Autor |
Wiadomo¶æ |
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-30, 16:59 Epoksyd a reaktywny
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Witajcie.
Przeczyta³em wiele tematów, jedne na temat inne zupe³nie bez sensu. Kilka by³o na prawdê ciekawych a szczególnie ten http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=4892
Ale dalej ni cholerê nie jestem pewien jak to wszystko je¶æ.
Skoro wed³ug opinii forumowiczów pod podk³ad reaktywny jak i epoksydowy blacha musi byæ idealnie oczyszczona. Wiêc tu nasuwa siê pytanie... to po co s± w ogóle. Dlaczego nie produkowaæ tylko epoksydu i spokój ?
Z tego co wydedukowa³em, reaktywny poza "odseparowaniem" blachy od tlenu, wytrawia ewentualn± rdzê (oczywi¶cie w rozs±dnej ilo¶ci ), a z drugiej strony epoksyd TYLKO odseparowuje tak?
Je¶li rzeczywi¶cie tak jest jak piszê, to co zrobiæ, je¶li mam dosyæ grube w¿ery, które oczy¶ci³em z rdzy lecz pozosta³y jakie¶ mikroogniska rdzy? Najrozs±dniej by³oby daæ reaktywny... no ale pojawi³a siê kolejna opinia, i¿ przy reaktywnym nie u¿ywa siê w kolejnych etapach poliestrów tzn nie mo¿na zrobiæ tak: reaktywny->podk³ad akrylowy->szpachla. (to jedna z opinii PROJEKTERa z tego co pamiêtam, wiêc sam tego nie wymy¶li³em)
Wiêc co mam w takim wypadku zrobiæ, je¶li szpachla musi byæ? Reaktywny->epoksyd->szpachla ?
A je¶li wed³ug was najlepiej w takim wypadku jest zrobiæ: Epoksyd->szpachla i potem wierzchnie "pokrycie"... to po raz kolejny pytam siê, po jakiego grzyba jest reaktywny
Dziêki z góry za odpowiedzi |
|
|
|
|
Miki
|
Wys³any: 2011-10-30, 17:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 10 razy Posty: 523
|
Mo¿e najlepiej bêdzie jak zaczniesz siê stosowaæ do zaleceñ producenta tej chemii, a nie s³uchaæ wypowiedzi ró¿nych ludzi. |
_________________ Mart-Dent |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 17:52
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Grunt reaktywny ma bardzo niewielkie ale jednak ... ma zdolno¶ci penetracyjne. Jest po prostu produktem bardzo rzadkim. Dalego w przypadku wykonywania pow³ok ochronnych w których wymogi dekoracyjne nie maj± takiego znaczenia ³atwiej taniej i pro¶ciej jest zastosowaæ grunt reaktywny bezpo¶rednio po lakier bez miêdzy szlifu ... czyli m/m Dodatkowo reaktywny zawiera w swoim utwardzaczy kilka procent kwasu objêto¶ciowo o stê¿eniu 1 do 3 %. Nie jest to wprawdzie koncentracja wywo³uj±ca widoczn± i spektakularn± reakcjê chemiczn± z blach±, ale mo¿na powiedzieæ ¿e w minimalnym stopniu nastêpuje tu wi±zane chemiczne, a nie tylko adhezja, czyli idealne przyleganie miêdzy produktem, a pod³o¿em.
Dlatego gdy chcesz zbudowaæ pow³okê ochronn±, a nie zale¿y ci na efekcie dekoracyjnym ( np. pod³oga od wewn±trz, czy jakie¶ wnêki w baga¿niku nara¿one na korozjê ... lepiej jest zastosowaæ reaktywny ni¿ epoksydowy.
Grunto-wype³niacz na spoiwie epoksydowym ze wzglêdu w³a¶nie na zdolno¶ci fizykochemiczne samej ¿ywicy epoksydowej jest doskona³ym materia³em ochronnym przed formowaniem siê tlenku metalu na jego powierzchni zwanego powszechnie korozj±. Gdy czynniki wywo³uj±ce korozjê takie jak wilgoæ, sól, lub kwas dzia³aj± na powierzchniê metalu to zachodzi reakcja i metal koroduje ... jest kilka przyczyn i rodzajów korozji i dlatego nie ma te¿ jednego skutecznego sposobu na ochronê powierzchni przed ni±. Z ca³± pewno¶ci± materia³ na spoiwie epoksydowym ma doskonale w³a¶ciwo¶ci ochronne do tego idealnie przylega do powierzchni metalu i jeszcze lepiej wi±¿e ze sob± inne materia³y lakiernicze. Ma gêste i wielokierunkowe usieciowienie co powoduje, ¿e niektorzy traktuj± go jako izolator. Ale byli tu te¿ tacy którzy z równ± skuteczno¶ci± traktowali bezbarwny lakier akryklowy jako izolator. Z pewno¶ci± grunto-wype³niacz epoksydowy jest doskona³ym gruntem i jak na grunt, nie z³ym wype³niaczem. Do tego pozwala na budowê dalszych warstw pow³oki dekoracyjnej, a¿ do uzyskania powierzchni o wysokim efekcie. W takiej pow³oce epoksyd jest t± czê¶ci± ochronn±, a np wype³niacz akrylowy i sam lakier, pow³ok± dekoracyjn± .
Dlatego jak robisz sobie pow³okê ochronn±, a masz usuniêt± ju¿ korozjê mo¿esz u¿yæ reaktywnego i na to lakieru akrylowego ( bazy nie wolno stosowaæ ! ) Gdy budujesz pow³okê ochroono dekoracyjn± to u¿ywasz epoksydu i na to kit poliestrowy znów epoksyd i na to lakier ... TAK wiem ¿e pomin±³em wype³niacz akrylowy ... ale jego jedyn± zaleta jest to ¿e to wype³niacz ... wiêc mo¿na nim pokrywaæ drobne niedoci±gniêcia w obróbce poliestru, a dodatkowo po utwardzeniu ten produkt ³atwo siê obrabia i oczywi¶cie szybko utwardza. Tak¿e jak widzisz to w zasadzie taka miêdzy warstwa której mo¿na unikn±æ gdy zadba siê o dok³adne wyszlifowanie poliestru i ma promiennik do szybkiego utwardzenia epoksydu.
