Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-23, 23:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
lukas napisa³/a: | Za to jest du¿o grubiej bezbarwnego ni¿ na obu s±siednich |
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale jest kilka powodów dla których nalezy daæ odpowiedni± ilo¶æ lakieru bezbarwnego.
Jedn± z nich jest uzyskanie struktury , tzw ³uski.
Najlepiej jak jest ona idealna ze strukturk± s±siedniego elementu.
Inny to troche lipny powód - niektórzy musza ci±æ pow³okê papierem i polerowaæ aby wtr±cenia zlikwidowaæ.
Nie wspomnê ju¿ o tym ¿e inne lakiery poprostu nie maja takiej ciemnej g³êbi w sobie. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-24, 05:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Kolego Lukas nie ka¿dy podczas cieniowania leje klar od kantu do kantu na maxa. Miêdzy innymi dlatego elementy cieniowane nie s± matowane/ciête na lustro papierami o takiej samej gradacji jak elementy naprawiane czy ich czê¶ci.
Dlatego te¿ czê¶æ elementu cieniowanego gdzie bêdzie ju¿ tylko samo zapylenie klarem najlepiej zmatowaæ odpowiedni± w³óknin± ze specjaln± past±.
Wtedy przy lakierowaniu klarem pierwsz± warstwê ja lakierujê tylko po bazie lekko za ni± wychodz±c lecz tylko wychodz±c a nie a¿ do kantu, kolejna tak samo tylko ciut dalej a koñcówkê sam± praktycznie mgie³k± dla zaszklenia co robi Doctor rozcieñczalnikiem do cieniowania. /piszemy o klarze na 2 warstwy a tymi na 3 tak samo/
I dziêki temu trikowi grubo¶æ klaru na obrze¿u jest minimalna a zarazem zachowana jest idealnie poprzednia struktura lakieru idealnie pasuj±ca do s±siedniego elementu.
Ale niestety Ty /bez urazy/ na si³ê ju¿ zaczynasz wymy¶laæ ró¿ne teorie jak to robi³e¶ w przypadku tematu forumowicza OBCY z jego reklamacj± odno¶nie innego klaru równie¿ NOVOLA. Tam te¿ wymy¶la³e¶ prawie teorie o ufo podpieraj±c siê konsultacjami z przedstawicielami Novola lecz nie dopowiadaj±c tre¶ci.
Ale nie wa¿ne. Bo wa¿niejsi s± ludzie z firmy którzy siê tu odezwali i z góry tak jak Ty nie szukaj± winnych po drugiej stronie a chc± temat i sprawdziæ i ew. wyprostowaæ.
Oczywi¶cie ¿yjemy na tej samej planecie i wiem ¿e 99% tego co siê nie uda w robocie przez 99% jej wykonawców jest z góry t³umaczone trefnymi materia³ami i szuka siê przyczyn wszêdzie tylko nie u siebie - o tym wiem. Ale je¶li gro ludzi zg³asza takie same objawy co¶ jednak mo¿e byæ na rzeczy.
Ja mimo ¿e skomentowa³em filmik instrukta¿owy lubiê t± firmê z g³ównego powodu: Jest Nasza i bardzo szeroko wychodzi do ludzi. I tak trzymaæ.
Teraz nie mam czasu ale wieczorem dopiszê wiêc inne moje uwagi odno¶nie tego klaru jak te¿ innych kilku produktów tej marki dla przedstawiciela.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
lukas
|
Wys³any: 2011-10-24, 08:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 339
|
senior napisa³/a: | Ale niestety Ty /bez urazy/ na si³ê ju¿ zaczynasz wymy¶laæ ró¿ne teorie jak to robi³e¶ w przypadku tematu forumowicza OBCY z jego reklamacj± odno¶nie innego klaru równie¿ NOVOLA. Tam te¿ wymy¶la³e¶ prawie teorie o ufo podpieraj±c siê konsultacjami z przedstawicielami Novola lecz nie dopowiadaj±c tre¶ci. |
Pomyli³e¶ mnie z innym u¿ytkownikiem forum. Ja owszem bra³em udzia³ w dyskusji ale mnie raczej interesowa³ sam problem a nie jakie¶ rozgrywki s³owno-personalne. Sprawd¼ sobie dok³adnie ten w±tek.
Co do teorii o UFO to wie¿ mi, w swojej pracy nas³ucha³em siê i naogl±da³em tak wielu kosmicznych historii zahaczaj±cych o lakiernictwo ¿e jak siê pojawi na forum taki "trudny" w±tek to chêtnie siê w nim udzielam po to aby pokazaæ problem w szerszej perspektywie. Podstawowy b³±d wielu lakierników to wyra¿anie swoich opinii i utwierdzanie siê w nich nie s³uchaj±c drugiej strony. Problem w którym tkwi± i nastawienie utwierdza ich w przekonaniu ¿e maj± racjê.
