Autor |
Wiadomość |
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2011-09-18, 11:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
Lackdoctor napisał/a: | NadmieniĂŞ Âże nie jestem lakiernikiem. | Tynie-lakiernik,nie pitol mi tu,tylko pokaÂż Lambo na podjeÂździe,coÂżeÂś je dÂłubaÂł |
|
|
|
 |
gall
|
Wysłany: 2011-09-18, 23:20
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Lackdoctor napisał/a: |
Tam w tej galerii wiêkszoœÌ robiona by³a sico rp 1.3 i sprê¿ark¹ 24 litry |
Jaka to byÂła sprĂŞÂżarka, pamiĂŞtasz masz linka
Lackdoctor napisał/a: |
Skoro musi to dostanie, mimo Âże sprĂŞÂżarka daje 200, lub mniej l/min.
W pierwszej fazie poboru powietrza ze zbiornika sprê¿arka jest wy³¹czona.
I niby co?
Nie da tych 300 litrĂłw na minutĂŞ???
W zaleÂżnoÂści od zbiornika da, spokojnie, tyle Âże w krĂłtkim czasie.
Np 50 litrów i 8 atm max i za³¹czanie przy 6 atm.
2 atm po 50 litrĂłw to 100 litrĂłw,,,, czyli 20 sekund bezustannego poboru 300 l/min.
|
PorĂłwnam to do mojej 24 litrĂłwki z wydajnoÂściÂą na dobijaniu 125 l/min
Przy 300l/min ze zbiornika 24l do spadku o 2atm upÂłynie tylko jakieÂś 9,5 sekundy. Te kilka sekund to na maskĂŞ czy dach na jednÂą warstwĂŞ wystarczy |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-09-19, 00:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisał/a: | Jaka to byÂła sprĂŞÂżarka, pamiĂŞtasz |
Airtech 2.4kW.
Sam niewiem jak to siĂŞ odbywaÂło, ale znacznie pomagaÂła mi instalacja niewydajna, ktĂłra nawet nie potrafiÂła zwykÂłego pistoletu prawidÂłowo zasiliĂŚ.
Tu byÂł ten czar dzieki ktĂłremu dawaÂłem radĂŞ. Niewiem tylko jak wtedy radziÂłem sobie z rozbiciem materiaÂłu.
Zapewne to byÂło rozcieĂączanie 20% klaru napewno. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-09-19, 00:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisał/a: | do spadku o 2atm upÂłynie tylko jakieÂś 9,5 sekundy. |
No i potem siê za³¹czy i bêdzie dobijaÌ.
To jest partyzantka, ale skoro niema co sie lubi... to sie lubi co sie ma.
Aby wyd³uzyc czas opru¿niania tego mega baniaka mozesz.... zacz¹Ì malowac dach jak jeszcze dobija i jest kolo max wy³¹czenia.
Wtedy wydÂłuÂżysz czas bo bĂŞdzie dobijac caÂły czas.
Pomijam tu juz bryzgajÂący olej, przegrzanie sprĂŞÂżarki, brak odpoczynku (jakby kiedykolwiek miaÂł byc) i takie tam inne profesjonalne bajery.
Pisze tylko o technicznych mozliwosciach wspomoÂżenia sÂłabiutkiego sprzetu i tyle. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2011-09-19, 01:02
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
Lackdoctor napisał/a: | Pomijam tu juz bryzgajÂący olej, przegrzanie sprĂŞÂżarki |
no czyli nie tylko u mnie takie jaja ;p
Lackdoctor, nikt sie nie nakreca wszystko sie da, owszem - prawda jest tylko taka ze metalic raczej trudniej polozyc bezblednie bylejakim sprzetem (tudziez ogarnac bledy za pomoca polerki), z reszta sam piszesz ze to juz partyzantka, i kogo nie zapytalem kto robil to jak Ty, kazdy odradzal bo szanse ze sie uda komus kto jeszcze nigdy wczesniej nie trzymal pistoletu w rece sa nikle (wogole sprezarka 24l), ale ja tylko powtarzam slowa ludzi co wiem ze to robili i postanowilem ich posluchac, ale jak widac mozna, troszke nie wyszlo, ale wystarczy wyciagnac wnioski i probowac znowu, kazdy wie sam jak wysoko moze sobie postawic poprzeczke. pomalu do przodu |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
gall
|
Wysłany: 2011-09-19, 07:06
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
Lackdoctor napisał/a: | gall napisał/a: | do spadku o 2atm upÂłynie tylko jakieÂś 9,5 sekundy. |
No i potem siê za³¹czy i bêdzie dobijaÌ.
