Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-24, 00:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
lukas napisał/a:
Za to jest duÂżo grubiej bezbarwnego niÂż na obu sÂąsiednich

Rozumiem Twój punkt widzenia, ale jest kilka powodów dla których nalezy daÌ odpowiedni¹ iloœÌ lakieru bezbarwnego.
JednÂą z nich jest uzyskanie struktury , tzw Âłuski.
Najlepiej jak jest ona idealna ze strukturkÂą sÂąsiedniego elementu.

Inny to troche lipny powód - niektórzy musza ci¹Ì pow³okê papierem i polerowaÌ aby wtr¹cenia zlikwidowaÌ.

Nie wspomnê ju¿ o tym ¿e inne lakiery poprostu nie maja takiej ciemnej g³êbi w sobie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

senior
Wysłany: 2011-10-24, 06:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
Kolego Lukas nie kaÂżdy podczas cieniowania leje klar od kantu do kantu na maxa. MiĂŞdzy innymi dlatego elementy cieniowane nie sÂą matowane/ciĂŞte na lustro papierami o takiej samej gradacji jak elementy naprawiane czy ich czĂŞÂści.
Dlatego te¿ czêœÌ elementu cieniowanego gdzie bêdzie ju¿ tylko samo zapylenie klarem najlepiej zmatowaÌ odpowiedni¹ w³óknin¹ ze specjaln¹ past¹.
Wtedy przy lakierowaniu klarem pierwszÂą warstwĂŞ ja lakierujĂŞ tylko po bazie lekko za niÂą wychodzÂąc lecz tylko wychodzÂąc a nie aÂż do kantu, kolejna tak samo tylko ciut dalej a koĂącĂłwkĂŞ samÂą praktycznie mgieÂłkÂą dla zaszklenia co robi Doctor rozcieĂączalnikiem do cieniowania. /piszemy o klarze na 2 warstwy a tymi na 3 tak samo/
I dziêki temu trikowi gruboœÌ klaru na obrze¿u jest minimalna a zarazem zachowana jest idealnie poprzednia struktura lakieru idealnie pasuj¹ca do s¹siedniego elementu.

Ale niestety Ty /bez urazy/ na si³ê ju¿ zaczynasz wymyœlaÌ ró¿ne teorie jak to robi³eœ w przypadku tematu forumowicza OBCY z jego reklamacj¹ odnoœnie innego klaru równie¿ NOVOLA. Tam te¿ wymyœla³eœ prawie teorie o ufo podpieraj¹c siê konsultacjami z przedstawicielami Novola lecz nie dopowiadaj¹c treœci.
Ale nie waÂżne. Bo waÂżniejsi sÂą ludzie z firmy ktĂłrzy siĂŞ tu odezwali i z gĂłry tak jak Ty nie szukajÂą winnych po drugiej stronie a chcÂą temat i sprawdziĂŚ i ew. wyprostowaĂŚ.
OczywiÂście Âżyjemy na tej samej planecie i wiem Âże 99% tego co siĂŞ nie uda w robocie przez 99% jej wykonawcĂłw jest z gĂłry tÂłumaczone trefnymi materiaÂłami i szuka siĂŞ przyczyn wszĂŞdzie tylko nie u siebie - o tym wiem. Ale jeÂśli gro ludzi zgÂłasza takie same objawy coÂś jednak moÂże byĂŚ na rzeczy.
Ja mimo ¿e skomentowa³em filmik instrukta¿owy lubiê t¹ firmê z g³ównego powodu: Jest Nasza i bardzo szeroko wychodzi do ludzi. I tak trzymaÌ.

Teraz nie mam czasu ale wieczorem dopiszĂŞ wiĂŞc inne moje uwagi odnoÂśnie tego klaru jak teÂż innych kilku produktĂłw tej marki dla przedstawiciela.
Pozdrawiam
 

lukas
Wysłany: 2011-10-24, 09:33   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 339
senior napisał/a:
Ale niestety Ty /bez urazy/ na si³ê ju¿ zaczynasz wymyœlaÌ ró¿ne teorie jak to robi³eœ w przypadku tematu forumowicza OBCY z jego reklamacj¹ odnoœnie innego klaru równie¿ NOVOLA. Tam te¿ wymyœla³eœ prawie teorie o ufo podpieraj¹c siê konsultacjami z przedstawicielami Novola lecz nie dopowiadaj¹c treœci.


PomyliÂłeÂś mnie z innym uÂżytkownikiem forum. Ja owszem braÂłem udziaÂł w dyskusji ale mnie raczej interesowaÂł sam problem a nie jakieÂś rozgrywki sÂłowno-personalne. SprawdÂź sobie dokÂładnie ten wÂątek.

Co do teorii o UFO to wie¿ mi, w swojej pracy nas³ucha³em siê i naogl¹da³em tak wielu kosmicznych historii zahaczaj¹cych o lakiernictwo ¿e jak siê pojawi na forum taki "trudny" w¹tek to chêtnie siê w nim udzielam po to aby pokazaÌ problem w szerszej perspektywie. Podstawowy b³¹d wielu lakierników to wyra¿anie swoich opinii i utwierdzanie siê w nich nie s³uchaj¹c drugiej strony. Problem w którym tkwi¹ i nastawienie utwierdza ich w przekonaniu ¿e maj¹ racjê.