Powtórzê, ja nie twierdzê ¿e te konkretne klary novola s± bez winy bo tego nie wiem. Staram siê jedynie pokazaæ jakie mog± byæ przyczyny podobnych efektów wizualnych. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-24, 11:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
lukas napisa³/a: | Powtórzê, ja nie twierdzê ¿e te konkretne klary novola s± bez winy bo tego nie wiem. Staram siê jedynie pokazaæ jakie mog± byæ przyczyny podobnych efektów wizualnych. |
Chcia³bym aby konkretne klary novola BY£Y bez winy i ¿eby znale¶æ przyczynê takiego stanu rzeczy.
A dla przypomnienia dodam ¿e mleczenie 570 usta³o nagle i niema na forach ju¿ tego problemu poruszanego.
Czyli cicha udana akcja w novolu i po sprawie.
Poproszê o tak± sam± akcjê z ciemn± tonacj± 570.
Tego napewno a o 580, 590 to ju¿ nie bêdê siê spiera³, bo dawno na nich nie robi³em.
Widzisz ja potrafie bez z³o¶liwo¶ci,,, ale jesli tylko sobie za¿yczysz .... |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-24, 12:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
lukas napisa³/a: | Pomyli³e¶ mnie z innym u¿ytkownikiem forum. Ja owszem bra³em udzia³ w dyskusji ale mnie raczej interesowa³ sam problem a nie jakie¶ rozgrywki s³owno-personalne. Sprawd¼ sobie dok³adnie ten w±tek. | Je¶li tak to sorry za pomy³kê. Nie chce mi siê szukaæ i wierzê na s³owo. lukas napisa³/a: | Co do teorii o UFO to wie¿ mi, w swojej pracy nas³ucha³em siê i naogl±da³em tak wielu kosmicznych historii zahaczaj±cych o lakiernictwo | Tutaj absolutnie masz racjê. Wiem o tym i sam o tym wspomnia³em ¿e w wiêkszo¶ci przypadków ludzie szukaj± winy wszêdzie tylko nie u siebie i ciê¿ko im wyt³umaczyæ ¿e nie miesza siê producentów klaru i utwardzacza {bo s± i tacy a pó¼niej p³acz}, klaru i dedykowanego rozcieñczalnika je¶li jest zalecany {niektóre nic nie robi± na pierwszy rzut oka ale to te¿ nie oznacza ze wcale nie wp³ywaj± jako¶ negatywnie a o wszechobecnym nitro nawet nie wspominamy}, prawid³owo i bazy, nie lakieruje siê gdy zamarzaj± fluki pod nosem, nie lakieruje siê gdy auto stoi po kostki w wodzie, itd. itp.: wilgoæ, wilgotno¶æ, temperatura, czasy, pistolet i jego parametry, powietrze zasilaj±ce pistolet, przygotowanie pod³o¿a, przygotowanie materia³u do aplikacji {proporcje, tzw. lepko¶æ}, dobór jego sk³adników {odp. utwardzacze i rozcieñczalniki}......
Nie. Zawsze na ogó³ zaczyna siê od jechania po produkcie i to jest fakt.
Ale gdy kilku czy kilkunastu zg³asza jaki¶ problem i to takich co jaki¶ czas ju¿ danym produktem pracuj± to jednak o czym¶ ¶wiadczy. I je¶li ja zg³asza³em w sklepie i s³ysza³em ¿e to tylko u mnie s± wady a w dwa tygodnie dowiedzia³em siê od prawie 10 znajomych ¿e maj± takie same defekty to zmieni³em nie tylko klar ale i sklep.
Ale ok nie off topujmy. |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-24, 13:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
novolek napisa³/a: | Witam, jestem pracownikiem Novola a to mój pierwszy post na forum, choæ przyznam, ¿e czytelnikiem jestem od dawna. Ceniê sobie szczere uwagi, które siê tutaj pojawiaj±, mimo ¿e czasami s± gorzkie, czasami z³o¶liwe, chcia³bym zapewniæ ¿e przyjmujemy je wszystkie z uwag± i szacunkiem i wcale nie obra¿amy siê | Witam.
Ze swojej strony najpierw powiem to o czym wspomnia³em powy¿ej czyli ¿e cieszê siê ¿e jeste¶cie Polska firm± a co wiêcej chyba najbardziej, nie nie chyba a na pewno najbardziej otwart± do ludzi. I te dwie rzeczy najbardziej mi siê w Was podobaj±. I oby to trwa³o jak najd³u¿ej a je¶li siê przekonam do Waszych nowych produktów to chêtnie na nie powrócê bo kiedy¶ ju¿ "troszkê" na nich pracowa³em.
Moje opinie i spostrze¿enia z tych którymi porabia³em by³y nastêpuj±ce:
- 570 MS = kilka lat temu zacz±³ strasznie mleczyæ oraz ¶ciemnia³ co by³o wspomniane powy¿ej. I tutaj dodam ze 570-tk± lakierowa³em kilka ³adnych lat i by³ to mój ulubiony lakier i to mleczenie pojawi³o siê nagle.