To jest partyzantka, ale skoro niema co sie lubi... to sie lubi co sie ma.
Aby wyd³uzyc czas opru¿niania tego mega baniaka mozesz.... zacz¹Ì malowac dach jak jeszcze dobija i jest kolo max wy³¹czenia.
Wtedy wydÂłuÂżysz czas bo bĂŞdzie dobijac caÂły czas.
Pomijam tu juz bryzgajÂący olej, przegrzanie sprĂŞÂżarki, brak odpoczynku (jakby kiedykolwiek miaÂł byc) i takie tam inne profesjonalne bajery.
Pisze tylko o technicznych mozliwosciach wspomoÂżenia sÂłabiutkiego sprzetu i tyle. |
Lekarstwem na to mo¿e byÌ pod³¹czenia choÌby dodatkowego zbiornika 100L i lakierowaÌ Twoim sposobem tylko "na spadku o 2atm".
CaÂłkiem fajny pomysÂł
Wiesz moÂże gdzie moÂżna kupiĂŚ sam zbiornik do sprĂŞÂżarki lub jakikolwiek co wytrzyma te 8atm |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2011-09-19, 07:27
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-09-19, 08:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
gall napisał/a: | Lekarstwem na to moÂże byĂŚ pod³¹czenia choĂŚby dodatkowego zbiornika 100L |
Znam lakiernika co odkupiÂł od lakiernika "bardzo dobrÂą sprĂŞÂżarkĂŞ"
Na butli 150 litrĂłw zainstalowany zestaw z 24 litrowej sprĂŞÂżarki, 2.4 kW i tak sobie porabia.
Nie Âżebym chwaliÂł takie Âśrodki zastĂŞpcze, ale ludzie wspomagajÂą siĂŞ na ró¿ne sposoby aby bez inwestycji coÂś czasem maln¹Ì, bo o lakierowaniu tu nie moÂżna powiedziec. rude.boy napisał/a: | prawda jest tylko taka ze metalic raczej trudniej polozyc bezblednie bylejakim sprzetem |
Nieprawda, sprawdÂź sam a nie sÂłuchaj obiegowych opinii.
rude.boy napisał/a: | (tudziez ogarnac bledy za pomoca polerki), |
B³¹d, bo metalik przykrywasz bezbarwnym i juz nie zrobisz korekty bazy tylko poprawisz wygl¹d pow³oki lakieru bezbarwnego.
rude.boy napisał/a: | kazdy odradzal |
Ja nie odradzam, ja zalecam prĂłby.
Moje pierwsze malowanki to polonez w zielonym metaliku, nubira w sreberku (maska drugi raz , bo cienie wyszÂły - jedyne w mojej karierze) toledo bordowy met - calak.
Malowane to byÂło sprĂŞÂżarkÂą 50 litrĂłw konstrukcji ojca zasilana z dwĂłch agregatĂłw lodĂłwkowych
Nie kupiÂłem nic na start, bo nie wiedziaÂłem czy mi to lakierowanie bĂŞdzie wychodziÂło.
Potem byÂł golf 2 calak, escort, astra i dopiero jak agregaty musiaÂłem wkrĂŞtakiem popychaĂŚ aby ruszyÂły, to kupiÂłem wypas 24 litry olejowy airtech 2.4kW za 470 zl.