PowtĂłrzĂŞ, ja nie twierdzĂŞ Âże te konkretne klary novola sÂą bez winy bo tego nie wiem. Staram siĂŞ jedynie pokazaĂŚ jakie mogÂą byĂŚ przyczyny podobnych efektĂłw wizualnych.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-24, 12:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
lukas napisał/a:
PowtĂłrzĂŞ, ja nie twierdzĂŞ Âże te konkretne klary novola sÂą bez winy bo tego nie wiem. Staram siĂŞ jedynie pokazaĂŚ jakie mogÂą byĂŚ przyczyny podobnych efektĂłw wizualnych.


Chcia³bym aby konkretne klary novola BY£Y bez winy i ¿eby znaleœÌ przyczynê takiego stanu rzeczy.

A dla przypomnienia dodam Âże mleczenie 570 ustaÂło nagle i niema na forach juÂż tego problemu poruszanego.
Czyli cicha udana akcja w novolu i po sprawie.
PoproszĂŞ o takÂą samÂą akcjĂŞ z ciemnÂą tonacjÂą 570.
Tego napewno a o 580, 590 to juÂż nie bĂŞdĂŞ siĂŞ spieraÂł, bo dawno na nich nie robiÂłem.

Widzisz ja potrafie bez zÂłoÂśliwoÂści,,, ale jesli tylko sobie zaÂżyczysz .... :cool:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

senior
Wysłany: 2011-10-24, 13:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
lukas napisał/a:
PomyliÂłeÂś mnie z innym uÂżytkownikiem forum. Ja owszem braÂłem udziaÂł w dyskusji ale mnie raczej interesowaÂł sam problem a nie jakieÂś rozgrywki sÂłowno-personalne. SprawdÂź sobie dokÂładnie ten wÂątek.
JeÂśli tak to sorry za pomyÂłkĂŞ. Nie chce mi siĂŞ szukaĂŚ i wierzĂŞ na sÂłowo.
lukas napisał/a:
Co do teorii o UFO to wieÂż mi, w swojej pracy nasÂłuchaÂłem siĂŞ i naoglÂądaÂłem tak wielu kosmicznych historii zahaczajÂących o lakiernictwo
Tutaj absolutnie masz racjê. Wiem o tym i sam o tym wspomnia³em ¿e w wiêkszoœci przypadków ludzie szukaj¹ winy wszêdzie tylko nie u siebie i ciê¿ko im wyt³umaczyÌ ¿e nie miesza siê producentów klaru i utwardzacza {bo s¹ i tacy a póŸniej p³acz}, klaru i dedykowanego rozcieùczalnika jeœli jest zalecany {niektóre nic nie robi¹ na pierwszy rzut oka ale to te¿ nie oznacza ze wcale nie wp³ywaj¹ jakoœ negatywnie a o wszechobecnym nitro nawet nie wspominamy}, prawid³owo i bazy, nie lakieruje siê gdy zamarzaj¹ fluki pod nosem, nie lakieruje siê gdy auto stoi po kostki w wodzie, itd. itp.: wilgoÌ, wilgotnoœÌ, temperatura, czasy, pistolet i jego parametry, powietrze zasilaj¹ce pistolet, przygotowanie pod³o¿a, przygotowanie materia³u do aplikacji {proporcje, tzw. lepkoœÌ}, dobór jego sk³adników {odp. utwardzacze i rozcieùczalniki}......
Nie. Zawsze na ogó³ zaczyna siê od jechania po produkcie i to jest fakt.

Ale gdy kilku czy kilkunastu zgÂłasza jakiÂś problem i to takich co jakiÂś czas juÂż danym produktem pracujÂą to jednak o czymÂś Âświadczy. I jeÂśli ja zgÂłaszaÂłem w sklepie i sÂłyszaÂłem Âże to tylko u mnie sÂą wady a w dwa tygodnie dowiedziaÂłem siĂŞ od prawie 10 znajomych Âże majÂą takie same defekty to zmieniÂłem nie tylko klar ale i sklep.
Ale ok nie off topujmy.
 

senior
Wysłany: 2011-10-24, 14:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
novolek napisał/a:
Witam, jestem pracownikiem Novola a to mĂłj pierwszy post na forum, choĂŚ przyznam, Âże czytelnikiem jestem od dawna. CeniĂŞ sobie szczere uwagi, ktĂłre siĂŞ tutaj pojawiajÂą, mimo Âże czasami sÂą gorzkie, czasami zÂłoÂśliwe, chciaÂłbym zapewniĂŚ Âże przyjmujemy je wszystkie z uwagÂą i szacunkiem i wcale nie obraÂżamy siĂŞ
Witam.
Ze swojej strony najpierw powiem to o czym wspomniaÂłem powyÂżej czyli Âże cieszĂŞ siĂŞ Âże jesteÂście Polska firmÂą a co wiĂŞcej chyba najbardziej, nie nie chyba a na pewno najbardziej otwartÂą do ludzi. I te dwie rzeczy najbardziej mi siĂŞ w Was podobajÂą. I oby to trwaÂło jak najdÂłuÂżej a jeÂśli siĂŞ przekonam do Waszych nowych produktĂłw to chĂŞtnie na nie powrĂłcĂŞ bo kiedyÂś juÂż "troszkĂŞ" na nich pracowaÂłem.