- podk³ady akrylowe bia³y i czarny = fatalne krycie i wype³nienie - tylko sam ju¿ nie jestem pewien czy aby na pewno by³y to podk³ady Wasze czy innych firm. Bo to ¿e innych to na pewno ale Wasze chyba te¿. Szary ok a te tragedia.
- szpachla z w³óknem = ciê¿ka w obróbce. Przyk³adowo POLFILL obrabia siê rewelacyjnie a Wasz strasznie topornie.
- szpachla wykoñczeniowa = jedna z najbardziej g³adziutkich i mase³kowatych jakimi robi³em. Tylko ¿e s³abo dosycha, mocniej ni¿ inne zabija papiery na pocz±tku i strasznie ciê¿ka w obróbce.
- szpachla SOFT PLUS = w aplikacji, dosychaniu i obróbce rewelacja. Do dzi¶ w tym dla mnie najlepsza. Ale wielki minus to strasznie wielkie pory i temu j± zmieni³em.
- szpachla UNISOFT bodaj¿e = dupiasta w aplikacji a do obróbki tragiczna
- szpachla lekka = w aplikacji ni to z³a ni to dobra a nawet dziwna bo po kilku przeci±gniêciach szpachelk± robi³y siê z niej lekkie grudki wiêc szpachlowanie musia³o byæ szybkie i zdecydowane. Obróbka spoko. Ale po roku 3 auta wróci³y na poprawki bo ca³e popêka³y. Zrobi³em ni± aut kilkadziesi±t ale czy tylko na tych pêk³a czy tylko te powróci³y to nie wiem. Tam gdzie popêka³a to fakt ¿e by³o jej sporowato ale nie na raz tylko na 3-do czterech wiêc teoretycznie nie powinna. Innymi kitami du¿o wiêksze grubo¶ci czasami trzeba by³o betonowaæ i nie by³o problemów.
Z tego co teraz pamiêtam to tylko tyle. Oczywi¶cie niektóre opinie mog± byæ inne bo ka¿demu ma prawo odpowiadaæ co innego. Takie by³y moje spostrze¿enia.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2011-10-24, 14:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
senior napisa³/a: | lukas napisa³/a:
Pomyli³e¶ mnie z innym u¿ytkownikiem forum. Ja owszem bra³em udzia³ w dyskusji ale mnie raczej interesowa³ sam problem a nie jakie¶ rozgrywki s³owno-personalne. Sprawd¼ sobie dok³adnie ten w±tek.
Je¶li tak to sorry za pomy³kê. Nie chce mi siê szukaæ i wierzê na s³owo. |
To by³em ja
Obcy_69 wiedzia³ ¿e mówie prawdê, nic nie zmy¶la³em a informatorów nie ujawnia siê |
|
|
|
|
lakierok
|
Wys³any: 2011-10-24, 19:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 9 razy Posty: 423 Sk±d: Okolice
|
senior napisa³/a: | - szpachla z w³óknem = ciê¿ka w obróbce. |
jaka to by³a szpachla z w³uknem ? bo fiber to nie jest do obróbki ani do samochodów osobowych tylko fiber micro ma zastosowanie w samochodach osobowych ( tak by³o na szkoleniu )
co do 570 to ostatni kolega malowa³ bmw srebrne i nie widzia³em ¶ciemnienia ale robi³ bez przej¶æ wiêc ciê¿ko powiedzieæ - kilka lat temu w RM by³ fainy klar RM Basic i to on dopiero ¶ciemnia³ na srebrze ale o tym siê nie pisze bo ju¿ go niema w sprzeda¿y( cieniowanie trzeba by³o robiæ na jedn± warstwê ) |
_________________ Mieszalnia Lakierów
Frostt.pl |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-25, 00:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Siekiera napisa³/a: | To by³em ja | Wiêc postaram siê Ciebie zapamiêtaæ i mieæ na Ciebie oko lakierok napisa³/a: | jaka to by³a szpachla z w³uknem | Tego to zabij a nie wiem. Tylko ¿e nie pamiêtam aby by³y dwie. A mo¿e tylko jedn± rozprowadzali? Nie wiem. Koloru szarawego bodaj¿e z do¶æ d³ugimi w³óknami - tyle pamietam. |
|
|
|
|
novolek
|
Wys³any: 2011-10-25, 06:36
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Panowie, no to jak z testem s± chêtni? Mówiê powa¿nie. Jak mam co¶ organizowaæ to chcia³bym aby by³o przy tym kilka osób, tak aby pó¼niej nikt nie zarzuci³ ¿e co¶ by³o ustawione. Czas nie bêdzie stracony bo przy okazji zrobimy szkolenie z tematu który was interesuje.
Jak nie bêdzie chêtnych to oczywi¶cie sami to posprawdzamy ale chcia³bym ¿eby pó¼niej nie by³o gadania
Czekam te¿ na:
- konkretne propozycje nr kolorów baz + nazwa firmy, bo to te¿ mo¿e mieæ znaczenie.