Ufff, ale siĂŞ wyÂżyÂłowaÂłem na niÂą
TrochĂŞ off siĂŞ zrobiÂł, ale w sÂłusznej sprawie.
Nie sÂłuchajmy do koĂąca innych, bo niema pewnoÂści Âże oni sobie radzÂą i zawsze dobrze doradzajÂą.
No i mnie sÂłuchaĂŚ nie musicie, bo ja to tylko nick z netu i moÂże wszystkie informacje mam z google a tak naprawde jestem bezrobotnym emerytem lubiÂącym sobie poklikaĂŚ.
Pozdrawiam, powodzenia w rozwoju tego zajefajnego hobby. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-09-19, 13:08
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
|
|
|
 |
senior
|
Wysłany: 2011-09-19, 14:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 415
|
Lackdoctor napisał/a: | Nie | Dlatego dodaÂłem: senior napisał/a: | {choĂŚ siĂŞ zdarza} |
A dla mnie 200L to i tak nadal jest minimum - minimum z braku kasy bo tak¹ mam i w planach do po³owy nastêpnego roku mam zamiar dokupiÌ drug¹ tak¹ sam¹ i po³¹czyÌ je w jeden uk³ad z tym ¿e byÌ mo¿e -bo jeszcze decyzji nie podj¹³em- inaczej poustawiaÌ presostaty |
|
|
|
 |
gall
|
Wysłany: 2011-09-19, 19:01
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
chudson napisał/a: | Butla od LPG ?? |
UÂżywka |
|
|
|
 |
gall
|
Wysłany: 2011-09-19, 19:54
|
0
|
|
|
Posty: 235
|
chudson napisał/a: | Butla od LPG ?? |
Hmm.....
Tak na powaÂżnie to nowe zbiorniki LPG sÂą taĂąsze od zbiornikĂłw do sprĂŞÂżonego powietrza, ktĂłre sÂą nieprzyzwoicie drogie... Dlaczego |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2011-09-20, 02:40
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Rude boy, forum s³u¿y w³aœnie do wytykania b³êdów, znalezienia przyczyny ich i wskazówek aby w jakimœ stopniu zapobiec w przysz³oœci. Je¿eli uwa¿asz ¿e tak nie powinno byÌ to zmieù forum np. na bravo? bravo girl? popcorn? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2011-09-20, 10:53
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
senior, rude.boy, chlopaki az sie czytac nie chce...kolega zalozyl temat gdzie chcial sie czegos dowiedziec pokazac jak mu wyszlo,pogadac na temat tego co zrobil i jak ma robic w przyszlosci itp...a wy robicie mu z tematu burdel,bo inaczej nie idzie tego nazwac...zabraliscie w temacie jakby nie patrzec chlopakowi praktycznie cala strone na swoje durne wymiany zdan..oprocz was nikt wogole sie nie wypowiada bo co tu dodac??lacdoctorek troche co wniosl do tematu bo przekonal wszystkich ze przy odrobinie checi to i pompka od rowera idzie cos zrobic,ale wy??wstydzicd sie |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2011-09-20, 11:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Fajnie siĂŞ czyta sensowne fachowe wypowiedzi.
Po co PolĂłwki, fajny kolor. To twoje pierwsze malowanie takÂże nie przejmuj siĂŞ wadami, tylko je popraw. "Nie pÂłacze siĂŞ nad rozlanym mlekiem". Po za tym, nie jest aÂż tak Âźle.
Aha, podoba mi siĂŞ podsumowanie w stylu TVN :P |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
senior
|
Wysłany: 2011-09-20, 14:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 415
|
No niby masz gugun racjĂŞ.
Tylko Âże ja troszkĂŞ juÂż w tym siedzĂŞ bo za rok czy dwa bĂŞdzie juÂż ĂŚwierĂŚwiecze i wiem w jaki sposĂłb ludzie kiedyÂś dochodzili do tego co teraz kaÂżdy, powtĂłrzĂŞ KAÂŻDY moÂże wiedzieĂŚ czytajÂąc forum w jeden weekend !!!