Zawsze to mniej warstw, szybciej, i taniej bo bez jednego produktu.
Nie ma do dzi¶ jasnej i precyzyjnej opinii, czy mo¿na czy nie mo¿na ?... pokrywaæ reaktywnego epoksydem. Kiedy¶ jedynie NOVOL sta³ na stanowisku ¿e mo¿na to robiæ, ale teraz przy lini Spectral ju¿ siê z tego wycofa³. Inne firmy raczej nabiera³y wody w usta przy bezpo¶rednich zapytaniach, a w kartach technicznych podaj± to na tyle lakonicznie, ¿e ka¿dy musi sam wydedukowaæ. I z tej dedukcji wychodzi raczej na to ¿e mo¿na. Tylko po co ?
Co do konstrukcji reaktywny + wype³niacz akrylowy to pod wzglêdem chemicznym i technologicznym nie ma przeciwwskazañ. Gorzej jak chcesz po³o¿yæ na akrylowy poliester. Tu ju¿ jest masa przeciwwskazañ. Nie wolno tego robiæ !
Wiêc jak ju¿ masz znów namieszane w g³owie ... to teraz wnioski :
Jak robisz wnêki, lub ¶rodki i wyczy¶ci³e¶ korozjê, a nie zale¿y ci na efekcie dekoracyjnym to k³adziesz reaktywny i na to bez szlifowania lakier i koniec roboty. ¦wietnie zabezpieczone ... Tak sobie to wygl±da.
Jak robisz co¶ na czym ci zale¿y pod wzglêdem estetycznym, a nie musisz szpachlowaæ tylko lekko wyrównaæ jakie¶ rysy ... to reaktywny i wype³niacz akrylowy, potem matowanie i lakier, albo baza i lakier.
Jak to na wierzchu i musi byæ super, a do tego by³a korozja i zmusisz szpachlowaæ to epoksydowy potem poliester, a dalej ju¿ jak chcesz ... Ja bym zrobi³ epoksydowym .. wielu innych tu na forum akrylowym ... tak czy siak jest dobrze ... a na to baza i lakier.
To technologiczne ... a teraz ekonomicznie :
Nie kupuj reaktywnego i go nie u¿ywaj bo w zasadzie ma on zastosowanie .... do niczego !
Chyba, ¿e masz jakie¶ specyficzne zadanie do wykonania np. pomalowanie za¶niedzia³ych od korozji wielkich blach
Mam nadziejê, ¿e ju¿ wszystko teraz wiesz ? |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:00
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Miki napisa³/a: | Mo¿e najlepiej bêdzie jak zaczniesz siê stosowaæ do zaleceñ producenta tej chemii, a nie s³uchaæ wypowiedzi ró¿nych ludzi. |
Zalecenia zaleceniami, a do¶wiadczenie osób które u¿ywaj± tych produktów to druga sprawa, wed³ug mnie wysoce wiarygodna.
Dziêki PROJEKTER, o to w³a¶nie mi chodzi³o .
Dodam sobie ten temat do zak³adek :P
Trochê odbiegnê od tematu...
Mam samochód, który u¿ywam na codzieñ, wiêc utkwiæ w gara¿u na 2 miesi±ce nie mo¿e, a chcia³bym jako¶ ogarn±æ blacharkê robi±c co weekend powiedzmy jeden element i dopiero po zrobieniu wszystkich elementów, na wiosnê wprowadziæ samochód do gara¿u i polakierowaæ ca³o¶æ.
Wiadomo spawanie, odrdzewianie, EPOKSYD , ale to chyba nie jest wystarczaj±ce - przyda³oby siê daæ wierzchnie pokrycie tzn akryl bo ³atwiej go nak³adaæ (na razie na wielkim efekcie dekoracyjnym mi nie zale¿y).
Epoksyd, szpachla itp oczywi¶cie kupiê markowe, lecz co z akrylem - mam siê wykosztowaæ na tymczasow± pow³okê jakiego¶ "markowego" producenta (czyt. DuPont, Standox, Glasurit etc) czy zbytnio siê nie spinaæ i kupiæ sobie jaki¶ najtañszy np Profix/Multichem ?
Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi.
Jak by¶cie wy zrobili? |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Ja robie tak: na wyczyszczon± ze rdzy blachê (s± w¿ery) stosujê reaktywny,tak jak napisa³e¶ reaktywny wytrawia w³a¶nie te "resztki" rdzy,na now± blachê stosuje epoksydowy bo nie ma ani w¿erow ani tym bardziej rdzy.Oba podk³ady s± b. dobre.Co do reaktywnego to jest bardzo rzadki co pozwala aby wszêdzie sie dosta³,penetrowa³ i wytrawi³ to co nie mog³e¶ wczy¶ciæ mechanicznie.Robie tak i jestem bardzo zadowolony!Epoksyd nie ma takich w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych jak reaktywny za to dobrze "izoluje " blachê.Co do szpachlowania na akrylowy to ja szpachlujê i nic sie nie dzieje,pod warunkiem,¿e nie nakladziesz tego 10mm!!!Je¿eli masz jakiekolwiek w¿ery to proponuje grubo podk³adu (bez szpachlowania)nalaæ i jak zeszlifujesz to nie bêdzie ¶ladu.Nie zawsze teoria chodzi w parze z praktyk±.
Poczytaj najpierw kartê techniczn± producenta podk³adu i zalecaj sie do tego i bêdzie git! |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
marcias napisa³/a: | ... Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi. |
... to niestety bardzo z³y pomys³. Ka¿dy popularny grunto- wype³niacz zawiera jak±¶ ilo¶æ wype³niacza mineralnego ( nie ma tu znaczenia jaka ¿ywica jest spoiwem akryl, epoksyd czy co innego ) ten wype³niacz jest higroskopijny i ci±gnie wodê a co najgorsze zatrzymuje j± w g³êbokich warstwach ... np poliester w gigantycznych ilo¶ciach, akryl w du¿ych. Jak przygotujesz samochód do lakierowania to musisz go pokryæ szybko czym¶ co ma poliuturê chroni±ca przed wnikaniem wilgoci. Nawet jakby ten samochód sta³ w zimnym gara¿u, a nie je¼dzi³ to i tak by mu to zaszkodzi³o jak zostawisz go w podk³adzie. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
to chyba oczywiste,¿e nale¿y element naprawiany polakierowæ.jak najbardziej zgadzam sie z tym,¿e szpachla,akryl ci±gnie wilgoæ jak g±bka co przyczynia sie oczywi¶cie do korodowania naprawianego elementu.