Moje opinie i spostrzeÂżenia z tych ktĂłrymi porabiaÂłem byÂły nastĂŞpujÂące:
- 570 MS = kilka lat temu zacz¹³ strasznie mleczyÌ oraz œciemnia³ co by³o wspomniane powy¿ej. I tutaj dodam ze 570-tk¹ lakierowa³em kilka ³adnych lat i by³ to mój ulubiony lakier i to mleczenie pojawi³o siê nagle.
- podkÂłady akrylowe biaÂły i czarny = fatalne krycie i wypeÂłnienie - tylko sam juÂż nie jestem pewien czy aby na pewno byÂły to podkÂłady Wasze czy innych firm. Bo to Âże innych to na pewno ale Wasze chyba teÂż. Szary ok a te tragedia.
- szpachla z w³óknem = ciê¿ka w obróbce. Przyk³adowo POLFILL obrabia siê rewelacyjnie a Wasz strasznie topornie.
- szpachla wykoĂączeniowa = jedna z najbardziej gÂładziutkich i maseÂłkowatych jakimi robiÂłem. Tylko Âże sÂłabo dosycha, mocniej niÂż inne zabija papiery na poczÂątku i strasznie ciĂŞÂżka w obrĂłbce.
- szpachla SOFT PLUS = w aplikacji, dosychaniu i obrĂłbce rewelacja. Do dziÂś w tym dla mnie najlepsza. Ale wielki minus to strasznie wielkie pory i temu jÂą zmieniÂłem.
- szpachla UNISOFT bodajÂże = dupiasta w aplikacji a do obrĂłbki tragiczna
- szpachla lekka = w aplikacji ni to zÂła ni to dobra a nawet dziwna bo po kilku przeciÂągniĂŞciach szpachelkÂą robiÂły siĂŞ z niej lekkie grudki wiĂŞc szpachlowanie musiaÂło byĂŚ szybkie i zdecydowane. ObrĂłbka spoko. Ale po roku 3 auta wrĂłciÂły na poprawki bo caÂłe popĂŞkaÂły. ZrobiÂłem niÂą aut kilkadziesiÂąt ale czy tylko na tych pĂŞkÂła czy tylko te powrĂłciÂły to nie wiem. Tam gdzie popĂŞkaÂła to fakt Âże byÂło jej sporowato ale nie na raz tylko na 3-do czterech wiĂŞc teoretycznie nie powinna. Innymi kitami duÂżo wiĂŞksze gruboÂści czasami trzeba byÂło betonowaĂŚ i nie byÂło problemĂłw.
Z tego co teraz pamiĂŞtam to tylko tyle. OczywiÂście niektĂłre opinie mogÂą byĂŚ inne bo kaÂżdemu ma prawo odpowiadaĂŚ co innego. Takie byÂły moje spostrzeÂżenia.
Pozdrawiam.
 

Siekiera
Wysłany: 2011-10-24, 15:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
senior napisał/a:
lukas napisaÂł/a:
PomyliÂłeÂś mnie z innym uÂżytkownikiem forum. Ja owszem braÂłem udziaÂł w dyskusji ale mnie raczej interesowaÂł sam problem a nie jakieÂś rozgrywki sÂłowno-personalne. SprawdÂź sobie dokÂładnie ten wÂątek.
JeÂśli tak to sorry za pomyÂłkĂŞ. Nie chce mi siĂŞ szukaĂŚ i wierzĂŞ na sÂłowo.


To byÂłem ja ;P
Obcy_69 wiedziaÂł Âże mĂłwie prawdĂŞ, nic nie zmyÂślaÂłem a informatorĂłw nie ujawnia siĂŞ :D
 

lakierok 
Wysłany: 2011-10-24, 20:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 9 razy
Posty: 423
Skąd: Okolice
senior napisał/a:
- szpachla z w³óknem = ciê¿ka w obróbce.


jaka to byÂła szpachla z wÂłuknem ? bo fiber to nie jest do obrĂłbki ani do samochodĂłw osobowych tylko fiber micro ma zastosowanie w samochodach osobowych ( tak byÂło na szkoleniu )

co do 570 to ostatni kolega malowa³ bmw srebrne i nie widzia³em œciemnienia ale robi³ bez przejœÌ wiêc ciê¿ko powiedzieÌ - kilka lat temu w RM by³ fainy klar RM Basic i to on dopiero œciemnia³ na srebrze ale o tym siê nie pisze bo ju¿ go niema w sprzeda¿y( cieniowanie trzeba by³o robiÌ na jedn¹ warstwê )
_________________
Mieszalnia LakierĂłw

Frostt.pl
 

senior
Wysłany: 2011-10-25, 01:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
Siekiera napisał/a:
To byÂłem ja ;P
WiĂŞc postaram siĂŞ Ciebie zapamiĂŞtaĂŚ i mieĂŚ na Ciebie oko :D :D
lakierok napisał/a:
jaka to byÂła szpachla z wÂłuknem
Tego to zabij a nie wiem. Tylko ¿e nie pamiêtam aby by³y dwie. A mo¿e tylko jedn¹ rozprowadzali? Nie wiem. Koloru szarawego bodaj¿e z doœÌ d³ugimi w³óknami - tyle pamietam.
 

novolek
Wysłany: 2011-10-25, 07:36   
0
UP DOWN

Posty: 24
Panowie, no to jak z testem s¹ chêtni? Mówiê powa¿nie. Jak mam coœ organizowaÌ to chcia³bym aby by³o przy tym kilka osób, tak aby póŸniej nikt nie zarzuci³ ¿e coœ by³o ustawione. Czas nie bêdzie stracony bo przy okazji zrobimy szkolenie z tematu który was interesuje.