Kiedyœ tego nie by³o i wiêkszoœÌ uczy³a siê sama na w³asnych b³êdach. Ja tak siê uczy³em. Kosztowa³o to masê czasu, masê pracy, masê kombinacji, masê zdrowia, masê nerwów, nieprzespanych nocy i dni ale nie ukryjê ¿e i ³ez.
20 lat temu lakiernictwo to by³ temat tabu a "technologia" a w wiêkszoœci patenty przekazywane by³y bardziej z ojca na syna ni¿ na pracownika a tym bardziej osoby spoza warsztatu {a ja ni¹ by³em} wiêc pozostali do wszystkiego dochodzili najdro¿sz¹ drog¹: w³asnymi próbami patentami i b³êdami: Dro¿ej, d³u¿ej i ciê¿ej siê ju¿ nie da.
I dlatego szlak mnie trafi³ jak zobaczy³em komentarz aby nie s³uchaÌ podpowiedzi lakierników i robiÌ dalej swoje. No qur......a nó¿ siê w kieszeni otwiera.
I nie myÂślaÂłem o sobie a o innych co tu siĂŞ udzielajÂą i podpowiadajÂą. PodpowiadajÂą za free a w zasadzie nawet nie za free bo kosztem swojego czasu, a i nerwĂłw.
Dziel¹ siê swoj¹ wiedz¹, a wiedz¹ to znaczy doœwiadczeniami i b³êdami - czyli swoimi by³ymi zbêdnymi kosztami. I tylko po to aby ktoœ inny mia³ ³atwiej, szybciej, lepiej i taniej: aby nie powiela³ b³êdów poprzedników.
I to mnie zgrzaÂło.
Ale OK jak wspomnia³em na razie wmówiê sobie ¿e by³ to "skrót myœlowy" czy "pomrocznoœÌ jasna" a nie olewka bardziej doœwiadczonych. Zobaczymy co czas poka¿e.
Jak siê da to administracja niech wytnie "zbêdne" posty nie do g³ównego tematu. - Dziêki
gugun napisał/a: | idzie cos zrobic,ale wy? | A ja z zaÂłoÂżycielem tematu na razie piszemy przez PW
Pozdro |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2011-09-21, 13:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
senior masz bardzo duÂżo racji. TeÂż jestem pod wraÂżeniem jak ludzie sÂą w porzÂądku i ogromnie pomagajÂą innym dzielÂąc siĂŞ swojÂą wiedzÂą.
P.S. ÂŻeby post byÂł na temat - fajna ta PolĂłwka |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
wisnia90
|
Wysłany: 2011-09-24, 17:48 Swoje muszĂŞ powiedzieĂŚ
|
0
|
|
|
Posty: 16
|
Czytam sobie ka¿dy post i analizujê..ja powiem tylko to ¿e nie ka¿dy chce lakierowaÌ zawodowo a jedynie traktowaÌ to jako hobby np. na jednym lub dwóch samochodach a jednak chc¹ ¿eby im to naprawdê ³adnie wychodzi³o, niestety ale tak siê nie da..¿eby lakierowaÌ tak porz¹dnie "po ca³oœci" to trzeba mieÌ du¿o praktyki, mog¹ to byÌ nawet pojedyùcze b³otniki spojlery bak od motoru, ale trzeba lakierowaÌ ¿eby byÌ na bierz¹co i mieÌ wprawion¹ rêkê, cia³o i umys³ bo bez tych 3 czynników nici z ³adnego lakierowania. Co do lakieru mettalic to tak samo, jeœli chce siê nim lakierowaÌ to czemu nie, ale warto na pocz¹tku pomalowaÌ w³aœnie t¹ jedn¹ czêœÌ ¿eby zobaczyÌ jak wychodzi. Jeœli chodzi o lakier na polówce to brakujê mi w nim per³y z³otej i czerwonej tak jak ma macadamia mettalic z palety porsche.. |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2011-12-02, 16:47
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
