Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
mirh
Wys³any: 2008-01-03, 20:51   Dziura i rdza na masce
0
UP DOWN

Posty: 152
Mam w jednym miejscu w masce dziurê tak oko³o 2cm ¶rednicy. Problem idzie od spodu i tam widaæ ¿e placek jest oko³o 3cm. Jako ¿e dostêp do tego miejsca jest praktycznie tylko od góry to plan mam taki (id±c od góry maski):

1. oczy¶ci¶ z grubsza druciakiem z góry
2. oczy¶ciæ z góry precyzyjnie dremelem z za³o¿on± szczotk± metalow±
3. na oczyszczon± blachê zapodaæ jaki¶ preparat na rdzê
4. dac podk³ad reaktywny (wash primer 2K NOVOL)
5. dac podk³ad do akrylu motip 1k
6. na dziurê daæ ³atê z zestawu reparacyjnego NOVOL (¿ywica + mata szklana)
8. szpachla soft
9.lakier

Co do pkt. 3 to nie wiem co daæ. Da³bym brunox ale mam w gara¿u temp 10C i musia³bym czekaæ wieki zanim przeschnie... co daæ innego na rdzê przed Wash Primerem?
Gdzie (tzn pomiêdzy jakimi punktami szlifowaæ) i jakim papierem?
Czy pomiêdzy 6 a 8 i pomiêdzy 8 a 9 prysn±æ podk³adem do akrylu?
Problem jest jeszcze taki ¿e od spodu nie mam do¶cia to tego obszaru tzn nie podejdê druciakiem ani dremelem - jedyne co mogê zrobiæ to prysn±æ co¶ na rdzê a na koñcu zabezpieczyæ jakim¶ preparatem typu Tectyl Body Safe (bitumiczny), wcze¶nie mogê daæ jeszcze Tectyl ML cobuy siê bardziej wgryz³o :-)

A teraz proszê o korektê tego misternego :-) planu
 

online 
Wys³any: 2008-01-03, 20:56   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomóg³: 10 razy
Posty: 722
Sk±d: ¦l±sk - ¦wierklaniec
Ty chcesz waln±æ placek ¿ywica+ mata od zewnêtrznej czê¶ci maski? nie przejdzie, nie wyprowadzisz tego... bêdzie widaæ :neutral:
No chyba, ¿e to jakie¶ zaokr±glone obrze¿e maski?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterów!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-03, 21:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
punkt 3 wywal. zadnych wynalazkow nie dawaj. porzadnie oczysc i walnij wash primer.
 

mirh
Wys³any: 2008-01-03, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 152
online napisa³/a:
Ty chcesz waln±æ placek ¿ywica+ mata od zewnêtrznej czê¶ci maski? nie przejdzie, nie wyprowadzisz tego... bêdzie widaæ :neutral:
No chyba, ¿e to jakie¶ zaokr±glone obrze¿e maski?


Powiem szczerze ¿e wisi mi to ¿e bêdzie widaæ bo to jest 9 letni Lanos którego t³ukê po mie¶cie. Chcia³bym to tak zrobiæ coby jeszcze trochê nim poje¿dziæ i nie koniecznie musi byæ perfect - byle zabiæ rud± i coby jako/tako wygl±da³o - i tak cze¶to jest brudny :-) .
Prawdê mówi±c chcê go potraktowaæ jako obiekt nauki i zbierania do¶wiadczeñ lakierniczo/blacharskich ;-)
Od ¶wiêta :-) je¿d¿e innym samochodem i tam ewentualnie (jak zajdzie potrzeba) chcia³bym co¶ robiæ na tip top.

[ Dodano: 2008-01-03, 21:06 ]
rbfm napisa³/a:
punkt 3 wywal. zadnych wynalazkow nie dawaj. porzadnie oczysc i walnij wash primer.


Czy wash primer zabije nie doczyszczon± rdzê (jakie¶ zarodki itp.)
I jeszcze raz pytam pomiêdy którymi punktami pryskaæ tym podk³adem (ile warstw?) do akrylu i kiedy szlifowaæ (i jakim papierem)?
Czy ten pomys³ od spodu z tectylem jest dobry? Ja tam nie mam doj¶cia od spodu ¿adnym narzêdziem.

