Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
mirh
Wysłany: 2008-01-03, 20:51   Dziura i rdza na masce
0
UP DOWN

Posty: 152
Mam w jednym miejscu w masce dziurĂŞ tak okoÂło 2cm Âśrednicy. Problem idzie od spodu i tam widaĂŚ Âże placek jest okoÂło 3cm. Jako Âże dostĂŞp do tego miejsca jest praktycznie tylko od gĂłry to plan mam taki (idÂąc od gĂłry maski):

1. oczyÂściÂś z grubsza druciakiem z gĂłry
2. oczyÂściĂŚ z gĂłry precyzyjnie dremelem z zaÂłoÂżonÂą szczotkÂą metalowÂą
3. na oczyszczonÂą blachĂŞ zapodaĂŚ jakiÂś preparat na rdzĂŞ
4. dac podkÂład reaktywny (wash primer 2K NOVOL)
5. dac podkÂład do akrylu motip 1k
6. na dziurĂŞ daĂŚ ÂłatĂŞ z zestawu reparacyjnego NOVOL (Âżywica + mata szklana)
8. szpachla soft
9.lakier

Co do pkt. 3 to nie wiem co daĂŚ. DaÂłbym brunox ale mam w garaÂżu temp 10C i musiaÂłbym czekaĂŚ wieki zanim przeschnie... co daĂŚ innego na rdzĂŞ przed Wash Primerem?
Gdzie (tzn pomiĂŞdzy jakimi punktami szlifowaĂŚ) i jakim papierem?
Czy pomiêdzy 6 a 8 i pomiêdzy 8 a 9 prysn¹Ì podk³adem do akrylu?
Problem jest jeszcze taki ¿e od spodu nie mam doœcia to tego obszaru tzn nie podejdê druciakiem ani dremelem - jedyne co mogê zrobiÌ to prysn¹Ì coœ na rdzê a na koùcu zabezpieczyÌ jakimœ preparatem typu Tectyl Body Safe (bitumiczny), wczeœnie mogê daÌ jeszcze Tectyl ML cobuy siê bardziej wgryz³o :-)

A teraz proszĂŞ o korektĂŞ tego misternego :-) planu
 

online 
Wysłany: 2008-01-03, 20:56   
0
UP DOWN
MTGarage.

Pomógł: 10 razy
Posty: 722
Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
Ty chcesz waln¹Ì placek ¿ywica+ mata od zewnêtrznej czêœci maski? nie przejdzie, nie wyprowadzisz tego... bêdzie widaÌ :neutral:
No chyba, Âże to jakieÂś zaokrÂąglone obrzeÂże maski?
_________________


Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!

www.bikepics.com/members/online/
 
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-03, 21:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
punkt 3 wywal. zadnych wynalazkow nie dawaj. porzadnie oczysc i walnij wash primer.
 

mirh
Wysłany: 2008-01-03, 21:02   
0
UP DOWN

Posty: 152
online napisał/a:
Ty chcesz waln¹Ì placek ¿ywica+ mata od zewnêtrznej czêœci maski? nie przejdzie, nie wyprowadzisz tego... bêdzie widaÌ :neutral:
No chyba, Âże to jakieÂś zaokrÂąglone obrzeÂże maski?


Powiem szczerze Âże wisi mi to Âże bĂŞdzie widaĂŚ bo to jest 9 letni Lanos ktĂłrego tÂłukĂŞ po mieÂście. ChciaÂłbym to tak zrobiĂŚ coby jeszcze trochĂŞ nim pojeÂżdziĂŚ i nie koniecznie musi byĂŚ perfect - byle zabiĂŚ rudÂą i coby jako/tako wyglÂądaÂło - i tak czeÂśto jest brudny :-) .
PrawdĂŞ mĂłwiÂąc chcĂŞ go potraktowaĂŚ jako obiekt nauki i zbierania doÂświadczeĂą lakierniczo/blacharskich ;-)
Od ÂświĂŞta :-) jeÂżdÂże innym samochodem i tam ewentualnie (jak zajdzie potrzeba) chciaÂłbym coÂś robiĂŚ na tip top.

[ Dodano: 2008-01-03, 21:06 ]
rbfm napisał/a:
punkt 3 wywal. zadnych wynalazkow nie dawaj. porzadnie oczysc i walnij wash primer.