sratatata ;p mnie wkurza ze nie ma nowych fot, przez ch*jnie rozpoczeta przez jakiegos inteligenta, co wszystkim "pomaga" (nauczylem sie stosowac te czarodziejskie symbole: " zeby nie bylo nieporozumien znowu), ale cieszy ze czyszczenie tematu jest dokonczone, wczesniej wywalono tylko moje posty w taki sposob ze wiadomo kto byl na gorze
moze piter wstawisz foty jak wyszlo i podzielisz sie ciekawymi spostrzezeniami z przebiegu prac o ile tu jeszcze zagladasz, takie info najbardziej cenie, przy swojej nic nie robie dalej, ciekawi mnie jak innym idzie praca w garazach i szopach pozdro |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
pitervr6
|
Wysłany: 2012-04-01, 20:23
|
0
|
|
|

Posty: 167 Skąd: rze
|
witam po przerwie ,Panowie bĂŞde wklejaÂł tylne szyby i nie wiem co zrobiĂŚ z tymi uszczelkami co tam byÂły bo przy wycinaniu ulegÂły uszkodzeniu a nowych identycznych nie idzie dostaĂŚ , pytaÂłem tam gdzie szyby wklejajÂą to chÂłop mi powiedziaÂł Âżeby bez uszczelki wkleiĂŚ i bĂŞdzie ok
i co myÂślicie wklejaĂŚ bez ? nie powyÂłazi klej po bokach ? jak to prawidÂłowo zrobiĂŚ
z gĂłry dziĂŞki za wypowiedzi |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2012-04-01, 23:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
pitervr6 napisał/a: | ulegÂły uszkodzeniu a nowych identycznych nie idzie dostaĂŚ |
idzie,idzie,ja kiedyÂś naprawiajÂąc takie Polo kupowaÂłem takie uszczelki u przedstawiciela Pilkington.a.
Jak bĂŞdziesz miaÂł kÂłopot z dostaniem ,mogĂŞ popytaĂŚ.
pitervr6 napisał/a: | i co myÂślicie wklejaĂŚ bez ? | moim zdaniem NIE bo to juÂż nie bĂŞdzie oryginalnie.
pitervr6 napisał/a: | nie powyÂłazi klej po bokach ? | jak naÂłoÂżysz odpowiedniÂą iloœÌ kleju to nie powyÂłazi,wiele jest aut ,ktĂłre majÂą oryginalnie boczne,czy przednie szyby bez uszczelek i klej nie wyÂłazi,po prostu umiejĂŞtnoœÌ rozÂłoÂżenia kleju na karoserii,nigdy na szybie.
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2012-04-02, 20:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
Czyli prawidlowo klej powinno rozkladaĂŚ sie na karoseri i dopiero naklejaĂŚ szybe?? Dlaczego nie na odwrĂłt? Z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za odpwiedz:) |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:42
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
MichuMachu napisał/a: | Dlaczego nie na odwrĂłt? |
poniewaÂż zawsze trzeba trochĂŞ szybĂŞ ustawiĂŚ i jak naÂłoÂżysz na szybĂŞ to masz klej wszĂŞdzie,po za tym skÂąd wiedzieĂŚ w ktĂłrym miejscu na szybie daĂŚ klej...
Na karoserii przewaÂżnie 2-3mm od rantu .
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
MichuMachu
|
Wysłany: 2012-04-03, 21:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 14 razy Posty: 347
|
DziĂŞkujĂŞ za odpowiedz pytam poniewaz tam gdzie ja sie uczylem klej dawali na szybe i dlatego moje zdziwienie wiec albo mnie zle uczyli albo sa 2 szkoly;p. Ale juz nie zasmiecam tematu przepraszam za spam |
|
|
|