- nazwy lakierów jakie mam zakupiæ
Tylko nie rzucajcie, ¿e mo¿e ten klar by siê przyda³o sprawdziæ albo tamten bo produktów jest na rynku ca³a masa i wszystkiego nie przerobimy. Chodzi mi o konkretne nazwy na których nie mieli¶cie problemów, tak ¿eby ustaliæ gdzie le¿y problem.
Jeden ju¿ jest - Standox Easy
PS.
dziêki senior za uwagi o konkretnych produktach.
szpachlówka z d³ugim w³óknem jest faktycznie ciê¿ka w obróbce ale dziêki tym d³ugim w³óknom ma swoje specyficzne zastosowanie i powiem ¿e znajduje wielu nabywców.
Jak kto¶ nie chce siê mêczyæ a zarazem chce mieæ pewno¶æ któr± daje szpachlówka zbrojona to proponujê produkt który jest ju¿ od kilku lat na rynku czyli FIBER MICRO.
Zupe³nie inny komfort nak³adania i obróbki a najwiêksz± jej zalet± jest jej elastyczno¶æ, chyba najwiêksza na rynku szpachlówek. |
|
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-10-25, 06:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Wracaj±c do teorii z szybami wielowarstwowymi:skoro lakierujê baz± tylko jedn± stronê zderzaka,druga jest tylko zmatowana w³óknin±,i na ca³o¶æ nak³adam (tak jak ka¿e producent)2 pe³ne warstwy,to mo¿na za³o¿yæ,¿e po jednej stronie mam 2 warstwy bezbarwnego,a po drugiej nawet 4.Wiêc czemu odcieñ jest jednakowo ciemniejszy po obydwu stronach????Znam ten samochód,i wiem na 1000%,¿e nie by³ wcze¶niej lakierowany.
Poza tym,u¿ywa³em Ultra od czasu,jak siê pojawi³,i nawet na srebrach mnie nie zaskoczy³,a po¶lizn±³em siê dopiero na 2 niebieskich per³ach.Na innych kolorach by³o ok.
I podobnie jak senior,nie wytwarzam nagonki na Novola,bo równie¿ go sobie bardzo ceniê,mo¿e z wyj±tkiem podk³adów serii Professional,nie mog³em siê do nich prze³amaæ. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-25, 10:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
jacenty 741 napisa³/a: | z wyj±tkiem podk³adów serii Professional |
A co z tymi podk³adami jest nie tak?
Ja stosujê je na codzieñ i po aplikacji sat± 100 bf 1.6 rp wylewaj± siê na g³adko i obróbka ich to praktycznie nadanie przyczepno¶ci.
Nie zapycha papieru i nie odcina na ³atach.
A co do 570 to zgadzam siê z Jacentym.
Cieszê siê ¿e novolek, zainteresowa³e¶ siê problemem.
PS.
Czy w zwi±zku z mleczeniem 570 co¶ zrobili¶cie i mo¿esz powiedzieæ o udanej akcji, czy takiego typu dzia³anie zrobione by³o po cichu i nie przyznacie sie do by³ego juz problemu??? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
novolek
|
Wys³any: 2011-10-25, 20:26
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Lackdoctor napisa³/a: | PS.
Czy w zwi±zku z mleczeniem 570 co¶ zrobili¶cie i mo¿esz powiedzieæ o udanej akcji, czy takiego typu dzia³anie zrobione by³o po cichu i nie przyznacie sie do by³ego juz problemu??? |
Akcjê to zrobi³ jeden z u¿ytkowników forum ale spoko, nas to te¿ czego¶ nauczy³o. A przyznawaæ siê nie mamy do czego bo to tak jakby siê przyznaæ ¿e w szpachlówce z w³óknem (Fiber) mamy za d³ugie w³ókno. Ka¿dy widzi jaka jest ta szpachlówka i jak nie odpowiada to kupuje siê inn± zamiast narzekaæ ¿e jest za d³ugie (przepraszam senior, to nie do ciebie, tylko tak mi siê porówna³o bo by³a dzisiaj o tym mowa).
Jak kto¶ nie ma warunków do robienia takim klarem to kupuje taki który jest odpowiednio "podganiany". To jest proste, nic nie ma za free. Pocz±tkow± szybko¶æ lakieru mo¿na zrobiæ pod klienta, fajnie wtedy schnie, szybko siê daje polerowaæ ale traci wtedy na twardo¶ci koñcowej i odporno¶ci. Pokaza³ bym wam zdjêcia jednego z uznanych lakierów który na forach zbiera bardzo dobre opinie ale mi nie wypada, po pó³ roku rysa na rysie a auto nie widzia³o myjni automatycznej.
Nasze lakiery zawsze by³y uznawane za wolne bo labo wychodzi³o z za³o¿enia ¿e bardziej siê liczy efekt koñcowy ni¿ mo¿liwo¶æ polerowania po kilku godzinach. Niestety wi±¿e siê to te¿ z tym ¿e d³u¿ej taki lakier jest nara¿ony na niekorzystne warunki atmosferyczne. Ale kto projektuj±c lakier zak³ada ¿e auto 2 godziny po lakierowaniu bêdzie wypychane na zewn±trz? Nie pijê tu do tamtej sprawy ale niejednokrotnie siê z czym¶ takim spotyka³em. T³umaczenie by³o np takie "no jak to, przecie¿ nie ma deszczu?"