Jak nie bêdzie chêtnych to oczywiœcie sami to posprawdzamy ale chcia³bym ¿eby póŸniej nie by³o gadania ;)

Czekam teÂż na:
- konkretne propozycje nr kolorĂłw baz + nazwa firmy, bo to teÂż moÂże mieĂŚ znaczenie.
- nazwy lakierĂłw jakie mam zakupiĂŚ

Tylko nie rzucajcie, Âże moÂże ten klar by siĂŞ przydaÂło sprawdziĂŚ albo tamten bo produktĂłw jest na rynku caÂła masa i wszystkiego nie przerobimy. Chodzi mi o konkretne nazwy na ktĂłrych nie mieliÂście problemĂłw, tak Âżeby ustaliĂŚ gdzie leÂży problem.
Jeden juÂż jest - Standox Easy


PS.
dziĂŞki senior za uwagi o konkretnych produktach.
szpachlówka z d³ugim w³óknem jest faktycznie ciê¿ka w obróbce ale dziêki tym d³ugim w³óknom ma swoje specyficzne zastosowanie i powiem ¿e znajduje wielu nabywców.

Jak ktoœ nie chce siê mêczyÌ a zarazem chce mieÌ pewnoœÌ któr¹ daje szpachlówka zbrojona to proponujê produkt który jest ju¿ od kilku lat na rynku czyli FIBER MICRO.
Zupe³nie inny komfort nak³adania i obróbki a najwiêksz¹ jej zalet¹ jest jej elastycznoœÌ, chyba najwiêksza na rynku szpachlówek.
  
 

jacenty 741
Wysłany: 2011-10-25, 07:50   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
Wracaj¹c do teorii z szybami wielowarstwowymi:skoro lakierujê baz¹ tylko jedn¹ stronê zderzaka,druga jest tylko zmatowana w³óknin¹,i na ca³oœÌ nak³adam (tak jak ka¿e producent)2 pe³ne warstwy,to mo¿na za³o¿yÌ,¿e po jednej stronie mam 2 warstwy bezbarwnego,a po drugiej nawet 4.Wiêc czemu odcieù jest jednakowo ciemniejszy po obydwu stronach????Znam ten samochód,i wiem na 1000%,¿e nie by³ wczeœniej lakierowany.
Poza tym,u¿ywa³em Ultra od czasu,jak siê pojawi³,i nawet na srebrach mnie nie zaskoczy³,a poœlizn¹³em siê dopiero na 2 niebieskich per³ach.Na innych kolorach by³o ok.
I podobnie jak senior,nie wytwarzam nagonki na Novola,bo rĂłwnieÂż go sobie bardzo ceniĂŞ,moÂże z wyjÂątkiem podkÂładĂłw serii Professional,nie mogÂłem siĂŞ do nich przeÂłamaĂŚ.
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-25, 11:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
jacenty 741 napisał/a:
z wyjÂątkiem podkÂładĂłw serii Professional

A co z tymi podkÂładami jest nie tak?
Ja stosujĂŞ je na codzieĂą i po aplikacji satÂą 100 bf 1.6 rp wylewajÂą siĂŞ na gÂładko i obrĂłbka ich to praktycznie nadanie przyczepnoÂści.
Nie zapycha papieru i nie odcina na Âłatach.

A co do 570 to zgadzam siĂŞ z Jacentym.
CieszĂŞ siĂŞ Âże novolek, zainteresowaÂłeÂś siĂŞ problemem.
PS.
Czy w zwiÂązku z mleczeniem 570 coÂś zrobiliÂście i moÂżesz powiedzieĂŚ o udanej akcji, czy takiego typu dziaÂłanie zrobione byÂło po cichu i nie przyznacie sie do byÂłego juz problemu???
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

novolek
Wysłany: 2011-10-25, 21:26   
0
UP DOWN

Posty: 24
Lackdoctor napisał/a:
PS.
Czy w zwiÂązku z mleczeniem 570 coÂś zrobiliÂście i moÂżesz powiedzieĂŚ o udanej akcji, czy takiego typu dziaÂłanie zrobione byÂło po cichu i nie przyznacie sie do byÂłego juz problemu???


Akcjê to zrobi³ jeden z u¿ytkowników forum :cool: ale spoko, nas to te¿ czegoœ nauczy³o. A przyznawaÌ siê nie mamy do czego bo to tak jakby siê przyznaÌ ¿e w szpachlówce z w³óknem (Fiber) mamy za d³ugie w³ókno. Ka¿dy widzi jaka jest ta szpachlówka i jak nie odpowiada to kupuje siê inn¹ zamiast narzekaÌ ¿e jest za d³ugie (przepraszam senior, to nie do ciebie, tylko tak mi siê porówna³o bo by³a dzisiaj o tym mowa).
Jak ktoœ nie ma warunków do robienia takim klarem to kupuje taki który jest odpowiednio "podganiany". To jest proste, nic nie ma za free. Pocz¹tkow¹ szybkoœÌ lakieru mo¿na zrobiÌ pod klienta, fajnie wtedy schnie, szybko siê daje polerowaÌ ale traci wtedy na twardoœci koùcowej i odpornoœci. Pokaza³ bym wam zdjêcia jednego z uznanych lakierów który na forach zbiera bardzo dobre opinie ale mi nie wypada, po pó³ roku rysa na rysie a auto nie widzia³o myjni automatycznej.
Nasze lakiery zawsze by³y uznawane za wolne bo labo wychodzi³o z za³o¿enia ¿e bardziej siê liczy efekt koùcowy ni¿ mo¿liwoœÌ polerowania po kilku godzinach. Niestety wi¹¿e siê to te¿ z tym ¿e d³u¿ej taki lakier jest nara¿ony na niekorzystne warunki atmosferyczne. Ale kto projektuj¹c lakier zak³ada ¿e auto 2 godziny po lakierowaniu bêdzie wypychane na zewn¹trz? Nie pijê tu do tamtej sprawy ale niejednokrotnie siê z czymœ takim spotyka³em. T³umaczenie by³o np takie "no jak to, przecie¿ nie ma deszczu?" :shock:

Dopiero jak siĂŞ pojawiÂły takie moÂżliwoÂści techniczne (surowcowe) to powstaÂły u nas szybsze lakiery np. ULTRA ale nim teÂż nie moÂżna robiĂŚ pod parasolem :D
Przepraszam Âże moÂże tak przejaskrawiam ale niech kaÂżdy sobie sam w myÂślach odpowie czy nie zdarzyÂła mu siĂŞ taka ekspresowa naprawa i pomnoÂży to razy tysiÂące napraw miesiĂŞcznie w caÂłym kraju, no nie ma siÂły coÂś kiedyÂś musi siĂŞ nie udaĂŚ.
A choÌby tak prozaiczna sprawa jak ogrzewanie warsztatu palnikami gazowymi czy olejowymi. Mówiê o takich z otwartym p³omieniem. Czy zastanawia siê ktoœ co siê dzieje przy spalaniu paliw? No? Wydaje siê ¿e jak w taki wilgotny jesienny dzieù nagrzejemy w warsztacie to bêdzie lepiej sch³o. Owszem temperaturê podniesiemy do tych 18 stopni ale wilgotnoœÌ te¿ bardzo wzroœnie.
Nie chcĂŞ siĂŞ tu wymÂądrzaĂŚ bo to wy jesteÂście fachowcami ale to wszystko nie jest takie proste.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-25, 22:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Masz racjĂŞ, ja w technicznych sprawach siĂŞ nie mogĂŞ znaĂŚ, bo ja materiaÂły tylko uzywam.
Mi te¿ zmleczy³ kilka razy ten klar, ale to by³o dawno i zapewne jakiœ b³¹d musia³em pope³niÌ.
A jeÂśli chodzi o problemy z Âściemnianiem koloru to popatrz to zdjĂŞcie przykÂładowe.
Widac po listwie Âże baza jest z drugiej strony aplikowana a nie pasuje kolor z bÂłotnikiem.
Tak zachowuje siĂŞ 570 - mi przedni bÂłotnik tak sciemniÂł ze z progiem i drzwiami nie pasowaÂł.
Tu na fotce jest novol economy,,,, fotka przykÂładowa , nie moja.
Czy mo¿e masz jakis pomys³ na takie zjawisko,,, jak go unikn¹Ì?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2011-10-25, 23:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
To Novol Economi teÂż "Âściemnia"? ;) Pozdrawiam!
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-25, 23:31   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Robertlodz09,
Dzis kupiÂłem 5 litrĂłw klaru 570 w promocji za 235 zl
wychodzi 47 zl za kpl a to taniutko.
Economy koszt 49.50zl.
A ze Âściemnia to sie zdziwiÂłem tez patrzÂąc na te foty.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Siekiera
Wysłany: 2011-10-25, 23:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
No wÂłaÂśnie, coÂś sie juÂż tu Âściemnia ;P
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-25, 23:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Siekiera,
No i masz na to jakiÂś patent?
Lub dlaczego tak siĂŞ dzieje?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

krystek 
Wysłany: 2011-10-26, 08:20   OdnoÂśnie przyciemniania lakieru
0
UP DOWN

Posty: 11
KtoÂś (nie chcĂŞ mi siĂŞ szukaĂŚ tego postu)napisaÂł prawdĂŞ .
Wszystkie powÂłoki nakÂładane na drugie powÂłoki zmieniajÂą odcieĂą pod spodem-FIZYKA PANOWIE!
Tylko jak ktoÂś sÂłusznie napisaÂł na niektĂłrych kolorach jest to widoczne , a na innych nie.
Bardzo duÂżo zaleÂży od koloru.
jak bylem na tym szkoleniu w Novolu to technik RafaÂł pokazywaÂł jeszcze, Âże jak siĂŞ cieniuje to czesto pyÂł z farby siada na koĂącu drzwi i nawet scierkÂą sie tego nie wytrze,nie widaĂŚ a wtenczas teÂż moÂże zmieniĂŚ odcieĂą lakieru.
_________________
krystek
 

Siekiera
Wysłany: 2011-10-26, 09:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 988
Lackdoctor napisał/a:
Siekiera,
No i masz na to jakiÂś patent?
Lub dlaczego tak siĂŞ dzieje?


nie nie mam ale uwierz mi u mnie lakiernicy nie skar¿yli siê na jakiœ konkretny klar ale mo¿e to byÌ te¿ tak ¿e ktoœ komu wychodzi³o za ciemno nie ³¹czy³ tego z klarem tylko z baz¹ zrobiona u mnie? Ju¿ sam nie wiem o co chodzi z tym ca³ym zciemnianiem, czy to tylko takie nastawienie czy mo¿e powszechny problem ale puszczany miêdzy palce przez lakierników. Mo¿e faktycznie dobrze by³oby zrobiÌ takie porównanie ro¿nych klarów jak robi³ @senior
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-26, 10:42   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
sciemnij jak sciemnil,ale to chyba nie ty to cieniowales???ciekawe czy az tak kolor nie pasowal czy tak nieuumiejetnie zrobione bo nie trzeba patrzec na listwe zeby zobaczyc dokad byla baza
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-26, 11:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun,
Nie ja.
To zdjĂŞcie kolegi.
Ale chyba nie rozumiemy siĂŞ
gugun napisał/a:
czy tak nieuumiejetnie zrobion