Czy wash primer zabije nie doczyszczonÂą rdzĂŞ (jakieÂś zarodki itp.)
I jeszcze raz pytam pomiĂŞdy ktĂłrymi punktami pryskaĂŚ tym podkÂładem (ile warstw?) do akrylu i kiedy szlifowaĂŚ (i jakim papierem)?
Czy ten pomysÂł od spodu z tectylem jest dobry? Ja tam nie mam dojÂścia od spodu Âżadnym narzĂŞdziem.

[ Dodano: 2008-01-04, 17:53 ]
Jutro sie z rana siĂŞ za to zabieram i potrzebujĂŞ pilnie odpowiedzi czy:

1. czy na ÂłatĂŞ z zestawu reparacyjnego NOVOL (Âżywica + mata szklana) przed poÂłoÂżeniem
szpachli (soft) powinno siê prysn¹Ì podk³adem do akryli? (mam motip spray 1k)
2. czy na tĂŞ szpachlĂŞ rĂłwnieÂż daje siĂŞ podkÂład przed poÂłoÂżeniem bazy?
3. jak mam juÂż poÂłoÂżonÂą bazĂŞ to przed poÂłoÂżeniem klaru pryskam rozcienczalnikiem do cieniowania, tak? JeÂśli tak to moÂże byc taki w spraju? Jak siĂŞ to powinno robiĂŚ? Pryskam lekko w Âśrodek zaprawki?

Gdybym siĂŞ nie wyrobiÂł z lakierowaniem to czy mogĂŞ ze szpachlÂą pojeÂździĂŚ przez tydzieĂą a potem lakierowaĂŚ?

Sorki za lamerskie pytania, ale w tytule forum sÂą rĂłwnieÂż "amatorzy" :-)

[ Dodano: 2008-01-04, 17:58 ]
Bardzo bym prosiÂł o odpowiedÂź na w/w, moÂże jeszcze jutro coÂś kupiĂŞ gdyby mi czegoÂś brakowaÂło.

[ Dodano: 2008-01-04, 22:19 ]
Ja chyba jestem jakiÂś inny :-) ,ale jak klikam w "odpowiedz" to mi caÂły czas dopisuje do ostatniego posta zamiast generowaĂŚ nowy post (?!). MoÂże teraz siĂŞ uda...
Jeszcze raz proszĂŞ o odpowiedÂź na moje ostatnie pytania.
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 18:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
wash primer pasywuje rdze, nie zabija ale zatrzymuje jej powiekszanie sie. oczywiscie w granicach zdrowego rozsadku. to co sie da to maxymalnie usuwasz.
podklad szlifujesz 800-1000 na mokro jak sie dobrze utwardzi.

powiedz mi po cholere chcesz tam dawac jakas late? czy dziura jest na wylot? jesli tak to zadna lata nie pomoze ni na krawedzi dziury bedzie rdzewiec. dziury sie spawa a nie klei matami. jesli dziura nie jest na wylot, to podklad i szpachla.

co do podkladow to daje sie je na kazdy material poliestrowy (maty, zywice szpachle).
rozcienkczalnikiem do cieniowania pryskasz na miescu laczenie starej bazy z nowa. tylko kup sobie odpowiedni produkt bo rozne sa do baz i akryli.

reasumujac : kiepsko widze ta naprawe :)

[ Dodano: 2008-01-05, 18:23 ]
ok teraz doczyutalem ze dziura na wylot. czyli podtrzymuje to co napisalem o tej naprawie. jak masz czym to zaspawaj a jak nie to daj blacharzowi. inaczej narobisz sie jak idiota a to i tak odpadnie po tygodniu. jak juz zaspawasz ta dziure to nie baw sie w cieniowania tylko walnij calosciowo ta maske i bedzie git. ladniej, latwiej i taniej heh...
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 20:30   
0
UP DOWN

Posty: 152
No wiĂŞc mam 1 etap za sobÂą :-)

1. Wyczyœci³em dok³adnie od góry, wyci¹³em tak ze dwa cm2 skorodowanej blachy, reszte pojecha³em dremelem do go³ej blachy, œwieci³a siê jak psu jajka :-) , pojecha³em papierem i da³em wash primer 3 warstwy pêdzelkiem (jeszcze nie pod³¹cza³em aerografu bo brak mi z³¹czki), na koniec waln¹³em na to podk³ad do akrylu.
2. Gorzej by³o od spodu bo tam praktycznie nie mam dojœcia, oczyœci³em co siê da³o dremelem przy krawêdziach dziury i na reszte waln¹³em brunox epoxy- pêdzlem mia³em dojœcie od spodu.
SuszĂŞ to teraz farelkÂą bo sÂłyszaÂłem Âże brunox dÂługo schnie.