Dopiero jak siê pojawi³y takie mo¿liwo¶ci techniczne (surowcowe) to powsta³y u nas szybsze lakiery np. ULTRA ale nim te¿ nie mo¿na robiæ pod parasolem
Przepraszam ¿e mo¿e tak przejaskrawiam ale niech ka¿dy sobie sam w my¶lach odpowie czy nie zdarzy³a mu siê taka ekspresowa naprawa i pomno¿y to razy tysi±ce napraw miesiêcznie w ca³ym kraju, no nie ma si³y co¶ kiedy¶ musi siê nie udaæ.
A choæby tak prozaiczna sprawa jak ogrzewanie warsztatu palnikami gazowymi czy olejowymi. Mówiê o takich z otwartym p³omieniem. Czy zastanawia siê kto¶ co siê dzieje przy spalaniu paliw? No? Wydaje siê ¿e jak w taki wilgotny jesienny dzieñ nagrzejemy w warsztacie to bêdzie lepiej sch³o. Owszem temperaturê podniesiemy do tych 18 stopni ale wilgotno¶æ te¿ bardzo wzro¶nie.
Nie chcê siê tu wym±drzaæ bo to wy jeste¶cie fachowcami ale to wszystko nie jest takie proste. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-25, 21:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Masz racjê, ja w technicznych sprawach siê nie mogê znaæ, bo ja materia³y tylko uzywam.
Mi te¿ zmleczy³ kilka razy ten klar, ale to by³o dawno i zapewne jaki¶ b³±d musia³em pope³niæ.
A je¶li chodzi o problemy z ¶ciemnianiem koloru to popatrz to zdjêcie przyk³adowe.
Widac po listwie ¿e baza jest z drugiej strony aplikowana a nie pasuje kolor z b³otnikiem.
Tak zachowuje siê 570 - mi przedni b³otnik tak sciemni³ ze z progiem i drzwiami nie pasowa³.
Tu na fotce jest novol economy,,,, fotka przyk³adowa , nie moja.
Czy mo¿e masz jakis pomys³ na takie zjawisko,,, jak go unikn±æ? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-10-25, 22:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
To Novol Economi te¿ "¶ciemnia"? Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-25, 22:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Robertlodz09,
Dzis kupi³em 5 litrów klaru 570 w promocji za 235 zl
wychodzi 47 zl za kpl a to taniutko.
Economy koszt 49.50zl.
A ze ¶ciemnia to sie zdziwi³em tez patrz±c na te foty. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2011-10-25, 22:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
No w³a¶nie, co¶ sie ju¿ tu ¶ciemnia |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-25, 22:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Siekiera,
No i masz na to jaki¶ patent?
Lub dlaczego tak siê dzieje? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
krystek
|
Wys³any: 2011-10-26, 07:20 Odno¶nie przyciemniania lakieru
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Kto¶ (nie chcê mi siê szukaæ tego postu)napisa³ prawdê .
Wszystkie pow³oki nak³adane na drugie pow³oki zmieniaj± odcieñ pod spodem-FIZYKA PANOWIE!
Tylko jak kto¶ s³usznie napisa³ na niektórych kolorach jest to widoczne , a na innych nie.
Bardzo du¿o zale¿y od koloru.
jak bylem na tym szkoleniu w Novolu to technik Rafa³ pokazywa³ jeszcze, ¿e jak siê cieniuje to czesto py³ z farby siada na koñcu drzwi i nawet scierk± sie tego nie wytrze,nie widaæ a wtenczas te¿ mo¿e zmieniæ odcieñ lakieru. |
_________________ krystek |
|
|
|
|
Siekiera
|
Wys³any: 2011-10-26, 08:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 988
|
Lackdoctor napisa³/a: | Siekiera,
No i masz na to jaki¶ patent?
Lub dlaczego tak siê dzieje? |
nie nie mam ale uwierz mi u mnie lakiernicy nie skar¿yli siê na jaki¶ konkretny klar ale mo¿e to byæ te¿ tak ¿e kto¶ komu wychodzi³o za ciemno nie ³±czy³ tego z klarem tylko z baz± zrobiona u mnie? Ju¿ sam nie wiem o co chodzi z tym ca³ym zciemnianiem, czy to tylko takie nastawienie czy mo¿e powszechny problem ale puszczany miêdzy palce przez lakierników. Mo¿e faktycznie dobrze by³oby zrobiæ takie porównanie ro¿nych klarów jak robi³ @senior |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-26, 09:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
sciemnij jak sciemnil,ale to chyba nie ty to cieniowales???ciekawe czy az tak kolor nie pasowal czy tak nieuumiejetnie zrobione bo nie trzeba patrzec na listwe zeby zobaczyc dokad byla baza |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-26, 10:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gugun,
Nie ja.
To zdjêcie kolegi.