[ Dodano: 2008-01-04, 17:53 ]
Jutro sie z rana siê za to zabieram i potrzebujê pilnie odpowiedzi czy:

1. czy na ³atê z zestawu reparacyjnego NOVOL (¿ywica + mata szklana) przed po³o¿eniem
szpachli (soft) powinno siê prysn±æ podk³adem do akryli? (mam motip spray 1k)
2. czy na tê szpachlê równie¿ daje siê podk³ad przed po³o¿eniem bazy?
3. jak mam ju¿ po³o¿on± bazê to przed po³o¿eniem klaru pryskam rozcienczalnikiem do cieniowania, tak? Je¶li tak to mo¿e byc taki w spraju? Jak siê to powinno robiæ? Pryskam lekko w ¶rodek zaprawki?

Gdybym siê nie wyrobi³ z lakierowaniem to czy mogê ze szpachl± poje¼dziæ przez tydzieñ a potem lakierowaæ?

Sorki za lamerskie pytania, ale w tytule forum s± równie¿ "amatorzy" :-)

[ Dodano: 2008-01-04, 17:58 ]
Bardzo bym prosi³ o odpowied¼ na w/w, mo¿e jeszcze jutro co¶ kupiê gdyby mi czego¶ brakowa³o.

[ Dodano: 2008-01-04, 22:19 ]
Ja chyba jestem jaki¶ inny :-) ,ale jak klikam w "odpowiedz" to mi ca³y czas dopisuje do ostatniego posta zamiast generowaæ nowy post (?!). Mo¿e teraz siê uda...
Jeszcze raz proszê o odpowied¼ na moje ostatnie pytania.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 18:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
wash primer pasywuje rdze, nie zabija ale zatrzymuje jej powiekszanie sie. oczywiscie w granicach zdrowego rozsadku. to co sie da to maxymalnie usuwasz.
podklad szlifujesz 800-1000 na mokro jak sie dobrze utwardzi.

powiedz mi po cholere chcesz tam dawac jakas late? czy dziura jest na wylot? jesli tak to zadna lata nie pomoze ni na krawedzi dziury bedzie rdzewiec. dziury sie spawa a nie klei matami. jesli dziura nie jest na wylot, to podklad i szpachla.

co do podkladow to daje sie je na kazdy material poliestrowy (maty, zywice szpachle).
rozcienkczalnikiem do cieniowania pryskasz na miescu laczenie starej bazy z nowa. tylko kup sobie odpowiedni produkt bo rozne sa do baz i akryli.

reasumujac : kiepsko widze ta naprawe :)

[ Dodano: 2008-01-05, 18:23 ]
ok teraz doczyutalem ze dziura na wylot. czyli podtrzymuje to co napisalem o tej naprawie. jak masz czym to zaspawaj a jak nie to daj blacharzowi. inaczej narobisz sie jak idiota a to i tak odpadnie po tygodniu. jak juz zaspawasz ta dziure to nie baw sie w cieniowania tylko walnij calosciowo ta maske i bedzie git. ladniej, latwiej i taniej heh...
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 20:30   
0
UP DOWN

Posty: 152
No wiêc mam 1 etap za sob± :-)

1. Wyczy¶ci³em dok³adnie od góry, wyci±³em tak ze dwa cm2 skorodowanej blachy, reszte pojecha³em dremelem do go³ej blachy, ¶wieci³a siê jak psu jajka :-) , pojecha³em papierem i da³em wash primer 3 warstwy pêdzelkiem (jeszcze nie pod³±cza³em aerografu bo brak mi z³±czki), na koniec waln±³em na to podk³ad do akrylu.
2. Gorzej by³o od spodu bo tam praktycznie nie mam doj¶cia, oczy¶ci³em co siê da³o dremelem przy krawêdziach dziury i na reszte waln±³em brunox epoxy- pêdzlem mia³em doj¶cie od spodu.
Suszê to teraz farelk± bo s³ysza³em ¿e brunox d³ugo schnie.