Zostawienie elementu tylko np. w akrylu nie jest ¿adnym zabezpieczeniem nawet po zastosowaniu reaktywnego czy epoksydu,nale¿y te podk³ady "uszczelniæ " w³a¶nie politur± (lakierem).Nie musialem chyba na koñcu pisaæ ,¿e trzeba po tym wszystkim element polakierowaæ?Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
hematol napisa³/a: | ...Nie zawsze teoria chodzi w parze z praktyk±. |
Nooooo ... dlatego kolego forumowiczu maluj±c samochody macie tyle problemów i pope³niacie takie pro¶ciutkie i ¶mieszne b³êdy ... a potem walczycie z wadami pokrycia zanim jeszcze wyschnie lakier ... im d³u¿ej ten lakier jest na samochodzie tym wiêcej wad i problemów wy³azi na wierzch. Fora dla lakierników s± pe³ne praktyków ... i pe³ne praktycznych porad ... ta twoja z nak³adaniem poliestru na wype³niacz akrylowy te¿ jest z tej serii Tak robisz ? ... to tak rób. Nie jeste¶ pierwszy i ostatni który my¶li, ¿e to OK ... nawet w kartach technicznych znajdziesz tak± informacjê, ¿e mo¿esz k³a¶æ poliester na akryl.
Zreszt± ta ¿eby podlaæ grubiej podk³adem te¿ jest fajowa ... taka praktyczna |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 20:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
hematol napisa³/a: | ... Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... |
@marcias chce tak je¼dziæ i to ca³± zimê |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-10-30, 21:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
kolego "teoretyku",jak chocia¿ 1raz bêdziesz mieæ okazjê pobawiæ sie w blacharkê (czytaj trzymaæ pstolet w rêku) to pogadamy .
marcias po tym po¶cie pewnie bêdzie mieæ znowu mentlik w g³owie ale napewno nie bêdzie jezdziæ ca³± zimê w podk³adzie!ju¿ ja to wiem.
Za³o¿e sie o piwo,¿e z moich rad wyci±gn±³ wiêcej wnoisków ni¿ z twoich? |
|
|
|
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-30, 21:58
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
PROJEKTER napisa³/a: | hematol napisa³/a: | ... Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... |
@marcias chce tak je¼dziæ i to ca³± zimê |
marcias napisa³/a: | Epoksyd, szpachla itp oczywi¶cie kupiê markowe, lecz co z akrylem - mam siê wykosztowaæ na tymczasow± pow³okê jakiego¶ "markowego" producenta (czyt. DuPont, Standox, Glasurit etc) czy zbytnio siê nie spinaæ i kupiæ sobie jaki¶ najtañszy np Profix/Multichem ?
Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi. |
W którym miejscu napisa³em i¿ chcê je¼dziæ w podk³adzie? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
marcias napisa³/a: | Mam samochód, który u¿ywam na codzieñ, wiêc utkwiæ w gara¿u na 2 miesi±ce nie mo¿e, a chcia³bym jako¶ ogarn±æ blacharkê robi±c co weekend powiedzmy jeden element i dopiero po zrobieniu wszystkich elementów, na wiosnê wprowadziæ samochód do gara¿u i polakierowaæ ca³o¶æ. |
No wiesz ? ... skoro mamy prawie listopad ... pytasz co i jak zrobiæ i piszesz to co powy¿ej no to wygl±da na to ¿e chcesz je¼dziæ w miêdzy czasie po tych naprawach blacharskich czê¶ciowo zrobionym, ale nie polakierowanym samochodem. Co¶ ¼le zrozumia³em ?
Zreszt± w czym teraz jest problem ? Wszytko ju¿ wiesz ... a dodoatkowo "patyk lakiernik" wyja¶ni³ ¿e chyba ta moja d³uga i nudna informacja o epoksydzie i tak nie jest ci do niczego potrzebna ... |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
do marcias: nie napisa³e¶,sorki dla ciebie. |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
heh...panowie...wlacze sie w dyskusje...Jako ze szewc bez butów chodzi ...ma do zrobieni swojego mietka 190 z 85 roku...jakis rok temu poszpachlowalem pewne nadkole i rzuci³em podk³ad i tak juz jezdze chyba z 1,5 roku...i nikt mi nie powie ze tam wy³azi rdza czy cos takiego.Oczywiscie zgodze sie ze tyrzeba to by³o polakierowac jak najszybciejn ale wiecie jak to jest.... Czyjes autka to sie robi ale swoje to na szarym koncu... Czy akrylowy podk³ad ch³onie wilgoc....nie wydaje mi sie....bo ca³a zimie jezdzilem n podkaldzie i nic nie wyszlo....zadna rdza czy jakies inne rzeczy.. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
kubazjan,w tej chwili "narazi³e¶" sie "najm±drzejszemu" we wszech¶wiecie PROJEKTEROWI,tylko kwestia czasu a zasypie ciê swoimi informacjami(czytaj-wy¶mieje),zbeszcze¶ci,zgnoi itp.
Zawsze czeka i na koniec robi taki teatr.
|
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
hematol napisa³/a: | Ja robie tak:
... reaktywny wytrawia w³a¶nie te "resztki"
... epoksyd nie ma takich w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych jak reaktywny
... Co do szpachlowania na akrylowy to ja szpachlujê i nic sie nie dzieje,pod warunkiem,¿e nie nakladziesz tego 10mm!!!
.... proponuje grubo podk³adu (bez szpachlowania) nalaæ i jak zeszlifujesz to nie bêdzie ¶ladu.
|
a tu powy¿ej jest kilka przenikliwych rad wysokiej klasy specjalisty ¿eby :
1. szybko zardzewia³o ponownie ... bo reaktywny to grunt izoluj±cy, a nie odrdzewiacz jak kolega praktyk sobie wymy¶li³ i niczego nie wi±¿e.