Ale chyba nie rozumiemy siê gugun napisa³/a: | czy tak nieuumiejetnie zrobion |
Tu jest wszystko oki i nie pasuje z b³otnikiem, bo drzwi pod wp³ywem klaru zrobi³y siê ciemniejsze.
Robi±c peugeota 206 mia³em taki sam problem, ale fotki nie zrobi³em niestety.
Nie pasowa³ b³otnik przedni z drzwiami i progiem - dok³adnie jak tu.
I w³a¶nie chcia³bym ten problem wyjasniæ nie twierdz±c ¿e to wina lakierów novola.
Lecz nie zgodzê siê z takim twierdzeniem krystek napisa³/a: | Wszystkie pow³oki nak³adane na drugie pow³oki zmieniaj± odcieñ pod spodem-FIZYKA PANOWIE! |
Tu ju¿ Jacenty napisa³ i nie bêdê powtarza³ - zmienia kolor niezale¿nie od tego czy klar na klar, czy na now± bazê a ta baza na podk³ad by³a aplikowana.
Dodam tylko ¿e problem nie dotyczy tylko lakierow novola, ale jest kilka innych które bez takich efektów ubocznych pasuj± z elemntem przyleg³ym.
Chêtnie wys³ucham kolegi novolka i zastosuje sie do rad, bo nie jestem wrogiem novola i wczoraj zakupi³em 5 litrow 570 i chcia³bym go wyrobiæ ze spokojem.
Do dzi¶ jak mi nie przypasi i ¶ciemni to poprostu lekko matujê mat past± element przyleg³y i lakierujê ten element samym klarem w 2/3 a reszte koñcze rozpuszczalnikiem do cieniowania ak 350, bo novol do tego celu sie nie nadaje.
Nadaje siê do mieszania z reszt± klaru, ale jako sam w sobie to niestety nie.
A ¿eby z góry zapobiegaæ takiemu efektowi, to jak da radê to taki b³otniczek koncze klarem na 2/3 lub 3/4 i koncze ak350.
Wtedy jest oki. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-26, 13:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
poprostu jedyne racjonalne rozwiazanie na chwile obecna to nie uzywac owego lakieru do jasnych kolorow az sprawa sie wyjasni i zostana przeprowadzone testy...no chyba ze wina tkwi w niewlasciwym przygotowaniu???ja do takich kolorow jesli chodzi o cieniowanie to troche moze przesadzam ale element jade p2000 i nic nie odpada ani nie sciemnia.bo po p1500 2 razy sie naciolem bo pod lakierem widoczne byly mikro rysy i odcien byl lekko przyciemniony,podobnie jak na fotce z tym ze nie w tym stopniu |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-26, 14:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gugun napisa³/a: | bo po p1500 2 razy sie naciolem bo pod lakierem widoczne byly mikro rysy i odcien byl lekko przyciemniony, |
Bajki basnie fantazje.
Zreszt± czy 2000 jest odpowiednia gradacj± do przygotowania pod³o¿a pod lakierowanie?
Napewno?
Mikro rysy widoczne na matowanej nie lakierowanej baz± powierzchni to wynik.... ale o tym potem.
Mo¿e kto¶ mnie ubiegnie... |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2011-10-26, 14:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
Lackdoctor napisa³/a: | Mikro rysy widoczne na matowanej nie lakierowanej baz± powierzchni to wynik.... ale o tym potem.
Mo¿e kto¶ mnie ubiegnie... | je¶li siê leci drzwi baz± z lewej cieniuj±c do prawej i za grubo jest pojechane papierem to baza "z lotu"wejdzie w ryskê i j± ujawni, dlatego stosuje siê mat pasty z miedzian± w³óknin± pod cieniowanie, a na wszelki wypadek w miejcu cieniowania stosuje siê ¿ywicê i nie ma problemów! |
_________________
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-26, 14:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
Lackdoctor napisa³/a: | Bajki basnie fantazje.
Zreszt± czy 2000 jest odpowiednia gradacj± do przygotowania pod³o¿a pod lakierowanie?
Napewno? | jak juz wczesniej napisalem sam ze 2000 to przesada aczkolwiek nie mam zadnych problemow z sciemnianiem i innymi dziwactwami,i ja tak robie i ojciec tak robil przez 15-20lat na jasnych i nigdy nic sie nie dzialo nie luszczylo nie sciemnialo itp...bez zadnych zywic do cieniowania czy rozpucha,chociaz ostatnio zaczelem go uzywac...oczywiscie nie twierdze ze inaczej jest zle tylko ze ja robie jak robie teoretycznie nie do konca ok i ale wszystko wporzadku i odrazu i po czasie a o to glownie sie rozchodzi... |
|
|
|
|
glover
|
Wys³any: 2011-10-26, 18:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 303
|
hej Pany, jak znam ludzi z Novola to oni to wezm± na powa¿nie i zrobi± te testy, tylko na jakich lakierach? Samego mnie to ciekawi ale ja sprzedajê najwiêcej novola i nie wiem które klary nie ¶ciemniaj± o ile to problem novola bo u mnie jest spokój, nikt siê nie rzuca.