I teraz mam zgryz chcia³bym od spodu przykleiæ ³atkê z maty z tego zestawu novol (mata + ¿ywica). Czy to siê przyklei do brunoxa? A mo¿e lepiej podkleiæ kawa³em blaszki jakim¶ epoksydowym (2 sk³adnikowym) klejem do metalu? Spawaæ nie bêdê bo nie mam spawarki a chcia³bym zrobiæ to samemu...
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 22:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
sluchaj, tak jak napisalem - cala robota na marne. szkoda dawac ci jakiekolwiek rady w tym temacie bo bez spawania naprawa tej dziury jest niemozliwa. jezeli nie masz spawarki, to podjedz do jakiegos blacharza. zaplacisz za to pewnie z 10 zeta. a jezeli uparles sie koniecznie zeby samemu to naprawic to proponuje ci przylutowac latke. lutownice to chyba kazdy ma a jak nie to 10 zet kosztuje kolbowka dosyc mocna :)

aha co do brunoxa - to preparat dla amatorow i nikt powaznie zajmujacy sie lakiernictwem tego nie uzywa.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-05, 22:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Pos³uchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wys³any: 2008-01-05, 22:45   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisa³/a:
Pos³uchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.


Kurcze, tylko tam nie ma doj¶cia... (nie wyobra¿am sobie coby ktos tam blache przyspawa³ od spodu) to jest w okolicy zamka klapy i od spodu blacha jest podwójna, a dziura jest w górnej blasze. W tej dolnej blasze s± otwory konstrukcyjne i ledwo mo¿na tam paluchy w³o¿yæ. Ja sie sporo nakombinowa³em coby tam brunoxem wymalowaæ.
A BTW dlaczego brunox jest dla amatorów? S³ysza³em ¿e jest dobry tylko trzeba mu daæ czas na wyschniêcie.
 

ixell
Wys³any: 2008-01-05, 22:48   
0
UP DOWN


Pomóg³: 4 razy
Posty: 283
Sk±d: Kalisz
Z góry mu ³atkê :lol:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wys³any: 2008-01-05, 22:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mirh napisa³/a:
ixell napisa³/a:
Pos³uchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.


Kurcze, tylko tam nie ma doj¶cia... (nie wyobra¿am sobie coby ktos tam blache przyspawa³ od spodu) to jest w okolicy zamka klapy i od spodu blacha jest podwójna, a dziura jest w górnej blasze. W tej dolnej blasze s± otwory konstrukcyjne i ledwo mo¿na tam paluchy w³o¿yæ. Ja sie sporo nakombinowa³em coby tam brunoxem wymalowaæ.
A BTW dlaczego brunox jest dla amatorów? S³ysza³em ¿e jest dobry tylko trzeba mu daæ czas na wyschniêcie.


brunox to taki polsrodek. uzyc go mozna gdzies pomiedzy blachami gdzie nie ma dostepu zeby wyczyscic rdze mechanicznie. duzo lepszy jest dinitrol rc converust. technicznie to jest to samo tyle ze spraj psika pod duzo wiekszym cisnieniem (zauwazyles pewnie ze ledwo z tego brunoxa wylatuje ta ciecz). ja zawsze pryskam tym do wewnatrz drzwi, progow itp. pomoc wiele nie pomoze a i nie zaszkodzi.

a co do spawania to blaszke mozna wsadzic od zewnatrz, ale wspawac od wewnatrz - nie wiem czy mnie rozumiesz, nie umiem tego opisac. wprawny blacharz bedzie wiedzial jak to zrobic, uwierz mi.

[ Dodano: 2008-01-05, 22:49 ]
ixell napisa³/a:
Z góry mu ³atkê :lol:


no i bedzie mial fajnego garba :) ale jak blacharz wytnie idealnmie blaszke to moze wspawac tez na tzw zero czyli na rowno z maska i po przeszlifowaniu tez bedzie ok.
 