2. ewidentnie Mr spec, nie ma pojêcia o tym czym jest grunto-wype³niacz epoksydowy
3. fajna rada z piaskownicy lakiernictwa ... z tym szpachlowaniem ... taka idealna ¿eby poliester "usiad³" pod lakierem jak na tysi±cach samochodów naprawianych w tak g³upi i amatorski sposób.
4. no i hit ... grubo podk³adem ... wtedy mo¿e zgazuje... a mo¿e siê uda, ale z pewno¶ci± siê cofnie po max 30 dniach od lakierowania gdy LZO ju¿ siê stamt±d wydostanie z tej grubej warstwy podk³adu.
Jedna wypowied¼ ... festiwal wad lakierniczych ... Najfajniejsze, ¿e co ca³e forum jest naszpikowane tymi tematami i tymi problemami ... ale tematy trafiaj± do archiwum ... kto¶ wy³azi z dziury ... Nie robi ju¿ zacieków na ka¿dym elemencie ... wiêc jest z pewno¶ci± specjalist± od lakiernictwa ...
Tylko po co go prostowaæ ??? |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:40
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
£opatologicznie
Np. W jeden weekend robiê tylne nadkole - spawam, dajê epoksyd, szpachlê, wype³niacz - to wszystko markowe, a na sam koniec chce daæ akryl tylko na to nadkole i tutaj pytanie czy wybieraæ te¿ markowy mimo ¿e za pó³ roku zostanie to zamalowane, czy mogê wybraæ jakib±d¼ ? W czym taki DuPont jest lepszy w porównaniu do Profixa (pomijaj±c ³atwo¶æ rozlewania, dobierania kolorów itp) ? Czy podczas ju¿ finalnego lakierowania nie wyjd± jakie¶ niespodzianki, z racji wcze¶niejszego u¿ycia taniego akrylu?
Bez wywodów proszê... jak by¶cie po prostu u siebie zrobili, robi±c takim jak ja systemem. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-30, 22:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
marcias napisa³/a: | ... , czy mogê wybraæ jakib±d¼ ? |
Mo¿esz ... byle to by³ akrylowy lakier chemoutwardzalny. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-10-31, 00:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Bardzo ciekawa dyskusja
- epoksydowy bez w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych - wiêc ciekawe dlaczego wiele koncernów opiera na nim naprawy refishowe jako zabezpieczenie antykorozyjne?
- reaktywny jako super izolator
- podk³ad akrylowy nie pij±cy wody i nie ch³on±cy wilgoci {chyba ¿e dobrze natarty rop± i pokostem }
- wype³niacz twardy na miêkki - to prawie tak jak kamieñ po³o¿ony na rzadk± sraczkê
- podk³ad akrylowy zamiast szpachlówki....
- jazda pó³torej roku w szpachli i ani grama rdzy
Kurde jeden prosty temat a tyle nowo¶ci na raz wysz³o.
Ale bez jaj.
Epoksyd jest ¶wietnym produktem i zajebi¶cie uniwersalnym: trzyma siê praktycznie wszystkiego, praktycznie wszystko mo¿na k³a¶æ na niego i na dodatek ma najczê¶ciej d³ugi czas aktywno¶ci chemicznej i mo¿na go pokrywaæ bez matu czyli M/M, oraz JEST ¦WIETNYM IZOLATOREM.
Po ch³opsku: szpachla obrabia siê ciê¿ej ni¿ podk³ad wype³niaj±cy akrylowy wiêc podk³. akrylowy to wype³niacz miêkki a szpachla twardy, wiêc ze wzglêdu na proste zasady lepiej nie nak³adaæ twardego na miêkki a jak ju¿ to odwrotnie. Ale lepiej daæ pod spód epoksydowy i wtedy nie do¶æ ¿e jest ju¿ zabezpieczenie antykorozyjne to zarazem ¶wietne pod³o¿e do szpachli poliestrowych które to mog± byæ aplikowane na niego M/M - czyli bez matowania.
Nie leje siê podk³adu a¿ zaleje siê dziury tylko zgodnie z zaleceniami producenta. Nie da siê ukryæ ¿e nie jedna osoba i nie raz "dodaje co¶ od siebie" ale bez przeginania i robienia z podk³adu masy samopoziomuj±cej.
Szpachla i podk³ad akrylowy to g±bki i pij± wodê oraz ci±gn± wilgoæ i siê z nimi go³ymi nie je¼dzi tylko koñczy jak najszybciej I W ODPOWIEDNICH WARUNKACH naprawê reszt± warstw ANTYKOROZYJNYCH {je¶li pod nie by³o} i dekoracyjnych.
kubazjan napisa³/a: | jakis rok temu poszpachlowalem pewne nadkole i rzuci³em podk³ad i tak juz jezdze chyba z 1,5 roku...i nikt mi nie powie ze tam wy³azi rdza czy cos takiego | Pytanie za pytanie: a sk±d wiesz ¿e rdza ju¿ Ci nie bierze stali? Bo ja jestem pewien ¿e tak. I to ju¿ praktycznie po pierwszym kontakcie z wod± czy wilgoci±. Zagl±da³e¶ jako¶ pod t± szpachle? Bo to ¿e teraz nie wiem i tak dlaczego jeszcze nie podnios³o to nie znaczy ¿e pod spodem nie zaczê³o z powrotem gniæ - bo zaczê³o z ca³± pewno¶ci±.
Teraz tak od siebie powiem Ci ¿e nie ma najmniejszego sensu tego lakierowaæ tylko zerwaæ do go³ej blachy i trzeba zrobiæ wszystko od nowa a¿ na lakierze wierzchnim koñcz±c. marcias napisa³/a: | £opatologicznie ........ |
PROJEKTER napisa³/a: | Mo¿esz ... byle to by³ akrylowy lakier chemoutwardzalny. | Czyli po Polsku 2k: czyli dwukomponentowy: czyli LAKIER Z UTWARDZACZEM - najlepiej NIE SPRAY!! |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 08:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Chyba lepiej bym tego nie uj±³. Dok³adnie jest tak jak napisa³e¶@senior
Tyle tylko ¿e Ja... po trzech latach walki z durnot± i tryskaj±cymi jadem super lakiernikami mam ju¿ do¶æ prostowania tych idiotycznych teorii. U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ ... Wielu lakierników z ma³ym do¶wiadczeniem we w³asnych gara¿ach nie ma pojêcia o tym jak lakierowaæ bazami wodorozcieñczalnymi i nie maj± te¿ warunków do lakierowania wod± ... a to ju¿ prze¿ytek ... bo za raz pojawi± siê powszechnie produkty UV ...