Dawaæ te nazwy klarów do testowania |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-26, 19:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
glover napisa³/a: | jak znam ludzi z Novola to oni to wezm± na powa¿nie i zrobi± te testy |
Nie w±tpiê.
Pokaza³em zdjêcie problemu i nie chodzi mi o porównania do innych lakierów, lecz zlikwidowanie problemu.
Lub wyjasnienie co robiê ¼le.
Jesli porównanie do innych lakierów pomo¿e to podam taki który nie ¶ciemnia.
Narazie musze sprawdzic czy nie sciemni, ¿eby nie pisaæ bzdur. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2011-10-26, 20:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
glover napisa³/a: | Dawaæ te nazwy klarów do testowania | Spectral 505 - lakierowa³em srebrn± Maximê na 2 warstwy - nr lakieru nie pamiêtam. |
_________________
|
|
|
|
|
Novol rafman
|
Wys³any: 2011-10-28, 07:57 Lakiery bezbarwne nie tylko Novola....
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 54
|
Witam!
Chcia³bym wesprzeæ tutaj kolegê Novolka i jako praktyk potwierdziæ jego slowa.
Do seniora: may tak bogat± ofertê szpachlówek , aby ka¿dy móg³ sobie znale¼æ sobie tak± , która mu odpowiada do obróbki,odpowiada mu cena i jako¶æ.
Szpachlówki z w³óknem szklanym nie s± raczej do szlifowania, a szczególnie FIBER, ktory ma inne przeznaczenie. Do samochodówki jest Fiber MICRO.
Szpachlówka wykañczaj±ca- sama nazwa wskazuje zastosowanie: musi byæ twarda i posiadaæ du¿± zawarto¶æ ¿ywicy , aby nie siada³a np: w rysach czy dziurkach(no i trochê mo¿e jej wyp³yn±æ na wierzch) . Nigdy dobra szpachlówka wykañczaj±ca nie bêdzie siê dobrze szlifowaæ . Jak siê dobrze szlifuje to raczej jest do .... niczego.
Czy próbowa³e¶ EASY SAND ?
Wed³ug mnie najnowocze¶niejsza szpachlówka na rynku.
Jak nazwa wskazuje ³atwo siê szlifuje,tak¿e po kilku dniach(super na trudno dostêpne miejsca, albo du¿± powierzchniê) ale na pocz±tku mo¿e siê nie podobaæ, bo wysycha odrobinê d³u¿ej i na pocz±tku mo¿e zabijaæ papier.
Odrobina ¿ywicy mo¿e wyp³ywaæ na powierzchniê. Ale wystarczy na pocz±tek przejechaæ ze dwa razy starym papierem i mamy ju¿ same plusy-dobre szlifowanie ,nawet po tygodniu i skurcz na poziomie 1%.
Mlecznienie lakierów(pisa³ o tym chyba senior)-Jak pisa³ Novolek, my nie tworzymy produktów do technologii ,,jutro gie³da"). Nasze lakiery maj± dobrze wygl±daæ nawet po kilku latach.
Tak wiêc nie obni¿ymy zawarto¶ci utwardzacza w utwardzaczu (a to mo¿e byæ przyczyn± mlecznienia je¶li kto¶ wyrzuci na powietrze nie do koñca przereagowany lakier), bo chcemy ¿eby ten lakier jako¶ wygl±da³ po czasie.
Staramy siê znale¼æ inne rozwi±zania np: Lakier Ultra lub nowy Lakier Spectral VHS 565 nad którym koñczymy pracê, a który mo¿e byæ rewolucj± szczególnie u posiadaczy komór lakierniczych.
Popieram jeszcze raz idee konfrontacji lakierów.
Rafa³ Mania Centrum Szkoleniowe NOVOL |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-28, 18:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Witam pana Panie Rafale Novol rafman napisa³/a: | Do seniora: may tak bogat± ofertê szpachlówek , aby ka¿dy móg³ sobie znale¼æ sobie tak± , która mu odpowiada do obróbki,odpowiada mu cena i jako¶æ.
Szpachlówki z w³óknem szklanym nie s± raczej do szlifowania, a szczególnie FIBER, ktory ma inne przeznaczenie. Do samochodówki jest Fiber MICRO. | Jak napisa³em wcze¶niej wymkn±³em siê z waszych produktów jaki¶ czas temu wiêc nie jestem na bie¿±co w temacie Waszych nowych produktów. W czasach gdy je kupowa³em by³y tylko te które wymieni³em i napisa³em co mi siê w nich podoba³o a co nie. Nie oznacza to ¿e innych wtedy nie by³o bo mo¿e i by³y tylko sklep w którym siê zaopatrywa³em ich nie sprowadza³. Dlatego te¿ jestem ju¿ po Pañstwa kilku zdaniach pewien ¿e kit z w³óknem by³ to w³a¶nie nie ten co trzeba - bo nawet nazwy MICRO nie kojarzê.