Prezes
Wys³any: 2011-10-14, 19:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
Odkopiê temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+¿ywica mo¿na dawaæ bezpo¶rednio na wash primer?
 

mezotr 
Wys³any: 2011-10-14, 20:03   
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 172
Prezes napisa³/a:
Odkopiê temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+¿ywica mo¿na dawaæ bezpo¶rednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podk³adem akrylowym
 
 

senior
Wys³any: 2011-10-14, 21:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
mezotr napisa³/a:

Prezes napisa³/a:
Odkopiê temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+¿ywica mo¿na dawaæ bezpo¶rednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podk³adem akrylowym
A ja jestem zdania ¿e ani jedno ani drugie.
Je¶li wspominasz o podk³adzie trawiennym to zak³adam ¿e reanimujesz co¶ stalowego a nie skuter wodny z w³ókna.
Je¶li to stal to mata plus ¿ywica wcze¶niej czy pó¼niej skoñczy siê ponown± robot± -prêdzej wcze¶niej. Wiêc wytnij co masz wyci±æ lub jak ju¿ nie ma czego do dalej do czystej stali i uzupe³nij to przynajmniej wspawuj±c reparaturki czy jakie¶ inne wstawki a pó¼niej podk³ad epoksydowy, na to szpachla, podk³ad akrylowy i kolory.
¯ywica i mata do ³atania dziur w stali to tak jak leczenie kataru sraczk± - niby odci±gnie trochê p³ynów do³em i mniej wyleci gór± ale katar nadal bêdzie :D :D :D
Lepiej zrobiæ nawet na kilka lat ni¿ aby siê narobiæ o i mo¿e NAWET na miesi±c a mo¿e na dwa tygodnie.
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-14, 21:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
kolego mirh,czyta³em ten temat i nie mog³em sie powstrzymaæ aby nie wtr±ciæ moje 5groszy...
Mam na to najlepszy i na 100% najtañszy sposób dla ciebie:
Poprostu,kup u¿ywan± mask± najlepiej w kolorze,jak sie postarasz to znajdziesz za 5 dych!!!nie baw siew klejenie,spawanie i inne kombinacje.
W starych autach elementy,które mo¿na odkrêciæ lepiej jest wymieniæ ni¿ naprawiac,(cena elementów uzywanych jest czêsto tañsza od materia³ów+robota u¿ytych w naprawach) naprawde jest pro¶ciej,taniej i szybciej,tylko przek³adasz i gotowe! :spoko:
 

senior
Wys³any: 2011-10-14, 22:03   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
hematol napisa³/a:
kolego mirh,czyta³em ten temat i nie mog³em sie powstrzymaæ aby nie wtr±ciæ moje 5groszy...
Od ostatniego razu gdy kolega MIRH siê odezwa³ w tym temacie za trzy miesi±ce min±³ 4 lata wiêc .... :) ;)
 

gugun 
Wys³any: 2011-10-15, 09:23   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
jest tylko maly problem-skad do starego ata zywana maske w dobrym stanie i jeszcze w kolorze,tymbardziej ze w owym acie maski gnija:)
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2011-10-15, 20:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Ludzie lubicie "archeologiczne" tematy ;) Autor tematu ju¿ dawno rozwi±za³ "problem" albo sprzeda³ tego Lanosa :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
 

Prezes
Wys³any: 2011-10-16, 09:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 2 razy
Posty: 72
mezotr napisa³/a:
Prezes napisa³/a:
Odkopiê temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+¿ywica mo¿na dawaæ bezpo¶rednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podk³adem akrylowym

Czyli odizolowaæ akrylem, na to szpachla i jeszcze raz akryl? Po¿re siê ¿ywica z podk³adem antykorozyjnym? Bez sensu, ale lepsze to ni¿ spawanie tego pa¼dzierza.

PS. Dwa lata temu da³em szpachlê bezpo¶rednio na taki podk³ad i pojawi³a siê korozja, ale tylko przez to, ¿e szpachli za du¿o nak³ad³em i popêka³a miejscami. Tam, gdzie by³o jej mniej, nic siê nie dzieje. :)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group