Przy tym wszystkim nadal zjawia siê jaki¶ "ludzik z lasu" z g³adkim jak pi³ka mózgiem i pisze bez namys³u co mu tam w tym jednym zwoju mózgowym za¶wita³o jako powszechna zasada technologiczna ... i zawsze jedno uzasadnienie ... JA tak robiê i jest super. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Dementor
|
Wys³any: 2011-10-31, 09:22
|
0
|
|
|
Posty: 364
|
PROJEKTER napisa³/a: | U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ |
My¶lisz ¿e od pocz±tku 2012 czy bêdzie jeszcze trochê spokoju |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 10:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
hematol napisa³/a: | ty¶ powinien byæ sam na tym forum,albo byæ moderatorem,wtedy wszystko by³oby PERFEKT!Ty mêdzrec wszechczasów,¿adnych gorszych od ciebie,czy¿ ¶wiat nie by³by doskona³y?tylko kto by cie czyta³ i z kogo by¶ drwi³???
A mo¿e nam poka¿esz twoje poczynania z lakiernictwem?Jest taki dzia³ FOTORELACJE,tam mozesz sie pochwaliæ tym co potrafisz.wiesz,ju¿ mia³em i¶æ spaæ,moja ¿ona sie ¶mia³a z tych postów i wrêcz kaza³a mi juz ci nie odpisywaæ ale nie mog³em sie powstrzymaæ.... Jak mo¿esz to ju¿ nie pisz,bo wiesz,przys³owie mówi: M±dry g³upszemu ustêpuje",wiêc czy ust±pisz mi? |
Masz racje ze zajad³y i bezczelny ze mnie go¶æ. Masz racjê znam siê na lakiernictwie doskonale. Masz racjê nie mam lito¶ci dla durnoty. Masz racjê - ¶wiat lakiernictwa by³by doskonalszy gdyby trzyma³ siê tego o czym piszê w sprawie materia³ów technologi i wyposa¿enia.
Ty naprawdê masz absolutn± racjê |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-31, 10:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
widze ze kolega PROJEKTER, ma ostatnio zle dni co??? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 10:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Dementor napisa³/a: | PROJEKTER napisa³/a: | U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ |
My¶lisz ¿e od pocz±tku 2012 czy bêdzie jeszcze trochê spokoju |
2011 rok to w jest ostatni rok w którym dystrybutor i importer lakierów nie spe³niaj±cych wymogów rozporz±dzenia o LZO w produktach do lakierowania renowacyjnego samochodów móg³ siê t³umaczyæ, ¿e produkty te zosta³y wyprodukowane przed 01 stycznia 2011. Raczej ka¿dy wie o tym, ¿e takie produkty skoñczy³y siê ju¿ na pocz±tku roku ... ale jest jeszcze ma³a furteczka przy kontroli PIH.
Z ³amaniem prawa jest tak jak sam pewnie widzisz nie raz. Ja te¿ przekraczam prêdko¶æ i stajê pod zakazem postoju ... wszystko do czasu kontroli. Ci co na "¶wieczniku" ucierpi± jako pierwsi ci co w cieniu jeszcze bêd± mogli dzia³aæ po staremu. ¯eby spraw by³a jasna to nie piszê tu o przepisach bo one powalaj± w okre¶lonych przypadkach na stosowanie lakierów zawieraj±cych LZO, a ¿aden bezpo¶redni zapis prawa nie zmusza nikogo do stosowania produktów modyfikowanych wod±. Z tym koñcem ery chodzi mi bardziej o brak spo³ecznego przyzwolenia na taki stan jak obecnie, oraz o to ¿e jest silne lobby naciskaj±ce na eliminacje wielu produktów jakie dzi¶ u¿ywane s± w ma³ych warsztatach i w wiêkszo¶ci gara¿y do lakierowania samochodów. Uderzaj± celnie bo walcz± z dystrybucj± i importem, a nie z lakiernikami ... choæ tym wygra¿aj±. Walcz± jednak skutecznie. Jest szum, jest przyzwolenie do kontroli i tak siê ju¿ dzieje.
Co do lakierów UV. Produkty dla refinishu ju¿ s± dostêpne. Przemys³ stosuje podobne materia³y od kilku lat. Mo¿na powiedzieæ, ¿e technologia jest sprawdzona i w stanie zaawansowania gotowym do powszechnego u¿ycia. Pojawiaj± siê pierwsze lakiernie ASO korzystaj±ce ju¿ z takich produktów. Z wod± by³o podobnie. Kto¶ by³ pierwszy po nim nastêpny, a pó¼niej ju¿ nikt nie liczy³ bo ka¿dy koncern mia³ w ofercie system wodny i wymienia³ jeden mieszalnik po drugim. Najpierw u tych najbogatszych, potem w sklepach i na mieszalnikach handlowych.
Nie wiem ile to potrwa z UV ... nikt tego nie wie, choæ wielu bada i testuje rynek. Nie zmienia to faktu, ¿e postêpu nikt nie zatrzyma. Kto dzi¶ produkuje telewizory z kineskopem ? ... Jednak z drugiej strony u¿ytkowników takiego sprzêtu jest multum. UV to sprawa wypo¶rodkowania tego co dostêpne technologicznie z tym czego chce rynek. Z pewno¶ci± zmiany nie bêd± trwa³y 10 lat jak w przypadku wody. Teraz rewolucja technologiczna w ka¿dej bran¿y to kwestia najwy¿ej dwóch trzech lat. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 10:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
gugun napisa³/a: | widze ze kolega PROJEKTER, ma ostatnio zle dni co??? |
Ostatnio nie by³o mnie trochê na forach. Nie pisa³em du¿o bo tkwi³em w robocie po uszy. Gdy znów jestem to widzê ¿e durnota technologiczna wylewa siê z postów jak kipi±ce mleko tak jakby to forum nie mia³o archiwum Wiem, ¿e s± tu stosunkowo nowi Uscherzy i widzê ¿e zniknê³o wielu specjalistów, a ta garstka która zosta³a ju¿ siê tak chêtnie i czêsto nie udziela.