Natomiast mogê siê przyznaæ ¿e sam robi³em sobie miksy Waszych szpachli: a konkretnie przy mieszaniu SOFT PLUS dodawa³em ok 25-30% wykoñczeniówki { } i wtedy i ³adnie siê nak³ada³a i w obróbce minimalnie ró¿ni³a ni¿ sam SOFT PLUS ale za to porków prawie nie mia³a I teraz powiem tak: Nigdy nic z³ego siê nie dzia³o a przynajmniej nie widzia³em ani nikt nie zg³asza³ {co by³o z lekk± - tamtej niczym nie tuningowa³em} Ale czy i jak fatalny b³±d pope³nia³em to chêtnie teraz us³yszê - chocia¿ ju¿ tego nie robiê. Jak wielkim by³em kaskaderem?
Je¶li chodzi o to mleczenie to tak jak mówi³em Panie Rafale by³o to kilka latek temu i pojawi³o siê nagle. Ale nagle to nie mówiê ¿e kupi³em lakier po raz pierwszy i od razu ZONK. Bo by³o tak jak mówi³em ¿e wtedy robi³em nim ju¿ kilka lat - i tylko nim i by³ to mój najbardziej ulubiony lakier. Wiêc zna³em go jak w³asn± kieszeñ i od kilku lat osobi¶cie nim lakierowa³em w tych samych warunkach {próbowa³em raz wtedy Waszego chyba 4:1 a mo¿e i te¿ 2:1 w takiej szaro niebieskiej puszce i ni groma mi nie podoba³ siê i wola³em tego MS-a} I nie by³o to lakierowane jak napisa³em wy¿ej: po kostki w wodzie a tak samo od kilku lat. I takie same objawy zauwa¿y³o 2 kolegów którzy te¿ d³ugo na nim pracowali {2 w kabinach}. A jak jest teraz? Nie wiem.
Ahaa i te moje kilka lat pracy na nim to nie by³o jedno auto na miesi±c tylko mniej wiêcej ¶rednio litr dziennie - ot troszkê sobie pracowa³em i jako jedyny i ostatni go w sklepie bra³em bo innym by³ za drogi A co do utwardzacza to jako ¿e wiem jak jest wa¿ny i jestem cykor to kupowa³em lakier na puszki litrowe a nie 5 wiêc utwardzacz 0,5l szed³ jak ciep³e kluchy wiêc jego wada odpada³a.
Ale z mojej strony na chwilê obecn± ju¿ po temacie bo nawet je¶li powrócê pod logo NOVOL to ju¿ na pewno nie na pó³kê MS tylko wy¿ej
Co do wypróbowania Waszych nowych wyrobów oczywi¶cie ¿e je wypróbuje co ju¿ wcze¶niej napisa³em. I je¶li bêd± mi odpowiada³y to z pewno¶ci± na Wasz± liniê przejdê. Dlaczego? Dlatego ¿e tak jak pisa³em macie plusa za to ¿e¶cie ziomale a MEGA PLUSA za to jak wychodzicie szeroko do klienta - JAK ¯ADEN INNY KONCERN. A jeszcze gdy czytam jak skaczecie ko³o kolegi pijanego to a¿ wierzyæ siê nie chce ¿e takie fajne z Was ch³opy. Ju¿ nie tyle pracownicy firmy co fajne pomocne ch³opy. A jako ¿e ja ju¿ wiekowy to tym bardziej mi siê takie podej¶cie podoba i bardzo mocno je doceniam.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-28, 20:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior napisa³/a: | Co do wypróbowania Waszych nowych wyrobów oczywi¶cie ¿e je wypróbuje co ju¿ wcze¶niej napisa³em. I je¶li bêd± mi odpowiada³y to z pewno¶ci± na Wasz± liniê przejdê. Dlaczego? Dlatego ¿e tak jak pisa³em macie plusa za to ¿e¶cie ziomale a MEGA PLUSA za to jak wychodzicie szeroko do klienta - JAK ¯ADEN INNY KONCERN. A jeszcze gdy czytam jak skaczecie ko³o kolegi pijanego to a¿ wierzyæ siê nie chce ¿e takie fajne z Was ch³opy. Ju¿ nie tyle pracownicy firmy co fajne pomocne ch³opy. A jako ¿e ja ju¿ wiekowy to tym bardziej mi siê takie podej¶cie podoba i bardzo mocno je doceniam.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam | za to wielki + a mi jednego brakuje w waszych produktach...jest seria economy tania i wmiare chociaz lekka to same dziury ale podklad caly czas uzywam na tansze auta,lakier z 3 razy i byl ok jak na cene ok 40zl za litr ale brakuje czegos extra....produktow do ktorych nie ma sie do czego doczepic...co z tego ze lakier bedzie kosztowal 100zl szpachlowka 40 czy podklad 50 ale jest wiele osob/lakiernikow ktorym glownie zalezy na 100%jakosci a nie na cenie...ja akurat wole dac wiecej a nadrobic w czasie i cieszyc sie efektem koncowym jak dziecko... |
|
|
|