Tu jest wszystko oki i nie pasuje z bÂłotnikiem, bo drzwi pod wpÂływem klaru zrobiÂły siĂŞ ciemniejsze.
RobiÂąc peugeota 206 miaÂłem taki sam problem, ale fotki nie zrobiÂłem niestety.
Nie pasowaÂł bÂłotnik przedni z drzwiami i progiem - dokÂładnie jak tu.
I wÂłaÂśnie chciaÂłbym ten problem wyjasniĂŚ nie twierdzÂąc Âże to wina lakierĂłw novola.
Lecz nie zgodzĂŞ siĂŞ z takim twierdzeniem
krystek napisał/a:
Wszystkie powÂłoki nakÂładane na drugie powÂłoki zmieniajÂą odcieĂą pod spodem-FIZYKA PANOWIE!

Tu juÂż Jacenty napisaÂł i nie bĂŞdĂŞ powtarzaÂł - zmienia kolor niezaleÂżnie od tego czy klar na klar, czy na nowÂą bazĂŞ a ta baza na podkÂład byÂła aplikowana.

Dodam tylko Âże problem nie dotyczy tylko lakierow novola, ale jest kilka innych ktĂłre bez takich efektĂłw ubocznych pasujÂą z elemntem przylegÂłym.

ChĂŞtnie wysÂłucham kolegi novolka i zastosuje sie do rad, bo nie jestem wrogiem novola i wczoraj zakupiÂłem 5 litrow 570 i chciaÂłbym go wyrobiĂŚ ze spokojem.

Do dziÂś jak mi nie przypasi i Âściemni to poprostu lekko matujĂŞ mat pastÂą element przylegÂły i lakierujĂŞ ten element samym klarem w 2/3 a reszte koĂącze rozpuszczalnikiem do cieniowania ak 350, bo novol do tego celu sie nie nadaje.
Nadaje siĂŞ do mieszania z resztÂą klaru, ale jako sam w sobie to niestety nie.
A Âżeby z gĂłry zapobiegaĂŚ takiemu efektowi, to jak da radĂŞ to taki bÂłotniczek koncze klarem na 2/3 lub 3/4 i koncze ak350.
Wtedy jest oki.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-26, 14:03   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
poprostu jedyne racjonalne rozwiazanie na chwile obecna to nie uzywac owego lakieru do jasnych kolorow az sprawa sie wyjasni i zostana przeprowadzone testy...no chyba ze wina tkwi w niewlasciwym przygotowaniu???ja do takich kolorow jesli chodzi o cieniowanie to troche moze przesadzam ale element jade p2000 i nic nie odpada ani nie sciemnia.bo po p1500 2 razy sie naciolem bo pod lakierem widoczne byly mikro rysy i odcien byl lekko przyciemniony,podobnie jak na fotce z tym ze nie w tym stopniu
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-26, 15:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisał/a:
bo po p1500 2 razy sie naciolem bo pod lakierem widoczne byly mikro rysy i odcien byl lekko przyciemniony,


Bajki basnie fantazje.
ZresztÂą czy 2000 jest odpowiednia gradacjÂą do przygotowania podÂłoÂża pod lakierowanie?
Napewno?

Mikro rysy widoczne na matowanej nie lakierowanej bazÂą powierzchni to wynik.... ale o tym potem.
MoÂże ktoÂś mnie ubiegnie... ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kalbi 
Wysłany: 2011-10-26, 15:08   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
Lackdoctor napisał/a:
Mikro rysy widoczne na matowanej nie lakierowanej bazÂą powierzchni to wynik.... ale o tym potem.
MoÂże ktoÂś mnie ubiegnie...
jeœli siê leci drzwi baz¹ z lewej cieniuj¹c do prawej i za grubo jest pojechane papierem to baza "z lotu"wejdzie w ryskê i j¹ ujawni, dlatego stosuje siê mat pasty z miedzian¹ w³óknin¹ pod cieniowanie, a na wszelki wypadek w miejcu cieniowania stosuje siê ¿ywicê i nie ma problemów!
_________________

 
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-26, 15:42   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
Bajki basnie fantazje.
ZresztÂą czy 2000 jest odpowiednia gradacjÂą do przygotowania podÂłoÂża pod lakierowanie?
Napewno?
jak juz wczesniej napisalem sam ze 2000 to przesada aczkolwiek nie mam zadnych problemow z sciemnianiem i innymi dziwactwami,i ja tak robie i ojciec tak robil przez 15-20lat na jasnych i nigdy nic sie nie dzialo nie luszczylo nie sciemnialo itp...bez zadnych zywic do cieniowania czy rozpucha,chociaz ostatnio zaczelem go uzywac...oczywiscie nie twierdze ze inaczej jest zle tylko ze ja robie jak robie teoretycznie nie do konca ok i ale wszystko wporzadku i odrazu i po czasie a o to glownie sie rozchodzi...
 