I teraz mam zgryz chciaÂłbym od spodu przykleiĂŚ ÂłatkĂŞ z maty z tego zestawu novol (mata + Âżywica). Czy to siĂŞ przyklei do brunoxa? A moÂże lepiej podkleiĂŚ kawaÂłem blaszki jakimÂś epoksydowym (2 skÂładnikowym) klejem do metalu? SpawaĂŚ nie bĂŞdĂŞ bo nie mam spawarki a chciaÂłbym zrobiĂŚ to samemu...
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 22:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
sluchaj, tak jak napisalem - cala robota na marne. szkoda dawac ci jakiekolwiek rady w tym temacie bo bez spawania naprawa tej dziury jest niemozliwa. jezeli nie masz spawarki, to podjedz do jakiegos blacharza. zaplacisz za to pewnie z 10 zeta. a jezeli uparles sie koniecznie zeby samemu to naprawic to proponuje ci przylutowac latke. lutownice to chyba kazdy ma a jak nie to 10 zet kosztuje kolbowka dosyc mocna :)

aha co do brunoxa - to preparat dla amatorow i nikt powaznie zajmujacy sie lakiernictwem tego nie uzywa.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-05, 22:31   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
PosÂłuchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

mirh
Wysłany: 2008-01-05, 22:45   
0
UP DOWN

Posty: 152
ixell napisał/a:
PosÂłuchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.


Kurcze, tylko tam nie ma dojÂścia... (nie wyobraÂżam sobie coby ktos tam blache przyspawaÂł od spodu) to jest w okolicy zamka klapy i od spodu blacha jest podwĂłjna, a dziura jest w gĂłrnej blasze. W tej dolnej blasze sÂą otwory konstrukcyjne i ledwo moÂżna tam paluchy wÂłoÂżyĂŚ. Ja sie sporo nakombinowaÂłem coby tam brunoxem wymalowaĂŚ.
A BTW dlaczego brunox jest dla amatorĂłw? SÂłyszaÂłem Âże jest dobry tylko trzeba mu daĂŚ czas na wyschniĂŞcie.
 

ixell
Wysłany: 2008-01-05, 22:48   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 283
Skąd: Kalisz
Z gĂłry mu ÂłatkĂŞ :lol:
_________________
ZOBACZ
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7388319
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3442968
www.autolakier.pl
 

rbfm 
Wysłany: 2008-01-05, 22:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 21 razy
Posty: 1890
Skąd: KrakĂłw
mirh napisał/a:
ixell napisał/a:
PosÂłuchaj rbfm. Bez spawania na marne Twoja robota i kasa.


Kurcze, tylko tam nie ma dojÂścia... (nie wyobraÂżam sobie coby ktos tam blache przyspawaÂł od spodu) to jest w okolicy zamka klapy i od spodu blacha jest podwĂłjna, a dziura jest w gĂłrnej blasze. W tej dolnej blasze sÂą otwory konstrukcyjne i ledwo moÂżna tam paluchy wÂłoÂżyĂŚ. Ja sie sporo nakombinowaÂłem coby tam brunoxem wymalowaĂŚ.
A BTW dlaczego brunox jest dla amatorĂłw? SÂłyszaÂłem Âże jest dobry tylko trzeba mu daĂŚ czas na wyschniĂŞcie.


brunox to taki polsrodek. uzyc go mozna gdzies pomiedzy blachami gdzie nie ma dostepu zeby wyczyscic rdze mechanicznie. duzo lepszy jest dinitrol rc converust. technicznie to jest to samo tyle ze spraj psika pod duzo wiekszym cisnieniem (zauwazyles pewnie ze ledwo z tego brunoxa wylatuje ta ciecz). ja zawsze pryskam tym do wewnatrz drzwi, progow itp. pomoc wiele nie pomoze a i nie zaszkodzi.

a co do spawania to blaszke mozna wsadzic od zewnatrz, ale wspawac od wewnatrz - nie wiem czy mnie rozumiesz, nie umiem tego opisac. wprawny blacharz bedzie wiedzial jak to zrobic, uwierz mi.

[ Dodano: 2008-01-05, 22:49 ]
ixell napisał/a:
Z gĂłry mu ÂłatkĂŞ :lol:


no i bedzie mial fajnego garba :) ale jak blacharz wytnie idealnmie blaszke to moze wspawac tez na tzw zero czyli na rowno z maska i po przeszlifowaniu tez bedzie ok.
 

