdów poprzedników.
I to mnie zgrza³o.
Ale OK jak wspomnia³em na razie wmówiê sobie ¿e by³ to "skrót my¶lowy" czy "pomroczno¶æ jasna" a nie olewka bardziej do¶wiadczonych. Zobaczymy co czas poka¿e.
Jak siê da to administracja niech wytnie "zbêdne" posty nie do g³ównego tematu. - Dziêki
gugun napisa³/a: | idzie cos zrobic,ale wy? | A ja z za³o¿ycielem tematu na razie piszemy przez PW
Pozdro |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2011-09-21, 12:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
senior masz bardzo du¿o racji. Te¿ jestem pod wra¿eniem jak ludzie s± w porz±dku i ogromnie pomagaj± innym dziel±c siê swoj± wiedz±.
P.S. ¯eby post by³ na temat - fajna ta Polówka |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
wisnia90
|
Wys³any: 2011-09-24, 16:48 Swoje muszê powiedzieæ
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
Czytam sobie ka¿dy post i analizujê..ja powiem tylko to ¿e nie ka¿dy chce lakierowaæ zawodowo a jedynie traktowaæ to jako hobby np. na jednym lub dwóch samochodach a jednak chc± ¿eby im to naprawdê ³adnie wychodzi³o, niestety ale tak siê nie da..¿eby lakierowaæ tak porz±dnie "po ca³o¶ci" to trzeba mieæ du¿o praktyki, mog± to byæ nawet pojedyñcze b³otniki spojlery bak od motoru, ale trzeba lakierowaæ ¿eby byæ na bierz±co i mieæ wprawion± rêkê, cia³o i umys³ bo bez tych 3 czynników nici z ³adnego lakierowania. Co do lakieru mettalic to tak samo, je¶li chce siê nim lakierowaæ to czemu nie, ale warto na pocz±tku pomalowaæ w³a¶nie t± jedn± czê¶æ ¿eby zobaczyæ jak wychodzi. Je¶li chodzi o lakier na polówce to brakujê mi w nim per³y z³otej i czerwonej tak jak ma macadamia mettalic z palety porsche.. |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2011-12-02, 16:47
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
sratatata ;p mnie wkurza ze nie ma nowych fot, przez ch*jnie rozpoczeta przez jakiegos inteligenta, co wszystkim "pomaga" (nauczylem sie stosowac te czarodziejskie symbole: " zeby nie bylo nieporozumien znowu), ale cieszy ze czyszczenie tematu jest dokonczone, wczesniej wywalono tylko moje posty w taki sposob ze wiadomo kto byl na gorze
moze piter wstawisz foty jak wyszlo i podzielisz sie ciekawymi spostrzezeniami z przebiegu prac o ile tu jeszcze zagladasz, takie info najbardziej cenie, przy swojej nic nie robie dalej, ciekawi mnie jak innym idzie praca w garazach i szopach pozdro |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
pitervr6
|
Wys³any: 2012-04-01, 19:23
|
0
|
|
|
Posty: 167 Sk±d: rze
|
witam po przerwie ,Panowie bêde wkleja³ tylne szyby i nie wiem co zrobiæ z tymi uszczelkami co tam by³y bo przy wycinaniu uleg³y uszkodzeniu a nowych identycznych nie idzie dostaæ , pyta³em tam gdzie szyby wklejaj± to ch³op mi powiedzia³ ¿eby bez uszczelki wkleiæ i bêdzie ok
i co my¶licie wklejaæ bez ? nie powy³azi klej po bokach ? jak to prawid³owo zrobiæ
z góry dziêki za wypowiedzi |
|
|
|
|
pawel1108
|
Wys³any: 2012-04-01, 22:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
pitervr6 napisa³/a: | uleg³y uszkodzeniu a nowych identycznych nie idzie dostaæ |
idzie,idzie,ja kiedy¶ naprawiaj±c takie Polo kupowa³em takie uszczelki u przedstawiciela Pilkington.a.
Jak bêdziesz mia³ k³opot z dostaniem ,mogê popytaæ.
pitervr6 napisa³/a: | i co my¶licie wklejaæ bez ? | moim zdaniem NIE bo to ju¿ nie bêdzie oryginalnie.
pitervr6 napisa³/a: | nie powy³azi klej po bokach ? | jak na³o¿ysz odpowiedni± ilo¶æ kleju to nie powy³azi,wiele jest aut ,które maj± oryginalnie boczne,czy przednie szyby bez uszczelek i klej nie wy³azi,po prostu umiejêtno¶æ roz³o¿enia kleju na karoserii,nigdy na szybie.
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
|
MichuMachu
|
Wys³any: 2012-04-02, 19:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 347
|
Czyli prawidlowo klej powinno rozkladaæ sie na karoseri i dopiero naklejaæ szybe?? Dlaczego nie na odwrót? Z góry dziêkujê za odpwiedz:) |
|
|
|
|
pawel1108
|
Wys³any: 2012-04-02, 21:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 20 razy Posty: 960 Sk±d: Wroc³aw
|
MichuMachu napisa³/a: | Dlaczego nie na odwrót? |
poniewa¿ zawsze trzeba trochê szybê ustawiæ i jak na³o¿ysz na szybê to masz klej wszêdzie,po za tym sk±d wiedzieæ w którym miejscu na szybie daæ klej...
Na karoserii przewa¿nie 2-3mm od rantu .
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
|
MichuMachu
|
Wys³any: 2012-04-03, 20:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 14 razy Posty: 347
|
Dziêkujê za odpowiedz pytam poniewaz tam gdzie ja sie uczylem klej dawali na szybe i dlatego moje zdziwienie wiec albo mnie zle uczyli albo sa 2 szkoly;p. Ale juz nie zasmiecam tematu przepraszam za spam |
|
|
|