 

glover
Wysłany: 2011-10-26, 19:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 303
hej Pany, jak znam ludzi z Novola to oni to wezmÂą na powaÂżnie i zrobiÂą te testy, tylko na jakich lakierach? Samego mnie to ciekawi ale ja sprzedajĂŞ najwiĂŞcej novola i nie wiem ktĂłre klary nie ÂściemniajÂą o ile to problem novola bo u mnie jest spokĂłj, nikt siĂŞ nie rzuca.
DawaĂŚ te nazwy klarĂłw do testowania ;)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-26, 20:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
glover napisał/a:
jak znam ludzi z Novola to oni to wezmÂą na powaÂżnie i zrobiÂą te testy

Nie wÂątpiĂŞ.
PokazaÂłem zdjĂŞcie problemu i nie chodzi mi o porĂłwnania do innych lakierĂłw, lecz zlikwidowanie problemu.
Lub wyjasnienie co robiĂŞ Âźle.

Jesli porĂłwnanie do innych lakierĂłw pomoÂże to podam taki ktĂłry nie Âściemnia.
Narazie musze sprawdzic czy nie sciemni, Âżeby nie pisaĂŚ bzdur.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kalbi 
Wysłany: 2011-10-26, 21:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 32 razy
Posty: 1682
Skąd: Warszawa
glover napisał/a:
DawaĂŚ te nazwy klarĂłw do testowania ;)
Spectral 505 - lakierowaÂłem srebrnÂą MaximĂŞ na 2 warstwy - nr lakieru nie pamiĂŞtam.
_________________

 
 

Novol rafman
Wysłany: 2011-10-28, 08:57   Lakiery bezbarwne nie tylko Novola....
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 54
Witam!
ChciaÂłbym wesprzeĂŚ tutaj kolegĂŞ Novolka i jako praktyk potwierdziĂŚ jego slowa.
Do seniora: may tak bogat¹ ofertê szpachlówek , aby ka¿dy móg³ sobie znaleŸÌ sobie tak¹ , która mu odpowiada do obróbki,odpowiada mu cena i jakoœÌ.
Szpachlówki z w³óknem szklanym nie s¹ raczej do szlifowania, a szczególnie FIBER, ktory ma inne przeznaczenie. Do samochodówki jest Fiber MICRO.

Szpachlówka wykaùczaj¹ca- sama nazwa wskazuje zastosowanie: musi byÌ twarda i posiadaÌ du¿¹ zawartoœÌ ¿ywicy , aby nie siada³a np: w rysach czy dziurkach(no i trochê mo¿e jej wyp³yn¹Ì na wierzch) . Nigdy dobra szpachlówka wykaùczaj¹ca nie bêdzie siê dobrze szlifowaÌ . Jak siê dobrze szlifuje to raczej jest do .... niczego.

Czy prĂłbowaÂłeÂś EASY SAND ?
WedÂług mnie najnowoczeÂśniejsza szpachlĂłwka na rynku.
Jak nazwa wskazuje ³atwo siê szlifuje,tak¿e po kilku dniach(super na trudno dostêpne miejsca, albo du¿¹ powierzchniê) ale na pocz¹tku mo¿e siê nie podobaÌ, bo wysycha odrobinê d³u¿ej i na pocz¹tku mo¿e zabijaÌ papier.
Odrobina Âżywicy moÂże wypÂływaĂŚ na powierzchniĂŞ. Ale wystarczy na poczÂątek przejechaĂŚ ze dwa razy starym papierem i mamy juÂż same plusy-dobre szlifowanie ,nawet po tygodniu i skurcz na poziomie 1%.

Mlecznienie lakierĂłw(pisaÂł o tym chyba senior)-Jak pisaÂł Novolek, my nie tworzymy produktĂłw do technologii ,,jutro gieÂłda"). Nasze lakiery majÂą dobrze wyglÂądaĂŚ nawet po kilku latach.
Tak wiĂŞc nie obniÂżymy zawartoÂści utwardzacza w utwardzaczu (a to moÂże byĂŚ przyczynÂą mlecznienia jeÂśli ktoÂś wyrzuci na powietrze nie do koĂąca przereagowany lakier), bo chcemy Âżeby ten lakier jakoÂś wyglÂądaÂł po czasie.
Staramy siê znaleŸÌ inne rozwi¹zania np: Lakier Ultra lub nowy Lakier Spectral VHS 565 nad którym koùczymy pracê, a który mo¿e byÌ rewolucj¹ szczególnie u posiadaczy komór lakierniczych.

Popieram jeszcze raz idee konfrontacji lakierĂłw.