Prezes
Wysłany: 2011-10-14, 20:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 72
OdkopiĂŞ temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+Âżywica moÂżna dawaĂŚ bezpoÂśrednio na wash primer?
 

mezotr 
Wysłany: 2011-10-14, 21:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 172
Prezes napisał/a:
OdkopiĂŞ temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+Âżywica moÂżna dawaĂŚ bezpoÂśrednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podkÂładem akrylowym
 
 

senior
Wysłany: 2011-10-14, 22:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
mezotr napisał/a:

Prezes napisaÂł/a:
OdkopiĂŞ temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+Âżywica moÂżna dawaĂŚ bezpoÂśrednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podkÂładem akrylowym
A ja jestem zdania Âże ani jedno ani drugie.
Jeœli wspominasz o podk³adzie trawiennym to zak³adam ¿e reanimujesz coœ stalowego a nie skuter wodny z w³ókna.
Jeœli to stal to mata plus ¿ywica wczeœniej czy póŸniej skoùczy siê ponown¹ robot¹ -prêdzej wczeœniej. Wiêc wytnij co masz wyci¹Ì lub jak ju¿ nie ma czego do dalej do czystej stali i uzupe³nij to przynajmniej wspawuj¹c reparaturki czy jakieœ inne wstawki a póŸniej podk³ad epoksydowy, na to szpachla, podk³ad akrylowy i kolory.
ÂŻywica i mata do Âłatania dziur w stali to tak jak leczenie kataru sraczkÂą - niby odciÂągnie trochĂŞ pÂłynĂłw doÂłem i mniej wyleci gĂłrÂą ale katar nadal bĂŞdzie :D :D :D
Lepiej zrobiĂŚ nawet na kilka lat niÂż aby siĂŞ narobiĂŚ o i moÂże NAWET na miesiÂąc a moÂże na dwa tygodnie.
 

hematol 
Wysłany: 2011-10-14, 22:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 1007
Skąd: ÂŚlÂąsk
kolego mirh,czytaÂłem ten temat i nie mogÂłem sie powstrzymaĂŚ aby nie wtrÂąciĂŚ moje 5groszy...
Mam na to najlepszy i na 100% najtaĂąszy sposĂłb dla ciebie:
Poprostu,kup uÂżywanÂą maskÂą najlepiej w kolorze,jak sie postarasz to znajdziesz za 5 dych!!!nie baw siew klejenie,spawanie i inne kombinacje.
W starych autach elementy,które mo¿na odkrêciÌ lepiej jest wymieniÌ ni¿ naprawiac,(cena elementów uzywanych jest czêsto taùsza od materia³ów+robota u¿ytych w naprawach) naprawde jest proœciej,taniej i szybciej,tylko przek³adasz i gotowe! :spoko:
 

senior
Wysłany: 2011-10-14, 23:03   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
hematol napisał/a:
kolego mirh,czytaÂłem ten temat i nie mogÂłem sie powstrzymaĂŚ aby nie wtrÂąciĂŚ moje 5groszy...
Od ostatniego razu gdy kolega MIRH siê odezwa³ w tym temacie za trzy miesi¹ce min¹³ 4 lata wiêc .... :) ;)
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-15, 10:23   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jest tylko maly problem-skad do starego ata zywana maske w dobrym stanie i jeszcze w kolorze,tymbardziej ze w owym acie maski gnija:)
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-10-15, 21:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Ludzie lubicie "archeologiczne" tematy ;) Autor tematu juÂż dawno rozwiÂązaÂł "problem" albo sprzedaÂł tego Lanosa :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
 

Prezes
Wysłany: 2011-10-16, 10:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 72
mezotr napisał/a:
Prezes napisał/a:
OdkopiĂŞ temat, bo nurtuje mnie ostatnio ta kwestia:
Czy zestaw mata+Âżywica moÂżna dawaĂŚ bezpoÂśrednio na wash primer?

nie, musisz odizolowac podkÂładem akrylowym

Czyli odizolowaĂŚ akrylem, na to szpachla i jeszcze raz akryl? PoÂżre siĂŞ Âżywica z podkÂładem antykorozyjnym? Bez sensu, ale lepsze to niÂż spawanie tego paÂździerza.

PS. Dwa lata temu daÂłem szpachlĂŞ bezpoÂśrednio na taki podkÂład i pojawiÂła siĂŞ korozja, ale tylko przez to, Âże szpachli za duÂżo nakÂładÂłem i popĂŞkaÂła miejscami. Tam, gdzie byÂło jej mniej, nic siĂŞ nie dzieje. :)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group