Na efekty tych dysproporcji nie trzeba by³o d³ugo czekaæ. Ci którzy siê znaj± na lakiernictwie i widaæ po nich ¿e to specjali¶ci nie anga¿ujê siê ju¿ w przepychanki ... i prawdopodobnie Ja te¿ tak zrobiê. Mam ju¿ tego do¶æ. Tego ci±g³ego wbijania wiedzy do g³owy m³otkiem i TU i TAM. To nic nie daje bo to syzyfowa praca ... chwilê odpuszczam ( dwa / trzy miesi±ce ) i ju¿ czytam wylew g³upich teorii o prawid³owym lakierowaniu.
Wiêc masz racjê @gugun ... Mam z³e dni ... Dopada mnie chêæ olania tego wielki ciep³ym strumieniem ... Powoli przestaje mi zale¿eæ. ... a do tego przy mojej pracy i raczej szanowanej pozycji w tej bran¿y ... trochê ju¿ nie wypada siê anga¿owaæ w spory z kim¶ kto ma 5% wiedzy o technologi i 90 % jadu. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-31, 10:54
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
¯eby¶cie siê nie pozabijali, a mo¿e w³a¶nie odwrotnie, ¿eby nadaæ kolejny powód do k³ótni, zadam pytanie.
Skoro podk³ad akrylowy ch³onie wodê, nie mo¿na go szlifowaæ na mokro? A je¶li na mokro to nale¿y suszyæ tak? |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 11:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
marcias napisa³/a: | ¯eby¶cie siê nie pozabijali, a mo¿e w³a¶nie odwrotnie, ¿eby nadaæ kolejny powód do k³ótni, zadam pytanie.
Skoro podk³ad akrylowy ch³onie wodê, nie mo¿na go szlifowaæ na mokro? A je¶li na mokro to nale¿y suszyæ tak? |
To ju¿ kto¶ pewnie zaraz wyja¶ni.
Ja odniosê siê tylko do tego, ¿e kto¶ pomalowa³ akrylowym i tak ju¿ je¼dzi dwa lata nie widz±c problemu.
Po pierwsze racjê ma @senior, ¿e jak czego¶ nie widaæ od razu to nie znaczy ¿e tego tam nie ma.
Po drugie ¿ywica akrylowa to tylko spoiwo. To tak¿e spoiwo lakieru ... Stawianie wiêc sprawy tak, ¿e podk³ad akryl wystawiony na deszcz na¿³opie siê wody i odpadnie z kawa³kiem b³otnika nie jest sednem problemu. Wype³niacze akrylowe to bardzo szeroka gama produktów. To Wy Panowie w swoim ¿argonie podzielili¶cie produkty ma poliester, akryl, epoksyd poliuretan itd, a teraz ograniczeni takim podzia³em nie mo¿ecie czêsto zrozumieæ, ¿e s± grunto wype³niacze akrylowe i s± te¿ produkty antykorozyjne na takim spoiwie. S± lakiery poliestrowe i epoksydowe, bezbarwne i emalie. Dlatego to czy wype³niacz zaszkodzi pod³o¿u, czy bêdzie j± chroni³ zale¿y do samego wype³niacz. Od tych modyfikatorów ktore s± w produkcie a nie od spoiwa akrylowego.
Doskona³ym przyk³adem jest tu seria produktów SIKKENSA HS 910, 920, 930. To wype³niacz do 100 um, 200 um i 300 um. Nie trudno zgadn±æ ¿e tylko ten ostatni mo¿e stwarzaæ problemy w kontaktach z du¿± ilo¶ci± wilgoci. Ten 100 um ( 910 ) to raczej grunt ni¿ wype³niacz i to z doskonale izoluj±ca pod³o¿e ¿ywic± akrylow±. I teraz kto¶ go we¼mie pomaluje element i bêdzie tak je¼dzi³ kilka lat bez ¿adnej korozji, wejdzie potem na forum i napisze swoje zdanie o podk³adzie akrylowym. OK jak jest ono kulturalne i tkwi w nim sugestia ¿eby to wyja¶niæ ... Gorzej jak to w stylu :
Co ty pier....sz baranie jak tak zrobi³em i jest super !
Wtedy Ja z politowaniem my¶lê o wiedzy takiego lakiernika i traci on w mojej ocenie opiniê fachowca po jednym g³upim zdaniu ... a autor takiej wypowiedzi my¶li o mnie "cenzura teoretyk z Mozambiku"
Tylko kto z nas dwóch tkwi³ do tego miejsca w niewiedzy ?... i komu z nas dwóch taki post jak ten ... otworzy³ oczy ? ... Pozwala on zrozumieæ prost± zasadê ... Nie wystawia siê grunto wype³niaczy i wype³niaczy akrylowych na dzia³anie wilgoci i wody bo ch³on± wilgoæ do g³êbokich warstw wype³niacza mineralnego - TO ZASADA ( a w domy¶le - S± jednak takie produkty akrylowe które nie maj± takiego problemu ) ... ale taki "domys³" to ju¿ ma w g³owie fachowiec lakiernik, a nie ... malarz elementów samochodowych. |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
malarz
|
Wys³any: 2011-10-31, 13:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 6 razy Posty: 206 Sk±d: Bieszczady
|
PROJEKTER napisa³/a: | a nie ... malarz elementów samochodowych. |
O wypraszam to sobie... malarze te¿ maj± pojêcie |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2011-10-31, 15:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Przepraszam ... oczywi¶cie ¿e tak !
... Kiedy¶ z jednym z kierowników budowy obgadywa³em znan± nam obu firmê i jej wyczyny ... i powiedzia³em ... ten elektryk to burak ... a kier, na to ...To Ja jestem burak ... to Ja ... Nie no sk±d. Widzê z rozmowy ¿e m±dry z Pan facet ... a on cyk wizytówkê a na niej in¿ M. BURAK ... na szczê¶cie mia³ poczucie humoru i przyzna³, ¿e to nie pierwszy raz w tym tonie pada s³owo "burak" |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
marcias
|
Wys³any: 2011-10-31, 17:32
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
A wiêc kolejne pytanie - ju¿ w ogóle nie na temat ale co tam
Pomijam rodzaj szpachli - Universal, z w³óknem szklanym, light itp.
Pytanie odnosi siê co do producenta tych szpachli - nie chodzi mi o ³atwo¶æ nak³adania, czas wi±zania, ³atwo¶æ szlifowania i ewentualne dziury w tej szpachli, chodzi mi bardziej o to czy tanie szpachle (po raz kolejny przytoczê Profix'a) w porównaniu do tych markowych szpachli a¿ tak bardzo siê ró¿ni± pod wzglêdem sk³adu?
Generalnie najbardziej mi chodzi o trwa³o¶æ - ¿eby ca³o¶æ "przetrwa³a" kilka ³adnych lat przy odpowiednim przygotowaniu, a nie jak to niektórzy lubi± pisaæ na tym forum "3 lata ze spokojem wytrzyma". |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-31, 19:15
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
marcias, jesli sklad kazdej szpachlowki bylby taki sam to skad ta roznica cen???dlaczego jest taka roznica??dlaczego jedna kosztuje 20 a druga 50zl??? nie dlatego ze jedna firma zarabia mniej druga wiecej...nie znam sie jakos bardzo na tym co w sobie te szpachlowki maja i mnie to nie interesuje,ale wytrzymac to ci kazda wytrzyma z tym ze jedna sie skurczy jak diabli bedzie sie kiepsko nakladac docierac itp...a druga bedzie miala w nakladaniu i w obrobce i bedzie miala o wiele mniejsza kurczliwosc...ale przy dobrym przygotowaniu kazda da rade i zadna nie odpadnie |
|
|
|
|
arus
|
Wys³any: 2011-10-31, 19:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 86
|
malarz napisa³/a: | PROJEKTER napisa³/a: | a nie ... malarz elementów samochodowych. |
O wypraszam to sobie... malarze te¿ maj± pojêcie | PROJEKTER te¿ kiedy¶ wpisali mi jako stanowisko (zawód) malarz hehe |
|
|
|
|
MaciekRK
|
Wys³any: 2011-11-01, 08:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 24
|
Szybkie pytanie:
Skoro szpachlówka i podk³ad akrylowy ch³on± wodê jak g±bka, to dlaczego podk³ad akrylowy powinno sie na koñcu obrabiaæ papierem "wodnym" ?? ( tak wiem, na sucho te¿ mozna ) No i je¶li obrabiam ten akryl, i przetre siê do szpachli lub do go³ej blachy to co z t± go³± blach± ?? EPOX ??
Nie podwa¿am ¿adnej tezy tylko szukam racjonalnej odpowiedzi |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2011-11-01, 10:01
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
MaciekRK napisa³/a: | to co z t± go³± blach± ?? |
Ja uzywam na przecierki DuPont 44R, ten jest jasny jest jeszcze ciemny tylko ze nie pamietam numeru. |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-11-01, 11:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
MaciekRK napisa³/a: | dlaczego podk³ad akrylowy powinno sie na koñcu obrabiaæ papierem "wodnym" ?? ( tak wiem, na sucho te¿ mozna ) | B³±d: powinno siê obrabiaæ na sucho. A to ¿e wiêkszo¶æ obrabia na mokro to nie znaczy ¿e tak jest lepiej. A co wiêcej po woli siê ju¿ z tej b³otnej paplaniny ucieka. MaciekRK napisa³/a: | No i je¶li obrabiam ten akryl, i przetre siê do szpachli lub do go³ej blachy to co z t± go³± blach± ?? EPOX ? | Maæku powiem co¶ co dla wielu zabrzmi dziwnie a wrêcz g³upio:
- Je¶li profile pod podk³adem s± wyprowadzone prawid³owo a podk³ad nie s³u¿y jako masa samopoziomuj±ca dla schowania niedoróbek z poprzednich etapów i je¶li podk³ad jest zaaplikowany zgodnie z zaleceniami producenta {tzw. "lepko¶æ", ilo¶æ warstw, narzêdzie} a pó¼niej obrabiany zgodnie ze sztuk± czyli nie darty heblem a tylko matowany..... TO PRAKTYCZNIE NIE MA MO¯LIWO¦CI ABY SIÊ PRZEZ NIEGO POPRZECIERAÆ.
Praktycznie nie ma. Ale jako ¿e w wielu przypadkach jest on traktowany jako szpachla natryskowa i ciêty heblami agresywnymi papierami zamiast byæ tylko przematowany to wtedy o przecierki nie trudno.
To samo tyczy siê przypadków gdy jest nak³adany gównianym pistoletem w wielkiego barana, którego pó¼niej trzeba ¶ci±æ zanim dojdzie siê do p³aszczyzny. I wtedy te¿ nie trudno o przecierkê bo co z tej ilo¶ci wypsikanego podk³adu je¶li jego 75% to by³ barankowy naddatek który trzeba by³o usun±æ?
A je¶li s± ju¿ przecierki do go³ej blachy to trzeba j± czym¶ przed lakierami nawierzchniowymi pokryæ. Ale nie tylko ze wzglêdu na zabezpieczenie antykorozyjne ale te¿ i ze wzglêdu na ewentualne gryzienia siê pow³ok w miejscu przecierek. Tym bardziej je¶li lakieruje siê po nich chemi± a nie np. baz± tzw. wodn± bo ta niczego nie powa¿y.
Czym odci±æ? Mo¿na podk³adem epoksydowym ale s± i specjalne spraye które s± zarazem antykorozyjne. Np. wspomniany wy¿ej DP 44R - s± jeszcze 42R i 46R - 3 odcienie. S± to super spraye, ale dla niektórych maj± wadê cenow±: ok. 40-45z³ za puszeczkê.
Nie sprawdzonych spray-i nie polecam bo zwa¿± raz dwa -jak czyste nitro czy np. Nov 370- no i s± to zwyk³e produkty 1k. A wspomniane wy¿ej DP s± jakie¶ inne - widaæ to po czasie i sposobie ich ekspresowego schniêcia.
A jak to z nimi jest to mo¿e p. Projekter co¶ napisze bo lubi analizowaæ sk³ady produktów wiêc i mo¿e je prze¶wietli³ - ja sam chêtnie pos³ucham/poczytam.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2011-11-01, 11:17
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
senior napisa³/a: | A co wiêcej po woli siê ju¿ z tej b³otnej paplaniny ucieka. |
Czyli jak i czym sie teraz powinno matowac podk³ady na sucho ?
Robisz juz tak ?
Co do DP*R jak ktos robi auto za autem to moim zdaniem op³acalne to jest, schnie to mega szybko, przecierasz antypy³ka i malujesz. Bez pierniczenia sie, a efekt super. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-11-01, 11:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
nokia92, pewnie ze oplacalne jest kupic za 40 a nie 20zl bo to straszna oszczednosc czasu jak nic sie nie dzieje,czybko wysycha itp... senior napisa³/a: | Praktycznie nie ma | a teoretycznie??? wiadomo jak to jest,glownie o ranty mi chodzi. |
|
|
|
|
marer
|
Wys³any: 2011-11-01, 14:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 285 Sk±d: Podkarpacie
|
Senior
Popieram Ciê w zupe³no¶ci.
Ostatnio mi Nov 370 takiego ba³aganu na zderzaku od yaris narobi³ ¿e masakra.
Malowa³em zderzak u¿ywkê a jak to u¿ywka , odpryski po kamieniach itp.
Rozjecha³em do³ki papierem, gdzie by³o trzeba szpachla z w³óknem i przetar³em go 240 , 320 a ostatnio kupi³em sobie Nov 370 wiêc my¶lê fuknê kawa³ek zobaczê co to warte
No i wysz³o tak :(
Co proponujecie z tym zbiæ ?
31102011105.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 1214 raz(y) 663.57 KB |
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-11-01, 14:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
marer napisa³/a: | Co proponujecie z tym zbiæ ? | a jak myslisz???napewno nie zostawic... |
|
|
|
|
marer
|
Wys³any: 2011-11-01, 14:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 285 Sk±d: Podkarpacie
|
Dzwoni³em do kolego wczoraj , pracuje w peugocie na lakierni i mówi³ ¿e na takie plastiki japoñskich aut to najlepszy jest EURO FILLER, bo podobna japoñce taki powalony plastik maja ¿e tak siê dziej.
Mo¿e mi kto¶ powiedzieæ co to jest ten EURO FILLER ? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-11-01, 16:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
marer napisa³/a: | co to jest ten EURO FILLER ? | http://www.midocopaints.com/vision2/product/pro_details.php?pro_id=10 |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-11-01, 16:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
a ja wiem skad Ci to sie moglo wziac...widocznie poprzeciera³es sie do jakiegos badziewia i dajac na to podk³ad za bardzo rozcienczy³es i dlatego powazy³o.Tez tak kiedys mialem
Trzeba to wysuszyc,zedrzec jeszcze raz i zagruntowac ponownie.A jeszcze jak rozcienczasz nitrem to takie sa efekty...co nie znaczy ze tak zrobi³es ale to tylko moje dywagacje |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2011-11-01, 17:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Kubazjan,ale przecie¿ on napisa³,¿e zrobi³ to sprayem,wiêc jakie rozcieñczanie masz na my¶li? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-11-01, 17:58
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
kolega chyba dzisiaj troche popil kubazjan, tez tak czasem mialem i kazdy mial...jednak tu chodzi o aerozolki 1k ktore uzywamy na przecierki tuz przed samym malowaniem:) |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2011-11-01, 18:16
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
a to w takim badz razie sorki... nie doczyta³em uwaznie...No ale widocznie ten aerozol zareagowa³ z tym "czyms" co by³o pod spodem...Ja tam nie ufam tym aerozolom...i wole trysnac podkladem 2k.. |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2011-11-03, 22:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
nokia92 napisa³/a: | Czyli jak i czym sie teraz powinno matowac podk³ady na sucho ?
Robisz juz tak ? | Oczywi¶cie ¿e tak jest lepiej i SZYBCIEJ !
A czy a¿ powinno to stanowczo niby nie bêdê siê zapiera³ a ujmê to tak: moim zdaniem tak.
I tak to robiê od ³adnych kilku lat. gugun napisa³/a: | senior napisa³/a:
Praktycznie nie ma
a teoretycznie??? wiadomo jak to jest,glownie o ranty mi chodzi. | Ale ja dobrze dobra³em s³owa:
Napisa³em praktycznie a nie teoretycznie. Wiêc odpowied¼ jest ju¿ tam zawarta ¿e prawie niemo¿liwe. marer napisa³/a: | Popieram Ciê w zupe³no¶ci.
Ostatnio mi Nov 370 | Powiem to tak: poza czystym nitrem to je¶li co¶ ma co¶ zwa¿yæ bêdzie to NOV 370 - w³asne obserwacje kilka lat temu na w³asnym ty³ku. Wnioski: takie jak podane wcze¶niej i od lat brak tego i takich produktów u mnie w szafce {poza DP 44R} |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-01-10, 00:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Reaktywny, epoksydowy, akrylowy, lakier akrylowy.
W jednej karcie technicznej jak na linku - karta od podk³adu reaktywnego novola, stoi tak.
Reaktywny, na niego epoksyd...
http://screenshooter.net/2200499/fayyphs
Przyczepno¶c ostateczna miêdzy nimi nastepuje po 21 dniach.
Mam autko z blach± zdrow± lecz wiekow± - nosi ¶lady korozji nie do zjechania na zero.
Po³o¿ony reaktywny i...... epoksyd ??
Mam te¿ z novola.
Jak to zrobiæ prawid³owo panowie technicy z novola????
Poproszê raz a ostatecznie wyt³umaczyæ jak te produkty reaguj± ze sob±. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
unek83 [Usuniêty]
|
Wys³any: 2012-01-10, 10:10
|
|
|
|
Lackdoctor napisa³/a: | Reaktywny, epoksydowy, akrylowy, lakier akrylowy. |
krzysiu to jest stara karta techniczna teraz Novol nie popdpisuje siê pod tym
przecie¿ wiesz o tym |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-01-10, 10:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
Ale dym ju¿ mo¿e byæ... |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-01-10, 10:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Skoro wpisujesz w necie has³o karta techniczna novol reaktywny i otrzymujesz takie informacje z ich strony... to napewno tak jak jest zalecane w karcie, tak zgodnie technologicznie postapisz.
Sk±d wiedzieæ ¿e to stara i niezgodna karta?
A mo¿e jednak jest to nadal prawid³owa technologia????
Dlaczego nie? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|