RafaÂł Mania Centrum Szkoleniowe NOVOL
 

senior
Wysłany: 2011-10-28, 19:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 8 razy
Posty: 415
Witam pana Panie Rafale
Novol rafman napisał/a:
Do seniora: may tak bogat¹ ofertê szpachlówek , aby ka¿dy móg³ sobie znaleŸÌ sobie tak¹ , która mu odpowiada do obróbki,odpowiada mu cena i jakoœÌ.
Szpachlówki z w³óknem szklanym nie s¹ raczej do szlifowania, a szczególnie FIBER, ktory ma inne przeznaczenie. Do samochodówki jest Fiber MICRO.
Jak napisa³em wczeœniej wymkn¹³em siê z waszych produktów jakiœ czas temu wiêc nie jestem na bie¿¹co w temacie Waszych nowych produktów. W czasach gdy je kupowa³em by³y tylko te które wymieni³em i napisa³em co mi siê w nich podoba³o a co nie. Nie oznacza to ¿e innych wtedy nie by³o bo mo¿e i by³y tylko sklep w którym siê zaopatrywa³em ich nie sprowadza³. Dlatego te¿ jestem ju¿ po Paùstwa kilku zdaniach pewien ¿e kit z w³óknem by³ to w³aœnie nie ten co trzeba - bo nawet nazwy MICRO nie kojarzê.
Natomiast mogê siê przyznaÌ ¿e sam robi³em sobie miksy Waszych szpachli: a konkretnie przy mieszaniu SOFT PLUS dodawa³em ok 25-30% wykoùczeniówki { ;P } i wtedy i ³adnie siê nak³ada³a i w obróbce minimalnie ró¿ni³a ni¿ sam SOFT PLUS ale za to porków prawie nie mia³a :D I teraz powiem tak: Nigdy nic z³ego siê nie dzia³o a przynajmniej nie widzia³em ani nikt nie zg³asza³ {co by³o z lekk¹ - tamtej niczym nie tuningowa³em} Ale czy i jak fatalny b³¹d pope³nia³em to chêtnie teraz us³yszê - chocia¿ ju¿ tego nie robiê. :D Jak wielkim by³em kaskaderem?
JeÂśli chodzi o to mleczenie to tak jak mĂłwiÂłem Panie Rafale byÂło to kilka latek temu i pojawiÂło siĂŞ nagle. Ale nagle to nie mĂłwiĂŞ Âże kupiÂłem lakier po raz pierwszy i od razu ZONK. Bo byÂło tak jak mĂłwiÂłem Âże wtedy robiÂłem nim juÂż kilka lat - i tylko nim i byÂł to mĂłj najbardziej ulubiony lakier. WiĂŞc znaÂłem go jak wÂłasnÂą kieszeĂą i od kilku lat osobiÂście nim lakierowaÂłem w tych samych warunkach {prĂłbowaÂłem raz wtedy Waszego chyba 4:1 a moÂże i teÂż 2:1 w takiej szaro niebieskiej puszce i ni groma mi nie podobaÂł siĂŞ i wolaÂłem tego MS-a} I nie byÂło to lakierowane jak napisaÂłem wyÂżej: po kostki w wodzie a tak samo od kilku lat. I takie same objawy zauwaÂżyÂło 2 kolegĂłw ktĂłrzy teÂż dÂługo na nim pracowali {2 w kabinach}. A jak jest teraz? Nie wiem.
Ahaa i te moje kilka lat pracy na nim to nie byÂło jedno auto na miesiÂąc tylko mniej wiĂŞcej Âśrednio litr dziennie - ot troszkĂŞ sobie pracowaÂłem i jako jedyny i ostatni go w sklepie braÂłem bo innym byÂł za drogi :D A co do utwardzacza to jako Âże wiem jak jest waÂżny i jestem cykor to kupowaÂłem lakier na puszki litrowe a nie 5 wiĂŞc utwardzacz 0,5l szedÂł jak ciepÂłe kluchy wiĂŞc jego wada odpadaÂła.
Ale z mojej strony na chwilê obecn¹ ju¿ po temacie bo nawet jeœli powrócê pod logo NOVOL to ju¿ na pewno nie na pó³kê MS tylko wy¿ej ;)

Co do wyprĂłbowania Waszych nowych wyrobĂłw oczywiÂście Âże je wyprĂłbuje co juÂż wczeÂśniej napisaÂłem. I jeÂśli bĂŞdÂą mi odpowiadaÂły to z pewnoÂściÂą na WaszÂą liniĂŞ przejdĂŞ. Dlaczego? Dlatego Âże tak jak pisaÂłem macie plusa za to ÂżeÂście ziomale a MEGA PLUSA za to jak wychodzicie szeroko do klienta - JAK ÂŻADEN INNY KONCERN. A jeszcze gdy czytam jak skaczecie koÂło kolegi pijanego to aÂż wierzyĂŚ siĂŞ nie chce Âże takie fajne z Was chÂłopy. JuÂż nie tyle pracownicy firmy co fajne pomocne chÂłopy. A jako Âże ja juÂż wiekowy to tym bardziej mi siĂŞ takie podejÂście podoba i bardzo mocno je doceniam.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-28, 21:45   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
senior napisał/a:
Co do wyprĂłbowania Waszych nowych wyrobĂłw oczywiÂście Âże je wyprĂłbuje co juÂż wczeÂśniej napisaÂłem. I jeÂśli bĂŞdÂą mi odpowiadaÂły to z pewnoÂściÂą na WaszÂą liniĂŞ przejdĂŞ. Dlaczego? Dlatego Âże tak jak pisaÂłem macie plusa za to ÂżeÂście ziomale a MEGA PLUSA za to jak wychodzicie szeroko do klienta - JAK ÂŻADEN INNY KONCERN. A jeszcze gdy czytam jak skaczecie koÂło kolegi pijanego to aÂż wierzyĂŚ siĂŞ nie chce Âże takie fajne z Was chÂłopy. JuÂż nie tyle pracownicy firmy co fajne pomocne chÂłopy. A jako Âże ja juÂż wiekowy to tym bardziej mi siĂŞ takie podejÂście podoba i bardzo mocno je doceniam.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam
za to wielki + a mi jednego brakuje w waszych produktach...jest seria economy tania i wmiare chociaz lekka to same dziury ale podklad caly czas uzywam na tansze auta,lakier z 3 razy i byl ok jak na cene ok 40zl za litr ale brakuje czegos extra....produktow do ktorych nie ma sie do czego doczepic...co z tego ze lakier bedzie kosztowal 100zl szpachlowka 40 czy podklad 50 ale jest wiele osob/lakiernikow ktorym glownie zalezy na 100%jakosci a nie na cenie...ja akurat wole dac wiecej a nadrobic w czasie i cieszyc sie efektem koncowym jak dziecko...
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga